Diskuze - danyk.cz

Vlákno z kategorie: Hlavní diskuze
Celkem 5 odpovědí.


27.03.2017 (12:15:19) K # IP X
danyk obalka (web) :
Ve Felicii svítí kontrolka dobíjení. Na volnoběh svítí hodně slabě, při vyšších otáčkách svítí o něco víc. Přebíjelo to baterii na asi 15 - 15,5V. Vyměnil sem regulátor, po výměně to nabíjí správně na cca 14,2V, ale ta kontrolka pořád svítí stejnym způsobem. Kde může bejt chyba.... Diody v alternátoru zkratlý nejsou, všechny maj úbytek asi 0,4 - 0,45V. Myslim že v tomhle je 9 diod, zapojení na tenhle způsob:
http://alternatory.wz.cz/obrazky/ob26.png
Kdyby byla nějaká přerušená, tak to nezjistim, jsou spojený přes vinutí paralelně po trojicích. Měřil sem je zatím jen laparoskopicky, altík sem nerozdělával. Každá ze tří trojic má teda úbytek 0,4 - 0,45V (meřeno kostra -> vinutí statoru, vinutí statoru -> +baterie, vinutí statoru -> D+).

Ta kontrolka svítí, protože napětí na D+ je o něco větší, než na baterii. Ale proč je větší? Na volnoběh je D+ asi 16V, při vyšších otáčkách asi 18V, přičemž na baterii je 14,2V. Je snad přerušená jedna z diod D1, D2, D3? Nebo je chyba někde úplně mimo altík? **13**13
27.03.2017 (15:45:29)  # IP X
antibalda obalka (web) :
Tak na D+ píchni osciloskop, pokud jedna z diod bude v pytli, bude tam i záporné (střídavé) napětí.

Nejjednodušší oprava je vymontovat žárovičku nebo ustřihnout drátek **02
27.03.2017 (18:32:01)  # IP X
danyk obalka (web) :
No to spíš, když už, tak by byla přerušená jedna hlavní dioda nahoře, ne budící dioda. Pak by buzení bylo připojený na 3 diody a nabíjení jen na 2 diody a proto by bylo na D+ víc než na baterii... **13
27.03.2017 (21:08:45)  # IP X
V:
Mě tohle dělala Felda když byly diody orezlé/zoxidované a měly pofidérní kontakt....
27.03.2017 (22:21:58)  # IP X
danyk obalka (web) :
V>

Asi to bude tak. Ten regulátor asi odešel vlivem diody, co měla špatnej kontakt. S novym to sice dává správný napětí, ale kontrolka svítí a kdo ví, kdy ten regulátor zas odejde....
29.03.2017 (00:02:16)  # IP X
Lenny obalka :
Jednoznačně tam máš nějakou závadu v diodovém bloku přímo v alternátoru, buďto můžeš rozebrat altík a vyměnit diody a nebo tam zrovna dát nový altík.
Přezdívka:
Heslo:
Text: