Smazat příspěvek

 Chystáte se smazat zprávu (se všemi případnými odpověďmi) z kategorie Hlavní diskuze:


18.03.2019 (17:56:01)
RayeR (web) :
Hrali ste si nekdo s brushless moturkem pro 6-hrany zrcadlo z laserovy tiskarny? Je mozny ze mi to utoci 300000 RPM (svisti to teda prisne) na 24V? Mam tam motor driver LB11870. Pokud spravne predpokladam, ze 1 puls z hallovky je na 1 otacku...
18.03.2019 (18:01:44)
VroutekB:
Ano, hrál sem si s tím. Otáčky sme měřili přímo z toho čidla co na něj blejská to zrcátko. Nepamatuju přesně, kolik vyšlo, ale točilo to neskutečnou haluz, syčelo to jak kdyby se to mělo v příští sekundě rozletět. Když se nad to dal původní dekl plechovej, byl po chvíli znatelně rozžhavenej - asi jen díky tření vzduchu tam uvnitř.
18.03.2019 (18:54:17)
RayeR (web) :
V tom datasheetu to nejak moc nepisou... Kontroloval sem pouze to, ze vstupni hodiny maji stejnou f jako FB signal z hallovky. Funguje to na principu fazovyho zavesu, mam tam LEDku na lock signal. Kdyz tam pustim max. frekvenci dle datasheetu 10kHz, tak uz se nelockne - vinuti motoru uz ma prilis velkou reaktanci a nestaci napajeci napeti (max 28V). Na 5kHz se to este lockne cca pri tech 24V. Mam vrtacku/frezku do 32000RPM a tohle frci vyrazne rychleji. Zkusim to zmerit nak stroboskopicky - udelam na nahore rotoru carku a vyfotim. Mno, napadlo me, jesi by z toho sel udelat projektor s nakym rozumnym poctem radku a FPS. Pri nakych 60kRPM bych mel jen treba 50 radku pri 20FPS...

BTW sere me ten modulator LD, proc tam kurva museli dat LD s opacnou polaritou (anoda na futralu) nez pouziva zbytek sveta (ruzne DVD mechaniky atd)? Navic ta LD z DVD nema snimaci fotodiodu, ale to by melo jit obejit prizemnenim toho FB pinu...
18.03.2019 (19:04:56)
VroutekB:
Tak sem otvořil datelshit... PLL je zapojená na jednu hallovku, takže to dostává jen jeden pulz na jednu elektrickou otočku. Teď záleží, kolik pólpárů má ten motor. Šak si ho protoč rukou jednou dokola, kolik dostaneš pulzů.
18.03.2019 (21:48:23)
rayer (web) :
Jo vidis, to je napad :) pokud tomu teda nebudou vadit pomaly hrany nebo tak neco, sis je tam smitak. Jinak Lazer uz lazeruje, preskrabal sem 2 cesty a 2 propojky a uz to jede, krmi to 120mA. Vstup FB fotodiody sem proste uzemnil. Ma to mit modulacni rychlost az 40Mbaud. Ted by to este chtelo vysypat nak z toho STM32 serializovany data z bufferu pres DMAcko. Jakou periferii na to nejlepe zneuzit? SPI? I2S? Mam bud G071 nebo L476.
18.03.2019 (22:30:53)
VroutekB:
SPI nebo U(S)ART, je to asi jedno. SPI bude lepší, pač má 4wordový FIFO, takže když se někde šprcne na chvíli DMA, tak nevypadnou data.
19.03.2019 (01:10:19)
RayeR (web) :
OK, to SPI se nabizi, u UARTu by asi prekazely start/stop bity. No bude to pro me kapanek vyzva, DMA sem jeste neprogramoval (nepouzivam zadne zprasene libky, jen hedry CMSIS a k hw procaku. BTW v predchozim vypoctu sem zapomnel nasobit 6-pocet stran zrcadla, takze by to mohlo dat treba 200 radku pri 30FPS...
19.03.2019 (01:40:27)
8-bit obalka (web) :
Co to bude? Osvitka na PCB nebo SLA 3d tiskárna? **02
19.03.2019 (12:29:46)
RayeR (web) :
To zatim nebudu predjimat, to bych musel vymenit LASER za modry, aspon 1-2W. Proste zatim jen take blbnuti... Libil se mitehda naky osvicovac plosnaku, kde byl jeden rozklad z toho zrcadla a druhy smer obyc lin. posuvem z nake CD mechaniky...
19.03.2019 (19:57:03)
SOB's obalka :
já sem zkoušel motůrek z hardisku (takovej co měl na sobě hallovky) a na 30V sem zkoušel to odbuzování a vytah sem z něj asi 30 litrů i s plotnama, pak sem ho zhulil..
19.03.2019 (20:12:53)
Alesh obalka :
Taky tu mam u ledu jeden takovej projekt kterym jsem chtel osvicovat pcb. Mel jsem tam stm32 a vystup na ld jsem pouzil spi prez dma a fungovalo to docela obstojne. Pak mi odesla bluray ld kuli zaporny spicce pri zkratu napajeni a od ty doby je to ve krabici s bordelem **02
20.03.2019 (12:22:14)
RayeR (web) :
Jj, takovou masinku sem videl onehda na YT, posuv tam mel z nake CD tray mechaniky tusim. Taky by melo jit nastrikat obycejny PCB cernym lakem a ten pak laserem primo upalovat.

Skoda ze dioda odesla, jaky si pouzival modulator? Predpokladam, ze ten z tiskarny ma uz nejake ochrany...
Ja si zas takle zkratem napajeni odpalil pri programovani LPTcko, ale uz mi prisel od cinana novy SuperIO, vymenil sem ho na zakladovce a zas dobry :)
20.03.2019 (13:24:36)
Alesh obalka :
Mel jsem tam jenom mosfet a par tranzistoru. Ta origo ld mela dva emitory a nejakej specializovanej cip ke kterymu neslo nic dohledat. Pak jsem vymejslel neco s nejakym ryclhlym gatedriverem od nxp, ale nez jsem k tomu navrhnul desku a zapojeni tak uz to ta ld mela za sebou. Mozna jeste zkusim objednal ld z ebaye a vyzkousim to.
20.03.2019 (16:50:55)
RayeR (web) :
Tak asi neni na skodu k te LD dat antiparalelne nakou schottkynu... Na Ebay sem ted videl nake modraky kolem 500 a hotove moduly s modulacnim vstupem kolem 1000. Max polovodic. LASER moduly tam maji nake 10W, ale to uz je kolem 8000...
20.03.2019 (20:33:06)
RayeR (web) :
Tak sem si zmeril, ze ta hallovka dava 6 pulzu na otacku, tedy pri 1kHz to je 10000RPM, max utocim neco pres 40000RPM.

Ale nejak mi nefunguje to cidlo na snimani zacatku radku - negeneruje zadny puls, pritom na nej paprsek alespon z casti dopada a na vnejsi svetlo to taky reaguje. Ale musim posvitit fakt hodne, bila LEDka z mobilu tak na 1cm. Zrejme to ma peak citlivosti na IR...
20.03.2019 (23:37:03)
VroutekB:
Tak to sem s těma "budou 3 nebo 6 pulzu na otacku" nebyl zrovna vedle **23
21.03.2019 (14:06:40)
RayeR (web) :
Jo, a max. teda dosahnu 47000RPM, odber 0,66A...
Fotodiodu sem vymenil - byla tam totiz ta v cernem pouzdre s filtrem jen pro IR za obycejnou 3mm pruhlednou fotodiodu a uz mam sync signal...


Přezdívka:*
Heslo:*

███   ███     █   
█     █      ██   
███   ███   █ █   
  █   █ █     █   
███   ███     █   
Opiš:*

Zde můžete smazat vlastní vlákno nebo kteroukoliv odpověď v něm. Můžete smazat vlastní odpověď v cizím vlákně, pokud na ni ještě nikdo jiný nereagoval. Mazat cizí vlákna a odpovědi v nich mohou pouze admini. Smazání příspěvku je nevratná operace! Smazáním vzkazu se smažou i odpovědi na něj.
Seznam uživatelů
Zpět na knihu