Diskuze - danyk.cz

Vlákno z kategorie: Hlavní diskuze
Celkem 16 odpovědí.


7.01.2013 (16:08:54) K # IP X
RayeR (web) :
Pro uzivatele Raspberry Pi - premysleli jste o tom, jak pripojit nejaky grafickyTFT LCD? Koukal sem na ten konektor pro plochej kablik s DSI rozhranim, ale zistil sem ze je uplne k hovnu. Ne ze by nebyly k dispozici LCD ale chybi ovladac, kery ten vystup zapne a nakonfiguruje. Rpi se tvari jak je strasne opensource, ale pritom je to prospikovany binarnima blobama az to nei pekny, to mate tamle penize za licenci HW dekoderu MPEG2 a to a ono...
Takze jako alternativy sem dohledal asi 3 reseni
1) LCD z kamery/mini prehravace s kompozit video vstupem - pripojeni na cinch vout, analog je ale na LCD prasarna
2) HDMI - LVDS/RGB bridge. Nasel sem jeden projekt s TI prevodnikem, schema i PCB, mel by jit pripojit beznej LCD panel treba z NTB az do XGA. Vyhoda tehle 2 reseni je, ze nepotrebujou upravu kernelu neb jedou standardnim vystupem.
3) LCD pripojeny na GPIO, jelikoz je jich dost malo, tak je asi nejvhodnejsi pouzit SPI (ta muze pry jet teoreticky az na 125MHz, takze to nebude moc brzdit). Co sem koukal na DX, nasel sem takovyhle LCD pro arduino: http://dx.com/p/i102804-2-8-tft-touching-lcd-module-blu...
Podle datasheetu by ten radic mel umet i SPI rezim, ale nikde sem nenasel pinout toho hrebinku. To by se dalo kdyztak natahat dratama. Nejaky lepsi napad?
7.01.2013 (17:53:59)  # IP X
Philips:
To raspberry Pi je tak rozšířené? Je to hodně dobrý?
7.01.2013 (18:11:18)  # IP X
bkralik (web) :
Rayer: co já jsem slyšel, tak není problém s driverem, ale s tím, že talenti zapomněli vyvést nějakou linku toho DSI rozhranní, takže k tomu nepřipojíš prakticky žádnej normální display z mobilu, kterých se všude válej tuny, ale jenom něco... Ještě jsem to nezkoumal, ale taky by se mi to hodilo...
7.01.2013 (18:13:51)  # IP X
bkralik (web) :
jinak tady http://elinux.org/Rpi_Screens#interfacing_to_Raw_LCD_pa... (což je taková pi hlavní wiki) potvrzujou tvoji domněnku, že bude potřeba další blob co zapne ten DSI výstup. Ti výrobci jsou fakt svině...
7.01.2013 (18:16:17)  # IP X
Dreit obalka (web) :
Až mi umře netbook s atomem, tak bych si rád koupil http://www.element14.com/community/groups/raspberry-pi/... **22 Ale jinak LCD, netušim...**13
Co se týče těch linek, platí to i pro poslední revizi? Tam jich údajně vytáhli víc, ale netušim, jestli všechny
7.01.2013 (18:21:42)  # IP X
.:
Je to opět standartní obchodní metoda levné lákavé panenky, na kterou se ovšem musejí dokupovat drahé šatičky, a nebo superlevné inkoustové tiskárny s kazetami za papír. Všichni se zlákají relativně levnou počáteční cenou, a naklonec ti chytřejší to včas odloží do šuplíku, a ztratí jen ten papír, ale ne další čas a prachy. To by tak bylo, aby se to třeba dalo připojit na telefoní displeje ze šrotu ! ! ! Znal jsem jednu počítačovou firmu, a ta měla za budovou kontejnery s elektronickým šrotem. Ještě předtím, než se tam ráno objevili zájemci s taškami, tak jim to preventivně roztloukala kladivy, a polévala asfaltovým lakem. To by tak bylo, aby někdo mohl něco vyřazeného ještě znovu úspěšně použít...
7.01.2013 (18:57:25)  # IP X
bkralik (web) :
.: tušil jsem že napíšete :-D
Dreit: Bohužel, koukám do schématu, jsou tam pořád jenom 1 clock a 2 data linky... Nechápu co je k tomu vede, na tom procáku jsou další 2 datalinky a na tom flex konektoru kam to vede jsou přesně dva piny volný... Fakt nechápu **11
7.01.2013 (19:03:43)  # IP X
Dreit obalka (web) :
Tak připájet přímo na nohy procáku? **16
7.01.2013 (19:06:39)  # IP X
bkralik (web) :
jasně :-D vezmem vrták, provrtáme se k tomu BGA a pájíme :-D
7.01.2013 (19:35:03)  # IP X
Dreit obalka (web) :
"na tom procáku jsou..." - já to pochopil tak, že není problém tam ty vodiče dost tenkou mikropájkou připájet, ale podle odpovědi to zní, že ty signály nejsou ani na vývodech. Jak to teda je?
7.01.2013 (19:46:25)  # IP X
bkralik (web) :
Viděl si už někdy procák co má raspberryPI nebo jakékoliv jiný integráč v pouzdře BGA? to má vývody zespoda a je to přiletované SMT přimo na plošňák... Takže jedině jak se k tomu vývodu můžeš dostat, je provrtat se deskou (což je samozřejmě nesmysl, už jenom proto, že na druhý straně je tam zrovna nějakej kondík a ještě k k tomu to je vícevrstvej plošňák...
7.01.2013 (20:07:50)  # IP X
Goheeca (web) :
>RayeR
co tvoris?
pro inspiraci te odkazu na tohle (kompozitni video -- coz je taky reseni **01):
http://www.root.cz/zpravicky/pi-to-go-mobilni-pocitac-s...
7.01.2013 (20:43:07)  # IP X
Dreit obalka (web) :
Jo to je tohle **36 Omlouvám se **38
9.01.2013 (16:56:56)  # IP X
RayeR (web) :
Hm, pres analog kompozit video to rozhodne nechci, to je na LCD hnus, fuj, ee... To uz radsi postavim ten HDMI-RGB konvertor...
>bkralik
Myslim ze jen malo LCD v mobilech ma DSI, to je pomerne novy rozhrani kery se este moc nerozsirilo. Ale videl sem par TFT od Truly s timle rozhranim, to bych mohl sehnat pres MSC. Ale jesi navic chybi ta jednen ten par, tak to je na pytel. Kdyby ty piny sly pouzit aspon jako GPIO na paralelni sbernici. No asi to risknu a zkusim rozchodit neco po tom SPI. Nevim jesi uz nekdo uvolnil kody modifikovanyho framebuffer driveru pro podobny displej, to by mi asi pomohlo, s prog. linux kernel driveru nemam zkusenosti...
9.01.2013 (19:37:41)  # IP X
bkralik (web) :
No, já si myslim že tam ta linka principiálně nechybí, že to funguje tak že "čím víc, tím líp", takže aby to utáhlo display z iphone 3/4 tak jich je potřeba minimálně 3, jinak třeba budou stačit dva..
S tím kodem - myslim si že nebude problém s podporou v jádře, ale v tom binárním grafickym blobu, spíš. Protože ten není opensource a určitě to bude připojený do něj...
9.01.2013 (19:50:02)  # IP X
RayeR (web) :
>bkralik
Ne, ted sem u toho driveru myslel ciste modifikaci standardniho linux framebuffer driveru tak aby posilal data misto nekam do GPU na SPI, pokud by se mi teda podarilo rozchodit ten LCD modul z DX v SPI rezimu. Myslim ze je v kernelu i nejakej virtual nebo dummy FB driver, kde je v podstate na tobe, kam a jak ty data naposilas. A tohle uz nekdo udelal (ne na SPI ale paralel) - video na YT ale kody sem od toho nevidel.
9.01.2013 (20:46:05)  # IP X
bkralik (web) :
koukni sem: http://elinux.org/images/1/19/Passing_Time_With_SPI_Fra...
Myslim si že to je dost celkem to co chceš. Jenom to teda není moc easy a nepočítal bych s výkonem, přece jenom to GPU dělá nějakou akceleraci, ale nevím na co to chceš.
Já na tom chci zkusit DFT v čistym assembleru (DFT proto, protože s FFT neuděláš logaritmickou stupnici frekvence) a tam by se mi ten grafickej čip hodil, protože prakticky co zapíšeš do ramky na nějaký místo, to zobrazí... ale to je jenom taková blbinka, co chci zkusit někdy napsat :)
Přezdívka:
Heslo:
Text: