Diskuze - danyk.cz

Vlákno z kategorie: Hlavní diskuze
Celkem 12 odpovědí.


19.10.2020 (13:30:47) K # IP X
milan obalka :
Hoj, koumal někdo z vás, jaký je rozdíl mezi ivertorem k tepelnému čerpadlu a klasickým frekvenčním měničem?
Bylo mi řečeno, že to nebude fungovat, protože ten kompresor je na DC a ne AC.
Podle mne je to blbost. přeci v tom kompresoruz musí být normální motor asyncroní. čumí z něj tři dráty, v iunvertorové desce je IGBT modul z normálního měniče a nic zvláštního tam není.
Já bych to neřešil, ale ta jednotka má chcíplej MCU, zbytek je funkční a je to ještě starej typ kde jsou jen on/off senzory, tj měnič s malým PLC v sobě to umí vyřešit.
19.10.2020 (14:33:42)  # IP X
Arambajk:
V nových je BLDC (PMSM) motor s magnetama, silovka je stejná, řízení bezsenzorové. Na frekvenčním měniči by to prakticky šlo rozjet jen na malym výkonu, (přebuzený motor, dokud by se udržel v synch. chodu)
20.10.2020 (10:47:07)  # IP X
VroutekB:
Myslim, že do větších kompresorových jednotek (tepelná čerpadla, ne domácí lednice!) se synchronní motory s perm. magnety nedávají, sou tam normálně asynchroňáky. Ale jistý si nejsem a nebude na to ani žádný pravidlo. A nenapadá mě ani, jak by se to dalo zvenku ze svorek motoru zjistit, nebude-li to psáno rovnou na štítku.
20.10.2020 (20:08:40)  # IP X
franta:
Ale zjistíš. Dej na libovolné svorky voltmetr, nebo škopek a protoč rukou motor za vrtuli. Z asynchronáku nic nepoleze.
20.10.2020 (21:03:14)  # IP X
franta:
Tak to vyzkoušej obráceně. Ťukej o libovolné svorky motoru DC zdrojem. Elekronicky komutovaný motor s magnety cukne rotorem. Asynchronák na krátko se ani nehne.
20.10.2020 (21:03:59)  # IP X
SOB's obalka :
obávám se, že chladírenskej kompresor je celej hermeticky zavařenej a na hřídel se tim pádem nedostaneš.
Vzhledem k tomu, že ty kompresory mívaj provozní teplotu i 90° tak se mi nechce věřit, že tam je něco s permanentníma magnetama https://sc02.alicdn.com/kf/HTB1T0qwKFXXXXc.XpXXq6xXFXXX... nicméně v těchhletěch zmetkách BLDC jsou dlužno říct. Já bych zkusil na svorky škrtnout nějakym DC napětím blízkym napájecímu a pak bych viděl, jestli to sebou škublo nebo ne
20.10.2020 (21:07:45)  # IP X
franta:
SOB´s To je tak když se mažou a editujou příspěvky
20.10.2020 (21:08:57)  # IP X
SOB's obalka :
seš moc rychlej no
21.10.2020 (07:53:09)  # IP X
Dr. Doktor:
EC motor jde většinou jednoduše poznat coggingem po otočení hřídelí.
21.10.2020 (09:22:36)  # IP X
SOB's obalka :
uz si konecne prosim uvedomte, jednou pro vzdy, ze chladirenskej kompresor je dohromady s motorem zavarenej v hermeticky uzavrenym pouzdru a hridel je nepristupna
22.10.2020 (13:03:08)  # IP X
VroutekB:
Lol, tady se to nejak rozjelo.. **38
22.10.2020 (13:44:15)  # IP X
8-bit obalka (web) :
26.10.2020 (20:59:55)  # IP X
milan obalka :
Dík za info hoši. zítra to budu koumat, je to stará mrd... takže tam bude na 99% asynchroní motor.
Očekávám že na šrtítku bude "3ph DC 230V 50Hz"
Ještě to mám naložený v autě, ale chlapík mne potěšil, když mi řekl že ten expanzní ventil je na chlazení bez napětí a na topení pod napětím. čekal jsem že tam je potřeba s ním šaškovat a ona je to fakt jednoduchá triviální věc.
Přezdívka:
Heslo:
Text: