Smazat příspěvek

 Chystáte se smazat zprávu (se všemi případnými odpověďmi) z kategorie Hlavní diskuze:


29.11.2019 (17:06:40)
Tim:
Ahoj,
mám tu jeden teoretický regulační dotaz na PI regulátory...

Řeším následující problém: potřebuji navrhnout regulátor pro řízení zdroje, který bude umět režim konstantního napětí i režim konstantního proudu (obě nastavitelné)

Nejdříve jsem to zamýšlel jako hlavní proudový regulátor s nadřazeným napě%tovým regulátorem, kde bych jako referenci napěťovým říkal žádané napětí a limiteru před proudovým regulátorem bych říkal max. proud. Problém ovšem je, že když nastavím malý žádaný proud a zároveň chci vysoké napětí, tak mi to nastavení té limity proudu zkazí a nejsem schopem na výstup dostat žádané napětí.

Druhá myšlenka spočívá ve dvou nezávislých regulátorech (pro napěťovou a proudovou smyčku) a šikovně nějak detekovat tu danou a regulátory pro řízení přepínat...Ale k realizovatelnosti mi zatím něco uniká,.., abny to spolehlivě fungovalo...

Nebo máte jiný nápad? Případně, nasměrovali byste mě na nějakou literaturu, případně mě zjebali, že jsou oba způsoby hovadiny? Díky
29.11.2019 (22:28:36)
Dr. Doktor:
Kaskádní regulace musí fungovat a nic se nemůže "kazit" (co tím bylo přesně myšleno?). Žádané a měřené napětí se vede do napěťového regulátoru přímo. Výstup z napěťového regulátoru je žádaná hodnota proudu. Pokud se tato hodnota shora omezí, např. řízeným omezovačem (zapojení s OZ a diodou), tak se tímto nastavuje požadované proudové omezení. Pro zamezení vzniku dalších problémů doporučuju symetrické napájení regulátorů. Musí to chodit od nuly do maxima pro napětí i proud. Regulátory musí mít vždycky integrační složku, aby dotáhly ustálenou odchylku do nuly.
29.11.2019 (23:33:58)
Tim:
Jo, já už jsem asi přešlápl z místa na místě...dyť to musí fungovat... už si asi začínám uvědomovat, kde jsem dělal chybu... Já to prověřím a kdyžtak zítra napíšů, pokud stále nebudu vědět... ale asi už tuším...
Zatím díky Doktore, já dám ještě vědět zítra... asi už vím, kde dělám chybu...
30.11.2019 (17:33:21)
VroutekB:
Nebo pokud to neni měnič s hovadským spínacím kmitočtem (>100kHz) to můžeš honit procákem a ušetříš si analogové orgie, které při sebemenší změně algoritmu se musí celý rozmrdat a udělat znova. Slabší povahy si mohou nechat i z Matlabu vysmrkat nějaký hotový soplkód v C, podle obrázku ze Simulinku.
30.11.2019 (17:37:44)
Tim:
VroutekB -> no ne, tak ve finále to budou řešit PI regulátory v prosáku, zatím jsem u simulace měniče na PC a nadím je regulačními bloky (PI regulátory, sumátory, ...) abych pochopil, jak to funguje a pak to mohl snáze překlopit do formy v MCU. Začnu vlastním řízením (diskrétní regulace), měřicí členy, filtrace, jednotkové skoky na výstupu měniče, odezvy... výpočet prvků, tranzistorů, teplotní simulace tranzistorů,... a pak to postupně s rezervou přetvářet v reálný měnič...
1.12.2019 (21:57:06)
Tim:
Tak asi ta kaskádní regulace funguje (moje chyby)... jen se mi to nedaří vyladit s jedněma koeficientama pevně... je třeba je dynamicky měnit v závislosti na nastaveném proudu, na odporu zátěže a tak... to je asi normální, že?

V podstatě to asi odpovídá teorii, čím je zátěž víceohmová, tím je se stejným nastavením všechno pomalejší a je třeba regulátory trochu popohnat... naopak při vylkých výkonech je třeba regulátory zpomalit, aby nekmitaly, protože časové konstanty jsou rychlejší (tedy kondenzátory se rychlejš vybíjejí a tím pádem je třeba tu regulaci trochu zklidnitú...
Jen ještě přesně nevím, jak to SW kompenzovat podle výkonu nebo čeho, ještě nevím..,.
2.12.2019 (00:15:04)
Dr. Doktor:
Ano, ideální nastavení regulátorů závisí na odporu zátěže. Taky tam kecají reálné limitace, jako třeba že měnič neumí záporné napětí (a naopak větší než max). Pak při malém výsutpním napětí a velkém proudu probíhá demagnetizace tlumivky pomalu a regulaci to rozhazuje. Na to se asi používá adaptivní regulace, ale tomu já moc nerozumím... Klasická PI regulace většinou jde vyladit tak, aby od pár procent proudu a napětí nekmitala, ale pro velmi malé proudy nebo napětí kmitá v podstatě vždycky.


Přezdívka:*
Heslo:*

███   █ █   ███   
█ █   █ █   █ █   
███   ███   ███   
  █     █   █ █   
███     █   ███   
Opiš:*

Zde můžete smazat vlastní vlákno nebo kteroukoliv odpověď v něm. Můžete smazat vlastní odpověď v cizím vlákně, pokud na ni ještě nikdo jiný nereagoval. Mazat cizí vlákna a odpovědi v nich mohou pouze admini. Smazání příspěvku je nevratná operace! Smazáním vzkazu se smažou i odpovědi na něj.
Seznam uživatelů
Zpět na knihu