Diskuze - danyk.cz

• Diskuze s obrázky. Tato kategorie je určena k diskuzi nad vloženými obrázky. Vkládejte (přiměřeně velké) obrázky ve tvaru Obr:adresa, tedy např. Obr:http://danyk.cz/kniha/obrazek1.jpg
• Umí BBCode tagy: [b]tučně[/b], [i]kurzíva[/i], [s]škrtnuté[/s], [code]kód[/code] a označování odkazů.
• Všechny kategorie kromě Písečku jsou jen pro schválené uživatele. Pozor - za spam nebo nevhodné zprávy Vám bude zrušen účet.

Přezdívka:
Heslo:
Text:

19.04.2024 (00:18:54)  K # IP X
RayeR (web) :
Nahodou nevedel by nekdo jak zapnout tenhle PC zdrojik?
Dell 1485W DH1485E-S1
Nedari se mi dohledat pinout konektoru a ani se mi nezadarilo hledani uzemnovanim ruznych pinu (vecinou byvaji treba uzemnit 2 - ps_on a ps_kill). Konektor vypada takle: https://i.ebayimg.com/images/g/4OgAAOSw4xVkJ5RD/s-l1600...
Zdroji po zapnuti do site sviti zelena a funguje vetev 12VSB. Uvnitr sem si nevsim niceho vylozene shoreleho, zkrat na vystupu neni....

18.04.2024 (11:51:40)  K # IP X
loučák:
Nemate někdo zkušenost s touto UPS? Rušili se u nas, tak jsem si řikal, že by to bylo fan na ostrovni fve, ale ona bude mit asi slušnou vlastnispotřebu, co? Buď to zkusim nebo rozeberu a rozprodam v Holicich. Připadě že by někdo chtěl, nechám celek, mam dvě
OBRÁZEK
19.04.2024 (00:15:35)  # IP X
RayeR (web) :
10kVA to uz je docela macek, jake to pouziva napeti baterek?
Obecne UPS, apson ty levnejsi komercni nebudou delane na trvaly provoz. Ma to sinus vystup nebo naqky pa-obdelnik? Zkousel, jesi jde nastartovat bez pritomnosti site?
19.04.2024 (06:42:02)  # IP X
loučák:
No slušná kyana, má to asi 300kg bez baterek **02 jelikož to ma dole tlumivku jak kráva. Napětí baterek to používá 400V a bylo to používané v trvalém provozu, dokonce co rok testované na plnou zátěž po nějakou dobu. Tady narozdil od standatnich UPS je bypass na siť jak zaloha. Ještě jsem to nezkusil, prvně je musim dostat dom, zatim jsem nepříšel na co nejjednodušši technologii naložení a nebyl qni moc čas. Mělo by to dělat čistej sinus. Je fajn že ta integrovana nabiječka má 3f napájeni s ohledem na síť, blbý je, že má jištění C40, to asi ani doma nerozjedu. Spiš jak tak sleduju jak už dneska ty střídače s integrovanym regulatorem nabijeni ze solaru stojej fakt srandovni penize, tak to možná stejně rozkucham a použiju jen kysnu a ten instalační material v ní. Dalši věc je, že fv baterky na doma jsou standartně 48V, poskládat 400V je paradoxně docela drahá věc a nevim jak to udělat levněji
22.04.2024 (18:42:09)  # IP X
RayeR (web) :
Aha, tak to je moc velkej bazmek. To si k tomu sezen nakou ojetou baterii z elektromobilu, ale to uplne zadarmo taky nebude...
23.04.2024 (13:09:15)  # IP X
loučák:
Jeden už jsem rozebral a druhej pujde asi taky, ta účinnost bude mizerna. Nabiječka je řešena jako tyristorovy řizeny usměrňovač a vystup IGBT most co jde do oddělovaciho TRAFA 215/250V 9,5kA 50Hz. Kdyby někdo měl zajem o trafo na doma nebo nějake ty hovadske tlumivky, jsou k dispozici, spiš to pujde do šrotu. Mužu prodat komplet silovou čast, pěknej Al chladič a na tom ty vykonove kostky (igbt, tyristory) s budičema a elektrolytama. Bedna bude fajn, do ni naskladam LiFePo4 články, je dost bytelná jak nesla tu váhu **02
23.04.2024 (18:30:17)  # IP X
loučák:
OBRÁZEK
23.04.2024 (18:31:34)  # IP X
loučák:
OBRÁZEK
23.04.2024 (18:39:31)  # IP X
loučák:
Nebo že bych,primar přemotal na nějekych 2x25V a něco zbastlil? https://www.hadex.cz/m472d-generator-ciste-sinusovky-50...

30.08.2023 (05:54:45)  K # IP X
RayeR (web) :
Jen tak pro zasmani prurez vodicu z cinske prodluzky na radoby "16A" (vpravo) vs stara poctiva 3-linka (vlevo)
OBRÁZEK

9.08.2023 (13:20:53)  K # IP X
RayeR (web) :
Neco pro mistni autickare,
pitva řídicí motorové jednotky Renault Laguna 1.8 HOM7700864458

http://rayer.g6.cz/photo/photogal.php?path=./laguna.ecu...
31.08.2023 (09:19:27)  # IP X
bkralik (web) :
Jo, tyhle zalité jednotky jsou radost. Možná ještě lepší jsou Boschácké jednotky, které jsou plné CSP na keramickém PCB a mají vnější konektory připojené bondovanými drátky, které se po čase mají tendenci začít uloupávat. A celé to je samozřejmě zalité v želé...

5.05.2023 (09:00:22)  K # IP X
toman:
OBRÁZEK

Celé som to prečítal Trumpovym hlasom. **02 Pre neznalych, nieje to zberateľsky zaujímavé, nema to cenu a životnosť je 20x mensia.
10.05.2023 (00:18:23)  # IP X
rayer (web) :
To je este v pohode, na aukru bych cekal cenu nekolikanasobne vyssi...

27.02.2023 (03:46:59)  K # IP X
RayeR (web) :
Koukam na posledni varce plosnaku, ze ma JLC naky problem s odleptavanim free textu, zajimave ze zadne jine cesty podleptane nejsou a problem se vyskytl na vice PCB.
OBRÁZEK
27.02.2023 (11:54:07)  # IP X
Pavel_P:
Taky mi přišly teď PCB z JLC a žádný problém nevidím.
27.02.2023 (12:44:29)  # IP X
ms-boss (mail) (web) :
Mě zase v Gatemě na poslední desce umazali měď z kulatejch fiduší, takže jsem jim musel poslat píčovací mail, že v sérii bych je s tím přetáh, protože by to nešlo automaticky osazovat.
27.02.2023 (19:21:40)  # IP X
VroutekB:
To neni odleptané, to se vůbec nedostalo de gerberu, nebo se ztratilo konverzí někde až z gerberu dal.
27.02.2023 (21:14:35)  # IP X
Arambajk:
Ten drobný text nemůže splňovat limity výroby na vzdálenosti a šířky. Mě se stávalo, že mi to někdy zvětšovali nebo vynechali úplně, tak jsem pak už text dával jenom do potisku a ne do mědi.
Ale jinak ke kvalitě, ALLPCB mívalo zřejmě kvalitnější masku, u JLC se mi stává když vyměňuju součástky, že se maska až moc snadno odlupuje.
28.02.2023 (17:33:48)  # IP X
RayeR (web) :
Ale houbelec, text je tlusty 8mil, pritom cesticky muzou bejt klidne 5mil. To poskozeni je pouze u textu a nikoliv u cest ci polygonu. V GERBERech je to samozrejme v poradku. Takle delam popisky odjakziva a dosud zadny vyrobce nemel problem, i predchozi objednavka z JLC nekdy z lonska to vyrobila v poradku. Poslal sem fotku cinanovi a ze pry to predali inzenyrum ke zkoumani, tak uvidim, co z nich vypadne...
28.02.2023 (17:37:08)  # IP X
RayeR (web) :
Jeste doplnim, ze to poskozeni vypada na vsech kusech jednoho mitivu PCB stejne, takze to je spis chyba na filmu, protoze odleptani by dopadlo nahodne po kazde jinak. Taky se ten problem tyka jen 2-vrstvych desek u 4-vrstvych si dali zalezet, tam je to OK
1.03.2023 (12:49:00)  # IP X
toman:
Co je to za teslak?
1.03.2023 (17:15:05)  # IP X
RayeR (web) :
vicemene jen predelavka meho micro TC Ecka z hnusu na univerzalnim plosnaku na neco mensiho hezciho...

Neska odpovedel cinan:
Sorry for the inconvenience caused, so sorry that our engineer made a mistake on copper text data. We have reflected this issue to our engineering team and they have found and fixed the production file just now, and they will pay more attention to this kind of issue next time, don't worry about it. Please kindly check if you would like us to remake it or not?
1.03.2023 (17:16:21)  # IP X
RayeR (web) :
A jeste jsem dal dalsi pokusny plosnacek na HF polomustek s LMG5200...
1.03.2023 (22:51:59)  # IP X
8-bit (mail) (web) :
Možná (ne)vybrali něco co nechtěli jak to skládali do panelu.
1.03.2023 (22:57:33)  # IP X
8-bit (mail) (web) :
Na ten TC s GaNy jsem zvědavý, doufám že to máš na 4vrstvé desce.
1.03.2023 (23:25:37)  # IP X
rayer (web) :
Nemam, proc? kvuli teplu? Vespod sem nasazel male prokovy...
2.03.2023 (00:01:34)  # IP X
rayer (web) :
Nebo si myslel kuli mensi parazit. L? Holt uvidim jak se to bude chovat, je to jen takova na rychlo udelana testovaci redukce, aby se to dalo vubec zapojit, bez dalsi logiky, jeste to bude chtit naky generator s deadtime...
2.03.2023 (00:45:21)  # IP X
8-bit (mail) (web) :
Přesně tak, všichni doporučujou tomu tahat napájení nejvyššíma dvěma vrstvama a hned vedle dát několik blokovacích keramik. No však uvidíš co to bude dělat, třeba to pojede bez problému.
2.03.2023 (00:53:02)  # IP X
8-bit (mail) (web) :
U toho LMG5200 to mají popsáno taky, v datasheetu od strany 16. Tady je ještě dobře že SW pin není uprostřed.
2.03.2023 (20:48:24)  # IP X
RayeR (web) :
Jo rozumim, je fakt, ze takle maji plochu te smycky o dost mensi, nez kdyz mam ty kondy naskladane vpravo od cipu na tech railech. Ale kdyby dali nejaky primo pod ty napajeci pady z druhe strany? No ale ze by byl az takovy rozdil, jesi to jde prepregem 0.1mm nebo celou deskou 1.6mm? se mi to nechce pocitat... Mohl sem znolit aspon tenci 2L desku...
5.03.2023 (19:40:49)  # IP X
StandaM (web) :
No vzhledem k tomu, ze tim budes krmit primar pres nejakou kroucenku s celkem vysokou vlastni L, tak ten <1nH v napajeni asi nebude hrat roli. Si to kdyztak nasimuluj.
8.03.2023 (04:13:34)  # IP X
RayeR (web) :
Tak tam jde snad o minimalizaci parazity na napajecim railu, aby nebyly moc vysoky ouvrsuty pri komutaci polomustku, kde hraje vliv i vlastni kapacita trandu Cds...
9.03.2023 (20:25:32)  # IP X
StandaM (web) :
Na ja. Maj recht. Ale ten rozdil v seriove indukcnosti pod 1.6mm daleko a vedle na 4vrstvach bude minimalni. Leda bys pouzil nejake 0402 nebo tak neco. Kazdopadne tam nasazej lajnu keramik a dost vias po cele delce tech padu a bude to ok. Obvod je to hezkej, ale trochu me u toho znervoznuje ta moznost pricneho sepnuti. Tady je aspon interlock. Ale resim ted driver pro SiC mustek a koukam na tohle:
https://www.infineon.com/cms/en/product/power/gate-driv...
Tam ten interlock neni, takze mam dost svrbeni, co to udela, kdyz se mi zblazni FPGA. Si netroufnu bez nejake chytre externi ochrany mezi FPGA a tim driverem.
9.03.2023 (20:56:38)  # IP X
RayeR (web) :
Ten neznam, prekvapuje me ze
Up to 10 MHz PWM switching frequency
a pritom je to furt v obyc. SO futrale. TI ma obscesi porad vymyslet nake divne LGA nejlip kazdy pin uplne jiny :)
Ted deadtime obvod bych k tomu udelal nejaky pasivni, mohlo by stacit i zpozdeni par invertoru za sebou...

31.01.2023 (19:27:36)  K # IP X
PS:
Mám tu něco od Microware všech 35 disket zatím jsem se nedíval jestli na nich něco je... má to nějaké využití?
OBRÁZEK
1.02.2023 (01:51:40)  # IP X
RayeR (web) :
Hm, OS9 sem na zivo nikdy nevidel, dnes bude asi docela prolem sehnat neco, na cem to kdysi behalo. Podle popisku jto budou asi nake knihovny pro vyvoj GUI aplikaci pro X-Windows. Zkus to nabidnout na Oldcomp.cz , tam se mozna nejaky pametnik najde...

https://en.wikipedia.org/wiki/OS-9
2.02.2023 (11:13:49)  # IP X
PS:
Díky, tak vyzkouším...

16.01.2023 (12:18:27)  K # IP X
VroutekB:
To ti sem vám zas jednou koupil nějaký vodič. Nějaký české výroby. Z Vrchlabí. Sračka příšerná. Ten plast je na tom tvrdej tak, že dybych to neviděl oholený, myslel bych si, že je to drát a ne lanko.
A ne, neni to nějaká vadná edice černé. Sou od nich pošahaný takle všecky barvy. Takže je to vadná výroba. To mám za to, že sem se snažil koupit vodič za normální, nikoli přemrštěnou cenu. Ale ne děkuji, příště opět Lapp nebo Helu. **24

OBRÁZEK
16.01.2023 (12:22:28)  # IP X
VroutekB:
No dobře, ať jen nebleju. Uvedený průřez vodiče odpovídá téměř přesně - tedy, aspoň naměřený odpor odpovídá očekávánému odporu uváděného průřezu čisté mědi. To je tak asi jediné pozitivní, co o tom můžu napsat.

Jináč, neplatí dnes již náhodou povinnost značit vodiče průřezem a jemnovitého napětí, dle harmonizovaných norem? Tohle má zřejmě natištěno pouze "KABLO VR". Zřejmě nějaká edice pro naše a východní trhy... **14
17.01.2023 (09:42:17)  # IP X
ms-boss (mail) (web) :
Jojo, to jsme tu nedávno řešili nějaký pojebaný silikonový bužírky o malým průměru a tneký stěně, kteráý se rozpadaly ve švu. Ale dobrý, kromě nějakýho Preconu jsme měli ještě dodavatele ProPS. Akorát ti čuramedáni nekomunikovali. No, troška googlení odhalila, že Precon=ProPS=Vrchlo Kablabí a že jsou uvnitř toho starýho areálu **02
17.01.2023 (20:21:39)  # IP X
RayeR (web) :
Hm a neni to naka specialni izolace s tvarovou pameti, kdyz si nekdo chce hezky tahat kabliky do pravejch uhlu? :)
Mozna jim jen doslo zmekcovadlo do PVC...
17.01.2023 (22:03:12)  # IP X
VroutekB:
Na rovnání drátů do pravých úhlů můžeš s úspěchem používat vodiče s plným jádrem. Na to přece nejsou lanka. **37
17.01.2023 (23:21:48)  # IP X
8-bit (mail) (web) :
Jestli ta izolace není vyráběná podle staré, bolševické receptury jako ten hliníkový kentus co se cpal do baráků. Tož řekni, Honzo, jestli to podobně smrdí **02
18.01.2023 (16:00:07)  # IP X
VroutekB:
No, smrdí to Dane jako svině. Tedy, taková dost chemicky po chloru zapáchající svině. Starý AYKYLo káble boužel netušim jak smrdí, ty už sou po tom půl století obvykle celkem dobře vysmrádlý.
A že by se receptura posledních 20 či více let nezměnila, bych se možná ani moc nedivil.
19.01.2023 (03:21:21)  # IP X
8-bit (mail) (web) :
Jsem právě vytahal hromadu jednotlivých hliníkových drátů z krků a když to bylo na hromadě, zasmradilo to celou místnost i po 40+ letech. Těžko popsat co je to za smrad, je to nechutné, ale nezdá se že bych v tom cítil chlor. Ten by byl oproti tomu ještě příjemný **02
19.01.2023 (16:35:55)  # IP X
VroutekB:
No počkej, z jakých krků? Nejsou to spíš takový ty hliníkový kopexky, popřípadě trubky? Ty sou většinou vystlaný nějakým papírem, kterej je napuštěnej něčím, co smrdí jak formaldehyd kříženej s asfaltem.
19.01.2023 (18:02:19)  # IP X
8-bit (mail) (web) :
Husích krků, tady v baráku to bylo tahané (naštěstí) většinou v krcích a jednotlivými dráty.

16.12.2022 (15:43:05)  K # IP X
Pavel_P:
Tak se mi podařilo propojit LTC6803 s Rasp. Pico přes SPI
OBRÁZEK

a načítat naměřené hodnoty z jednotlivých LiIon článků,

OBRÁZEK

teď už zbývá vymyslet algoritmus řízení aktiv. balancéru, a nadatlovat do PICOuše.
27.12.2022 (13:45:32)  # IP X
VroutekB:
**29

2.12.2022 (17:45:15)  K # IP X
Pavel_P:
Zdar, jak by jste nejlépe řešili měření proudu (jednotlivých článků) aktivního balancéru, hlavně na primární straně, které nemají společnou zem, snímací odpory mají 0,005 Ohmů a max proud je 10A, tedy 50mV.
OBRÁZEK
3.12.2022 (09:46:16)  # IP X
ms-boss (mail) (web) :
Pánaboha. Neni to dosovskej OrCAD, že ne?

Co hallovku? Dělaj se s izolací klidně i na 4800V.
https://www.allegromicro.com/en/products/sense/current-...
3.12.2022 (10:55:35)  # IP X
Pavel_P:
No Hallovka asi ne, protože tam jsou již ty snímací měřící odpory a tak bych to musel předělávat i když ... Jo a je to Formica.
5.12.2022 (13:19:15)  # IP X
ms-boss (mail) (web) :
Proč mi ty mosfety přijdou přepólovaný?
5.12.2022 (17:34:59)  # IP X
Pavel_P:
Aha, copy paste ERROR, tak snad opraveno.
6.12.2022 (12:03:56)  # IP X
ms-boss (mail) (web) :
No vidíš, takže to hotový nemáš. Tak tam můžeš prdnout tu hallovku **02
6.12.2022 (18:13:52)  # IP X
Arambajk:
Dají se tam dát diferenciální zesilovače na ty bočníky ze společného potenciálu.
7.12.2022 (08:49:14)  # IP X
ms-boss (mail) (web) :
A že se tak zeptám - kam jde ten kouř?
Pokud tam ještě někde to trafo nemá další vinutí mimo obrázek nebo otočený vinutí primáru vůči sekundáru, tak tadyta věc bude dělat jedinou věc - odpalovat ty mosfety, ale balancovat to nic nebude.
Oobusměrně ten přenos energie rozhodně fungovat nebude...
7.12.2022 (10:12:39)  # IP X
ms-boss (mail) (web) :
No bude to 50:50, když v symbolu trafa nemáš tečky u vinutí.
7.12.2022 (10:14:03)  # IP X
Pavel_P:
Ještě jedno, vycházím z
OBRÁZEK

Moje celé schéma
OBRÁZEK
7.12.2022 (10:16:07)  # IP X
Pavel_P:
Jo tečky nemám ve schématu ale je to 1,2 a 5,4

10.06.2022 (15:26:57)  K # IP X
ms-boss (mail) (web) :
Když RayeR PicoDVI, tak my prasoVGA z THT odporů a prasoI2S zvuk s nějakou TDA1387T od čongů z šuplete **03
Doom na tom jede jak po másle.
OBRÁZEK
OBRÁZEK
11.06.2022 (12:06:36)  # IP X
MrSlehofer (mail) :
Luxus **04
14.06.2022 (14:24:46)  # IP X
RayeR (web) :
Good, Dooma sem jeste nezkousel, zajimacy je ZX spectrum emulator, ale na ten este musim dobastlit SD kartu, aby to slo realne pouzit, zatim mi tam jede akorat BASIC bez usloziste...
31.07.2022 (18:24:21)  # IP X
Pavel_P:
Jak to programujete ? Já se snažím v :NET pomocí Visual Studio Code a Docker, vygeneruje se mi uf2 soubor, který dostanu do Pica ale to je tak vše, protože po restartu Pica se nic neděje, jen se vytvoří COM port.
31.07.2022 (22:38:22)  # IP X
ms-boss (mail) (web) :
Já zatim nijak. Jenom jsem tam nahrál tu hotovou binárku **02
Adam si většinu času hrál s tím, že jako binárku tam narval micropython/circuitpython a přes virtuální sériovku tomu posílal skripty, co to má dělat.
2.08.2022 (17:11:50)  # IP X
RayeR (web) :
nojo to sou ty pythoni/dotnet sragorky a nikdo pak nevi, jak to vlastne funguje. Co takle si stahnout debordelizovane PicoSDK od Pandy a zacit kompilovat C kod ARMGCC jako normalni beloch? **37
http://www.breatharian.eu/hw/rasppico/
3.08.2022 (11:42:07)  # IP X
ms-boss (mail) (web) :
... což je kopie oficiálního C/C++ SDK zdrcnutá do jedný složky.
https://github.com/raspberrypi/pico-sdk
3.08.2022 (15:43:33)  # IP X
Pavel_P:
RayeR: Jo to vypadá dobře, jdu na to, vyzkouším Blink.
3.08.2022 (17:14:48)  # IP X
Pavel_P:
No super už to Blinká **04
6.08.2022 (01:33:59)  # IP X
RayeR (web) :
Myslim ze tam este odstranil nake zbytecne zavislosti na dalsich blbostech, aby stacilo jen to armgcc.

>Pavel_P
dobre, tak zkus jeho PicoVGA, par odporu z supliku + VGA konektor :)
18.10.2022 (03:35:00)  # IP X
RayeR (web) :
BTW kolega v praci udelal vlasni verzi Pico s microSD card slotem a BGA fleskou, spis to bylo mysleny jako trenazer pro novou troubu na reflow, ale aspon ten plosnacek bude mit i jine pouziti :)
18.10.2022 (20:10:32)  # IP X
RayeR (web) :

3.06.2022 (10:35:11)  K # IP X
Pavel_P:
Zdar , zařadil jsem aktivní balancér, vedle pasivního 4,2V na LiIon články (7x), taktéž jsem nakonec vyrobil HU orloj pro multiplex, jehož výstup jde na 16bit ADC, výsledek měření na jednotlivých celech je na obrázku, myslíte, že je to v toleranci

OBRÁZEK

22.05.2022 (21:48:29)  K # IP X
SOB's (mail) :
existuje i svislej peřiňák ?

OBRÁZEK
23.05.2022 (12:29:18)  # IP X
bkralik (web) :
Nechápu proč firmy vůbec vyráběj ten "nulovací můstek" v černé barvě. To je tak hroznej výmysl, až by člověk brečel...
23.05.2022 (22:12:07)  # IP X
Arambajk:
Na ten pylontech bych doporučil 51,9V koncový napětí (na té hodnotě cca dává ten algoritmus uvnitř 100% kapacity když spadne nabíjecí proud)
23.05.2022 (22:28:02)  # IP X
SOB's (mail) :
no, v manuálu píšou, že max. je 53.5 tak sem podle toho i nastavil MPPT měnič, nepřipravim se o kapacitu, když je budu nabíjet jen na 51.9 ?
23.05.2022 (22:36:00)  # IP X
Arambajk:
Rozdíl kapacity je v rozsahu 3,45 až 3,65V velmi malý, kdyžtak můžeš zkusit kdy bude hlásit 100% nabito. Mám asi starší verzi, tam je psáno 52 až 54V, ale na plnou kapacitu to počítadlo Ah skočí už při napětí 51,9V. https://www.powerstream.com/lithium-phosphate-charge-vo...
23.05.2022 (22:44:36)  # IP X
SOB's (mail) :
u mojí verze je napsáno 44,5 - 53,5 ale teď je tam 49.4V a svítí 5 LEDek ze 6-ti, zrovna sem si lámal hlavu jak z napětí počítat % nabití abych to moh někde ukazovat na displayi, tak sem si řikal, že to určitě musí lízt z tý její CAN nebo sériový komunikace, ale v manuálu neni ani zmínka o tom protokolu... navíc ani nevim kolik článků je tam v sérii
23.05.2022 (22:54:13)  # IP X
Arambajk:
Má to RS232, kabel vyrobíš, k tomu stáhneš SW "batteryview" a můžeš koukat dovnitř, článků mají 15. https://powerforum.co.za/topic/2408-pylontech-us2000b-h...
24.05.2022 (19:07:34)  # IP X
SOB's (mail) :
no teď třeba mam 49,5 V, svítí 5 LEDek ze 6-ti a při tom by to podle těch grafů na tej stránce odpovídalo 3,3 v na článek a tim pádem 30% nabití, tak kde je chyba...
25.05.2022 (07:46:23)  # IP X
Arambajk:
Ty grafy ukazují vybíjecí křivku po tom, co byla baterka nabitá na koncový napětí té dané křivky. Tedy když to nabiješ na 3,6V, pak to klesne na 3,3V po odebrání malého množství energie.
Pokud to nějaký den vybiješ celý, dala by se sestavit křivka přímo pro tyhle baterky, když bys stáhnul log "cycle data" je to tuším po 30 minutách, anebo se to dá nastavit.
25.05.2022 (21:28:49)  # IP X
SOB's (mail) :
takže jestli to chápu správně, když k tomu přijdu a vidim nějaký napětí, tak z něj nejsem schopen ohledně stavu nabití určit absolutně nic bez znalosti historie tý baterie, na jaký nejvyšší napětí se dostala než sem jí začal vybíjet...
25.05.2022 (23:28:08)  # IP X
Arambajk:
Čistě z napětí jedině tak, že rozdělíš odhad na dva stavy podle toho jestli se zrovna nabíjí nebo vybíjí. Na indikaci stylu pár ledek to fungovat bude, na přesnější jen vhodnější počítat energii a počítadlo kalibrovat koncovým nabíjecím napětím, kde víš, že má 100%.
29.05.2022 (18:17:12)  # IP X
SOB's (mail) :
nakonec se mi pomocí ardujína povedlo z jedný tý baterie vyčítat ty procenta z toho jejich terminálu, takže nemusim nic odhadovat na základě napětí.
K čemu ty dražší měniče používaj tu komunikaci s tou baterií ?
29.05.2022 (18:50:36)  # IP X
Arambajk:
Když máš hybridní měnič, co při vybitý baterce přepíná na síť často (velký odběr, malá baterka) tak je dobrý přepínat podle SOC místo podle napětí (I když tedy roky jsem takhle cykloval malý LFP jen podle napětí a energie na cykl byla pořád stejná)
Anebo když máš předimenzovaný nabíjení vůči baterce, tak ona si omezí žádaný nabíjecí proud podle teploty, anebo když se začne jeden článek přebíjet apod..
Ovšem nejčastěji to prostě jen vyčítá data a zobrazuje/ukládá do logu společně s datama z měničů, aby to měl člověk přístupný z jednoho místa.
29.05.2022 (20:27:09)  # IP X
SOB's (mail) :
takže pokud mi osazení střechy nedovolí překročit maximální dovolenej nabíjecí proud (25A na jednu baterii) tak mě to vubec nemusí srát ?
30.05.2022 (20:01:05)  # IP X
Arambajk:
Jo, když ty baterky nepotřebuješ ždímat co to dá, tak komunikaci měnič ani nevyužije.

10.05.2022 (10:11:19)  K # IP X
RayeR (web) :
Kurvitko?
OBRÁZEK
10.05.2022 (14:43:48)  # IP X
Peca303 (web) :
Záleží, jak moc ten trand topí. Vzhledem k tomu, že plošňák není ztmavlý, asi moc ne. Teď jsem opravoval jeden japonský zesilovač, jehož konstruktéři považovali za dobrý nápad nechat všechny polovodiče topit tak, až plošňák zuhelnatěl, cesty se vahou tranzistoru oloupaly, vývody z nich upadly a zesík hodil na výstup stejnosměr a shořel celý. To je daleko komplexnější kurvítko.
11.05.2022 (09:57:39)  # IP X
ms-boss (mail) (web) :
Máme v dílně nějakej lehce porevoluční zesík, střeva jsou teslácký. Tam je naprosto geniální ochrana repráků proti spálení. Když se objeví moc velký DC na výstupu, tak se přes výstup sepne tyristor. No a výsledkem této operace je, že zesík shoří.
12.05.2022 (04:44:19)  # IP X
RayeR (web) :
V tomto pripade si to inzenyri od Dellu spocitali dobre, ze ten trand prakticky netopi a to lepidlo je tam asi jen pro mechanickou fixaci. Zmerena kapacita kondu -10% nevybocovala nijak z hodnot ostatnich kondu, ktere byly samostatne. Ale treba v LED zarovkach, kde se to vsecko pekne pece v malam prostoru "chladice" dostavaj elyty na frak...

Tyristrorovou ochranu zesaku sem kdesi videl, ma to fungovat tak, ze Ty zkratuje zdroj a spali se tavna pojistka, zes by shoret nemel, pokud tam nedal nekdo misto pojistek hrebiky...
12.05.2022 (07:07:32)  # IP X
Peca303 (web) :
A to je co za mršinu od Dellu, že v tom je jednostranný plošňák s LM358? Myslel jsem, že to je nějaký vietnamský kazeťák.
12.05.2022 (17:08:28)  # IP X
RayeR (web) :
17" CRT monitor, fungoval, ale nemam misto a nikdo ho nechtel...

2.05.2022 (11:29:04)  K # IP X
Pavel_P:
Zdar.
Po té co jsem tady řešil měření na sedmi LiIon článcích pomocí ADC s přepínaním jednotlivých článků multiplexem MX ADG508.
Vyhrabal jsem ale převodníky se 4 dif. anal.vstupy MCP3424, chtěl bych pomocí dvou MCP měřit hodnotu na jednotlivých článcích, viz schéma, celkem by se to oproti ADG dost zjednodušilo.
Jednotlivé články jsou přivedeny na vstupy CH+ CH- přes odporové děliče R3/R10 pro LiI1, R4/R11 Li2,... Jaké jsou Vaše názory
OBRÁZEK
3.05.2022 (15:21:01)  # IP X
VroutekB:
No, tak to chci vidět ty rovnice, jak budeš dopočítávat napětí článků...**02 (ne že by to nešlo... jen řikám).
8.05.2022 (09:38:35)  # IP X
Pavel_P:
No nakonec bude nejlepší orloj s dvou kontaktovými jazýčkovými relé TESLA HU ... **22

21.04.2022 (06:30:34)  K # IP X
RayeR (web) :
Tak sem po jistem trapeni s CMake rozbehnul PicoDVI, bezi to pekne...
OBRÁZEK
http://rayer.g6.cz/hardware/rasp_pi1.htm#RPI-PICODVI

12.04.2022 (13:33:12)  K # IP X
toman:
Tak 0-10V prevodnik na PWM hotovy. Dal som to do krabky UEGM od Phoenixu, na DIN listu. "slaby" clanok su tie integrovane svorkovnice, pri 10A uz sa znatelne hreju, takze dajme tomu tych 2x200W pri 24V to da, MOSFETy su uplne studene. Coz je viac nez dostatok, 200W LEDiek to je uz slusna naloz na doma. Dva-krat.. alebo radsej pat-krat citaj DS a raz navrhnuj, ten driver ma este pekne ojebal, on nema logicky vstup ale rozhodovacia uroven je 75% U+, cize pri krmeni 15V potrebuje na preklopenie nejakych 12V, cize pri 5V sa nic nedeje. **05

OBRÁZEK
12.04.2022 (22:44:59)  # IP X
VroutekB:
Jedna taková poznámka, dyž vidim ten hovadskej kundík tam: Dodělej tam příště softstart, nějaký precharge s mosfetem. Takle je to zařízení v praxi nepoužitelné jinak, než přímým připojením na napájecí zdroj natrvalo. Žádný běžný spínací prvek nejspíš nebude mít rejtink na opakované sepnutí takové kapacitní hnusoty. Nedejbože, mít takových zařízení víc paralelně - pak ti ani nemusí naběhnout zdroj, který to má napájet. Doporučuji si všimnouti, že napájecí zdroje mají obvykle taky nějaký rejtink maximální kapacity, do které je možné je zapínat. Obvykle okolo cca 10 mF.
13.04.2022 (18:59:59)  # IP X
RayeR (web) :
Tak na 10mF to zas nevypada a kdo vi jak budou dlouhe privodni draty, ty maj taky naky odpor...
13.04.2022 (21:38:46)  # IP X
VroutekB:
Odpor přívodních drátů jsou výmluvy. I kdyby to mělo třeba jen 2200uF, je to poměrně nepřijatelná záležitost, aby se to spínalo někde něčím natvrdo. Taky těhle věcí můžeš mít paralelně víc. A zrovna u převodníku 10V/PWM na LED osvětlení, si těch modulů vedle sebe ve skříni dovedu představit i víc, než 2.
15.04.2022 (12:43:59)  # IP X
toman:
Je to 1G/35V, aspon tu konkretne je to napojene na stalych 24V, ovlada sa iba ten analogovy vstup, v klude tam je 0V, takze to zere par mA. Zdroj bude nabiehat s tym, nepripaja sa to uz za behu. Ten kondik som tam doplnil po nejakom merani na tej prvej verzii, aj s nie dlhym privodom tam bol na draine mrdnik, dlhe prudove slucky do zdroja.

9.04.2022 (10:08:48)  K # IP X
Pavel_P:
Zdar, chtěl bych měřit napětí na jednotlivých LiIon článcích, viz schéma, měřený článek připojovat k AD pomocí analogového multiplexeru, ze šuplíků mám ADG508, kupovat nic nechci.

V současnosti to mám pomocí dělíčů připojených k 7 AD vstupům ARMu.

OBRÁZEK
11.04.2022 (14:50:20)  # IP X
VroutekB:
To je zase dobytčárna. ADG508 ve dvou kusech, zdroj symetrických 12V a kdoví co eště. Balancovat to budeš kde a čím?
Dát tam nějakej dedikovanej BMS čip za 100 korun, kterej to umí všecko a líp, to je moc složitý? **20
BQ76942, BQ76952, BQ769142,.. to sem jen v rychlosti nahlíd na web texasu, že něco na 7 článků.
11.04.2022 (15:11:47)  # IP X
Pavel_P:
Balancéry tam již samože mám, aktivní 2A (fer.transformátorový) a pasivní (4.2V).
11.04.2022 (16:05:08)  # IP X
VroutekB:
Tak dyž tam už máš balancéry, tak už tam máš měření napětí. A pokud nemáš, tak na to jdeš nějak odzadu, se mě zdá.
11.04.2022 (17:47:49)  # IP X
VroutekB:
Skoda ze tam mas 7 clanku, pac jinak bych doporucil bq76925 nebo podobny. To je presne to, co by se ti hodilo.
12.04.2022 (09:13:42)  # IP X
VroutekB:
Je vidět, že ti unikají souvislosti a to tak, že dost. Vůbec netuším, čeho bys dosáhl odpojením VC0 pinu. Ten šváb je pro 6 článků max, ty máš 7. Musíš použít něco jiného.
Stejně jako v tom tvém bastlu s ADG508, nevím, jak předpokládáš funkci, když dělič s impedancí řádově v kiloohmech krmíš přes dva spínače, který mají 270 ohmů každý, a to ještě za dobrých podmínek.
12.04.2022 (09:30:37)  # IP X
Pavel_P:
Jo jo je to moje blbost, je to na 6 článků, sem to radši smazal :-)

Ne nyní to přes ADG nemám, děliče mám připojeny k článkům a výstup děliče přímo do AD převodníků. Nějak takhle:
OBRÁZEK
12.04.2022 (09:40:40)  # IP X
Pavel_P:
No a takhle to vypadá po naměření a uložení hodnot do databáze MSSQL, měřím i teplotu ve třech bodech nad LiIony, zatím a asi to tak zůstane.
OBRÁZEK
12.04.2022 (09:55:06)  # IP X
VroutekB:
Hlavně taky narážim na to, že cena dvou ADG508 je podstatně větší, jak jedněho dedikovanýho BMS neřádu, kterej to bude umět podstatně líp.
Nevim jak neska to bude s dostupností bms švábů, ale "za mých mladých let"... bq76925/940 a podobný, stály tak do 50 korun.

8.04.2022 (17:47:36)  K # IP X
miondra21 (mail) :
tak už mám taky zkušenost.. akorát v mém případě českopoštovnické zmrdství dosáhlo úplně nového rozměru tím, že za týden a půl zásilka ze sajuzu do Prahy dokázala dorazit a proclít se (ebay IMEI), ale další měsíc na tom jejich úřadě hnila.. no a další měsíc a půl mi ji z té Prahy doručovali do Brna, přičemž v trasování se o doručování informace neobjevila, akorát včera do schránky přišlo oznámení, kde místo čísla balíku bylo jen "OLZ"... prostě pecka **02**02

OBRÁZEK
11.04.2022 (15:02:16)  # IP X
VroutekB:
Taky se můžu předhánět v rychlosti pošty... Na tu mojí ale nemáš ;)

OBRÁZEK

7.04.2022 (17:18:20)  K # IP X
toman:
Pre zaujimavost co je v PLC domacej automatizacie od rakuskeho LOXONE. To obsluzne (8x DIN, 4x 0-10V ADC, 8x rele) uC hore je STM32G471. Hlavny procak je nejake stvorjadro ale aspon podla netu zvlastna volba, kedze to je nejaky multimedialny procesor pre 4K video.. lenze tu sa s videom nepracuje.**13 Inak toto je gen2, je to razantne rychlejsie co sa flashovania configu tyka a vzdialeny pristup funguje cez ich cloud aj bez verejnej IP ale oproti gen1 z toho kuchli 4 kanalovy 0-10V DAC a predavaju to osobitne za peknych 250€. Podla tych MAX-ov v rohu su tie ich systemove zbernice zrejme proprietarny CAN.

OBRÁZEK
11.04.2022 (14:57:10)  # IP X
VroutekB:
Nechápu, kdo soudný by si vůbec domů nějakou tuhle předraženou mrtku pořizoval a na co.
Overkill procesor? Ideální na šmírování v domácí síti.
11.04.2022 (20:34:57)  # IP X
RayeR (web) :
Jo, to je muj sen mit napojenou domacnost do cloudu, vcetne lednice, pracky, mikrovlnky... :)

BTW zkousim hackovat smart zasuvku od D-Linku. Ta mrdka ma wifinu a jde ovladat akorat pres nakou posranou Dlinci appku, ktera vyzaduje registraci na mydlnik cloud. Tak sem se v tom povrtal a nasel na naoznacenych testpointech debug UART, kde jede Busybox konzole (bez hesla) a vubec cely vypis od 1st stage bootloaderu a ubootu. Chtel bych si tam zapnout treba SSH po wifi a ovladat si to pres nej, ale zatim nevim, jak se da menit konfigurace, mozna to cele bezi z dekomprimovaneho ramdisku a veskere zmeny se po vypnuti vypari...
12.04.2022 (09:45:25)  # IP X
toman:
No co ja viem, dost ludi to ma.. obsluha aplikacie (smartfon/pocitac) funguje aj bez pripojenia vonku, iba na lokalnej LAN/WiFi... Zas to nevyraba winnie the pooh. Ale viac ludi ma kadejake tie cinske sonnofy, to uz by som rozobral ci tam niesu mikrofony, kedze to facha cele cez WiFi a je ryze cinske.**02
16.04.2022 (09:36:04)  # IP X
dR. Doktor:
mydlink **02

5.04.2022 (09:48:53)  K # IP X
ChaoticNeutralCzech (mail) :
Rozumím správně, že takhle to chodí s LED lineárními trubicemi? (Nevím, jestli se komerčně vyrábí ten PTC "startér".)
OBRÁZEK
Štvou mě výrobci, kteří prostě řeknou "zkratujte tlumivku a použijte dodaný startér" a nedají vědět, zda se jedná o zářivku s jednostranným nebo oboustranným napájením. Skvělé, když chcete o víkendu, dokud jste u babičky, modifikovat svítidlo s rozbitým elektronickým předřadníkem pro LED trubici (která dorazí z e-shopu následující týden), a nevíte, co kam zapojit, aby jí to pak fungovalo, až ji nainstaluje. Třeba EMOS (narozdíl od T-LED) to u žádné ze svých trubic (k 4. 4. 2022) na webu neuvádí, ale podpora potvrdila, že všechny mají jednostranné napájení. (A to se jmenují PROFI PLUS a jsou jediné dostupné s 4000 K a ≥150 lm/W požadovaných rozměrů.)
5.04.2022 (22:27:46)  # IP X
toman:
Aka je otazka? **02 Vsak to vypichnes a prepojis za pomoci dratu v tom svitidle a je sumak kde to ma napajanie. Uplne jedno ci to bola storocna TESLA alebo nieco novsie, vzdy to dociahne napojit L a N z privodnice. Also na mrtki ako EMOS apod. by som sa vykaslal >> LEDVANCE / PHILIPS. Je potom vtipne ked trubica sla 30 let a posrata lacna LED-ka chcipne co rok.
5.04.2022 (23:54:36)  # IP X
franta:
Ale vždyť ti to napsali zcela přesně.
Když musíš použít dodaný startér (který má v sobě zkratovací propojku), tak je to trubice s jednostranným přívodem.

S oboustranným přívodem startér netřeba.**02
6.04.2022 (10:33:56)  # IP X
ChaoticNeutralCzech (mail) :
>toman: Uplne jedno ci to bola storocna TESLA alebo nieco novsie, vzdy to dociahne napojit L a N z privodnice.
Myslím, že jsem se vyjádřil dost přesně, ale patrně bude potřeba ještě něco zjednodušit:
• to, čemu říkáš "stoletá TESLA", je obyčejná zářivka. Potřebuje předřadník nebo tlumivku a startér. Pro LED trubici musíš svítidlo upravit tak, aby na příslušných svých kontaktech měla L a N. U svítidla s elektronickým předřadníkem to znamená jej vyřadit a dráty od patic(e) G13 připojit do svorkovnice, kde je přívod síťového napětí.
• Svítidlo je u babičky, odešel mu el. předřadník a nemá cenu ho opravovat. Úpravy v jeho zapojení jsem musel dokončit, dokud jsem u ní byl o víkendu, ona pak jen vloží LED trubici, která jí přijde doručovací službou o pár dní později. Problém je, že jsem nevěděl, co kam zapojit, protože některé zářivky mají přívod jednostranný a některé dvoustranný. Dokonce jsem to ilustroval na obrázku.
>toman: mrtki ako EMOS apod. by som sa vykaslal
Vím, že EMOS v LED žárovkách (těch ve tvaru hrušky) LED čipy smaží na hranici jejich proudového i teplotního rozsahu. Tím dosahuje účinnosti kolem 100 lm/W a životnosti kolem dvou let (závisí na svítidle a způsobu používání). Ovšem co se týče LED žárovek E14, tak si nepomůžeš, protože to dělají všichni výrobci – ledaže by sis je objednal z Dubaje. Video o tom dělal Big Clive a nedávno i Danyk, který je pro lidi v této diskuzi snad „povinná četba“.
K trubicím G14 o délce 60 cm: všechny mají, bez ohledu na výrobce, stejné rozměry, a proto je jejich schopnost odvádět vlastní teplo do okolí (v K/W z hlediska case-to-ambient) téměř shodná. Kterému z těchto výrobků bys proto věřil více, že si udrží rozumnou teplotu čipů, a tedy jejich vysokou účinnost a životnost?
• příkon 10 W, sv. tok 950 lm (95 lm/W), záruka 2 roky, cena 110 Kč,
• příkon 7,3 W, sv. tok 1100 lm (150 lm/W), záruka 5 let, cena 160 Kč?
Naprostá většina má podobné specifikace jako první uvedený produkt a jediná, která se blíží EMOS 73215, je HBN60 od T-LED, tu ale neseženu. Jestli víš o nějaké té tvé PHILIPS trubici T8/G13 o délce 60 cm a barvě 4000-4500 K, která má taky záruku 5 let a účinnost ≥140 lm/W, která se dá sehnat v ČR v jednotkovém množství s rozumnou dodací lhůtou, tak dej vědět.
To, že zářivková trubice může vydržet desítky let, vím, ale babička bohužel koupila předřadník, co chcípnul po asi osmi letech a sejmul přitom trubici. Nebudu v něm vyměňovat zkratované NPN tranzistory D13003X ani se pokusit sehnat jiný, který stojí přes 200 Kč, když vidím jejich výdrž.
franta: Když musíš použít dodaný startér (který má v sobě zkratovací propojku), tak je to trubice s jednostranným přívodem.
Problém je, že někteří výrobci ti dodají "placebo-startér", který je na obrázku nakreslen zeleně - s rozpojenými kontakty.
>toman: Aka je otazka?
To jsem nevěděl, že je třeba v diskuzi příspěvky vkládat ve stylu otázka-odpověď. Dobře, vyjádřím se otázkami:
1. Je moje chápání zapojení LED trubic, které jsem ilustroval na obrázku, správné, nebo máte výhrady?
2. Co si myslíte o tom, že někteří výrobci nedají vědět, zda se jedná o trubici s jednostranným či oboustranným přívodem?
Nebo máte handicap, že nepřečtete žádnou větu, která nekončí otazníkem? Mám přepsat celý svůj původní příspěvek na otázky?
6.04.2022 (13:00:20)  # IP X
toman:
Konecne na vecnu otazku, samozrejme, ze existuje, napr.:

7.5W 4000K 1100lm
https://www.ledvance.com/professional/products/lamps/le...

V sekcii downloads mas obsiahly instalacny navod pre rozne scenare aj s fotkami.. to je proste produkt so v sim vsudy.
6.04.2022 (22:14:28)  # IP X
ChaoticNeutralCzech (mail) :
toman: samozrejme, ze existuje, napr.: 7.5W 4000K 1100lm
To je hezké, ale LEDVANCE to jen tak spotřebitelům neprodává, a nenašel jsem žádný český e-shop, který by ji vedl. Místo toho jsem našel dvakrát dražší https://www.lepsi-svetlo.cz/p/ledvance-substitube-t8-g1... s lepšími vlastnostmi, ale to už jsem musel dost pátrat... Vypadá skvěle, má 164 lm/W a dost možná ji koupím příště, ale každopádně by měl výrobce i prodejci zamakat na SEO, protože jsem na ně předtím ani po několikahodinovém hledání nenarazil. Navíc není na skladě, takže by babička dva týdny vařila v šeru.
Každopádně dokumentace perfektní, nečekal jsem, že bych dostal i spektrum a úhly vyzařování.
7.04.2022 (13:53:11)  # IP X
toman:
Aspon u nas to ide bezne kupit u velkych predajcov ako napr. VEREX-ELTO, HAGARD-HAL a pod. Neviem ake firmy su u vas, mozno aj tieto.. Ale ano, e-shop ktory by mal specializovane LEDVANCE/PHILIPS velky sortiment nieje.

22.02.2022 (08:12:12)  K # IP X
dr. dOktOr:
OBRÁZEK
27.02.2022 (10:13:59)  # IP X
toman:
Ked sme zacinali chodil nam tovar aj cez postu a to bolo presne v dobe, ked EU dala to nariadenie o preclievani vsetkeho. Postu samozrejme jeblo, vypli si infolinku a na maily neodpisovali. Tak si cakal, ci sa nahodou neozvu sami, ze tam maju pol roka tvoj balik a ze ci ho nechces. Seriozne to tam byvalo pol roka, vacsinu ale poslali sami nazad odosielatelovi a nepytali sa nic. Chvala panu si uz preclievam vsetko sam na firmu. Aj s tou postou nam potom pomohla tretia firma, ktorej som dal AWB cisla a oni to uz s nimi poriesili a preclili to. Posta je smrt. **34

21.02.2022 (02:10:54)  K # IP X
RayeR (web) :
Tak sem si doplnil 1 chybejici perko :)
OBRÁZEK
http://rayer.g6.cz/hardware/gap67ad3.htm#LGA1151_FIX
21.02.2022 (11:17:16)  # IP X
MrSlehofer (mail) :
Skvělá práce **04
22.02.2022 (01:18:11)  # IP X
RayeR (web) :
He, jak sem se nad tim zblizka sklanel s mikropajkou, tak najednou smrad jak... a na pajce se skvari chuchvalec vlasu, uz sem po tom lockdownu jak Adam Vojtech, tak si to zitra necham sjet trojkou, zima uz asi zadna velka nebude :)
22.02.2022 (21:01:11)  # IP X
PS:
Tak na tom jsme úplně stejně, taky jsem si teď při mikroskopování smahnul vlasy - jak mánička **03 Jinak pěkná práce.
23.02.2022 (15:52:35)  # IP X
8-bit (mail) (web) :
To nešlo vyměnit celou patici? **02
23.02.2022 (16:42:55)  # IP X
ms-boss (mail) (web) :
Já teda spíš přemejšlím, proč se opravovat s LGA1155 deskou, do který asi nejvýkonnější (ne Xeon) procák má výkon asi jako můj 6 let starý notebook, kterého se snažím v práci zbavit **02
23.02.2022 (22:02:04)  # IP X
RayeR (web) :
Tu desku chci mit jako zalohu pro stavajici PC, kdyby nahodou neco odeslo. Kdyz se podivas na bazos, tak neska takova deska stoji kolem 1500, pritom me pred 6 lety vysla na 400, docela zvlastni ne?
Pro me je cenna tim, ze je este dobre vybavena legacy periferiema jako COM, LPT, PCI, PS/2, neUEFI...
A to i7 2600K mi taktuje celkem vysoko akorat pocet jader je uz dnes jinde, ale to zas tak nevyuziju. Kazdopadne proti pracovnimu NTB s i7 8. generace to realne slape rychlejc, takze nakou akutni potrebu upgrade zatim necitim. I kdyz uznavam, ze AlderLake udalo pekny skok v IPC, ale kdo chce mit v PC hovado s Pmax 240W?
23.02.2022 (22:05:34)  # IP X
RayeR (web) :
>8-bit
O tom jsem samozrejme premyslel. Nova patice by sla koupit od cinana celkem levne. Sundat patici umim, ale problem je, ze se mi pak deska po vychladnuti zkrouti a nevim kde to zpusobi jake pnuti. Takze sem se radsi rozhodl pro malou lokalni operaci...
23.02.2022 (22:15:16)  # IP X
RayeR (web) :
Jinak vymenu celeho socketu jsem delal zde:
http://rayer.g6.cz/hardware/sbc-x86.htm#IEI_PCISA-158HV
19.03.2022 (21:09:16)  # IP X
koste (web) :
To je ta úžasná gigabytka odemně? Jak sem jí při rovnání pinů jednu tu nožičku ulomil? **02

30.01.2022 (14:11:40)  K # IP X
Martin (mail) :
Zdravím ako by ste riešili zapojenie GPIO pinu ako inputu, ak je podmienka ze pri boote musi byt pin HIGH. Slonby to takto nejak ako na obrazku? Popripade slo by vynechat tranzistor? Este neviem zistit aky cas musi byt ten pin high ak by ste vedeli poradit jedna sa o procesor esp8266 a pin gpio2 dakujem. https://ibb.co/mJWk14z
30.01.2022 (14:15:39)  # IP X
Martin (mail) :
Este som zabudol ze ten spinac je kontakt rele a pri starte môže byt v hocijakej polohe. Ak by bol rozopaty problem nieje, ale ak bude zopaty je.
30.01.2022 (14:16:42)  # IP X
Martin (mail) :
A samozrejme po starte potrebujem procesorom zistovat stav kontaktu .
31.01.2022 (13:41:04)  # IP X
Martin (mail) :
Tak som to moje zapojenie skúsil a funguje.
10.02.2022 (16:42:42)  # IP X
Tim:
Tak třeba u stm32 lze ten boot pin - tedy jeho funkci deaktivovat a už se nemusí pulldownovat...
10.02.2022 (19:04:46)  # IP X
ms-boss (mail) (web) :
A jinej pin použít nemůžeš? Jinou verzi ESPčkový desky s víc GPIO?
13.02.2022 (10:03:02)  # IP X
Martin (mail) :
NIe nemožem, ale toto funguje dobre, má to jeden neduh že ked sa napajanie rychlo odpoji a potom vzapeti rychlo pripoji kondenzator sa nestihne vybyť a tym padom to taha na zem a nenastartuje to lebo to ide do bootu. Ale to by sa nemalo stavat ze takto skace napajacie napatie takze to necham tak.
13.02.2022 (12:45:42)  # IP X
VroutekB:
Tak z tý báze na +3V3 dej diodu. **37
13.02.2022 (19:09:35)  # IP X
Martin (mail) :

28.12.2021 (11:32:48)  K # IP X
toman:
Zaujimave. Nevedel som, ze okolo roku 2015 este nejaka TESLA vyrabala kopie TE konektorov pre VW AG.

OBRÁZEK
29.12.2021 (20:54:45)  # IP X
Peca303 (web) :
Zřejmě Tesla Liptovský Hrádok. Mají krásné retro stránky, které po otevření začnou přehrávat nějakou elevator music.
29.12.2021 (23:25:31)  # IP X
franta:
30.12.2021 (12:47:58)  # IP X
toman:
Peca> Je to mozne aj ked v Lipt. Hradku som studoval a uz vtedy, okolo 2009 bola ta TESLA mrtva, zvacsa prejdena pod Alcatel (TESLA LH vyrabala telefonne ustredne), a ELTEK.

franta> Toto konkretne je konektor pre telestart nezavisleho topeni (webasto).

Návštěvní diskuzní kniha danyk.cz
Hlavní diskuze Diskuze s obrázky Bazar Píseček


Strana 1 / 34
Vláken 847, na str:


RSS danykovy diskuze - tato kategorie   RSS danykovy diskuze - všechny kategorie

Stará diskuze