Diskuze - danyk.cz

Vlákno z kategorie: Hlavní diskuze
Celkem 19 odpovědí.


7.07.2017 (14:13:44) K # IP X
Alesh obalka :
Věděl by někdo nějakej dostupnej N mosfet co by dokázal pracovat na 9Mhz a výstupní signál byl obdélník? Spínaný napětí by bylo kolem 6V a proud tak 400mA a víc (max 1A). Další věc je jestli by šlo jako driver toho mosfetu použít dostatečně rychlej a výkonnej operák. Potřeboval bych to na spínání laser diody z MOSI na SPI.
7.07.2017 (21:33:04)  # IP X
RayeR (web) :
Mensich rychlych FETu se spinacima casama 10-20ns najdes docela dost, s gatedriverama je to horsi. Co sem zkousel honit TC445x, tak 5MHz jeste celkem davaji jako rozumny obdelnik, na 10MHz uz zacnou topit samy o sobe a leze z nich spis trojuhelnik. Ale cekal bych, ze na tuto aplikaci budou vhodne IO. Co treba recyklovat neco z DVD palirny?
7.07.2017 (21:57:15)  # IP X
Alesh obalka :
Nevim jestli se mi tu nějaká DVD vypalovačka válí, ale obávam se, že v tom bude nějakej specializovanej čip co bude obstarávat víc věcí. Zatim jsem to zkoušel s BSL316C a docela to šlo i když jsem gate připojil jenom přes rezistor na mcu. Spíš mam problém, že už z toho mcu leze spíš trojúhelník. Proto jsem přemejšlel jestli by tomu nepomohl nějakej operák.
7.07.2017 (22:14:59)  # IP X
RayeR (web) :
Z toho MCU ti leze trojuhelnik protoze ho kapacitne pretezujes. Ten FET ma CG pres 200pF, coz ti zadnej MCU pri 10MHz neubudi - si zpocti jakej tou kapacitou tece kapacitni proud. Takze tam muzi byt naky buffer. Operaky na kapacitni zatez asi nejsou uplne to pravy, to spis nakej rychlej vykonovej operak, ze by budil primo LD, nevim co je ted k dispozici. A co s tim pachas? Nejaky projektor nebo Ronju?
7.07.2017 (23:10:55)  # IP X
Alesh obalka :
Leze z toho trojúhelník i když je k němu připojená jenom sonda k osciloskopu **13 je možný že to blbě měřim, dělá to i u rPi na SPI.
Chtěl bych s tim docílit tisknutí na fotorezist PCB pomocí polygonu z laserovky. Už jsem tu jednou o tom psal a dokonce někdo našel na netu, že už něco takovýho vyrobil nějakej němec. Ten to ale měl udělaný časováním timeru na Atmega32 a data tam posílal ze softu na PC. Zkoušel jsem tu jeho variantu ale nějak se mi na tom moc nelíbilo rozlišení a mělo to dost problémů s komunikací s PC. Tak jsem si chtěl udělat vlastní variantu co by tiskla z SD karty a data pro každou linku by se posílali přes DMA z SPI.
7.07.2017 (23:17:02)  # IP X
Alesh obalka :
Jo a těch 200pF má P kanál toho mosfetu. Já používam N kanál, ten má prej 71pF; 94pF max...
7.07.2017 (23:33:11)  # IP X
Dr. Doktor:
To sepneš přímo ze silnějšího gatedriveru! Zkus třeba FAN3122, nebo UCC27511. Je jich dneska spoustu, i některý MAX jsou dobrý a hodně rychlý.
8.07.2017 (00:09:37)  # IP X
Alesh obalka :
Jo, dík. Zkusim se po něčem takovým podívat. Možná by bylo dobrá tu LD i nějak aktivně "vypínat" což by asi ten gatedriver sám o sobě obstaral. Jinak ukázka co z toho leze teď:
http://duboun.rajce.idnes.cz/Elektro/#DSC_0001.jpg
http://duboun.rajce.idnes.cz/Elektro/#DSC_0003.jpg
Moc se mi to nedařilo zaostřit pro focení - jak laser tak DSLR (nemám makro objektiv tak jsem jenom přidržel ten standardní obráceně) ty krátký čárky jsou 16x střídavě 0x00 a 0xFF, pak vlevo je 0x01, pak 0x11, pak mělo bejt 0x49, 0x92 a 0x24 a nakonec 0x55, ale to už právě nestíhá a je z toho spíš čára.
8.07.2017 (00:57:13)  # IP X
RayeR (web) :
1) 70-90pF je taky moc, si nastuduj dovoleny kapacitni zaizeni tech GPIO
2) pokud ti z toho leze trojuhelnik i na prazdno, tak mas asi blbe nastavenou slew rate te GPIO/SPI periferie v MCU. Rpi by melo davat tusim az 250MHz n SPI. Nebo mas blbe zkompenzovanou sondu.
3) ta LD bude mit nakou vlastni kapacitu, takze urcite je dobre ji pri vypinani i vybijet - cili pouzit polomustek/komplementar budic nez pouhy open drain.
4) prime pouziti gatedriveru - na to bych byl opatrny. Ten UCC je sice rychly, ale ty ampery sou jen SPICKOVY proud, nikoliv trvaly, co z toho muzes tahat, v dataku ani trvala zatizitelnost neni, jen lze neco odhadovat z rdson vnitrnich spinacu ale to tam maji uvedene pro smesnych 10mA. Takze bych raci pouzil takovy driver k buzeni FETu a pak teprv LD.

Jo, to video nemce z torzem laserovky sem videl a moc se mi to libilo. Dalsi moznost je poridit si vykonovy IR LASER a rovnou tu med palit, jak to delaji nemci v tom profi PCB prototyperu..
8.07.2017 (09:43:00)  # IP X
bkralik (web) :
Co takhle se kouknout na tu Ronju? Tam to bylo spínané 15 MHz, jestli si pamatuju dobře... A jasně - je to technologie 12 let stará, za tu dobu tady jsou určitě lepší věci, na druhou stranu tohle je asi docela ověřené...
http://ronja.twibright.com/schematics/metropolis_transm...
8.07.2017 (10:40:37)  # IP X
RayeR (web) :
V Ronje se nepouzivala vykonova LD ale naka silnejsi LED s optikou ci obyc LD z ukazovatka, takze radove na mensi proud. No kdyz vidim tu armadu 7404, tak to je opravdu technologie minuleho stoleti :)
8.07.2017 (13:21:03)  # IP X
Alesh obalka :
Už jsem zjistil proč z toho lezl trojúhelník. Jistá osoba v tom bordelu na stole uzemnila špatnou sondu **16 a to kontaktní pole s dlouhýma propojkama tomu taky moc nepomáhá...
8.07.2017 (22:32:21)  # IP X
Dr. Doktor:
RayeR: No právě proto jsem doporučoval asi 8A peak budiče, ty jistě dokážou těch 400mA dát trvale.
9.07.2017 (03:13:16)  # IP X
RayeR (web) :
Ja koukal jen na to UCCcko a to ma jen 4A source current a uz podle pouzdra je to maacko...
9.07.2017 (10:07:43)  # IP X
Dr. Doktor:
Tak jsem otevřel daták. Máš tam Output continuous current 0.3A source, 0.6A sink. Tak si prostě tu LEDku zapojíš k plusu a hotovo **01
9.07.2017 (13:06:28)  # IP X
Alesh obalka :
Co tohle? Neni to sice tak rychlý jako to UCC27511, ale mělo by to zvládnout trvale max. 1A.
http://www.tme.eu/cz/Document/5ab095de54009fae31a669d6c...
9.07.2017 (14:17:41)  # IP X
RayeR (web) :
To by slo, hrany to ma rychly, jen delsi zpozdeni, coz by ti nemelo vadit kdyz bude stejny. A i cena je vcelku lidova.
9.07.2017 (21:50:25)  # IP X
Dr. Doktor:
Jenže oproti UCC to má trojnásobnej odpor v sepnutým stavu. Při 1A to bude topit watt za studena, za tepla víc. To asi neuchladíš... Zřejmě jinej systém dimenzování **01 Ale jinak ano, tohle je asi ten ixys, co jsem myslel (a nebo nějakej hodně podobnej).
9.07.2017 (23:48:43)  # IP X
Alesh obalka :
Zas je to v pouzdru SO8-EP to by snad mohlo jít uchladit a oba výstupy se prej daj spojit paralelně. Ten UCC bych musel vzít někde z ýbeje; navíc když to nepujde, tak to necham jako gatedriver k FETum.
10.07.2017 (14:24:08)  # IP X
RayeR (web) :
Jo, pres tu chladici plosku na spodku by to 1W uchladit melo, chce to trochu rozlite zeme okolo, idealne 2-vrstvy PCB s hodne prokovy okolo (nebo jako sem ja na 1-vrstve letoval medena chladici kridla :).
Přezdívka:
Heslo:
Text: