Smazat příspěvek

 Chystáte se smazat zprávu (se všemi případnými odpověďmi) z kategorie Hlavní diskuze:


25.05.2020 (14:24:44)
Tim:
Ahoj, potřeboval bych jednu radu od Altiářů...

Kreslím poměrně velkou desku (30x50cm), na které je toho už hodně (spoje, desítky polygonů, nastavená DRC pravidla... a čím dál tím víc je Altium "línější" - tedy i klávesové zkratky nejdou mačkat tak rychle jako na začátku (tedy jakoby nestíhá PC, rychlé stisky zkratek nereagují)... prostě celkově líné...

Přitom když se podívám na zatížení CPU (i5-4670), tak bere sotva 30% jednoho jádra, zbylé 3 okolo 10%, RAMky si soslo asi 5GB, ale rezerva je ještě min. 8GB, Grafika (GTX660) taky víceméně nic...Systém i Altium běží na SSD

Pokud dám u polygonů Repour All, tak mi sice nevadí, že to trvá cca 15 vteřin, ale jedno jádro CPU vylítne sotva na 80%, ostatní 3 se zvýší tak na 30-40%... ale taky tam nepozoruji nějaké dramatické vytížení PC... Každopádně to je jen exemlární případ, toto neřeším, ale řeším zejména běžnou práci kreslení spojů a nových polygonů... ne překreslení všeho..

Kde může tedy být problém? Slabý PC, špatné nastavení nebo neoptimalizace na straně Altia?
25.05.2020 (14:52:56)
RayeR (web) :
Novy AD 19/20 mi celkove pride naky linejsi nez treba AD13, akorat rychlost prekreslovani schematu diky DX znatelne poskocila. Na pracovnim NTB mam naky i7 kabylake a 16BG a taky zadna hitparada...
Na polygony si nastav zobrazeni draft - jen obrysova cara a DRC jde tusim nak nastavit co se kontroluje online a co offline, prip ho vypnout a poustet jen na vyzadani.
25.05.2020 (15:02:06)
Tim:
Aha, tak jsem měl chybné vyhodnocení ... záhada objasněna - grafika mi jede při práci s polygony na 100%... procesor je v tom asi nevinně...
Zkusím tedy jak říkáš to jiné zobrazování...
25.05.2020 (17:38:17)
RayeR (web) :
Dole klikni na LS, Viev Config/View Options a v seznamu objektu u Polygon zatrhni policko Draft.
25.05.2020 (18:25:38)
Tim:
Díky... značně taky pomohlo vypnutí online DRC, přerenderování polygonů, a opět zapnutí online DRC a přerenderování polygonů... nechápu proč, ale je to o dost svižnější (i když ty polygony nechám celé)... zvláštní
25.05.2020 (20:15:06)
antibalda obalka (web) :
Zlatý EAGLE **37
25.05.2020 (22:50:16)
dR. doktoR:
No jo no, asi to átrium bude pěkná kupa v komputeře, zajisté to má aspoň 10 giga. Já furt jedu i pracovně na Ýglu 5.7. Ale je fakt, že nemusím řešit hovadiny co se dneska řešej ve firmách, to bohužel chápu že by asi neobstálo...
25.05.2020 (22:55:16)
dR. doktoR:
Jen poznámka, ti, kdo netuší, co je kupa v komputeře, nechť budou poučeni: https://www.youtube.com/watch?v=FkT_KE07rJ8
25.05.2020 (22:57:16)
Tim:
Já nevím no, je to úplně jiná filozofie... já v tom teprve začínám, takže si netroufám hodnotit, ale jisté výhody od Eaglu to jistě má...Ať už třeba z pohledu knihoven

No, ne, má to jen lehce přes 5 GB :-D
26.05.2020 (01:26:05)
RayeR (web) :
Njn, kdo jen cely zivot dosud smolil v Eaglu a nepoznal nic lepsiho, tak to asi neoceni :)
Starsi AD se da stahnout kolem 500MB, kdyz se vyhazi nake kompilatory pro MCU a FPGA, co clovek na plosnakovani vubec nepotrebuje. Mam jednu takovou instalacku na jednom retro lapu PIII/512MB/SSD s WXP a parkrat sem na tom nakou malou desku ve vlaku delal :)
26.05.2020 (01:41:38)
RayeR (web) :
Ooo kupa, jak sem bez toho mohl do ted zit.. :)
To mi pripomnelo jeden
http://www.youtube.com/watch?v=3xZuoTwgJyU
v podani od Izera v PA je lepsi, ale to sem zrovna nenasel...
26.05.2020 (15:10:07)
Tim:
Ještě Rayere - ty běžně používáš při běžné práci tu online DRC kontrolu? Jak ji bereš jako prioritní - kolik případně reálně dokáže usnadnit práce a ušetřit času? ... alternativně, když to porovnám s manuálním spuštěním DRC až po naroutování?

Protože s online kontrolou se to dost kouše, bez ní je to ok... tak se spíš ptám, pokud by byl ideálně výkonný PC, jaký přínos to vlastně přinese... jestli je obhajitelný... Díky za názor
26.05.2020 (20:18:18)
RayeR (web) :
Hele ja sem zatim nedal zadnou obri desku s desitkama polygonu, kde by me to omezovalo, takze mam zaplej online DRC s vychozim nastavenim. Ono uz treba kvuli pushovani zaroutovanejch spoju to asi musi bejt zaply jinak by to nemohlo kontrolovat clearance. Co se tyce nakyho optimalniho nastaveni, tak sem si s tim nak moc zatim nehraal, jesi mate subscription, tak jim klidne posli dotaz,...
31.05.2020 (11:40:26)
dR. doktoR:
To, že dneska programy na podobně náročnou grafickou operaci potřebují 1000x větší výpočetní výkon, než před 30ti lety grafická dema od Unrealu, možná poněkud poukazuje na schopnosti dnešních programátorů a množství "potřebných" věcí a funkcí v dnešních programech. **37
31.05.2020 (17:27:33)
ms-boss obalka (web) :
Což platí pro Altium, který mě jede jak když sere a maluje i na workstationě s Quadrem M1000M. Ovšem Eagle (ten snad má jen softwarovej render) a KiCAD (by default OpenGL, jde přepnout i na Cairo/software) kreslej slušně rychle i na mým domácím notesu s integrovanou grafikou z roku 2012.
Na notesu s integrovanou grafikou se dá Altium provozovat tak max. na jendoduchý dvouvrstvy. Jak jde člověk na čtyřvrstvu a vejš a/nebo na složitější desky, tak může očekávat, že překreslení desky může trvat třeba půl vteřiny nebo i vteřinu. Zlatej DOSovskej Orcad, kterej při editování vždy překresloval na daném pohledu jen to, co se aktuálně měnilo, takže se s tim dalo pracovat i na 386.
31.05.2020 (20:27:39)
Tim:
Jsem rád, že je tu více diskutujících ... takže tedy potvrzujete moje zjištění, že na GPU záleží hodně? Máme právě do práce kupovat nové notebooky s i7 a rozhoduje se jestli s integrovanou grafikou nebo s Quadro T2000 4GB, které se původně uvažoval jen pro Solidworkáře... Ale mě osobně Solidworks tak strašněj nepřijde i když tam mám několik set 3D komponenta moje stařičká GPU s tím nemám moc problémy... tak nevím, jestli by nestálo také zato zauvažovat tyto GPU pro Altium... co myslíte? Zkušenosti?
1.06.2020 (16:33:26)
RayeR (web) :
Nam teda na skoleni rikali, ze novy AD je optimalizovany na DirectX kvuli lepsi dostupnosti levnejsich hernich karet proti tem profesionalnim, takze naky Quadro s vysokym vykonem v OpenGL ti bude v Altiu k nicemu, ale pokud na tom PC pojede i Solid, tak se tim snad nic nezkazi.
Starsi verze AD mely na vyber SW GDI renderer (neumel treba pruhlednosti, ale mohl byt na starsich PC rychlejsi a taky pouzitelna volba ve virtualu) a ten DX akcelerovany, AD20 uz nema podporu GDI ani pro schematic editor, vse jen akcelerovane. A treba ta experiementalni 3D akcelerace ve VirtualBoxu je porad tak na picu, ze tam AD s DX provozovat nejde.

Jinak me pride ta lenost spis tak nejak obecne v odezve ruznych akci v menu i samotny start AD, treba AD10 mi ze SSD najela za naky 2-3s tak AD20 na pracovnim SSD nabiha snad pul minuty, postim a jdu si naproti do kuchynky pro kafe :) Ted me ceka sic mensi, ale nahustenejsi deska, asi 6 vrstev to bude, tak uvidim jak to pofrci...

>Dr. ps Unreal od Future Crew :)
1.06.2020 (20:33:32)
VroutekB:
Herní grafický karty na zobrazení 4 vrstev s průhledností v rovině? ...nech celý altium jde do p....
1.06.2020 (22:49:59)
8-bit obalka (web) :
Té kartě mělo být snad jedno jestli program používá DirectX nebo OpenGL. A taky pro zobrazení 4 průhledných vrstev je fakt jedno zda je ta karta "profesionální" nebo "herní", ježiči kriste. Vždyť na to jsou potřeba jen ty nejminimálnější základy grafiky **13
Podle mě jsou nové programy tak zkurveně rozežrané na hardware z jednoho prostého důvodu - že to ty molochy zadávají programovat podlidem co si utírají prdele holýma rukama.
1.06.2020 (23:34:07)
RayeR (web) :
Jj, tipuju ze proste pouzijou nekolik textur pres sebe a HW alpha blending v GPU to vyplivne. Ale i kdyby se to pocitalo softwarove, tak pri dnesnim vykonu CPU a propustnosti RAM by to prece nemel byt problem...
2.06.2020 (01:00:48)
Tim:
no, mě to neříkejte, já jsem na to koukal jak pero z gauče, když ve 2D zobrazení gtx660 jela naplno při pohybu pohledu po polygonech... jen mi napadá, jestli náhodou nenechavaji chroupak ty online drc kontroly právě přes GPU... protože jinak nechápu, proč je tak rozezrany...
2.06.2020 (01:03:50)
Tim:
jak píše rayer, taky lenost menu mi vytáčí... chci zmáčknout třeba t+g+R a musím hrozně pomylu, to samé u+t a tak dále....
2.06.2020 (12:22:17)
VroutekB:
DRC kontrola by možná šla nějak vektorizovat pro GPU, ale v tom případě by to DRC muselo být přímo bleskurychlé. Jenže není. Celé Altium mi připadá, že se z něj stává horda nepoužitelnýho hnoje. A to sem si o něm myslel v době, kdy nejnovější verze byla 15ka, se kterou jsem začínal - snažil se (a moc mě to teda neuchvátilo). 15ka aspoň přijatelně běžela i na mojem starým notebooku. Teď bych tam současnou verzi asi ani nepustil.
8bit: No, jen jestli ten problém nebude ještě nikde. Voni by ty indové možná taky psali lepší kód, kdyby je někdo adekvátně platil. Jenže menežment zřejmě vidí jen svý prémie a platy programátorů jsou výdaje, který se musí minimalizovat.
(Hlavně aby nový produkt měl ty správné buzzwordy, jako zelený, opensource, riscv, ... doplňte si sami)
2.06.2020 (15:42:09)
RayeR (web) :
Mate asi velky frustrace z opensource/openhw, ze to cpete i do vlakna/k produktu, ktery s tim nijak nesouvisi... :)

Nekdy od verze AD18 byla velka cast programu prepsana kvuli multithreadovosti, pribyl novy DX renderer, take uz je od te doby pouze 64-bitova verze, takze tam nekde bude ten vykonostni zlom, bohuzel ne uplne k dobremu. Zas je treba rict, ze se na to nabaluje neustale hromada novych funkci (rada z nich uzitecnych a vyrazne urychlujicich design proti treba jinym jednodussim navrhovym programum - komu staci eagle, tak at si ho pouziva) a ze takovy SW se strava extremne komplexni (mozna srovnatelny treba se slozitosti OS) a udrzet v tom nejaky prehled je cimdal horsi. Pochybuju, ze nekdo z nas ma zkusenosti se spravou tak obrovskyho SW projektu. A kupodivu to nepisou Indove, vyvojova centra maji v USA (core), Holandsku, Kijeve a Sanghaji. Pred par lety mel vyvojovy tym jen par desitek lidi, naposled sem videl ze neco pres stovku, takze si nemyslim, ze by je z tech tucnejch zisku za licence nemohli dobre platit, ostatne muzete zkusit poslat CV, treba nakeho schopneho programatora radi prijmou :)

Jeste naka poznamka k narokum na GPU:
The key parameter of a Graphical Processing Unit (GPU) for higher performance in Altium Designer is its processing power, in terms of floating point operations per second (FLOPS). It is not recommended to use GPUs with a performance lower than 700 GFLOPS. Above this level, performance grows proportionally. By way of example, one of the recommended graphics cards - the Radeon RX 470 - posesses a GPU whose performance is 3793 GFLOPS.
2.06.2020 (16:47:40)
VroutekB:
To nemění nic na tom, že 2D vektorový malování, který potřebuje herní grafickou kartu aby šlo vůbec používat je prostě totálně blbě.
4.06.2020 (20:32:44)
ms-boss obalka (web) :
BTW, já typicky u otázek na X zmiňuju i Y a Z, pokud jsem X, Y i Z používal, abych tazateli dal možnost získat i informaci, na kterou se neptal, pokud by mu mohla pomoct.

Osobně mě frustruje jak open-source, tak ne-opensource (ten většinou řádově víc). Minimálně u open-source se mi líbí, že můžu reportovat chyby. Zkuste reportovat chybu v Altiu **37 Nejdřív vám řeknou, že si musíte koupit licenci s podporou za bambilion. A pak vás pošlou do piče, že to možná opraví v budoucích verzích a že si máte koupit licenci na další verzi, až bude. A jestli to bude opravený, to z nich nevytáhnete.
4.06.2020 (21:23:44)
RayeR (web) :
Chybu muzes normalne reportovat na https://bugcrunch.live.altium.com
a ta fronta je hodne dlouha, takze nemuzes cekat, ze to bude opravene hned. Kazdy bug report ma moznost vote, takze ty chyby, co lidi nejvic serou a dostanou nejvic hlasu, tak by se mely logicky resit prioritne. U opensource na opravu muzes cekat taky cele roky, ale mas aspon teoretickou moznost si to opravit sam,..


Přezdívka:*
Heslo:*

█ █   ███   ███   
█ █   █ █   █ █   
███   █ █   █ █   
  █   █ █   █ █   
  █   ███   ███   
Opiš:*

Zde můžete smazat vlastní vlákno nebo kteroukoliv odpověď v něm. Můžete smazat vlastní odpověď v cizím vlákně, pokud na ni ještě nikdo jiný nereagoval. Mazat cizí vlákna a odpovědi v nich mohou pouze admini. Smazání příspěvku je nevratná operace! Smazáním vzkazu se smažou i odpovědi na něj.
Seznam uživatelů
Zpět na knihu