Diskuze - danyk.cz

Vlákno z kategorie: Hlavní diskuze
Celkem 12 odpovědí.


9.06.2020 (16:16:51) K # IP X
Tim:
Ahoj, ještě prosím jeden dotaz na Altiáře...

Jde nějak v Altiu už na hotové PCB s polygony a hotových footprintech (které mají čistě hranaté pady) nastavit jakési "globální zaobnení všeho"?
Ve smyslu, kde jsou pravé úhly u polygonů, tak budou s definovaným malým rádiusem zaoblené, to samé u padů, atd... aby výsledná vyrobená PCB neměla ryze hranaté vodivé spoje?

Snažím se něco vygooglit, ale moc úspěšný zatím nejsem. Díky
9.06.2020 (17:35:45)  # IP X
VroutekB:
A to se bojíš, že ti z rohů vypadají elektrony? **02
9.06.2020 (18:49:37)  # IP X
RayeR (web) :
Zaobleni polygonu nevim jesi jde, ale da se vyhladit spojeni mezi padem a cestickou, ze je pak ve tvaru kapky, pry je to lepsi pro VF, to se da udelat nakym nastrojem Teardrops nekde v tools....

Ja bych mel taky jeden dotaz, jesi je mozny mit v PCB knihovne footprint s uz definovanym obrysem desky. Kdyz takovy footprint vytvorim a nakreslim tam naky polygon ve vrstve Board Outline (mech 1), tak pri vlozeni do PCB dokumentu se mi obrys desky podle nej neudela, ale ani ten polygon nejak nejde vybrat, abych ho pouzil k definici desky. V PCBcku mam vrstvu mech1 ale kdyz ji vysvitim, tak v ni nic neni, ten polygon z footprintu je nekde jinde... Nevim jesi to vubec jde takle pouzivat.
9.06.2020 (20:22:06)  # IP X
VroutekB:
Kapky ("teardrops") nemají s VF nic společnýho, to je pokud vím kvůli nepřesnosti vrtání prokovů, aby byla vyšší spolehlivost spojení cesta-prokov, kdyby se vrták trefil ke kraji odkud je cesta připojená.
9.06.2020 (21:00:18)  # IP X
Tim:
No, jak píše Rayer - primárně jsem nemyslel polygonu, ale obecně ty nevzhledné spoje okolo padů... ale primárně jsem to zkoušel na polygonech, proto jsem je měl v hlavě... vyzkouším, případně ještě tedy pogooglím...

Rayer-> v Altium dělám hodně krátce, ale co nechat ve footprintu třeba požadovaný obrys v Mechanical1 a pak při vložení součástky na desku označit tu vrstvu mechanical toho footprintu a dát "t+v+r" a udělá se podle ní board cuttoff stejně jako ta mechanical1? Nebo jsi to myslel jinak? Možná je to úplně mimo... moc ty možnosti neznám...
9.06.2020 (23:01:59)  # IP X
Tim:
No, vroutekB má pravdu, ty teardrops asi úplně nejsou to, co jsem myslel...
9.06.2020 (23:44:57)  # IP X
Tim:
Aha, koukám, že to lze nastavovat na úrovni PADů, takže asi toto bude vyhovující... Pady přes manuální nastavení, teardrops v nepatrné míře taky využiji, ještě kouknu na polygony
10.06.2020 (01:18:11)  # IP X
rayer (web) :
Sem chtel nejlip aby se ten obrys desky aplikoval automaticky pri vlozeni takove soucastky. Uz sem to poresil, chce to mit pred vlozenim soucastek do noveho pcb fajlu mit spravne nadefinovane-existujici mech vrsrvy spravnych typu a stejne jako v pcb knihovne, aby se to namecovalo. Takze v knihovne mam mech1 typu board a v pcbcku udelam taky mech1 typu board. Pak se ale este musi rucne vybrat ten polygon a pouzit ho k define board shape from selected. Trochu otravne je, ze yen polygon nejde vybrat jednoduse kliknutim ani select all on layervale musim odevrit sch list panel a tam si to vytridit a vybrat.
Vroutek-mas pravdu, ja sem ty kapky nikde nepouzival, ale napadlo me, ze obecne hladke veci sou pro vf/ odrazy lepsi, pod. Jako krive hladke cesty misto lomenych,...
10.06.2020 (08:24:35)  # IP X
Tim:
Rayer -> jj, to samé pro použití těch creepage, taky jsem to musel ještě z mech1 udělat board cuttoff, aby to korektně fungovalo...

No, mě osobně se moc nelíbí relativně velké hranaté pady a od nich tenké nitky... dělám teď velkou silovou PCB, tak se tam snažím alespoň kreslit 0,4mm/0,6mm cesty... takže tam to není zas až tak kritické... ale snažím se zjistit možné možnosti altia právě na této první desce... proto mě možná napadají blbosti

Ještě k těm polygonům - asi jsem natvrdlý, ale jedinný způsob, na který jsem přišel je převést klasický polygon na "hashed" s tím, že dám grid menší než šířka čar/šrafování - jenže je to asi na hovno řešení, protože to zbytečně překresluje děsnou dobu ... prostě je to zbytečně zbytečně nástroj, který dělá něco, co by možná šlo dělat velmi velmi jednodušeji... ale nenapadá mi ještě jak to vyřešit jinak (krom ručního kreslení do kulata)...
16.06.2020 (11:44:21)  # IP X
ms-boss obalka (web) :
Ty teardropy jsou hlavně používaný (alespoň u nás) u frézovanejch prototypovejch plošáků - šetří se tim čas, vyměňování nástrojů a je menší pravděpodobnost upadnutí padu při pájení.

Na RFko se samozřejmě daj použít taky jako gradientní impedanční přechod, ale vzhledem k tomu, že jsem si v Altiu nikdy nevšiml, že by se tam dalo něco rozumně nastavit, tak leda jako hokus pokus a ne něco užitečnýho.
16.06.2020 (13:49:05)  # IP X
8-bit obalka (web) :
Nejčastější účel prokovů s teardrops jsou pružné PCB, protože nemají žádné ostré úhly na kterých se může koncentrovat pnutí.
17.06.2020 (18:12:13)  # IP X
RayeR (web) :
OK, dobre vedet, flexak sem este nedal, jo tam sem to asi videl...
22.06.2020 (13:32:27)  # IP X
RayeR (web) :
BTW tak mi tu Altium nadherne kleklo, najedno uzacaly vyskakovat chybova okna s access violation at 0x.... ze sem nestacil zavirat, kdyz jich vyskakalo asi 20 v kaskde, tak se sama behem vteriny pozavirala a nakonec se odporoucelo i Altium s 20 minutami prace v prdeli. V historii byly samozrejme jen starsi verze nez posledni ulozena. Tohle se mi fakt se starsima verzema 1x.x nestavalo. Ale jinak co do rychlosti prekreslovani zatim v pohode...
Přezdívka:
Heslo:
Text: