Přesunout vlákno do jiné kategorie

 Chystáte se přesunout vlákno z kategorie Hlavní diskuze do zvolené kategorie.


4.01.2013 (22:38:24)
Sedlo obalka :
Dalo by se říci že se LiFeYPo4 baterky nabíjí stejným způsobem jako liionky akorát se nabíjí na nižší napětí? Potřebujeme udělat nabíječku a myslim že nám ty konvenční nebudou stačit.
4.01.2013 (22:46:58)
PTC obalka :
Co máš za baterky? (typ/kapacitu)
4.01.2013 (22:54:00)
milan:
zkus se optat na modelářském foru. tam to docela frčí... novej zdroj proudu. lipolky zlevnily...**02
4.01.2013 (23:14:33)
bkralik (web) :
Jo, nabíjí se to CC/CV (konstatní proud a potom konstatní napětí), vypínací napětí je 3.6 voltu. Jinak modeláři už to moc nepoužívají, protože LiPolky jsou už zase lepší...
Táta si z toho nakonec udělal nabíjecí baterii když jde v velkym F3Ačkem na pole - má pack 4S12P (t.zn. skoro 50 článků) těch standartních A123 buřtů **01
4.01.2013 (23:29:15)
Sedlo obalka :
Chceme kupovat 4 kusy něčeho takovýho http://www.ostrovni-elektrarny.cz/index.php?category=tr...
Jelikož to chceme do vozítka, tak bude kritickej čas dobíjení a rval 0,5C aby se jim nemrvila životnost, už takhle při jízdě budou dostávat dost na prdel.
4.01.2013 (23:41:00)
Sedlo obalka :
A jestli jsem se někde správně dočetl tak ten balancér se používá jen v módu CV, kde srovnává napětí na článkách? Protože nevim kam bych tam schoval tak výkoný odpory aby dokázali ukočírovat 100A nabíječku.
4.01.2013 (23:45:31)
bkralik (web) :
Jop, většinou se to tak dělá, ty lepší nabíječky ale mají balancér v sobě a balancují prakticky tak, že nabíjí každý článek skoro samostatně...
jinak nevim jaký jsou LiFe tyhle, ale ty co používají modeláři jsou skoro nezničitelný - když máš čtyřčlánek, tak se prý dají nabíjet i přes 5m kabely (omezení proudu) zkratem na autobaterku. Cyklů to má taky vydržet mrtě...
5.01.2013 (09:43:39)
danyk (web) :
http://www.ostrovni-elektrarny.cz/index.php?category=tr...
2 šrouby a plíšek za kilo? **02 to začnu prodávat **04
5.01.2013 (10:24:17)
.:
Nejlepší na fotovoltaiku je pořádná bouřka s kroupama. Pak je možno na poli nebo na střeše zamést, a založit továrnu na výrobu pájek na hliník typu Al-Si...
5.01.2013 (11:15:38)
aybac:
Proč do vozítka 12V? To je na prd. Radši x-krát víc článků o x-krát menší kapacitě...
5.01.2013 (12:57:46)
Sedlo obalka :
Do 12v baterky se bude mnohem jednoduseji rekuperovat, kvuli tomu jsem zvolil tak maly napeti.
5.01.2013 (13:18:37)
aybac:
To je snad jedno...
5.01.2013 (13:20:06)
aybac:
Obvykle se dává baterie na stejný napětí jako motor, a použije se polomůstek (dvojkvadrantový měnič) případně plný můstek který umí i couvat, nebo polomůstek se stykačem na přepínání směru. Dělat snižovač na rekuperaci je blbost, protože to bude fungovat jen od nějaký rychlosti.
5.01.2013 (13:33:55)
aybac:
BTW. Pokud je to 3F motor, tak tam jiná možnost než napájet to jmenovitým napětím motoru neni a vždycky to rekuperuje jako zvyšovač.
5.01.2013 (14:43:50)
milan:
>danyk
solárka jsou kšeft... ikdyž od nového "výpalného" našich zákonodárců rapidně poklesne zájem. zkus mrknout na modelařinu. tam sou tyhle kousky měděných plíšků taky docela drahé... inkdyž ted frčí NI-MH už jen mezi modeláři typiu "nemám peníze na lipolku, nabíječku..." já od kámoše před rokem když jsem si pořídil fáro vyfasoval pul igelitky baterek s tím, ad si něco vyberu.
5.01.2013 (14:46:28)
Sedlo obalka :
Já jsem právě myslel že bude z tich 12V zvyšovač s proměným napětím, kterej bude napájet ten motor, a protože do tich baterek můžu tlačit až 400A tak všechno co při rekuperaci vyrobí tak do nich narvat zpátky.
5.01.2013 (15:15:08)
milan:
já měl takovej nápad na elektrokolo.
máš baterii. ta spotřebuje drahou energii na proces odběr>nabíjení a nabíjení > odběr.
úvaha: místo 10Ah baterie použiju dvě 5Ah. jedna se spotřebovává, zatímco druhoudobíjim rekupercí z kopce. když se ta jedna vybije, přepnu na druhou. když se ta která se nabíjí, nabije, přepnu tu která se vybíjí za tu nabitou.
souhrn: vyjedu z domu, mámm pod sedlem 10Ah, ujedu cca 5km , pak je cesta z kopce. elektronika baterie přeodí, protože je ta jedna nabitá. nabíjim to co sem během 5km vybil. to de dál, dokud nezbyde něaké minimální množství v baterii. baterie se přepnou. jedu dál. a vlastně ta jednase dobíjí, a druhá se vybíjí. a přechodovou energii mám jen tekdy kdy si je elektronika prohazuje.
co takhle tedy objednat 4x 12V, dvě v sérii pro motor, a dvě paralerně pro rekuperci?
5.01.2013 (16:05:35)
Sedlo obalka :
Todle je u tich lifepo úplně zbytečný, tim se cyklus nabíjení/vybíjení oproti Pb článkům otočí okamžitě, takže je můžu vybíjet a nabíjet jak se mi zachce.


Přezdívka:*
Heslo:*
Kam:

Zde lze přesunout vlákno do jiné kategorie. Tuto operaci může udělat pouze admin.
Seznam uživatelů
Zpět na knihu