Smazat příspěvek

 Chystáte se smazat zprávu (se všemi případnými odpověďmi) z kategorie Diskuze s obrázky:


30.09.2018 (14:50:37)
VroutekB:
Co dovede nasranej THTčkovej tantal... (chudák zařízení za 50 papírů...)

OBRÁZEK
30.09.2018 (19:23:02)
StandaM (web) :
To byl blokovak? To uz jsem parkrat videl. Fakt skvelej smrad. Hlavne kdyz do toho pere zdroj, protoze to nebyl uplnej slus. Jednou jsem to videl i s vyhorelym kusem DPS. Tantaly zrejme nemaji rady velkej spickovej proud pri zapnuti. Se mi uz taky stalo, ze zarizeni ktery normalne jelo pri napajeni z lab. zdroje 12V (desitky zapnuti bez problemu) slo do kopru, kdyz jsem ho jednou hodil na 12V Pb aku hned pri pripojeni. Taky tantal. A stalo se mi to uz 2x. Tak jsem v posledni dobe uz radeji presel na keramiku a polymer. Sice ta keramika ma teda brutalni zavislost na bias U (klidne -50% proti 0V), ale na blokovani asi ok.
30.09.2018 (20:03:08)
ms-boss obalka (web) :
Ano, tantaly nemají rády velký proudy. To by se taky mohlo ve škole zmínit, když můžou tři semestry probírat, jak se dělá fotodioda.
30.09.2018 (22:08:53)
VroutekB:
Jo, zcela přesně. To je tak, když vymaštěnej ital udělá z tantalů blokováky ke gatedriverům! Tam pulzní proudy nejsou, vůbec, že.
1.10.2018 (07:45:09)
Pavel_P:
No když tam dali takové patice, do zařízení za 50 papírů, co lepšího by tam měli dávat.
1.10.2018 (09:50:41)
RBMK obalka (web) :
Co je špatného na těch paticích? Používám je normálně, integráče tam alespoň jdou dobře zasunout. Ty s kulatou dírou, to je jak strkat chobot do panny, nevejde se a onhne se. Tantalům se vyhýbám. Borec nakonec nadefinoval do zapalování CDI na motokolo samý tantaly, jen hlavní kondík pro tyristor byl svitek. Koupil jsem místo toho svitky.
1.10.2018 (11:54:17)
8-bit obalka (web) :
Neexistuje vůbec žádný důvod to tam dávat a jen to snižuje spolehlivost?
1.10.2018 (19:02:32)
VroutekB:
Mě taky popravdě nenapadá žádný důvod, proč na daném místě jsou tantaly. Na druhou stranu - jejich životnost při správném použití a př ivyšších teplotách je mnohem vyšší, než u elektrolytů. Oni ty tantaly nějaké své pro mají, ale asi to fakt není tady ta aplikace.
Proč tam jsou ty patice nevím, ale napadá mě víc důvodů.
1.10.2018 (20:54:00)
8-bit obalka (web) :
Myslel jsem patice. Neexistuje jediný rozumný důvod aby ty brouky byly vyměnitelné - POKUD se vypaří, tak se nevypaří samy ale celá půlka desky **01

Jinak tantaly na první pohled vypadaly že jsou paralelně s těma modrýma keramikama. Nevidím problém je takto používat (nemají na rozdíl od keramik klesající kapacitu s napětím), ale teď se dívám že od každého kondíku stejně vede cesta jinam **13 Tak nic, no - asi tam fakt byly použity samotné jako blokováky **02
1.10.2018 (22:06:21)
VroutekB:
Máme tu ty více nespecifikované zařízení 4 a pokud vím, v žádném snad nikdy ten šváb v patici neodešel. Podle mě tam ty patice jsou především proto, že se na tom provádělo nějaké ruční selektování součástek a párování parametrů - aby to šlo měnit. Sice mi to připadá jako krajně nepravděpodobné, ale je to jedno z možných vysvětlení. Druhé možné vysvětlení je pak ojebání nějakého problému s pájením daných součástek - kdy je použitá technologie pájení nevhodná a pak je tam nasázejí ručně do patic - více pravděpodobné.
2.10.2018 (08:13:16)
Dr. Doktor:
Tak asi tušili, že ty IR2110 budou odcházet, tak tam dali patici. **37 Kdoví jestli ten talián není řachlej kvůli odpálenýmu IRku.
3.10.2018 (14:25:35)
RayeR (web) :
No, ty tantaly proste obcas umeji odejit i samy. Uz sem to videl na nake starsi PC karte, kera nebyla dlouho v provozu, tak po prvnim zapnuti doslo k rozstrelu. Jako by se nejak odformoval nebo co. Jinak tantaly sme uz pred lety prestali pouzivat kvuli cene, nahrazeno nekolika vetsima MLCC keramikama... U toho gatedriveru asi neni na skodu, kdyz je kombinace nake veci kapacity + keramika, kera pobere ty nejveci spicky...
3.10.2018 (15:19:02)
VroutekB:
"Tantaly sme nahradili MLCC" - to ste si teda fakt pomohli. Jedno dražší, než druhý neska.... Bohužel použitelná náhrada zatím v nedohlednu.
3.10.2018 (22:52:21)
RayeR (web) :
No v dobe, kdy se to udelalo, byl zas nedostatek tantalu a byly drahy a MLCC naopak zlevnovali. Nakup pro masovou vyrobu sem dal neresil, to si nakupovala ext. osazovaci firma. A novy HW design neceho, co by se vyrabelo ve velkem sem dlouho nedal, tak ta kondikova hysterie me zatim minula (na bastleni zasoby v 'supliku' sou)...


Přezdívka:*
Heslo:*

███     █     █   
█      ██    ██   
███   █ █   █ █   
█ █     █     █   
███     █     █   
Opiš:*

Zde můžete smazat vlastní vlákno nebo kteroukoliv odpověď v něm. Můžete smazat vlastní odpověď v cizím vlákně, pokud na ni ještě nikdo jiný nereagoval. Mazat cizí vlákna a odpovědi v nich mohou pouze admini. Smazání příspěvku je nevratná operace! Smazáním vzkazu se smažou i odpovědi na něj.
Seznam uživatelů
Zpět na knihu