Přesunout vlákno do jiné kategorie

 Chystáte se přesunout vlákno z kategorie Hlavní diskuze do zvolené kategorie.


8.06.2020 (21:38:52)
StandaM (web) :
Zdar, nemaj nahodou zkusenost s PLL obvodama LMK03318 nebo obdobnejma od TI? Sem to poridil ze s tim udelam ultra low-jitter synchronizacni jednotku na 10MHz z GPS pro starej pristroj, co ma akorat lokalni chlupatej oscilator 2.304MHz. To by celkem i fungovalo, ale ta vec ma bohuzel na konfiguraci jen po.ebanou I2C a jako by to nebylo malo, tak se zda, jako by to melo nejakej spodni limit SCL hodin. Nebo nejaky timeouty. I2C by melo jet i od DC, ni? Setkali jste se tim nekdy?
Ja do toho kramu nasypal tu konfiguraci pro jednoduchost jen pres bastl s prevodnikem z RS232, coz mi normalne vzdy fungovalo i kdyz to bylo pomaly (nic jinyho nemam a srat to pres jednocip se mi nechce). Na novym PC ale rizeni a hlavne cteni tech linek RTS/CTS, DTR/DSR trva dost dlouho, tak mi to pri cteni proste obcas padne, resp. zacne vracet 0xFF i kdyz na osciloskopu je tam ze strany master vse ok. Zapis jede a na starsim PC to jede ok komplet. A jedna se o fyzickej COM port.
9.06.2020 (09:25:25)
VroutekB:
Pokud to na I2C používá třeba clock stretching, což klidně může, tak ti jednoduchý háky s RS232 kde ignoruješ skutečnej stav SCL ti ani nebudou fungovat. Ale clock stretching sem potkal zatim jen u jednoho švábu a to konkrétně u ADV7391.
A že je tam minimum 100kHz I2C clk je v datasheetu poměrně jasně napsaný, řekl bych. **33
A co dybys použil něco podstatně levnějšího, co dokonce vypadá, že má výrazně lepší parametry? Třeba ms-bossovu oblíbenou Si5351A... jen nevim, zda se dá ohnout na 10MHz vstup, to by ti tady pověděl ms-boss. **13
Zcela jistě jde ale 10M prohnat děličkou dvěma a odfiltrovat 5. harmonickou, jako to třeba udělali tady: https://www.zachtek.com/post/2019/02/14/using-the-si535...
9.06.2020 (12:39:45)
VroutekB:
Vypadá to, že to 10MHz baští naprosto spokojeně: http://www.simonsdialogs.com/2018/11/si5351a-any-freque...
9.06.2020 (20:48:31)
StandaM (web) :
Ja muzu cist zpetne SCL i SDA. No ale k veci - je spusta PLL, ale odrazovaly me ti minimalni kmitocty 25M a nechtel jsem to delat nekolikrat nez trefim neco co fakt jede. Malokera dle vyrobce jede od 10M, dal udelat 2.304 z 10 nelze s kazdou. Chtel jsem to bez ditherignu a podobnych onanii, ktere vygeneruji skutecne cokoliv z cehokoliv. Na tom LMK03318 se mi libilo, ze to automaticky vybira zdroj, coz potrebuju, aby to mohlo jet i bez ext. 10M, da se justovat lokalni kristal a da se taky automaticky vypnout, aby nebyly zazneje s tim ext., dal to umi primo udelat 4.608M, coz si pak delim dvema (bohuzel primo 2.304 to neda), taky to umi velmi narrow band rezim "jitter cleaner". No a hlavne to ma fakt malej jitter hluboko pod 1ps. Ten Si5351 a podobne maji pro me mega jitter. Zrovna v tomhle pristroji by to asi nevadilo, protoze je za tim stejne dalsi PLL, ktereho se nelze snadno zbavit, ale rad bych s tim udelal neco podobnyho pro radu dalsich aplikaci, mj. HP3458A. Tyhle jsou neuveritelne citlive na jitter. Nevim stale jeste proc, ale totalne to zabije samplovaci rezim DSDC. A i v rezimu DC V je i minimalni narust jitteru proti beznemu oscilatoru rms dost videt na sumu.
9.06.2020 (21:19:32)
VroutekB:
Jo ahá, tam bylo 100fs a já četl 100ps. Lulz! **02
Tak to pak jooo.
9.06.2020 (21:37:00)
StandaM (web) :
Jo, fs a ps. Na to uz jsem naletel taky. :)
No kazdopadne jsem neska zabudoval a jede to.
9.06.2020 (22:21:36)
ms-boss obalka (web) :
Zdar, ty lepší silapsoviny mají RMS jitter pod 100 fs, třeba Si534x, kterejma se teď zabejvám. Pokud bys to chtěl jednou nakonfit a už na to nehrabat, tak todle se dá naprgat do vnitřní TTP (two times programmable **37) paměti pomocí programátoru.
Mimochodem ten limit na I2C je pravděpodobně kvůli tomu, aby to bylo kompatibilní s timeouty na SMBusu.
9.06.2020 (22:23:29)
ms-boss obalka (web) :
BTW, docela by mě zajímalo, čím to dělíš dvěma, protože většina logiky včetně drahejch LVPECL švábů má jitter tak o řád vejš než ta PLLka.
10.06.2020 (01:33:36)
rayer (web) :
To mas seriovy port na naky pridavny PCIe karte? Tam bych cekal delsi latence. Uonboard superio na LPC by to melo chodit dobre. Kdyz nechces mrcasit mcu, tak nakej bus pirate za par babek..
10.06.2020 (19:32:05)
StandaM (web) :
COM mam na zakladce. Asi to bude spis SW implementace. Byl jsem linej, tak jsem to delal pres Octave instrument-control. Zapis stavu jede fajn, ale cteni trva nejak dlouho.

Jinak jitter logiky je pro me velka neznama. Vyrobci se to neobtezuji specifikovat, takze informace jen kuse a radeji delam ze neexistuje. :-) V tomhle pripade je to burt, protoze je za tim nejakej dalsi PLL, kterej to podle me shodi radove, ale pro dalsi aplikace bych to rad co nejcistsi. Ono je to fakt dost videt, kdyz se vzorkuje s mizernejma hodinama, nebo kdyz krmim DDS mizernejma hodinama. Treba to co leze z PLL ve Spartan 3 jsou totalni hovna. Musel jsem to udelat tak, ze DAC clockuju primo od externiho PLL.

Orisek pro me bude hlavne ten vzorkovaci multimetr HP3458A. Rad bych to zavesil na 10MHz. V plovouci casti je pro to casovani 20MHz oscilator - normalni plechovka na 5V. Tak jsem to zkusil nahradit lacinym prej-low-noise NB3N502, kterej prej ma mit 15ps rms jitter. Sum pri vzorkovani v DCV rezimu stoupl 7x (na maximalnim vzorkovani 100kHz, apertura 1.4us). Pokud sypana logika v te veci ma mit minimalne tak 5ps, tak mi to pocetne moc nesedi. Tak jsem to zkusil s analogem HMC1031 a kvalitnim VC-TCXO. Melo by to mit tak 1.5ps rms + vystupni hradlo, takze asi 5ps?. To uz bylo lepsi. Sum stoupl jen asi 1.2x. Ale totalne to zabilo DSDC rezim, kterej navic predrazuje tomu integracnimu ADC jeste S&H obvod, jinak to funguje stejne - proste multislope integracni prevodik s riditelnou aperturou az do 0.5us. Nevim proc se to podela, ale podela se to. Podeziram z toho zbytkovou frekvencni modulaci hodin, protoze filtr PLL nemuze byt nikdy dokonalej. Prilis narrow band filtr ten jitter jeste zhorsuje, pac free running VC-TCXO neni na NF zrovna cistej. Jako kompromis se mi osvedcilo voli tak 300Hz.
Tak jsem to chtel zkusit jeste jednou s nejakym fakt ultra low jitter svabem SI53xx nebo LMK nebo neco podobnyho. Orisek ale je, ze vsechny tyhle svaby moc zerou a moc topi, takze je nechci davat do te plovouci casti HP3458. Preci jen je to 8.5mistnej DMM, ze... Musel bych to dat do te vnejsi casti a dotahnout tech 20MHz dovnitr budto optikou jako to maji oni (2 vlakna na trigger, 2 vlakna na UART) nebo nejakym diferencialnim parem pres trafo a k tomu dve stineni. Jedno zem a druhy guard abych nezabil CMRR. Ale jak z toho paru nebo optiky s co nejnizsim jitterem udelat 5V TTL to fakt nevim. Tohle fakt neni muj obor a ani nemam cim to merit.
10.06.2020 (19:39:42)
StandaM (web) :
Jinak kdyby si chtel nekdo pocist o HP3458A:
https://doc.xdevs.com/doc/HP_Agilent_Keysight/HP 3458A Component-Level Information Packet.pdf

Nekde jsem dokonce videl i rozbor FW. A modifikace pro vyssi propustnost UART.
11.06.2020 (18:57:04)
VroutekB:
Díky za tip na ten octave instrument-control package. S tim Octave zas tolik nedělám, ale tohle by se čas od času mohlo hodit.
HP3458 znám, to je vlhkej sen všech voltnutů, já spíš slintám po nějakým lepším spektráku a/nebo vektoráku, ale taky je to boužel asi jen vlhkej sen **02
11.06.2020 (19:48:38)
StandaM (web) :
Jo, tak spektraky nejsou moje hobby. Jeden mame ale moc ho nepouzivame. Ten 3458 je v metrologii dost dulezitej. My s tim merime skoro vsechno NF hlavne ve vzorkovacim rezimu a obcas se proste hodi mit moznost casovyho multiplexu a na to je holt treba sync. A triggrovat to externe dela jitter 100ns pkpk. No kazdopadne neska jsem zaznamenal znamou HW chybu, kdy ta mrcha sem tam preskakuje interni hodinovej cyklus, takze je v datech v nahodnem caso posuv 100ns. Tak me pomalu prechazi chut delat to PLL. :-)
20.06.2020 (15:29:14)
ms-boss obalka (web) :
@VroutekB:
Kdybys něco patlal v tom Octave, můžeš kouknout na kus mojí diplomky - používal jsem to pro komunikaci mezi PC a reflektometrem přes virtuální sériovku. Bacha na to, že sériovky na woknech a na NIXech maj jinou syntaxi názvu. Obzvlášť bacha na COMy vejš než COM9 na oknech, ty maj ještě jinou syntaxi. Dala by se na to asi udělat nějaká obalovací funkce, aby se to vůbec nemuselo řešit. Jinak ten můj kód hledá virtuální sériovky, zkouší přes ně komunikovat a když se druhá strana korektně neozve, tak to čeká, dokud se nezmění seznam portů (prostě čeká na novou sériovku). Ale mám to pro linux, takže na oknech to chodit nebude.
https://github.com/MR-DOS/TDR_diploma_thesis/blob/maste...
22.06.2020 (14:04:21)
RayeR (web) :
Na win to jde taky udelat, kdysi sem takle resil nakou autodetekci USB-COM a restartnuti konekce pri vytazeni a znovu-pripojeni kabelu, je to nekde v registrech...


Přezdívka:*
Heslo:*
Kam:

Zde lze přesunout vlákno do jiné kategorie. Tuto operaci může udělat pouze admin.
Seznam uživatelů
Zpět na knihu