Diskuze - danyk.cz

• Diskuze s obrázky. Tato kategorie je určena k diskuzi nad vloženými obrázky. Vkládejte (přiměřeně velké) obrázky ve tvaru Obr:adresa, tedy např. Obr:http://danyk.cz/kniha/obrazek1.jpg
• Umí BBCode tagy: [b]tučně[/b], [i]kurzíva[/i], [s]škrtnuté[/s], [code]kód[/code] a označování odkazů.
• Všechny kategorie kromě Písečku jsou jen pro schválené uživatele. Pozor - za spam nebo nevhodné zprávy Vám bude zrušen účet.

Přezdívka:
Heslo:
Text:

17.12.2015 (19:47:04)  K # IP X
MIKE (mail) :
Není nad dobrej datashit
OBRÁZEK
17.12.2015 (20:32:16)  # IP X
antibalda (mail) (web) :
Ano, vystihl jsi to dokonale, tohle je opravdu datašit **01
17.12.2015 (22:51:52)  # IP X
Radiátor:
a co jste nepochopili ? to jednou až budete aplikovat....
17.12.2015 (22:55:23)  # IP X
Radiátor:
**37
18.12.2015 (13:11:01)  # IP X
ms-boss (mail) (web) :
nefunguje

16.12.2015 (23:37:21)  K # IP X
bkralik (web) :
Tohle se teda uplně netýká elektra, tak doufám že mě všichni nevyhejtují, ale hráli jsme si v laborce **02
OBRÁZEK

16.12.2015 (19:11:11)  K # IP X
ms-boss (mail) (web) :
Tak, kdo uhodne, na čem se to tu dělá? **01
OBRÁZEK
16.12.2015 (22:54:58)  # IP X
RayeR (web) :
Nakej ten Jiraskovo integrator?
17.12.2015 (00:25:35)  # IP X
Voitano (mail) :
nějaký dual slope AD převod?
17.12.2015 (20:22:38)  # IP X
VroutekB:
Nějký ten reciprokátor signálu.
PS: Sprav si kondíky v integrátoru. To zkreslení je přímo bijící do očí.
18.12.2015 (13:26:36)  # IP X
ms-boss (mail) (web) :
Já to taky vidim. Teď tam byly v nepájku strčený Teslácký keramiky (hnědý čtvercový polštářky 100n). Hádám, že foliáky budou vhodnější?

Všichni tři máte pravdu. Ale přesně se trefil pouze Vroutek.
18.12.2015 (20:56:03)  # IP X
ms-boss (mail) (web) :
No, a tady je to změřený.
Chyby připisujte teplotní závislosti odporů, nepříliš stabilnímu zdroji a 555 jako zdroji clockovacího signálu **02
OBRÁZEK
18.12.2015 (21:24:02)  # IP X
VroutekB:
A to si měřil pořád s keramikama v signálu? Proboha... jen to ne **02
Teplotní závislost odporů můžeš omrdat, proti teplotní závislosti relativní permitivity keramického dielektrika typu supermit (což ty 100n keramiky od tesly patrně jsou)

To kdybys chodil k nám na tlustoproud, tam sme tyhle závislosti detailně proměřovali. Člověk se pak pomalu začíná bát ty keramiky někam použít jinam, než do napájení. Pro větší zděšení doporučuji detailně prohlídnout měřítka os.
OBRÁZEK
18.12.2015 (21:35:43)  # IP X
ms-boss (mail) (web) :
Neé, keramika zůstala jen u tý 555 **02
Ten vzorek 4 jsi vytáh z tandelu, ne? **03
19.12.2015 (08:44:41)  # IP X
RBMK (mail) (web) :
Měříme teplotu kondenzátorem **16
19.12.2015 (09:24:09)  # IP X
VroutekB:
Vzorek 4 by měl být Supermit, jakýsi cosi ekvivalent X7R pro vysokokapacitní keramiky. Má obří relativní permitivitu.
20.12.2015 (18:57:39)  # IP X
StandaM (web) :
Jo, keramika od Teezly. Mi rikal kolega, ze se proste vyvalela placka, uklofl se kousek jako vzorek, pak se urcil pribliznej rozmer a udelala se serie. By vysvetlovalo, proc je kazdej jinej...

16.12.2015 (09:42:47)  K # IP X
Pavel_P:
obrazek k principu generovani PWM sinusovky, je to k videjku, které jsem dal do hlavni diskuze. Schemata nemaluji, vse delam hned na univerzalu..<br />
OBRÁZEK
16.12.2015 (17:43:51)  # IP X
Tim:
Ááá, "kódový válečník" **02
17.12.2015 (20:23:24)  # IP X
VroutekB:
Nějaký mrdujino od Freescale. Tím bych se ani snad nechlubil. **21
18.12.2015 (07:01:01)  # IP X
Pavel_P:
Mam i Zilogackou verzi,
https://www.youtube.com/watch?v=qKwZ7SkkF4I

A STM32 verze s generovani harmonických prubehu je ve vyvoji.
18.12.2015 (21:28:19)  # IP X
VroutekB:
Koukám, že ty procesory střídáš jak ponožky, ještě kdyby ses tak s nima naučil generovat správně deadtime a používat chybové vstupy pro ochranu HW před destrukcí. **04
Samotné provedení celku škoda komentovat, časem na to přijdeš, že takle se to prostě nedělá. **04

14.12.2015 (00:19:32)  K # IP X
VroutekB:
Aby Vroutek nebyl pozadu, tak dnes večer taky něco kutí... **22
OBRÁZEK
14.12.2015 (00:38:29)  # IP X
VroutekB:
Místní nadšenci do analogu jistě poznají, o co se jedná **02
14.12.2015 (00:40:28)  # IP X
ms-boss (mail) (web) :
Je to černější než černá. Co je to? **37
14.12.2015 (00:50:03)  # IP X
8-bit (mail) (web) :
CCD? **02
14.12.2015 (00:50:46)  # IP X
VroutekB:
Zatím jen obnovení DC složky a separování kompozitní synchronizace. A použil jsem na to zatím jen 3 tranzistory **02
Zrovna se chystám na dekodér H a V syncu. (nejspíš 4070 a 40106)
14.12.2015 (01:24:24)  # IP X
VroutekB:
A jak že se dělá separování VSYNCu? To se vezmou dvě hradla ze 40106, dva votpory, dioda a malý svitkáček. **02

OBRÁZEK

hsync bude bohužel trochu obtížnější, ale né moc.
14.12.2015 (01:47:37)  # IP X
VroutekB:
Tak už umíme i HSYNC. **37
V okolí VSYNCu to sice dělá blbiny (chytá i půlsnímkový pulzy), ale to moc nevadí, i tak je to BIG WIN **02

Modrý H, žlutý V:
OBRÁZEK

A zde ten celý vynález. Velmi složitý obvod **01 (A jde se na rozkladový obvody **02 )
OBRÁZEK
15.12.2015 (02:29:03)  # IP X
VroutekB:
Tak sem si k tomu dneska večer sedl, že dílo dokonám. A zde je první výsledek **02 Žádný zázrak, ta BM556 s její řízení jasu stojí za ...

OBRÁZEK

**37**38**02
15.12.2015 (03:00:28)  # IP X
8-bit (mail) (web) :
K čemu to vlastně bude a proč je to analogové? **02
15.12.2015 (03:14:33)  # IP X
VroutekB:
Je to v podstatě k ničemu a analogové je to proto, lebo mě baví si s analogem hrát. Prostě čelendž: Zobrazit video na osciloskopu. Žádný hotový video-integráče, jen tranzistory a pár hradel. Je to prostě taková efektní hračka **02
Jinak zkusil sem to teďka s BM566A a funguje to ovela líp! Akorát že moje BM566A má shnilý vertikál, takže mi obraz lítá náhodně po stínítku, jak tam hnijí ty KF504 v koncích... Ale ostrost a jas je výrazně lepší. (aby ne, když ta 556 kreslí stopou jak prst **03)
15.12.2015 (03:56:19)  # IP X
8-bit (mail) (web) :
Jo tak, každopádně pěkná hračka na to že je ze 3 tranzistorů a pár hradel **01 Já bych k tomu potřeboval CPLDčko a FX2LP **02
15.12.2015 (04:01:08)  # IP X
VroutekB:
nene, 3 tranzistory na fotce hóre tvoří jen oddělovač synchronizace... Momentálně jich tam celkem je 8. A asi to vylepší o 3 další (2x buffer a 1x nastavení jasu), mohlo by to trochu zlepšit obraz...
15.12.2015 (04:03:40)  # IP X
VroutekB:
Tu to máš celé **02

OBRÁZEK
15.12.2015 (14:14:04)  # IP X
VroutekB:
Ještě proběhlo pár úprav... a už se na to docela dá koukat... **37
OBRÁZEK
15.12.2015 (19:16:12)  # IP X
RayeR (web) :
Pekdy, pak zas muzes pro zmenu zkusit na skopu naky generator vektorovy grafiky, pokud's jeste nezkousel...
15.12.2015 (21:11:22)  # IP X
VroutekB:
Vektorovou grafiku sem zatim nezkoušel. Tohle mi ale připadlo zajímavější. Když už vektory, tak bych spíš zkoušel laserovou projekci.
16.12.2015 (18:56:03)  # IP X
Radek (mail) :
tak to je mazec **04
16.12.2015 (22:57:02)  # IP X
RayeR (web) :
Nj, u toho laseru sme zas v prdeli s tim galvem, coz je dost mech srani a ladeni nez se to ZV vykompenzuje. Este by byla sranda rozmakat DLP z projektoru a na nej svitit laserem, jeden keramickej se mi tu vali, ale bez datasitu :(

13.12.2015 (19:52:07)  K # IP X
Radiátor:
Hezký večer. **01
OBRÁZEK
13.12.2015 (21:01:33)  # IP X
Radek (mail) :
ha! Tu základovku na zdi znám, a ten teslák taky **02 Nu což, když už to tu je, tak tady je něco z mojí zahrádky. Další prachmatický TC s GU-80.
OBRÁZEK
13.12.2015 (21:55:58)  # IP X
RayeR (web) :
Jezisi, zase teslak u zaplyho pocitace! **02
13.12.2015 (21:56:23)  # IP X
Radiátor:
předchozí verze s delsim sekundarem **01
máš to hezky Radku **04

OBRÁZEK
13.12.2015 (22:06:32)  # IP X
PTC (mail) :
Máte to pěkný. To je DRko nebo QCW? Víc info?
13.12.2015 (22:20:08)  # IP X
RayeR (web) :
>Radiátor
Krasny rovny vyboj, vzhledem k vysce sekundaru fakt mocny, dobra prace :)
14.12.2015 (12:33:47)  # IP X
antibalda (mail) (web) :
Radiátor, co tak základní deska nalepená na zdi ? **02
14.12.2015 (16:46:43)  # IP X
Radiátor:
šak výzdoba, přeci tam nebudu viset obraz, nebo hodiny...
14.12.2015 (18:23:24)  # IP X
Radiátor:
jinak je to oboje DRko, je to v podstatě jen ZVS driver s interrupterem...
14.12.2015 (22:47:32)  # IP X
RayeR (web) :
Ja mam taky desku na zdi, exoticky kousek NexGen Nx586 s VLBusem, na to se hezky kouka :) A kdo chce koukat vic, at si zajde do klubu Cross, tam maji ve sklepe z desek vyskladanou celou zed **02

13.12.2015 (18:49:41)  K # IP X
ms-boss (mail) (web) :
Poznatek k osvicování plošňáků UV LEDkami:
Jde to. Zkoušel jsme minulý týden tu osvicovací desku, co jsem tu kdysi ukazoval (3x 1W LED od velryboslona). Přesto, že LED nikdy nebyly horké, ani nebyl překročen jmenovitý proud se jedna odsrala. Asi nějakej blbej bonding na chip (jeví se jako rozpojená, dřív jí šlo domluvit plácnutím o stůl, teď už je to trvalý). Čočka je z jakéhosi měkkého gelu a prochází jí bondovací dráty, tak asi utrhly nějakou blbou manipulací...
Doba osvitu kolem 10 minut.
OBRÁZEK
13.12.2015 (21:54:57)  # IP X
RayeR (web) :
Jo, kdysi sem mel podobnej problem s modrou laserovou LED, myslim ze to bylo prave taky bondingem, nakonec sem ji poslal prodejci zpet a zdarma mi ji vymenil...
Ale na to osvicovani, neni to osvetleni jen 3 LED kapanek nehomogenni?
13.12.2015 (22:08:12)  # IP X
afteret (web) :
Já už úspěšně používám UV LED osvitku dva roky. Mám desku o formátu 30x20cm a na ní 442 5mm ledek. Svítím z výšky 10cm na suchý resist a osvíceno za 24 sekund. V průběhu jsem odladil chybky jako napájení proudem a né napětím a dokážu vyrobit dps s cestama 0,2mm.
13.12.2015 (22:18:28)  # IP X
RayeR (web) :
hehe, 442 LED je oproti 3 uz docela srani to zapajet :) Otazka co mi to prinese proti obycejne vybojce :)
14.12.2015 (00:18:44)  # IP X
VroutekB:
Pěkná deska. Škoda jen tam toho shitana. **34
14.12.2015 (00:57:32)  # IP X
ms-boss (mail) (web) :
Jo, já mám ty ledky hodně blízko sebe, takže to homogenní vážně není. Ani náhodou. Časem udělám nějaké větší pole ledek, viděl bych to na 3x3 nebo 4x3 s většími rozestupy.
Tohle jsem osvicoval kolem 10 minut. Ale je taky pravda, že ta Petriho miska a obal od CD (akrylátová deska zkrátka není zatím součástí výbavy pokoje na Strahově) asi ani jedno moc dobře nepropouští UV...

>VroutekB:
Je to můj první pokus s fotocestou a rovnou oboustranná **02
Nedělám to pro sebe a plátce je škudlil, tak dostal shitana. A za ty kondíky uchladiče ale vůůůůbec nemůžu, já to jen skládal, jak mi to pod ruku padlo a ony se tam nějak samy dostaly **02
Tady to je celý:
OBRÁZEK

>afteret:
10mil (0,25mm) jsem dělal už přetiskem toneru **02
K fotocestě jsem přešl kvůli nespolehlivosti u větších ploch.

>RayeR:
Výhodou je to, že se člověk nemusí srát s tlumivkama, startérama, závislostí na zásuvku a je to bezpečnější pro zrak (asi? jistej si nejsem). A topí to minimálně.
14.12.2015 (01:02:55)  # IP X
VroutekB:
Startér pro rtuťovku? **02**02
14.12.2015 (07:59:11)  # IP X
ms-boss (mail) (web) :
Simtě, v jednu ráno mám právo blábolit. **02
Mimochodem, zjistil jsem, že tečka, ač fyzicky na radioakcích nepřítomen, na schématovníku stále čile žije **02
14.12.2015 (20:45:04)  # IP X
ms-boss (mail) (web) :
Tak jsem z toho fakt debil.
Všechno na místě. Operák, blokováky, zpětná vazba, RC články pro shutdown a mute, boucherot na výstupu a to je asi tak vše. Zkrátka do nějakých +-6V ten operák žere nějakých 50mA podle specifikace, ale pak najednou začne strmě růst a při nějakých +-7V už žere přes 0,5A. Přičemž při změření proudu zemnicím přívodem naměřím nějakých 30 mA, zbytek je příčný proud.
Na výstupu není vidět nějaký kmitání, na driver pinu taky ne. Na shutdown ani mute nijak nereaguje.

Může ten blbej šváb být v čudu? **27
14.12.2015 (22:52:03)  # IP X
RayeR (web) :
Hitana sou myslim z tech neznackovych spis ty lepsi, co sem tehda meril ESR, ale vydrz ukaze az cas, stejne to zavisi podle teploty a Irms namahani...
bossi, oscilokop nemas po ruce? Takle naslepo tezko radit.

11.12.2015 (21:01:43)  K # IP X
Choze:
Dneska jsem si pohrál s novým materiálem. Drcený perlit + Al2O3 + vodní sklo. Nerovnoměrné rozložení vody ve směsi způsobilo bubliny pri vytvrzování. **21
Nicméně obecně lze říci, že to je dost zajímavý materiál. Asi bude vhodný do indukčního ohřevu, protože je to velmi dobrý izolant, takže bude izolovat taveninu od cívky.
OBRÁZEK
11.12.2015 (22:02:01)  # IP X
Tim:
Zkoušel jsi už do toho prát plamenem? Jak se ti ty materiály chovají? Neměknou?
11.12.2015 (22:02:43)  # IP X
Tim:
Narážím tedy na to vodní sklo, mě se nějak nevede :(
11.12.2015 (22:45:40)  # IP X
Choze:
Samozřejmě. Jsem psal, že to plamenem vytvrzuju. Propanbutanovým hořákem. Takže něco kolem 1300°C. Nevzdávej se. Já měl podobný problémy. Jakou používáš směs? Ten SiC kelímek dělám ze 40g popílku + 20g SiC + 4 čajové lžičky vodního skla. Ovšem to sklo mám vlastní, takže mnohem větší koncentraci.
Hele vezmi třebas lžičku dětskýho pudru - to je talek. A přikapávej po kapkách vodní sklo. Mni to prstama a zkoušej to slepit. Ve chcíli, kdy to bude držet to prostě vypal hořákem. To nemůže měknout.
13.12.2015 (02:38:09)  # IP X
RayeR (web) :
Jo, ta tepelne izolacni vlastnost tomu asi hodne pomuze, pri takovych teplotach uz radiaci odchazi hodne tepla, takze je zbytecne do toho palit x kW a mit to volne na vzduchu...
13.12.2015 (11:14:08)  # IP X
Tim:
Aha, tak tím se leccos vysvětluj **04 ... jo, budu dál experimentovat... mimochodem, kde kupuješ levně ten SiO2? Děkuju
13.12.2015 (21:01:30)  # IP X
Choze:
RayeR: jj každý stupeň dobrý. Snad se to neukáže jako slepá ulička. Myslím, že by se tím dalo ušetřit dost výkonu.
Tim: nejlevněji to koupíš jako podestýlku pro kočky tzv. kočkolit. Kolem 150 korun koupíš až 7 litrů podle obchodu.
http://steliva-a-toalety-pro-kocky.heureka.cz/silica-ge...
13.12.2015 (22:03:39)  # IP X
RayeR (web) :
Hehe, sem netusil ze kockolit je obycejny SiO2, to tam nejsou naky dalsi primesi? To je holt marketing, z NaOH udelat krtka z acetonu odlakovac na nehty, atd, hlavne kdyz nam to EU nezakaze prodavat...
13.12.2015 (22:47:08)  # IP X
Choze:
Jsou i s příměsema, voňavky atd. Naštěstí existují přírodní lidé, kteří by svým kočičkám nedali nic jiného, než 100% přírodní materiál a proto jsou i kočkolity "natural" nebo "pure silica" **03
14.12.2015 (21:15:09)  # IP X
Tim:
OK, díky ... jinak, co takhle zahustit jenom to kupované vodní sklo vařením?

5.12.2015 (21:43:08)  K # IP X
koste (web) :
Tuten styl MB se běžně nevidí.
OBRÁZEK
5.12.2015 (22:51:54)  # IP X
RayeR (web) :
pripomina mi to ruzne HP/Dell, kteri si delaji nestandardni bedny...
5.12.2015 (23:57:11)  # IP X
koste (web) :
Je to vývojovej kit od ATI. NTB komponenty na ATX desce. Dokonce se na to dá připojit i baterka z ntb.
6.12.2015 (00:16:35)  # IP X
RayeR (web) :
Aha, zajmavy to sem este nepotkal. Sem si rikal co to je za uchylny rozlozeni konektoru, v pravo dole je asi PCMCIA...
6.12.2015 (12:33:16)  # IP X
Dreit (mail) :
koste - tvoje? Kdyby ses jí zbavoval, tak bych věděl o jednom AMD/ATI fanatikovi co by po ní skočil **22
6.12.2015 (22:01:09)  # IP X
koste (web) :
dreit> Zbavovat se jí budu. Mezi svátkama se nespíš objeví na aukru od 99,-
6.12.2015 (22:07:48)  # IP X
Dreit (mail) :
Vyřídím, bude nadšenej **01
8.12.2015 (18:12:27)  # IP X
Dreit (mail) :
koste> Dáš sem potom link? **22
8.12.2015 (20:31:10)  # IP X
8-bit (mail) (web) :
Nemáte někdo něco takového s FX-8800p? **02
8.12.2015 (22:22:49)  # IP X
koste (web) :
dreit> jo hodim pak link do inzerce. nespíš vystavim i pár věcí, co by se uplatnili i tady.
13.12.2015 (21:37:19)  # IP X
ms-boss (mail) (web) :
Nazdárek koště alias romane **02

4.12.2015 (23:48:36)  K # IP X
Choze:
Tak můj třítýdenní výzkum ohledně SiC keramiky je korunován částečným úspěchem. **06
Karborundum + elektrárenský popílek + vodní sklo
Mělo by to vydržet bez problémů i tekuté železo.
OBRÁZEK
5.12.2015 (00:32:42)  # IP X
Franta:
Pěkná práce. **04 To musely být nervy. Jaká bude vsázka?
Proč jsi zavrhnul grafitový kelímek, jenž je od čínana za přijatelnou cenu?
5.12.2015 (01:00:23)  # IP X
Choze:
Díky. Nervy to byly. Vyšlo to až na potřetí.
Tento je navržen do cívky indukčního ohřevu a je to jen takový první prototyp, abych otestoval vlastnosti materiálu a hlavně technologii výroby.
No a pak se pustím do větších kousků.
Grafitový od číňana jsem nezavrhl, mám ho taky, ale malinký.
5.12.2015 (09:13:44)  # IP X
Tim:
Nádreha, objeví se to časem taky v kategorii jak na to? **04
5.12.2015 (22:38:34)  # IP X
Choze:
Samozřejmě **01
5.12.2015 (22:50:46)  # IP X
RayeR (web) :
To se jeste nejak spece? Samotnymu vodnimu sklu jako pojivu bych asi moc neveril. Uz si to zkusil rozpalit jesi se to pak nerosype (samo nebo po drobnem narazu)?
5.12.2015 (23:22:05)  # IP X
RayeR (web) :
Jo, sem prehlidl ten clanek o vodnim skle, takze je to asi scopny tvorit pevny slouceniny s chem. vazbou. Ale kolik stoji suroviny na uvareni pullitru toho skla?
http://shopiq.cz/vodni-sklo-500-ml :)
BTW kdyz sme u te chemie, tohle zrovna probehlo ve zpravach http://tn.nova.cz/clanek/obavy-o-studenty-chemicke-poku...
nekdo tu uz na to myslim upozornoval driv. To tem neckam nezbyde nez naka virtualni laborator na tabletu, ale neni nad vybuchy a plameny pekne nazivo. Sranda je, ze pres vsechny ty debilni evropsky omezeni ohldne chemie nam tech teroristickejch utoku porad pribyva. Dalsi kokotina je naky navrh smernice na zakaz automatickych zbrani predelanych na jednotlivou strelbu - vsichni co si takove zbrane koupili by je museli odevzdat...
6.12.2015 (00:34:43)  # IP X
Choze:
Já vařil svoje proto, protože to obchodové je málo koncentrované a taky proto, že záleží na poměru Na2O ku SiO2, takže si můžu uvařit různé stupně zásaditosti. Cena vychází asi tak 50-80 korun za kilo čisté látky, podle toho jak zásaditou šarži vaříš.
---
Tři týdny jsem to zkoumal. Různý poměry, vytvrzování plamenem, nebo CO2. Bordel doma, prach...
Objevil jsem několik různých materiálů. Některé se nafukují při vytvrzování plamenem jako keramzit, jiné tvrdnou jako prase. Močil jsem to po vytvrzení. Atd...
A to jsem projel jen SiC. Ještě budu to samé dělat s Al2O3.
No a pak ještě izolační materiály s perlitem, vermikulitem atd...
---
Chemie jako předmět je už na odpis. Myslím, že za pár let už to nebude vůbec. Pak příjde na řadu fyzika no a bude vymalováno. Hlavně že všechny děti budou mít v osnovách nauku tolerance a snášenlivosti.
6.12.2015 (18:20:50)  # IP X
Tim:
Choze -> Ještě mě tak napadá jedna věc, možná je to blbost, ale existuje lepidlo (Divalep) "smirkolep", kterým se lepí zrna Al2O3 na brusné kotouče a vydrží čerta... nevím teď přesně, jestli je to na tohle použití vhodné, nenašel jsem do jaké max. teploty to lepidlo je určené, ale za pokus by to možná stálo, jak do drží teplotu... (uvidím, jak budu mít trochu času) - nebo jestli jsi na to náhodou nenarazil a rovnou mi neřekneš, že je to úplná blbost - taky je to myslím na bázi toho vodního skla...
6.12.2015 (23:07:11)  # IP X
Choze:
Neznám. Vyzkoušej to. Ať nemusím dělat všechno já :-)
Určitě to musí vydržet nějakou teplotu, protože při broušení to hřeje. Otázka je křehkost, modelovatelnost atd...
8.12.2015 (14:20:55)  # IP X
RayeR (web) :
>Choze
A podelis se pak o zkusenosti az odladis naky pouzitelny matros? Ne ze bych to zrovna hned potreboval, treba casem. Este me laicky napadlo, jesi by nesel pouzit kaolin a vypalit si proste keramicky kalisek. Ale to asi nevyhovuje, jinak byses nesral s timle... Jakou max. teplotu potrebujes aby to vydrzelo? Se obavam, ze to lepidlo na kotoucich tolik nevydrzi, tam precejen dlouhodobe takova teplota neni...
8.12.2015 (16:29:04)  # IP X
Choze:
O všechno se podělím, neboj. Mám i kelímek z keramický hlíny. Funguje dobře na hliník. Ale teplotu chci tak těch 1400. To už hlína nedá. Sice při glazování se přepaluje na 1200, ale nejsem si jist pevností při té teplotě... Co jsem studoval, tak na tyhle teploty se prostě přírodní materiály nepoužívají. Někde bylo přímo napsáno, že se používat nemají.
---
Pro tyhle teploty se používá keramika oxidová, karbidová a nitridová. Já používám vlastně prachovou směs elektrárenskýho popílku a SiC navlhčenou vodním sklem. Ta směs je sypká a slepí se až při slisování, takže proti hlíně se s tím dobře dělá.
Ještě mi dělá problém rovnoměrné rozprostření toho vodního skla ve směsi.
8.12.2015 (18:44:09)  # IP X
RayeR (web) :
Aha, a co v tom chces tavit na takle vysokou teplotu? To chapu, ze neni prdel no... Takze napred smichas popilek (k cemu je dobrej popilek?) a SiC, pak zalejes sklem - vznikne kase a tu natlacis normalne do formy? Nebo jakto, ze zuztava sypka - i po tom zaliti sklem? Nebo jako ze se ho tam nesmi lit moc?
8.12.2015 (22:34:55)  # IP X
Choze:
Chci zkusit odlívat železo, litinu, ocel.
Popílek je vynikající plnivo. Složení popílků bývá různé. Složení popílků obecně je Al2O3 + CaO + SiO2 + tak 5-20% jiných zbytků jako oxidy železa atd...
Ber to tak, že popílek je zbytek z průmyslovýho spalování, takže přežil teploty přes 1300. Super matroš. Zrnitost je asi tak 200. K tomu míchám SiC zrnitost 1000 (pudr).
---
Poměr skla ve směsi má zásadní vliv na výsledný materiál.
1) Když ho tam dáš tolik, že vznikne kaše (tmel, plastelína) a zkusíš kousek plynovým hořákem vytvrdit, tak se to nafouká bublinama páry a vytvrdí. Výsledný materiál je tvrdý jako prase, lehký (plave na vodě), nerozpustvý a dobře izoluje.
2) Když budeš míchat prach a přikapávat po kapkách tak, aby směs byla pořád sypká, ale vhlká, vznikne ti prostě vlhký prach, který když slisuješ a vytvrdíš hořákem, tak se nenafoukne, ale ztvrdne. Tento materiál vypadá jako takový jemný beton. Jako šedý brusný kámen na nože. Dobře se vytvrzuje i pomocí CO2, kdy dochází k takzvanému gelování vodního skla, kdy se rozkládá Na2SiO3 na Na2CO3 a SiO2. SiO2 je vlastně křemen, který to pak drží pohromadě.
8.12.2015 (22:38:26)  # IP X
Choze:
Určitě bych použil i grafitový prach, kdybych ho měl :-)
9.12.2015 (17:09:27)  # IP X
RayeR (web) :
Aaa, pan bude IRON MAN, tak to je narocny quest :)
Jo, to sem si myslel, ze se nafoukne, kdyz se z toho bude prudce odparovat voda, ze by to chtelo neco bezvodnyho, co se jen chemicky premeni. Ale kdyz rikas, ze 2) funguje taky, tak je to myslim idealni, co vic si prat? Este kde beres ten praskovej SiC/Al2O3? Da se to koupit v i malym za rozumny penize?
Grafitovy prach-neslo by sehnat naky na mazani? nebo proste nabrousit z uhliku do obloukovky/z baterky/z motoru...
9.12.2015 (17:12:15)  # IP X
RayeR (web) :
A jako horak staci propanbutan nebo musi bejt neco s vyssi teplotou? Ted nevim za jakejch teplot se dela klasicky sintrovani, tam sou asi vyssi naroky...
9.12.2015 (17:20:34)  # IP X
Choze:
No ten první materiál má taky své výhody. Zejména izolační. Akorát by to chtělo tvrdit ve formě, aby to při nafouknutí zkopírovalo tvar.
SiC, Al2O3 atd. se dají dobře koupit u polpur.cz Prodávají to jako abraziva v různých F.
Když to nacpu do formy, tak to hodím do pytlíku a napustím CO2. Pak sundám formu a vytvrdím to znovu CO2 a pak plamenem. Používám normální PB hořák. Ale asi vyzkouším autogen **02, jenom musím sehnat kyslík... To jen tak do budoucna
9.12.2015 (20:45:22)  # IP X
Tim:
Choze -> tak jsem zkoušel ten smirkolep - nepoužitelné - při pražení plamenem to změkne a ohne se to **21 ... budu experimentovat s tím Al2O3 + vodním sklem...

30.11.2015 (14:43:23)  K # IP X
RayeR (web) :
Tak sem si v sobotu uzil trochu te zamecniciny, a po tech nekolika hodinach na balkone, kdyz sem vymrz jak drozd, jsem nakonec nad hmotou zvitezil. Zavidim vsem, co maji aspon malou krytou dilnicku, kde si muzou trochu pritopit nebo garaz, kde nefouka...
Nejvetsi obavy sem mel z presnyho vrtani, protoze na desce uz moc prostoru pro korekce neni, ale povedlo se mi to trefit presne, takze sem to zasrouboval hned na poprvy. Jeste drobne upravy spony a budu moct nahodit termaltejk tajfun se svymi 0,8kg medi a hliniku...

OBRÁZEK

OBRÁZEK

OBRÁZEK
30.11.2015 (16:02:39)  # IP X
MrSlehofer (mail) :
krásná práce**04
Taky jsem v sobotu zámečničil, respektive jsem se tak trochu učil svářet **20 protože zákazník chtěl abych mu zkombinoval "stupačky" s napínákem řetězu **16 nakonec se to po asi 3 hodinách sraní kovu, opakovaném ubrušování špatných sváru a 2 elektrodách povedlo a asi to i bude držet **16 bude-li zájem dám fotky výsledku i toho motokola na který to je.
1.12.2015 (00:51:14)  # IP X
RayeR (web) :
Tak, a tohle je vysledek celeho snazeni. Myslim ze drzi fest, silou s chladicem pohnu, ale zas nemuzu rozdrtit tlakem to plastovy LGAcko :) Hlavne ze je deska v pohode a nic se nekrouti jako u toho stupid intel box mountu
OBRÁZEK
1.12.2015 (18:31:22)  # IP X
RBMK (mail) (web) :
OBRÁZEK
Co všechno jsi udělal za operace mezi obrázkem ve svěráku a na desce? Mě ta konečná úprava věcí zatím moc nejde, rozdíl mi připadá jak na obrázku **16
2.12.2015 (11:42:56)  # IP X
SubR (mail) :
Pekný**04 Co tam tak moc chladis ? A to máš přidělaný chladič k desce a nebo desku ke chladičii ?**01
4.12.2015 (04:12:14)  # IP X
RayeR (web) :
No zadnou magii za tim nehledej. Ty nejvetsi otrepy a hrany sem hrube srazil frezou upnutou do stojanovky, ale nemam krizovej posuv a v ruce se to moc udrzet neda, takze finalni uprava byla hlavne pilnikem a nakonec smirglem.

Vice info zde: http://rayer.g6.cz/hardware/gap67ds3.htm#BACKPLATE
4.12.2015 (23:51:20)  # IP X
Choze:
**04
seš borec
5.12.2015 (19:33:47)  # IP X
Martin12:
no já nevím jestli bych měl odvahu šmirglovat procík :D ale jinak palec hore ! :)
5.12.2015 (22:43:29)  # IP X
RayeR (web) :
Co by melo bejt na brouseni IHS nebezpecnyho? Snad jen z by vznikala elektrostatika? Ve vlhkem prostredi nehrozi. Jako nikoho k tomu nenabadam, odhaduju, ze to muze snizit teplotu tak o 2C, ale kdyz uz si predchozi majitel chladice dal praci s vylestenim toho bloku chladice, tak proc to nedotahnout i na druhe strane...
Uz jen zbyva sehnat naky slusny DDR3 za rozumnou cenu a sup s tim do bedny. Podle prvnich testu - bohuzel jen na 1 jadre (pouzivam naky live XP bootovany z USB flash bez SMP jadra) teplota jadra kolem 53C @4,6GHz pri odhadu TDP 47W. Pritom ten blok i radiator ma uplne pokojovou teplotu.
6.12.2015 (00:16:40)  # IP X
Martin12:
bal bych se ze mi zustane takova ta "medena pasta" co vznikne kdyz brousis med smirglem s vodou nekde na tom okolnim PCB a cokoli tam skratuje nebo lepe jen ovlivni k horsimu ci hure nekam mezi "nohy" (spis plosky ale drivejsi procíky mely fousy tak nohy :D)
6.12.2015 (00:21:10)  # IP X
RayeR (web) :
Tak plosnak je kryty nepajivou maskou a proste sem to normalne omyl a osusil. Nevsim sem si, ze by tam zustal nejaky film. Kazdopadne takle se brousily IHSka uz u PIII Tualatinua nevim ze by s tim nekdo mel problem. Pripadne se i IHS sundaval, ale zrovna u Sandybridge je pripajeny, tak to nejde/nema smysl. U Ivy a novejsich ano, pokud chce clovek nahradit tu bidnou pastu sedivku. Ale pak se na to jadro stejne musi neco dat, jinak by nedosedl chladic...
7.12.2015 (16:20:10)  # IP X
antibalda (mail) (web) :
Lepší by bylo IHS sundat a chladič prdnout rovnou na čistý křemík, neboť Intel používá sračkoidní tepelnou pastu mezi jádrem a IHS, v tomto se mi líbí AMD, které ještě stále IHS k jádru pájí.
Ale popravdě jsi docela zabiják, taktovat procesor na takovýhle desce se 4 fázema napájení a nechlazenou napájecí kaskádou. Taky se ti z toho mohlo zakouřit a měl by jsi po prdeli **02
8.12.2015 (14:13:49)  # IP X
RayeR (web) :
Sak pisu, ze u SandyBridge bylo jeste jadro pajeny, takze IHS nejde sundat, nema to smysl. Zatim ty FETy v napajeni nijak horky nejsou, tak uvidime, nakou rezervu to mit musi. A popravde si myslim, ze nakej chladic prilepenej na to plastovy pouzdro shora je spis jen na paradu, odvede tak tak treba 5 ci 10% tepla. Pac ten tranzistor je konstruovanej tak, aby odvadel teplo spodem, do rozlity medi na plosnaku. Jako vic fazi by bylo lepsi. Jenze zas ty overclockerky desky nemaji LPT a COM porty, cili pro me nepouzitelny...
8.12.2015 (14:15:55)  # IP X
RayeR (web) :
Este sem trochu vylepsil chlazeni PCH, prislo mi ze topi docela dost. Tak sem na ten pasiv pridelal este kus Al plechu z PC zdroje, je to o neco lepsi, vetracek se mi na nej zas davat nechce. Topi zas min jak P31 MCH.
Taky uz sem sehnal DDR3 kit 4G/1866*CL11, tak je to uz komplet...
9.12.2015 (17:02:39)  # IP X
RayeR (web) :
Co koukam na pouzite FETy http://www.onsemi.com/pub_link/Collateral/NTMFS4935N-D.PDF
tak jedna faze by tak 40A mohla dat, takze tak do 200W by to bouchnout nemelo, na takovou hodnotu ani nemam v umyslu jit...

29.11.2015 (20:03:38)  K # IP X
VroutekB:
Hádanka pro zvídavé: Co myslíte, že je na obrázku? **37
OBRÁZEK
29.11.2015 (20:14:43)  # IP X
Radiátor:
hádam část PAčkovýko zesáku v Déčku, ale může to být i nějaký servo driver, autozesák to asi nebude
29.11.2015 (20:16:28)  # IP X
Radiátor:
no i když to může bejt i v AB....a o mnohem víc parnější
29.11.2015 (20:55:47)  # IP X
Radek (mail) :
měnič na kdovíco? Ale vypadá to hodně dobře **04
29.11.2015 (21:40:45)  # IP X
Radiátor:
je to D class monoblok na nějaký větší kopadlo **07
29.11.2015 (21:51:55)  # IP X
Radiátor:
tak jsem i trochu hledal a je to Klein & Hummel KPA-2400
29.11.2015 (21:57:12)  # IP X
VroutekB:
To si hledal na hovno. Neni to žádný Malý Zasraný KPA 2400.
29.11.2015 (22:00:15)  # IP X
VroutekB:
Pro ty co by je to zajímalo: http://www.powersoft-audio.com/en/docman/3-k20-datashee...

Dneska sem to s bkralikem viděl i slyšel hrát :-) Byť toho plný výkon zdaleka nebyl využit, krmilo to dvě dvoupatnáctkový bedny a radiátor vedle. **02
30.11.2015 (13:25:29)  # IP X
milan (mail) :
těm kondíkum to neva že kolem nich nemuže proudit vzduch? jinak to je pěkné dělo. musí být hukot jak se rozjedou větráky...
30.11.2015 (13:34:50)  # IP X
bkralik (web) :
milan: No, ve chvíli kdy se rozjedou ty turbíny, obvykle slyšíš něco jinýho **23
30.11.2015 (14:35:21)  # IP X
RayeR (web) :
No pekne nahustene, to musi byt pak radost opravovat, kdyz se to vyracha nebo az vyschnou ty elyty. Ale na doma to tu asi nikdo neoceni :)
30.11.2015 (23:36:28)  # IP X
voitano (mail) :
Z jaké zásuvky se to tak napájí při těch 18kW v můstku **27?
1.12.2015 (00:55:38)  # IP X
VroutekB:
AMP CPC 45A konektor. Máš to v datasheetu, si ho votevři lenochu líná. Druhý konec kabelu pak ústí kupodivu někam do místní rozvodnice, kde je adekvátní jištění. Tohle nejsou zesilovače domů do pokojíčku...

23.11.2015 (22:10:25)  K # IP X
Radiátor:
a typ svaba je to uplne nahoře **03 **34
OBRÁZEK

22.11.2015 (21:54:14)  K # IP X
Radiátor:
Dnešní práce s láskou **01 ještě vyzávit M6 pro tyristorový blok a srovnat boky na frezce **37
OBRÁZEK
OBRÁZEK
22.11.2015 (22:22:49)  # IP X
loučák:
no pochopil jsem, že se jedná o vodní chlazení pro tyristorový modul, ale jen tak pro zajmavost, co bude ten modul spínat? Jinak pěkná páce **04
22.11.2015 (22:27:44)  # IP X
Radiátor:
svařovací trafo **01
22.11.2015 (23:28:27)  # IP X
SOB's (mail) :
uvnitř je jen cestička tam a zpátky, nebo je to nějak rozčlenený ?
22.11.2015 (23:47:21)  # IP X
d.mh:
pokud to není ze dvou půlek s vyfrézovaným vnitřkem, na co je tam tolik šroubů?
22.11.2015 (23:56:50)  # IP X
SOB's (mail) :
aby to vypadalo cool, a aby moh odvrtanej materiál prodat do výkupu aby se tim snížila výrobní cena tý cihličky **02 a jinak pozinkovanej šroub umí v mědi pěkně zahnít
22.11.2015 (23:59:52)  # IP X
Radiátor:
je tam cestička tak a zpět, ale je odvrtávaná takže má větší plochu a je o úplně jedno, i kdyby byla jedna díra zkrz nazkrz, tepelnej přenos je dostatečnej. samozžejmě že to je ze dvou 10mm pásovin a navíc ještě letovaný k sobě, šrouby jsou kvuli měchanickýmu namáhání a taky aby se to nezkroutio při letování (a že se to fakt bez nich kroutí **03 )
23.11.2015 (00:02:27)  # IP X
Radiátor:
nebo né, dělam si srandu je to monoblok a učil jsem se vrtat díry, závitovat a zahlubovat pro hlavičku imbusu a vůbec vykazovat činnost **38
23.11.2015 (00:06:17)  # IP X
SOB's (mail) :
protože já sem jednou zkoušel udělat blok taky z 1cm mědi, kde taky byla jen cestička tam a zpátky, když sem na ní dal tranzistor tak cihla měla 50° a voda 30°, pak sem udělal tuhle koncepci: http://danyk.cz/kniha/vlakno.php?id=65171 že to bylo bokem navrtaný 2mm vrtákem (2 sem tam nechal) a pak už ta voda odebírala teplo dostatečně
23.11.2015 (00:18:03)  # IP X
Radiátor:
jenže tady to chladí asi 30W průměr max, vodou chlazení to je kvuli spolehlivosti a cely zařizení je chlazený vodou, tak proč sem dávat nespolehlivej chladič s větrákem
23.11.2015 (13:16:50)  # IP X
VroutekB:
A vodní okruh je spolehlivější než žebrovaný profil odkdy? **02
23.11.2015 (15:59:41)  # IP X
d.mh:
Vodní chladič se obvykle nezasere prachem, zbytky hmyzu, mastnotou...a když se zadře čerpadlo, tak to poznáš hned, na rozdíl od velkého počtu větráků. Ovšem v této fázi výstavby to ještě může spolehlivě zabít např. materiálem hadic či jejich napojováním.
23.11.2015 (21:20:34)  # IP X
RayeR (web) :
Teda, na 30W docela overkill, ale vypada to cool :)
23.11.2015 (22:19:45)  # IP X
VroutekB:
Jasně, vodní okruh s točícím čerpadlem, ventilátorem na velmi hustě žebrovaném chladiči má vyšší spolehlivost jak jeden pasivní chladič s žebry s rozestupem standardních 8mm. **03**03
24.11.2015 (07:48:40)  # IP X
Radiátor:
tak za 1)) neni to moje koncepce, ja jen upgreaduju, za 2) cela masina je chlazena vodou, trafo, sekundar svarovaci hlava, i bedna na vyrobky, za 3) takovych masin je tom zavode prez 100 a maji centalni chladici okruh, jeste mas Honzo neco na srdci?**16
24.11.2015 (11:57:23)  # IP X
VroutekB:
Ano Stando, mám. To, že kvůli 30W vymýšlíš píčoviny.
24.11.2015 (13:30:38)  # IP X
SOB's (mail) :
Klidek, kdyz uz nic tak to aspon vypada proklate cool, jen bych tu cihlu krom stycnych ploch striknul nakym bezbarvym lakem, skoda ze to bude zavreny v naky masine a nikdo to uz nikdy neuvidi

22.11.2015 (12:47:31)  K # IP X
Kovasin (mail) :
Stejná věc / jiná cena **02
OBRÁZEK
22.11.2015 (14:48:17)  # IP X
Dr. Doktor:
Jinej výrobce, ale nevim jestli bych Hamě věřil víc neš senkorovi...
22.11.2015 (15:34:53)  # IP X
VroutekB:
Obojí to bude šmejd...
22.11.2015 (18:19:39)  # IP X
Kovasin (mail) :
Tak kaufland ..z lásky Česku **16
22.11.2015 (20:57:53)  # IP X
danyk (mail) (web) :
obojí je vyrobený v číně, akorát jedno si tam nechala vyrobit hama. U takovýhle dřevní věci jako redukce nemá cenu si připlácet.To má cenu možná kdyby v tom byla nějaká složitá elektronika, ale spíš kdyby v tom měla bejt zabudovaná Li-ion baterie. Pak už se ten rozdíl hodně projeví **04
24.11.2015 (09:04:15)  # IP X
S.M-A-RT:
Nejlepší je tenhle "stereo" adapter. Vevnitř je natvrdo spojenej L a P kanál a to pak jde na oba cinche. Jednou jsem si to omylem koupil.
http://media.chaltec.com/images/XL/10003529_title_adapt...

21.11.2015 (23:50:30)  K # IP X
VroutekB:
**37**37
OBRÁZEK
22.11.2015 (06:04:09)  # IP X
KIN (mail) :
Par teroristu s cistenama s benzinem vjet do takovych rozvoden a zijem zase ve stredoveku.**12
22.11.2015 (12:26:11)  # IP X
d.mh:
Hádám že v těch "izolátorech" budou nějaký vypínače. Čím se to plní? Inertní plyny, nebo něco pevnýho?
22.11.2015 (13:32:26)  # IP X
loučák:
typoval bych SF6, může být? P.S.: Včera můj ožralej spolužák lezl po sloupu s distribučním trafem 25kV/400V, chytl se za přívodní šínu (25kV), tak ho to asi 2s drželo a pak ho to odkoplo ze sloupu na zem. Má popálenou ruku a vylezly mu docela žíly, ale přežil. Že ty vožralci maj vždycky takový štěstí **02
22.11.2015 (15:36:27)  # IP X
d.mh:
Nepij tu brzdovku, nedělá ti to dobře.
22.11.2015 (15:39:36)  # IP X
loučák:
tak 2s ho to možná nedrželo, ale chvilu jo. Tak já znám i člověka od EŽ co přežil nevyplou trolej, ale těch 25kV je trochu brutálnější.
22.11.2015 (15:41:58)  # IP X
loučák:
ono je tam vlastně jen 22kV, tak nic, to už není vono. Jo ten borec od EŽtu chytil 3kV ss
22.11.2015 (22:48:09)  # IP X
richard (mail) :
22kV je sdružené napětí, proti zemi je to ještě míň...
23.11.2015 (17:03:20)  # IP X
loučák:
aha, no stejně mi to nejde do hlavy. Jo, sice už jsem to viděl na pár videiích, jak lozili borci po VN sloupech, škrkli si a přežili, ale nikdy bych neřekl, že to uvidim naživo. Je třeba možný, že by ten sloup měl uhnilý zemnění a tekl mu přes ruku "jen" proud určený kapacitou vůči zemi?
23.11.2015 (21:26:25)  # IP X
RayeR (web) :
Tos ho tam videl lezt a jentak ho nechal, kdyz byl v takovym stavu? :)
Tuhle sem videl v bedne, jak se nakej paraglajdista zamotal do dratu VN a lizlo ho to, ale mel hned 2x stesti, ze vzniklej oblouk putoval smerem od nej (do stredu mezi sloupy, on dopadl u sloupu) a hlavne to, ze mu proud protek z kycle nohou ven, tedy ne pres srdce, takze prezil. Akorat uz neskace, tadsi hraje golf...
23.11.2015 (21:51:36)  # IP X
loučák:
já jsem spolíhal na to, že jakožto maturant ví, kam má sáhnout. A taky jsem byl asi trochu opilej. Ono nás tam bylo víc takových a všichni jsme mu docela fandili. Pak teda když tam ležel popálenej v křeči a jen slabě mluvil tak končila sranda, no
23.11.2015 (21:56:43)  # IP X
loučák:
jinak nebyl to bratr OK1AC? Taky je to bývalý pragladista a taky se mu něco podobnýho povedlo, ale že by hrál golf, to nevím. A nebo je to prostě častý paraglaidistický úraz, zamotat se do VN linky **38
23.11.2015 (23:31:51)  # IP X
RayeR (web) :
Aha, tak to byla ta otrava alkoholem :P
Jeste ze mame na blbnuti prevazne jen ty teslaky, to si obcas nekdo spali prst, ci nekomu prohori podrazky, ale na kahanku este nastesti nidko nemel....
Ne, ten para, to byl nakej dokumentik z USA nebo tak...
24.11.2015 (19:51:20)  # IP X
loučák:
jo jo, pro nenototiky bývají stužkovací večírky náročné. Oni tvrdí, že prej jsem aji chvilu přestal dýchat, ale to se mi nezdá **02
Tak jako v tohmle ohledu je určitě lepší tahat výboje rukou z tesláku jak z VN vedení **02
25.11.2015 (20:28:00)  # IP X
Dr. Doktor:
VN soustavy jsou prakticky izolované, do země teče malý proud, pokud jinde není svod nebo zemní spojení. Takže to dost dobře přežít mohl...
25.11.2015 (22:20:27)  # IP X
Kovasin (mail) :
Jen tak teoreticky .. když se to vedení táhne xx km krajinou tak musí mít nějakou nemalou kapacitu vůči zemi .. takový kapacitní proud by nebyl smrtelný ?
26.11.2015 (19:39:52)  # IP X
loučák:
Ajo, tak to pak jo, ono to bylo ve městě a kousek od větší rozvodny, takže to mohla bej jen městská soustava a nemusela bejt ta kapacita tak velká, udává se to většinou v jednotkách nF na km. Ale i tak bych nechtěl zkoušet na to šahat a asi je to trochu štěstí, že to přežil. Jo a prej ho do té doby docela bolej klouby.
Kovasin -> tak když zase vezmu jak se to přihodilo tomu stejcovi (není příbuznej, ale u mě je každej stejc) na té 3kV trakci tak taky by člověk řekl, že 3kV ss stačí. On teda byl mnohem víc popálenej, pak byl asi 4 roky zcela dementní ale už se z toho tak nějak dostává.
A ta plošina nebyla izolovaná, to je buď štěstí nebo jsou někteří lidi už od narození vysokoimpedanční **38
26.11.2015 (19:54:15)  # IP X
loučák:
ikdyž teď mi to došlo, že tam asi nebude zvlášť trafo 110/22kV pro jedno město, ale zas to vedení bude kompenzovaný, ne?
27.11.2015 (19:16:02)  # IP X
RayeR (web) :
Vysokoimpedancni asi ne, jako vysokej odpor kuze ti este docela pomuze pri letmym dotyku 220V (kolikrat si toho ani nevsimnu :) ale u par KV to uz tu kuzi spolehlive prorazi a jak zacne horet oblouk a uhelnatet tkan, tak uz je to dost jeno. Spis jde asi o celkovou kondici srdce a dalsich organu...
BTW pri poprave prvniho cloveka na el. kresle nekolika kV AC taky nezemrel hnedka, penil a horel ale popravovali ho na nekolikrat...
27.11.2015 (20:30:19)  # IP X
Kovasin (mail) :
Ono by možná bylo efek(tiv)nější vybít nějakej opravdu solidní VN kond mezi nohy a hlavu a myslím, že by to mělo lepší účinek i efekt než je teď .. tám je tuším 2kv po dobu několik (desítek?) s ....

17.11.2015 (15:44:21)  K # IP X
karpi (mail) (web) :
17.11.2015 (21:56:49)  # IP X
richard (mail) :
OBRÁZEK **01
17.11.2015 (23:12:30)  # IP X
karpi (mail) (web) :
jj Tu jsem taky viděl **31
18.11.2015 (14:40:25)  # IP X
MrSlehofer (mail) :
Tohle lol **04
OBRÁZEK
23.11.2015 (21:29:00)  # IP X
RayeR (web) :
Zviratka obdivuji Teslak
a zde zviratka obdivuji picu :)

OBRÁZEK

11.11.2015 (22:39:27)  K # IP X
VroutekB:
**37
OBRÁZEK
11.11.2015 (23:45:36)  # IP X
Dr. Doktor:
No nevim, nepletou si tak trochu barvy? **13
12.11.2015 (20:18:19)  # IP X
RayeR (web) :
a kolipak to da max. proudu/ESR?
12.11.2015 (21:54:24)  # IP X
VroutekB:
ESR 0,28mR, 150A continuous, 1,97kA peak. Leakage 5mA.
13.11.2015 (11:16:32)  # IP X
RayeR (web) :
Pekny, to osu asi naky do elektromobilu/hybridu, uz toho mas vagon? :)
17.11.2015 (16:41:25)  # IP X
milan (mail) :
to by se mi hodilo do auta na lepší starty **01
copak takovej váleček stojí?
21.11.2015 (23:24:47)  # IP X
toman:
Urcite viac nez sebalepsia bateria lol..

11.11.2015 (16:04:06)  K # IP X
8-bit (mail) (web) :
OBRÁZEK

Nedokázali byste někdo identifikovat tato tlačítka?
11.11.2015 (16:13:25)  # IP X
8-bit (mail) (web) :
Rozměry: 4,50 * 4,50 * 0,43 mm
12.11.2015 (01:15:15)  # IP X
VroutekB:
Zkoušel sem chvíli čmuchat, nic sem nevyčmuchal. Hlavně ten rozměr 4,5mm je dost matoucí pro vyhledávání, jelikož veškeré i ty nejdebilnější nejlevnější tlačítka mají tentýž rozměr... **21
12.11.2015 (02:09:48)  # IP X
8-bit (mail) (web) :
Tak jsem asi našel, na 99 % je to ALPS SKRM Series:
http://www.alps.com/prod/info/E/HTML/Tact/SurfaceMount/...

Hledal jsem první u Panasonicu, ale nakonec to byl ALPS. Vím že většina tlačítek v tomhle rozměru je šrot a potřeboval jsem právě něco kvalitního. Tyhle jsem nakuchal a zdají se mi celkem decentní, pač membrána není jen kus kaptonové pásky ale FEP nebo podobný plast zatavený z boku do toho těla. Každopádně dík za snahu.

11.11.2015 (11:03:45)  K # IP X
RayeR (web) :
LOL, touhle turbinou s prikonem 31W chladi Dell CPU s TDP 84W, kdyz se to rozjede naplno, tak to je jak startujici letadlo, to musel bejt mazec to mit v kanclu :P
OBRÁZEK
A stejne pres ten fuk se kondiky u patice nafucely, i kdyz to sou kvalitni nichicony...

10.11.2015 (20:08:32)  K # IP X
richard (mail) :
OBRÁZEK
10.11.2015 (21:46:36)  # IP X
StandaM (web) :
No konecne rozumny vyuziti gramofonu.
11.11.2015 (11:01:26)  # IP X
RayeR (web) :
Ja sem jednou pouzil gramofon na navijeni obdelnikove civky, asi 4600z :)

10.11.2015 (14:49:54)  K # IP X
chido (mail) (web) :
Letosni teslathon nas DRSSTC sice prezil bez ujmy, ale kdyz jsme pak tyden pozdeji delali zatezove testy, ruplo nam IGBTcko pri dovybijeni kondu...

OBRÁZEK

Takze takhle vypada prorazene 2MBI300-140 IGBTcko zevnitr :) poridili jsme jako nahradu nove Infineony s lepsimi parametry, plus to chce lip zabezpecit proti napetovym spickam..
10.11.2015 (15:01:16)  # IP X
RayeR (web) :
Jak konkretne pri dovybijeni kondu? Spis nez prepetovku by to tedy chtelo naky ULVO aby se to pri poklesu napeti bezpecne zablokovalo, jesi je to buzeny pres GDT, tak by nemel bejt problem. Ja sem se jeste k oprave sveho SSTC nedostal, mam koupeny naky 5kWpk transily, ale ty asi stejne nebudou stacit, chtelo by to nakou aktivni OV/OC ochranu, ale do stavajiciho designu to uz moc nenarvu, nekdy se snad dostanu k tomu to vyresilt lip...
10.11.2015 (17:42:47)  # IP X
Radek (mail) :
to je prd. Tady je 6,5kV/600A IGBT z vagónovýho trakčáku **16
OBRÁZEK
10.11.2015 (17:46:08)  # IP X
Radek (mail) :
OBRÁZEK
10.11.2015 (19:19:58)  # IP X
Mrkva (mail) (web) :
Ja vedel ze nekdo vytahne neco vetsiho :)

RayeR: regltrafo na nule, driver pod normalnim napetim a sepnuti interrupteru - stejne jako to prasklo LTXovi na teslathonu.
Mezi hornim C a spodnim E jsme meli tesne na vyvodech kazdeho IGBTcka 1.5kW transily 400V dva v serii. Ty prezily, IGBTcko na 1.4kV ne. Porad mi moc neni jasne proc to chciplo. Spicka kterou nepozraly transily?
10.11.2015 (19:59:11)  # IP X
Koval (mail) :
Nehodily by se vám transily P6KE250CA ?? myslím, že jsou 600W
11.11.2015 (05:02:56)  # IP X
RayeR (web) :
No tezko rict, vyssi napeti by se tam objevit nemelo, kdyz to je dobre blokovany este svitkama, a pri normalnim chodu nebyl problem. Pokud buzeni fungovalo normalne, tak me nic nenapada. Jen k tem transilum, ono pri danym proudu na nich muze bejt treba 600-700V - podivej se do datasheetu na Vclamp, tu nejvyssi hodnotu, ale 2-nasobek by to snad bejt nemel. Ja sem nejvetsi sehnal v TME 5KP110A (5kW), ale nedelaji se na 440V, takze si je musim spojit do serie, coz je taky kapanek naprd, ze ta jejich charka zmekne...
11.11.2015 (22:16:36)  # IP X
Dr. Doktor:
Hoši, ty transily jsou tak měkký, že klidně krátkou špičku 1,5kV pustí a nic se jim nestane. Při tom svedou proud pár ampér... Tady je to absolutně k ničemu.
11.11.2015 (23:29:32)  # IP X
chido (mail) (web) :
Tak v tom pripade ten problem mohl byt v tom ze jsme tam meli jenom ty transily, bez svitku :D
12.11.2015 (03:12:30)  # IP X
VroutekB:
Píču si robíte **18 Prepáčte, to robíte silovku s IGBT cihlama a neumíte na ní dát ani blokovák? **18 Radši nechci vědět, jak vypadá ten zbytek. **21
12.11.2015 (11:44:10)  # IP X
Mrkva (mail) (web) :
Nerobime. Na skopu zadny bordel nebyl i bez blokovaku tak jsem je tam nedal. A ono to dva roky jelo...
12.11.2015 (20:14:07)  # IP X
VroutekB:
Bez blokováku že tam na osciloskopu nebyly překmity? A to ste měřili čím? Tatrankou? Nebo nějakou arduino píčovinou? **18
Tím nechci nijak urážet, jen mě fascinuje přístup některých konstruktérů tady **19
12.11.2015 (20:23:40)  # IP X
RayeR (web) :
>VroutekB
mohl ses jet presvedcit na Teslathon a tam jim to zpicovat primo z oci do oci :) Teda taky by me nenapadlo, ze nekdo postavi (polo)most, kde budou raily premosteny JEN filtracnima elytama. Budiz priceteme este par set pF co maji ty transily :)
Ale jak si vysvetlit ze bezny bleskani, myslim ze i semtam byl preskok sekundar-primar to v pohode prezilo a pak se to posere zbytkovou energii z tech elytu. Pokud to nebylo nekam rozladeny, tak nevidim duvod.
12.11.2015 (22:36:26)  # IP X
Dr. Doktor:
Popravdě elyty mají docela malou indukčnost (měřeno cca 30-50 nH u elytu velikosti pivní plechovky, odpovídalo i datáku), ty žehličky jsou docela pomalý, a taky jsem snad měl i nutkání postavit žehličkovej můstek jen s elytama... Ale pak jsem tam radši ty blokováky jako každej slušnej člověk dal, stejně by ty elyty musely být tak blízko že by to konstrukčně nešlo moc řešit.
14.11.2015 (08:43:43)  # IP X
Radek (mail) :
Vroutek> Jo, to musíš za rumunskýma soudruhama ze SAERPu. Výbuchy IGBT na snižovači 3000/650V jsou od zavedení jejich prdelních zdrojů na denním pořádku, rumuni od toho dali ruce pryč, tak na depu měníme IGBT a budiče jak kokoti...**36
23.11.2015 (23:47:41)  # IP X
RayeR (web) :
Hm, to maj fakt tak malou ESL? Ale jak rikas, problem je, to fyzicky rozmistit aby tema privodama ELS vyrazne nenarostla. Ja teda beru blokovani jakkoliv velkyho elitu nakym svitkem/keramikou jako slusny vychovani (pokud to napaji neco slozitejsiho nez treba zarovku :)

9.11.2015 (18:00:34)  K # IP X
MrSlehofer (mail) :
Tak mi tedy přišel tenhleten úplně nejlevnější měnič 12-220 z ýbeje
http://www.ebay.com/itm/Car-USB-Charger-Power-Inverter-...
A rozhodl jsem se ho rozkuchat a jemně zdokumentovat (viz. fotky)

Nějaké ty vnější fotky:
OBRÁZEK
OBRÁZEK
OBRÁZEK

Vnitřnosti tedy jedna deska:
OBRÁZEK
OBRÁZEK

A schéma vnitřku (doufám že čitelné):
OBRÁZEK

A průběh na spětnovazebním vinutí:
OBRÁZEK
9.11.2015 (18:05:12)  # IP X
MrSlehofer (mail) :
Ještě jeden poznatek nerozsvítí ani 10W žárovku, ale zatím všechny
adaptéry k mobilům (3-8W) utáh a jaksi má i stabilizaci výstupu jelikož drží 228V +-3V na prázdno jak při 12V tak i 24V na vstupu**16
9.11.2015 (18:50:00)  # IP X
RayeR (web) :
LOL, k cemu je takovej kram dobrej? Menit z 12V na 220V a pak zas zpatky na 5V pro mobil? Jeste bych pridal VN stage :)
9.11.2015 (19:07:00)  # IP X
danyk (mail) (web) :
Ježiš to je šmejd **02. Jak ten číňan taktně pomlčel o tom, že těch 220V je stejnosměrnejch. Asi už se nepočítá, že ve spotřebiči může bejt něco jinýho než spínanej zdroj. Ale něco se musí zkoušet otočit, protože některý malý spínáky maj jednocestnej usměrňovač. **16
9.11.2015 (19:30:06)  # IP X
MrSlehofer (mail) :
Mno já s tou deskou z toho a tou krabičkou od toho mám velké plány**31
Deska bude nabíjecí obvod pro prototyp coilguny.
A do krabičky zabuduju zas prototyp pájecí stanice do auta, až bude hotová tak tu její fotky chybět nebudou**16 teda pokud bude fungovat**37
9.11.2015 (20:22:14)  # IP X
loučák:
no hroznej šmejd, ale jinak co to máš za osciloskop? Tenhle? http://www.ebay.com/itm/Portable-Mini-Nano-ARM-DSO201-P...
9.11.2015 (21:10:12)  # IP X
afteret (web) :
Pokud dobře vidím, tak je to tento: http://www.aliexpress.com/item/DSO138-digital-oscillosc... mám ho doma taky, na základní měření bohatě stačí a jak je to stavebnice, tak se aspoň trošku vyblbneš **02**02
9.11.2015 (23:53:01)  # IP X
Franta:
Afteret Nějaké praktické zkušenosti? Co to zvládne a co už ne? Chtěl bych něco nenáročného primitivně jednoduchého. Nepotřebuji megahertzy. Měl jsem Křižika t565 a teď mám sovětský školní tranzistorový, ale ten než se nastaví aby něco zobrazil **35 Že já blbec se zbavil toho Křižíka.
10.11.2015 (00:20:51)  # IP X
VroutekB:
tento měnič dokonale sumarizuje tato věta z ýbeje: "Can't be used to the ironheart transformer." **03 **03

PS: Kurva hoši, to si neumíte našetřit těch pár tisíc na skutečný digitální osciloskop?
10.11.2015 (01:11:37)  # IP X
Franta:
Mě nejde o prachy, ale já drahou mašinu nevyužiju. Co mi chybí u rusáka a ani křižík to neměl, tak tlačítko auto. Samozřejmě manuálně si to nastavit taky umím. Odečítat hodnoty ze stupnice taktéž. Jenom selektivitu než nastavím, tak to chvili trvá. (no někdy bych z toho vyrostl). Měl jsem před časem několikaleté období, kdy jsem osciloskop nepotřeboval zapnout. Teď jsem si začal hrát se spínanákama, tak by mi těch 200khz stačilo. A kdyby ne tak rusák ukazuje do 10Mhz.
10.11.2015 (14:49:30)  # IP X
MrSlehofer (mail) :
Co se týče toho osciloskopu tak funguje perfektně pro mou potřebu **16 umí nakonec i 300kHz a asi ho dám do krabičky s baterkou a udělam z něj přenosnej**07 supr je že mě stal asi 430kč i s free shipping a mam na něj jestě jednu základovku která původně nefungovala a prodejce mi poslal novou**16
10.11.2015 (14:59:56)  # IP X
MrSlehofer (mail) :
Tady je ta stavebnice pokud by ji někdo chtěl z ýbeje
http://www.ebay.com/itm/DSO138-2-4-TFT-Digital-Oscillos...
Btw smd komponenty jsou předpájené kdyby se někdo nevšim**37

7.11.2015 (01:26:43)  K # IP X
VroutekB:
Kurva to je zase banda kryplopíč!!!!
OBRÁZEK
7.11.2015 (14:17:37)  # IP X
8-bit (mail) (web) :
Jo, to mě taky vždycky nasere do nepříčetnosti když ty píčoviny začnou ječet a já musím změnit délku a nechat vygenerovat nové heslo. Krystalická idiocie **01
8.11.2015 (16:12:17)  # IP X
Martin12:
mno co no :D asi mají malý HDD a nevejde se jim tam tolika bitové heslo :D
22.11.2015 (18:59:50)  # IP X
Goheeca (web) :
Tak jestli to nehashujou, tak jsou to idioti. Hm na omezeni shora jsem jeste nenarazil a dost by me to vadilo, kdyz na hesla pouziva generovatko SuperGenPass.

6.11.2015 (20:12:34)  K # IP X
Radek (mail) :
nevíte někdo, jak se vlastně tomuhle říká a jestli se dá sehnat i větší průměr?
OBRÁZEK
6.11.2015 (20:32:48)  # IP X
Alesh (mail) :
V práci jsme tomu říkali kedr. Ale normálně se tomu asi říká lemovka.
6.11.2015 (20:50:04)  # IP X
Radek (mail) :
dík, ujo Google našel pod heslem "lemovka" přesně tohle. Jen bych ocenil, kdyby se to dalo roztáhnout na 8mm, ale to už si najdu sám...
6.11.2015 (20:52:04)  # IP X
Radek (mail) :
hehe, jak koukám na některý ty fotky, tak bych to možná našel v práci... **04

Návštěvní diskuzní kniha danyk.cz
Hlavní diskuze Diskuze s obrázky Bazar Píseček


Strana 15 / 34
Vláken 847, na str:


RSS danykovy diskuze - tato kategorie   RSS danykovy diskuze - všechny kategorie

Stará diskuze