Smazat příspěvek

 Chystáte se smazat zprávu (se všemi případnými odpověďmi) z kategorie Hlavní diskuze:


7.01.2019 (01:58:50)
RayeR (web) :
Tak zas nake novinky o bateriich HE3DA
https://oze.tzb-info.cz/akumulace-elektriny/18382-he3da...
Dokonce se tam pise o nake certifikaci na CVUT a TUV, pan Vroutek o tom nic nevi?
7.01.2019 (17:28:50)
VroutekB:
Vroutek ne, ten tenhle tunel an evropský dotace nesleduje. Ale zptám se kolegy baterkáře a dám vědět **22
7.01.2019 (17:44:56)
RayeR (web) :
On na to bere naky dotace? Myslel sem ze mel naposled naky cinsky investory, kery od toho nak dali ruce pryc.
Tady este jeden starsi obsahlejsi clanek zde
https://oze.tzb-info.cz/akumulace-elektriny/16935-bater...
kterej byl v diskusi nalezite zdrban.

Jen se divim, ze tu svou baterii CVUT vubec poskytl, kdyz ji tady nikomu na testy nechce dat...
7.01.2019 (18:09:26)
VroutekB:
Jo tohle!! Vzpomínám. Ano, "poskytl". Ale nemůžou se na ní dělat žádný testy. **03
Kolega baterkář, co teď akrát dopisuje diplomku, mu chtěl tu baterku otestovat a taky vycyklovat až do uhnití, aby z toho byly nějaký reálný data. To mu samozřejmě nebylo dovoleno. **02
7.01.2019 (19:19:14)
d.mh:
Hm, že by Adam? Ale aspoň máte 3D model v životní velikosti, to se taky počítá **02
7.01.2019 (22:12:44)
VroutekB:
Se s nim znáš?
8.01.2019 (07:38:31)
RBMK obalka (web) :
A to nejde ta baterka "zapůjčit" alespoň na jeden cykl - pro změření reálné kapacity? A jak je vůbec reálné v "domácích" podmínkách takovou baterii vyrobit? Když třeba články ultrafire vypadají, že to montují na hrázích mezi rýžovými políčky.
8.01.2019 (10:19:41)
d.mh:
Články ultrafire jsou spíš známé tím, že až polovinu kapacity tvoří písek nebo vzduch, místo výroby nebude podstatné.
@Vroutek - ano, znám.
8.01.2019 (13:15:18)
RayeR (web) :
>VroutekB
To jako museli podepsat naky NDA co se s tim smi a nesmi delat? Tehda sem se bavil s Battex-manem a taky jim nic nechtel pucit. Zrejme si teda tim "nezavislym testem odporniku CVUT" jen nahani jmeno. To sem zvedavej, jestli stjenym zpusobem muze ojebavat i TUV. Pocet cyklu kere to vydrzi je docela klicovy parametr. Sam sem delal driv cyklovani clanku v klimaticke komore, abychom si to nezavisle na vyrobci overili. Tak snad si aspon sami udelali naky takovy test na prototypech, ale asi nebyl nijak oslnivy, tak to spis zamlcuji a doufaji, ze to treba nak vylepsi.
Jinak co mi ukazoval 8bit, tak ty LiFePo se uz daji udelat taky vcelku rozumne aby to nevybuchlo... No sem zvedavej, jesi rozjede tu velkovyrobnu na Morave, pry je to tesne pred dokoncenim, stroje tam ma mit ze Svycarska.
8.01.2019 (14:03:26)
8-bit obalka (web) :
>RBMK
Reálné to je - podle fotek z článku co mi posílal Rayer
https://oze.tzb-info.cz/akumulace-elektriny/16935-bater...
má baterka elektrody vyrobené z cca 1mm měděných a hliníkových desek které mají vždycky nalisované nějaké síto. Mezi deskama jsou ty jeho zázračné keramické separátory. Těžko říct, zda je to fakt nějaká keramika a nebo jen netkaná textilie jako v Pb baterce, protože pod těma sítama to uhořelo a pod Cu deskama co dobře odvádějí teplo ne. Obal je vytištěný na 3d tiskárně. Všechen ten černý bordel co k tomu potřebuješ se dá koupit na alibabě.

Jen ale nechápu proč by to někdo dělal když tento design nemůže mít ve výsledku o moc lepší parametry než Pb aku, pokud je teda cílem vyrobit použitelnou baterku a ne cizopasit na retardovaných investorech a dotacích z RVHP2.
8.01.2019 (16:18:17)
RBMK obalka (web) :
Takže je to vlastně jeden velký lithiový článek 4.1V cca 100Ah, s bytelnou konstrukcí. Když se daj 4 kousky sériově, tak je to zhruba jako olověná baterie do náklaďáku. A ty proudy asi taky nic moc. Ale když se to foukne do stodvácy za zadní sedadla, tak by to mohlo nastartovat i v -30°C, i když, lithiové baterie a mráz se asi nemusí. Podle mě to nemá moc využití, kde by se to vyrovnalo ceně, velikosti a výkonu velikostně srovnatelného olova. A lithium je vzácné, ostatní složky taky. Oproti tomu olova a kyseliny sírové je všude 3 prd*** a jde krásně recyklovat, to jen EU po něm jde jak býk na rudý hadr.
8.01.2019 (18:11:34)
Radiátor:
mě se to nějak nezdá, copak je to za testy, rozmlátit a zkratovat vybitou baterku
9.01.2019 (00:10:24)
RayeR (web) :
>Radiátor
to tam zduvodnuje, ze pry to ma ukazat kolik jeste energie v baterce zustalo ci co, taky sem to uplne nepobral. V nakem predchozim videu bylo prokopnuti baterky krumpacem, ale uz si nespominam jesi nabite ci polovybite.

>RBMK
Hlavni vyhoda proti Pb mela byt veci klimaticka odolnost - proto to nasadili do te pouste pri o neco lepsi energeticke hustote (pisou ze zabira asi polovinu objemu co puvodni olova, cili vahove by mel byt pomer lepsi, i kdyz ten Al a Cu ram tu hustotu proti beznym Li baterkam asi nezanedbatelne zvysi). A hlavni vyhodou melo byt, ze takovy clanek by melo jit vyrobit opravdu ve velkem - treba jako tunovy kontejner zatimco u klasickych Li s tenkym plastovym separatorem umerne plose separatoru roste nebezpeci jeho prorazeni a zniceni clanku. Jen prodavam jak sem koupil.

A kdyztak bych poprosil o naky odkaz, kolik ze penez dostal na evropskych dotacich? Co sem cetl, tak mel se ziskanim investic na rozjeti vyroby kapanek problemy, takze predpokladam ze tak snadne to nebylo, ze by mu z EU neco dali.
11.01.2019 (11:42:30)
RayeR (web) :
Tak tady muzete predobjednavat
https://www.unitedpower.cz/predobjednavka/
Katalogovy list nejak nejde stahnout ale z toho nahledu je tam videt zivotnost 1000 plnych cyklu, to je celkem asi standard.
11.01.2019 (18:34:40)
8-bit obalka (web) :
Leštěná bída. LiFePO4 mají životnost 3 - 5 000 a LTO až 20 000.


Přezdívka:*
Heslo:*

███   ███   █ █   
█ █   █     █ █   
███   ███   ███   
█ █   █ █     █   
███   ███     █   
Opiš:*

Zde můžete smazat vlastní vlákno nebo kteroukoliv odpověď v něm. Můžete smazat vlastní odpověď v cizím vlákně, pokud na ni ještě nikdo jiný nereagoval. Mazat cizí vlákna a odpovědi v nich mohou pouze admini. Smazání příspěvku je nevratná operace! Smazáním vzkazu se smažou i odpovědi na něj.
Seznam uživatelů
Zpět na knihu