Diskuze - danyk.cz

Vlákno z kategorie: Hlavní diskuze
Celkem 27 odpovědí.


21.07.2019 (00:32:57) K # IP X
SOB's obalka :
sehnal sem si novou hračku, VFD display určenej na jeden projekt, teď se s nim jen kravim abych věděl co se jak dělá
https://www.youtube.com/watch?v=oxHxR8jr73o
jenom furt nemůžu přijít na to, jak se tam daj udělat různý věci s různejma jasama jako to maj např. tady:
http://www.jogis-roehrenbude.de/Leserbriefe/Uwe-Beis_Pe...
jas můžu měnit jenom celkovej, ale nikoliv každýho prvku zvlášť
21.07.2019 (13:03:20)  # IP X
8-bit obalka (web) :
Jeslti máš hotový modul, tak maximum co se dá udělat jsou asi 2 b na pixel. Pro 2b regulaci jasu potřebuješ střídat 3 framy o různé době po kterou se budou zobrazovat. Teoreticky by stačily 2 s použitím BAM (viz http://www.batsocks.co.uk/readme/art_bcm_3.htm ) , ale jas pak bude lineární bez gamma korekce.

Takže
1) rozsviť každý pixel co má aspoň trochu svítit;
2) počkej dobu t;
3) zhasni pixely s hotnotou 1
4) počkej třeba 1,5* t;
5) zhasni pixely s hotnotou 2
6) počkej třeba 2* t (s těmi časy můžeš ještě laborovat aby různé stupně jasu vypadaly rovnoměrně);
7) nový snímek (bod 1).

Jestli to modul nebude rozumně stíhat, můžeš zkusit měnit jas displeje v průběhu snímku a zkrátit ty delší časy, pokud ani to nepomůže tak asi nezbude než se spokojit se 2 stupni jasu. S holým sklem se dají dělat ještě větší vylomeniny, třeba měnit mřížkovou frekvenci.
22.07.2019 (03:40:47)  # IP X
RayeR (web) :
BTW ten spektracek si pocitas na tom STMku?
23.07.2019 (06:53:18)  # IP X
SOB's obalka :
STMko nemam, je tam arduino mega2560 ten spektrák je dělanej takovym cikánskym způsobem, jsou tam tři inegráče MSGEQ7 z ebaye, maj v sobě 7 pásmovejch propustí a analogovej multiplexor, mam tam tři proto, že z celkem 8-mi co sem si jich už koupil byl všeho všudy funkční jenom jeden, u dvou nefungovalo jedno pásmo a zbytek hluchý uplně, takže je tam jeden udělanej ze dvou, jednomu totiž nefunguje druhý pásmo a druhýmu nefunguje 5. pásmo...
Potřebuju to udělat nějak jinak, nejlépe digitálně buď FFT nebo goertzel, nevim...
24.07.2019 (15:18:57)  # IP X
miondra21 obalka :
24.07.2019 (18:02:46)  # IP X
bkralik (web) :
Ono ani nemusíš do japonska...
http://elektronika.kvalitne.cz/ATMEL/necoteorie/transfo...

S routinou od ElmChana jsem si malý "audio" spektráček s LCD stavěl už před lety a fungovalo to pěkně **01
http://homes.hkfree.org/~bkralik/avrfft/
24.07.2019 (20:10:27)  # IP X
VroutekB:
Tak... a teď eště kucí ušatý, co tak log-log graf, ať to má nějakej smysl?
24.07.2019 (21:04:46)  # IP X
bkralik (web) :
Já to mám alespoň lin-log... log-log se bojim, že na uC bude těžko upočitatelnej, protože musíš kombinovat víc FFTček a nebo to počítat úplně jinak...
24.07.2019 (21:46:34)  # IP X
StandaM (web) :
log(f) neni problem, ne? Na to by melo stacit udelat vetsi FFT a rozdelit lin spektrum do logspace useku. Staci poscitat energie a normovat je velikosti useku.
24.07.2019 (22:18:15)  # IP X
bkralik (web) :
Jasně, ale stejně si podle mě musíš pomoct počítáním více FFTček - přeci jen když budeš mít např 64 bodů od 10 Hz do 10 kHz, tak potřebuješ nejmenší krok 1 Hz (10 Hz, 11.15 Hz, 12.45 Hz...) a na to bys potřeboval 10000 bodovou FFT, což mi přijde overkill. Teoreticky kdybys to rozdělil na 3 FFTčka, tak ti stačej tři stobodový, jestli si to uvědomuju správně...
24.07.2019 (22:42:56)  # IP X
StandaM (web) :
Toz ja nevim jaky chces rozliseni zaaaano...
25.07.2019 (15:01:57)  # IP X
VroutekB:
Ano, musi se to FFT nejspis rozdelit, jinak ho budes pocitat tak dlouhy, ze se vam do toho zmrdujina nevejde ani do pameti pocet samplu **02
Ostatne, lin(f) spektrak pro audio nema moc pouziti.
To kdyz uz, tak rozdelit na pasma pasmovyma propustema jako ma SOBs a pocitat energii jednotlivych pasem. (ale delat to cele v dig. domene, pasm. propust (IIR) s urcitym Q je nekolik radek kodu)
28.07.2019 (23:00:06)  # IP X
SOB's obalka :
https://youtu.be/R__91Z2pyEg
tak tady je hrubej nástřel jak to bude ve finále vypadat, bystré oko pozná, že je to určený do auta na sledování provozních hodnot
29.07.2019 (21:48:26)  # IP X
toman:
Jako joo ale do auta OLED. Toto je ako Amerika, ti maju vdf aj cuvaciu kameru. **02
30.07.2019 (01:46:38)  # IP X
VroutekB:
Tak si tam dá OLED a za měsíc používání v něm bude mít vypálené piksely, pokud na ten miniaturní OLED kokotinec vůbec uvidí.
31.07.2019 (11:39:19)  # IP X
toman:
To niesu vacsie ako tie cinske mrdky ku kokotínu 0.96"?
31.07.2019 (18:24:42)  # IP X
VroutekB:
Su, take asi 3", ale nudle. Asi 256x64px. Furt na tom uvidíš hovno a vydrží to stejný hovno jako ty ostaný čínský OLEDy za pár $. Nedělám si iluze.
31.07.2019 (20:52:14)  # IP X
d.mh:
Možná blbost, ale nešel by použít oled displej z mobilu?
31.07.2019 (22:40:57)  # IP X
8-bit obalka (web) :
Nepraktické. Jednak to bude za chvíli vypálené a ještě k tomu to má MIPI a zbytečně vysoké rozlišení, tak jsem zvědavý čím bys to chtěl ovládat. Každopádně ještě lepší než VFD by byly tyhle TFELy z fleabeje: https://www.ebay.com/itm/Planar-EL320-80-5B-Lcd-Display...
1.08.2019 (08:43:16)  # IP X
bkralik (web) :
8-bit: když už tady tak propaguješ ty TFELy, nenapadá tě nějakej, co by se zobrazovací plochou vešel do kružnice průměr 42.5 mm? Já jsem to zkusil lehce "vyebayovat" a nic jsem nenašel...
1.08.2019 (09:50:19)  # IP X
VroutekB:
MIPI bych neviděl jako překážku, ani rozlišení displeje (pokud to nebude větší, než 720p); spousta MIPI displejů jde sehnat i ve 480x800 variantě, která je zcela bez problémů tahatalná STM32F4 i se 16b SDRAM. Optimální samozřejmě je 32b SDRAM (a třeba STM32F769). Grafika bude kreslená beztak téměř statická (pár hýbajících se rafiček není nic extra dynamického).
Ale asi to nebude nic, do čeho by se SOBs vyloženě toužil pouštět.
1.08.2019 (16:43:35)  # IP X
8-bit obalka (web) :
>bkralik
Nn, nic tak malého neexistuje, resp. určitě ne grafický. Do čeho to chceš?

VroutekB
No, právě že ty OLEDy do telefonů mívají obvykle víc jak 720p..
1.08.2019 (20:51:38)  # IP X
VroutekB:
Ale kdeže. 480x800px MIPI displejů se všude válí šest půlek...
1.08.2019 (20:54:33)  # IP X
VroutekB:
Akorát podotýkám, že maí obvykle pouze skutečně smartfounové velikosti okolo 4".
To už je lepší vzít displej s klasickýn DPI nebo LVDS interfejcem (nebo si ten DPI zkonvertit na LVDS, ať se mezi displejem a deskou nemusí tahat desítky vodičů, má-li být řídící deska někde v povzdálí.)
1.08.2019 (21:34:56)  # IP X
bkralik (web) :
8-bit: no samozřejmě že do auta **02. Mazda se rozhodla šetřit, takže uprostřed přístrojového štítu dala s další generací místo pravého tlakoměru oleje "falešný" - ukazuje jen "tlak je nebo není". No a na to místo by bylo úplně ideální integrovat nějaký vlastní display. Viditelná plocha je kruh o průměru 42.5 mm, je to docela dobře stíněné, takže by tam třeba fungovalo i nějaké LCD, ale když už si tady psal o TFELech, tak jsem se poptal **01
1.08.2019 (22:20:45)  # IP X
8-bit obalka (web) :
Toto je nejmenší TFEL co se dělá, tak asi vybírej LCD nebo VFD...
https://beneq.com/sites/default/files/product/fields/fi...
1.08.2019 (22:50:16)  # IP X
VroutekB:
Lumínek, mno rofl **02
2.08.2019 (00:16:46)  # IP X
8-bit obalka (web) :
Roztomilé **02

Já si si furt říkal jak se vůbec ta zkurvená věc správě čte. No tak teď už je to jedno **02
Přezdívka:
Heslo:
Text: