Smazat příspěvek

 Chystáte se smazat odpověď z kategorie Hlavní diskuze:


6.06.2013 (19:20:28)
kremik obalka :
Tohle jsem taky řešil. Odpověď není jednoznačná, záleží k čemu má člověk přístup. Standardní autobaterie může vydžet klidně i 10 let, pokud se nebude příliš vybíjet a bude uložená v prostředí s přibližně konstantní teplotou. Ztráty nabíjením jsou asi 15%. Za přibližně dvojnásobnou cenu se dá pořídit olověná baterie s trubkovými elektrodami, měla by mít větší životnost, ale nemám s ní žádné zkušenosti. V nouzi se dá funkční baterie pořídit ze dvou vyřazených, a to tak, že se poskládá pouze ze záporných elektrod, které jsou většinou ještě slušné. Mělo to překvapivě dobré parametry, ale protože mi pořád tekla nádoba, do které jsem to zavařil, tak mě to časem přestalo bavit sledovat.
Další vhodnou alternativou, asi nejlepší, jsou trakční NiCd, nebo třeba i NKDU. Výhodou je životnost (30 let), nevadí tomu vybití, dokonce pokud se využívá 60% kapacity, prý se lze dostat na účinnost nabíjení asi 95%. Tyto baterie jsou ovšem dost drahé, při troše šikovnosti se dají sehnat vyřazené, které na solární účely ještě vyhoví.
No a pak jsou tu ty lionky. Na ty ještě nemám názor hotový. Účinnost nabíjení krásná, samovybíjení malé, a všude se jich válí plno. Jestli se ovšem vyplatí koupit novou, zatím netuším. Poskládat baterii z vyřazených článků je dobré řešení. Potíž je (aspoň pro mě) s vhodným balancérem. Ještě nemám vymyšlený takový, který by se mi líbil.


Přezdívka:*
Heslo:*

  █   ███   ███   
 ██   █ █   █ █   
█ █   ███   ███   
  █     █     █   
  █   ███   ███   
Opiš:*

Zde můžete smazat vlastní vlákno nebo kteroukoliv odpověď v něm. Můžete smazat vlastní odpověď v cizím vlákně, pokud na ni ještě nikdo jiný nereagoval. Mazat cizí vlákna a odpovědi v nich mohou pouze admini. Smazání příspěvku je nevratná operace! Smazáním vzkazu se smažou i odpovědi na něj.
Seznam uživatelů
Zpět na knihu