Diskuze - danyk.cz

• Diskuze s obrázky. Tato kategorie je určena k diskuzi nad vloženými obrázky. Vkládejte (přiměřeně velké) obrázky ve tvaru Obr:adresa, tedy např. Obr:http://danyk.cz/kniha/obrazek1.jpg
• Umí BBCode tagy: [b]tučně[/b], [i]kurzíva[/i], [s]škrtnuté[/s], [code]kód[/code] a označování odkazů.
• Všechny kategorie kromě Písečku jsou jen pro schválené uživatele. Pozor - za spam nebo nevhodné zprávy Vám bude zrušen účet.

Přezdívka:
Heslo:
Text:

8.09.2016 (11:37:43)  K # IP X
MartinMareda:
OBRÁZEK
Neví někdo jaký by tohle mohlo být zapojení s 7400?
8.09.2016 (12:55:34)  # IP X
Tim:
A co si to třeba nakreslit? I z této fotky by se to dalo **02
8.09.2016 (19:09:04)  # IP X
MartinMareda:
Jen jestli někdo nemá schéma, nikde jsem nic nenašel.
8.09.2016 (19:41:04)  # IP X
Janci:
ta 7400 je tam aby to niekto neopajcol **02
asi to bude nieco taketo http://www.drdys.estranky.cz/clanky/indikatory-a-zkouse...
9.09.2016 (10:43:00)  # IP X
VroutekB:
To asi těžko, když tam máš komparátory a tady obyčejný hradla (a ani to nejsou šmiťáky :-o )

co však je z fotky vidět, že je to napájené ze zenerky a minimálně jedno hradlo je linearizované odporem jako analogový zesilovač.
9.09.2016 (10:46:46)  # IP X
VroutekB:
Lemry jedny líný hledat:
OBRÁZEK

Sedí to jak prdel na hrnec, jen je tam o jeden šváb míň a několik dorbných změn.
9.09.2016 (10:47:34)  # IP X
VroutekB:
PS: OK2VMJ by měl někdo naučit kreslit hradla.
9.09.2016 (17:50:08)  # IP X
Dr. Doktor:
To je ale pěkná blbost, když ti překlápěcí úroveň hradla ujede o volt až se zahřeje **03
9.09.2016 (17:58:50)  # IP X
Dr. Doktor:
Jo a chybí tam zakreslený napájení hradla. **02
9.09.2016 (20:00:30)  # IP X
Pavel_P:
PS: Jo chybi tam kolecko na vystupu hradel **02
14.09.2016 (16:18:13)  # IP X
RayeR (web) :
>Dr. Doktor
Napajeni digitalniho balastu se casto nekresli, tam kde je to jasny - naka globalni 5V sbernice. Ale tady teda nevim, jesi jako mam pripojit 5V TTL integrac na tech vstupnich 12V :) nebo jesi tam chybi 5V stabilizator, ci se to napaji z te zenerky D4 (HCcko by to zvladlo...)

4.09.2016 (01:26:19)  K # IP X
karpi (mail) (web) :
OBRÁZEK
5.09.2016 (14:07:16)  # IP X
MrSlehofer (mail) :
kreosanova koupelna?**16
5.09.2016 (16:14:58)  # IP X
Tim:
Ideální místo na zkoušení křivých tesláků **02
5.09.2016 (19:50:54)  # IP X
RayeR (web) :
Danyk tu taky myslim poustel neco v koupelne, uz nevim jesi TC nebo magnetron. Vsak cim mene elektroniky okolo se pri takovem radeni nachazi, tim lepe, ne? **02
6.09.2016 (10:37:01)  # IP X
Tim:
Rayer -> myslím, že minimálně ty výboje 6 MOTů dělal v koupelně **02
6.09.2016 (22:48:40)  # IP X
Dr. Doktor:
Tak co víš k čemu manželka ten "přístroj" používá, proč je asi v koupelně a uprostřed zapojení leží jakejsi krém... **03
7.09.2016 (09:03:29)  # IP X
ms-boss (mail) (web) :
To vlastně máme doma **02
OBRÁZEK
9.09.2016 (20:02:43)  # IP X
Pavel_P:
ms-boss kde se to da sehnat ? Krom toho ze to vyfouknu z laboratorni trubicky nad autogenem. **04
15.09.2016 (16:16:31)  # IP X
Goheeca (web) :
>Pavel_P

Tak to je violet wand, takze urcite sexshopy s elektrem a urcite ebaye, amazony, alibaby, dealextremy atp.

31.08.2016 (04:02:40)  K # IP X
8-bit (mail) (web) :
FFFFFUUUUUUUUUU--!!!!!!! Ještě jsem se já kretén rozhodoval, jestli koupím od číňana jeden nebo dva kusy. Vzal jsem jen jeden že to na nic dalšího nebudu potřebovat **36

OBRÁZEK
OBRÁZEK

Nevíte jestli freescale/enexpí posílá vzorky? Asi jich objednám tolik, kolik různých pinoutů najdu v těch vyprcaných datasheetech **02
31.08.2016 (22:14:32)  # IP X
ms-boss (mail) (web) :
čoveče, cos tomu chudákovi proved? **02
A jaktože je tam 8 vývodů, ale ven leze jen 6?
A co na to Jan Tleskač?
31.08.2016 (22:21:25)  # IP X
8-bit (mail) (web) :
Ony totiž některé zůstaly v tom epoxydu, proto se může zdát, že počty noh nějak nesedí. Nicméně piny 2,3 a 4 tomu zůstaly a ta nebohá věc dokonce měřila správně atmosferický tlak i potom, co prohrála v ruské ruletě. No tak jsem to vydlabal, zapojil to tentokrát jak to mělo být a zalil epoxydem znova, pač čekat na další z číny se mi nechce a philcka nenabízí vzorky přesně od tohohle typu (s rozsahem do 2,5 AT) **02
31.08.2016 (23:46:49)  # IP X
RBMK (mail) (web) :
A proč jsi to kuchnul a co to měří?
1.09.2016 (00:03:29)  # IP X
8-bit (mail) (web) :
Je to měřič tlaku který jsem implantoval do elmag ventilu, akorát v datasheetu byly sračky a bohužel jsem ten senzor podle nich zapojil a zalil epoxydem. No a jak jsem zjistil proč to neměří, epoxyd byl skoro tvrdý **01
1.09.2016 (11:33:05)  # IP X
Tim:
Co je tohle za epoxid? Ta barva mi nějak nesedí **02
1.09.2016 (16:06:21)  # IP X
8-bit (mail) (web) :
Nějaký polský 2složkový epoxyd z TME. Je ve dvou tubách a stál něco kolem stovky. Akorát se zdá, že je v něm ještě nějaký kovový prach jako plnivo, tak bych jej asi nepoužíval na zalévání elektroniky pracující na vyšším napětí.
2.09.2016 (13:40:21)  # IP X
VroutekB:
A byl ten epoxyd řádně tvrdej?
3.09.2016 (01:27:45)  # IP X
8-bit (mail) (web) :
Ne úplně, takže ono to ještě tak tak šlo vydolovat šrubovákem **02 Jinak by to muselo jít pod vrtačku.

25.08.2016 (21:09:01)  K # IP X
VroutekB:
No konečně... půl odpoledne sem se s tím musel v práci mrdat, než sem to rozchodil... (ale stále mě čeká flešnutí novějšího skynetu do toho křápu...) **27

BTW: Instalačka prej 3.4GB místa... joo, velký hovno. Po instalaci to zasírá skvělých 7 giga. A sežrat skoro giga ramky s prázdným projektem je na denním pořádku **18

OBRÁZEK
25.08.2016 (21:34:27)  # IP X
RayeR (web) :
Njn, to sou ty javasracky. Nativni GCC ma asi 45MB (APKcko)... Ale GUI aplikace sem v tom nezkousel. Prozradis co na tom budes BLEmbat?
25.08.2016 (21:57:06)  # IP X
VroutekB:
Zatím se musím naučit v tý sračce (javě) vůbec něco rozumně napsat, pak se seznámit s Bléé API (hlavně rozfungovat ten spyčený STčkový blééé stack který je opravdu bléé... a pochopit, k čemu je ten milion TEST pinů na tom STčkovým BlueNRG), pak teprv tím půjde něco rozumně činit. Zatím prozradím akorát, že tam bude F446 plná DSP hustokódu **02
25.08.2016 (22:07:12)  # IP X
8-bit (mail) (web) :
Pro popelnici se píše v javě? **18 To pak vysvětluje, proč ta neefektivní zkurvenost ještě žije a proč telefony s popelnicí tak strašně topí **02

Mohl by taky někdo zkusit tyhle srágory flashnout na WM6/winCE, pak by se na ně aspoň daly psát appky v nativním kódu v céčku pod něčím jako VS2005 **02
25.08.2016 (22:10:06)  # IP X
8-bit (mail) (web) :
Mimochodem, je tam i templejta pro adware a pro červ co posílá SMS na placená čísla? **03
26.08.2016 (07:42:00)  # IP X
ms-boss (mail) (web) :
Ne, na to je už rovnou systémové volání**02
29.08.2016 (22:24:01)  # IP X
RayeR (web) :
Tak ta java je samo zkompilena do bajtkodu, takze to neinterpretuje zdrojak, ale oproti architekture jabka je to o neco min efektivni... Nektere appky navic obsahuji knihovny *.so v nativnim arm kodu, takze nakonec to zpomaleni nemusi bejt tak strasny. Lze tam i zkompilovat nativni program v arm-gcc (primo na telefonu nebo na PC)...

>VroutekB
Naky STckovy BLEcko nam tu v praci lezi (nebo ze bych si to plet s wifi?), ale na BLE uz pouzivame levny nordiky (ty maji M0 jadro od ST), maj pro to vlastni stack (closed src) a k nemu je interface pres kerej se volaj fce z user appky. Stack i appka lze nezavisle preprog...
30.08.2016 (00:00:16)  # IP X
Goheeca (web) :
>8-bit
Uz jsem to sem jednou daval myslim, ze jsem to odkazoval RayeRovi, androidi runtime uz neni zas tak hroznej (ART): https://en.wikipedia.org/wiki/Android_Runtime

Ohledne experimentovani BLE, jsem sel cestou nejmensiho odporu, jelikoz jsem jeste zadny mobilni appky nepsal, tak jsem se na to prozatim vysral a misto toho jsem pouzil technologii, kterou uz znam, ktera se dnes sere do vseho o to jest web. Tim se tak trochu neguje to, ze ji znam, pac ma znalosti jsou vetsinou zastaraly. Nicmene jsem po tom rovnou sahnul a ted si z BLE zarizenima kecam z webovejch stranek a to jak na mobilu tak i na desktopovym prohlizeci! Je to pomerne snadny.
30.08.2016 (00:10:52)  # IP X
Goheeca (web) :
Nejaky detaily (kdybyste chteli):
- Web Bluetooth API je treba povolit ve flagach
- kdyz jsem zacal musel jsem pouzivat chrome dev/linux a operu beta
- chrome a snad i opera povoli pouzivat tohle API jen z lokalnich a nebo https stranek
- na mobilu mi v chrome neslo file:/// takze tam pouzivam pro lokalni stranky operu beta
- na https pouzivam github.io

Ted uz je mozny, ze to API prosaklo do normalnejsich verzi.
Tady nekdo treba stvoril jednoduchy ovladani BB-8: https://operasoftware.github.io/bb8/
30.08.2016 (00:31:59)  # IP X
Goheeca (web) :
Ten asynchronni kod jsem psal v js pres promisy, ale koukam, ze jsou i cistsi zpusoby: https://ponyfoo.com/articles/understanding-javascript-a... Takze proste bych rekl, ze to muze bejt i rozumny psani.

22.08.2016 (00:13:19)  K # IP X
ms-boss (mail) (web) :
Takhle to dopadá, když si člověk řekne, že si nebude kupovat drahý presensitizovaný kuprex nebo suchý rezist z Číny.
200 ml flaška s Pozitivem 20 z GME evidentně má jiné složení než před 2 lety, kdy ještě prodávali 100ml lahvičku. Při sušení se vlivem povrchových sil lak stáhne do jakýchsi center a místy nezbyde vůbec nic. Prachem to není.
Dalším pokusem bylo překrytí laku průhlednou folií do tiskárny. Lak zůstane tekutý i v okamžiku, kdy se folie kroutí a smrskává vedrem. Po sundání folie se stane to samé, co předtím.
I při schnutí při pokojové teplotě se na povrchu objevují trhliny u krajů. Má někdo podobné problémy?
OBRÁZEK
22.08.2016 (00:14:58)  # IP X
ms-boss (mail) (web) :
OBRÁZEK
22.08.2016 (00:32:26)  # IP X
bkralik (web) :
Předpokládám, že ten kuprextit si měl důkladně odmaštěný...
22.08.2016 (01:30:57)  # IP X
8-bit (mail) (web) :
Že tě baví se takhle sebemrskat. Zadej to číňanovi nebo to napras na kus univerzální desky **02
22.08.2016 (10:12:37)  # IP X
antibalda (mail) (web) :
Jo, tak toto se mi nestává :-) Používám Pozitiv 20 z TME a nikdy nebyl problém. Desku umeju, odmastím a nastříkám, nechám cca minutu zavadnout a pak to strčím do pece na cca 80°C po dobu 15min a je to v pohodě.
22.08.2016 (10:37:38)  # IP X
ms-boss (mail) (web) :
>8-bit: Ukaž mi, jak naprasit TSSOP20 na univerzálku **03
>antibalda: Tak jsem to taky dělával. Asi je ten novej Pozitiv nějakej šit.

Holt si počkám, až přijde suchý fotorezist.
22.08.2016 (12:16:00)  # IP X
ms-boss (mail) (web) :
Problém vyřešen. Mezi žehličku (otočenou vzhůru nohama jako plotýnku) a kuprex jsem dal 2 čtverečky trojvrstvého hajzláku. Tím se zahřívání dostatečně zpomalilo a zrovnoměrnilo, takže už to nedělá píčoviny **02
22.08.2016 (12:34:46)  # IP X
Tim:
Bože... taky tam máš na můj vkus až příliš velkou vrstvu... chce to trochu cviku, ale není třeba tam dávat vrstvu jako kráva, stačí to poprášot, aby se to slilo... a positiv vydrží dýl a nikdy se mi to nepodleptalo
22.08.2016 (13:17:08)  # IP X
8-bit (mail) (web) :
Ukážu TSSOP10, 20 ale jde naprasit obdobně **02
OBRÁZEK
22.08.2016 (16:35:52)  # IP X
ms-boss (mail) (web) :
Jen jsem chtěl říct, že 2 roky starej rezist tím netrpěl **02
A jo, vrstva tam byla tlustá, protože to byl už asi pátej pokus a chtěl jsem vědět vliv tloušťky vrstvy.
22.08.2016 (17:10:14)  # IP X
RayeR (web) :
Jo, pekne :)
Kdyz nechci resit cinany a postovny, tak si raci zaplatim v GM za desku s uz nanesenou fotocitlivou vrstvou, ktera je perfektne homogenni, osvitim pres folii z laserovky a neni problem...
22.08.2016 (20:45:07)  # IP X
ms-boss (mail) (web) :
Já jsem teď z folií přesedlal na pauzák, má to lepší krytí. Folie asi budu používat jen na masky...
22.08.2016 (20:58:45)  # IP X
Dr. Doktor:
Positiv jsme taky párkrát stříkali, takle hrozně to nedopadlo, ale pokaždý to bylo nic moc. Positiv vs fotokuprák - nebe a dudy... U toho pozitivu musel být naprosto přesnej čas osvícení, vyvíjení, tomu fotokupráku to bylo v podstatě jedno, mohlo to bejt ve vývojce půl hodiny a prostě se to nesmylo.
23.08.2016 (23:02:25)  # IP X
Dr. Doktor:
BTW, ta první fotka vypadá skoro jako moderní umělecký dílo **02

21.08.2016 (09:01:15)  K # IP X
loučák:
Jo dojedete na hranu, pak šlápnete na brzdu, kola se sice netočí, ale tatra si furt vesele jede svoji cestu dohajzlu dohajzlu a zrychluje. Co ja jsem u toho ještě byl tak dvě tatry s navijakem s ni hnuli tak o metr, vic ne. Když se něco posere, tak pořádně
Obr:https//s14.postimg.org/6nvzsyslt/r
21.08.2016 (09:42:56)  # IP X
antibalda (mail) (web) :
Oprava obrázku.
OBRÁZEK
21.08.2016 (09:48:10)  # IP X
loučák:
diky, furk mi to nějak nejde
21.08.2016 (11:32:50)  # IP X
loučák:
https://www.youtube.com/watch?v=q6I8KW8yqBU tady na te hraně si to přebral profík ale byl to beznadějnej pokus. Aspoň to zkusil. Kurva škodovce odešel před tejdnem vzduchovej regulátor takže nebrzdí, předevčírem se novýmu TKčku vyrvaly štefty co drží válec z bloku motoru a včera jsem ten vyjebanej týden teda dokonale završil
21.08.2016 (16:49:15)  # IP X
antibalda (mail) (web) :
A to to bylo lepší utopit než vytáhnout zezadu zpět na cestu ?Jinak profík je opravdu profík - profesionálně to utopil, to by debil neuměl **03
22.08.2016 (09:51:13)  # IP X
loučák:
taky si říkam tu chvili nebylo lepší zavolat borcovi a počkat tam pul hodiny na brzdě, to by ta jenda 815 zpatky vytahla. Takle tam ten borec stejně musel přijet a pak další a další a až se jich půjdu zeptat jak to dopadlo tak bych si tipl, že to nakonec dopadlo na ten vyprošťovací tank nebo těch tatrovek zapřihli mnohem víc. Ale zas kdyby to v tu chvili vycouval, těžko říct, jaká tam byla šance.

19.08.2016 (12:11:57)  K # IP X
antibalda (mail) (web) :
Koupil jsem čínskej USB 2.0 HUB se 7-mi porty a dneska přišel, tak jsem ho rozebral, zjistil jsem, že tam je nějakej FE 1.1 integráč ( https://cdn-shop.adafruit.com/product-files/2991/FE1.1s... ). Dále jsem zkoušel rychlost, jestli nějak neomezuje proudění dat - výsledky
OBRÁZEK
Testovací zařízení byla nějaká prastará flashka ( propagarní ČVUT ) s kapacitou 256MB. Windows 7.
Výsledky jsou docela v pohodě, čekal jsem to horší. Co ovšem je horší, tak to je samotné pájení číňana, bohužel samotné konektory USB jsou na desce pájené ručně a číňan se ani nenamáhal zbytky kalafuny umýt, navíc jeden ze 7-mi portů vůbec negunhoval - studeňák **02
19.08.2016 (12:53:00)  # IP X
MrSlehofer (mail) :
heh neni to jeden z těch ýbejovskejch za 80 kč? **16
19.08.2016 (22:13:03)  # IP X
VroutekB:
Hlavně že ta umělotina na ploše. Fuj!
19.08.2016 (22:45:56)  # IP X
antibalda (mail) (web) :
Ano, je to ýbejový HUB za necelou stovku.

Copak, Vroutku, jsi nikdy neviděl pěknou babu ? **02
21.08.2016 (21:06:09)  # IP X
Dr. Doktor:
Bez HUBu a Přes HUB... Přes HUBu bys nechtěl? **02

16.08.2016 (01:42:38)  K # IP X
RayeR (web) :
OBRÁZEK
LOL, tak tenhle typ chyby znam z vlastni zkusenosti :)
16.08.2016 (08:03:33)  # IP X
mix-d:
Jo, ale uz som sa stretol s jazykom v ktorom sa pisali operatory aj takto **36 ale z prveho riadku by sa dalo asi predpokladat ze toto je c++ mozno java
16.08.2016 (09:43:02)  # IP X
SOB's (mail) :
Vubec nechapu o co tady de, zkousku z Ccka sem splnil na 2
16.08.2016 (10:03:35)  # IP X
Dr. Doktor:
Pokud si z těch mizerných zbytků vzpomínek na programování něco dokážu vzomenout, tak by asi v té podmínce měly být dvě rovnítka za sebou...
A v Pascalu se píše jen jedno **01
16.08.2016 (11:02:13)  # IP X
SubR (mail) :
jo, jak pise Doktor, tohle vypada na C a takhle to neni porovnani, ale prirazeni coz v nekterych jazycich/prekladacich vraci prirazovanou hodnotu a nekde proste true.
Tedy je to if (true)... **01
16.08.2016 (11:03:23)  # IP X
ms-boss (mail) (web) :
Jop. Akorát dodám, že Pascal pro přiřazení používá :=
16.08.2016 (15:04:48)  # IP X
8-bit (mail) (web) :
Proto bych napsal jen if(isCrazyMurderingRobot) **02

>mix-d
Může to být i Cčko, static znamená, že ta globální proměnná bude přístupná pouze v rámci svého zdrojáku.
16.08.2016 (15:48:11)  # IP X
RayeR (web) :
Myslim ze C/C++ rozdily netreba resit, porovnani je v obou stejne :)

>SOB's tak bez vratit index/diplom
ne, delam si prdel :)
17.08.2016 (23:38:24)  # IP X
RBMK (mail) (web) :
Tohle mi na homemade IR páječce dávalo furt plnej kotel, než jsem to našel, a opravil po sobě **16
18.08.2016 (04:20:53)  # IP X
RayeR (web) :
Hehe, tak do robotu se radsi, prosim, nepoustej :)
23.08.2016 (20:09:30)  # IP X
Ceňák:
Tohle se mi v bejziku naštěstí stát nemůže **07
27.08.2016 (18:24:34)  # IP X
ms-boss (mail) (web) :
BTW, obsahuje už bejzzik nějaký lepší řízení běhu než GOTO a GOSUB/RETURN? **03
30.08.2016 (00:03:03)  # IP X
Goheeca (web) :
>Ceňák

Pche mne v Haskellu taky ne.

3.08.2016 (22:06:03)  K # IP X
VroutekB:
Za chvíli uz snad budem jezdit na dvorku.

http://u50i.imgup.net/WP_201608051e7.jpg
4.08.2016 (00:08:58)  # IP X
Tim:
A co ty akumulátory níže? Jak se to povedlo dát do tohoto stavu?
7.08.2016 (12:04:05)  # IP X
VroutekB:
Akumulátory se stihly opravit velmi těsně před odjezdem na závody do Mostu. Jeden spálený stack se rozkuchal, osadil novými zbylými články a nechal nabodovat v Omnitronu. Druhý spálený stack byl nahrazen rezervním, na kterém se opravilo několik opálených míst od předchozí havárie, kdy jiná nekvalifikované obsluha strojařského IQ si na něj položila ocelové pravítko. (samozřejmě stack udělal z pravítka 4 menší do školky).
Na závodech to bohužel stálo za vyližprdel, jak s elektrikou a softwarem, tak s mechanikou. Nic nebylo předem testovaný (nebylo v podstatě ani kdy, protože nebyly baterky), takže se sralo, co mohlo:
Nejprve v předním trakčním měniči vyhořely oba discharge rezistory na meziobvodu, pak odešel malý měnič pro TSAL (zatím neznámo proč). Tož problémy se nějak obastlily, stihli jsme nastoupit skid-pad, s nenastaveným autem (geometrie asi tak žádná, gumy přefouknuté ještě z brake testu) a 10% proudů motorů při naprosto vypnutých diferenciálech jsme zajeli i tak podezřele dobrý čas. Pak jsme nastupovali sprint na 75 metrů, to jsme se odvážili pustit motorům 50% proudu. Na první pokus jsme zajeli brutálně dobrý čas, lepší než naprostá většina týmů (3.9něco sekundy na 75m, cílová rychlost 109km/h), avšak zadní křídlo, které se zlomilo málem vyhodilo pilota z trati. Druhý pokus jsme dali 3.82s, ale zřejmě nebude uznaný, kvůli zlomenému křídlu.
Přední trakční měnič taky neustále pálil pojistky v LV napájení. Začalo se na 1A pojistce, skončili sme na automobilové vaginálně rudé desítce, kterou to taky ochotně vypalovalo. Později se ukázalo, že obě přední čerpadla chlazení jsou přepólovaná a naprosto dokonale spálená (ach ti letošní elektromechanici...) S sebou jsme měli bohužel jen jedno náhradní čerpadlo a tak se musely kompletně oprasit chladící okruhy. Finální závod jsme sice nastoupili, ale ujeli asi 1,5kola z tuším asi 25ti stylem škytavka, kdy každých ujetých 100 metrů něco shodilo bezpečnostní obvod v autě a vypnulo trakční systém. (analyzovat se to bude asi zítra).
Ve výsledku to stálo celé za vy..pr..l, snad jen to slušné umístění v designu a za business plan.

Nějakých pár fotek se dá najít tu: https://www.facebook.com/FormulaStudentCzechRepublic/
7.08.2016 (20:50:17)  # IP X
toman:
Heh hotovy prototyp na trati..obcas to proste nevida a clovek to sotva dokonci a len aby stihol udalost riskuje to aj tak-neodladene. Naposledy mi na sprinte po 50m hodilo chybu monitorovania tlaku v railu a zbytok zavodu som griloval klobasy.. doladite a nabuduce bude dobre. Circa 3.6s na stovku je slusne. **02
7.08.2016 (22:00:27)  # IP X
VroutekB:
3,6 na stovku je mizerné, máme potenciál na 2,5 sekundy... tak uvidíme, co z toho ještě dostanem.
8.08.2016 (09:15:15)  # IP X
toman:
No tak pre nas zo sveta normalnych aut je to dobra hodnota. Kolko vlastne vazi ta kara?
8.08.2016 (10:37:49)  # IP X
VroutekB:
Asi 185 kilo bez řidiče. A máme tam celkem 110kW na motorech, žial na soutěži nesmíme přes 80kW spotřeby, to je daný. (Loni sme měli motory nějaký blbě dimenzovaný, nemohli sme se dostat nad 55kW)
8.08.2016 (19:58:32)  # IP X
toman:
Ha tak to su ine pomery kW/t nez u os. auta. **02
11.08.2016 (02:24:25)  # IP X
VroutekB:
Jak se pracuje v monokoku, kam je přístup jak do pany **02
OBRÁZEK

A jak to vypadá, když postery na soutěže dělají strojaří zřejmě lehce napití a pozdě v noci: **02
OBRÁZEK

Jinak sme to neska vytáhli otestovat před školu na parkoviště, konečně to nějak rozumně jezdí. Hrst zaklapávacích feritů na kabely pořešila problémy s CANem, ale ještě elektromechanici by měli dostat po kulích za ten vymrdaný konektor co spojuje napájení a data do volantu skrz hřídel...**02 Snad bude nějaké zajmavé video, mám už i nějaký z Mostu z akcelerace (v podstatě jediná disciplína, kdy nám to tam jelo (a zlomilo se zadní křídlo))
11.08.2016 (02:36:19)  # IP X
VroutekB:
Tu máte jak se nám pěkně zlomilo křídlo...
https://www.youtube.com/watch?v=9tjbmW2pC5A

A tady jak se to sralo ve finálním závodě **12
https://www.youtube.com/watch?v=yklc9M1XhGQ
11.08.2016 (20:54:17)  # IP X
VroutekB:
Zdá se mi to, nebo trpím samomluvou? Asi to už sem nebudu posílat..
12.08.2016 (09:02:50)  # IP X
SubR (mail) :
Mirny monolog mozna, ale samomluvou bych to nenazyval **01
Budes li nekdy vedet, že si planujete hrat tak dej vedet - došel bych se na vas konecne podivat, tedka uz o prazdninach mam konecne trochu cas
12.08.2016 (21:14:03)  # IP X
ms-boss (mail) (web) :
Já bych reagoval, ale už jsem reagoval na Skypu **22
13.08.2016 (10:55:34)  # IP X
Radek (mail) :
samomluva nesamomluva, syp to sem **04 By mě zajímalo, proč je ten zadní spoiler takhle obrovskej. Že se ulomil, mě moc nepřekvapilo.
13.08.2016 (12:22:01)  # IP X
VroutekB:
Velkej je proto, aby dělal pořádný kila přítlaku. (celkově to naše aero dělá asi 57kg přítlak)

V dílně si budeme hrát teď celý víkend. Budu tam dnes večer a zítra odpoledne. Víc na mailu.
15.08.2016 (23:50:18)  # IP X
VroutekB:
Tak, a je po sezóně, řekl bych. Závody v Maďarsku se poněkud tímpádem taky ruší.
(aspoň budete mít odemně klid, už to sem dál posílat nebudu ) **02

OBRÁZEK
16.08.2016 (00:23:53)  # IP X
8-bit (mail) (web) :
To je rozbité jak cikánská hračka **02
16.08.2016 (00:27:27)  # IP X
Franta:
To vám závěs kola držel jen v té tenké skořepině, nebo to vyběhlo i s nosníkem? Do čeho jste s tím drcli?
Jste kluci šikovní, tak neházet hůl do žita. To spravíte, sic zvednete o půl kg váhu.**22
16.08.2016 (10:01:25)  # IP X
VroutekB:
Flinta byla vhozena do žita včera, spravit se to dá leda vylaminováním nového koku a zrobením nového zavěšení kol (je to zohýbané a olámané (nevidno dobře na téhle fotce).
Prej to vzali vo sloup či co.
16.08.2016 (12:26:01)  # IP X
SubR (mail) :
sikulove, aspon mate dalsi cas na zlepseni elektra **01
Co takhle z tech dvou jezditek co se vam tam vali sestavit jednu pouzitelnou ? **02
16.08.2016 (18:11:24)  # IP X
d.mh:
Zavezte to do AAA, tam vám to spravěj na počkání **02
16.08.2016 (21:13:42)  # IP X
VroutekB:
Jo, loňská se teď bude dávat do kupy (SubR: Ta co seděla na tý svařovací stolici)
Kdy se tahle bude spravovat mám já v pyči. Odevzdám schéma a firmware ke svojí ECU a dál na to seru, s tímhle týmem je vážně těžká spolupráce.
25.08.2016 (00:51:43)  # IP X
milan (mail) :
tyvole co to máte za řidiče, že bouraj? a respektive... kdo to všechno jako platí? tohle není felda aby to opravil víkend basa piva a ceočko s plechem ze střechy.
pravítko a akumulátor, normálka. autobaterie je třeba skvělý odkládací prostor v autě. pač je jedinná rovná **02
Doma jsme si zařídil speciální nabíjecí stul, protože když jsme na ponku nabíjel baterie, tak mi na ní po pár dnech vždycky něco leželo. minimálně něakej šroubovák či hasák. **01
25.08.2016 (18:20:44)  # IP X
RayeR (web) :
>d.mh **03

>milan
platime to my pracujici z nasich dani (stat->skola->granty :) + taky neco plati sponzori, tusim ze mechanika ma pry neco spolecneho s LINETem :)
26.08.2016 (00:32:01)  # IP X
milan (mail) :
připadá mi srandovní situuace, když škola mi nekoupí ani blbej kit na bakalářku, protože to nedělám pro školu ale pro sebe a jinde někdo zkurví za školní prachy baterky, který nezaplatím ani když budu celé prázdniny opravovat elektrospotřebiče nonstop **02
9.09.2016 (10:54:20)  # IP X
ms-boss (mail) (web) :
Nechodíš ty na VUT v Brně?
Taky řekni, o jakej kit šlo, ať se zasmějem **02
20.09.2016 (18:38:09)  # IP X
milan (mail) :
Jak si to poznal? prosimtě chtěl jsem něakej discovery nebo prostě něco na čem se naučím s ARMy. otázka pětikila a jednoho CD se SW. **02
20.09.2016 (19:40:27)  # IP X
ms-boss (mail) (web) :
Poznám, ne? **03
Hele, kup si STM32 discovery kit. Von se ti ještě bude časem hodit, třeba i po škole **05
20.09.2016 (22:32:04)  # IP X
milan (mail) :
mám vybrane nucleo. protože má CAN, kterej potřebuji. jenže kámoš ještě povidal že to možná bude drahý na bezcelní poslání. tak uvidím. ty s CANem sou dražší jak za tři stovky.

3.08.2016 (20:09:36)  K # IP X
Pavel_P:
Tak se mi konecne podarilo na moji samodomo 3D tiskarne REBEL II vytisknout kostru pro VF trafo **31 :
OBRÁZEK
OBRÁZEK
OBRÁZEK
3.08.2016 (21:55:49)  # IP X
StandaM (web) :
Tak to je chladné. By se mohlo hodit na nějaké netradičnější tvary.
4.08.2016 (07:56:50)  # IP X
SubR (mail) :
Tak "kůl" to možná je, ale jako človeka s 3D tiskarnou uz me to prestava brat **01 Spis by me zajimalo cim to tisknes na VF ? A co ze mas tak vysokou teplotu trysky a heat bedu?
4.08.2016 (11:41:15)  # IP X
Pavel_P:
Pouzivam ABS a teploty mi tak s ohledem na lepeni vrstev, vyhovuji nejlíp.
4.08.2016 (22:04:23)  # IP X
SubR (mail) :
A mas to nejak kryte nebo volne ? A na heat bead pouzivas abs juice ?
Ja mam rebelix v1 a s 0,6 mm (myslim) tryskou, ABS a lepidlo¨+juice zakladem, se mi nejlepe osvedcilo cca 90°C a 220°C, pri vyssich teplotach uz se opet spise odlepovalo od podlozy nebo se zbytecne pretavovaly nektera mista.
(tiskarna nekryta)
Aani jsem zatim nevidel nazivo nikoho takhle vysoko...

1.08.2016 (11:57:40)  K # IP X
VroutekB:
**20
OBRÁZEK
1.08.2016 (12:05:43)  # IP X
Tim:
**18 Jaké proudy tam tečou, že se ten měděný pár přepálil ?
1.08.2016 (12:14:27)  # IP X
VroutekB:
Velký, hodně velký. Máš tam 8 high-discharge (tuším 30C katalogovo) LiIon 2,6Ah paralelně. To umí udělat opravdu HODNĚ ampér.
Co tam s tím ty magoři včera dělali, nemám tušení. Jedu tam dneska odpoledne. Tohle akorát přišlo ráno mailem. **18
1.08.2016 (12:16:56)  # IP X
VroutekB:
Pardon za mystifikaci, 30A je vybíjecí proud na článek (~11C). Celkový nom. proud paklu je přes 200A. Kurzschlussstrom bude přiměřeně tomu větší.**27
1.08.2016 (13:29:19)  # IP X
8-bit (mail) (web) :
Proč to chytlo? **02
1.08.2016 (17:13:03)  # IP X
ms-boss (mail) (web) :
Tak nějak mi to připomíná starý "samoléčící" foliáky. Vadná část uhoří a zbytek jede dál **02
1.08.2016 (22:34:44)  # IP X
d.mh:
Posledně se Adam chlubil, že je to plný ochran, a že se tomu nemůže nic stát... **38
2.08.2016 (01:16:10)  # IP X
RayeR (web) :
Jo, nemelo to mit nahodou nekolik set cidel teploty na hlidani prehrati? **03
2.08.2016 (18:35:39)  # IP X
Dr. Doktor:
Nezkratly se mezi sebou uprostřed?
2.08.2016 (19:48:58)  # IP X
karpi (mail) (web) :
Když to někdo položí na sebe, nemůže se divit, že se to někde určitě dotkne..... **24
2.08.2016 (20:54:59)  # IP X
Tim:
Tak já předpokládám, že průměrně inteligenttní jedinec tam mezi ty kazety dal alespoň nějakou izolační desku...
3.08.2016 (15:59:00)  # IP X
RayeR (web) :
Jo, tyhle vsecky problemy by mely vyresit nove aku HE3DA, jakpak to vypada se seriovou vyrobou?
7.08.2016 (11:07:13)  # IP X
VroutekB:
To je jednoduché, ospalá nedostatečně kvalifikovaná obsluha je šlusla o sebe na stole, když byly sundané boční kryty.
A na blbost obsluhy nepomáhají žádné ochrany, bohužel.
9.08.2016 (17:18:28)  # IP X
karpi (mail) (web) :
Leda jako ochrana: uhoření blbé obsluhy.... následně dořešené výměnou obsluhy.
25.08.2016 (00:58:33)  # IP X
milan (mail) :
řešit to já, tak má daná osoba místo hlavy onen akupack.

28.07.2016 (17:32:01)  K # IP X
richard (mail) :
Něco se mi tady nastřádalo v mobilu...
OBRÁZEK
OBRÁZEK
28.07.2016 (19:59:41)  # IP X
antibalda (mail) (web) :
Nějak se mi nedaří pochopit druhý obrázek. Nějaké nakopnutí ? **01
29.07.2016 (09:15:08)  # IP X
medvídek (mail) :
Rozpadl se mu návěs
29.07.2016 (18:22:57)  # IP X
RayeR (web) :
Jo, jednou sem videl i odstavenej kamion s horicim navesem...
29.07.2016 (19:22:49)  # IP X
richard (mail) :
Vjel, kam neměl. Podjel most, který byl příliš nízký.
29.07.2016 (23:01:24)  # IP X
d.mh:
A střecha tahače přežila jak? **14
30.07.2016 (00:31:16)  # IP X
RayeR (web) :
Ten naves byva este o neco vyssi nez ten rozrazec vzduchu co ma na kabine, ono staci posranych 10cm a mas z toho paseku...
Hehe, to mi pripomelo tu videokolekci "podmostovek" co sme sledovali na chate :)
25.08.2016 (01:08:05)  # IP X
milan (mail) :
tohle mám 20km od baráku... už ten most opravili, je na čase aby ho zase někdo zmrvil :D
https://www.youtube.com/watch?v=EnKWo_UUOxQ

25.07.2016 (11:52:43)  K # IP X
VroutekB:
Nejprve obhlídka jištění místnosti:
OBRÁZEK

Potom přidržíte násadou od koštěte to proudové relé vpravo dole a někdo vám to vedle zapne:
OBRÁZEK

Kormidlem vykrátíte rotor a páku do polohy běh:
OBRÁZEK

A už ta 100kW bestie D14 běží!
OBRÁZEK


**38**37
25.07.2016 (21:54:42)  # IP X
d.mh:
Takto fotí ta tvoje Lumie? **18
26.07.2016 (19:24:55)  # IP X
ladik (mail) :
Docela maly drobecek videl o hodne vetsi **02
26.07.2016 (22:07:28)  # IP X
karpi (mail) (web) :
Že by jistič AR nebo ARV (bestie na to se stačí jen blbě podívat a už to nejde znovu nahodit :D) Osobně by to zařadil do kategorie jemná mechanika než elektrotechnika....

12x natočit a ono se to možná zapne ručně.... motoricky to vždycky nefunguje

OBRÁZEK
26.07.2016 (22:09:29)  # IP X
karpi (mail) (web) :
ŠPATNEJ ODKAZ....

OBRÁZEK
26.07.2016 (23:45:37)  # IP X
toman:
karpi>Ako sa s tym vobec naraba? :D Raz som to videl na hlavnom privode v RH budovy a po kratkom ohladani som to radsej spravil pod napatim. **02

d.mh>Asi ne.. mal som Lumia 920 a sice to nevedelo nic ale ta Carl Zeiss optika robila svoje.
29.07.2016 (18:19:21)  # IP X
karpi (mail) (web) :
je to jako klasickej jistič, ale ovládanej motorově. Jedním tačítkem zapnout druhim vypnout. Boužel to na většině už nefunguje a musí se ručně. Vezmeš kliku zarazíš do díry a 12x otočíš. Pak by si měl zmáčknout zelený tlačíko. Ale doporučim to nevypínat, radši na to ani nekoukat..... po vypnutí to většinou nahazuješ tak na 5x až 50x :)
to znamená pokoždý naprosto přesně na "1°" 12x natočíš pak zaklekneš a začneš se modlit aby to po zmáčknutí tlačítka naskočilo.... **20
30.07.2016 (09:58:36)  # IP X
ladik (mail) :
Me to skocilo na poprvy, vypinat proc ne? Taky funguje pak zapnuti na poprve, po natocenych 12 otacek to v tom hezky cvakne a kliku jde lehce otacet **02
31.07.2016 (15:16:18)  # IP X
SubR (mail) :
A k čemu je ta 100kW bestie dobra? **01
31.07.2016 (16:19:18)  # IP X
VroutekB:
Napájení dynamometru, na kterým měříme a zatěžujeme pohony z toho našeho karbonového závodního prasobastlu...
2.08.2016 (12:58:08)  # IP X
Tim:
d.mh -> je to jenom můj pocit, že ty nové mobily fotí čím dál tím víc na hovno? Z fotek je to nějaká lumie 530 dual sim f/2.4, 1/20s ISO-640 ...
2.08.2016 (19:57:08)  # IP X
karpi (mail) (web) :
---->>> Ladik Proč??? Protože je to plný jemný mechaniky, která je dost často zatuhlá.... aspoň u ČE"S"u. Když musíš trafostanici vypnout a potom zapnout například při čistění kvůli zpětným proudům to musíš shodit a máš potom cca 10min na zapnutí je to docela často fuška to zapnout. Motor KO ..... SUPER.... a točíš klikou jak pitomej do aleluja **10.
3.08.2016 (10:06:52)  # IP X
ladik (mail) :
vidis unas malo kde funguje elektricke natahovani takze vemes klicku natahujes to jako hodinky **02

24.07.2016 (21:08:30)  K # IP X
Mára (mail) :
Elektroinstalace v Albánii, mimochdem jedná se o venkovní provedení **02
OBRÁZEK
24.07.2016 (23:23:35)  # IP X
Tukanekb8 (mail) :
Aspoň drobet dodržujou barevný značení... U nás to někteří diletanti udělají stejně a ještě tam naperou zelenožlutej a na druhým konci černej...
25.07.2016 (08:00:40)  # IP X
Mára (mail) :
No, z jedné dírky jde jak hněděj, tak modrej. Jak to vedlo dál je zde:
OBRÁZEK
OBRÁZEK
OBRÁZEK
25.07.2016 (08:08:08)  # IP X
Dr. Doktor:
To vypadá, jako by ta izolepa byla plná nějakých pulců **02
25.07.2016 (10:35:21)  # IP X
Ceňák:
Větší fotky jsi sem dát nemohl? Přečti si pravidla obrázkové diskuze, plantážníku **08
25.07.2016 (11:56:13)  # IP X
VroutekB:
Sprav si radši internet, soudruhu **02
26.07.2016 (10:22:00)  # IP X
Ceňák:
Nekaždý má možnost sedět na optické lince hrazené nějakou státní institucí nebo firmou, nýbrž je odkázán na zlovůli nenasytných megakorporací, které ti za mrzký peníz dají sotva pár megabajtů :P
26.07.2016 (23:44:01)  # IP X
VroutekB:
Asi tě zklamu, ale mou optickou linku domů nehradila žádná firma natož státní instituce, byla hrazena z peněz občanského sdružení.
Nelíbí-li se ti vaše místní internety, založte si svoje občasnské sdružení a vyjebejte s těmi korporáty vlastnoručně.
27.07.2016 (08:59:02)  # IP X
V:
Řekl bych, že pointa zdaleka nemusí být v nutnosti "spravit si internet", ale v tom, že třeba na mobilu máš FUP.

20MB na refresh není uplně málo **02 A v zahraničí (kdy je FUP jenom stovky MB) to člověk ocení obzvlášť šťavnatou nadávkou **02
27.07.2016 (10:47:05)  # IP X
VroutekB:
Tak sem z mobilu nelezu, kurva, dopíči.
27.07.2016 (19:27:35)  # IP X
ms-boss (mail) (web) :
Slušný mobilní prohlížeče mají možnost nenačítat obrázky. Nemáte-li tuto možnost, hoďte do hajzlu prohlížeč nebo telefon.
27.07.2016 (19:38:14)  # IP X
RayeR (web) :
nojo to sou zase rady, kdyz na to mame kapacitu, proc to sem nedavame rovnou v BMPeckach :)
27.07.2016 (19:45:45)  # IP X
Mára (mail) :
Sorry no, tohle mi vylezlo z telefonu, bez úprav. Však se můžete zběžně podívat a neotvírat celou fotku, já mám tady na diskuzi náhled docela dostatečně velký ;).
27.07.2016 (21:11:43)  # IP X
Martin Beneš (mail) :
jo to znám.Někde to bylo ještě lepší
27.07.2016 (23:17:00)  # IP X
ms-boss (mail) (web) :
Hovno, v PNGčkách! Musíme šetřit.
28.07.2016 (19:21:20)  # IP X
RayeR (web) :
>Mára
Jenze tahle primitivni diskuse negeneruje zmensene nahledy ale pouze nastavuje v html mensi rozmer obrazku (stahuje se vsak plna verce), cela tahle stranka s 25 prispevky ma asi 20MB.
29.07.2016 (18:42:35)  # IP X
Ceňák:
Přesně tak, FUP. Prohlížím z kompu, přes modem s inetem od outú 1,5 GB na měsíc. Normálně s tím vystačím, to používám i voip. Ale žádné jútuby, to je jasné.
Teď si ovšem navíc ti gauneři vymysleli, že po překročení fupu data nezpomalí, ale vypnou úplně, nebo si musíš přikoupit. Tož tak. Bohužel jsem v situaci, kdy jiný internet nemá smysl. Budu se za chvíli stěhovat, nemá cenu význam tu něco výhodnějšího zřizovat.

Mimochodem, Vroutku, jaká komunitní wifina by nebyla závislá na korporacích? Stejně tam musíš ty data přes někoho dotlačit, takové dědiny mají max. možnost dsl (o2), možná nějaký mv spoj (taky od korporace)...
2.08.2016 (23:28:41)  # IP X
V:
@VroutekB: Tak to je rada úplně k hovnu, pokud se nad tím alespoň trochu zamyslíš.


FUP není doménou jenom mobilů (byl to expresivní ilustrační příklad, kdy jsem počítal s vestavěnou přirozenou inteligencí čtenáře k domyšlení zbytku). Navíc speciálně na mobilu s dotykovým displejem je poměrně snadné se v tom menu ukliknout... Obzvlášť když v dnešní době není vůbec problém najít tutoriál na generování náhledů v PHP jedním dotazem do Googlu.


Neříkám, že bych za to autorovi vlákna chtěl nedej bože nadávat, ale definitivně chápu, když někdo kvůli mnoha velkým obrázkům na jedné stránce prská. A píčovat nad tím, že někdo nemá na prohlížení webu pořád k dispozici 200Mbit linku bez FUP a agregace je samozřejmě vždycky možný, ale dotyčný píčující pak obvykle působí jako genitál. Obzvlášť když se (obrazně řečeno) ještě následně rozhodně tuhle lepkavou kejdu pořádně rozmáznout holejma rukama.
5.08.2016 (11:57:54)  # IP X
RayeR (web) :
Jo, Vroutek nam tu uz delku sveho pyje na internetovem speedometru v minulosti prezentoval :)

21.07.2016 (16:29:21)  K # IP X
Ceňák:
Když prasovýrobce prasografiky není schopen tam dát normální prasovgakonektor, nechce se vám kupovat normální grafiku anebo nějaký prasoadaptér z tohoto prasokonektoru, musíte si pomoci tímto prasobastlem jako z improvizačních časů Podlahova receptáře
OBRÁZEK
21.07.2016 (16:54:28)  # IP X
antibalda (mail) (web) :
Důležitá je funkčnost. Ještě bych to tam nějak připevnil, aby to někdo neurval.
21.07.2016 (17:14:01)  # IP X
8-bit (mail) (web) :
Ten konektor má nějak hodně pinů, jak se tento typ vlastně jmenuje? Zneužil bych ho totiž k něčemu jinému **02
21.07.2016 (17:22:47)  # IP X
Tim:
Ještě tam k dokonalosti chybí to zalejt tavnou pistolí **03
21.07.2016 (18:47:13)  # IP X
RayeR (web) :
Taky na ten konektor koukam, a rikam si, to DVI je naky divny. Co to je za kartu? Naka novinka nebo obskurita? Ja mam uz muzealni VGA a nic noveho ze soucasnosti se mi nedostalo este do ruky...
21.07.2016 (19:42:36)  # IP X
Dr. Doktor:
Tohle jsem už viděl. Snad na kartě ze servru, nebo čeho...
21.07.2016 (19:52:52)  # IP X
VroutekB:
Tuhle spíčenou píčovinu může vymyslet snad jedině MSI. Není ta karta soudě dle vaginálně rudé barvy desky náhodou od MSI?
21.07.2016 (21:11:24)  # IP X
8-bit (mail) (web) :
Stejně ten konektor chci, ale potřebuju přímý, ne úhlový **02
21.07.2016 (21:28:38)  # IP X
8-bit (mail) (web) :
http://www.molex.com/molex/products/listview.jsp?query=...

Tak našli, akorát existuje jen 90°.
21.07.2016 (22:46:23)  # IP X
VroutekB:
A koho máš v plánu tím konektorem nasrat?
21.07.2016 (22:55:10)  # IP X
Ceňák:
Tento geni(t)ální konektor se prosím jmenuje DMS-59 a má to mít v sobě údajně dva dvi výstupy a dva vga výstupy.
http://en.wikipedia.org/wiki/DMS-59
Ještěže jsem to na té wikině našel, jak jsou zapojené nožičky.
Na kartě je napsáno DELL, ale je tam čip, nějaký "kancelářský" ati radeon.
Zpočátku mi to tuhlo (windous 7), pak jsem to nasprejoval kontoxem a ty drátečky trochu oddálil od tišťáku, win 7 s tím jede v pohodě, ale vindous 10 nechcou.
21.07.2016 (23:00:13)  # IP X
Ceňák:
< Tim
Vytunit to tavným lepidlem není špatný nápad.
Ještě si říkám, kvůli EMC a RoHS (**02) mezi ty drátky a plošňák strčit uzemněný alobal, možná se ten vga signál indukuje do datových linek a způsobuje mi to rušení a nestabilitu
21.07.2016 (23:18:39)  # IP X
RayeR (web) :
To ti spis ochazi naky BGA spoje nez ze by se neco indukovalo :P
Hm, Dell, to me neprekvapuje, spolu s HP pouzivali ruzny speciality...
29.07.2016 (10:42:20)  # IP X
ms-boss (mail) (web) :
Lepší než sračkomet (tavné lepidlo) je polystyren rozpuštěný v toluenu. Drží to líp, nemusí to bejt horký, pomaleji to tuhne, jde na to lépe lepit další vrstvy a dá se to případně zase smejt toluenem.

19.07.2016 (23:16:45)  K # IP X
VroutekB:
Už aby to bylo hotový **27

OBRÁZEK
19.07.2016 (23:53:09)  # IP X
Ladik (mail) :
Co to ma byt?
20.07.2016 (00:17:16)  # IP X
RayeR (web) :
Ze by neco do elektromobilu, kdyz je tam baterka na 400V?
20.07.2016 (00:43:55)  # IP X
VroutekB:
Haha **16

OBRÁZEK
20.07.2016 (10:55:59)  # IP X
MrSlehofer (mail) :
co ta polština? **16
20.07.2016 (19:28:04)  # IP X
toman:
Kurwa! Ta zapierdala jak pojebana...
20.07.2016 (21:00:36)  # IP X
VroutekB:
Ty polský hlážky o sprdeleném CANu, to byste nepochopili... to sou takové interní vtipy **03
Mám těch hlášek celou sadu, např nabíječka praví: Bum do gribu more! (máš zmáčknou hříbek) nebo "O kurwa davaj volty" **03

OBRÁZEK
21.07.2016 (00:03:06)  # IP X
RayeR (web) :
He, sem si rikal jesi 90C je jako kurva rychlo nabijeni a ona je to teplota (ted uz tam ty stupne sou :)
21.07.2016 (00:25:56)  # IP X
VroutekB:
Stupeň je totiž v horní polovině ASCII a ty mý knihovny umí jen dolní polovinu, tak sem tam musel dodělat rozšíření. Taky chvíli trvalo si vzpomenout, jak se v Cčku do stringu píše libovolný znak: "34""\x80""C"
21.07.2016 (00:49:44)  # IP X
RayeR (web) :
Jj, a dulezite je to nezapomenout rozdelit tema uvozovkama. Ja mam ve svy knihovne fontu CZ sadu s kodovanim bratri Kamenickych :) Tam je lepsi smes symbolu a cestiny nez v Latin2/W1250
22.07.2016 (23:57:52)  # IP X
Dr. Doktor:
Baterka na 90 stupních? Radši si přichystat hasičák.
25.07.2016 (11:59:15)  # IP X
VroutekB:
Podle datašitu má provozní povolené snad do 80°C, ale reálně přes 60 snad mít nebude.

17.07.2016 (10:47:42)  K # IP X
VroutekB:
Jeb ho to byla rána! **12

OBRÁZEK
17.07.2016 (11:00:35)  # IP X
VroutekB:
Lol, to musel bejt solidní zážeh prdů **27

OBRÁZEK
17.07.2016 (11:20:51)  # IP X
VroutekB:
To jsou přesně důvody, proč pak vznikají požáry...

OBRÁZEK
17.07.2016 (15:08:59)  # IP X
VroutekB:
Odbrousit opálené místo, ty extra pečená odfrézovat/odvrtat:

OBRÁZEK

Aplikovat na očištěná místa novou masku:

OBRÁZEK

A zapájet tam něco, co se pod sebe jen tak nevychčije. **27

OBRÁZEK

Hirošima Hadr Hotovo. Už to zase funguje.
18.07.2016 (08:34:20)  # IP X
Dr. Doktor:
jak je to vinutí na trafu pěkně halabala**02
18.07.2016 (15:29:25)  # IP X
Radek (mail) :
no pěkný. Ještě, že z tý desky neodletěl **02
18.07.2016 (19:12:56)  # IP X
VroutekB:
No jako čekal sem kde co, ale vypálený kráter pod mírně nafouklým elytem teda ne **02 Zřejmě ten kondík pod sebe vydatně uchcával, až to tam zkrátka řádně drblo.

Spíš je fascinující, že ten miniaturní SMD grec v pouzdře (tuším?) MINIFLAT to přežil bez újmy. (akorát prdla pojistka T1A v plastu, viz foto), jinde žádný problém. Ten integrovaný měnič sem akorát vypájel, abych ho očistil od sazí a pokovení od odpařené mědi z výboje.
18.07.2016 (19:24:55)  # IP X
8-bit (mail) (web) :
Opravoval jsem nedávno něco podobného, kond byl taky 33u, akorát nippon (nevím už jaké řady) a měl uhořelou jednu nohu i s padem. Příčinu bych asi viděl v absenci jakéhokoliv omezení proudového nárazu při zapnutí, možná ještě v kombinaci s nějakým studeňákem nebo jinou chybou v osazování. No tak jsem odvrtal ten pad, vrazil tam nový kond, nohu ohl a zapájel kousek vedle a nafasoval za to flašku chlastu **02
18.07.2016 (20:41:52)  # IP X
VroutekB:
Tady byl původně 22uF nějaký shitkond (i přesto, že zbytek tuneru je osazen japonci), na 85°C.
Tak jsem ho nahradil nějakou 33uF ELNAou na 105°C, která je o fous větší a tak se teď dekl nedá pořádně zavřít **02**02
18.07.2016 (20:57:00)  # IP X
Peca303 (web) :
Doufám, že je ten dekl plechový **20

Zbytek zdroje vypadá kromě toho trafa docela poctivě, hlavně to odrušení na přívodu... to je nějaký satelit? Se shitovými kondy ve zdroji jsem se setkal u hi-end videa Sony, celá mašina osazená Elnou a v zaplechovaném vyžhaveném zdroji byly nichicony na 85°C. Video, stejně jako všechna ostatní Sony z té doby, skapalo na rozsypané plastové kolečko.
20.07.2016 (00:24:24)  # IP X
RayeR (web) :
No pekny, tohle sem teda este taky nevidel, pritom ani nevypadal nafoukle. Zrejme mel ten kyblik poctive pancerovanej, aby misto nafouknuti a prasknuti toho nariznutyho vrsku pekne vyhrezla ta gumova zatka vespod :)
20.07.2016 (12:32:40)  # IP X
RBMK (mail) (web) :
And we have a liftoff!!!
Zažil jsem uhnilou nohu v monitorech benq, kondík vyblitý nahoře i posraný dole, ale takle mi to ještě nikdy nebouchlo...
21.07.2016 (00:04:23)  # IP X
RayeR (web) :
Docela zajimavy clanek o elytovem moru na wiki, asi na tom neco je...
https://en.wikipedia.org/wiki/Capacitor_plague

13.07.2016 (19:39:57)  K # IP X
KIN (mail) :
OBRÁZEK
13.07.2016 (20:18:47)  # IP X
Radek (mail) :
to je, éééé, dekadentní až do prdele, nechat si na lejtka vytetovat tyhle dva pány. Ale zase aspoň, že ne na půlky **37

12.07.2016 (00:47:19)  K # IP X
VroutekB:
Nová eForce sezóna právě začíná **02

OBRÁZEK
12.07.2016 (00:59:56)  # IP X
SOB's (mail) :
co to máš ?
12.07.2016 (10:54:05)  # IP X
VroutekB:
Takový vošklivý bastl do té formule... a vůbec mě to nebaví.

OBRÁZEK
13.07.2016 (23:31:27)  # IP X
VroutekB:
No asi mi to večer fakt už nemyslí, ale nic lepšího mě nenapadlo, kterak z přepínače SP8T udělat normální rotační enkodér **03

OBRÁZEK
20.07.2016 (00:33:26)  # IP X
RayeR (web) :
Bud rad, ze si to muzes takle ladit na stole. Ja neska celej den cucel do zdrojaku aniz bych to mohl spustit, otestovat ci ladit. Nakonec sem nasel par chybek, jednou zkompiloval a poslal. Ted se jen muzu modlit, jesi sem tema opravama tam nevnesl n-nasobek novych chyb nebo tam proste jen neco nerozbil. To je teprv na palici...

9.07.2016 (14:21:29)  K # IP X
S.M-A-RT:
Speciál je holt speciál **02
OBRÁZEK

6.07.2016 (15:47:48)  K # IP X
VroutekB:
Oscilátor 12.6GHz s dielektrickým rezonátorem **37

OBRÁZEK

OBRÁZEK
6.07.2016 (16:42:48)  # IP X
8-bit (mail) (web) :
Takové psycho. Nejlepší jak je to trimované těma bondovacíma drátečkama **18
6.07.2016 (21:06:23)  # IP X
Radek (mail) :
ježiši kriste **35
7.07.2016 (11:35:19)  # IP X
SOB's (mail) :
tyvole co to je, k čemu sou kurva ty vějířky, ostrůvky, trojuhelníčky, nebo naklonění o 45° NA CO TO DOPRDELE JE !!! **12 **36
jediný co vim, tak že ty vějířky sou pásmová zádrž
8.07.2016 (00:19:50)  # IP X
VroutekB:
Ty malé čtverečky jsou prostě kondenzátory, kterými lze kompenzovat okolní prvky, je-li to potřeba. Nezapojené čtverečky jsou prostě nezapojené a nemusely by tam být.
Vějířky jsou pásmové zádrže, to jo, ale zde si nejsem jistý, pač sou vějířky dělené vejpůl a připojené kusem vedení, nikoliv bodově jak je zvykem. Tyhle věci jsou i značně mimo mé chápání, a to že si o tomhle blázinci snažím něco nastudovat už nějaký ten pátek... **02
8.07.2016 (12:46:50)  # IP X
Koval (mail) :
No doprdele, tohle mi hlava nebere **18
8.07.2016 (22:46:23)  # IP X
antibalda (mail) (web) :
Jo takto vypadá Hardcore porn v elektronice **09
Jinak obdivuji lidi, co mají hlavu tohle to vymyslet, to chce **04

30.06.2016 (03:42:37)  K # IP X
8-bit (mail) (web) :
Nemáte někdo tušení, co tohle kurva je a jak to jako vzniklo? Koupil jsem 2 kusy za pár korun na Tao čistě ze zvědavosti, pač evidentně to byl nějaký šrot už podle fontu a loga. Samozřejmě že to má úplně jinou kapacitu hradla než originály (tj. asi 5* vyšší), je to o víc jak půl milimetru tenčí než normální TO247 a má to jakoby přivařené nové nohy na zbytky těch původních. I neodolal jsem, jeden jsem louskl a docela mě překvapila plocha čipu uvnitř - ten šutrák co tam byl měl evidentně co dělat aby se vůbec vešel dovnitř. Originál jsem ještě žádný neodpral a dobrý samozřejmě kuchat nebudu, nicméně čip bude mít určitě o hodně menší minimálně proto, že existuje eště SCH2080, což je stejný tranzistor s dodatečnou SBD na dalším čipu vedle. Každopádně divím se, že se těm číňanům chce tohle dělat, zdalipak by je nevyšlo finančně líp to prostě prodat jako to, co to původně bylo a když už, tak tomu jen přivařit nové nohy a označení nechat na pokoji **02

OBRÁZEK

OBRÁZEK

27.06.2016 (22:18:48)  K # IP X
RayeR (web) :
Chcete zazit instalacni peklo? Nainstalujte si vyvojove prostredi Atmel Studio 7!
Se z toho poseru, zitra du na naky seminar o Sigfox/BLE/Wifi a je tam vyzadovan vlastni NTB s nainst. Atmel Studiem 7. Jelikoz to vyzaduje minimalne Win7, tak sem si na to vypucil firemni NTB (naka i5 haswell s 8GB RAM, Win8.1 64b) a samozrejme prvni, co me po zapnuti cekalo, ze se Win pripojily na firemni wifi a zacly stahovat aktualizace bez moznosti zruseni. No dobre, 83 aktualizaci, tak sem to nechal jet asi hodinku, po par restartech se vse zaktualizovalo, ba dokonce se to ani nepreinstalovalo na Windows 10, tak sem radsi hned auto.upd. vypnul. Stahl sem 900MB instalator Atmel Studia (uz to nejde stahnout na kliknuti, ale je vyzadovana naka dementni registrace) a spustil to nekdy po osme. Zaclo to instalovat nejprve Visual studio, pak ruzne dotnety, frejmworky, drivery a ja nevim co este, mezitim restart systemu, po jehoz spusteni se opet objevil instalator a chroustal a chroustal a ted mi to uz asi pul hodiny visi na teto obrazovce, mrna se to a mrna, ale progressbar nic. Tak to asi zhybernuju, donesu domu a necham bezet do rana...
Za takovou mrdku mel Microchip po akvizici Atmelu nechat vsechny softweraky co to maji na svedomi vyhodit na dlazbu...za to, co udelali kdysi z docela pekneho Avrstudia 4.x

OBRÁZEK
27.06.2016 (22:55:15)  # IP X
Peca303 (web) :
Rotační kolečko, největší vynález naší doby.
27.06.2016 (23:01:11)  # IP X
8-bit (mail) (web) :
Si říkám proč takový šrot vůbec mikrocyp kupoval, bych nechtěl atmel ani zadarmo (tím samozřejmě nemyslím jen CPUčka, ale celou firmu) **02

Jinak pořád ten binární odpad používá úžasný opensource toolchain který ani není schopen přeložit správně projekt pro megu 164? Ony totiž atmel dostaly do kopru hlavně polofunkční vývojové nástroje, které obsahujou ještě víc chyb a pastí než ty jejich luxusní army, kde na některých kusech nefungovala ani RMII. Akorát se to zjevně rozhodli řešit tak, že se na tu sračku snaží uplácávat pořád nový a čím dál horší xict a myslí si, že zdroj problému tím zázračně zmizí. A nebo už je konečně napadlo, že by si mohli napsat i vlastní překladač? **02

Každopádně tohle instalovat tak leda do virtuálu a zacházet s tím jako s nějakým virem. Po použití tomu okamžitě zlikvidovat a obnovit ze zálohy celý disk **02
28.06.2016 (00:50:14)  # IP X
VroutekB:
Já tu mám stále nainstalované v 4.16 **02
28.06.2016 (02:08:47)  # IP X
RayeR (web) :
Jo, taky mam normalne jen 4.x (tusim 4.18), ale to je jen na 8bity. To nove Atmel studio je i na ty jejich SAM ARMy (GCC jako podvozek) + naky frejmwork neco jako ST Cube, nevim k cemu MSVC... A nepohlo se to ani o pixel, tak to asi budu muset zrestartovat.

>8-bit
zas neprehanej, sem v tom avr-gcc psal hodne let a az na jeden problem s linkerscriptem pro jeden MCU, ktery byl vyreseny na avrfreaks, sem nemel zasadni problem.
Chyba prece neni v opensource nastroji, ale v tom, ze vyrobce mrda jeho podporu misto aby pilne commitoval do repo. Naopak mi to usetrilo hodne prace, kdyz sem mohl velmi snadno prenaset kod z PC (tez gcc) do MCU. Jen nevim proc mel Atmel potrebu to gcc obestavet takovou horou bloatwaru a snazi se za kazdou cenu delat jedno IDE pro 8bity i 32bity jako monilitickej balik. Rada ostatnich rozumnych vyrobcu ma proste podporu v GCC (toolchain) + nejake knihovny a vic programatorovi nevnucuje. Editor, debugger atd. at si kazdy pouziva co se mu libi. Treba poznamkovy blok nebo Vi :)
28.06.2016 (03:34:25)  # IP X
8-bit (mail) (web) :
Jde o to, že pokud se nějaká firma rozhodne jít cestou opensource šaškáren, změní se tím podstatně její vztah k zákazníkovi. Protože pokud by nastala hypotetická situace, že si nainstaluju např. CS+, napíšu program blikled (předpokládejme, že je správně), program se zdánlivě v pořádku přeloží, v pořádku zapíšu binárku do procesoru R5F5210něco s x kB flashky a y kB a procesor pak neudělá ani píču, můžu se obrátit na výrobce s otázkou co to jako kurva má znamenat a ten má minimálně morální povinnost začít to urychleně řešit, pač to jsou jeho sračky. Takhle by to vypadalo v případě normální, funkční firmy a normálních, funkčních vývojových nástrojů. Oproti tomu u firmy Atmel je však věci mají jinak. nastane-li stejná situace, akorát s procesorem Atmega164, sice můžeš kontaktovat Atmel, ale s 99% pravděpodobností se od nich maximálně dozvíš, že tohle nejsou jejich sračky a že se máš zeptat avrichtylů na fóru, protože atmel ve skutečnosti žádné překladače nedělá (nebo aspoň nedělal) a je to záležitost "komunity". Na fóru to sice řešilo v průběhu asi 2 let už tak 10 dalších nešťastníků, nicméně pořád to není opraveno a řešením je si přepsat nějaký maras v linker scriptu pro megu164. To se jako někdo snaží si ze mě dělat prdel?! Proč by mě vůbec mělo zajímat, co mám jako upravit a na co vůbec je nějaký posraný linker script? Kolik hodin času mám ještě kromě toho clusterfucku předtím s (ne)blikáním ledkou promrdat hledáním kde se to kurva nastavuje a co tam mám změnit? Ne, tohle kurva nejsou moje sračky, chtěl jsem jen napsat program a najebat ho do procesoru, toť vše! Ergo, podpora "komunity" namísto napsání vlastního překladače je pro určité zkurvené molochy perfektní příležitost, jak si ušetřit práci a jako bonus se zbavit veškeré odpovědnosti za sračky jako v příkladu výše. Ze zákazníka se tím pádem stal pro zmrdofirmu v zásadě kus hovna a jeho problémy s tím nefunkčním xindlem zmrdofirmu nemusejí zajímat. Akorát těm kryplům zjevně nedošlo, že žádný normální manažer si radši nedovolí takový porouchaný bordel pustit do jakékoliv větší nebo střední firmy (pač by firma pak ještě dost možná potřebovala dalších X lidí, co by záplatovali překladač) a atmel tím pádem zjevně neprodal tolik předražených AVeRk, kolik by chtěl. Tak ještě že se našel idiot, který to koupil **22
28.06.2016 (03:42:17)  # IP X
RayeR (web) :
Tak po restartu Win se instalator spustil znova, neco sem odklikal, pak se to este asi hodinu instalovalo a je konecne hotovo. No neco takovyho sem uz dlouho nezazil, tak hura za 4 hodiny zase vstavat...
28.06.2016 (03:46:51)  # IP X
8-bit (mail) (web) :
Ježišikriste **11 Mikrocyp by asi udělal nejlíp, kdyby ten šrot prostě rozprodal na blešáku.
28.06.2016 (04:07:03)  # IP X
RayeR (web) :
>8-bit
Hm, je snad povinnosti vyrobce procesoru nabizet vyvojove nastroje a jeste k tomu zdarma? Urcite neni. Je pak na uzivateli, aby se rozhodnul nejen podle ceny HW, ale i podle dostupnosti a kvality vyvoj.SW. Ono bude tech firem, co si pisou vlastni prekladac na sve procaky docela minimum. ST si taky nedela svoje, ale vyuziva komercni IAR, Keil a OS GCC. A snad vsichni, co delaji neco s ARM jadrem, maji min. tu podporu GCC, ktera je pro ARMy asi nejvice rozvijena, pac je to nejzivejsi platforma. A tudiz i oprava chyb je rychlejsi nez u mrtve AVR platformy. Vyrobce by se mel pak postarat aspon o korektni linker skripty a startup kody, kery sou specificky podle modelu. A asi nebude nic divnyho, ze stejny jadro s jinak velkou flash/ram se proste lisi, muze tam pamet treba zacinat i od jiny adresy, takze asi neni uplne standandardni cpat program prelozeny pro model x do modelu y a cekat ze pobezi stejne. Muze a nemusi. Samozrejme vyrobce nebo 3 strana by mela zajistit korektni podporu danyho typu, kor pokud je to placenej produkt. Kdyz ti pristup atmelu u AVR nevyhovoval, mohl sis koupit misto toho procesory treba od toho mrdkocipu, hitachi, NECu a pod a k tomu si zacvakat placeny prekladac a pak vyuzivat podporu. Nerikam, ze to od amelu nebyla vychcanost zneuzivat OS produkt a kaslat na podporu...
28.06.2016 (12:23:23)  # IP X
VroutekB:
Já si teda myslim, že by to měla být pro výrobce v roce 2016 povinnost, poskytovat ke svým produktům kvalitní nástroje, zdarma. K čemu ti je procesor s geniální architekturou, když nemáš čím kompilovat a psát soft? Keil patří pod ARM, tam je toto splňěno, až na to, že to není zdarma. Keil je slušný kompilátor, lepší než nějaké GCC.
Což ty procesory, na to je eště kde co, ale zkus si třeba sehnat nějaký simulátor pro mikrovlnný záležitosti (mikropáskový vedení a tak...) - jako hobbysta si můžeš tak akorát políbit prdel... Štěstí, že ty procesory jsou aspoň oblíbené a rozšířené, tak na ně aspoň nějaké nástroje zdarma jsou.
28.06.2016 (13:08:37)  # IP X
8-bit (mail) (web) :
>RayeR
Povinností určitě ne, ale bylo by určitě žádoucí mít funkční nástroje aspoň jako placenou možnost. Totiž pokud je na vyližprdel překladač, je zákonitě díky tomu pro normálního uživatele na vyližprdel i celá architektura ikdyž je hardwarově v pořádku. A to byl/je přesně případ atmelu.

A jak mi rok zpátky nebo kdy nešla ta mega164, tak opravdu nešla pod korektně nastaveným projektem v avrstudiu s aktuálním gcc. Nakonec jsem nenašel, kde se ten linker script vůbec přenastavuje a nechtělo se mi s tím promrdávat další čas, tak jsem prostě objednal na 10 atmeg324 které mi předtím fungovaly a radši jsem to všechno přepájel.

Od Atmelu jsem proto už dávno zdrhl a tím hlavním důvodem bylo gcc. Takže nové projekty místo malých AVR obsahujou RL78 a místo velkých AVR obsahujou RX. A staré věci pravděpodobně překopu taky až spotřebuju desky co tu mám **22
28.06.2016 (15:16:39)  # IP X
RayeR (web) :
Dyk pro AVRka sis mohl taky koupit IAR a patrne i dalsi komercni prekladace....
28.06.2016 (15:47:20)  # IP X
RayeR (web) :
>Vroutek
Pokud ti vyrobce da zadarmo nejaky komercni prekladac, tak to tak uplne zadarmo neni. Urcite tem SW vyvojarum musi neco platit a pk proste ty naklady rozpusti do ceny procesoru nebo dotuje z jineho odvetvi. Navic "zdarma" dostanes typicky nakou limitovanou verzi. Konkretne, o kolik je ten Keil na ARMu rychlejsi nebo o kolik % kratsi kod generuje nez GCC? Kolega pri kazdem updatu GCC dela nejake srovnavaci testy s predchozi verzi, prohlizi si generovany assembler, tak ma prehled jesi se nake optimalizace zlepsily nebo zhorsily. Ale pri dnesniim vykonu ARMu a kapacitach pameti nema moc smysl nake % rozdilu resit. Naopak usporeny cas pri portovani z jedne platformy na jinou v pripade GCC je zajmavy.

8bit>
zousel si vubec novejsi verzi avr-gcc? Defaultni linkerskripty jsou v winavr\avr\lib\ldscripts jinak pomoci parametru lze pouzit i jiny soubor, ktery si treba nahrajes do adresare k projektu. Ja sem to tehda vyresil upravou 1 nebo nekolika malo radku v def. linkerskriptu, kde byla chyba. Nejvic casu zabrala analyza co se vubec deje, protoze program se choval dost zajimave, kdyz misto do glob. promennych zapisoval do registru periferii, to byl nejmin den pekla **02
28.06.2016 (16:27:24)  # IP X
8-bit (mail) (web) :
Jj, tohle dokáže posrat celý den a proto by to určitě nemělo být považováno za něco normálního. Takový software je u mě prostě porouchaný šrot a příčiny úpadku atmelu bych hledal právě někde tady, ještě když atmel tento šrot sám doporučuje jakožto první volbu. A nevím proč bych měl platit nějakému keilu za překladač pro vyprcané AVRko, když CC-RL mám zdarma do 65 kB kódu. A plná verze kdyžtak stojí nějakých 1000 $, což je ekvivalent tak 4-5 dnům promrdaným díky nefunkčnímu gcc. A s gcc pro ARMy to taky není žádná sláva, pač zrovna jak jsem se kdysi sral s tím ohavným STMkem (32F4něco), tak ten překladač co jsem měl nefungoval vůbec taktéž. Pomohlo jej nahradit opravenou verzí od Mentoru (nic jiného jsem neměnil). A pak tu samozřejmě máme ještě opensource nástroje pro debug jako GDB a openOCD, což je už teda absolutně enormní hromada hoven, to musí potvrdit každý kdo se ten xindl někdy pokoušel používat **22

Jinak verzi gcc jsem měl v momentě, kdy to se mnou vyjebalo (naposled), aktuální a jestli se to někdo uráčil opravit nebo ne nemám tušení. Bylo to jen u megy 164, přičemž 324 a 644 fungovaly normálně.
28.06.2016 (16:43:24)  # IP X
VroutekB:
Keil máš pro Cortexy M0 od ST momentálně zdarma v plné licenci. Na ostatní do 32kB zdarma. Takže já bych si moc nestěžoval. **22
28.06.2016 (16:45:22)  # IP X
VroutekB:
Mimochodem, s tím že ty profesionální tooly a IDE by měly být zadarmo, s tím sem to myslel třeba tak, že by se cena jejich licencí a vývoje měla rozpustit v ceně produktů. Já vopravdu nehodlám vysolit $5000 za to, že párkrát do roka potřebuju něco naprogramovat...
28.06.2016 (16:58:17)  # IP X
8-bit (mail) (web) :
Já mám zas trial verzi CC-RL zdarma do 65k a CC-RX do 256k. A 60 dnů od první kompilace neomezeně. Takže to chce opravdu masivní projekt, abych vůbec potřeboval plnou (každý stojí asi $1000 a na víc jak 65k kódu v těch malých 16b RL bych to asi nikdy neviděl, u RX by se to asi přetáhnout dalo). IDE je zdarma **22
29.06.2016 (04:43:48)  # IP X
RayeR (web) :
No a zas nekdo, kdo chce pouzivat gcc/staci mu to, tak nechce priplacet % ceny MCU na licenci nakeho keilu/IARu. Holt vsem se nejde zavdecit.
OpenOCD v Linuxu funguje snad OK, s win portem je to horsi no. GDB je o zvyku (sou na nej i naky GUI nastavce), ale nevim, nepouzivam...
29.06.2016 (12:00:35)  # IP X
ms-boss (mail) (web) :
A je to Atmel Studio asoň trochu použitelný? Verze 6.2 mi chodí tak, že kliknu na záložku vlastností projektu, abych si změnil úrove'n optimalizací a na minutu to celý dostane infarkt...
29.06.2016 (13:49:24)  # IP X
8-bit (mail) (web) :
Ono nejen, že to pořádně nefunguje pod woknama, ale ještě je nadlidský úkol tento kentus vůbec nastavit pomocí těch tisíci cfg souborů ve 20 různých formátech. Fuj, už nikdy víc **34
29.06.2016 (17:57:46)  # IP X
RayeR (web) :
>ms-boss
Neni, je to lina sracka, vcera sem u toho upel a uz asi nikam, kde to budou vyzadovat nepudu. Pritom ten NTB neni zadna plecka, akorat ze nema SSD. Ale tak za ten Sigfoxi vyvojovej kit ta hodina utrpeni stala, to zas jo :) Tu desku s tim jejich SAM ARMem sem zahodil nekam hluboko do skrine a pripojim si to normalne k naky Atmeze (sou to 2 samostatny kity).

>8-bit
nevim jakejch 20 konfiguraku, ale da se to nastavit tak, aby to slo snadno spustit z nakyho skriptu - vhodny do vyroby, tam naky klikatka nemaji misto, kdyz se jede ve velkym...
Ja to teda na nic nepouzivam, pouzivame cmdline utility od ST.
29.06.2016 (18:09:27)  # IP X
RayeR (web) :
A BTW co sem se dozvedel, tak AVRka pod mrkvocipem rozhodne nekonci, pojedou min. este 10let, jsou pripravene i nove typy tiny, mega, xmega... Ono i kdyby to atmel utnul, tak by si to Cinani pro ty svoje mrdujina vyrabeli sami...
Z toho baliku Atmel Studia 7 sem si aspon vyextrahoval novejsi avg-gcc 4.9.2 a libc 2.0.0, zkusmo sem prelozil jeden projekt pro mega8 a vypadl kod asi o 100B mensi...
29.06.2016 (18:27:37)  # IP X
8-bit (mail) (web) :
Jj, a přitom třeba RFP nepotřebuješ spouštět ze žádného skriptu, stačí si nastavit projekt a pak už jen zapíchnout jehličky do desky a spustit programování jedním kliknutím. Umí aji zapisovat různá sériová čisla z tabulky na libovolnou adresu do FLASH. Jsou tam navíc na výběr 2 gui, buď normální nebo osekané pro opičky ve výrobě. Ale proč to dělat jednoduše když to jde složitě, že? **02
OBRÁZEK
OBRÁZEK
29.06.2016 (18:54:42)  # IP X
RayeR (web) :
No a co kdyz nehces klikat na zadnej start ,ale spustit to automaticky, jakmile obsluha vlozi panel desek do jehlovyhop testeru? Tak budes psat nakej windowsi ojebavac, kerej bude posilat event klinuti, ze...
29.06.2016 (19:05:38)  # IP X
8-bit (mail) (web) :
Tak v tomhle případě se to dá spustit i z příkazové řádky **22
1.07.2016 (19:08:43)  # IP X
RayeR (web) :
V poradku, ale rada klikadel CLI ovladani nepodporuje, pak je za takovou utilitu clovek rad...

25.06.2016 (23:23:06)  K # IP X
VroutekB:
Když se tu tak poslední dobou rozmáhají ta "témata pro dospělé", tak se taky musím pochlubit, co sem si zkusil napočítat. Nejspíš to nebude dobře nebo to nebude sedět, ale tak aspoň sem se to naučil počítat.**30 Ještě to tak mět a umět v čem odsimulovat. **19

Zkráceně výpočet:
OBRÁZEK

A výsledek po večeru počítání a odvozování:
OBRÁZEK
26.06.2016 (07:30:35)  # IP X
ms-boss (mail) (web) :
Link na ten dokument jsi mi posílal do mailu nebo ne? Nemůžu to najít v tý hromadě zpráv.
26.06.2016 (10:52:28)  # IP X
VroutekB:
Pošli ti co tu mám.
26.06.2016 (16:34:12)  # IP X
VroutekB:
Něco to dělá.

OBRÁZEK

Horní stopa je širokopásmový šumový generátor samotný, dolní stopa s hrbem totéž přes můj prasofiltr.
OBRÁZEK
26.06.2016 (20:45:59)  # IP X
Tim:
Co, že ses dal na tu vf magii?
26.06.2016 (21:05:15)  # IP X
VroutekB:
No dal no... Známý mikrovlnnář mě přesvědčil ať to zkusím. A já zišťuju, že mě to i celkem baví. I když tomu dost pyču zatím rozumím. A je to aspoň něčemu užitečný a zajímavý, na rozdíl od těch tesláků a VN traf, kterých tu má doma každej šest půlek **02
27.06.2016 (18:14:17)  # IP X
RayeR (web) :
Ze ti ty teslaky porad tak lezi v zaludku, dyk tady nikdo uz aspon rok zadnou novou konstrukci nedal. Co se tu jich par objevilo, tak to bylo tusim uz neco starsiho. Me by zas byly na nic tyhle mikrovlny bazmeky a taky tu nepicuju :)
27.06.2016 (19:20:18)  # IP X
medvídek (mail) :
Nejsem tu dost dlouho na to, abych to postřehl, ale Vroutek někdy zbastlil nějaký teslák ?
27.06.2016 (19:59:56)  # IP X
VroutekB:
Jop, minimálně jeden malý SGTC napájený trafem z merkura. Dělalo to asi centimetrovou korónu. **02
17.07.2016 (23:17:55)  # IP X
milan (mail) :
ježišmarjááá dobrovolně někdo... dělá tohle. moje noční mura. sme si zapsali předmět filtry, byl super a zajímavej, dokud nebyla zkouška. **02
Ale jinak palec hore. je to opravdu zajímavé odvětví, ale nechytlo mne.
Nejvíc mne zaujala syntetická cívka. pač znám jen syntetickou barvu **02

25.06.2016 (19:26:45)  K # IP X
StandaM (web) :
Cavole uz jsem rikal, ze nemam rad trafa? **01

Si takhle hraju s tim svym digitalnim impedancnim mustem celej happy, ze to jede. Na 1 kHz chyba faze pod 0.5 urad, dokonce i na 100 kHz to jede s chybou pod 10 urad. No neradoval jsem se dlouho...
I stalo se, ze jsem potreboval kalibrovat nejakej proudovej bocnik na nizkych kmitoctech. Tak jsem to nastavil, secko funguje jak ma, az na to ze to ukazuje fazovou chybu jako prase (+10 urad). To bych cekal na VF, ale na 75 Hz.

Hruby schema:

OBRÁZEK

Ze spektra napeti na Z1 a Z2 je celkem jasny, ze je neco v 3.14ci:

OBRÁZEK

Krom 50 Hz hoven a harmonik 75 Hz, coz se od prebuzenyho trafa asi da cekat, je tam zajimavej "spectral leakage" hlavniho peaku na 75 Hz. Sem si rikal posrala se synchronizace ADC/DAC, takze to neni koherentni. Toz jsem navzorkoval simultalne napeti na generatoru Gm:

OBRÁZEK

Takze v tom to neni, pac tady je to jeste cajk. Z toho spektra je celkem jasny, ze je tam drift jako prase, Ok, takze je to jasny, pred kazdym merenim upravuju hodnoty DAC, aby mustek zustal vyvazenej, takze ta skokova zmena ampitud a fazi Gm, Gk a Gw vyvolava nejaky prechodovy deje... Toz jsem odstranil AC slozku z napeti na CH0:

OBRÁZEK

Bingo, je tam krasna prechodovka prvniho radu.

Takze hypoteza: ta exponenciala je prekvapive pomala, v podstate DC a to leze do trafa, takze se zjevne meni prenos z Gm na CH0.

Experiment: Navzorkoval jsem dlouhou nudli hned po zmene napeti na kanalu Gm, rozsekal jsem to po jednotlivych periodach 75 Hz, fitovanim jednotlivych period sinem vyextrahoval amplitudy a faze v case:

OBRÁZEK

Yeah! Problem odhalen ... a ted kua co s tim?

Cekat 10s na ustaleni prechodovyho deje se mi fak nechce.

Návštěvní diskuzní kniha danyk.cz
Hlavní diskuze Diskuze s obrázky Bazar Píseček


Strana 11 / 34
Vláken 847, na str:


RSS danykovy diskuze - tato kategorie   RSS danykovy diskuze - všechny kategorie

Stará diskuze