Diskuze - danyk.cz

Vlákno z kategorie: Hlavní diskuze
Celkem 17 odpovědí.


21.11.2021 (11:54:38) K # IP X
PS obalka :
Čeká mě v jednom projektu připájet hromada (stovky) THT relátek a konektorů, máte někdo zkušenost s pájením ponorem? má cenu zkoušet něco takového?https://www.aliexpress.com/item/33013339865.html?spm=a2...
21.11.2021 (12:36:17)  # IP X
VroutekB:
Ne, smysl to nema. Akorat s tim ty desky zkurvis a budes z toho mit este vetsi pruser a praci. Porid si kvalitni pajecku a zapajej to normalne. Nebo, pokud je toho fakt moc, tak to nech udelat firmu, ktera na to nasadi armadu jejich pajecu a udelaj ti to.
21.11.2021 (14:28:31)  # IP X
PS obalka :
Proč by se tím zničila deska? Však pokud to tam nenechám moc dlouho tak to vadit nemůže ne... samozřejmě by to chtělo trošku odladit... Problém není v tom že mám nekvalitní páječku, problém je v tom že toho bude fakt hodně, ~120 vývodů a ~100 desek, dělat to ručně fakt nechci....
21.11.2021 (16:32:42)  # IP X
Dr. Doktor:
Si spočítej, jestli ti zapájení jednoho relé trvá půl minuty, pak i stovky se dají zvládnout za odpoledne. Je otázka, jestli má smysl se crcat s objednáváním, clením, a pak učením se s novým zařízením... Leda bys věděl, že to v budoucnu ještě mockrát využiješ.
21.11.2021 (16:36:58)  # IP X
SOB's obalka :
s timhle sem nikdy nedělal, ale myslim, že to slouží převážně na odpajování, dál bych ti rád připomněl, že abys to naplnil, tak seš v tom skoro za 10 000,- jen za ten cín, myslim si, že pokud s tim budeš chtít pájet, tak tu desku budeš muset vždycky trochu prohnout aby se vývody dotkly hladiny (pokud ta deska neni menší než ta vana) a i po tom si myslim, že ty spoje budou dost nevzhledný a budeš je muset opravovat ručně
21.11.2021 (17:02:30)  # IP X
PS obalka :
Jo jedno relé možná trvá zapájet půl minuty, ale příprava další půl minuty, konektory jsou jinak vysoké než relé.... Desku vezmeš a otočíš několikrát... Takhle by se to jen osadilo a smočilo...
Deska bude menší než velikost vany, tudíž nemusím vanu naplnit pájkou, stačila by jen malá hladinka třeba 1cm...
Zkusím nějaké pokusy na malé lázni pro cínování vodičů a uvidím
21.11.2021 (17:07:01)  # IP X
SOB's obalka :
jestli se do týhle metody chceš přecejenom pustit, tak doporučuju si sehnat horkovzdušnou pistoli s regulací a tu desku před tim předehřát třeba na 150° a taky si vyrobit kalafunovej lak, kterym tu desku natřeš, nebo pytel kalafuny, abys moh na hladinu čas od času hodit hroudu
21.11.2021 (22:45:05)  # IP X
bkralik (web) :
Jak říká Vroutek, na tohle bych rychle zapomněl. Ta hladina bude plná oxidů, ve výsledku všechny spoje budou stát za vyližpr*el. Jediná šance je to pájet klasicky na cínové vlně, ale tu (novou) rozhodně nekoupíš za $200...
Fakt to buď zapájej ručně a nebo si to objednej odněkud osazené...
22.11.2021 (00:29:07)  # IP X
SOB's obalka :
cínovou vlnu tenkrát vyráběl kolega v radioklubu, měl jí hotovou za dva dny, pro pohon toho cínu pužíval zubový olejový čerpadlo z motoru z auta, ovšem objem cínu i v tej nejmenší vlně furt bude muset bejt tak 1,5L a to máš furt tak 8000,- jen za ten cín v ní
22.11.2021 (01:06:12)  # IP X
ms-boss obalka (web) :
Ano, podobnou lázeň máme v práci. Na povrchu se neustále dělá krusta zoxidovaného cínu. A ne, není to tak, že by to trvalo třeba půl hodiny. Na 350°C vzniká na povrchu barevnej humus v řádu nižších jednotek minut. Pokaždý, než tam něco ponoříš, musíš ten bordel odhrnout. Při každým odhrnutí kupa toho bordelu naroste. Dá se to sice zpětně vyredukovat zase na čistej kov, ale je na to potřeba dost tavidla. Komerčně se používaj i nějaký ochranný vrstvy na bázi jakejchsi olejů a tavidel, ale s tím zkušenosti nemám a asi to bude pěknej kekel. Mimochodem jestli nemáš rád smrad z páječky, tak tohle je teprve hnus fialovej.
22.11.2021 (10:10:40)  # IP X
VroutekB:
Jestli sis sem prisel akorat potvrdit spravnost sveho napadu, tak sory jako.
A pokud mas problem s tim, ze neumjs v dirach podrzet ruzne vysoke soucastky, tak si udelej přípravek. Klidně si ho vytiskni na 3D tiskarne - aspon by jednou byla uzitecna nejake normalni praci.
22.11.2021 (10:55:35)  # IP X
SOB's obalka :
možná by mohly bejt střední cestou páječky, do kterých pasujou velký pera typu minivlna, ty maj v sobě díru, ve který je schopno se naakumulovat hodně cínu a taky to má celý velkou tepelnou kapacitu
22.11.2021 (16:26:43)  # IP X
PS:
Díky všem za věcné i nevěcné podměty. Uvidím jestli projekt vůbec klapne... zkusím nějaké pokusy s tou malou lázní na cínování vodičů...
22.11.2021 (18:34:38)  # IP X
RayeR (web) :
Kdyz toho mas 100+ desek, tak to uz by se vyplatilo normalne zadat osazovacum, V predchozi praci nam jendodussi veci osazovala Certuma v Pisku a meli tam i selektivni pajeni minivlnou, tak si muzes poslat poptavku a uvidis, jesi to za tu cenu chces delat rucne nebo ne :)
22.11.2021 (19:43:56)  # IP X
SOB's obalka :
v Písku je víc firem, který osazujou, v jedný sem i pracoval, dělali tam i třeba 20-ti kusový série, ale selektivní minivlnu tam tenkrát neměli
22.11.2021 (20:00:25)  # IP X
PS:
Deska bude určitě dělaná na normální vlnu - jen vývodové součástky z jedné strany. Pravdou je že první co udělám je že případně rozešlu poptávky na osazení no...
22.11.2021 (20:07:52)  # IP X
VroutekB:
Věř, že hrát si doma na profi osazovnu se fakt nevyplatí. Obepiš těch firem v česku co nejvíc, protože mi připadá, že smysl některých osazovacích a pájecích firem je především ojebat zákazníka do poslední koruny (nebudu jmenovat konkrétně). Může se ti totiž stát, že cenový nabídky se budou lišit i o víc, než 1:5.
23.11.2021 (02:49:30)  # IP X
8-bit obalka (web) :
To asi není dobrý nápad - při vynořování z lázně budou vznikat zkraty které pak budeš pracně opravovat. Vlna pracuje pod jiným úhlem. Taky při ponoření každé desky z toho sebereš všechno tavidlo a bude ti oxidovat hladina, takže když už, chce to máčet / natírat zředěným fluxem každou desku. Zbytečná práce a smrad navíc.
Řešil bych to letovačkou a přípravkem držícím součástky, udělaným na CNC nebo 3d tiskárně jak psal Vroutek.
Přezdívka:
Heslo:
Text: