Smazat příspěvek

 Chystáte se smazat zprávu (se všemi případnými odpověďmi) z kategorie Hlavní diskuze:


8.02.2019 (21:57:37)
mix-d:
Viete mi poradit kde kupit letovaciu pastu na olovo? Chcem to na nieco taketo https://youtu.be/feVFgNDIwE8?t=255
V zeleziarstvach a vodoinstalacnych potrebach v okoli to nemaju.
Aku ma nevyhodu letovat bez takejto pasty?
Da sa namiesto takejto pasty pouzit kalafonia na spajkovanie Sn40Pb60?
8.02.2019 (23:01:49)
bkralik (web) :
Bez pájecí pasty/kapaliny se ti normální cín na ocel/železo rozumně nechytne a pod plamenem ti hrozně rychle zoxiduje na humus...
8.02.2019 (23:44:24)
VroutekB:
Zn.: Železné materiály nelze měkkce pájet Sn ani SnPb. Železné věci lze pájet však CuSn nebo CuSnSi.
9.02.2019 (07:52:22)
mix-d:
bkralik - Ja nechcem pajkovat cinom ale olovom. Kde zozeniem na to olovo pajkovaciu pastu/ kvapalinu?
9.02.2019 (07:52:56)
mix-d:
VroutekB - takze kalafonia sa neda pouzit na spajkovanie zelezo s olovom?
9.02.2019 (10:28:04)
Martin obalka :
Nie olovo sa nedá použiť na pajkovanie železa s olovom.
9.02.2019 (12:34:30)
SOB's obalka :
mě vždycky standardní měká olovnatá pájka uplně v pohodě na železe držela, i na tlakovym potrubí (oprava brzdový trubičky v autě) nádrž z pařeza, ze který to chcalo proudem sem taky v pohodě zaletoval, ale při takovejdle velkejch věcech většinou nestačí jen to tavidlo v tom drátku, protože se při velký době pájení odpaří, takže sem to vždycky pomazával takovou komunistickou černou mazlavou sračkou na pájení a ta dávala...
9.02.2019 (13:15:24)
Blawhar obalka :
HCl nepomáhá?
9.02.2019 (14:24:37)
VroutekB:
SOBsi, jsi si skutečně jistej, že jde železo pájet Sn/Pb? To že na tom pájka drží ještě neznamená, že je to připájený (vytvořená intermetalická slitina)
9.02.2019 (14:33:04)
SOB's obalka :
No, kdyz bych se k tomu pokusil pripajet neco jinyho, tak bych to asi utrh, to je pravda, ale vyse zmineny ulohy sem s tim splnil a do dnes to drzi
9.02.2019 (15:04:43)
VroutekB:
Tak vono jestli je s tim potřeba jen zalepit nějaká malá prohnilá díra v nádrži, tak to možná stačí **02
9.02.2019 (17:45:58)
mix-d:
SOB's - "většinou nestačí jen to tavidlo v tom drátku" ja ale idem letovat cistym olovom nie olovo s cinom
9.02.2019 (17:50:30)
Pavel_P:
Trychtýře s velmi tenkého Fe plechu jserm pokapal čímsi, už nevím čím a normálně spájel cínem.
9.02.2019 (18:52:20)
mix-d:
kazdy komentar opakujem, ze ja nejdem pajkovat cinom ale olovom :D
9.02.2019 (20:04:27)
ms-boss obalka (web) :
Doprdele, kolikrát ti ještě musí někdo říct, že to bude na píču, ať si to budeš matlat olovem, cínem nebo jejich slitnou? Pokud už se pájí železo, tak se to dělá plamenem a bronzovym drátem.
Jo, možná to bude držet, ale nemusí to ani držet trvale, ani úplně těsnit.
9.02.2019 (21:06:36)
SOB's obalka :
Dopici, to je jak bavit se s debilem. Chapes to, ze je to uplne jedno jestli budes pajet olovem, cinem, olovnatym, nebo superolovnatym cinem ? Stejne tak jako je jedno jestli budes mit tavidlo v dratku nebo ne, protoze tam stejne budes dodavat tavidlo zvlast...
9.02.2019 (23:33:29)
franta:
Železné plechy se od jaktěživa pájí měkkou pájkou za pomocí kyseliny solné. Kdo nevěrí at se podívá např. na staré okapové svody.
9.02.2019 (23:37:35)
richard obalka :
ms-boss nemáš úplně pravdu, Fe plech se běžně pájel olovem (s malou přísadou Sn), viz. kastle ruských aut. Máme to i na naší š105l. A jak píše franta, stačí na to HCL, držet to bude dobře. Profíci používají tohle:
https://eshop.wuerth.cz/Bezolovnata-karosarska-pocinova...
10.02.2019 (11:51:20)
VroutekB:
No, fakt že existence Fe cínovaného plechu dokládá, že ten cín na něj nějak dostat jde. **19 Ale fakt si nedovedu představit, jak bych přesvědčil jakoukoliv měkkou pájku, aby mě chytla na vobyčejnej kus Fe plechu bez jakýkoliv povrchový úpravy. To bych musel asi vidět, nebo vyzkoušet.
Starý okapový svody jsem pájený nikdy neviděl se přiznám, nejstarší okapový svody znám z pozinkovanýho plechu (a na ten by pájet mělo jít, Zn by měl být měkkce pájitelný kov).
10.02.2019 (13:06:32)
Radiátor:
ocel jde normálně pájet měkkou pájkou, jedinej problém může být s přenosem tepla, musí se udělat kaŇka a trochu "scrapee scrapee (L.R.)" a pak se to smočí a rozlije. Co jde opravdu blbě pájet měkkou pájkou, ale funguje na to taky postup výše, jsou austenitické oceli.
10.02.2019 (19:13:11)
bkralik (web) :
Já jsem železo/ocel pájel vždycky s MTL 468 a šlo to celkem dobře - jen to chtělo svoji teplotu a počkat než to MTL zafunguje...
10.02.2019 (20:25:16)
VroutekB:
468 je klasická kalafuna + rozpoštědlo nebo ne? **19
10.02.2019 (21:48:30)
d.mh:
Trochu OT - věděl by někdo, co za náplň má tohle? https://www.scooter-center.com/media/image/01/04/42/l_t...
Chová se i vypadá to jako kalafuna, ale smrdí to jinak, a je to dost dráždivý. Resp. píšou tam kalafunu, ale asi k ní bude ještě něco navíc.
10.02.2019 (23:10:20)
bkralik (web) :
VroutekB: Něco podobnýho tam píšou, ale mně to vždycky přišlo o dost agresivnější, minimálně víc než takové to kalafunové želé...
11.02.2019 (14:58:10)
RayeR (web) :
Hehe, mame tu zajimavy souboj teorie a praxe, jedni tvrdi, ze zelezo nejde mekce pajet a ti c oto nevedi ze to nejde, to vesele paji a jezdi jim s tim zaletovane nadrze a zrejme to v pohode drzi :) Ja sem taky par zeleznych/ocelovych veci pripajel a slo to (nic kritickeho na pevnost), nekdy to zelezo bylo este necim pokovene, takze se to chytalo lepe, ale pajel sem i treba nejaky hrebik nebo ocelovou kulicku. Kdyz to nechtelo chytat, kapnul sem na to roztok ZnCl. Taky by treba zabrala kapalina na pajeni hliniku s kterou jsme si hral. Ten hlinik mataky vyrazne vyssi teplotu tani nez SnPb...
11.02.2019 (15:52:38)
VroutekB:
No jo, hřebík... ten máš ale zinkovanej a na to se pájet docela v cajku dá **02 A když ne zinek, šeljaký jiný věci můžou bejt niklovaný, to se taky pájet dá.
Na hliník jsem získal vzorkové množství nějaké zajímavé slitiny na pájení hliníku o mistra tečky, ještě než mu začlo mrdat v kolni.
Voole hoší neserte mě, nebo si snad kus Fe plechu bez PÚ seženu a zkusim jak to jde pájet. **02
11.02.2019 (17:50:56)
RayeR (web) :
No asi jak ktery hrebiky, nektery sou bez povrchovky, takze ti venku do rana zreznou. Ale jesi se pamatuju dobre, tak sem se snazil pajet i na nakou rezovou hranu, kde muselo bejt proste surovy zelezo/ocel...
11.02.2019 (22:57:22)
stepan:
z vlastní zkušenosti mohu potvrdit že lze pájením spojit železo -> SnPb -> měď měl jsem starej kompresor z calexky kde byla na jedný straně trubka železná a tu jsem obrousil hořákem pocínoval a následně spojil s měděnou trubkou, celej okruh jsem natlakoval butanem a nic neucházelo, kupodivu to byl nejpevnější spoj co se mi povedlo v celym okruhu vytvořit
12.02.2019 (01:59:43)
8-bit obalka (web) :
Mám vyzkoušeno, že se většina ocelí dá pájet normální SnPb pájkou a tavidlem MTV-125 nebo podobnýma korozivníma, klempířskýma sračkama rozpustnýma ve vodě. Netuším ale co v tom je za kyselinu a v bezpečnostním listu MTV-125 není složení.
12.02.2019 (13:10:04)
SOB's obalka :
já sem běžně pájel i malinký ložiska, Sn60Pb40, trafopájka, kalafuna a bylo to, sice bych to asi nevelkou silou urval kdybych chtěl, ale jinak to drželo...
Tady fakt prvně slyšim, že by měl bejt problém pájet na železo, když si Vroutek veme železnej plech tloušťky maximálně tak 0,4 (u tlustčího plechu by mu zřejmě nestačila 100W trafopájka a i tady to bude dost na hraně) (okap, parapet...) obrousí si z něj ten zinek a zkusí to, tak zjistí, že to docela v pohodě jde
12.02.2019 (13:14:51)
VroutekB:
Ložisko? To je přesně ten materiál, na kterej sem si téměř jistej, že se SnPb pájet nedá. To že tam ta pájka přischne jako sopl neznamená, že je to zapájený. **18

No schválně zkusím pak po dílně ve škole posbírat nějaký vzorky oceli (u ktejech bude známý složení). Nebo se rovnou optat někoho, kdo o tom něco ví, technologové bydlí od nás za rohem...

A opáječku neměj strachy, mám tu i poctivý komunistický na okapy... ta větší má snad 250W.


Přezdívka:*
Heslo:*

███   ███   ███   
  █   █ █   █ █   
███   ███   ███   
█       █     █   
███   ███   ███   
Opiš:*

Zde můžete smazat vlastní vlákno nebo kteroukoliv odpověď v něm. Můžete smazat vlastní odpověď v cizím vlákně, pokud na ni ještě nikdo jiný nereagoval. Mazat cizí vlákna a odpovědi v nich mohou pouze admini. Smazání příspěvku je nevratná operace! Smazáním vzkazu se smažou i odpovědi na něj.
Seznam uživatelů
Zpět na knihu