Diskuze - danyk.cz

• Diskuze s obrázky. Tato kategorie je určena k diskuzi nad vloženými obrázky. Vkládejte (přiměřeně velké) obrázky ve tvaru Obr:adresa, tedy např. Obr:http://danyk.cz/kniha/obrazek1.jpg
• Umí BBCode tagy: [b]tučně[/b], [i]kurzíva[/i], [s]škrtnuté[/s], [code]kód[/code] a označování odkazů.
• Všechny kategorie kromě Písečku jsou jen pro schválené uživatele. Pozor - za spam nebo nevhodné zprávy Vám bude zrušen účet.

Přezdívka:
Heslo:
Text:

26.08.2014 (13:40:54)  K # IP X
danyk (mail) (web) :
OBRÁZEK
**07 VFD foťákem bez infra filtru
26.08.2014 (14:36:33)  # IP X
ms-boss (mail) (web) :
Ja, das ist sehr schön!

23.08.2014 (09:13:09)  K # IP X
antibalda (mail) (web) :
Tak jsem si konečně stvořil nějaký lepší měřící přístroj na indukčnosti a kapacitu.
Výsledek je zde : OBRÁZEK
Vevnitř je měřák LC100A z ebaye, stál mě 23E. Celkový náklady cca 7 stovek. Myslím si, že za tu cenu ta přesnost stojí. **01
23.08.2014 (09:14:55)  # IP X
antibalda (mail) (web) :
Ještě bych zapomněl, napájení dvouma Li-ion bateriema 2200mAh + nabijecí obvod tady ze stránek Danyka. Vnitřek vypadá asi takto : OBRÁZEK
23.08.2014 (13:03:36)  # IP X
8-bit (mail) (web) :
Stvořils měřák, nebo jen štítek? **02
23.08.2014 (17:58:23)  # IP X
antibalda (mail) (web) :
Půl na půl **01
24.08.2014 (07:54:46)  # IP X
Milan Neviďanský (mail) :
No prečo nie, len nech funguje. Ja mám ešte pred sebou zapuzdriť toto:
http://www.ebay.com/itm/251505887518?_trksid=p2059210.m...
asi menšia presnosť, ale zato meria úúúúplne všetko. A za 24 USD, nie €.
24.08.2014 (09:51:07)  # IP X
interchangeable:
stvořil krabičku **02

20.08.2014 (22:30:09)  K # IP X
danyk (mail) (web) :
Co je proboha tohle? **13
OBRÁZEK
20.08.2014 (22:55:08)  # IP X
Dr. Doktor:
**03**03
21.08.2014 (09:52:08)  # IP X
ms-boss (mail) (web) :
Naprosto běžné pojebání disku. Obvykle se tohle objevuje u flashek, když se vytáhnou během kopírování. Občas to je docela zábavné, třeba když Windowsům nepřijdem divné, že na 1GB disku je 4817 GB dat.
22.08.2014 (14:01:16)  # IP X
Tim:
Nějaký mimozemšťan na ní kopíroval už v roce 2093 **02**16
25.08.2014 (22:26:34)  # IP X
RayeR (web) :
Normalne pomrdanej FS, to sem uz videl x-krat. Takze format E: a jeste zkontrolovat SMART jesi neodchazi fyzicky. U flash to muze bejt posledni predsmrtna krec...
27.08.2014 (19:52:03)  # IP X
milan (mail) :
no ta složka z roku 1984... pochybuju že v tu dobu byl znám tento systém ukládání dat...
28.08.2014 (13:14:35)  # IP X
RayeR (web) :
Kdyz se pomrvi spravnej bajt ve strukture adresarovy polozky, tak tam muze bejt jakykoliv datum tusim 1980-21xx zhruba...

20.08.2014 (14:33:17)  K # IP X
Dr. Doktor:
Výrobci zámků už konečně přišli na to, že v autě se sem tam hodí i šroubovák... **37
OBRÁZEK
20.08.2014 (21:26:42)  # IP X
Kovasin (mail) :
Teď si to pěkně vybrousím a mužu ti odemčít volant (je to od volantu ne?) **02
22.08.2014 (19:42:07)  # IP X
d.mh:
Momentový šroubovák na jedno použití.
24.08.2014 (21:59:45)  # IP X
Goheeca (web) :
>d.mh
**02
25.08.2014 (22:28:28)  # IP X
RayeR (web) :
>Kovasin
A na ty zbyle strany mas kristalovou kouli ze? :)

19.08.2014 (23:24:53)  K # IP X
VroutekD (mail) :
Schválně, na kolik otázek umíte odpovědět bez lovení v gůglu?
OBRÁZEK
OBRÁZEK
19.08.2014 (23:44:49)  # IP X
Goheeca (web) :
co to bylo za konkurz ze to obsahuje otazku B6?
19.08.2014 (23:48:38)  # IP X
ms-boss (mail) (web) :
17 nemá řešení, W98 na jiném disku než D hrozí nukleární katastrofou. Na zbytek neodpovídám, bo se mi chce spát.
A jestli někdo zařadí usměrňovací diodu mezi pasivní součástky, bude na něm vyzkoušeno B6C.
20.08.2014 (17:54:56)  # IP X
Arambajk:
startovací "manager" na disketě, to ještě pamatuju, podle toho který systém (95/98) se měl startovat se ta povysunutá disketa buď docvakla, nebo nechala venku..
20.08.2014 (18:40:32)  # IP X
MrSlehofer (mail) :
pokud tohle bude na střední tak se už těším **02
20.08.2014 (19:17:52)  # IP X
ms-boss (mail) (web) :
Mimochodem, DOS 7.1 dokáže při instalaci detekovat Win98 i WinXP (i na jiném disku, než na který se instaluje!) a vytvořit vlastní boot manager, který nabídne možnost bootu XP/DOS. A sám se upraví tak, že příkazem WIN se spustí 98. Možná dokáže detekovat i jiné systémy. A má i možnost nepřepisovat MBR, pokud máte třeba GRUB.
Jenom nevím, jestli ho jde nacpat na diskety. Se 6.22 to šlo...
20.08.2014 (20:18:19)  # IP X
VroutekD (mail) :
Šlehofře, nedělej si iluze. Musel bys jít na nějakou výjmečně dobrou školu, aby vás tam za ty 4 roky tohle vůbec naučili. Dneska je tohle z hlediska výuky velký nadstandard. Ale určitě se budete učit spousty jiných, naprosto zbytečných píčovin. Ale nenech si kazit náladu zatím...
21.08.2014 (11:21:56)  # IP X
loučák:
Taková skoro nepřímá pochvala naší škole, protože krom těch IT otázek, B5 a B6 do nás asi skoro všecko do konce druháku nacpali. Ale za chvilu vyrážím do Holic a mám spoustu mezizastávek, tak si nad tím podumám jindy. Ale asi už to za chvilu v té škole takový nebude, jak je teď ten novej učitelskej zákon **37
21.08.2014 (11:23:27)  # IP X
Goheeca (web) :
>MrSlehofer
takhle to na strednich zas tak nevypada ...
to zalezi jestli narazis na nejaky nadsence
jednoho jsme meli v prvaku (kdy vlastne nekteri se setkavali s Booleovo logikou poprve) a rovnou zacal* Karnaughovy mapy, von Neumann/Harvard + DMA, IEEE754, CRC32 a to se prosim pekne pocitaly i priklady na tabuli (zabraly dost casu) ovsem pojal to dobre tzn. i ti co to videli poprvy tak se to naucili a meli ten predmet celkem radi
* tim myslim ze v osnove vicemene byla jen ta logika kterou tedy probral na zacatku
24.08.2014 (07:44:03)  # IP X
loučák:
No, to mě zas právě štve, že tej číslicovky jsme měli relativně málo. Jen ve druháku hodinu týdně, takže nic moc. Ale zas na elektrotechniku máme učitele, kterej je před důchodem a z Mohelnice,takže se občas zakecá na téma MEZ Mohelnice, Tesla Litovel, Tesla Rožnov, Tesla Pardubice. Nejspíš na tom něco zajmavýho bude, ale já většinou usínám, protože k čemu mi je dneska popis typů starých gramofonů a zesilovačů Tesla, žejo **37
27.08.2014 (20:03:45)  # IP X
milan (mail) :
ten progra traktzor chci! za mě to je program na mixování zvuků ruzných traktorů **02
28.08.2014 (13:24:29)  # IP X
RayeR (web) :
>ms-boss
Jaky bootmanager DOS 7.1 mas na mysli? Este sem nevidel, ze by se nekde spoustel napret bootloader DOSu a pak az NTLDR XPecek. Imho NTLDR ma vetsi moznosti, muze totiz zavest libovolny bootsektor ze souboru na disku a tim padem pokud se nekrejou jmena souboru, tak lze mit na 1 oddilu treba DOS 6.22, FreeDOS, WIN95/98 a WINNT/2K/XP :)
Pomoci utility bootprep z XPE lze zapsat na disk bootsektor, kterej zavede NTLDR, neni tedy potreba to resit instalackou.
2.09.2014 (19:24:55)  # IP X
ms-boss (mail) (web) :
>RayeR:
Nevim, jak to dělá. Každopádně, když se na XP oddíl doinstaluje W98, tak přemažou MBR. DOS 7.1 detekuje oba systémy a udělá vlastní nabídku spuštění systému (DOS/XP). Z DOSu se pak spouští 98.

18.08.2014 (03:52:49)  K # IP X
8-bit (mail) (web) :
OBRÁZEK

Nenapadá vás, pánové, jak by ještě mohlo být u tohoto rezonančního psycha řešeno prostřední tlačítko? Bylo by tam pro něj pěkné místo a je škoda, že ho tam nedali. Neosazené pozice na desce jsou pro kapacitní trimry nahrazující ty šílené pájecí jumpery, ne pro tlačítko - to by bylo moc snadné. Ale evidentně tablet prostřední tlačítko umí, v možnostech ovladače mu můžu nastavit, co má dělat. V patentech WACOMu jsem našel jen zapojení pro hrot + pravé tlačítko, tak jsem zkusil trochu zaexperimentovat, ale zatím ani náznak:

1) Stejné zapojení jako u pravého tlačítka a měnit kapacitu- bez výsledku, od ~0-50 p nedělá nic, do 150 se chová jako levé, do ~220 jako pravé, pak jako obojí a od cca 300 stylus přestane fungovat úplně (tablet jej nenajde);

2) 200 p + tlačítko + odporový trimr (stejné zapojení jako u hrotu citlivého na tlak) - taky nic, funguje normálně jako pravé tlačítko a přestane fungovat asi od 500 R. Zkusil jsem zvýšit kapacitu na 400 p, ale pak nefungoval vůbec;

3) odporový trimr paralelně (obdoba zapojení "gumy") - ani ránu, velký odpor nemá vliv a s menším přestává fungovat.

Jakým jiným způsobem to ještě mohli kucí šikmoocí vymyslet? **02

10.08.2014 (23:53:06)  K # IP X
bobo (mail) (web) :
OBRÁZEK
11.08.2014 (18:50:22)  # IP X
ms-boss (mail) (web) :
To bude v SSSR brzo zase zavedeno.
13.08.2014 (17:24:37)  # IP X
RayeR (web) :
Jo, oni chteli nak oddelit ruzky internet nakymi filtracnimi branami, jako treba v Cine, nevim jesi uz na tom zacli pracovat neboto byl jen naky hoax...
13.08.2014 (22:45:13)  # IP X
ms-boss (mail) (web) :
Podobně jako v Turecku. Hádám ale, že Freenet, Tor apod. to asi nezastaví.
19.08.2014 (20:19:33)  # IP X
interchangeable:
nástrojovka ? nebo snad přímo radeco?

8.08.2014 (23:27:09)  K # IP X
8-bit (mail) (web) :
OBRÁZEK

Bacha na tyhle světle modré odpory v MELFu (dají se koupit v TME). Jako by nestačilo, že mají blbě smáčitelné konce a hnusně se pájí, ale ty malé svině taky při zahřátí tak odporně smrdí, že je to až neskutečné **18
9.08.2014 (12:23:23)  # IP X
ms-boss (mail) (web) :
Zahřátí při pájení nebo při přehnaném zatížení?
9.08.2014 (12:25:05)  # IP X
8-bit (mail) (web) :
Pájením.
9.08.2014 (15:29:34)  # IP X
interchangeable:
se divim že ty stupidní kulatý pouzdra někdo kupuje **01 zlatý 1206
9.08.2014 (15:43:57)  # IP X
8-bit (mail) (web) :
Jo, dávám je na namáhaná místa na desce, kde mají 1206 tendenci praskat a nedají se posunout jinde.
9.08.2014 (18:17:35)  # IP X
VroutekD (mail) :
Víš mistře, ony ty modrý válečkový odpory jsou dělaný jinou technologií a mají třeba mnohem menší vlastní šum, huh? **37
9.08.2014 (19:13:52)  # IP X
8-bit (mail) (web) :
Šum je sice to poslední, co by mě u zakončenovacího odporu a pullupů pro 485tku zajímalo (stačí mi, když to nebude praskat cca 1 cm od svorkovnice), ale vím že jsou uklíkové. Stejně jako ty v khaki barvě, které se kupodivu pájejí normálně a nemusím u toho ani padnout smrady **02
9.08.2014 (20:39:51)  # IP X
interchangeable:
řešit šum u odporu ? **02 nevim nejsem na CVUT abych se zabeval takovejma věcma **30
9.08.2014 (21:21:02)  # IP X
VroutekD (mail) :
Kdybys Romane se zabýval taky něčím dospělým, narozdíl od nějakých VTTC nepodařků či ojebávání PC zdorjů na regulovatelné, třeba u takovýho mikrofonního předzesilovače by tě ty nanovolty šumu celkem zajímaly - teda, pouze v případě, že si troufneš na víc, než jen zesilovač (či spíš šumový generátor) se 741.
V měřící technice tě zajímá teplotní stabilita a stálost - tu mají ty válečky taky zpravidla lepší.
Čvut k tomu nevztahuj, takovýhle věci se tam snad ani neučí, to buď v klidu.

Btw 8bite, víš, že se dají také koupit tantalové odpory? **03**37
9.08.2014 (21:43:42)  # IP X
8-bit (mail) (web) :
O tantalových jsem neslyšel, vím akorát že se vyrábějí různé tenkovrstvé typy, ale nezkoumal jsem z čeho přesně jsou. Mají lepší tolerance, TKR a taky řádově nižší zatížitelnost.
9.08.2014 (21:46:44)  # IP X
VroutekD (mail) :
Dej ty tantalový schválně do googlu **02
9.08.2014 (21:49:34)  # IP X
8-bit (mail) (web) :
Jo takhle, Audiophool grade £2.80 each **02
9.08.2014 (21:53:18)  # IP X
8-bit (mail) (web) :
Větší dokonce £8.00 each. Zajímalo by mě, jestli to to není normální uhlík nebo MOX **02
10.08.2014 (12:52:40)  # IP X
interchangeable:
honzo pokud se chceš stát vědátorem tak klidně ale řešit nepodstatný věci není zrovna dospělé spíš infantilní by ti řekla přítelkyně....

VTTC jsem stavěl s danykem v roce 2012, NO A CO ?

Pokud se ale prostě potřebuješ do každého navážet a sám mít prd jen o tom vyprávět tak to je opravdu ubohé ! když každej kritizoval tvé "super užásné" konstrukce tak si radši zrušil web aby si neviděl vlastní boty v konstrukci. ted vždy vytáhneš něco užasného bez schématu aby to nikdo neviděl a nemohl ti nic kritizovat.
nejvíc se mi líbilo když jsem stavěl LED DRIVER jak si řikal jaká je to píčovina používat ten obvod a následně pošleš fotku tvé kontrukce právě s tou píčovinou posílenou trandem bez jediného schématu což je jen dukazem o tom jak to je...
Ale přestal jsem to řešit a koupil si hotovej měnič ani né za 50,- s učiností přez 80% to je jednoduší než trávit hodiny na kontrukci co už byla dávno vymyšlena a hlavně je to levnejší a rychlejší než se tím zabejvat
10.08.2014 (13:01:52)  # IP X
interchangeable:
jo mimochodem ukaž vlastní jak řikáš - "VTTC nepodařků či ojebávání PC zdorjů na regulovatelné"

by mě zajímalo na co se ted vymluvíš **37 radši se budeš vymlouvat na nějaký předzesilovač co nikdo nikdy neuvidí pokud vubec existuje
10.08.2014 (15:27:39)  # IP X
VroutekD (mail) :
Jo, vzpomínám si přesně co myslíš, leží mi to tu ještě v šuplíku. Víš v čem je ale ta pointa Romane? V tom, že mě to narozdíl od tebe fungovalo, s dostatečnou účinností. Byla tam malá obvodová změna, kterou jsme již inzeroval, zatímco ty a 8bit jste se báli přidat tři součástky, abyste s tím náhodou nemuseli laborovat do konce života.

Pokud navrhuješ věci pořádně, jsou podstatné všechny věci, včetně teplotní stability, dlouhodobé stability, šumu, a tak dále.
Předzesilovač? Tady je jeden takový pro srandu králíkům:
OBRÁZEK

A tady máš na stejné vylepšené topologii doplněné o několik další fíčur jeden nedodělaný 4kanálový:
OBRÁZEK
Takže stačí ti to takhle nebo si pořád myslíš, že kecám? Ještě že jsi nešel na to čvut, to by ses musel zabývat úplnýma zbytečnostma asi.
10.08.2014 (16:58:58)  # IP X
interchangeable:
1) Schéma předzesilovače nikde
2) odpověd na mou otázku VTTC a PSU nikde
3) předpokládaná výmluva místo odpovědi na bod 1 a 2

PS: každej mixák má předzesilovač pro mikrofony včetně korekci a "fantoma" muzikanti tam maj dokonce i koncák...Ale ty radši postavíš všechno zvlášt za větší sumu než hotovej výrobek a to se vyplatí **31

Pokud navrhuješ věci pořádně, jsou podstatné všechny věci, včetně teplotní stability, dlouhodobé stability, šumu, a tak dále.

Aha tak od ted budu řešit kmitočet a VF rušení a zvlnění aby všechno bylo co nejvíc ČUPR i když je to jen zdroj pro ledku. Ale takovej nanovolt na výstupu by jí mohl velmi ohrozit to je fakt
10.08.2014 (17:57:57)  # IP X
VroutekD (mail) :
A proč bych ti to schéma měl dávat? Je ktomu vůbec nějaký důvod? Na co by ti bylo? A vůbec, co je ti po tom, jak to mám zapojený, když máš předzesilovač s phantomem v každým zařízení.

Ale ty radši postavíš všechno zvlášt za větší sumu než hotovej výrobek a to se vyplatí
Tady sis dopře nakakal do úst, ukaž co ty všechno si vyrobil za míň, než se to prodává. Zrovna ty tvý LED svítilny, ty se určitě vyplatí, když je má číňan hotový za pár stovek.

PS: Každej průměrně inteligentní obvodář ví, kdy je potřeba který parametr hlídat. Pojď na čvut, ať se můžem bavit o zbytečnostech. **37
10.08.2014 (18:19:20)  # IP X
ms-boss (mail) (web) :
Hádám, že ty šváby budou TL071 nebo nějakej podobnej ščur. **37
10.08.2014 (18:59:01)  # IP X
VroutekD (mail) :
V tom malém je 5532, ale vhodnější by byl ten 072, ušetřil bych 5mA spotřeby, co je celkem dost.
V tom druhém LM833 (nebo 5532, není tam markantní rozdíl), vstupy osazené BC550/560. 2SB733 se shání blbě.
10.08.2014 (19:18:22)  # IP X
interchangeable:
aha tak že schema si neokopíroval jen obrázky tzn postavil si hovno **02 řekni autorovy at si pošle schema frajere
10.08.2014 (19:25:19)  # IP X
interchangeable:
A proč bych ti to schéma měl dávat? Je ktomu vůbec nějaký důvod? Na co by ti bylo? A vůbec, co je ti po tom, jak to mám zapojený, když máš předzesilovač s phantomem v každým zařízení.

Chci vidět ty tvý super užasný zesilovače co si okopíroval z amára a děláš tady frajera **02
10.08.2014 (19:27:50)  # IP X
interchangeable:
BUDU SE OPAKOVAT
když každej kritizoval tvé "super užásné" konstrukce tak si radši zrušil web aby si neviděl vlastní boty v konstrukci. ted vždy vytáhneš něco užasného bez schématu aby to nikdo neviděl a nemohl ti nic kritizovat.
10.08.2014 (19:32:04)  # IP X
ms-boss (mail) (web) :
NE! 072 by vhodnější nebyly! Šumí 3x víc než 5532!
10.08.2014 (19:35:30)  # IP X
interchangeable:
už to začíná až dá schéma tak ho všichni ukamenujou **02 dokud to nikdo neví tak je to pan duležitej **02
10.08.2014 (20:17:28)  # IP X
VroutekD (mail) :
Vy mi leda voba dva můžete....
Umí aspoň jeden z vás spočítat a číselně vyjádřit, kolikrát se změní efektivní šumové napětí na výstupu celku, zaměním-li ty dva operáky mezi sebou, přičemž vstupní část má vlastní šum 280nV a vstupní impedance je 600 ohmů?
Ne? Tak huby držte!
10.08.2014 (20:20:30)  # IP X
VroutekD (mail) :
Jo, jen běž do amára Romane, sem zvědavej, za jak dlouho něco najdeš **03**03**03**03**03
10.08.2014 (20:44:15)  # IP X
VroutekD (mail) :
Ne všichni jsou takoví lúzři, aby se museli inspirovat amárem **02
Přečti se třeba Small Signal Audio Design od Douglase Selfa, jestli máš vůbec koule tomu poruzumět, nebo aspoň přehryzat tu angličtinu bez gúgl translate. **01
11.08.2014 (23:36:12)  # IP X
ms-boss (mail) (web) :
Není na vstupu něco takovýho?
http://i59.tinypic.com/2hi3sb6.jpg
13.08.2014 (04:45:46)  # IP X
interchangeable:
přestan bejt posranej a vyklop to frajere **23 uvidíme kdo je looser
zajímavý že umíš číst něco jiného než arogance pro samouky **02
13.08.2014 (13:02:55)  # IP X
VroutekD (mail) :
Arogance pro samouky, tím si mě dobře pobavil **03**03**03**03**03

4.08.2014 (10:51:00)  K # IP X
RayeR (web) :
Jeden pozdrav z Svycarsko-Francouzskeho podzemi :)

OBRÁZEK
4.08.2014 (11:53:15)  # IP X
Tim:
čili LHC? Moc pěkné **01
4.08.2014 (13:06:19)  # IP X
Goheeca (web) :
taky by me zajimalo kterej je to z urychlovacu a co to je za detektor konkretne ...
4.08.2014 (14:08:45)  # IP X
RayeR (web) :
Bylo to v http://lhcb.web.cern.ch/lhcb/
tohle je starej detektor, uz ma ucvakany dratky. Na Alice ani Atlas sme se nedostali, protoze uz byly zrovna v provozu, tak se k tomu nesmi. Takze krom tohoto sme byli akorat v muzeu/prezentacnim centru a montovne kde trestujou supravodivy magnety. Kapanek silena cesta, za ten vikend sem se moc nevyspal, ale stalo to za to :)
5.08.2014 (19:13:35)  # IP X
ms-boss (mail) (web) :
Není z druhý strany náhodou Stargate? **01
5.08.2014 (22:33:45)  # IP X
MrSlehofer (mail) :
nebo relé hmoty co? **07

4.08.2014 (07:44:06)  K # IP X
loučák:
OBRÁZEK i takle se dá dělat DX, ale samože už scháním matorš na stožár **37
6.08.2014 (09:21:31)  # IP X
Radek (mail) :
OBRÁZEK
6.08.2014 (19:40:46)  # IP X
loučák:
je pravda, že na ten kříž jsem chtěl pověsit směrovky, ale už jsem neměl moc času. Příště k němu upevním patu stožáru, on je fakt bytelně ukotvenej do teho šutru **37
6.08.2014 (19:42:52)  # IP X
loučák:
a když už jsme u té tématiky, tak na Devíti skalách jsem měl cvaknutou ručku k mosaznýmu pomníčku. No co, nebylo jinde místo **37

31.07.2014 (20:16:03)  K # IP X
bobo (mail) (web) :
OBRÁZEK
31.07.2014 (20:30:35)  # IP X
ms-boss (mail) (web) :
Dám se podat. Je to napodobenina?
Hodně se podobá nomotronu 11TU7.
31.07.2014 (20:43:24)  # IP X
ms-boss (mail) (web) :
OBRÁZEK
1.08.2014 (13:13:14)  # IP X
Goheeca (web) :
proc kdyz to pouziva desitkovou soustavu to jmenujou ( http://www.tube-tester.com/sites/nixie/datdekat/11TU7/1... ) nomotron?
1.08.2014 (13:14:46)  # IP X
Goheeca (web) :
>bobo
zkus si vymazat cache a podivej se sem ponevadz ten tvuj obrazek se tady v knize nenacte
1.08.2014 (17:52:46)  # IP X
VroutekD (mail) :
Goheeco, načítá se normálně, sprav si to u sebe **01
1.08.2014 (18:36:52)  # IP X
Goheeca (web) :
hm souhra nahod ted mi to funguje normalne
ale pred tim se mi nechtel zobrazit i kdyz jsem dal refresh tak jsem vlezl na odkazovany obrazek a to se mi zobrazil ...
6.08.2014 (14:11:14)  # IP X
ms-boss (mail) (web) :

27.07.2014 (03:43:34)  K # IP X
RayeR (web) :
Jeden ulovek jeste z doby, kdy Sony nedala sracky - docela solidni trafko na takovou malou minivez...
Koncak je tam integrovanej STK4142II 2x25W

OBRÁZEK
27.07.2014 (10:59:31)  # IP X
VroutekD (mail) :
Tohle je v každým starším krámu, nemusí to být ani sony, stačí třeba filips. To tvé tvrzení bych malinko upravil: ...kdy sony nedělala sračky, ale používala sračky - to STK stojí za vyližprdel. Ty konce jsou mizerné spolehlivosti, zárukou hnusného zvuku a ve většina případů úplně bez nebo s mizernými ochranami proti přetížení. Jeden zkrat či repro nevhodné impedance a zesák jde do sr..č..k.
Párkrát jsem potkal i staré "hifi věže" levnější třídy (kupa ufonisticky tvarovaného plastu), které i přesto měly uvnitř jakýsi diskrétní zesilovač s několika tranzistory (asi tak na úrovni transiwattu).
27.07.2014 (11:19:38)  # IP X
VroutekD (mail) :
Taky tu mám pár takových z nějakých krámů:
OBRÁZEK
27.07.2014 (15:00:05)  # IP X
RayeR (web) :
Ale jo no, berme to hifi trochu s rezervou, dyk to hralo na male plastove (v lepsim pripade tak 1cm drevotriskove) male bedynky, takze ani nemelo cenu tam strkat zadny opravdu hifi amp. A msylim ze to THD 0.4% papirove neni nak strasny. Tady slo vo to aby to nadalo nakej rambajz. Souhlasim ze i ostatni znackovi vyrobci to dali este dost poctive. Kdyz to clovek srovnal s kramem od vetvi, tak to bylo nebe a dudy, ze. Dneska uz ten rozdil tak velky neni...
27.07.2014 (15:18:13)  # IP X
Dr. Doktor:
Já si vždycky myslel, že ty STK moduly jsou slušný. V mým receiveru Technics 2x 60 W mám taky modul, sice to není STK, ale do podobných se STK taky dávaly.
27.07.2014 (15:47:08)  # IP X
8-bit (mail) (web) :
Z toho, že ty věže hrály na vyližprdel bych vinil spíš různé snahy ten zvuk nějak "vylepšit", než konec. Konec mi připadá víc než adekvátní pro daný účel a už vůbec bych si netroufl trdit, že firma Sanyo dělala sračky. A zajímalo by mě, jak se vlastně hybrid liší od diskretního zesu (tedy kromě toho, že je všechno na keramické desce, pouzdro dost dobře vede teplo a všechny tranzistory mají tím pádem cca stejnou teplotu, čímž se zredukuje drift). A kdybys nebyl shnilý xindl, mohl sis z datasheetu zjistit, že absenci ochran ti nikdo nezatajuje a schéma ochrany s pár tranzistorama je tam taky.
27.07.2014 (15:48:08)  # IP X
VroutekD (mail) :
Tyhle hybridní zesáky bylo jedno takové velké tlápnutí vedle. Návrh zesilovače to nijak neusnadní - pinout jak když to navrhoval ožralej rus a stejně to okolo sebe potřebuje tunu diskrétní verbeže. A někdy tolik, že malý jednoduchý diskrétní zes by toho potřeboval zhruba tolik. Moc mi tedy není jasné, v čem ty STK byly tehdy tak úžasný, že byly narvaný naprosto ve všem.
Jinak dělaly se i moduly STK, kde byly jen koncové trandy (případně darlingtony) spolu s trandem na násobič Ube (snímání teploty pro udržování kliďáku) - tam byla výhoda v dobré a těsné tepelné vazbě - kliďák necoural, všechen křemík na jednom kusu kovu. Ale tyhle hybridy jsem teda mockrát nepotkal, vlastně jen jednou.
27.07.2014 (15:53:33)  # IP X
VroutekD (mail) :
Nikdo tu o žádném zatajování nemluví. Ochrana měřením proudu někdy třeba jen v kladné půlvlně je asi tak užitečná, jako by tam nic nebylo, nemluvě o tom, že tyhle obvody na desce často ani nebyly osazené, ksindle.
Stejně tak mohla být SOA ochrana kompletní přímo na té keramické (hliníkové, když už) destičce, proč by měl konstruktér jak čurák dávat ochrany zvenčí? Jistěže tenkrát nebyly vhodné technologie jako dnes, kdy se sekají TDAčka jak baťa cvičky - čili to je ta omluva, proč STK stojí za vyližprdel? Já nechápu, k čemu tu zastaralou technologii, na který není absolutně nic obdivuhodnýho, je potřeba obhajovat?
27.07.2014 (16:12:16)  # IP X
8-bit (mail) (web) :
1) Jestli tam ty ochrany jsou nebo ne je čistě otázka toho, jak moc chce výrobce konečného produktu katovat kchosty, neznamená to ale v žádném případě, že sanyo dělá sračky;
2) jen tak pro jistotu, kdybys nevěděl co je uvnitř- spodek bývá měď nebo hliník, plošný spoj Al2O3. Obvod je elektricky izolovaný od pouzdra, takže nemusíš mít další teplotní spád na podložce;
3), tady jsi k tomu konečně skoro došel sám- tehdy nic lepšího neexistovalo a šlo prakticky o state of the art technologii. Že dneska existují efektivnější procesy pořád neznamená, že HIO jsou sračky;
a 4) by bylo zajímavé porovnat, kolik vydrží 25W hybrid a kolik 25W TDAčko. Vzhledem k tomu, jakým způsobem jsou ty hybridy uvnitř dělané (slušná plocha křemíku, několikanásobné bondování) bych osobně vsadil na hybrid.
27.07.2014 (16:27:41)  # IP X
VroutekD (mail) :
Nejmenoval jsem ani tak úplně Sanyo, ale spíš zařízení, obsahující ty hybridy. Samozřejmě "dodělej doma" je možnost, jak z toho dostat maximum, ale je to práce vyhozená do luftu, stejně jak začínání nových korektních designů s těmi hybridy, kterých dnes pomalu ani nejde sehnat nepajclý originál. Je to zkrátka nesmysl.
S tím spodkem je to nějaké nejasné: S Cu jsem žádný nepotkal a ty co sem měl rozloupnuté - deska normálně na hliníku, jako bývaly dříve motory z 5/4 disketovek. (Tam to někdy, možná i častěji bylo i na železe). Nebo si to blbě pamatuju? Na keramiko-hliníku tu mám snad jen staré prehistorické SSR.
S výdrží to bude též sporné, TDAčka neodchází samy od sebe stářím, ale většinou pouze nesprávným zacházením. Autodestrukční chování TDAček jsem dosud u žádného nespozoroval. Ty STKčka se sraly v jednom kuse, křivým pohledem. (Nebo ojebaným návrhem? Kdo ví, prostě krám obsahující STK = nespolehlivý, nekvalitní šrot) Kámošovi taky nedávno zdechla hifina v obýváku. A to jí používali jednou za pár dní sotva, na poslech rádia.

//Zn.: Co je horší, tak ani domácí HiFi zařízení téže doby s diskrétními zesilovači nejsou o moc lepší. Jeden by zaplakal, když vidí, jak je tam nablito. Válí se mi tu třeba jedno pěkné Onkyo, zesilovač 2x50/8. S autodestrukčním chováním, protože to spíčené zapojení je na hovno a nedrží kliďák, vůbec.
RayeR by vlastně též mohl vyprávět, jak zápasil s kliďákem v ňákým krámu.
27.07.2014 (16:39:40)  # IP X
8-bit (mail) (web) :
Já jsem zatím všechno viděl na keramice, pleh + prepreg jsem ještě v hybridu nepotkal. Ale neměl jsem toho rozebraného zas tak moc:
-Nějaký odpraný 60W STK zes: hliník + keramická deska;
-driver pro malé DC servo: měď + keramická deska
-odpraný driver pro 5f krokáč: hliník + keramická deska;
-IGBT most Fuji (ještě žije, měl jsem jen sundaný kryt): 3mm Cu plech + keramické deska.
27.07.2014 (17:44:44)  # IP X
VroutekD (mail) :
Na polici jsem objevil STK4172-II : na hliníku. A nějaké SI-7300 od SanKenu - nejspíš nějaký bazmek z tiskárny staré. Ten vypadá zespodu trochu jinak, patrně hliník plus keramika? To dno má trochu tlustčí. Další po ruce nemám. Pak jen nějaké hybridy STR od SanKenu (spínané zdroje, stabilizátory), ale to nejde demontovat jinak, než řádnou ránou kladivem - zalité do bakelitu celé - ty však budou mít dno téměř jistě měděné.
27.07.2014 (18:51:24)  # IP X
ms-boss (mail) (web) :
Sony TC-252W, kterou používám jako zesík ke kompu, má uvnitř jenom 20 trandů a 3 diody a jak krásně hraje. Ovšem za cenu menšího výkonu. Koncák je stavěný tak, aby jen tak neodešel a i repráky má solidní.
OBRÁZEK
27.07.2014 (19:15:02)  # IP X
VroutekD (mail) :
Proč to designem až tolik připomíná třeba tesláckou B100 ? Že by teslácí kopírovali tak znamenitě? (Bohužel ta elektronika jim tolik nešla, ale kdoví co je zas ta sonka zač...)
27.07.2014 (19:39:17)  # IP X
ms-boss (mail) (web) :
Možná, ale tohle je taková lepší Tesla. Má supr vlastnosti - provoz na 100-240 Vac 50/60 Hz, přepínání rychlostí, sound-over-sound record, sound-with-sound, nezávislé kanály, dá se zbalit i s repráky do jednoho přenosného komplety, 2 kvalitní mikráky se stojánkem, vstupy i výstupy na cinchích, jack na sluchátka, jacky na mikrofony... akorát mi jeden kanál hraje zatlumeně, možná je to sjetou hlavou.
27.07.2014 (19:46:12)  # IP X
RayeR (web) :
>Doktor
Tech hybridu se delala cela hromada, kde se treba pro 1 vykonovou verzi bylo vyrabeno nekolik variant s ruznym THD, takze urcite existovaly i celkem solidni kousky.

Ja bych teda hybrid domu nechtel, prave z duvodu, ze kdyby se nahodou odporoucel, tak za nej budu obtizne shanet nahradu. Ale zrovna v te minivezi byl konec OK, tam byl vysranej kazetak a CD uz taky blbe cetlo, takze sel pouzit jen tuner, tak sem to kuchnul... V praci mam u PC jednoho Technika-receiver taky s hybridem a da se to, akorat ma znatelnej vlasnti sum (kdyz zrovna neni signal). Jinak z okoli o moc mrtvejch nevim, akorat jeden kamos kdysi opravoval Onkio, kde ten hybrid rozkuchal a napojil na nej diskretni trandy :)

Problem klidaku s AKAIem sem nakonec vyresil prohozenim paru tranzistoru (mozna to uz prohozene spatne bylo) a po te repasi hraje jak vino, hlavne zas ten holicky peniz to byla fajn koupe :)
28.07.2014 (23:06:52)  # IP X
d.mh:
No vidím že nejsem sám. Asi deset let tu mám mikrověž filipz, po záruce odešla kazetová mechanika, pak se posral fw a nebere ani CDčka. Zbylo rádio a aux vstup. Je v tom TDA7264, hraje celkem slušně.

24.07.2014 (23:37:50)  K # IP X
Goheeca (web) :
OBRÁZEK
**03
25.07.2014 (13:46:30)  # IP X
MrSlehofer (mail) :
lol

24.07.2014 (20:46:32)  K # IP X
David Dusík (mail) :
25.07.2014 (20:45:24)  # IP X
MrSlehofer (mail) :
hmm máš je v dobrým stavu no **04
ta moje má furt problémy s karburátorem **24
25.07.2014 (23:28:08)  # IP X
Dr. Doktor:
Protože z fotky jde poznat stav karburátoru. **38**37**38
26.07.2014 (14:00:14)  # IP X
MrSlehofer (mail) :
**02 když s tim jezdil na letišti tak asi bude v pořádku **07

18.07.2014 (21:27:40)  K # IP X
8-bit (mail) (web) :
8-bit vs. plánované zastárávání, 1. díl
OBRÁZEK
18.07.2014 (23:37:45)  # IP X
VroutekD (mail) :
Zastaráváš při hraní her? Tě obdivuju, že si máš ještě čas hrát... **20
19.07.2014 (01:18:21)  # IP X
8-bit (mail) (web) :
Prodělal menší operaci, tak jsem jej přece musel na něčem vyzkoušet! O 50 000 šroubků později je jako znovuzrozený (nebo znovuvyrobený) a opět šlape jako hodinky **06

8-bit jej měl správně potom, co se v něm vysrala grafika pájená ekocínem, nacpat do Asekolu a naběhnout do leHovno storu pro nový, s 16:9 displejem, se zkryplenou klávesnicí, bez tlačítek poštěváku a s windows 8. Ideálně opět tak za 30k (+ 6k výpalné pro věrchušku a různé ekoneziskovky, aby měly za co vymýšlet a lobbovat třeba ROHS3). 8-bit řekl "vyližte si, vy zmrdi, všichni prdel", nechal udělat planžetu a koupil si na aukru BGA kuličky z SnPb. O zbytek se už postarala horkovzduška, a ani těm kurvám nepomohlo pod to BGAčko nasyflit nějaký epoxyd **10
19.07.2014 (02:21:57)  # IP X
VroutekD (mail) :
Lol, to jako chceš říct, že už si ty BGAčka pojišťují i epoxydem proti přepájení, aby se to nedalo opravit?
No to je síla... **36
19.07.2014 (02:47:55)  # IP X
8-bit (mail) (web) :
Asi to není primární účel (tím je zajistit, aby ta ekosračka vedla proud aspoň 2 roky), ale ano. Epoxydem bylo podlité celé pouzdro a jak jsem grafiku sundával, kuličky z krajních řad zdrhaly ven, asi díky tlaku výparů z toho svinstva. Takže odolnost proti prostému přetavení je 100%, ale to nebyl můj případ, překuličkování jsem měl do začátku v plánu. Naštěstí ten sajrajt při 240 stupních trochu změknul a nakonec se oddělil od pouzdra, které jsem musel postupně páčit ze všech stran! Čištěním desky jsem pak zabil jedno odpoledne, přičemž epoxyd sem tam šel dolů i s maskou, kterou jsem pak musel opravovat. No zkrátka a prostě jsem měl co dělat, aby ta věc neletěla proti zdi a myslím si, že většina lidí by takovou trpělivost něměla. Ještě nějaké otázky?
19.07.2014 (11:27:19)  # IP X
Dr. Doktor:
Tak tohle uznávám. I když já osobně bych to do toho Asekolu mrsknul, ale koupil bych si na aukru starší poctivej stroj, ale to proto že nemám zkušenosti tady s tou nano-elektronikou. Elyt bych vyměnit zvládl.
20.07.2014 (15:59:02)  # IP X
bkralik (web) :
Ty jo, dobrý **01
já měl kdysi ambice zkusit reballem opravit pár iphonů (občas se u 4ky odloupne baseband a nejde GSM část), ale když jsem zjistil, že to je celé zalité epoxidem, včetně těch mikroskopickejch R-C vedle, tak jsem toho rychle nechal. Ten odpor sotva vidím, natož abych ho dokázal připájet zpátky...
21.07.2014 (04:10:30)  # IP X
8-bit (mail) (web) :
>Doktor
Obávám se, že když koupíš starší NTB, máš docela reálnou šanci, že budeš za pár měsíců řešit to samé. **21 Od roku myslím 2003 museli na ekocín přejít všichni..

>bkralik
Sice jsem tady ještě neměl situaci, kdy by se mi vyplatilo oživovat mobil, ale myslím že by nemuselo být až takové zlo, protože jsou to všechno foliová BGAčka, tj. něco jako tohle:
http://www.2i.cz/9936c1eb38

Pouzdro není pružné jako klasický FR4/Flipchip, tím pádem nehrozí zkroucení a nejspíš by ses musel taky o hodně víc snažit, aby se ti ho povedlo zničit. Navíc ten epoxydový zalévací sajrajt bude mít s kaptonem horší adhezi.

Takže hoši nebojte se toho, stejně na tom už není co posrat. **02 A taky jsem přišel na to, že zapájet tu věc zpátky je už celkem hračka, protože sesazení, na které se běžně používají stanice s kamerou a hranolem za 200+k jde docela dobře provést normálně po hmatu, jak kuličky zapadnou do otvorů v masce. **37
23.07.2014 (00:15:33)  # IP X
RayeR (web) :
Tak gratulace a respekt, moho stastnych FPS :)
Ja jsem se este nedostal do situace, ze by mi na nakym kusu HW tak zalezelo a nedal se jinde koupit, abych tohle martyrium musel podstoupit, ale je fajn to umet, do budoucna to bude potreba cimdal vic. Ted se jen modli jesi tam nevznikly neky pnuti nebo nekvalitni prohrati, aby se to behem par mesicu nevysralo...
24.07.2014 (18:57:41)  # IP X
bkralik (web) :
8-bit: samotný reball a reflow toho BGA takový problém není, na ebayi jsou na to kuličky i planžety, jenže bez odpájení toho odporu vedle to prostě neoddělám. A ten odpor tam potom případně nepřipájím, je tak malej že ho člověk nechytne ani do pinzety, protože zapadne mezi drážky na konci...
24.07.2014 (20:31:10)  # IP X
milan (mail) :
paráda... to je T61p?
má kámoš a taky uraženou grafiku....
já mám T60 a ještě drží. jenže ten muj je o něco sarší no. třeba má ještě olovo.
25.07.2014 (00:44:27)  # IP X
8-bit (mail) (web) :
>bkralik
Přece jeden odpor nemůže být takový oříšek, ne? **01 Kolem grafiky jsem měl též několik 0402 odporů (nějaké 22R na omezení strmosti hran a pár 1k pullupů). Tak jsem je radši napřed přeměřil a hodnoty vypsal do fotky pro případ, že se mi podaří některé posunout nebo odfouknout. Ale všechny zůstaly na svých místech.
>milan
Těsně vedle, je to W500.
26.07.2014 (03:08:48)  # IP X
RayeR (web) :
30.07.2014 (08:11:46)  # IP X
ms-boss (mail) (web) :
No jo, sláva starejm Toughbookům, na který se dalo i stoupnout bez následků.
3.08.2014 (19:54:06)  # IP X
bkralik (web) :
8-bit: jak říkám, je problém že ty odpory jsou zalitý v tom epoxidu, v kterym je zalitej ten integráč. Takže když ho začnu preparovat, tak ten odpor pujde s tím...
Jinak myslim si, že to bylo menší než 0402, spíš takový 0201...

14.07.2014 (23:09:00)  K # IP X
š120:
OBRÁZEK
praktické využití peltierova článku
15.07.2014 (14:26:07)  # IP X
MrSlehofer (mail) :
jo to by mohlo fungovat dobře **04
PS: doporučuju pod tu skleničku namazat silikonovou vazelínu **02
15.07.2014 (17:58:22)  # IP X
RayeR (web) :
Co takle dat plat Al i na horni stranu peltiera a riznout do nej zavity, at tam tak hnusne netrci ty srouby s maticema :)
(samozrejme srouby pak tepelne izolovat och chladice, at to nedela tepelnej most)
15.07.2014 (18:06:16)  # IP X
ms-boss (mail) (web) :
Z čeho dělají tu keramiku? Dala by se pájet indium-galiovou pájkou? **01
16.07.2014 (01:24:35)  # IP X
RayeR (web) :
No pajet asi tezko... Tipuju ze ty vnitrni strany sou napred pokoveny a na tu pokovenou cast teprv pajeny ty tepelny clanky.
16.07.2014 (21:29:03)  # IP X
ms-boss (mail) (web) :
Tak jsem to checknul. Obvykle se pokovuje, ale třeba firma S-Bond dělá pájky pro přímé pájení na keramiku (měkké).
17.07.2014 (02:21:22)  # IP X
RayeR (web) :
Zajimave, a to obsahuje nejaky kov? Nebo to nak nalepta strukturu te keramiky? Porad si nedokazu predstavit, ze tam ten cin jentak chytne...
17.07.2014 (21:04:44)  # IP X
VroutekD (mail) :
Tak mohlo by v té keramice být možná baryum, hliník, titan, zirkon či něco podobného. Kdoví z čeho to je. Materiál "na hrnečky ke kafi" to asi nebude...
18.07.2014 (13:03:27)  # IP X
ms-boss (mail) (web) :
Akorát jsem našel zmínku, že keramika ne Peltierech obsahuje nitrid hliníku, oxid hliníku, a nitrid boru kvůli tepelné vodivosti (přesné názvy obsažených látek netuším). Ale když indiové pájky ochotně smáčejí sklo, proč by nějaká jiná pájka nemohla smáčet i keramiku?
18.07.2014 (13:41:26)  # IP X
antonicek (mail) :
Ty keramicke desticky by mely byt z Al2O3
18.07.2014 (13:55:07)  # IP X
VroutekD (mail) :
Kvůli vodivosti tepla to může být s příměsí baryumtitanát* (neni to náhodou ta světle růžová keramika?), nebo korundu... A je fakt, že starý ruský epromky s okýnkem byly taky bílý a z korundu, takže je to možný mnoo..
18.07.2014 (21:08:57)  # IP X
Dr. Doktor:
nebo AlN
18.07.2014 (23:25:24)  # IP X
ms-boss (mail) (web) :
Tož AlN jsem psal.
19.07.2014 (20:40:23)  # IP X
8-bit (mail) (web) :
Spíš bych si tipnul, že keramika je normální čistý Al2O3 (== korund) a obrazec se vyrábí sítotiskem (technologie tlustých vrstev) pomocí nějaké pasty se stříbrem a skelným prachem jako pojivem. Pasta se vytvrdí a nadifunduje do keramiky během průchodu průbehovou pecí, ve které je nejvyšší teplota něco přes 1000 °C.

10.07.2014 (14:39:49)  K # IP X
bobo (mail) (web) :
OBRÁZEK
10.07.2014 (19:59:42)  # IP X
ms-boss (mail) (web) :
OBRÁZEK
11.07.2014 (02:17:53)  # IP X
RayeR (web) :
Njn, dnes to maji kocky slozitejsi, to u babicky kdysi na stare lampove televizi se mohl kocour pohodlne uvelebit a vydrzel tam cely hodiny...
14.07.2014 (08:57:22)  # IP X
Radek (mail) :
co teprv, až nastoupí holografická projekce, to budou kočky úplně v prdeli **02
15.07.2014 (21:11:11)  # IP X
Goheeca (web) :

30.06.2014 (21:30:50)  K # IP X
Pozistor:
Tak jsem si taky postavil demo-fůzor. Celkem slušně to maká, jen spotřeba proud na nažhavení je velká a musí se to chladit.
OBRÁZEK
30.06.2014 (21:54:16)  # IP X
Dr. Doktor:
Já zkoušel dokonce desetipólový fusor, bohužel líp se mi ho vyfotit nepovedlo
OBRÁZEK
30.06.2014 (23:02:32)  # IP X
Alesh (mail) :
Demo fůzor - když už plazma koule není dost cool.
30.06.2014 (23:39:07)  # IP X
toman:
Ten sovietsky 10-ti polovy fusor ma slusny potencial.
1.07.2014 (04:17:29)  # IP X
antibalda (mail) (web) :
Demo-fůzor, fuj to nechci, počkám si raději na plnou verzi **02
1.07.2014 (22:10:01)  # IP X
R21m:
Nemáte někdo těžkou vodu? Pak by to vypadalo nějak takto: OBRÁZEK . Dávkování do komory mám již hotové.
1.07.2014 (23:46:53)  # IP X
toman:
Nevim, jestli mi reknes co ma vazit 1.5litru, jedna lahev je tezsi nez ostatni, tak bych ti ji poslal jestli to bude ono.
2.07.2014 (12:01:02)  # IP X
MrSlehofer (mail) :
Těžká voda má jiní složení než normální
myslim D2O (oxid deutériový)
2.07.2014 (13:21:02)  # IP X
ms-boss (mail) (web) :
Zjednodušeně řečeno: těžká voda = obyčejná voda + 2 neutrony
2.07.2014 (17:14:51)  # IP X
toman:
Koukam, ze pani chytraci zejo.. **19
2.07.2014 (17:28:37)  # IP X
ms-boss (mail) (web) :
1107 g/l. Od čeho máš Wiki a Google? Jestli nemáš ani kalkulačku, tak 1,5l váží 1660,5 g. Plus něco flaška. **37
2.07.2014 (17:48:18)  # IP X
Dr. Doktor:
Kolik váži flaška? A 2 neutrony váží 107g? **03
2.07.2014 (18:01:14)  # IP X
ms-boss (mail) (web) :
Flaška je zde nznámá, závisí na použité flašce. To si každý změří sám, kolik mu prázdná flaška váží. 2 neutrony / molekulu. To znamená rozdíl 2,01232 g/mol. V litru máte přibližně 55,5 mol vody (55,274 pro D2O a 55,507 pro H2O). A to je vážení, ten rozdíl 107,028 g/l.
2.07.2014 (18:03:53)  # IP X
toman:
A sakra, to budou neutrony velke jako tenisove lopticky... prinejmensim. **03
2.07.2014 (18:12:16)  # IP X
ms-boss (mail) (web) :
No, vzhledem k tomu, že v litru jich je kolem 3,3286 *10^25... **02

30.06.2014 (10:28:56)  K # IP X
Milan Neviďanský (mail) :
Opäť sa objavilo kurvítko, tentoraz v elektrickom šporáku Elektrolux, nejaká termopoistka, servisák to rozoberal 30 min, asi 20 šróbov a potom zase skladal a nadával. Nebolo to v záruke, ale mne sa to už nechcelo robiť, lebo samotné kurvítko - vydržalo 5 rokov a asi 20x pečenie, máme to na chalupe. Cena 17 € a cesta a práca ďalších 35 €!! volalo sa 16A 250 V T 300
2.07.2014 (12:02:27)  # IP X
MrSlehofer (mail) :
tam dej místo toho kus drátu ne?
2.07.2014 (12:10:04)  # IP X
Milan Neviďanský (mail) :
No vďaka, už to druhýkrát meniť nebudem.

28.06.2014 (20:25:31)  K # IP X
R21m:
Zkoušel jste někdo demo-fůzor?
OBRÁZEK
28.06.2014 (22:51:56)  # IP X
ms-boss (mail) (web) :
Ale na obrázku máš obloukovou lampu **02
29.06.2014 (12:37:21)  # IP X
MrSlehofer (mail) :
nope **02 ta by svítila víc **07
29.06.2014 (14:37:33)  # IP X
trojak29 (mail) :
bílá ledka od mamuta **02

27.06.2014 (20:38:16)  K # IP X
VroutekD (mail) :
OBRÁZEK
28.06.2014 (22:11:52)  # IP X
MrSlehofer (mail) :
hmmmm. **33
29.06.2014 (17:33:41)  # IP X
Radek (mail) :
pane jo. Dřív se podporovali bastlíři, dneska se podporujou smažky a buzeranti. Ještě že tu demokracii máme.
29.06.2014 (22:18:37)  # IP X
d.mh:
myslím že kdyby se dnes podporovali bastlíři, tak by se ČTÚ za chvíli sesypal.
30.06.2014 (01:00:52)  # IP X
toman:
Joo to by se bastlilo se soucastkovou zakladnou n.p. TESLA. Jestli k bastleni potrebujes podporu statu, najdi si slusnou praci. Nikdo nikoho nenuti byt smazka ci buzerant, tzv. guns dont kill people. Mne se soucasny vyvoj naopak libi, sikovnych lidi stale ubyva, konkurence klesa, s tim co opousti skoly bude pomalu jedinec schopny se podepsat geniem. **37
30.06.2014 (11:23:30)  # IP X
ms-boss (mail) (web) :
Jo, je pravda, že šikovných lidí asi ubývá. Na střední jsem v celých 4 ročnících věděl jenom o dvou lidech, kteří se věnovali elektronice. A jeden jsem byl já. Ale to asi je tím, že to je gympl bez zaměření.
Nicméně na bastlení v podstatě nejsou potřeba peníze, ale čas. Značnou část své součástkové základny jsem získal tak, že jsem jezdil na kole a rozebíral vyhozené krámy (téměř vždy TV Tesla), které se válely u popelnic, u cest, v lesích a na polích.
30.06.2014 (11:43:24)  # IP X
RayeR (web) :
>ms-boss
jen 2? Myslel jsem ze uz jsi trochu starsi rocnik nez vetsina zde. Od nas ze SPSE zustalo delat v oboru tak asi 6 lidi, CVUT FEL dodelali 4.
30.06.2014 (11:45:14)  # IP X
RayeR (web) :
A s tim ziskavanim soucatek sme na tom podobne, nedavno jsem napsal takovou vzpominku http://rayer.g6.cz/elektro/e-srot.htm
30.06.2014 (17:01:23)  # IP X
ms-boss (mail) (web) :
No, teď nastupuju na FEL. A jo, ten článek jsem už dávno četl. Taky mě štvou ty rudý bolševický bramborový noky... teda Asekolácký kontejnery.
Touhle dobou ale lidi moc nevyhazují, spíš až na podzim. Teď mám jako hlavní zdroj jeden bazar, kde se dá najít skoro cokoli. Teď jsem tam kupoval 6Ž1P za 2 Kč/ks.
30.06.2014 (17:10:46)  # IP X
d.mh:
Červený kontejnery by spíš chtělo hromadně sabotovat, aby je to přestalo bavit. Děsím se doby, kdy neodevzdat starý spotřebič bude znamenat "neoprávněné nakládání s nebezpečným odpadem".. **12
30.06.2014 (18:35:18)  # IP X
ms-boss (mail) (web) :
Před téměř dvěma lety jsem šel večer ze školy a u jednoho z těch kontejnerů jsem našel laserovou tiskárnu. Asi se jim nepovedlo narvat ji dovnitř. Samozřejmě jsem si ji vzal. Doteď na ní denně tisknu - na toner, který tam neznámý dárce nechal.

Jak by se dal takový kontejner otevřít? Jak je otevírají v Asekolu? Je možné je nějak otevřít bez jeřábu jen silou jednoho člověka? A co na to Jan Tleskač?
30.06.2014 (19:56:08)  # IP X
d.mh:
30.06.2014 (20:27:08)  # IP X
ms-boss (mail) (web) :
No jo, jenže my máme ve městě ty trezory od Asekolu.
30.06.2014 (21:35:29)  # IP X
d.mh:
Už jsem to tu psal, do dlaně kuličku epoxidový modelíny, a podle potřeby opakovat. A neříkej že to nemá viditelnej zámek.
A jestli opravdu nemá, tak upravit vnitřek. Nejlépe chemicky.
30.06.2014 (22:54:16)  # IP X
RayeR (web) :
Asekol to urcite neprestane bavit. Maji po cele republice tisice kontu, kere se jim zrejme dost rentujou, takze semtam jeden poskozeny vem cert... Blokovani budnu muze bejt cesta, ale ve meste, kde se pohybuje dost aktivnich blbcu s mobilem, keri ochotne nahlasi poskozeny kontejner to driv prestane bavit vas, kvalitni lepidlo taky neco stoji...
Jinak bazar s lampama za 2 kacky, to si muzes gratulovat. Kdysi tu par takovych bazaru bylo, uz nejsou. Leda na burzach, kde za nake omlacene TV lampy chteji aspon 10,-/ks a za nake historicke klidne nekolik set...
1.07.2014 (08:10:33)  # IP X
ms-boss (mail) (web) :
A to byly ty lampy nepoužíté a v krabičce. Samozřejmě tam jsou i dražší - nějaká výkonová vysílací lampa za 950. Bohužel část jich je natolik použitých, že většina katody pokrývá vnitřek baňky. Občas není ani vidět dovnitř. Ale téměř vždy jsou do 15Kč.
Pro mě je tam hlavní výběr - tři stěny jsou obestavené šuplíčky MARS plné (poloplné) součástek od TESLY a taky i nových věcí.
2.07.2014 (07:06:46)  # IP X
loučák:
Tyvole to mě nenapadlo, že tady ještě někdo dá s lampama, před týdnem jsem zdělil asi 5kg krabiček s novýma lampama a hmed jsem t zdarma věnoval dál. Možná tu ještě něco najdu **37
2.07.2014 (11:14:14)  # IP X
RayeR (web) :
Loucaku, ty strevo, kdybys to hodil do inzerce na Audioweb, mohl z tebe byt ted milionar **02
2.07.2014 (17:33:54)  # IP X
d.mh:
oprava - mohl jsi mít vlastní libero **02
2.07.2014 (17:50:38)  # IP X
Radek (mail) :
toman> ty jsi blbej, až to mlátí dveřma. Jestli chceš, tak se ve svý slušný práci můžeš za mě přimluvit, já dám okamžitou výpověď a pojedu někam do horoucí prdele, abych potom mohl machrovat na diskuzích na ostatní, že nemají prachy na bastlení. Btw, o to tady vůbec nejde, ale asi už ti ty prachy ze slušný práce lezou na mozek.
2.07.2014 (18:12:22)  # IP X
toman:
Rika asi 25-ti lety clovek co spomina na komunismus. Vidi ho jako spasu lidstva. Nejvetsi prani je LQ-100, a ERS-50.. dej si facku a nepis.
2.07.2014 (19:29:25)  # IP X
Radek (mail) :
pravdu máš akorát s těma 25 lety. Ale klidně si to mysli dál, já tu můžu jen soucitně pokyvovat hlavou **01

25.06.2014 (00:47:53)  K # IP X
ms-boss (mail) (web) :
Řekl by mi někdo, co za tranzistor je GFZ51? Je v pouzdře, ve kterém byl OC169 / OC170 / OC170vkv / GFY51. Na vrchu mají velkou červenou tečku. Jde o prototyp GFY51? Nebo o germaniový darlignton - jako pozdější KFZ?
OBRÁZEK
25.06.2014 (11:15:24)  # IP X
toman:
Velka cervena tecka? No jestli to neni vyrobek LPA Praha 4, ridici jednotka hubice plevele.
25.06.2014 (13:41:15)  # IP X
VroutekD (mail) :
Podívám se ti do katalogu.
Místo polemizace o darlingtonu se chop měřáku a změř parametry!
Ube, Uceo, h21e. Aspoň tyhle.
25.06.2014 (13:49:31)  # IP X
VroutekD (mail) :
Tak v katalogu 1965, kde sem doufal že to bude, to není. Z řady GF tam není skoro nic, moc starý katalog, jdu vyhrabat nějaký novější :-)
25.06.2014 (13:57:46)  # IP X
VroutekD (mail) :
V katalogu 1969 je to lepší, tam už je GF501-517, GFY50 a GS501-507.
Jdu najít další katalog. **37
25.06.2014 (14:21:57)  # IP X
VroutekD (mail) :
Katalog 1980 obsahuje spoustu věcí řady GF (100-517), GFY50, a spoustu věcí řady KFZ.
A mám pocit, že víc katalogu z téhle éry tu asi nemám.
25.06.2014 (18:01:13)  # IP X
milan (mail) :
katalog 1970 také nevede...
25.06.2014 (18:29:26)  # IP X
ms-boss (mail) (web) :
Jo, zapomněl jsem dodat, že jsem pár katalogů taky prolezl - ty mezi roky 66 a 91, které jsou na netu. Sorry za překlep (GFY50, ne GFY51).
Změřil jsem ty hodnoty - ten s černým rámečkem na označení je asi v háji.
Jeho parametry:
UBE: 1V, UEB: 0,32V, UCB: 0,2V, ICB0: 6,5mA, h21E: 3
Ten druhý:
UBE: 1,3V, UEB: 0,34V, UCB: 0,2V, ICB0: 2,9uA, h21E: 25

Úbytky měřeny při 0,82 mA, ICB0 měřeno při 10V, h21E obyčejným měřákem s testerem na tranzistory. Mezní kmitočty měřit nedokážu.
25.06.2014 (18:59:09)  # IP X
VroutekD (mail) :
10V proboha, snad si ho chudáka nezabil. Ten trand bude asi tak na 6V.. Je to patrně podobné VFko jako to GFY50 (zesilovací činitel by tomu mohl nasvědčovat). Ube je však nějaké divné. a Ueb ještě divnější. Změř to znova při proudu, při jakých se měřily podobné typy, viz katalog. Jde o to, aby ty údaje měly nějakou vypovídací hodnotu.

Když sme přitom, může mi někdo vysvětlit, jak funguje ten debilní denklův vyhlevádač? Co kurva musím napsat do toho pole, abych se dostal sem?
http://www.denkl.cz/eshop/gfy-50-8210
Nefunguje ani "GFY", "gfy", "GFY50", "GFY 50", "gfy 50", "gfy50", ani hvězdičková konvence ani nic.
**13
25.06.2014 (19:13:44)  # IP X
ms-boss (mail) (web) :
Nono, podle katalogu je 6 V tzv. charakteristický údaj, při kterém jesou testovány parametry. Mezní hodnota je 20 V.
Jejej, zase jsem prohodil Ube a Ueb...
25.06.2014 (19:18:44)  # IP X
VroutekD (mail) :
Myslel sem si... No tak pak to není darloš, ale normální VF pinďour obdobnej tý GFY50. No a bacha na to, šumový číslo 20 (nebo něco takovýho sem zahlíd u tý GFY)**38
Germaniový darloš sem dosud neviděl - to snad ani nebylo. Nebo..: ?
25.06.2014 (19:18:59)  # IP X
ms-boss (mail) (web) :
Tranzistory jsem testoval při 0,82 mA. Katalogové testy jsou při 1 mA. Close enough.
25.06.2014 (19:20:41)  # IP X
ms-boss (mail) (web) :
U GFY50 je poznámka: Min. 80% tranzistorů má šum max. 20 dB.
25.06.2014 (19:43:56)  # IP X
VroutekD (mail) :
Však to přece znamená, že 80% jich je docela na hovno a 20% naprosto na hovno **02
25.06.2014 (19:51:18)  # IP X
ms-boss (mail) (web) :
Z ebastlirny od uživatele Yarda1:
To mi připomnělo nějaký článek, snad v Amatérském rádiu, o nedostatku součástek pro radioamatéry - že radioamatéři říkají "ó cé sto šedesát devět", ačkoliv by raději říkali "nula cé sto sedmdesát jedna".
Asi tak nějak...
26.06.2014 (00:44:09)  # IP X
RayeR (web) :
Jesi to trochu pomuze, tak sem nasel v jedne knize z 1971 zminku o GFZ50:
Je to vyberovy tranzistor z typu OC170, ktery prosel zvlastnimi zkouskami pro prumyslove pouziti, ma vsak stejne el. parametry.
Jde o VF Ge trand. maleho vykonu, difuzni tech. pro VF zesilovace a smesovace v rozsahu DV, SV, KV, pro AM/FM MF zesilovace...
4. vyvod je stineni pouzdra (samotny system je od pouzdra izolovany)
Mezni hodnoty:
Ucb0: 20V
Ueb0: 0,5V
Ucer: 20V
Ic: 10mA
Ib: 1mA
Tj: 75C
P: 50mW
Uizol: 20V

stat hodnoty:
Icb0: 1,3-13uA
h21E: 20-70
Ube: 0,21-0,33V

dyn hodnoty:
ft: 30-75MHz
Ccb0: 2pF
F: 4-8 @10,7MHz
26.06.2014 (08:49:24)  # IP X
ms-boss (mail) (web) :
Tak jsem změřil Ccb0 (chápu to tak, že je to při nulovém proudu). Ten šluslý měl 680 pF, ten funkční asi 28 pF. To zrovna neodpovídá těm GFZ50.
26.06.2014 (09:01:11)  # IP X
VroutekD (mail) :
Aha, napadá mě pak, že tu může bejt celkem přímočarý řešení: Pokud GFZ50 ~ OC170, tak co tak srovna GFZ51 s OC171?
26.06.2014 (09:11:45)  # IP X
ms-boss (mail) (web) :
To tu nemamó. Mám akorát jeden OC169 a možná někde jeden OC170, ale tím končím. Ta kapacita je ale stejně nějaká divná. Ale plus bod za dobrý nápad. Pak by to ale chtělo najít i GFZ49 a případně rozdíl mezi GFY50 a GFZ50.
26.06.2014 (09:15:37)  # IP X
VroutekD (mail) :
Hlavně měř tu zpětnou kapacitu při nějakých normálních podmínkách - nezáleží na proudu, ale napětí na tom přechodu (Ccb0 bude pak asi při nulovém napětí, tedy kapacita největší - snad tedy...) S rostoucím napětím na přechodu by měla (?) klesat.
26.06.2014 (09:44:58)  # IP X
ms-boss (mail) (web) :
Klesá s rostoucím napětím v závěrném směru. Tady bude stoupat. Navíc kolem těch 0,3 V prudce klesne impedance přechodu, takže tam už kapacita měřit nejde.
26.06.2014 (10:09:37)  # IP X
VroutekD (mail) :
A proč řešíš propustný směr BC přechodu?
26.06.2014 (11:20:30)  # IP X
ms-boss (mail) (web) :
Sorry, mozek byl dočasně nedostupný. **35 Nějak jsem to bral tak, že po mně chceš, abych měnil napětí BE.
Ccb je zhruba 26 pF při 6V.
26.06.2014 (23:02:30)  # IP X
RayeR (web) :
Neni chyba v merici metode? Vecinou ty malovykonovy Germaniaky mely kapacitu v radu pF a ne desitek pF, to mi pride nako moc... V zasobach zadny GFY/GFZ nemam, jen par OC170.
27.06.2014 (15:47:11)  # IP X
ms-boss (mail) (web) :
Tak napište, jak to mám měřit. Poslední údaj byl měřený při -Uce 6V, -Ice 0.
27.06.2014 (16:16:55)  # IP X
RayeR (web) :
A jakou amplitudou AC napeti?
27.06.2014 (18:00:48)  # IP X
ms-boss (mail) (web) :
170 mVpp

22.06.2014 (15:08:00)  K # IP X
VroutekD (mail) :
Tak jsem experimentálně změřil, že geláček má kapacitu 2,4kC.

OBRÁZEK
23.06.2014 (02:00:07)  # IP X
RayeR (web) :
No super informace, kdyz ani nevime nominalni kapacitu, a jesi to mel bejt jako novej nebo pouzitej...
Ty krivky byvaji bezne v datasheetech...
23.06.2014 (15:25:17)  # IP X
VroutekD (mail) :
Nominální kapacita je 4.32kC, pro daný vybíjecí proud potom přibližně 2,59kC. Čili close enough, gelák je v slušném stavu.
23.06.2014 (16:37:22)  # IP X
Dr. Doktor:
**03
23.06.2014 (21:46:16)  # IP X
Goheeca (web) :
jsem to jenom ja nebo vam taky prijde ten graf osklivy (pravdepodobne z Excelu?)
24.06.2014 (09:12:24)  # IP X
VroutekD (mail) :
Jako by na tom nějak záleželo snad? Mám ho generovat snad matlabem aby byl eště hnusnější nebo si snad chceš jenom porovnávat délku pinďoura? Sorry, nejsem přihřátej **37
24.06.2014 (11:37:56)  # IP X
Goheeca (web) :
vubec ne ale neskutecne me irituje kdyz z jedny osy nejsou vyvedeny pomocny cary abych byl konkretni a myslim ze to delal prave Excel (alespon v nejakym vychozim nastaveni)
// kdyby pak takova mrizka byla rusici tak by to chtelo holt zjemnit cary
24.06.2014 (18:11:08)  # IP X
VroutekD (mail) :
Jistě že to byl excel. On se tam dá udělat graf úplně normální. Tohle bylo první grafický znázornění změřenýho výsledku, co přišlo pod ruku. Co si budem vykládat, tak 2/3 zdejšího osazenstva nejspíš netuší, co jsou kC, či snad Fd (ve kterých jsem to měl udat spíš, jak mi tu škodolibě radil jeden zdejší člen) či jak z toho dostat mAh, a tak 3/4 osazenstva by tu kapacitu z grafu ani neodhadlo. :-)
Budiž to pro některé tréningem, ať to zkusí.
Holt sem jedno odpoledne neměl nic lepšího na práci, než přebírat desítky vyřazených geláčků. No z asi 40ti kusů jsem vyndal 2 funkční. Zvláštní je, že ty dva co fungují jsou cca stejného data výroby jako ty nefunkční, ale jiný výrobce **02
24.06.2014 (20:07:44)  # IP X
RayeR (web) :
A nechces to priste udavat jeste v elementarnich nabojich? Kila sou porad maly cisla **02
25.06.2014 (10:52:36)  # IP X
loučák:
C=A.s, ale ten duvod, proč to neni normálně v Ah nechápu. Sice je to teoreticky jedno, ale Ah zná každý **37
25.06.2014 (19:02:06)  # IP X
VroutekD (mail) :
OBRÁZEK
25.06.2014 (21:29:15)  # IP X
loučák:
tak to je nopak pěknej graf **37
26.06.2014 (00:51:05)  # IP X
RayeR (web) :
Tak ono se da ten vysledek excelu polidstit, ja mam este ve zvyku ty mrizky nemit tak vyrazny, proto je nastavuju treba sedou tenkou carou, vedlejsi mrizky este svetlejsi sedou prerusovanou.
Ale tak zas to neprehanejme, jedna vec je graf v nejake publikaci/webu kde bych si na tom dal zalezet a jina nake momentalni mereni plesknute do diskuze, s tim nema cenu ztracet cas... Jen by se mi libilo, kdybych si to nastaveni grafu exlu moh ulozit jako naky svuj preset, tedy jinak nez mit cely dokument jako sablonu, to se zas nehodi protoze mam pokazde uplne jina data...
26.06.2014 (09:11:52)  # IP X
VroutekD (mail) :
Mám dojem, že vlastní šablona na graf se vytvořit dá - ale nezkoušel sem.
Jo jo, světlejší mřížka prospěje...
OBRÁZEK
26.06.2014 (12:35:25)  # IP X
Goheeca (web) :
tohle uz je pekny **09
26.06.2014 (15:05:41)  # IP X
VroutekD (mail) :
No jo, ale musel sem kliknout asi 15x navíc a jak už psal RayeR výše - zde to není potřeba **01 Chtěl jsem jen graficky znázornit onen průběh napětí.

Schválně, jedna taktická otázka, viz poslední graf: Kdo tuší, proč přední napětí diody roste s proudem a od určitého bodu začne mírně klesat? (patrné u P600K a SB5100) **01
26.06.2014 (15:18:12)  # IP X
Goheeca (web) :
- tady je videt jak jsou ty office neergonomicky
- co me tak napada je ohrev PN prechodu
26.06.2014 (16:29:06)  # IP X
VroutekD (mail) :
Zato tlafání do příkazovýho řádku je ovela pohodnější.. I smell bulšit

Jo ohřev PN přechodu. Dokonce i ta tlustá P600 byla nosem cejtit půl metru daleko, jak při těch 4 ampérech smrděla.
26.06.2014 (16:43:01)  # IP X
Goheeca (web) :
tak zrovna v cem generovat grafy ja jasno nemam ...
jednou jsem to delal programatorsky podruhy zas jsem si nasel do latexu pfgplots apod.
prave kdyby to v tom excelu nebylo na 15 kliknuti (a zdlouhavyho hledani) bylo by to vynikajici o zadnym takovym sw nevim
26.06.2014 (19:58:15)  # IP X
VroutekD (mail) :
V excelu to netřeba moc hledat. Až uděláš grafů 10, budeš si dobře pamatovat, kde co je. Pak už je to jen o lenosti a o tom, použít office 2k, maximálně 2003, protože ty nový jsou tak na píču, že než z nich uděláš takovejhle pěknej graf, tak se dřív naučíš gnuplot.
Jinak nějaký grafy sem před pár dny řešil s Dr.Doktorem, našel nějakou pěknou stránku: http://fooplot.com/ . Ale u mě pořád zatím vede excel, kde se dá udělat i nějaký to základní zpracování dat.
26.06.2014 (23:13:53)  # IP X
RayeR (web) :
Jo ohrev prechodu me hned napadl, asi si meril dlouho :)
Na tohle by bylo dobry si udelat naklej charakterograf s AVR treba, kerej to prolitne a navzorkuje behem vteriny nez se to stihne ohrat. Tehda to nabizel prof. Jirasek jako tema diplomky, ale zrovna u nej sem teda DP delat radsi nechtel :)

OpenOffice sou v tomhle na grafy stejne naprd jako MSO, mozna este horsi. Taky me toci ze musim klikat a trefovatr se presne do x prvku grafu nez vsechno nastavim. A jesi to nastaveni jde teda ulozit, tak bych docela rad vedel jak. Jinak ja este pouzivam predpotopni MSO 97, na to moje sudlani to staci :) V Praci nam narvali nasilim 2007, takze sem si tam musel hned dat naky to classic menu jinak bych se z toho posral.

Jinak kolega Linuxar na to pouziva python+numpy+gnuplot, coz je fajn, kdyz clovek plije stovky grafu denne, ale na obcasny pouziti se mi to moc nepozdava, kdo si to ma pamatovat...
27.06.2014 (01:51:34)  # IP X
VroutekD (mail) :
Měřil jsem tak dlouho, abych zjistil úbytek při reálným oteplení daným proudem. To nemá být učebnicová voltampérka **01
No, mám tu čínský regulovatelný zdroj s USBčkem nazádi, po kalibraci by šel použít snad aj k tomu automatickýmu snímání voltampérek. Ale nevím, ještě jsem ani do kompu nenainstaloval drivery.
27.06.2014 (14:39:39)  # IP X
RayeR (web) :
Tak to pak zasadne zavisi na uzpusobeni chlazeni diod (treba plocha medi na PCB) a okolni teplote, takze to pak kazdy muze zmerit neco jineho...
27.06.2014 (19:19:22)  # IP X
VroutekD (mail) :
Na tom až tolik nezáleželo... A trochu jsem to chlazené i měl, větším počtem krokodýlků na nohách diody **02

20.06.2014 (19:21:26)  K # IP X
Dr. Doktor:
něco pro loučáka
OBRÁZEK
20.06.2014 (21:53:40)  # IP X
loučák:
pěkný **37
21.06.2014 (10:55:45)  # IP X
Goheeca (web) :
**02

14.06.2014 (22:00:09)  K # IP X
loučák:
OBRÁZEK
**37
14.06.2014 (22:01:05)  # IP X
loučák:
Veterinář mi tvrdil, že 60kg kozu ještě neviděl **37
15.06.2014 (01:23:48)  # IP X
antonicek (mail) :
Dobra drevostavba**04 Jak jsi tam ty kozy dostal? **02
15.06.2014 (07:19:17)  # IP X
loučák:
To už jsou takový od přírody, že tam samy rády lezou *37
15.06.2014 (11:56:11)  # IP X
Radek (mail) :
no né, ty máš ale kozy **01
16.06.2014 (19:27:39)  # IP X
MrSlehofer (mail) :
Ach ty dvojsmysly **37
17.06.2014 (11:22:13)  # IP X
RayeR (web) :
Pekne, ale jako most by jim stacil silnejsi tram nebo kmen ne? Nekde sem videl, jak si kozy chodily po takove prolejzacce nekolik metru nad zemi. Ony proste rady lezou i v prirode po skalach a pod...
17.06.2014 (16:57:51)  # IP X
loučák:
Dělali jsme to z lehkých klacků, abychom to tam lehko dostali na ten rybníček. Totiž ikdyž by jsme ho vypustili tak je to 2m hluboký, takže by jsme si moc nepomohli. Takle ta konstrukce vydržela asi 360kg(já, tři kozy a taťka). Oni to měli dřív třipatrový, ale to bylo z bytelnějších klád a ne nad vodou. Tady jsou to kozy hlídací, protože když tam jsou, tak si tam netroufne čáp. Proto je to nad tou vodou, v ní jsou totiž pstruzi. A co je zajmavý, že se těch koz bojí asi i vydra, už tam delší dobu nechodí. **37
17.06.2014 (21:07:26)  # IP X
d.mh:
Já myslel že ty pstruhy máte v 200l sudech..?
17.06.2014 (22:26:48)  # IP X
loučák:
Při převozu liberem **37

Návštěvní diskuzní kniha danyk.cz
Hlavní diskuze Diskuze s obrázky Bazar Píseček


Strana 26 / 34
Vláken 847, na str:


RSS danykovy diskuze - tato kategorie   RSS danykovy diskuze - všechny kategorie

Stará diskuze