Smazat příspěvek

 Chystáte se smazat zprávu (se všemi případnými odpověďmi) z kategorie Diskuze s obrázky:


28.12.2018 (19:00:58)
Dr. Doktor:
Velice užitečný štítek **35
OBRÁZEK
28.12.2018 (19:17:47)
d.mh:
No a má střední vývod, nebo ne? **02
28.12.2018 (19:21:56)
Dr. Doktor:
Má jeden přepínací kontakt a mezipolohu nemá. **02
28.12.2018 (21:05:24)
RayeR (web) :
29.12.2018 (11:38:30)
bkralik (web) :
Tohle se mi taky dostalo do ruky, rychle to vyřešily nůžky na plech **02
29.12.2018 (12:54:59)
Dr. Doktor:
Naštěstí tady je to odendávací, tak to vyřešily prsty a koš.
29.12.2018 (20:23:18)
bkralik (web) :
Dr. Doktor: Já tam chtěl jedno ON zanechat, tak jsem jen jedno ukrojil **02
29.12.2018 (20:45:42)
Dr. Doktor:
hnus **02 nebyl by lepší aceton?
29.12.2018 (20:59:33)
Peca303 (web) :
Máte tipy na nějaké vkusné a kvalitní vypínače se zesílenou izolací mezi kontakty a kovovými částmi? Prostě něco, co se dá dát na doma dělaný zesík a nebude to jak pěst na oko. Ty z obrázku se zdají být ucházející, ale už podle toho retardovaného štítku je jasné, že je dělají nějací čmoudi bůh ví kde a jak. Nemám odvahu je používat na spínání sítě, pokud ten závit není uzemněný.
29.12.2018 (23:12:33)
VroutekB:
Boha jeba, tak si tu plechovou píčovinu uzemni! uď to máš v plechový piksli, pak bys jí měl mít uzeměnou optimálně celou, nebo uzemni ten vypínač dodatečně.
A jinak ano, tyhle vypínače sou čína jako svině, ale že by byly horší, než třeba ty jiný kolíbkový plasťáky? No, neodvažuji se ani hádat.
29.12.2018 (23:26:27)
Dr. Doktor:
Mě se tyhle vypínače kupodivu kvalitou zdají celkem v pohodě, i přesto že cena je dost směšná. Naopak ty menší páčkový s modrým zadkem jsou strašný.
Samozřejmě na vypínání psaných 15A bych to nepoužíval, ale na pár Ampér by měly vydržet v poho.
30.12.2018 (03:11:35)
RayeR (web) :
Jo, mit uzemenej zesilovac, aby to pri spojeni s PCckem pekne brucelo, to je ono. Ja sem teda radsi za zesak tridy II a zemni smycku resit nemusim **37
30.12.2018 (08:55:32)
peca303 (web) :
Prave proto se ptam na tu zesilenou izolaci, aby se to dalo pouzit ve tride II. Samotna pritomnost kovovych dilu na cemkoliv neni duvod, aby to muselo byt uzemnene.
30.12.2018 (09:59:59)
Dr. Doktor:
Můžeš mít uzemněnou kastli a neuzemněnej zesilovač.
30.12.2018 (10:18:21)
peca303 (web) :
No to je u nf zesilovace uplne idealni, mit kolem obvodu plechovou kastli na nedefinovanem potencialu. Proste hledam vypinac, kovovy nebo hezky plastovy, ktery lze pouzit ve spotrebici tridy II. Plastove kolebky neberu, ty jsou dobre na fritezu nebo na odstavnovac, ale ne na zesik.
30.12.2018 (10:29:10)
Dr. Doktor:
Kastle přece bude uzemněná, PC je taky uzemněný, takže mezi zemněma bude maximálně to co se naindukuje na zemní smyčce (a když jsou ty země oddělený tak to nevadí). Pokud by spojoval víc zařízení, z nichž ani jedno není uzemněný, tak do toho zesáku můžeš dát přizemňovací přepínač.
K otázce izolovaných přepínačů, možná ty čínský maj dostatečnou pevnost a jen se tady špekuluje. Vem neonový trafo a změř, kdy probijí.
30.12.2018 (10:51:35)
peca303 (web) :
Zesilovace se pripojuji jen k uzemnenym PC? **01 Mereni izolacni pevnosti je fajn, ale to neni vse. Kdyz budes merit ty male packove s modrym plastem, taky to bude OK. Jenze jejich konstrukce je takova, ze na pacce je nasazena takova plastova sprcka, ktera rovnou ovlada kontakty. Jak se sprcka prodre nebo rozpadne, budes mit kontakty primo spojene s packou. To nemas merenim jak zjistit. Proste by tu izolacni pevnost mel garantovat vyrobce.
30.12.2018 (11:11:03)
Dr. Doktor:
Však jsem psal o přizemňovacím přepínači. Neříkám že to je nejlepší řešení, ale jedno z řešení. U těch malých přepínačů opravdu pochybuju, že po sundání šprcky je na páčce napětí kontaktů. Jeden používám v uzemněném panýlku a spíná fázi.
30.12.2018 (13:05:40)
VroutekB:
A co je to zase za kecy, že když se něco přizemní, že bude zvuk vrčet? Pokud ti vrčí zeměnej zesilovač připojenej k zeměnýmu kompu, tak bys možná měl začít hledat, kudi ti přes PE valí ty ampéry, protože jinak se tam ten brum většinou nedostane. (brum vzniká zpravidla jako úbytek napětí na signálové zemi z hovadsky navržených zdrojů a mizerného PSRR) A to že je někde smyčka (fyzicky smyčka z PE/GND) ještě neznamená, že to bude vrčet! Indukcí (magneticky) se do jednoho závitu nemá šanci běžně naindukovat ani prd proudu, brum většinou vzniká pitomě zapojenými zdroji, kde kus signálové (GND) cesty přebírá pulsní proud z usměrňovače napájecího zdroje.
Ale ani v TN-C rozvodech sítě ti to vrčet nesmí, pokud to dáš do jedněho prodlužováku, do jedné zásuvky. Pokud máš komp v jedné zásuvce a zesilovač v zásuvce druhé na opačném konci bytu, tak to máš blbě to begin with. **13

Jinak "GND Lift" vypínače jsou běžné i na profi technice. Ano, je to řešení krajní nouze aůe ne zas tak neobvyklé.
30.12.2018 (14:08:05)
VroutekB:
Jo, jenom poznámka aby bylo jasno: Ten "GND lift" vypínač neodpojuje PE od kastle!
30.12.2018 (15:48:24)
8-bit obalka (web) :
Nebylo by lepší zesilovač designovat tak, aby používal zem audio konektoru jako - vstup, než řešit takové prasárny? **02
30.12.2018 (17:29:35)
RayeR (web) :
Teorie, ze to brucet nema je sice pekna (ano, mam to napajene z 1 zasuvky), ale praxe byva nekdy odlisna. A tak mi pride lepsi temhle problemum jednoduse predejit zesakem tr. II. nez resit nake prepinace ci signalova izolacni trafka a pod. mrdky.
Zesak ma normalni mackaci vypinac s plastovym hmatnikem
http://rayer.g6.cz/elektro/am-47.htm
Snad se da neco takoveho i koupit nebo vykuchat ze stareho CRT monitoru/TV/AT pocitace...
30.12.2018 (21:12:22)
VroutekB:
8bit: Zesilovače se "signálovou zemí jako vstupem" už dávno existují - říká se tomu diferenciální vstup. Pak ta zem tam je ale jako třetí drát. **23
30.12.2018 (23:25:42)
8-bit obalka (web) :
Jj, je mi jasné že ty co mají XLR konektory určitě diferenciální vstup mít budou. Jen jsem ale naznačoval, že se úplně stejně dají zapojit i jacky a cinche. Proto nechápu, jak je možné že všem ty jejich prasobastly bručí **02 Obvykle by totiž stačilo přidat jen jeden jediný odpor na kanál i do záporného vstupu a ideálně 2 transily proti GND.
31.12.2018 (12:15:19)
VroutekB:
Transily tam chlape opravdu necpi. To zkreslení by bylo zlý **01 (Na signál jedině ořezávátko z Si diod a z něj to svést na TVS)
1.01.2019 (13:59:43)
Mára obalka :
S těmito vypínači (jako z obrázku) mám zkušenost - jsou 2 typy, jedny mají ty spodní kontakty přinejtované hliníkovým nýtem. Tak ty jsem si koupil a to je katastrofa a jeden skončil tak, že ten hliníkový nýt, který je zároveň vnitřním kontaktem se přivařil, vnitřní "plíšek" se vykolejil a nakonec spojil fázi se samotným přepínačem, takže uzeměná kastle je nutnost. Ještě jsou ty samý, ale mají měděný nýtky, ty budou asi lepší a cenově jen o malinko dražší. Nakonec jsem dokoupil tyhle a ty se zdají kvalitativně super, ale cenově jsou jinde: https://www.ebay.com/itm/4Pcs-Waterproof-Rocker-Toggle-...
1.01.2019 (15:51:35)
VroutekB:
Toowei switch **03**03**03
Škoda že fakt nemá vyvedený obě polohy, pak by ten název sedl jak prdel na hrnec **03
2.01.2019 (10:53:20)
Peca303 (web) :
Ten vypadá slušně, ale 1000V izolační pevnost je pořád málo.

S těmi zeměmi - teď mě pobavil zesilovač, který jsem stavěl. Šasi z 5mm mosazného plechu, na něm síťové EI trafo nastojato. Zem zesilovače jsem chytil k jednomu upevňovacímu šroubu trafa, zem sítě k jinému. No a po připojení vstupu k jinému uzemněnému přístroji to bručelo jako prase. Mezi těmi šrouby se od trafa indukovalo napětí, obvod se uzavíral síťovými kabely obou přístrojů a signálovým kabelem a vstup zesilovače viděl úbytek napětí na tom kabelu. Koho by napadlo, že dva šrouby pár cm od sebe na silném plechu nejsou elektricky jako jeden, že.
2.01.2019 (16:39:26)
RayeR (web) :
No tak prekvapive z trafa asi leze naky rozptylovy pole (staci 2 vedle sebe umisteny trafa, kdyz maji blbou orientaci). BTW nemela by se ta signalova zem ukostrovat spis na vstupnim konektoru nez nekde u trafa? Videl sem ruzne pristupy, jak zemeni na konektor, tak na nejake ocko na sasi, ale vzdy to bylo aspon do jedineho bodu, to je dost dulezita zasada...
2.01.2019 (18:31:28)
Peca303 (web) :
Bývá to tak, ale takto mi to přišlo logičtější. Vedení od zesilovače ke konektoru je potom jen jako prodloužení přívodního signálového kabelu. Když to ukostříš u konektoru, tak tím vedením potečou rušivé proudy od zesilovače do uzemnění, pokud tam nějaké vzniknou. Jinak je celý zesilovač samozřejmě kostřený do jednoho bodu u filtračních elytů ve zdroji, do kterého je přiveden i ten vstup, a tento společný bod je uzemněný na síťový přívod.


Přezdívka:*
Heslo:*

  █   ███   ███   
 ██   █ █   █ █   
█ █   ███   ███   
  █     █   █ █   
  █   ███   ███   
Opiš:*

Zde můžete smazat vlastní vlákno nebo kteroukoliv odpověď v něm. Můžete smazat vlastní odpověď v cizím vlákně, pokud na ni ještě nikdo jiný nereagoval. Mazat cizí vlákna a odpovědi v nich mohou pouze admini. Smazání příspěvku je nevratná operace! Smazáním vzkazu se smažou i odpovědi na něj.
Seznam uživatelů
Zpět na knihu