Smazat příspěvek

 Chystáte se smazat zprávu (se všemi případnými odpověďmi) z kategorie Hlavní diskuze:


16.01.2019 (00:04:16)
toman:
Idem staremu zarobit na diskusie rok do predu..

Chcel by som postavit diesel generator. Po ohladani ponuky ktora spociva v cinskom srote alebo 40 rocnom zeleze mi napadlo preco to nevyrobit rovno sam. Motory su dnes lacne, vykonne.. na pohon som myslel napr. 1.4TDI ktoru v jednotke upravim aby mala konstantne otacky. No ale co pouzit ako generator? Citam, ze asynchronny motor toceny nad synchronne otacky je generator, to je teoria.. citam, ze treba zmagetizovat rotor na zaciatok, dalej vidim na fazach kondenzatory ktore maju dodavat reaktivny vykon.. trosku z praxe keby niekto, ako sa to robi? **02

*Na mysli mam nieco okolo 10-15kVA.
16.01.2019 (00:07:19)
VroutekB:
Robí sa to zo synchronných generátorov, nie asynchronných.
16.01.2019 (00:27:29)
toman:
OK cize robit to z asynchronneho motora je blbost.. pohladam teda origo generator. Potom uz len regulator budenia.. nerobil s tym nieco arambajk?
16.01.2019 (01:23:39)
VroutekB:
Asynchronný generátor by ti fungoval kdyby byl připojený k síti, v ostrovním režimu by s tím bylo takovýho vopruzu... že by sis nakonec radši sehnal synchronní stroj. Na takovou hordu kVA už se ten synchroňák snad i skutečně vyplatí.
16.01.2019 (04:53:07)
RayeR (web) :
Vsak neni problem si nakej asynchronak vzit a k nemu par kyblu a vyzkouset si to, tusim ze sme to i kdysi meli na FELu na mereni. Ale je to mekky, napeti lita a bude to zavisly i na typu zateze, takze bych taky doporucil ten synch. Ale hlavne, pro sirotci jistotu, to nepritloukej zas na nakej perinak! **37
16.01.2019 (07:42:56)
antibalda obalka (web) :
Mám tu navíc kroužkový motor 5,5kW.
16.01.2019 (07:48:24)
Arambajk:
Hlavní problém je nízká účinnost běžnýho malýho asynch. v generátorickym režimu, typicky 30%. Uřídit by to jistě šlo, možná i v té 1f (C, 2C) verzi, kde by se jedna fáze zapojila přes triak jako regulovaný kompenzátor účinníku se zpětnou vazbou napětí, ale kvůli mizerný účinnosti nějak není motivace ani to zkusit.
16.01.2019 (08:18:03)
Dr. Doktor:
Asynchro s klecí nakrátko určitě ne, ale starý asynchro s kroužkovým rotorem by mělo jít použít jako synchro generátor.
16.01.2019 (09:19:21)
toman:
Rayer> A na com si myslis, ze to akoze bude drzat.. jasne, ze na perinaku a nerezovymi elektrodami. **37**37**37

Tak predsa sa cosi naslo, aj ked iba jeden v celej republike.. https://stroje.bazos.sk/inzerat/93320109/Predam-generat...
16.01.2019 (09:39:23)
Arambajk:
12V, 2,6A buzení, ten je hezkej.
16.01.2019 (10:48:53)
loučák:
ono když najdeš starou centrálu se sláviackým motorem, tak kolikrát ten motor prodáš i za cenu co jsi koupil tu centrálu a máš to i přírubou a rámem. Nejlepší je podle tvých požadavků dívat se na centrály s motorem 2S90, výkon sedí a ten motor se prodává stále za slušný prachy
16.01.2019 (11:11:09)
toman:
Bohuzial, nenasiel som.. jedina kompletna centrala zo starej skoly je 60kVA ČKD masina.. **02 Jako joo cena neni zla za take monstrum ale co pak s tim.. uz som volal na ten generator, pojdem to omrknut, eventuelne kupit ak sa bude aspon tocit.
16.01.2019 (20:23:06)
antibalda obalka (web) :
Nevím, co je na tom pravdy, ale dnešní motory (třebas zmíněný 1,4TDI) nelze používat jako stabilní motor (konstantní otáčky). Prý kvůli mazání a chlazení.
Takže pokud je stále aktuální původní nápad, prověřil bych ještě tento "poznatek" - kdysi jsem to někde četl, týpek se také zabýval stavbou elektrocentrály.
16.01.2019 (22:15:05)
toman:
Neviem preco by s tym mal byt problem? Samozrejme motor pojde cez prevod, nie 1:1. Na 15kW je to fuk, ale ak by niekto staval 45kW centralu na 50kW automobilovom motore a chcel od neho tento vykon trvale pri 1500RPM, mohol by byt problem. To by bolo treba dimenzovat inak a pouzit adekvatny objem ktory s vykonom (krutakom) pri danych otackach problem nema.

Ja planujem pohon cez remene. Otacky motora budu idealne, dajme tomu 2300RPM, kedy je na vrchole tociveho momentu. Tlak mazania je tiez maximalny a stabilny, s chladenim takeho motora nieje absolutne ziadny problem. Niekto bol asi dosraty no.
16.01.2019 (22:29:42)
RBMK obalka (web) :
Mám tu 12kVA synchronní alternátor s nepřímým buzením 12V 3A. 3x380V s odbočkou pro napájení regulátoru. Regulátor nemám. původně to bylo ve vojenské dílně V3S. Pro mojí slavii diesel 7HP je to trochu přehnané :-D Chceš to? Shánim menší alternátor s regulátorem, s doplatkem. cca 1-6kVA.
17.01.2019 (14:16:34)
Peca303 (web) :
Jak je u těch asynchronních generátorů v ostrovním režimu definována frekvence? Pokud je to rezonancí s těmi kýbly připojenými k výstupu, tak to přece musí hrozně kolísat podle zátěže. Nedokážu si to vůbec představit.

Jak by na tom byl asynchronní generátor paralelně s malým synchronním, kdy ten synchronní by jen dodával reaktivní výkon a asynchronní by běžel v nadskluzových otáčkách? Nevím, jen se ptám.
17.01.2019 (14:41:25)
Arambajk:
Frekvence bude kolísat pouze o jednotky % kolik je skluz motoru.

Synch a asynch by musely mít v zátěži jiný otáčky, tedy by se ten synch. musel po rozběhnutí a přebuzení odspojkovat, aby fungoval pouze jako kompenzátor, kapacita.
17.01.2019 (14:54:40)
Dr. Doktor:
Což o to, frekvence by byla dostatečně přesně definovaná, skluz je do pár procent. Co je ale naprosto nedefinovaný je napětí.
17.01.2019 (19:05:58)
toman:
RMBK> A odkial si? **02 To asi na postu nebude..
18.01.2019 (15:57:48)
Radiátor:
opravoval jsem centralu 60kVA a ta měla 5,9l turbo řadovej šestiválec
https://www.youtube.com/watch?v=ShmqZ5lyfkc
jen pro inspiraci **01
20.01.2019 (18:47:01)
RBMK obalka (web) :
Toman:
Jsem z Kladna, a je to na vlek nebo dodávku nebo MPV s nízkou hranou kufru.


Přezdívka:*
Heslo:*

███   ███   ███   
█ █     █     █   
███   ███   ███   
  █   █       █   
███   ███   ███   
Opiš:*

Zde můžete smazat vlastní vlákno nebo kteroukoliv odpověď v něm. Můžete smazat vlastní odpověď v cizím vlákně, pokud na ni ještě nikdo jiný nereagoval. Mazat cizí vlákna a odpovědi v nich mohou pouze admini. Smazání příspěvku je nevratná operace! Smazáním vzkazu se smažou i odpovědi na něj.
Seznam uživatelů
Zpět na knihu