Smazat příspěvek

 Chystáte se smazat zprávu (se všemi případnými odpověďmi) z kategorie Hlavní diskuze:


24.05.2020 (22:05:10)
RayeR (web) :
Jak tu byla nedavno naka diskuse o kondikach do filtru, tak neska sem zrovna rozkuch jednu nefunkcni filamentovou LED zarovku OSRAM, byl tam prerusenej pojistkoodpor na vstupu a po pripojeni napeti za nej, zacal na desce horet keramickej SMD MLCC kondik, tak proto se asi do tech filtru nedavaji :)
Po odstraneni jeho zbytku zarovka normalne sviti (je tam el. predradnik s nakym IO, ne jen tupy grec)
25.05.2020 (10:48:06)
Tim:
OK, díky za poznatek **04
25.05.2020 (13:55:11)
Dr. dOKTOr:
No tam nebude problém že odešel, mohl být poddimenzovanej, elyty odchází určitě víc... Spíš kvůli bezpečnosti je problém to, že odešel do zkratu.
25.05.2020 (14:30:03)
Tim:
Jo, máš pravdu doktore, jako Y-kondy beru, že je milion důvodů, proč je nedát a proč je to z hlediska bezpečnosti průser (zkrat keramiky)...

V případě X-kondů je to asi otázka (pokud to bude už za patřičným jištěním) ... ale přesvědčili Jste mě a dám tam raději patřičné X1/X2 ... možná dobré relevantní důvod bude také zkušební napětí X/Y kondů, na které nemusejí být zkoušené ty X7R keramiky ...
25.05.2020 (14:57:32)
RayeR (web) :
Ty keramiky asi moc neprezijou ani kratsi spicku prepeti a skonci prorazenim misto preruseni. Dokrore, tady byl zrovna elyt v pohode a keramika odesla. Nevim ani jak byla presne zapojena, jen vim ze 1 pol kondu byl na 1 vstupu a druhy pol se vyparil. V ref. schematu sou akorat kondy za grecem a paralelne k LED, coz nebyl ani ten to pripad...
http://rayer.g6.cz/elektro/wledbulb/osram2.jpg
26.05.2020 (16:37:33)
toman:
Hm dobre, rozmyslal som co je dnu kedze neblikaju. Poslednu dobu kupujem uz tieto kedze svietia klasicky do priestoru a nie viacmenej pred seba+neucinny mliecny difuzor. Tusim to vedu ako PARATHOM PRO CLASSIC, najsilnejsia je 15W, v 4000K velmi fajne svetlo.
26.05.2020 (22:50:56)
Dr. Doktor:
Je v té elektronice nějaká tlumivka? Pokud ne, je to prasárna, lineární stabilizátory zabíjí účinnost LED... To už je lepší jako předřadník jen sériovej kond a grec. Sice to má horší účiník, ale lepší účinnost.
26.05.2020 (22:58:09)
Arambajk:
Před pár lety měly některý uvnitř měnič s tlumivkou, dneska je častejší lineární zdroj proudu bohužel (sice pak jdou stmívat). Nicméně i tak životnost součástek daleko převyšuje životnost těch ledek tam. Kupuju je dál od různých výrobců, protože to svítí fakt dobře, ale přijde mi, že je měním podezřele často, už jsem na ně začal psát datum jako kdysi na úsporky, některý jsou tam furt už 5 let ale v kuchyni a koupelně vždy méně než dva roky.
26.05.2020 (23:02:50)
Arambajk:
Pozná se to při pohledu skrz baňku, jestli je tam hodně součástek anebo jen prázdná chladící plocha desky pocínovaná http://live.staticflickr.com/65535/49939480891_e3864a71...
27.05.2020 (03:13:45)
RayeR (web) :
Je to linear, pry naka patentovana technologie. Pri relativne velkem napeti tech filament tycinek a malem proudu to snad nebude tak zly...
http://www.rayer.g6.cz/elektro/wledbulb.htm#OSRAM_2.8W_E14
27.05.2020 (12:14:15)
Dr. dOKTOr:
Jaký máte zkušenosti s "Tesla" žárovkama? Já teď koupil na zkoušku pár těch "mléčných", za 40 korun kus. Příkon mají dokonce o půl wattu větší než psanej a svítí fakt hodně, takže tady určitě spokojenost, otázka bude výdrž...
27.05.2020 (14:42:48)
toman:
Ja kupujem E27 takze tam mozno tlmivka bude..
27.05.2020 (17:57:16)
RayeR (web) :
Ta Tesla asi nebude mit nic spolecneho s puvodni Teslou Holesovice, proste si to jen nekdo nechal v cine potisknout, podobne jako set top boxy a dalsi vyrobky Tesla. Ja nic od teto novodobe znacky nemam, tak nemuzu soudit. Pokud ti vydrzi 5+ let, tak bych to bral jako uspech.
27.05.2020 (18:44:13)
Dr. Doktor:
Ano, nemá to nic společného, proto jsem to dal do uvozovek **01 Ale to neznamená že bych se nemohl ptat na zkušenosti...
27.05.2020 (22:00:25)
Arambajk:
Těch Tesla Lighting tu mám namontovaných 19. Většinou 6,5W, pár 4W, bez ohledu na sérii nebo výkon jsem jich za těch 5 let musel vymněnit cca polovinu, na některých místech dokonce vícekrát, takže jo, vydrží to víc než klasická žárovka i halogenka, ale ne o tolik jak by mělo.
Ze zvědavosti jsem pak koupil ještě Osram, ta vypadá uvnitř i svítí úplně identicky, překvapila mě Philips 8,5W, má ty skleněný destičky cca 4x větší, takže se přes větší výkon bude lépe chladit, snad.
Jinak když jsem ty nefunkční rozebíral, doufal bych, že v nich bude přetlak kvůli chlazení, ale nebyl.
27.05.2020 (22:36:20)
Dr. Doktor:
Dík za zkušenosti. To je celkem v poho, některá čajna odchází i po půl roce.
28.05.2020 (09:54:40)
Blawhar obalka :
Pár let zpět se nakoupila hromada led žárovek (solight? osram? nevím už) které postupně po půl roce odcházely. Když jsem je rozlousknul zjistil jsem, že zdroj do nich pouští větší proud. Byl tam nějaký spínák s shuntem a kupodivu se mi i podařilo najít datashit toho obvodu, kdy jsem upravil hodnotu toho odporu. A světe div se 2 kusky svítí už 5 let.
4.06.2020 (21:30:33)
RayeR (web) :
Tak a svitime :)
http://rayer.g6.cz/elektro/wledbulb/osram3.jpg
BTW jake mate zkusenosti s pajeci kapalinou na hlinik? Ja mam tu z GM a pripada mi, ze cely proces je pomerne haklivy na nastavenou teplotu. Kdyz je teplota hrotu moc vysoka, tak se nedari hlinik pocinovat, prip. smaci jen ze zacatku a pri ohrevu delsim jak par se zas cin prestane chytat a odpadne. Kdyz je teplota moc nizka, tak zas neprohreju material aby tam moh cin chytit/roztavil se vubec. Pritom na miste, kde bylo provedeno pocinovani z vyroby, tak ten problem s odcinovanim nenastava. Tak by me zajimalo, jesi ma nekdo nakou jinou kapalinu a jak se chova, treba tecka blahe pameti kdysi take takovou prodaval. Nebo nakou od cinana treba...
7.06.2020 (10:14:28)
ms-boss obalka (web) :
Já jsem většinou používal směs acylpyrinu s kalafunou v IPĚ, ze který jsem odpařil ten líh. Ale je pravda, že jsem toho příliš mnoho hliníkovýho nepájel. Další věc je ta, že všechny kapaliny na hliník brutálně žerou páječku, takže jsem to vždycky dělal trafopáječkou s obyčejným měděným očkem.
7.06.2020 (18:06:08)
RayeR (web) :
Acylpyrin sem pouzival jen na odizolovani smaltovanych Cul dratku, na hlinik me to teda pouzit nenapadlo. A cos tim pajel, nake dratky nebo spis vetsi plochy? Smacelo dobre?


Přezdívka:*
Heslo:*

█ █   █ █   ███   
█ █   █ █   █ █   
███   ███   ███   
  █     █     █   
  █     █   ███   
Opiš:*

Zde můžete smazat vlastní vlákno nebo kteroukoliv odpověď v něm. Můžete smazat vlastní odpověď v cizím vlákně, pokud na ni ještě nikdo jiný nereagoval. Mazat cizí vlákna a odpovědi v nich mohou pouze admini. Smazání příspěvku je nevratná operace! Smazáním vzkazu se smažou i odpovědi na něj.
Seznam uživatelů
Zpět na knihu