Diskuze - danyk.cz

Vlákno z kategorie: Hlavní diskuze
Celkem 13 odpovědí.


7.07.2018 (23:09:47) K # IP X
Dragon:
Ahoj vespolek,
Měl bych jeden dotaz k zamyšlení. Jak jsou asi principielně řešené velké bodovací svářečky na 3 fáze? Jsou jednotlivé fáze na sekundární trafa usměrněny tyristoram a pak toto napětí vede do elektrod? Nebo jak jinak spojit tři fáze do dvou vodicū? Diky
8.07.2018 (00:11:15)  # IP X
Dr. Doktor:
Není to spíš na "2 fáze" (jednofázový na 400V)?
9.07.2018 (20:15:47)  # IP X
Peca303 (web) :
Jen pomocí mědi a železa to nejde. I střídavá napájecí soustava na železnici se napájí z jedné fáze (odběry v řádech MW), rovnoměrně ze všech tří to jde jen pomocí měniče s meziobvodem.
9.07.2018 (22:00:45)  # IP X
Dragon:
Dobře, takže pro amatérské použití bych si měl vystačit se dvěmi fázemi a 25A jističem **02 Díky... Zkusím sehnat pořádné trafo na 400V a převinout sekundár.... Předpokládám, že MOT by se na 400V již krutě moc sytil...
9.07.2018 (22:22:26)  # IP X
Dr. Doktor:
On se krutě moc sytí i na 230, dej dva do série.
9.07.2018 (22:24:59)  # IP X
Dr. Doktor:
A mám takovej pocit, že na velkou bodovačku by byl dost vhodnej obvod sepnutí v maximu napětí sítě. On jistič 25A klidně na sekundu svařování dá víc jak dvojnásobek, ale problém je spíš nárazovej proud trafa, kterej po sepnutí v nule může být ve špičce u velkýho trafa klidně dvacetinásobek jmenovitýho.
9.07.2018 (22:43:50)  # IP X
Dragon:
No, koukal jsem na svarbazar na tu bodovku F2 a on tam má na 400V jeden MOT, ale jak říkáš, má spínání v maximu napětí.

Ale je otázka, jestli nějaké dílenské vybavení zakládat na poddimenzovaný MOTu, nebo se porozhlidnout po něčem lepším.
12.07.2018 (16:58:33)  # IP X
RayeR (web) :
Tak pro inspiraci sem dam malou bodovacku, kerou si stavel ted jeden znamej.
https://jpeg.cz/images/2018/07/04/bodovka-01.jpg
https://jpeg.cz/images/2018/07/04/bodovka-02.jpg
https://jpeg.cz/images/2018/07/04/bodovka-03.jpg
https://www.youtube.com/watch?v=rrsubwOaRJw
Ma tam naky trafo na C jadrech, silnejsi jak MOT, ale jistic mu nepada, tak spinani v maximu neresil. A ted se poserte, ma to rizene Mrdujinem. Ale on je vic strojar nez programator, takze proste pouzil to, co mu umozni zvladnout snadno dany problem aniz by se noril do 2000 strankovych reference manualu. Dokud se tomu AVRku nesmaze pamet EMP, tak to svuj ucel bude myslim plnit stejne dobre... **37
12.07.2018 (20:48:36)  # IP X
Arambajk:
pěkná konstrukce ale trafo vypadá, že má hodně závitů tenkym páskem, přívody jen 25mm2, sotva sbodoval tenoučký plechy, škoda na pěknou mechaniku. přitom stačí EI64x50 trafo síťový a provlíknout tam 2x2 závity paralelně 50mm2 Cu a boduješ několik mm plechy. Prostě proud, průřez, minimum silovejch spojů.
13.07.2018 (15:05:52)  # IP X
RayeR (web) :
Jo, to trochu nadaval, ze ma malej proud. Nerez (ma asi vetsi rezistivitu) to svari asi do 1mm, zelezo tenci. No predam mu zpetnou vazbu, jesi se mu to bude chtit este predelavat a jesi na tom trafu je nak schopen vymenit vinuti...
13.07.2018 (15:34:32)  # IP X
Arambajk:
Pomohlo by ty samý pásky navinout dva paralelně poloviční počet závitů. Nebo i tři, záleží jaký má poměr závitů teď, vyhovuje tak 2V max.
13.07.2018 (17:31:02)  # IP X
RayeR (web) :
Pry ten pasek ma 35mm2
13.07.2018 (17:37:22)  # IP X
Arambajk:
Jo, na bodovku málo, dvakrát paralelně by vyšlo lépe
13.07.2018 (17:55:29)  # IP X
RayeR (web) :
no, otazka jesi se to tam vejde a neni to nak silene zality...
Přezdívka:
Heslo:
Text: