Diskuze - danyk.cz

Vlákno z kategorie: Hlavní diskuze
Celkem 7 odpovědí.


4.05.2017 (09:34:13) K # IP X
Ceňák obalka :
Řetězová pila Narex EPR 30-S. Komutátor hází oblouky, šílený příkon, ale ještě se točí. Odpor všech vinutí rotoru jsem naměřil 0,4 R, odpor obou vinutí statoru je 2 R. Barva všech vinutí rotoru je rudohnědá, barva vinutí statoru je směrem k rotoru rudohnědá, závity kladené dále od rotoru mají barvu dožluta. Mám proto podezření na částečný zkrat ve statoru. Trochu mě mate jejich stejný odpor, ale to může být tím, že zkrat na nich vznikl stejnoměrně, asi tím, že to někdo přetěžoval, přehřál, a postupně na obou vinutích začal tát lak v místech největšího přehřátí vinutí.
Ale to jsou moje domněnky, nemám s tímhle zkušenosti, nemá někdo nějaký nápad, kde by mohl být problém?
4.05.2017 (09:58:15)  # IP X
SOB's obalka :
Jej toho ja sem si uz uzil, se seriovejma motorama na 220, ono to vsechno vzdycky vypada v poradku, odpory a vsechno a pak to zapnes a litaj z toho jiskry jak pica... A ani nejde poradne vydetekovat jestli je vadnej rotor nebo stator. Ohmmetr ma maly zkusebni napeti, takze mezizavitovej polozkrat s tim neodhalis, to se prosekne az pri tom vyssim napeti, taky pomuze vycistit lamely komutatoru
4.05.2017 (12:41:01)  # IP X
Ceňák obalka :
Hm, špatná zpráva. Ale zjistil jsem, že to má údajně stejný motor jako bruska EBU-15, ty se vyskytují častěji a než motor v nich dřív odejde převodovka, tak zkusím sehnat nějaký vrak a prostě vyměnit. Jednodušší než s tím laborovat. Porucha ve vinutí bude určitě a servisní převíjení je prý drahá záležitost.
4.05.2017 (13:52:12)  # IP X
bkralik (web) :
Když tak rotor na EBU15 má narex za litra na eshopu **01
4.05.2017 (14:38:49)  # IP X
Ceňák obalka :
Dá se v jiných šopech sehnat i levněji. Nejdřív ale musím zjistit, co je porouchané, jestli rotor, nebo stator (nebo obojí). Kámoš má vrak, dát ho nechce, no snad mi aspoň pujčí stator na vyzkoušení.
4.05.2017 (16:05:15)  # IP X
Peca303 (web) :
Zkrat v rotoru se dá odhalit přípravkem - E jádrem s vinutím, na které se připojí střídavý proud. Na jádro se položí póly rotoru a pak se kovovým pravítkem zkouší magnetické pole na zbývajících pólech. Pokud je na daném pólu záviťák, pravítko začne drnčet.

Další možnost je připojit motor na nízké ss napětí, aby se právě točil. Pokud se netočí plynule a cuká, je závada v rotoru.

Zkrat ve statoru se IMHO projeví velkými otáčkami naprázdno, ale malým točivým momentem.

V tomto případě bych to připojil na regulační trafo, nechal to chvíli běžet a pak zjistil, co se přehřívá. Pokud to ale člověk neumí převinout, je stejně jediná volba nový motor.
4.05.2017 (17:27:20)  # IP X
Arambajk:
taky jsem u takového motoru jednou viděl teplem zdeformovaný komutátor, jakoby se trochu rozevřel a přestal být kulatý, za běhu způsobovalo jiskření prostě jen odskakování uhlíků.
Barva vinutí nemusí být nutně problém, ta izolace vydrží hodně, jak je na tom drážková izolace na rotoru, je tam ještě?
Komutátor vyčistit, neborusit.
Zkraty bývají nejčastěj v oblastech vývodů vinutí, konektorech apod, kam je vinutí přivedeno, než uvnitř cívky.
4.05.2017 (23:39:59)  # IP X
Dr. Doktor:
No a uhlíky a komutátor jsou OK? Do té izolace vinutí statoru trošku rýpni, pokud je přehřátej, tak se lehce odloupne. Jiskření a házení oblouků může být i špatným ložiskem. Ten šílenej příkon, není možný, že ho to má normálně? :D Ale pokud to žere moc a nedává moment, tak by to opravdu ukazovalo na šlus statoru.
Přezdívka:
Heslo:
Text: