Diskuze - danyk.cz

Vlákno z kategorie: Hlavní diskuze
Celkem 21 odpovědí.


27.12.2017 (19:09:50) K # IP X
RayeR (web) :
ATTiny25 a PORTB.5 vs RESET# - podle datasheetu je nutne pro pouziti tohoto portu jako GPIO nastavit fuse bit RSTDISBL, cimz si vsak pod sebou podriznete vetev, protoze pry prestane fungovat programovani po SPI (dal je mozno preprogramovat jedine pres HV seriove programovani).
Avsak je tomu skutecne tak? V datasheetu jsem nasel u nastaveni SUT1:0 oscilatoru poznamku: If the RSTDISBL fuse is programmed, this start-up time will be increased to 14CK + 4 ms to ensure rogramming mode can be entered.
Nepisou o jaky rezim programovani se jedna, ale me napada, ze pokud bych SPI programovaci sekvenci zahajil ihned po zapnuti, behem teto doby nez se nakopne oscilator a zatahal za ten RESET# pin, tak bych mel teoreticky mit moznost vstoupit do programovaciho rezimu, protoze se jeste nezacne vykonavat program, ktery ten pin vyuzije jako GPIO. Jen to asi bude narocne trefit spravny okamzik. Ale jelikoz mam SMD procesor uz zapajeny na PCBcku, tak se mi to zrovna nechce zkouset. Kazdopadne tohle Atmel trochu nedomyslel, mohl aspon nechat moznost v programu overrajdnout funkci na GPIO... nu coz, spokojim se asi s 1 indikacni LED...
27.12.2017 (19:23:14)  # IP X
VroutekB:
Jsem rád, že sis uvědomil, že ty zastaralý atmelí sračky se v roce skoro 2018 nevyplatí používat. Už jen kvůli těm nervům při práci s nima! **02
27.12.2017 (20:20:09)  # IP X
antibalda obalka (web) :
Tak oni ani STčka nejdou bez chyb. A některé chyby jsou opravdu záživné ...
27.12.2017 (20:21:31)  # IP X
VroutekB:
Ty se radši zdrž diskuze.
27.12.2017 (22:42:06)  # IP X
8-bit obalka (web) :
"me napada, ze pokud bych SPI programovaci sekvenci zahajil ihned po zapnuti, behem teto doby nez se nakopne oscilator a zatahal za ten RESET# pin, tak bych mel teoreticky mit moznost vstoupit do programovaciho rezimu, protoze se jeste nezacne vykonavat program, ktery ten pin vyuzije jako GPIO. Jen to asi bude narocne trefit spravny okamzik. Ale jelikoz mam SMD procesor uz zapajeny na PCBcku, tak se mi to zrovna nechce zkouset. Kazdopadne tohle Atmel trochu nedomyslel, mohl aspon nechat moznost v programu overrajdnout funkci na GPIO... nu coz, spokojim se asi s 1 indikacni LED..."

Nevím jak zastaralé Atmelí sračky, ale např. RL78 nebo jiné normální, slušné procesory to mají přesně tak, jak si představuješ **02
28.12.2017 (01:46:11)  # IP X
RayeR (web) :
Na to celkem seru ze bude rok 2018, na tak primitivni aplikaci mi staci ten nejmensi procak v rozumnem pouzdru, ktery snadno koupim i u Slona. A program je napsany raz dva, bez nervu, zadne zbytecne slozitosti. Akorat me vrtalo hlavou, jestli to omezeni pouziti PB5 je skutecne tak jak se tvari...
28.12.2017 (13:31:57)  # IP X
8-bit obalka (web) :
Evidentně nestačí když ti pochyběly porty **02
28.12.2017 (14:09:11)  # IP X
ms-boss obalka (web) :
Já sice fandim ARMům a vůbec moderním věcem, ale připomeňme si třeba STM32F42xx:
When PA12 is used as GPIO or alternate function in input or output mode, the data read from Flash memory can be corrupted. This behavior is observed only when the following conditions are met: The device operates from a 2.7 to 3.6 V VDD power supply whatever the temperature range • Flash memory Bank2 is used or the dual bank feature is enabled.
28.12.2017 (14:26:29)  # IP X
8-bit obalka (web) :
To je jako něco takového vůbec možné v naší realitě? **02
28.12.2017 (15:42:21)  # IP X
RayeR (web) :
>8-bit
Ja sem tam nakou zradu tusil, takze sem to bral spis jako bonusovou funkci, kdyz tam pujde ovladat jeste druha LED. To co opravdu potrebuju k funkci, na to mi staci 5 GPIO. Kdybych trval na 6 GPIO a moznosti preprogramovani, musel bych tam cpat uz zbytecne velky pouzdro (patrne nejmin naky SO20/TQFP32) nebo objednavat jinej procak a cekat na nej. Takle uz to mam za 1 vecer prakticky hotovy, aniz bych se musel mrcasit s nakym Cube/Cmsis, proste primocara cesta. A az uz na programu nebudu chtit nic menit, tak ten PB5 muzu kdykoliv zapnout...

>ms-boss
Jo, na STM32 se v praci s ruznejma chybkama setkavame, ale aspon uz to neni tak tragicky jako kdysi na STR911. Porad sou to procaky s velmi dobrym pomerem cena/vykon a vaze nas jista kompatabilita, takze holt nic jineho nezbyva nez se s tim poprat...
28.12.2017 (19:11:44)  # IP X
VroutekB:
TSSOP14 nebo TSSOP20 je snad velký pouzdro? Boha dyť je to stejně velký jak ten tvůj SOIC8...
28.12.2017 (20:27:58)  # IP X
RayeR (web) :
TSSOP ma uz docela malej pitch na lihovku...
28.12.2017 (20:45:44)  # IP X
antibalda obalka (web) :
TSSOP nejde pomalu ani nažehlit **37

Mimochodem, koukal jsem, že STčko ve své 8-bitový rodině vyrábí i jeden v SO8 a na 5V (těch je více, vím).
28.12.2017 (21:58:21)  # IP X
milan obalka :
když jsme s tím dělali na průmce, tak učitel přeprogramoval attiny 13 tak, že na reset programátor nacpal 13V. ale ruku za to do ohně nedám, že stačilo jen to.
Jinak pokud tam nemají svítit obě led zároveň, tak se dá použít bipolární led a dělič na jednu stranu led na polovinu napájecího napětí. log. 0 rožne jednu, log. 1 druhou a když to dáš jako vstupní pin, tak zhasne
29.12.2017 (03:00:23)  # IP X
RayeR (web) :
>antibalda
A jaky? Na rychlo sem nasel akorat STM8L001J3 v SO8, ktery ma 6 pouzitelnych GPIOcek, ale neda se vubec rozumne koupit.

>milan
Vidis, tahle moznost me nenapadla, akorat nevyhoda, ze tim delicem furt tece proud. Ale uz je to zabudovane, nebudu v tom dal stourat, za par hodin to pude do terenu :) Nakonec sem si s tim poradil tak, ze log. jednicky vyblikavam jako delsi pulzy a log 0 jako kratsi pulzy (misto sviceni 2 barvama), posilam tak 3 BCD cislice se stavem napeti baterie :)
31.12.2017 (12:34:11)  # IP X
antibalda obalka (web) :
Jojo, ten STM8L001J3 jsem myslel. Narazil jsem na něj náhodou, když jsem projížděl sortiment STčka. O koupi jsem se nezajímal.
2.01.2018 (19:37:56)  # IP X
RayeR (web) :
Jo, jenze to nema ani mouser/farnell/DGK natoz velkoryboslon/TME...
3.01.2018 (05:45:47)  # IP X
RayeR (web) :
Tak sem jeste vyhrabal jednu starou attinu s prismazenym jednim portem (jiny nez PB5) a zkusil jsem ze zvedavosti naprogramovat tu pojistku reset disable. Pak sem zkousel ruzne nahodne casovat zapnuti napajeni a zahajeni programovani, jestli se to chyti a ani za hovno, takze procik letel do kose. Cili ona poznamka v datasheetu se nevztahovala na SPI programovani a opravdu to pak uz nejde...
4.01.2018 (03:54:20)  # IP X
antibalda obalka (web) :
OT ještě k tomu programování AVRek. Velice se mi také líbilo, že v Atmel Studiu vyšší verze než je 4.19, můžeš programováním po SPI vypnout SPI **02
4.01.2018 (04:02:22)  # IP X
RayeR (web) :
To u starsich fakt neslo? Kdysi se mi to taky podarilo (mozna ze pres avrdude), ale nastesti mam v praci JTAG-ICE a procak mel taky JTAG, takze sem si to zapl zase zpatky. Ale neni problem vypnout SPI i JTAG :)
4.01.2018 (18:02:15)  # IP X
antibalda obalka (web) :
V drtivé většině jsem vždy používal SPI (případně procák bez JTAGu), takže jsem programoval pouze přes SPI. Jojo, v Atmel Studiu 4.19 vypnout SPI při programování přes SPI, nešlo, ale od verze vyšší než je 5, to jde. Také se mi několikrát povedlo zabít pár procesorů, naštěstí to vyřešilo HV programování přes LPT.
4.01.2018 (19:39:57)  # IP X
RayeR (web) :
Jo, k tomu HV progu sem se jeste nedostal, zatim sem zadny uplne nebricknul, abych to potreboval...
Přezdívka:
Heslo:
Text: