Smazat příspěvek

 Chystáte se smazat zprávu (se všemi případnými odpověďmi) z kategorie Hlavní diskuze:


2.01.2019 (22:22:18)
loučák:
Zdar po dlouhé době,
když už se tu řeši baterky, tak přidávám aktuální otázku. Samože že akunářadí máme už komplet Makitu a je to ok, poměr cena kvalita slušný, jen teď v zimě nastává s Lionkama nový poblém, že je potřeba s akuvrtačkou udržovat ohradníky a jde to dělat jedině tak, že si dávám akumulátor pro bundu a v případě potřeby vytáhnu, což ale jak jistě cítíte je značně nepohodlné. Nabízí se tedy řešení, k 10 let staré akuvrtačce co sloužila do poslední chvíle, než původní NiCd odešli nadbro, přibastlit modelářský LiPol akumolátor. Mám pocit, že něco podobného řešil RayeR, tak jsem se chtěl zeptat na zkušenosti
2.01.2019 (22:31:23)
RayeR (web) :
Jo, ty modelarsky davaj proud jako krava. Ja sem koupil ten ZopPower a zatim spokojenost. Dela ses tim na chate od jara do podzima, akupak vydrzi na 1 nabiti dele. Akorat je treba vyhodit puvodni nabijecku a resit balancovani, coz sem raci resil chytrejsi nabijeckou nez davat balancer do kazdeho akupaku.
http://rayer.g6.cz/elektro/liionchg.htm#BDAKU_REPASE
2.01.2019 (22:39:11)
RayeR (web) :
Jo, ted uplne nechapu, jesi se dotaz tykal i provozu LiIon v mrazu - s tim zkusenost nemam, mimo sezonu s tim nikde nebeham. Kamos v elektromobilu ma u lipol paku naky odporovy predehrev, ktery chvili pred startem pusti, aby baterce nebylo zima...
2.01.2019 (22:42:09)
loučák:
Díky, to jsem přesně potřeboval, kdybych nebyl línej, tak jsem se taky mohl kouknout na tvoje stránky. Jen teď nevím jak to udělat, když původní články byli NiCd 12V, ale asi raději zvolím 3s LiPol, přecijen mají pravděpodobně nižší vnitřní odpor než původní NiCd, tak snad postačí, 4s se bojim, že by mi tu akuvrtačku odpáili. Jak jsi ale prosimtě řešil tu ochranu proti hlubokému vybití? Obvodem přímo v akuvrtačce napasovaným k vnitřnímu regulačnímu obvodu?
2.01.2019 (22:54:56)
loučák:
Spíš asi tak, že Lionky v mrazu moc nefungují, to vím. Teda jedině když se nějakým trvaleším provozem sami zahřejí. Když je takle jednou za deset minut potřeba plnej krouťák, tak se prostě nezvládnout zahřát. Lipolky by na tom prej měli být lépe a při čínskejch cených to myslím za zkoušku stojí
2.01.2019 (23:07:07)
RayeR (web) :
No popravde sem to vybiti zatim neresil nijak nez trapnou LED+zenerka, kera proste prestane svitit, kdyz se vybije +- hodne, ale malokdy se mi stane, ze bych za vikend ten pack vybil uplne a pak to zas hned dam doma dobit. Problem muze nastat casem, pokud jednomu clanku vyrazneji klesne kapacita nez ostatnim, tak se jako prvni vybije a dalsima clankama baterie dokonce prepoluje, coz neni uplne dobry, takze idealni by bylo doplnit naky hlidatko napeti kazdyho clanku...
3.01.2019 (08:04:44)
Dr. Doktor:
Ono se to nemusí přepólovat, stačí když klesne napětí pod 2,5V a že to na konci klesá strmě. Pokud tam nejsou podpěťovky, tak se to nedá nazvat jinak než bastl.
3.01.2019 (08:44:22)
loučák:
Tak si říkám, že vzhledem k tomu, že to bude akuvrtačka čistě záložní a především na pár zimních vrtnutí, co kdybych přímo k ni nabastlil natvrdo teda nějaký ten akupack a tohle? https://www.ebay.com/itm/3S-20A-Lithium-Battery-Charger...
nabíjelo by se to pak jednoduchým souosým konektorem a bylo by to hlavně pro mého šedesátiletého otce mnohem jednodušší na ovládání. Dá se takovému čínskému obvodu věřit?
Jediná nevýhoda mi přijde v tom, že proud do motoru pujde zbytečně přes dva mosfety, v té desce a v akuvrtačce a účinější by rozhodně bylo tu ochanu vměstnat přímo akutvrtačce, ale taky vzhledem k použití se mi to zdá směšná daň z jednoduchost a blbuvzdornost.
3.01.2019 (09:01:17)
richard obalka :
Nevím, jestli těch 20A bude stačit...ta vrtačka si může cucnout klidně víc.
3.01.2019 (09:17:30)
loučák:
https://www.ebay.com/itm/3S-11-1-12-12-6V-50A-Balance-L...
No je tam poměrně cenovej rozdíl, asi by se vyplatilo připojit ju krátkejma kabelama na nabitou autobaterku a podívat se kolik si veme při mechanicky zablokované hřídeli a plném sepnutí. Tož díky za rady, vyzkouším a uvidím
3.01.2019 (15:05:10)
Arambajk:
A proč do tý starý prostě nedat nový NiCd? Nemusely by se dělat žádný úpravy a fungovalo by to jako původně. Články i atypických rozměrů sehnat by neměl být problém.
3.01.2019 (16:08:12)
RayeR (web) :
Protoze ty NiCd sou drahy jak pes. Aspon kdyz sem to tehda resil, tak staly 2-vic krat tolik nez ten modelarskej lipo.


Přezdívka:*
Heslo:*

█ █   ███   ███   
█ █   █ █   █ █   
███   ███   ███   
  █   █ █   █ █   
  █   ███   ███   
Opiš:*

Zde můžete smazat vlastní vlákno nebo kteroukoliv odpověď v něm. Můžete smazat vlastní odpověď v cizím vlákně, pokud na ni ještě nikdo jiný nereagoval. Mazat cizí vlákna a odpovědi v nich mohou pouze admini. Smazání příspěvku je nevratná operace! Smazáním vzkazu se smažou i odpovědi na něj.
Seznam uživatelů
Zpět na knihu