Smazat příspěvek

 Chystáte se smazat zprávu (se všemi případnými odpověďmi) z kategorie Hlavní diskuze:


27.07.2020 (22:44:49)
bkralik (web) :
Nazdar,
jak jsem v diskuzi-s-obrázky kdysi dával fotky toho miniaturního CANového OLED displaye, tak jsem se konečně dokopal k tomu to rozfungovat. Povedlo se (sice mě maličko vytočilo pár blbostí typu aby na F042 fungoval SYSCFG, je potřeba nahodit jeho hodiny a to samozřejmě nikdy není napsaný velkym písmem), ale nakonec jsem narazil na problém, který jsem neočekával - to místo, do kterého to v autě chci připojit, má jenom trvalých 12V a samo se vypíná pouze podle stavu CANu (není komunikace->vypni). No a já samozřejmě s ničím takovým nepočítal, napájené to mám "natvrdo" spíňákem s AOZ1282 kterej i bez odběru žere furt miliampéru.
Jak takovou věc správně řešit? První řešení mě napadlo najít si transciever, který má vyvedený enable výstup pro napájecí kaskádu a opravdu - našel jsem NCV7341, který to umí. Jenže je mrzuté, že je vcelku gigantický a navíc ho nemají v TME.
Nemáte někdo nějaký lepší nápad nebo trik? Je tu docela dost lidí, co automotive věci dělá/dělalo. Já jsem bohužel moc poctivák a ze svého působení ve Valeu žádná schémata parkovacích jednotek nemám **02
28.07.2020 (02:55:28)
RayeR (web) :
Ano, normalni reseni je pouzit can driver s wake up vystupem. Nekde sme to este resili tak, ze se primo z CANL,H snimala naka napetova uroven, uz se nepamatuju a hlidal to nakej malej MCU napajenej z LDO s malym Iq, ale takovy opicarny asi nechces. A to by na to misto byl takovj problem dotahnout drat s napetim za klickem? BTW Valeo, to bys mohl znat nakyho Frantu s kerym ted sedim v kanclu :)
28.07.2020 (08:45:54)
VroutekB:
Stačí jakejkoliv levnej CAN TRX se standby funkcí a jakejkoliv levnej low Iq LDO s automotive vstupním rozsahem, třeba TPS7B69xx-Q1 a transcíver skoro cokolvek, co najde a umí to STANDBY a WAKEUP přes RX pin. V procáku pak normálně jen necháš INTerrupt na hranu na CAN_RX. Libovolnej can frame ti pak vzbudí procák.
Podle normy LV124 bys měl mít spotřebu ve vypnutém stavu pod 100 uA (do 200 uA při zvýšené teplotě a teď nevim kolik že °C to je). Ale v pohodě se to dá zvládnout.
28.07.2020 (12:46:12)
bkralik (web) :
No mně by se právě nejvíc líbilo, abych ten powermanagment nemusel vůbec řešit a řešil si ho ten driver sám - vroutkovo řešení je sice pěkný, ale riziko že něco zvrtám při programování (neuspí se mi to, nevypnu pořádně OLED, atd) mi přijde moc velký.
Každopádně dík za normu, to je jedna z věcí co jsem hledal!

A Frantu - to jméno si úplně nepamatuju, já dělal na ultrazvukových parkovacích systémech a těch oddělení tam bylo docela dost dalších :-)
28.07.2020 (12:58:23)
RayeR (web) :
Normy sou docela prisny, ale ale hlavne na ty ostatni, co chteji do vozidla neco pripojit. To co tam namrda vyrobce, zere jako tank, takze nakej 1mA to uz nevytrhne, to mas vybiti o 1Ah za vic nez mesic, tak pokud ti to auto nestoji rok v garazi, tak asi no problem :) On tam dal taky na parkovackach, tak mozna naky 3-4 roky zpatky, pak to tam slo nak do pr...
28.07.2020 (17:38:17)
VroutekB:
Uspat prcák do STOP modu snad neni nic složitýho. Probudit interruptem taky ne. Na tom neni moc co zvrtat.
Na koho všechno se vztahuje LV124 netuším, imho platí na jakýkoliv HW v autě, včetně toho co tam sám výrobce dává. To jestli to dodržel, je věc jiná.
28.07.2020 (19:28:44)
VroutekB:
Jinak v práci sme používali nějakej TCAN334, a nějaký další obskurnosti snad od Onsemi, jejichž typy si sotva pamatuju. Doma mám třeba TJA1049, ty taky mají STBY/WAKEUP.
28.07.2020 (19:38:51)
RayeR (web) :
My tu mame treba MCP2562:
https://www.microchip.com/wwwproducts/en/MCP2562
viz sekce 1.1.2 standby mode
standby current 5-15uA
29.07.2020 (10:06:44)
VroutekB:
K MCPčkum, specielně těm na 3V bych dodal, že mívají značně nižší odolnost, než ostatní. Zkušenosti z jedněho projektu jsou, že to prostě rádo odcházelo.
29.07.2020 (14:36:45)
toman:
Budes to prodavat? **02
29.07.2020 (15:55:24)
RayeR (web) :
Aha, k tem MCP nic moc rict nemuzu, tady sou spis v prototypech v mensim mnozstvi a jeste sem neslysel o nakem mrtvem, driv sme do auto GPSek pouzivali nake TI SN65xxx a s nima nebyl problem...
29.07.2020 (21:51:19)
bkralik (web) :
Já tam teď mám (již zmiňovaný) TJA1049/3, akorát nemám zadrátovaný ten STBY pin.
Btw, máte nějaké typy na ty automotive LDOčka krom toho Vroutkova TPS?
A pokud to bude fungovat, rád bych to zkusil nabídnout na MiniCooper klubu, jestli by to někdo další nechtěl. Ale to není důvod proč to chci mít pěkné, prostě mám rád pěkně udělané věci **02
30.07.2020 (11:13:31)
toman:
No skus mi to nabidnout na tomto klubu, MINI nemam. **02
30.07.2020 (21:29:40)
bkralik (web) :
Hmm, no, tak jsem STBY pin toho TJA nadrátoval na procesor a když to teď celé hodím do Stopmode (hned po resetu, ještě před nahozením PLLky/hodin/GPIO/CANu), tak to žere asi 1.3 mA. Což je bohužel přesně to, co u toho AOZ1282 píšou v datasheetu jako Quiescent current. Kdybych si býval nehrál na machra s moderním spíňákem a frknul tam obyčejný LDOčko, neměl bych teď problém **02.
toman: No nevím co za auto máš, ale tohle bude dobré jen pro R53 Mini a nebo ještě nejspíš E46 BMW. Případně ti to můžu nabídnout jenom jako HW, kdyby ti to k něčemu bylo, ale není to nic světoborného, tohle ubastlí každý za chvilku...
30.07.2020 (22:30:57)
toman:
Dal by som to do E46 ktoru robim.. bud to alebo plejada VDO budikov a bude to vypadat jak letadlo.. Maly OLED napchaty do original clustru mi pride dost rozumnejsi. No a nieje ta funkcionalita len otazka odhalenia CAN adries v tom ktorom vozidle?
30.07.2020 (22:47:40)
bkralik (web) :
Jj, je :-).
Do E46 by to mělo pasovat, Mini je taková převlečená E46ka.
Jinak plán je aby to ukazovalo teplotu vody, teplotu oleje a tlak oleje. Na to tam bude ještě jeden modul v motorovém prostoru, připojený na CAN u ABS jednotky, do kterého bude připojené to čidlo tlaku a teploty oleje...
31.07.2020 (09:27:12)
VroutekB:
Nějaký další Automotive LDO jsou, ale ten texasí je z dostupných asi nejlepší, i cenou (pokud teda nebereš kusovku, tam možná najdeš i jinačí). Používal/i sme třeba MPQ2013A nebo NCV551.
AOZ1282CI neni automotive, ale můžeš ho nahradit pinovo i jinak (vyjma frekvence) kompatibilním BD9G109G od ROHMu. Ten je automotive. Každopádně, jak si jistě zjistil, žere to naprázdno. Dej tam LDO, spotřeba OLEDu a displeje bude malá, se uchladí. (Bacha, že pokud CAN TXuje, tak to žere dalších ~60mA navrch)
31.07.2020 (16:02:11)
toman:
Tak to by som si dal este tu "pracu" vycenichat adresy od EGT a Boostu. Taky by se mi to hodilo do Q7.. proste az to bude dej vedet. **04
31.07.2020 (21:27:12)
bkralik (web) :
toman: s adresama EGT/boostu je problém, protože to jsou věci co nechoděj po CANu, jsou dostupné jenom přes diagnostiku. A bohužel E46/R53 jsou oboje staré herky (E46 má jako ECU předpokládám Siemens MS42/MS43, R53 má Siemens EMS2K), které nemají diagnostiku po CANu, ale po separátní K-line. Takže to úplně jednoduše nepůjde, ledatak pokud by si zreverzengineeroval tu samotnou ECU a doprogramoval si to tam, nebo zjistil že to tam někde je ukryté **02
1.08.2020 (09:48:23)
toman:
Ja tam mam DDE6.2, je to swap.. cili EDC16CP35, cili full CAN. Takze vsechno by melo byt na PT-CANu, jen to najit.


Přezdívka:*
Heslo:*

███   ███   ███   
  █   █       █   
███   ███    █    
█       █    █    
███   ███    █    
Opiš:*

Zde můžete smazat vlastní vlákno nebo kteroukoliv odpověď v něm. Můžete smazat vlastní odpověď v cizím vlákně, pokud na ni ještě nikdo jiný nereagoval. Mazat cizí vlákna a odpovědi v nich mohou pouze admini. Smazání příspěvku je nevratná operace! Smazáním vzkazu se smažou i odpovědi na něj.
Seznam uživatelů
Zpět na knihu