Diskuze - danyk.cz

Vlákno z kategorie: Hlavní diskuze
Celkem 9 odpovědí.


22.04.2021 (17:30:44) K # IP X
RayeR (web) :
Jak tady pred nejakou dobou tusim Tim nadaval na pomale prekreslovani v Altiu, tak moje zkusenost. Dodelal jsem jednu 8-vrstvou desku, kde mam asi 110 ruznych polygonu rozlite medi. Samotne prekreslovani pri posuvu a zoomovani desky uplne v pohode. Ale nastal problem pri prekreslovani vylitych polygonu, kdy se od urciteho poctu polygonu toto vylivani vyrazne zpomalilo - z nakych 5s na 30s. Jelikoz me to po nake chvili sralo, zacal jsem to zkoumat. Jedtnotlive polygony nebo vsechny je mozno schovat v polygon manageru funkci shelve a pak se neprekreslujou. Takze sem postupne po vrstvach a pulenim zjistil, ze to prekreslovani brzdil jeden jediny polygon. Zkusil jsem ho nakreslit podle puvodniho obrysu znova a stary smazal - problem trval. Tak sem polygon zmensil a postupne rozsiroval jeho obrys do puvodniho stavu. Prekresleni bylo napred rychle a pak v urcitem miste pobliz kraje, kdyz ho polygon prekryl, tak doslo ke skokovemu zpomaleni. Pritom v tom miste byl pouze jednoduchy 4-pinovy konektor. Dal jsem ho pryc, ale beze zmeny. Kupodivu to slo vyresit tak, ze sem ten velky polygon zmensil pod hranici zpomaleni a zbylou cast dokreslil druhym polygonem, ktery navazuje na ten prvni a to kupodivu funguje taky rychle. No proste tydlecty komplexni softwery maj bugu jako much octomilek, to si nevyberete, tak to jen pisu jako tip, kdyby s tim mel este nekdo problem (testovano na posledni aktualni verzi AD)
22.04.2021 (17:57:13)  # IP X
Dr. Doktor:
LOL, ať je eagle jakej chce, tak zrovna na tu rychlost (celkově) je super. Ještě se mi nestalo, aby překreslování desky po posunutí trvalo víc než desetinu sekundy (včetně polygonů) - je to v podstatě okamžitý. Desku se 117 polygonama jsem asi nedělal, ale tak s 50ti určitě jo.
23.04.2021 (00:00:07)  # IP X
ms-boss obalka (web) :
Já dneska importoval obrys desky z DXF. Bohužel to nebylo něco slušnýho, ale výkres, kde byl šišoid zakončený obdélníkoidem. Celkem asi 10-15 křivek. Bohužel Altium to nezvládá přímo naimportovat nijak slušně, beziéry převede na lineární úseky. Ve výsledku bylo z toho cca 4800 čar. Dvakrát mi spadlo při práci Altium, jakýkoli kreslení té jednovrstvé desky šlo pak tak 1 FPS (předtím složitá osmivrstvá na pohodu rychle). Jakýkoli operace s tím taky brutálně pomalý.
23.04.2021 (01:06:11)  # IP X
RayeR (web) :
>Dr. Doktor
Tos asi spatne pochopil, to zpomaleni nebylo pri posunu nebo zoomu desky, to fachcilo stale svizne. Ten problem byl pri pregenerovani vyplne polygonu - v Altiu operace "polygon repour", kterou poustim manualne klavesovou zkratkou jen v pripade, ze modifikuju nejak hranice polgygonu nebo do nej umistim ci posunu soucastku, takze je treba vypln prekreslit, aby treba obtekla nove umistenou soucastku. Je i moznost ten repour zapnout automaticky pri kazde zmene polygonu, ale to by ses u slozitejsi desky posral. Akorat pri finalizaci desky, kdyz tam ty polygony skladas a sazis prokovy, tak je treba tu vypln prekreslovat casteji. Nevim jak by se choval eagle s takle slozitou deskou, navic co sem tak slysel, tak s novejsima verzema se zrovna ani eagle nezrychluje....

>ms-boss
Hm, dxf je asi na kokot, nemuze ti to nekdo nakrslit/skonvertovat v autocadu? U dwg by to snad melo pouzivat oblouky. Ja sem teda importoval pouze jednodussi obrysy, tak sem zrovna s timle nemel problem. V nejhorsim bys to mohl ojebat tak, ze by sis oklkal v altiu naky hrubsi border z car/oblouku, pracoval s nim a az ve finale bys importnul ten zkurvenej obrys.
23.04.2021 (08:48:18)  # IP X
Dr. Doktor:
RayeR: Jo, jasný. Ale ani to mi v eaglu nikdy netrvalo přes půl sekundy u složitějších desek.
23.04.2021 (12:01:52)  # IP X
Tim:
Rayer -> Díky za poznatky... Kolega teďka říkal, že multiboard projekt je taky z hlediska rychlosti dílo **11
23.04.2021 (18:15:17)  # IP X
RayeR (web) :
>Dr. Doktor:
A dela Eagle pritom znovuvyliti poly vsechny DRC kontroly? Ono s 1 rozlitou zemi a par soucastkamka je to taky hned, ale kdyz tam mas tisice prokovu a padu este v nekolika vrstvach, tak asi to pocitani kolizi uz neco stoji...

>Tim
Co mas na mysli presne "multiboard projekt"? Ja sem zatim dal pouze hiearchicky projekty s vice sch bloky a jedinym PCB
24.04.2021 (11:50:59)  # IP X
miondra21 obalka :
https://i.ibb.co/rGPHwHg/eagle.png mám tuhle desku v Eaglu (7.7.0) - 10 vrstev, 1415 prokovů, 159 polygonů - DRC trvá asi půl sekundy, vylití polygonů 6 sekund, NTB s i7-3520M.. v práci máme OrCAD a ta rychlost je srovnatelná
26.04.2021 (12:13:33)  # IP X
ms-boss obalka (web) :
Tak mě osmivrstva v Altiu s celkově asi 10 polygony (ale prokovů taky bude okolo tisíce asi) trvá repour 8 sekund a DRC 10 sekund na i7-6700HQ. To mě nevadí, mě vadí, že se to celý někdy začne sekat při normální práci.
26.04.2021 (17:03:16)  # IP X
RayeR (web) :
Hm, jeste sem to premeril na hotove desce:
polygon repour: 4s
DRC: 6s
na Intel(R) Core(TM) i7-7820HQ CPU @ 2.90GHz
8 vrstev, 1907 padu, 3303 vias, 10963 tracks, 117 copper polygons, 686 regions, 1078 component bodies.
To DRC mozna trva dele, protoze Altium kontroluje kolize 3D modelu i ve 2D zobrazeni.
Sekani se mi obcas delo pri routovani v interactive push&shove mode, kdyz sem mel desku zasekanou a muselo to odsouvat hodne spoju...
Přezdívka:
Heslo:
Text: