Diskuze - danyk.cz

• Diskuze s obrázky. Tato kategorie je určena k diskuzi nad vloženými obrázky. Vkládejte (přiměřeně velké) obrázky ve tvaru Obr:adresa, tedy např. Obr:http://danyk.cz/kniha/obrazek1.jpg
• Umí BBCode tagy: [b]tučně[/b], [i]kurzíva[/i], [s]škrtnuté[/s], [code]kód[/code] a označování odkazů.
• Všechny kategorie kromě Písečku jsou jen pro schválené uživatele. Pozor - za spam nebo nevhodné zprávy Vám bude zrušen účet.

Přezdívka:
Heslo:
Text:

27.01.2015 (16:47:55)  K # IP X
VroutekD (mail) :
A máme tu pokračování sriálu píčoviny z časopisů. Tentokrát se předvedlo KTE. Otázka je pořád stejná, aneb co tam je špatně? **34

OBRÁZEK
27.01.2015 (16:52:13)  # IP X
Arambajk:
tak to je ale hodně dobrej fór :)
27.01.2015 (18:16:57)  # IP X
Goheeca (web) :
ty neznas super vlastnosti C-D clanku? **16
// a ty polarity by taky chtely prozkoumat coz cinit nehodlam
27.01.2015 (21:16:39)  # IP X
loučák:
to jsem rád, že jdeš s úrovní dolů, konečně to vidim na první pohled **01 Tyjo to mi řekněte, kdo tam v té redakci sedí
27.01.2015 (22:19:04)  # IP X
MrSlehofer (mail) :
v redakci maj jiný fyzikální zákony **08
28.01.2015 (18:18:57)  # IP X
xxx_88 (mail) :
ja bych spíš odhadoval že v redakci vyberou to co se jim nejvíce líbí graficky a že to má nějakou elektronickou funkci je nezajímá :_D
28.01.2015 (20:42:27)  # IP X
milan (mail) :
to má být jako barevná hudba? **02 fikaně vychytané negativní výšky, ikdyž tato funkce se používá spíš na středy. a jako citlivost negativních středů nastavím jak? :D
stejně nechápu smysl celého toho zapojení od diody dál. to jako má dělat co? omezovat zběsilé blikání žárovek?
trošku slušnější barevka by je mohla předžhavovat, jinak pěkně praskaj
4.02.2015 (12:30:00)  # IP X
interchangeable:
Milan radši bych nemluvil když si vzpomenu na tvojí barevnou hudbu **02

honzík je nějak nasranej na amáro že jim zpochybnuje konstrukce že by ho nechtěli vzít do redakce? **16
No co kvuli zpochybnování nám milej zlatej honzík radši zrušil web protože neunes takovou ránu na svoje ego
4.02.2015 (19:46:10)  # IP X
VroutekD (mail) :
Ty musíš být chirano tupý jak kůl do prdele, když tam ani tuhle chybu nevidíš.
A o redakci amára opravdu nestojím, nároky a požadavky mám vyšší. **37

Zrušením mého webu pouze soploši jako ty přišli o konstrukce, který jinak mohli stavět. **38 **03

27.01.2015 (12:23:37)  K # IP X
interchangeable:
Je něco krásnějšího než DPA222 (Mk-I,Mk-II)**07
OBRÁZEK
27.01.2015 (12:24:52)  # IP X
ms-boss (mail) (web) :
Zlacený šroubečky **02
27.01.2015 (15:59:16)  # IP X
RayeR (web) :
jj, pro lepsi podani prostoru a cistsi vysky :)
27.01.2015 (16:01:21)  # IP X
xxx_88 (mail) :
moc pěkné :)
27.01.2015 (16:25:55)  # IP X
Arambajk:
A pozvolně zohýbaný nohy pro omezení vf rušení :)
27.01.2015 (16:41:43)  # IP X
PTC:
OBRÁZEK
27.01.2015 (21:10:54)  # IP X
Dr. Doktor:
A já myslel že to je indukčák, **21
27.01.2015 (21:12:03)  # IP X
Dr. Doktor:
PTC: šíny z 24karátového zlata **02
27.01.2015 (21:33:02)  # IP X
VroutekD (mail) :
To je z mědi, poniklovaný a pozlacený. **37

26.01.2015 (20:35:12)  K # IP X
RBMK (mail) (web) :
OBRÁZEK
27.01.2015 (12:10:12)  # IP X
interchangeable:
**03**03**03**03**03**03
27.01.2015 (12:14:23)  # IP X
ms-boss (mail) (web) :
Soudě podle hmotnosti mého Toughbooku je v něm i židle **02
28.01.2015 (14:06:10)  # IP X
bobo (mail) (web) :
Njn blaznivi italove to se neda zapřit,ten film sem viděl ale ted si nezpomenu jak se jmenuje.

24.01.2015 (11:40:30)  K # IP X
interchangeable:
Kdo pozná z čeho to je **38
OBRÁZEK
24.01.2015 (12:52:13)  # IP X
ms-boss (mail) (web) :
Je to ze 4 kanálů - RGBA **37
24.01.2015 (14:01:12)  # IP X
Radek (mail) :
z plastu a mědi.
24.01.2015 (14:17:17)  # IP X
ms-boss (mail) (web) :
Z protonů, elektronů, neutronů a v menší míře i z nějakých exotičtějších částic **37
24.01.2015 (14:41:23)  # IP X
VroutekD (mail) :
Planární trafo ze svářečky vod Krejčíka. **36
24.01.2015 (14:45:17)  # IP X
VroutekD (mail) :
Krom toho mi Krejčík připadá jak tečkův učený blbec, plete si účiník s účinností, a anglicky taky neumí (power factor currection). Bych blil.. **34
24.01.2015 (15:00:26)  # IP X
interchangeable:
honza má bod ostatní neví která bije **02
24.01.2015 (15:36:27)  # IP X
ms-boss (mail) (web) :
Není to ten tvůj slavný mikrovlnný VCO? **01
24.01.2015 (16:05:24)  # IP X
VroutekD (mail) :
Jaký VCO? **02 Žádný VCO. Ten leží v šuplíku a nejmíň do léta odtud nevyleze.
26.01.2015 (11:49:06)  # IP X
interchangeable:
Vedení Civilního Okruhu **02
26.01.2015 (23:22:24)  # IP X
voitano (mail) :
Trafo Kuhtreiber Fenix
27.01.2015 (12:12:28)  # IP X
ms-boss (mail) (web) :
>VroutekD:
Hej ty! Tys smazal ten obrázek! Teď vypadám jako bych odpovídal na ten první obrázek, tedy jako blbec. **02

22.01.2015 (22:44:50)  K # IP X
richard (mail) :
Co to je a k čemu to bude sloužit?
OBRÁZEK
OBRÁZEK
22.01.2015 (22:50:29)  # IP X
ms-boss (mail) (web) :
To je pivo pardál a zítra ti to bude sloužit proti zácpě **37
23.01.2015 (01:19:25)  # IP X
VroutekD (mail) :
To jsou štyry Nka a zřejmě to bude sloužit na spojení 4 vedení. **37
23.01.2015 (10:33:09)  # IP X
RayeR (web) :
No, to je asi prvni co cloveka napadne, ale urcite se tam skryva naka vychytacka jako ctvrt/pul vlnny rezonator-filtr nebo tak neco z VF magie :)
23.01.2015 (16:34:46)  # IP X
richard (mail) :
ms-boss-> naštěstí to není Platan, po kterém jak se říká, "sereš jak satan"**37
VF magie:-) bude to sloužit ke sfázování čtyř VHF dipolů, do kostky půjde do středu ještě paralelní vedení 2x L/4*k a z "kostky" ke každému dipolu vedení L*k
23.01.2015 (17:00:21)  # IP X
ms-boss (mail) (web) :
Ano, toto rčení je mi známé, nicméně i po Dudákovi jsem sral víc než po Platanu. A jsou i horší samosery.

A co hodláš chytat?
23.01.2015 (17:47:27)  # IP X
richard (mail) :
Trochu lepší a mnohem levnější anténa na 145MHz než ty komerčně vyráběné. Navíc dobrý pocit z toho, že si to člověk udělá sám. Vyrábím to spolu s 2DUS.
OBRÁZEK
Jinak pardál není nic jiného než přejmenovaný Budvar...
23.01.2015 (18:51:53)  # IP X
RayeR (web) :
>ms-boss
Co mas proti Dudakovi? Zrovna sem predevcirem na par byl a nestezuju si. A vubec, ani si nepamatuju, ze bych se kdy po nakym poto, a to kdyz je moznost, tak si kvasnicaka kam :)
23.01.2015 (20:25:22)  # IP X
VroutekD (mail) :
Richarde, myslel sem si, že to bude slučovačka na anténní soustavu, akorát mě moc nedávalo smysl mít 3 antény, si to měl vyfotit pak až s 5ti konektory, to už bych si byl docela jistej :-)
Jak si vyřešil nakontaktování toho hliníku?
23.01.2015 (20:42:48)  # IP X
richard (mail) :
Jj, 5. vývod je právě ten úsek 2x L/4*k, který zvyšuje impedanci (v té kostce je dost nízká, 4 antény paralelně...).
Normálně jsem konce lehce rozplácnul, provrtal a použil jsem nerez šrouby a stříbřené pájecí očka, tak uvidím jestli se to navzájem bude mít rádo nebo nám to za rok shnije:-) Celé je to zamotané vulkanizační páskou jako ochrana proti vlhkosti, tu používají i profi výrobci. Ta vulkanizačka by neměla mít vliv na vlastnosti antény (hlavně ztrátový odpor) protože je v místě téměř nejnižší impedance.
Hotový úsek
OBRÁZEK
OBRÁZEK
23.01.2015 (22:32:41)  # IP X
ms-boss (mail) (web) :
>RayeR:
Proti Dudákovi nic nemám, naopak je to dobrý pivo. Ale letos na zahajovacím kurzu FELu jsme měli takovou příhodu. První den jsme přijeli, večer jsme šli s tělocvikáři (a doc. Hrochem) do hospody. V 11 lidech jsme tam vyžahli něco kolem 70-75 piv. Druhý den ráno měly asi 2/3 mužstva drobný problém. Nejhorší bylo, že jsem se přimotal k ranní rozcvičce - myslel jsem, že je povinná. Já jsem zapřísáhlý nesportovec a odpůrce sportu. A k tomu se u nás v rodině dědí náchylnost ke střevním obtížím běhavkového typu. Zhruba po kiláku a půl (nejvzdálenější bod trasy od chaty - nebylo cesty zpět) mě chytlo sraní. Byl to závod kdo s koho. Díkybohu jsem byl rychlejší než průjem (a světlo). K chatě jsem doběhl první. Dokonce jsem to stihl na hajzl. Happy end jak prase. **02
24.01.2015 (00:25:10)  # IP X
RayeR (web) :
Nj, tak stane se... Asi jim to dlouho stalo v trubkach, pak prisla banda nasosku a hospodsky si zamnul ruce :)
Ja sice taky rikam s nadsazkou sportem k trvale invalidite, moc nemusim nake ty hromadne/kolektivni aktivity, v tomhle sem spis individualista...
24.01.2015 (10:30:34)  # IP X
interchangeable:
co máte proti Pardálovi ? furt lepší než gambrihnus **34

richard> ty máš koncesi ?
24.01.2015 (10:59:05)  # IP X
bkralik (web) :
interchangeable: gambrinus desítka není pivo **23
24.01.2015 (11:09:55)  # IP X
richard (mail) :
interchangeable-> ano, už pár let.
24.01.2015 (12:55:12)  # IP X
ms-boss (mail) (web) :
Jak říká Kryton:
"Nejmilejší kratochvíle [mužů] byly vždy ty, jimž se věnovali o samotě: golf, rybolov a opájení se svou výjimečností."
24.01.2015 (15:07:49)  # IP X
interchangeable:
richard a web asi nemáš né ? že se tomu nevěnuješ nějak extra nebo ano ? nebo prostě nemáš potřebu to někam psát. Já se vždy rád dival na galerie výtvoru českých radioamatéru **07 jak řiká rayer je to VF magie
24.01.2015 (15:23:12)  # IP X
VroutekD (mail) :
Dvoumetr je hovno magie... Magie je 50MHz... **02
24.01.2015 (23:08:20)  # IP X
richard (mail) :
interchangeable->věnuji se tomu hodně, prakticky většinu mého volného času. A protože "radioamatéření" je dost široký pojem, tak tu většinu času věnuji konkrétně radiomonitoringu, takže vesměs jen přijímám. A nějak nemám potřebu to někam psát.
VroutekD-> nj, "magic band"...mě magičtější už přijde 11m nebo 70cm. Nevím proč se tak říká zrovna pásmu 6m...protože spojení se tam dá udělat jednou za uherský rok?**02
27.01.2015 (12:13:55)  # IP X
interchangeable:
Magie jsou pásma v jednotkách GHz
http://ok1teh.nagano.cz/3cm/transvertor.jpg
**02**02
4.02.2015 (19:47:41)  # IP X
VroutekD (mail) :
Dej pozor, aby ses neposlintal při tom koukání na vlnovody. **38

19.01.2015 (23:20:09)  K # IP X
VroutekD (mail) :
Nabíjačka autobaterií. Cosi se mi tam nějak nepozdává... **02

OBRÁZEK
19.01.2015 (23:51:17)  # IP X
antibalda (mail) (web) :
Mě se tam nelíbí ten tyristor, spíš bych tam čekal triak ...
19.01.2015 (23:54:06)  # IP X
VroutekD (mail) :
Výborně! Antibalda získává půlbod. Hledejte dál, je tam toho dost...
20.01.2015 (01:48:38)  # IP X
RayeR (web) :
Ze by ten gate, diak a spol mely bejt buzeny z faze a ne ze spodku trafa?
20.01.2015 (01:59:37)  # IP X
VroutekD (mail) :
Nemusí být.
20.01.2015 (07:36:31)  # IP X
SOB's (mail) :
k tyristoru se snad dává dioda a k triaku diak, ne obráceně...
20.01.2015 (09:00:22)  # IP X
Arambajk:
ale 774 je triak.. zas jenom někdo neměl značku, LED by měla mít antiparalelní diodu.
20.01.2015 (10:04:39)  # IP X
interchangeable:
co takhle zapojit trochu mozek a udělat jednoduchou soutež třeba v JAVA nebo html **37 nebo radši budeš moralizovat cizí konstrukce když si sám na svejch dělal to samé a pak si to radši smazal **02
20.01.2015 (10:18:54)  # IP X
Arambajk:
To je ta potíž, jak člověk stárne a z nadšenýho zkoumání dosud neznámých zapojení se stává hrůza při pohledu na nesmyslné kombinace součástek.
20.01.2015 (11:12:57)  # IP X
milan (mail) :
zapojení LQ diody, která byla za totáče docela drahá, ikdyž by tam stačila telefoní žárovka
20.01.2015 (13:01:18)  # IP X
VroutekD (mail) :
Roman opět neví... **37
20.01.2015 (13:29:57)  # IP X
interchangeable:
vubec jsem uplně v koncích **03
20.01.2015 (14:05:11)  # IP X
ms-boss (mail) (web) :
Chudák LQčko, závěrný napětí měly max. 5V.
20.01.2015 (15:56:23)  # IP X
interchangeable:
jako by se něco stalo když by ledku dali za usměrnovač **02
20.01.2015 (15:57:30)  # IP X
ms-boss (mail) (web) :
Když ji dáš za usměrňovač, přestane indikovat nabíjení, ty trolle. **16
20.01.2015 (16:13:14)  # IP X
interchangeable:
Snad nejsi slepej sklerotik aby si nepoznal že si připojil aku trotle. Já bych to udělal takhle http://s8.postimg.org/ec05niyhh/14dmree.jpg
20.01.2015 (16:19:05)  # IP X
interchangeable:
nabijení indikuje ampermetr když už chceš trollit **23
20.01.2015 (17:26:59)  # IP X
Arambajk:
indikační dioda co bliká 50Hz je lépe vidět.
20.01.2015 (21:59:23)  # IP X
antibalda (mail) (web) :
indikační dioda co bliká 50Hz je lépe vidět.
Oku je úplně jedno jestli bliká 50Hz nebo svítí, lidské oko není schopno pozorovat takto rychlé změny. Takže je to úplně jedno.
20.01.2015 (22:44:48)  # IP X
Dr. Doktor:
Rozdíl tam je, ale skoro zanedbatelný. Oko úplně přestává vnímat blikání asi od 80 Hz, s tím že periferní vidění má lepší odezvu.
20.01.2015 (23:21:31)  # IP X
antibalda (mail) (web) :
Tak jde spíše o "mozek", oko to asi vnímá. Někde jsem četl, že vnímání končí někde u 25 snímků za sekundu, pak se stává obraz statickým. Pokud bych tě vzal za slovo, tak by se nedalo koukat na starý televize s obn. frekvencí 50Hz ...
21.01.2015 (01:25:03)  # IP X
VroutekD (mail) :
**35
22.01.2015 (00:36:07)  # IP X
bobo (mail) (web) :
všichni elektrikaři tady sou asi na baterky protože to LQ blika jenom 25Hz.
22.01.2015 (06:05:51)  # IP X
richard (mail) :
Opravdu zde chybí smajlík *facepalm* **36
22.01.2015 (08:43:46)  # IP X
Arambajk:
a v každý druhý periodě se zotavuje z průrazu:) to by byla paráda, kdyby se tak dala dělit frekvence. Když se díváš přímo, svítí staticky a neruší, ale když letmo přejedeš místnost pohledem všímneš si, že bliká, stejnětak u tý TV.
22.01.2015 (13:14:38)  # IP X
ms-boss (mail) (web) :
U tý televize to není až tak viditelné díky dosvitu luminiforu.
22.01.2015 (14:12:21)  # IP X
interchangeable:
honzík nějak neokomentoval mojí verzi nabiječky **02**19
22.01.2015 (14:35:25)  # IP X
VroutekD (mail) :
A co je na ní prosímtě tvojeho? **38

Krom toho, že si vymazal tu LEDku a přendal potenciometr jinam, bez špetky pochopení proč byl tam kde byl.. **02
22.01.2015 (14:41:05)  # IP X
interchangeable:
jsem to překopal nooo **02
22.01.2015 (14:46:08)  # IP X
VroutekD (mail) :
To je sice hezký, ale pořád si neopravil tu zásadní vadu téhle nabíječky. Nikomu tu zřejmě nevadí, že výstupní proud omezuje asi tak akorát jen odpor vinutí v trafu a ta trocha rozptylové indukčnosti **02
22.01.2015 (16:20:12)  # IP X
Arambajk:
Nevadí, je tam pojistka. Tvrdý trafo aspoň trochu nahradí dvoustupňový nabíjení v případě Pb aku, to že nehlídá napětí je u dnešních větší problém.
22.01.2015 (18:57:24)  # IP X
karpi (mail) (web) :
No co Rychlonabíječka **20
22.01.2015 (22:26:43)  # IP X
Dr. Doktor:
25Hz? Cože?
BTW dosvit luminoforu je řádově menší než perioda vertikálu

17.01.2015 (18:15:08)  K # IP X
RayeR (web) :
RBMKuv ISSTC na burze :)
OBRÁZEK

16.01.2015 (12:35:04)  K # IP X
loučák:
No, aspoň podvozek je dá se říct kompletní, ještě navařit sedačku z libera, na PP desku vyskládat hromadu článků a můžu se plně věnovat elektrozpracování
OBRÁZEK
16.01.2015 (20:52:10)  # IP X
milan (mail) :
co to je za tu stříbrnou houfnici najnch milimítr? **02
16.01.2015 (20:57:11)  # IP X
ms-boss (mail) (web) :
V základní vybave jsou také dost těžké kulomety neunzig milimetr...palubni deska je řízena počítadlem. Škoda je umřít. **02
16.01.2015 (22:14:57)  # IP X
Mr. Big:
a jestlipak tam bude mít loučák pefná a neprustršelná skla? a bude mít alternativní pochon na plyn? a bude ta kára, pro případ tragické nehody, vybavena přímým spalováním? přidá tam zarážku boxu u řidiče? udělá průhledná čelní skla? a kolik dalších zlepšení to bude mít? a co na to jan tleskač?
17.01.2015 (00:16:32)  # IP X
Radek (mail) :
škoda Henlein... **03
17.01.2015 (12:30:33)  # IP X
d.mh:
Do tý houfnice by se hodil spíš pružinovej nárazník.
17.01.2015 (13:51:22)  # IP X
milan (mail) :
mě by zajímalo jak to zabrzdí v kopci. anoo, možná ruční brzda alá vyzkratovat kotvu a budit stator, ale to má něakou spotřebu.
přímé spalování bude od aterií až je vyzkratuje sedačka z libera
18.01.2015 (15:27:29)  # IP X
loučák:
milane -> já jsem o level vejš, elektronická brzda s rekuperací, jestli to pojede **37
18.01.2015 (15:45:52)  # IP X
milan (mail) :
to je jasné. ale ted mi řekni jak to zastavíš v kopci aby ti to neujelo a zárooveň nevybíjelo baterie? **01
18.01.2015 (16:37:27)  # IP X
loučák:
dám ručku, však to má bubny jako kráva a obložení jako nový, jen musím vytáhnout ty lanka. Jen tak mimo řeč, nemáš náhodou dvě lanka od ručky od favorita? Nebo cokoliv s takovou koncovkou? Se mi nechce nastavovat toho pul metru lanka co tam je, lepší když to vede vcelku až k páce brzdy.
19.01.2015 (01:12:03)  # IP X
milan (mail) :
jo ono to má bubny... sem zapoměl. no lanka nemám. ale tak je vem z vrakáče nebo kup. na fáčko budou stát kilo určitě
19.01.2015 (19:20:07)  # IP X
loučák:
jo, asi koupím nový, ono se to stejně moc nebude využívat, jsem si na TKčku bez brzd ty brzdy odvykl používat **38 třeba se to zas naučim
20.01.2015 (11:14:05)  # IP X
milan (mail) :
až ti ta tuna ujede z kopce... začnej brzdy používat

16.01.2015 (12:24:46)  K # IP X
loučák:
Sušák na prádlo **37
OBRÁZEK
16.01.2015 (13:45:07)  # IP X
osci:
to je ten tvůj šestisetlitrový kotel na dřevo ze kterého vedou dvoucoulové trubky? **03**03**03
16.01.2015 (14:00:01)  # IP X
loučák:
ne, to jsou 12kW švédská litinová krbová kamna, kotel je o patro níž, přes zeď jsou 12kW kachlová kamna
16.01.2015 (14:01:03)  # IP X
loučák:
tak si schválně zkus podle velikosti komínu tipnout, kolik je tam šamotových komínových šachet 20x20cm? Jsou všechny využité
17.01.2015 (00:15:32)  # IP X
Radek (mail) :
těch šachet je tam tak šest. To vytápíte celou vesnici? **01
17.01.2015 (13:53:17)  # IP X
milan (mail) :
dle mě čtyři. jinak pokud je to velkej barák, no problem, kor když se topilo dříve všude v kamnech
17.01.2015 (14:24:43)  # IP X
Radek (mail) :
velkej barák je co? Naši mají patrovej 80m2 a 10kW krbovky s teplovzdušným rozvodem to utáhnou jako prd. To jsme ještě s bráchou jako malí haranti ucpávali výdech do pokoje novinama, protože tam bylo vedro k padnutí **02
17.01.2015 (14:30:26)  # IP X
Radek (mail) :
jinak, ten pokoj samotnej měl 7,5x4m. Žádnej kamrlík, ale skoro třetina podkroví...
18.01.2015 (01:03:18)  # IP X
milan (mail) :
velkej barák třeba 475m2 dvě patra a podkroví. to mám já. při výpočtu na užitné místnosti se to zcvrkne, vzal jsem to s obvodovýma zdma.
mám teda jeden větší komín, protože před náma to byl dům kde se obývaly jen tři místnosti a topilo se kamnama, a po našem příchodu se tam dělalo už ustřední topení. výkres bude uložen v archivu strojárny VUT brno, protože to byla bakalářská práce strejdy **02
18.01.2015 (12:22:48)  # IP X
Radek (mail) :
heh. Tak to jo **01
18.01.2015 (15:34:24)  # IP X
loučák:
milane, vlastně skoro, ale to je chyták, jsou tam 3 a jedna ventilační šachta. No, tady se vytápí z celýho baráku taky 480m3, zdivo je dole 120cm opuka, nahoře 50cm plná cihla. Takže taky se těch 60kW využie jak hovno, když netopíš na nezámrzných 20°C **38

15.01.2015 (23:31:25)  K # IP X
interchangeable:
nahodou jsem narazil na tohle **02
OBRÁZEK
16.01.2015 (00:59:36)  # IP X
Dr. Doktor:
pamatuju, kdy tam tyhle kondy stály kolem 30kč...
16.01.2015 (11:21:18)  # IP X
RayeR (web) :
A pak je zacali kupovat teslisti, tak sli s cenou nahoru, ne? :)
17.01.2015 (00:13:25)  # IP X
Radek (mail) :
TC343 šly taky nahoru **35
17.01.2015 (18:06:39)  # IP X
interchangeable:
navíc je to jedinej kond v kategorii axialní foliaky

15.01.2015 (21:58:17)  K # IP X
VroutekD (mail) :
Vyhlašuji malou anketu: Kdo vidí chybu, nechť napíše ANO, kdo chybu nevidí, napíše NE. Nakonec pak prozradíme, kde je problém, když by byl problém s odhalením.

Hanba autorovi zapojení, hanba celý redakci PE, že to vůbec pustí ven! **34
OBRÁZEK
15.01.2015 (23:38:17)  # IP X
interchangeable:
yes
15.01.2015 (23:45:58)  # IP X
VroutekD (mail) :
**04 Roman nám to pak vysvětlí, co našel. V 01:00 je uzávěrka soutěže **01
16.01.2015 (00:03:29)  # IP X
antibalda (mail) (web) :
Něco tam vidím, ale nevím jestli je to ono **01
16.01.2015 (01:13:07)  # IP X
VroutekD (mail) :
Tak co Roman našel?
16.01.2015 (12:37:34)  # IP X
loučák:
něco vidím ale nevím, jestli je to chyba nebo záměr. Nejpíš to ale nebude to co máš na mysli´, takže NE, nechám se poučit od Romana
16.01.2015 (19:59:44)  # IP X
SOB's (mail) :
ano
17.01.2015 (13:57:18)  # IP X
VroutekD (mail) :
Tak co Romane, cos tam objevil za chybu? **31
17.01.2015 (14:35:26)  # IP X
Radek (mail) :
snad ano. Ale nechám se překvapit, jako vždycky **01
17.01.2015 (18:10:07)  # IP X
interchangeable:
ted jsem si uvědomil že je to skvělej chyták každej si myslí že to našel a jeden to napíše další budou obratem tvrdit že to věděli od začátku a přitom mysleli něco jiného **37 dobře ty
Tak že odmítám odpovídat a počkám si zda jsem měl nebo neměl pravdu
17.01.2015 (18:27:16)  # IP X
ms-boss (mail) (web) :
Snad můžeš použít nějakou webovou službu, kam si napíšeš zprávu, která bude umět zobrazit čas úpravy. Pak lze jednoduše prokázat, žes to věděl dřív, než to někdo jiný vyzvonil **37
Á propos, jaký typ teplotní sondy je v pájecím hrotu?
17.01.2015 (20:55:29)  # IP X
xxx_88 (mail) :
nevím zda to je vámi myšlená chyba ale nevím, zda by fungovala ta spodní část zdroje, kde vemou -5V no a dále bych možná lépe ochránil T4 a poslední věc co mi vrtá hlavou je, kam zmizela 3. nožička trimru P3
17.01.2015 (21:21:59)  # IP X
ms-boss (mail) (web) :
Proč myslíš, že by nefungovala ta část -5V? Tam žádný problém není. Co chceš ochraňovat na T4? A je to reostat.
17.01.2015 (22:21:34)  # IP X
xxx_88 (mail) :
nevím, na T4 bych asi dal ochranou diodu mezi D-S (za předpokladu že to nejni mosfet již s ní) no a rezistor před Gate.
Relostat jsem zatím viděl vždy zakreslený jako potenciometr s 1 stranou spojenou s jezdcem no a s tím zdrojem jsem psal že nevím, jen si to myslím protože jsem si nemyslel, že by takový způsob rozdělení napětí byl dostatečně stabilní :D
17.01.2015 (22:29:10)  # IP X
ms-boss (mail) (web) :
Máš tam usměrňovač a stabilizátor se zenerkou, takže ano, bude to dostatečně stabilní.
Vzhledem k tomu, že to bude spínat odporovou zátěž, navíc jen při 24V, není dioda potřeba.
A gatem potečou i tak malý proudy, rezistoru taky netřeba. Samozřejmě, je lepší tam ty součástky dát, jen tak pro jistotu. Ale takhle je to zas o pár centíků levnější.
A ano, většinou se tak kreslí a i zapojuje - nemůže se tak stát, že se při vyježděné dráze kompletně rozpojí.
17.01.2015 (22:41:15)  # IP X
VroutekD (mail) :
Roman jako standardně akorát kecá a když je vyzván, aby to prozradil první, tak najednou neví a jen se vymlouvá. Takže pánové, podívejte se na T3 a popřemýšlejte.

Že zbytek zapojení stojí taky totálně za nechci říct co, je věc druhá, ale většina zapojení z PE má podobné problémy s diletantským konstruktérismem, tudíž bych to bral spíš jako vlastnost. **01
18.01.2015 (15:29:53)  # IP X
loučák:
aha, to to nebylo co jsem myslel, ale T3 je J-FET? No, tak to asi vím
18.01.2015 (22:36:27)  # IP X
interchangeable:
pokud vím na vymlouvání si tu expert ty **02 jak se dostaneš do rohu vytáhneš nějaký sračky s programováním a že je to pod tvou uroven odpovědět... nebo něco jako že nemáš čas řešit takový primitivní věci **30

Imho já spíš na zapojení viděl součástky který tam být nemusí. Ale když to někdo rád dělá složitě co by né **02 hlavně dělat pro takovou prkotinu symetrické napájení je celkem usměvné **37
19.01.2015 (00:00:01)  # IP X
ms-boss (mail) (web) :
No jo, interchargeable a jeho snímání okolo nuly s 741 **02
19.01.2015 (00:16:45)  # IP X
VroutekD (mail) :
No jo, roman si dycky výmluvu najde, jaká se mu zrovna hodí. Řekni to na rovinu, žes tam viděl leda prd, nemusíš se vymlouvat **02
20.01.2015 (09:58:58)  # IP X
interchangeable:
od začátku jsem měl pravdu tak si mysli co chceš **23 udělej pořádnou soutež když si takovej borec a uvidíme **38
20.01.2015 (13:01:58)  # IP X
VroutekD (mail) :
A co si věděl od začátku? Co je tedy špatně s tím T3, povídej....

13.01.2015 (02:19:42)  K # IP X
danyk (mail) (web) :
Proč sakra musej dávat na ty nový USB disky takovejhle kontektor? To když se zrovna něco kopíruje, člověk ani nemůže prudce vstát ze židle, aby to neztratilo kontakt. O tom, jak brzo se to asi ulomí (nebo to vylomí konektor z notebooku) ani nemluvě **13**13
OBRÁZEK
13.01.2015 (08:15:34)  # IP X
Tim:
njn, to si musíš vybírat jiné flešky, já se samdisk extreme tento problém nemám, i když jsem ji jednou už málem židlí ohnul konektor **01
13.01.2015 (10:12:42)  # IP X
RBMK (mail) (web) :
já mám kovové kingstony dt9 a nějakou noname, ale kvalitní reklamní flešku, co jich kamarád objednal do firmy pytel. Nic jiného už bych nikdy nekoupil, protože se dost často sekávám s plasťákama, kde se zlomil spoj pod řadičem a to už je pak konečná. propájení pomůže jen vyjímečně.
13.01.2015 (11:00:42)  # IP X
AnTiBaLdA (mail) (web) :
No protože se ti to zachvíli ulomí a ty budeš nucený koupit nový - prodají toho více ...
13.01.2015 (13:18:57)  # IP X
interchangeable:
nemáš kupovat nejlevnější flashky **38
Hádám že tě zlákala SanDisk Cruzer EDGE 4GB za 100,- **03
Kup si radši Kingston DataTraveler SE9 8GB stojí o 30,- víc a vydrží dost **12 a když rychlejší tak flaskhy s USB3.0
13.01.2015 (21:53:41)  # IP X
danyk (mail) (web) :
asi to je SanDisk Cruzer EDGE, ale 64 GB. Potřeboval sem něco velkýho. Tady to stálo 30 AUD. Bohužel čím větší paměť, tím větší i příplatek za pořádnej konektor **13.

10.01.2015 (20:01:06)  K # IP X
VroutekD (mail) :
Třeba se to taky někomu bode hodit, třeba msbossovi?
OBRÁZEK
10.01.2015 (23:08:25)  # IP X
ms-boss (mail) (web) :
Dík. Sice to mám v příručkách ve formě nomogramů, ale taky se může hodit...
11.01.2015 (12:09:35)  # IP X
VroutekD (mail) :
Našel sem kde co, ale povětšinou to nešlo až do takových šílených řádů, jako momentálně potřebuju 7. řád. Ale chtělo by to najít ještě lepší tabulku, tahle je pouze jen pro Zsrc = Zload... což většinou nevadí ale ne vždy je možný.

10.01.2015 (18:59:00)  K # IP X
numbersix (mail) :
Zdar nemáte někdo využití pro tuto diodu? Na netu jsem nenašel jej í parametry.
10.01.2015 (19:00:27)  # IP X
numbersix (mail) :
D845-63-02
10.01.2015 (20:01:55)  # IP X
VroutekD (mail) :
To je zajímavý, že sem to našel za 5 vteřin.
1200V 63A.
10.01.2015 (20:57:12)  # IP X
richard (mail) :
Podle 02 na konci spíš 200V...
10.01.2015 (21:08:50)  # IP X
VroutekD (mail) :
To dvojčíslí udává dynamický parametry. 0 Je negarantovaná hodnota mezní strmosti du/dt, 2 je doba zotavení, 40us.
Doufám, že sem to nesplet :-)
10.01.2015 (22:32:15)  # IP X
bobo (mail) (web) :
Je to dioda ČKD 63A/200V.
10.01.2015 (22:48:37)  # IP X
VroutekD (mail) :
Tak pak asi jo a to dvojčíslí co myslím bylo buď ještě za tím a nebo mám blbé tabulky k něčemu inému.**13
18.01.2015 (11:16:34)  # IP X
numbersix (mail) :
Mě někdo říkal že by to měla bejt usměrnovací dioda z vlaku ne? aspoň 25kV, několik kA, protože můstek 50A mám doma a je tak 4x menší než tahle jedna dioda,..

8.01.2015 (23:28:45)  K # IP X
bobo (mail) (web) :
OBRÁZEK
9.01.2015 (02:02:16)  # IP X
RayeR (web) :
Jj. M.T. byl Tesluv velky pritel a ukazoval mu ruzne pokusy s teslaky a pod. Tuhle jsem jeste nevidel.

7.01.2015 (21:00:56)  K # IP X
loučák:
Tak je to uplná kravina? ATmegu jsem tam pro jednoduchost nedokresloval, prostě prodlevy a reverzaci zajistí naprogramovaný procesor, tady jde o PWMku samotnou
7.01.2015 (21:01:29)  # IP X
loučák:
OBRÁZEK
7.01.2015 (21:12:39)  # IP X
loučák:
oba budiče zapojení aybaca, akorát hide-side má místo BS170 optočlen s hradlem H11L1
7.01.2015 (21:29:19)  # IP X
Arambajk:
ten optočlen je 4x pomalejší než ty IGBT, nelze. Odkud pochází ten zesilovač napětí bočníku? Dále kapacity mezi 3 a 15 aby měly vliv, tak musí od potenciometrů být odpory řádově větší oproti potenciometrům..
7.01.2015 (21:35:38)  # IP X
loučák:
takže jinej optočlen nebo celý jinak? Mám tu jeden stejně rychlej jako IGBT, ale ten je bez hradla, jen s fototranzistorem. Jo, jasný, ty odpory mi nedošli, dík, dokreslím je tam.
A ten první OZ u bočníku je jen zesilovač a další dva by se měli chovat jako celovlný usměrňovač bez saturace
7.01.2015 (21:52:46)  # IP X
Arambajk:
nejlépe použít ty optočleny v obou driverech aby se (symetrický) zpoždění pokrátilo. Vhodný např tyto: http://www.gme.cz/optoclen-hcpl-2531-p523-021 maj stínící mřížku pro zvýšenou odolnost proti du/dt (high side) aby se změna napětí na izolační bariéře nesčítala s přenesenym signálem
7.01.2015 (21:59:50)  # IP X
Arambajk:
7.01.2015 (22:00:55)  # IP X
loučák:
dobře, díky za rady, snad v pátek ho vezmu
7.01.2015 (22:06:28)  # IP X
Arambajk:
drivery vyrobit na dvě stejný malý desky, krátký spoje a namontovat těsně k IGBT, aby propojovací dráty nebyly dlouhý, součástí driverů vyhlazovací l.esr elyty malý. Od diod optočlenů pak vést dlouhé dráty někam, kde bude řízení.
7.01.2015 (22:09:07)  # IP X
Arambajk:
diody optočlenů zapojit antiparalelně a připojit mezi výstupy log obvodů, tím se bezpečně zajistí, že se nikdy nesepnou oba IGBT najednou.
7.01.2015 (22:12:37)  # IP X
loučák:
ok, jinak můžu i u něj pro zmenšení prodlevy použít ten paraelní RC člen před diodou? V katalogu k H11L1 je to přímo nakreslený, ale nevim, jak to maj tyhle, tam to nakreslený není a jestli je to vůbec potřeba u těhle
7.01.2015 (22:15:03)  # IP X
loučák:
jo, jasně, a přívod řešit jakým vodičem? Stačí UTPčko nebo to musím impedančně přizpůsobit nějakýmu koaxiálu?
7.01.2015 (22:33:17)  # IP X
loučák:
nebo stačí dvojlinka?
7.01.2015 (22:46:17)  # IP X
Arambajk:
dává se taky RC paralelně. akorát pokud ke každýmu zvlášť na desku driveru, tak by tam měla být ještě 1N4148 antiparalelně k diodě optočlenu každýho pro vybíjení té kapacity. Další aniparalelní spojení uděláš pak na přívodech k těm driverům. Nebo drivery na jedný desce a jeden RC a žádný diody navíc.. Snad to nebude metry daleko, skroucený dva dráty třeba..
7.01.2015 (22:54:35)  # IP X
loučák:
metr ne, tak asi 5-10cm, uvidím, jak to vyjde. Jinak ty OZ asi taky na DPS zvlášť a co nejblíž bočníku, nebo můžu taky výst dvojlinku od bočníku k DPS s celou PWM?
7.01.2015 (23:03:18)  # IP X
Arambajk:
10cm nemusíš řešit nic, klidně dráty volně, napěťová hladina velká.. K bočníku tady dva dráty za předpokladu, že ty dráty budou jediný propoj galvanický mezi mínusem trakčního obvodu a zdroje napájení toho řízení, aby tam nevznikal úbytek napětí, co by se přičítal k napětí bočníku, jinak by to chtělo diferenciální zesilovač na vstupu.
8.01.2015 (12:22:26)  # IP X
milan (mail) :
když už bude dělat zdroj plovoucího napětí pro ten jeden budič tak domotá ještě k tomu další vinutí na napájení řídící elektroniky **01
8.01.2015 (21:13:32)  # IP X
loučák:
jo, dráty budou jediný galvanický propoj, tak to teda tak udělám. A izolační zdroj pro budiče snad zítra dodělám, už mám namotaný hrníčkový trafo

5.01.2015 (21:42:24)  K # IP X
toman:
Tak kde je tvé Libero teď? Na dvoře, protože se porouchala řídicí jednotka.. prý kvalita. Ještě že má jenom jednu. **02

OBRÁZEK
5.01.2015 (21:47:05)  # IP X
ms-boss (mail) (web) :
**02
OBRÁZEK
5.01.2015 (22:23:22)  # IP X
loučák:
po silnici? Menší spoupání než 18%? Tak teda auto na píču ti povim. Libero už není na dvoře, je u libero specialisty, prej to co nevidět bude hotový, na takový hovno terény ti seru, to není sranda, skoro rovina a sinice, kde není 20cm uježděnýho sněhu **37
5.01.2015 (22:29:45)  # IP X
loučák:
Dokud to jezdilo, tak jsme to jezdili i na sněhu. Zvrchu se to nezdá, ale je to 26% stoupání, 14° odklon v jednom úseku, tak se z toho žes na prohrnuté silnici vyjel z rozjezdem 2% stoupání hned neudělej
OBRÁZEK
5.01.2015 (22:30:24)  # IP X
loučák:
OBRÁZEK
5.01.2015 (22:32:23)  # IP X
loučák:
mimochodem právě to je ono pověstné místo, dole již byl nachystanej expediční speciál Gaz Sobol, ten to ani na potřetí nevjel. Co ten mercedes, jak by si to dával? **03
5.01.2015 (22:34:43)  # IP X
loučák:
https://plus.google.com/photos/105175975208688884379/al... tady to máte, všechny libera vyjeli, a to měli skoro všici už letní a taky tam máte toho sobola, jak se plácá. Jo, samurai taky vyjel, ale to je zas auto taky nahovno
5.01.2015 (22:43:54)  # IP X
toman:
Ale jo stoupání tam je, 12° ale když člověk nejezdí 14-ti leté barumy tak ani neví. Každopádně to je nepodstatné, já jenom očividně trollil zda si ještě loučák jak ho známe. **04

Taková na zamyšlení: Není jedno když je sníh uježděný, zda má vrstva 5 nebo 20cm? **37
5.01.2015 (22:48:05)  # IP X
loučák:
Jo, je to jedno. A teda pověz, dopadl bys jako Gaz, nebo by ses tam vyškrábal?
5.01.2015 (22:49:41)  # IP X
loučák:
Jak vidíš, ikdyž jezdí člověk 14ti letý letní Barumy tak v liberu nepozná, že škrábe nahoru krpál, na kterej 14dní ustavičně prší **37
6.01.2015 (15:22:12)  # IP X
Dr. Doktor:
Loučák zase nezklamal **03
6.01.2015 (19:33:25)  # IP X
loučák:
nejen já, ani jedno libero nezklamalo, kolik z vás má auto, co by se tam bez problémů za těhle podmínek dostalo? Pokud má někdo z vás Sobola, tak ten ne, to je vyzkoušený, musí to být tak 3x lehčí. A dám ruku za to, že ani výše vyfocený mercedes **37
6.01.2015 (20:01:32)  # IP X
toman:
Moudře zvol ruku, protože ze zjevných důvodů budeš jednu ještě dlouho potřebovat. **02
6.01.2015 (20:18:58)  # IP X
loučák:
však jestli někdy pojedeš přes Moravskou Třebovou, tak se zastav na OMV a podívej se na ten kopec. Jestli si fakt troufáš, tak to můžeš zkusit, ale s tvým 10cm podvozkem tě ujišťuju, že to nedáš ani za sucha a odřeš si akorát pozink **37
7.01.2015 (14:45:47)  # IP X
antibalda (mail) (web) :
A pak nahoře na kopci foukne vítr a lybero se převrátí, protože to váží 100kg
7.01.2015 (15:06:28)  # IP X
ms-boss (mail) (web) :
Když si do toho sedneš, tak víc **02
7.01.2015 (15:36:10)  # IP X
loučák:
to novější váží 980kg, ale starší 1,2 880kg, nejstarší 1,0 840kg a konkurenční japonský minidodávky stejných rozměrů ale s motorem pod předníma sedačkama maj lehce přes 700kg **37
7.01.2015 (18:25:04)  # IP X
milan (mail) :
>ms-boss
hej to libero s pásama maj u nás v krkonoších... ve svobodě. má to předělanej podvozek aby tam ty pásy z čtyřkolky šly a v zimě tím jezděj po horách.
dokonce to je vše zapsané v TP a legální **04
7.01.2015 (19:48:17)  # IP X
loučák:
jo, musí to bejt paráda s těma pásama když vim, co všecko to zvládne na obyč zimácích
10.01.2015 (23:49:27)  # IP X
toman:
Tak to asi nic moc, protože to zapadne i v 20cm sněhu. **03
14.01.2015 (22:18:36)  # IP X
loučák:
jo, ten tvůj mercedes určitě **37

4.01.2015 (14:18:15)  K # IP X
interchangeable:
**13 OBRÁZEK
4.01.2015 (15:17:38)  # IP X
osci:
Někdo zprznil Game Boye. A co má být?
4.01.2015 (16:43:36)  # IP X
interchangeable:
Použijte Ctrl+F a napište osci výsledek ?
pouze reaguje na mě a nic jiného nepíše je teplej ? Nebo si Hunzík zve kamarády ochránce když je tak moc ublíženej **02
4.01.2015 (17:06:07)  # IP X
RBMK (mail) (web) :
Někteří muzikanti si z nich dělali syntezátory
4.01.2015 (17:15:43)  # IP X
osci:
používám Ctrl+F píšu osci výsledek a nic
4.01.2015 (17:55:00)  # IP X
interchangeable:
RMBK ano ano :)
4.01.2015 (22:41:16)  # IP X
RayeR (web) :
4.01.2015 (22:57:42)  # IP X
ms-boss (mail) (web) :
Já jsem nedávno levně ulovil nějaký desky s AY-3-8912, tak časem třeba zbastlím Melodika k Spectru, abych si mohl pouštět lepší demíčka **01
4.01.2015 (23:00:22)  # IP X
RayeR (web) :
BTW na rootu byla od Tisnovskyho pekna serie clanku o zvukovych cipech ve starych kompech, vubec od nej sou vsechny clanky super...
5.01.2015 (00:23:48)  # IP X
ms-boss (mail) (web) :
Dokonce tu mám AY-3-8910 z nějakýho 8-bitu od Yamahy. Tuším, že šlo o klon CPC nebo MSX **19
Hádám ale, že světově nejrozšířenější zvukový čip je procesor 2A03 a jeho klony. To díky čongům a jejich kopiím Famicomu, které se prodávaly snad na každé tržnici a dodnes se na ně dá občas narazit. Bohužel nemám Famicom, ale Pegasuse **21 Jako dítě jsem hrával na Polystationu **02 Design byl obšlehnutý z původního Playstationu, akorát po otevření dvířek na CD tam nebyla mechanika, ale slot pro cartridge **02
5.01.2015 (00:45:23)  # IP X
VroutekD (mail) :
5.01.2015 (16:10:49)  # IP X
Alesh (mail) :
Jo, v šuplíku tu mam GB color do který jsem si kdysi prasácky upravil cartridge a napájel do ní na drátky smd patici PLCC z nějakýho starýho harddisku a programoval jsem do toho romky Willem EPROM programátorem na AM29F040B. **01 Jinak kdyby někdo měl 29F032B tak koupim.
5.01.2015 (21:38:29)  # IP X
ms-boss (mail) (web) :
Nějak mi nejde do hlavy, proč v MODu simulovat SID, když i pro SID existují celkem slušné trackery. **19
Jo, GB jsem si jako malej přál. Dodnes ho nemám **24
Na základce jsem kvůli tomu hrál Pokémony na Nokii 6230i v emulátoru, kde se sekali.
6.01.2015 (03:28:07)  # IP X
RayeR (web) :
Taky by to melo jako sid soubor mozna 1/10 velikosti :) Ale porad lepsi, nez kdyz to naka trubka naladuje do mp3 :)
6.01.2015 (07:58:39)  # IP X
ms-boss (mail) (web) :
Na MOD muziku byli vždycky machři Epic Megagames. Tu a tam si pustím pár skladeb z Jazze Jackrabbita jako vzpomínku na dětství strávené u PII. **01
6.01.2015 (11:00:23)  # IP X
RayeR (web) :
Tak este pripomenu, kdyby nekdo neznal:
http://keygenmusic.net/?page=pack/packlist&lang=cs
http://www.chiptune.com/
http://www.hvsc.c64.org/#download
a mate bleeping music na rok dopredu :)
6.01.2015 (11:12:10)  # IP X
ms-boss (mail) (web) :
Jé, nový HVSC.
A tohle je roztomilý http://pub.keygenmusic.org/mp3/Razor1911/Razor1911%20-%...
6.01.2015 (17:52:20)  # IP X
VroutekD (mail) :
6.01.2015 (22:15:02)  # IP X
VroutekD (mail) :
msbossi, jen taková drobná, jackrabbit, jestli myslíš dvojku, má hudbu v s3m. Muzika z jedničky nevím, ta mě moc neoslovila.
6.01.2015 (23:04:01)  # IP X
ms-boss (mail) (web) :
Vroutku, jen taková drobná, já jsem začínal na PC jen s DOSem, kde jsme měli JJ 95 Holiday Hare. Takže mi přirostl k srdci víc než JJ2. Ano, 2 používala S3M, 1 PSM.
Muziku z Candionu a letadýlka z Bloxonia mi z hlavy dostane až smrt.
6.01.2015 (23:46:25)  # IP X
VroutekD (mail) :
V DOSu se začínal tak akorát programovat, pač TP5.5 nikde jinde neběžel**02
7.01.2015 (10:55:28)  # IP X
ms-boss (mail) (web) :
Ale hovnajz, na gymplu jsme měli TP5 něco na Win 7 **37
7.01.2015 (12:48:48)  # IP X
RayeR (web) :
Tak on v NTVDM sice nak bezi, ale moc srandy si neuzijes, pokud si chces osahat primo HW...
7.01.2015 (12:55:07)  # IP X
ms-boss (mail) (web) :
No, tak se spustí v DOSBoxu, což pro běžný pokusy stačí (schválně, komu z vás se podařilo shodit DOSBox zevnitř **02 - mě jo). Samozřejmě, když chceš si opravdu sáhnout na skutečný HW, tak jiná možnost než DOS v podstatě není.
7.01.2015 (15:21:39)  # IP X
Goheeca (web) :
moje oblibena: https://archive.org/details/msdos_Liero_1999
nejvetsi sranda kdyz se da nabijeni na 0
7.01.2015 (23:51:24)  # IP X
RBMK (mail) (web) :
Liero byla pořádná řezačka **07

zkus tohle: http://www.openlierox.net/
15.01.2015 (20:05:32)  # IP X
Goheeca (web) :
jo jo i novy verze jsem zkousel v kazdej mam oblinenou trochu jinou sadu zbrani
ale v urcitym okruhu lidi (coz uz to meli najety) jsem mel nejradsi tu puvodni verzi (kde 0 nabijeni opravdu znamenalo nulovy cas a slo strilet neustale -- potom se hraje trosku v jinem modu kdy clovek neznaly to oznaci za nesmysl takhle hrat)
15.01.2015 (20:16:30)  # IP X
ms-boss (mail) (web) :

3.01.2015 (22:39:42)  K # IP X
loučák:
Tak jsem si asi porajtoval po dvoře dost a řekl jsem si, že to konečně začnu dávat do finální podoby. Tak aspoň rám je hotovej a řízení dořešený
OBRÁZEK
3.01.2015 (22:40:15)  # IP X
loučák:
OBRÁZEK
3.01.2015 (22:46:12)  # IP X
loučák:
při testování jsem zjistil, že to není zas takovej problém utočit mechanicky, tak jsem tam navařil hřebenáče ze 120tky a to hydraulický řízení použiju jen když bude třeba
3.01.2015 (23:49:57)  # IP X
antibalda (mail) (web) :
Už u toho máš tu PWMku ? Nebo ještě pořád lítáš na plný plyn ? PS. Nevidím tam baterky ...
4.01.2015 (01:41:20)  # IP X
d.mh:
Baterky prodal, aby mohl koupit převodku řízení... **38
4.01.2015 (08:07:27)  # IP X
loučák:
baterky jsem sundal, abych mohl pohodlně vařit řízení a ještě chybí jedna vzpěra na zadní nápravě. Jo, PWMku ještě nemám, páč mám nevhodnej tranzistor. Jsem totiž zjistil, že štítkovej proud motorem je 140A, tak to by bylo 150A IGBTčko dost na hranici, tak jsem na aukru koupil polomost s diodama 600V 400A, a dokonce je rychlejší než to IGBTčo co teď mám
4.01.2015 (08:08:18)  # IP X
loučák:
převodka řízení byla zdarma, ale nový manžety stály likvidačních 90Kč **02
4.01.2015 (13:51:16)  # IP X
milan (mail) :
koupils origo škoda? jestli ne tak je za rok po nich **02
4.01.2015 (19:54:52)  # IP X
loučák:
milane, nejsou origo, ale zas já když něco vařim, tak se nějak neseru s tím, že bych něco přikrejval, takže i origo by byli do roka v háji, až to bude komplet, tak je třeba vyměnim

2.01.2015 (08:18:22)  K # IP X
danyk (mail) (web) :
Když si omylem prohodíte jazyky **02
OBRÁZEK
2.01.2015 (10:06:00)  # IP X
ms-boss (mail) (web) :
On žije! **02
2.01.2015 (22:53:27)  # IP X
RayeR (web) :
To vize zije, ale predpokladam ze ted mene virtualne, kdyz se venuje...
3.01.2015 (11:55:10)  # IP X
Dr. Doktor:
RayeR: Jo, žije už jen vize, neboli výplod našich představivostí. **02
9.01.2015 (04:03:46)  # IP X
dba23:
ja už myslel,že danyk dostal "ban" od majitele diskuze jak dotyčny o sobě uvaděl... No co,když se nedodržujou ani pravidla diskuzi **38
9.01.2015 (09:15:22)  # IP X
ms-boss (mail) (web) :
Kdo o sobě tvrdil, že je majitel diskuze?
12.01.2015 (05:03:41)  # IP X
dba23:
no kdo,anti*****.nechapu proč vyrazil tečku z pisku,kde nedodržel pravidla... pro rypaly,už kdysi sem tu psal pod jedinou druhou přezdivkou "d" a to několik let za dob kdy nebyly ani hesla... jeho ego si nesmirně zbira... už dvakrat sem ocuď odešel bo to tu šlo do kytek stejně jak teď potřeti... :-) (vše je nepravda a patři to do pisku kde se nemuže psat podle vyšeuvedenych pravidel!)

1.01.2015 (19:41:57)  K # IP X
VroutekD (mail) :
tak to je řádný lolbranding...
OBRÁZEK
1.01.2015 (19:45:20)  # IP X
ms-boss (mail) (web) :
A cívky jsou SOUNDIND, konektor SOUNDCON a ty šroubovací plošky SOUNDPAD? **03
1.01.2015 (20:36:42)  # IP X
Dr. Doktor:
Nejlepší je ta 10% tolerance na SOUNDCAPu **03
1.01.2015 (22:35:14)  # IP X
RayeR (web) :
A co? tak se bezne foliaky vyrabi 5 nebo 10%. Stejne na to chcije pes, jak to neni aspon stribrnej Mundorf, tak to nehraje :)
1.01.2015 (23:31:57)  # IP X
xxx_88 (mail) :
kdo to bastlil ? vzdyt to vypada strasne a ty odborne souvcastky ... nebo je to z ebaye ? tam prodavaji ruzne shity :D
1.01.2015 (23:36:49)  # IP X
ms-boss (mail) (web) :
Opticky to trochu připomíná výhybku k repráku. Was ist das, Vroutek?
2.01.2015 (00:10:55)  # IP X
VroutekD (mail) :
Sem myslel, že nebude eletrikářům nutné zdůrazňovat, že to skutečně je vyhybka z bedny. Já sem to tedy nefotil, jen sem to náhodně našel na netu, při hledání něčeho jiného.
Jinak zas takový šit to není, pomineme-li ty vtipné potisky, je to poměrně solidně provedená vyhybka. Takovou v běžné spotřebce opravdu nenajdete. Ale takhle například může vypadat taková slušnější výhybka:
OBRÁZEK
2.01.2015 (00:24:46)  # IP X
xxx_88 (mail) :
btw kdyz uz jsme u tech vyhybek - jaka myslite ze je lepsi pasivni (jako ty co sem dal vroutek) nebo aktivni (pres operaky oddeleny signal nasledne spojeny a dalsim operakem znova oddeleny + konc. stupen ?
2.01.2015 (00:33:55)  # IP X
VroutekD (mail) :
Co to je zase za blbý votázky? Na tohle se hochu nedá odpovědět třema větama. Obojí má totiž výhody a nevýhody. Začni googlit, něco se určitě dozvíš.
Obojí je ve výsledku cenově podobný, stejně náročný na návrh, atd..
2.01.2015 (17:22:13)  # IP X
RayeR (web) :
Sit by to nebyl, kdyby tam nebyl ten elyt. A ty civky mi pripadaj, ze jako vzduchovy by nemohly mit dostatecnou L pri tech rozmerech, takze jesi maj vevnitr valcovy jadra?
Jinak myslim, ze dulezitejsi je samotny navrh, simulace a mereni nez vyber komponent a to jesi sou serazeny jako vojaci je az v posledni rade, to uvnitr bedny nikdo obdivovat ani kritizovat nebude, snad jen ze konstrukce musi mit dostatecnou mech. pevnost aby se pri otresech a vibracich neco neuklepalo, je blby to kuli failu vyhybky rozdelavat :)

31.12.2014 (20:42:50)  K # IP X
xxx_88 (mail) :
Dostal jsem od kamarada VFD display z nejakeho videa nebo co, display je ovládán pomocí PT6305, jehož piny pro příjem dat jdou do MPC89E52, ktery ma piny pro prijem dat vyvedeny do 7pin. koncovky (jsou to piny: 1,44,43,42,41,40) ktera byla ocividne pripojena k ridicimu procesoru ktery tam posilal data (jak necekane :D)
Dle datasheetu jsem si o tom nasel nejake veci, to jo ale jde mi o to zda k tomu neexistuje nejaky ovladaci hex neco jako pro HD44780 pro LCDcka, pac mi toto prijde taky jako cely hotovy modul :D díky moc za pomoc :D
OBRÁZEK
31.12.2014 (21:11:31)  # IP X
VroutekD (mail) :
Proboha kde se pořád berou?

Máš datasheet, tak si ho kwa otevři a přečti, jak se to ovládá. A nebo si na to najdi knihovničku.

OBRÁZEK
31.12.2014 (21:31:34)  # IP X
xxx_88 (mail) :
no datasheet mi sice rekl jak se tam posilaj data atd ale nerekl mi kde sehnat jednoduchy ovladaci hex :D jde mi o to zda nejni naky jednoduchy prikazovy zdrojak jak jsem jiz psal jako pro ty LCDcka no a ten jsem nenasel, kdybych ho nasel tak si jej stahnu a neptam se tady :D
31.12.2014 (21:37:38)  # IP X
VroutekD (mail) :
Víš vůbec, co to je hex ty příkazový zdrojáku? **02

Někdo ti možná něco poradí, až svý dotazy začneš formulovat jako eletrikář a né jako 15tiletý kdosi, komu tatínek koupil k vánocům mrdujínko. To nic ve zlým, ale když sis knihovničku nenašel, napsat jí neumíš, tak si zůstal na mrtvým bodě. **13
31.12.2014 (21:59:15)  # IP X
VroutekD (mail) :
Abych jen nenadával, máš na tý desce řadič displeje a starý 8052 procesor. Jak sis mohl všimnou ten řadič je jen "vysokonapěťový výkonový" posuvný registr, procesor si můžeš nahradit (po možná pár drobných úpravách) třeba AT89S52 a naprogramvoat dle libosti.
1.01.2015 (14:00:28)  # IP X
xxx_88 (mail) :
ano dekuji pane nenadavajici vrute nebo jak ti mam rikat - chapu ze te rozciluje ze se ptam na nakou vec co tobe prijde uplne jako primitivni ale hold ostatni to neumi, knihovnicku, ktera je pro me jako zdroj diky kterymu muzu zadavat jednoduche prikazy displeji jsem nenašel a nevím jak ji napsat, předělat procesor by pro mě bylo příliš složité protože většina spojů je vedena po druhé straně tišťáku a display se mi odpajovat nechce a tudíž si nedovedu představit jak bych procesor hledal. mno a když ti pripadam jako liny blbi idiot tak hold modul odlozim a koupim si novy ne ? nesouhlasis ? ja taky NE !
1.01.2015 (14:12:27)  # IP X
VroutekD (mail) :
Souhlasit nemusíš, ale když knihovničku nemáš, procesor vyměnit a přeprogramovat neumíš, cestičky na plošáku hledat nemůžeš, tak skutečně s tím nic neuděláš.
Ber tudíž jako dobrou radu - schovat tento modul bez poškození do šuplíku. Až povyrosteš, bude se ti hodit. Nyní si najdi něco, co jsi schopen ovládnout.
1.01.2015 (14:19:41)  # IP X
ms-boss (mail) (web) :
Je to MPC89E52AF nebo AP?
1.01.2015 (14:41:10)  # IP X
xxx_88 (mail) :
AF proc ?
1.01.2015 (16:00:08)  # IP X
VroutekD (mail) :
datasheet strana 2 dole!
1.01.2015 (16:43:02)  # IP X
RBMK (mail) (web) :
Dal by ti ten kamarád i řídící desku? měl bys jednodušší očuchávání signálů.

Máš vyvedené + a -, tak to zapoj, a pak máš nějaké datové vývody, tak můžeš zjistit, co je vstup a výstu připojením přes odpor >=1k na zem a +. Když ten vývod bude ochotně následovat napětí, kam to připojíš, tak je to vstup, když se bude držet na nějaké úrovni, tak je to výstup.
Vytrasuj si výstup toho infračidla na dálkové ovládání, tlačítka, a vstup ledky, pak + a -, a zjistíš, že ti zbývají 2 datové dráty.

http://www.keil.com/dd/docs/datashts/megawin/mpc89e52a.pdf
Vlez si do datashitu, a zjistíš, že to i2c nemá, tak to bude klasika sériák (UART) nebo nějaká sériová kravina (hodiny+data) neznámého baudu. Vstup výstup zjistíš výše popsaným způsobem nebo lépe hozením voka do toho PDF.

Zbývá ti vytáhnout arduino, odpojit brouka nebo na nějaké vývody hodit softwareserial, a posíláním různých dat na různých bitrate zjistit, jak to řídit.
1.01.2015 (16:56:07)  # IP X
VroutekD (mail) :
Po téhle radě tu už jen očekávám, kdy se objeví zpráva, že něco vypustilo kouř.
1.01.2015 (17:34:09)  # IP X
ms-boss (mail) (web) :
Vzhledem k tomu, že to není na pinech RxD a TxD (pokud můžeme věřit správné identifikaci vývodů), pak se bude nejspíš jednat o nějaký protokol se separátním hodinovým signálem, nikoli RS-232.
1.01.2015 (23:28:29)  # IP X
xxx_88 (mail) :
tak se mi povedlo odendat ten MCU a na piny, kde byl pripajeny MCU jsem pripajel dratky (pochopitelne na piny vedouci do ridiciho IC PT6305) pripajene na jinou DPS s atmel procesakem, ktery ma vystupy pro seriovou komunikaci prevedenou skrze st232 do serioveho portu PC a uspesne s tim komunikuji :) diky RMBK ktery mi castecne poradil s UARTem (udelat to cez nej) no a vroutkovy ktery mi tam na zacatku psal ze bych mohl nahradit procesor :)
1.01.2015 (23:29:33)  # IP X
xxx_88 (mail) :
- kdyby mi kamarad mohl dat ovl. desku co tam driv byla tak by to samozrejme bylo easy ale tu pri nema, to bylo prvni co jsem zjistoval :)

30.12.2014 (21:12:07)  K # IP X
Kovasin (mail) :
Tak jsem dnes našel v obchodě levnou "1W LED baterku". Měla čočku, tak jsem neváhal a koupil ji. Přestože jsem si myslel, že mě číňani už ničím překvapit nemůžou ... překvapili **08
OBRÁZEK
30.12.2014 (21:14:09)  # IP X
ms-boss (mail) (web) :
Jsem hloupej nebo tam chybí čip? **16
30.12.2014 (21:32:37)  # IP X
VroutekD (mail) :
A **02
30.12.2014 (21:46:16)  # IP X
ms-boss (mail) (web) :
Cos to řek, ty jeden malej? Pojď mi to říct do očí! **02
30.12.2014 (23:59:56)  # IP X
Choze:
jj tohle bývalo v těch prvních svítilnách. Dnes už to je jenom u těch levných z burzy. Nic novýho pod sluncem...
31.12.2014 (00:52:14)  # IP X
Kovasin (mail) :
BTW, vevnitř krom pouzdra na 3xAAA a pružinek nic není ... napadá mě tedy - je nějaky výrobce LED baterek, který to doopravdy nešulí a dá tam aspoň nějakej předřadník pro tu ledku (ne jen odpor). Zajímalo by mě, kde pak takovou svítilnu koupit. V krámu je to na jedno brdo.
31.12.2014 (00:52:30)  # IP X
RayeR (web) :
fakt jo? si ji nezkusil zapnout?
31.12.2014 (01:05:51)  # IP X
Kovasin (mail) :
Jo jede.. ale na ty 3 tužkovky je to dost bejkárna. V daleké budoucnosti by se mohla dočkat nějakýho měniče, nebo rozkuchání. Vzal jsem to kvůli té čočce a taky držáku na kolo. Jinak LED: ZhongSheng ZS20HBA -studená bílá, prostě Čína Ten "pájenej" spoj je taky špička **02
31.12.2014 (13:36:48)  # IP X
Dr. Doktor:
dealextreme, kup si baterku na tužkovku nebo dvě, tam měnič bejt z principu musí. Tady v těch na 3x AAA skoro nikdy není, strašná píčovina...
31.12.2014 (14:49:03)  # IP X
Milan Neviďanský (mail) :
Kúp si toto
http://www.ebay.com/itm/CREE-XM-L-T6-LED-Flashlight-Tor...
to svieti dosť dobre, ale potrebuješ 18650 LIion.
Ja používam bez zoomu s väčším reflektorom toto
http://www.ebay.com/itm/UltraFire-2000Lm-CREE-T6-LED-Mo...
a to sa každý zatiaľ pokadil, keď to videl svietiť. A strobo slúži skoro ako kaser, to nevidíš 5 sec NIČ. Chce to ovšem investovať do LIion 18650, lebo všetko výkonnejšie je LEN na tieto akumlátory.
31.12.2014 (15:49:35)  # IP X
ms-boss (mail) (web) :
Já mám třeba LED baterky od čongů, které obsahují několik bílých LEDek. Zajímavé je na nich to, že nemají žádný předřadný odpor (napájené z 3 AA baterií), při zvyšování napětí jim nejprve stoupá jas, pak zase začne klesat až skoro k zhasnutí. Nejde ovšem o destruktivní proces - se stoupajícím napětí na nich klesá proud, po snížení napětí svítí jako předtím **35
31.12.2014 (22:47:11)  # IP X
loučák:
jo, vpodstatě podobný baterky z tou 10W Cree jsem 2 kupoval a je to paráda. Celkem dost slušný mechanický zpracování a svítí to dost. Lionku jsem tam dal vyškubnutou z noťasu a s ní to na plnej jas jede 2h. A to hliníkový tělo to vpohodě uchladí, to je dobrá investice
1.01.2015 (02:25:19)  # IP X
RayeR (web) :
>ms-boss
to vypada jako by byl uz do struktury integrovanej nakej odpor (mozna PTC :) a jak se to ohreje, tak jde ucinnost premeny na svetlo do hajzlu. Ja sem zatim mel jen ledky u kerych byl tento proces neopakovatelnej a destruktivni :)
11.01.2015 (09:56:08)  # IP X
Dreit (mail) :

29.12.2014 (16:43:31)  K # IP X
ms-boss (mail) (web) :
Kdyby se snad někomu hodil graf závislosti kapacity přechodu na napětí u běžných diod a varikapů [log-log stupnice] **01
OBRÁZEK

27.12.2014 (18:17:37)  K # IP X
RayeR (web) :
Co se ukryva v takovem malem USB Wifi modulu
http://rayer.g6.cz/1tmp/wifi/
kupodivu se tam do toho konektoru narve docela dost. Za 8 babek funguje slusne.
OBRÁZEK
27.12.2014 (19:06:30)  # IP X
interchangeable:
čip realtek záruka kvality :)
27.12.2014 (20:14:38)  # IP X
MrSlehofer (mail) :
kuchal už vůbec někdo ty USB externí audio karty za 20kč? **38
27.12.2014 (21:56:32)  # IP X
VroutekD (mail) :
Jistě... jen si tak vzpomenout, kam sem to zahodil...
27.12.2014 (22:00:03)  # IP X
VroutekD (mail) :
No, když to najdu, tak vyfotím. Ale není moc o co stát. Jeden asfaltový plivanec, krystal hodinkové veliksoti, dva šmejdské jack konektory a trocha nějakého RC smetí.
28.12.2014 (01:35:19)  # IP X
RayeR (web) :
Co je spatnyho na realteku? Nejmin 90% zakladnich desek ma integrovanou sitovku od realteku, nejcasteji naky RTL8111x a nevim ze by si nekdo stezoval. S Wifi cipsetama moc zkusenosti nemam, ale na DX tenhle dongl celkem chvalili, pride mi citliverjsi nez treba Wifi ve starym Ipaqu, coz vzhledem k tomu plisku misto anteny povazuju docela za uspech. Mam v planu to narvat do vika NTB, kde byl pripraveny konektor na BT/Wifi moduly, ale ty oroginalni stary nema cenu shanet.
28.12.2014 (08:29:06)  # IP X
osci:
to je ruman, on má problém se vším co on sám nepoužívá
taky mám realtek v několika zařízeních a nikdy nebyl žádný problém
28.12.2014 (22:52:47)  # IP X
VroutekD (mail) :
Tak tu máte to šajsse. Zespodu už nic vidět není, krom několika bezolovnatých studeňáků.
OBRÁZEK
29.12.2014 (00:50:52)  # IP X
RayeR (web) :
Tak uz je tam...
OBRÁZEK
29.12.2014 (00:58:47)  # IP X
ms-boss (mail) (web) :
Měl by sis nějak ošéfovat, aby ti lidi nelezli na stránkách, kam nemají....
29.12.2014 (01:35:05)  # IP X
RayeR (web) :
Temp, alias mrdnik me nesere, tam mam schvalne povolenej listing, abych moh rychle kopirovat odkazy. Holt prochazeni jen na vlastni nebezpeci :)
29.12.2014 (11:37:25)  # IP X
interchangeable:
OMG TO NEBYLA IRONIE, osci starej se o sebe demente se sem přisereš a furt budeš prudit jako by si tady byl od začátku
29.12.2014 (14:04:16)  # IP X
osci:
zato ty jsi tady od samého prvopočátku
500 interchangeable 27.04.2013 (21:24:01)
556 osci 26.08.2013 (10:54:00)
29.12.2014 (16:07:56)  # IP X
interchangeable:
jo pouze nick tvl **03 od kdy je tu Roman AHA!?
29.12.2014 (17:17:47)  # IP X
osci:
interchangeable: 26.12.2014 (19:22:53)
"je neuvěřitelné kolik nicku používá **03"

interchangeable: 14.11.2014 (10:35:24)
"lepší by bylo zakázat některým imbecilum používat nespočet nicku **02"

sám proti sobě
29.12.2014 (17:44:16)  # IP X
interchangeable:
vtipálku co pak píšu jako X lidí zároven ? Kdyby si to čelt a snad pochopil
tak by ti došlo že jde o ty exoty co na písek chodí pouze s jiným nickem
Ano posledně jsem to zkusil taky psal jsem jako Taliban,etc... kvui honzékovi **38

Jak řikám jsi tu chvíli a děláš ramena jako by si tady byl od nepaměti **23
29.12.2014 (18:00:18)  # IP X
osci:
ale nepovídej...
pamatuju si tvůj příchod v roce 2010...
29.12.2014 (18:09:36)  # IP X
interchangeable:
děsně užitečné komenty opravdu **11 nechceš píčoviny řešit na písku nebo na skype ?
29.12.2014 (18:21:57)  # IP X
osci:
do písku si běž sám, chčije ti tam pes
skype nemám a už to tady končím, nebudu tady rayerovi dělat ve vlákně binec

Návštěvní diskuzní kniha danyk.cz
Hlavní diskuze Diskuze s obrázky Bazar Píseček


Strana 22 / 34
Vláken 847, na str:


RSS danykovy diskuze - tato kategorie   RSS danykovy diskuze - všechny kategorie

Stará diskuze