pěkný hovádko
http://ixapps.ixys.com/DataSheet/VMO1600-02P.pdf no, to je pravda, to mě nenapadlo že víc bude mít menší odpor, asi to dopadne s těma 11 malejma, tendle FET bude asi dost mastnej, špatně sehnatelnej a takový samý nevýhody, ale zajmavost pěkná, to si ani neumim představit čtvrtkilovej FET. A ty uváděný časy tr, td, ts, tf, ty se mění s teplotou? Já jen že bych si zkusil jen tak z nudy zakreslit teoretickej průběch proudu drejnem a zpočítat si ztráty, jen tak orientačně, co se protopí. Je mi jasný, že když budu spínat idukčnost, že ty moje nákresy budou orientační, ale jen tak že bych to zkusil. No a jakou vůbec použít nosnou frekvenci PWMky? 100Hz, 50Hz, teť nevím která lokomotiva má při rojezdu dokonce 300Hz. Tak co je ideální, nebo je to podle vlastností spínané zátěže vhodný zvolit? U té lokomotivy se dokonce mění ta nosná ve dvou krocích, při rozjezdu větší, potom menší, ono je to i slyšet ten skok, má to nějakej extra význam?