Smazat příspěvek

 Chystáte se smazat zprávu (se všemi případnými odpověďmi) z kategorie Hlavní diskuze:


4.06.2020 (22:26:04)
Martin obalka :
Zdar lidi. Idem riešit projekt napájaný Lionkov a nechcem to mať ako v 20 storočí na vypínač, ale chcel by som to na tlačítko. Čiže predstava je taká že baterka --->ochrana---->LDO----> procesor.
Procesor by sa tlačítkom vypínal do deep sleep modu a tým istým by sa aj prebúdzal. Odber procesora v datasheete píšu v deep sleep 20uA a max odhadovaný odber bude 170mA. Ako ochranu a zároven aj nabíjací modul by som použil https://www.aliexpress.com/item/32930640893.html?spm=a2... je tam ako ochrana DW01A a našiel som že má spotrebu 6uA.
Môžem použiť tento regulátor https://uk.farnell.com/texas-instruments/tlv70033ddct/i...
?
Píšu Low quiescent current of 31µA
Zo znamená že ochrana 6uA LDO 31uA a procesor 20uA + asi to tlačitko by muselo mať pull odpor takže dalších pár uA navyše dokopy asi 70uA. Dalo by sa to znížiť? Vôbec neviem ako sa navrhujú zariadenia na takto malé odbery. Bol by som rád ak bi ste mi poradili, dali nejaké múdra, možno aj hotové riešenie, ale to skôr nie nech sa aj niečo naučím. Načo si dať pozor pri návrhu a tak.
4.06.2020 (23:37:47)
VroutekB:
Dej tam XC6206 od Torexu (1uA) nebo NCP718, místo tý texasí obskurnosti. LDO žrající 30+ uA není žádný bateriový lowpawr. A LDO musíš dát 2V5 nebo 2V8, jinak nevyužiješ celou kapacitu baterky.
A koneckonců, pokud procák nemusí mít krmení, i když je zařízení "vypnuté", proč to prostě celý neodpojíš tranzistorem? Spotřeba pak <<1uA.
Pullup u tlačítka by měl žrát jako proč? To co je za ptákovinu? Šak v klidu za ten pulap snad nikdo tahat nebude ne?
A o těch 6uA (mimochdem, jsou to spíš 3uA, 6 je to v teplotním extrému) spotřeby ochran ignoruj, protože se to stejně vsákne do samovybíjení toho akumulátoru.
5.06.2020 (08:27:27)
deny hoch obalka :
Ahoj,
Rád bych se zeptal na Danykovo zapojení "ZAPNI-VYPNI jedním tlačítkem" - jaká tam by byla spotřeba v klidu (vypnutém stavu) ? Osobně bych řekl, že velice malá, závislá pouze na PNP tranzistoru. Pokud by to bylo takto, možná bych šel touto cestou.
5.06.2020 (10:28:03)
VroutekB:
No, tenhle obvod je trochu dětský řešení, řekl bych, když tam máš procesor. Jak budeš detekovat stisk tlačítka? Jak stihneš uložit provozní hodnoty, když to někdo zmáčkne a hned se ti to vypne? atd...
Zkus ten obvod přizpůsobit aplikaci, místo tupýho lepení modulů/bločků a kopírování toho, co se našlo na netu.
5.06.2020 (10:38:50)
deny hoch obalka :
Vroutku, opět máš pravdu. Vůbec jsem si neuvědomil, že bude nutno uložit stavy v procesoru před vypnutím napájení. Omlouvám se.
5.06.2020 (10:39:38)
VroutekB:
To je tak složitý něco vymyslet vlastní hlavou? Tu diodu můžeš použít klidně dvojitou v jednom futrále, takže ve výsledku můžeě mít i jen 3 součástky na desce + spínač. Mosfet se dá koupit i dvojitej v jednom futrále, pokud vyhoví vlastnostma.
https://i.imgur.com/dy7rwra.png
5.06.2020 (10:49:55)
VroutekB:
Jedinou nevýhodu, který takle jednoduchý řešení má, že když ti někdo bude držet tlačítko, tak ti to vybije až do ...
Jednoduchou úpravu aby se tomuhle zabránilo jistě vymyslíš i sám. Mělo by stačit přidat tak max. 2 součástky.
5.06.2020 (22:12:08)
Martin obalka :
Vďaka pane Vroutku nesklamali ste. To s tým vypínaním takto ma vôbec nenapadlo. Kebyže použijem takéto vypínanie tak je v podstate jedno aké LDO použijem, ale nechám si poradiť a vyberiem jedno z vašich. Zatial mi to stačí idem navrhovať a keby sa zasa na niečom zaseknem tak sa ozvem.
5.06.2020 (23:34:21)
VroutekB:
Jo, takle je asi jedno co tam bude za LDO, když se to bude celé vypínat. Tam už se to v celkový spotřebě vsákne.
Mosfet můžeš použít třeba dvojitej levnej DMG6602SVTX, nebo jakejkoliv jinej P-kanál vhodnej na danej proud, ten Nmos dole zrecykluj cokoliv,co už v tom designu máš, barco vyhoví, třeba 2N7002. Dvojitá dioda BAV99/199, schottky bych nedával kvůli zbytečnýmu leakage proudu, bude to ve vypnutém stavu žrát víc. Ale nějaká BAT54C by se snesla, ne že ne. Nepoužívat tlustoproudý schottky, tim v závěrným směru chčije proudu na rozdávání. Prostě pokud chceš malej leakage, tak Si dioda. Pokud chceš diodu eště s menším leakage, tak JFET zapojenej jako dioda (ale sem totálně zbytečný... jen řikám, co se dá použít).
A přidej si tam ten RC článek, aby držením tlačítka nešlo trvale držet připnuté napájení.
6.06.2020 (09:06:05)
Martin obalka :
Vďaka za nasmerovanie aj v dióde a mosfetu. Nemysleli ste BAV70 ? Lebo BAV99 má diódy v sérii aspoň podla toho čo som našiel ja.
6.06.2020 (09:43:16)
VroutekB:
Jo, máš pravdu, sem se ojebal **02
BAT54S a BAT54C se mi taky pořád plete. **02


Přezdívka:*
Heslo:*

███   ███     █   
  █     █    ██   
███   ███   █ █   
  █     █     █   
███   ███     █   
Opiš:*

Zde můžete smazat vlastní vlákno nebo kteroukoliv odpověď v něm. Můžete smazat vlastní odpověď v cizím vlákně, pokud na ni ještě nikdo jiný nereagoval. Mazat cizí vlákna a odpovědi v nich mohou pouze admini. Smazání příspěvku je nevratná operace! Smazáním vzkazu se smažou i odpovědi na něj.
Seznam uživatelů
Zpět na knihu