Smazat příspěvek

 Chystáte se smazat zprávu (se všemi případnými odpověďmi) z kategorie Hlavní diskuze:


3.11.2019 (16:55:09)
Blawhar obalka :
Zdravím, byl by někdo tak hodný a navedl mě na lepší cestu? mám 3v3 obdelníkový signál, kde skokově měním frekvenci(1-2-4 Hz... multiplex z děličky) a potřebuju z něj udělat trojúhelnik 3v3. Plácnul jsem za něj integrátor jenže při přepínání frekvence se logicky mění amplituda na výstupu. proto chci za to dát operák a měnit zesílení pomoci přepínání odporu pomocí 4066 či něco podobného. Otázka zní, najde se elegantnější řešení?
3.11.2019 (20:36:36)
VroutekB:
Prevodnik f/u potrebuje MKO. Jinak nebude fungovat.
Třeba generovat obdelnik normalne a ne takzo kokotsky?!
4.11.2019 (10:37:49)
Blawhar obalka :
asi jsme se moc nepochopili. Zkrátka, mám 3v3 signál z tcxo který binární děličkou dělím a multiplexerem si vybiram frekvence 1-2-4-8-16Hz. A z tohoto signalu potřebuju získat trojúhelník
4.11.2019 (13:52:06)
MK:
A proč tam nedat při takhle nízkých kmitočtech rovnou mikrokontrolér a dělat to pomocí DAC?
4.11.2019 (17:35:21)
RayeR (web) :
Kdyz tam ma TCXO, tak asi pozaduje nakou vyssi stabilitu, tak proto to nedela treba 555 :) No necham se taky poucit, sme nak zatim moc generovat trojuhelnik nikdy nepotreboval...
4.11.2019 (21:12:20)
Blawhar obalka :
Ano jeden z požadavků je vyšší stabilita. Dnes jsem si chvilku hrál a na nepajivem poli jsem zpytlíkoval "tvarovač" do relativně funkční podoby, viz https://ibb.co/KWGhXp9 jen bez 4051, ten jsem v šuplíku nenašel. Zítra koupím a zkusim zapojení. potom na univerzální desku a nějaké to měření... Jakoukoliv poznámku k zapojení/ kritiku či doplnění vítám
4.11.2019 (22:20:22)
Dr. Doktor:
Takle bude pro malý frekvence strašně velkej rozkmit z integrátoru (saturace), pro velký frekvence bude signál malinkej (šum). Přepínal bych radši vstupní odpor integrátoru.
7.11.2019 (12:28:56)
VroutekB:
Já teda taky pořád nechápu, o co tady jde. Místo svýho řešení raději popiš problém, který se snažíš vyřešit, pak se možná půjde dobrat nějakýmu smysluplnýmu řešení.
7.11.2019 (12:42:31)
Blawhar obalka :
Má jít o generátor 1-2-4-8-16-32 Hz s vyssi stabilitou a vystupem obdelnik a trojuhelnik 0 - 3v3. Základ musi byt tcxo. Predelal jsem to podle doktora, ale narazil jsem na problem se stejnosmernou slozkou, ktera se na vystupu z integratoru meni pri prepinani rozsahu
7.11.2019 (13:00:36)
VroutekB:
Neptám se, k čemu to má být. Ale analogově to nepůjde, aby to bylo jednoduchý a zároveň dobrý. Pokud máš TCXO, tak tím krm DDS. Bude to stabilní kmitočtovo i amplitudou. Můžeš si tam pak nasavit jakej chceš kmitočet, přesně.
Nějaké malinké CPLD za pár desetikrun a trocha VHDL hovnokódu. Nejspíš by stačilo za něj pověsit obyč R2R DAC.
Ostatně, 32Hz trojuhelník podle TCXO bys zvládnul i mrdujínem, netřeba VHDL.
7.11.2019 (13:35:33)
RayeR (web) :
A kolika bitovy by mel byt ten vystupni trojuhelnikovy signal? Nestacilo by ty hodiny nastavit vejs a krmit tim nejaky citac na jehoz vystupu by byl DAC? Este by se nak muselo vymyslet, aby po docitani horni meze zacal citat dolu misto od nuly. Pozadovany druhy obdelnikovy vystup by se vydelil binarni delickou. Ale nevim, jestli by tam ten citac nezanesl nejaky jitter....
7.11.2019 (14:29:27)
VroutekB:
Jitter... to je dobrá otázka. Ale aby ses nakonec nedivil, že ten analogovej bastl na tom bude řádově hůř, než banda čítačů s DACem.
Čítač by samozřejmě stačil, tabulku průběhu ta DDS pro rampu nepotřebuje. Musel by se obracet akorát směr, ale to není nic, co by nezvládl nějaký D flopáč spolu s 7419x nebo ekvivalentním. Bohužel nemám přehled, jestli se dělají dneska nějaké čítače řade 74xx které by uměly chodit obousměrně. Poslední, se kterýma sem si hrál byly SN74193, pěkně staré.
7.11.2019 (22:34:58)
Dr. Doktor:
Ta ss složka by určitě šla omezit, nevidím tam hodnoty tak nemůžu sloužit - ale změnou toho odporu ve zpětné vazbě, nebo přidáním "vybíjecího" odporu za oddělovací kond co jde do vstupu integrátoru.
8.11.2019 (00:18:46)
Blawhar obalka :
odpor ve zpétné vazbě je 1M, kond 2u. Při menší hodnoté R se zacne deformovat signál. to samé při vybíjecím odporu u oddelovaciho kondu (10u).
8.11.2019 (13:21:57)
VroutekB:
Proč tam nedáš ty obousměrný čítače a DAC? Tohle je a bude pořád na hovno.
8.11.2019 (13:29:50)
VroutekB:
Nebo si ty čítače zrob v nějakým mrdujínu. 32Hz pilu zvládne vyprdnout kde co.
8.11.2019 (14:14:29)
8-bit obalka (web) :
Použil bych CPLD (stačí 9536XL) a R2R síť. Popis je asi tak na 8 řádků ABELu **01
11.11.2019 (17:24:39)
Blawhar obalka :
Pánové, díky všem z rady.
Analogově to být musí(muselo), tak znělo zadání, nicméně jsem to vyvrátil.
CPU a TIMER-DAC jsem navrhoval od začátku, ale bylo to smeteno. Generátor pojede i nekolik dní v kuse a nesmí se zaseknout(ikdyž nechápu proč by se cpu zasekl, když to clovek slusne nakodi). Situace je teď taková, že cpu je již přijatelná volba.

CPLD je supr nápad, díky za něj.

V hlavě mám něco jako: TCXO-CPU stm32fxx(prostě něco s DAC)-timer-dac-výstup buffer oz jako sledovač. Součast generátoru by měl být taky display a uart
11.11.2019 (21:21:55)
8-bit obalka (web) :
Když pominu prasácky napsaný program, blbé napájení a chyby v křemíku, tak se ještě může teoreticky zaseknout selháním oscilátoru (viz pár vláken níže) nebo když se ionizující částice dobře trefí do nějakého důležitého bitu v paměti (proto mají lepší MCUčka ECC paměť).
12.11.2019 (23:31:42)
VroutekB:
Spousta STM32 má ECC SRAM**22 (většinou ty nízkopříkonový, protože zpravidla musí běžet dlouho bez resetu) - je to pak bezva chyták, když čteš z neinicializovaný paměti - protože to logicky hned padne na tlamu a vůbec tě hned nenapadne proč. **01

V CPLD se moc nemá co seknout. A koneckonců, MCU s DACem nepotřebuješ, 12bitů se dá ještě vyskládat jako R2R s docela rozumným DNL a INL i z 1% odporů. (24 odporů stojí prd...)
12.11.2019 (23:41:12)
VroutekB:
Nebo že bych si to pletl? ECC je na flešce, SRAMka má jen paritní bit. Nechce se ě to teď hledat, jdu spát **20
13.11.2019 (12:51:09)
RayeR (web) :
O ECC na STM sem moc neslysel, ale treba ma.

"je to pak bezva chyták, když čteš z neinicializovaný paměti - protože to logicky hned padne na tlamu a vůbec tě hned nenapadne proč"

Jak konkretne padne na tlamu? Jako nakej exception? Startup code myslim pamet nuluje, pokud nemas zrovna neco noinit sekci.
13.11.2019 (13:35:06)
8-bit obalka (web) :
Jo, hodí exception. A startup code nuluje/inicializuje jenom stack pro globální proměnné, ne?

Jinak ještě jednu podobnou vychytávku má RLko, že instrukce FF není NOP ale TRAP co vyresetuje procesor.
13.11.2019 (18:11:12)
RayeR (web) :
Hm a jak se pak teda resi, kdyz potrebuju mit naky promenny, ktery se pri resetu nesmazou (noinit sekce)? Po tom resetu je budu nejak potrebovat precist a treba podle CRC zvalidovat jesi je tam ulozena platna od predchoziho resetu nebo nahodna hodnota po startu? Da se udelat nejaky dotaz na tu ECC jednotku, ktery mi vrati true/false jestli ma dana adresa ci rozsah adres platne ECC? Nebo musim osetrovat tu vyjimku? A co vubec ta vyjimka defaultne dela, je zapnuta?
13.11.2019 (21:16:21)
VroutekB:
Ano, musíš ošetřit výjimku. Defaultně to zaplé je. Jde to tuším někdy vypnout přes optionbytes. Dotaz na ECC (paritu) neuděláš. Buď se to přečte OK, nebo dostáváš výjimku. Normálně to padá do "catchall" hardfaultu, když povolíš ostatní výjimky, hádám že to chytí "mem manage fault" nebo něco takového? Nevím, nikdy sem to neřešil.

Kolik se toho inicializuje ve startupu, záleží dost na kompilátoru. GCCčko an to pěkně sere a když nemusí, tak nehrábnd, ARMCC třeba nuluje veškerou použitou paměť.

(Reset na ARMu se dělá nastavením bitu SYSRESETREQ v AIRCR registru. Vyloženě TRAP instrukce je zas tuším na STM8)


Přezdívka:*
Heslo:*

███   ███   ███   
█ █     █   █     
███   ███   ███   
█ █     █   █ █   
███   ███   ███   
Opiš:*

Zde můžete smazat vlastní vlákno nebo kteroukoliv odpověď v něm. Můžete smazat vlastní odpověď v cizím vlákně, pokud na ni ještě nikdo jiný nereagoval. Mazat cizí vlákna a odpovědi v nich mohou pouze admini. Smazání příspěvku je nevratná operace! Smazáním vzkazu se smažou i odpovědi na něj.
Seznam uživatelů
Zpět na knihu