Diskuze - danyk.cz

• Píseček je jedinou kategorií i pro neschválené uživatele a podle toho to tu také může vypadat :). Příspěvky mohou obsahovat nepravdivé informace a pomluvy, spam a hrubý jazyk. Téma není nijak omezeno.
• Umí BBCode tagy: [b]tučně[/b], [i]kurzíva[/i], [s]škrtnuté[/s], [code]kód[/code] a označování odkazů.
• Všechny kategorie kromě Písečku jsou jen pro schválené uživatele. Pozor - za spam nebo nevhodné zprávy Vám bude zrušen účet.

Přezdívka:
Heslo:
Text:

2.02.2021 (18:50:40)  K # IP X
troják29:
Ahoj všichni!
Prosím Vás, od někoho zdejšího jsme si před pár lety (5+) půjčili do práce PC/104 za úplatek a zálohu. Dnes na to přišla řeč, že jsme to nevrátili. Vyzvedával to kolega někde u kolejí na Strahově. Nenašla se bohužel žádná komunikace k majiteli PC.
Proto prosím, komu chybí nechť se ozve, díky.
vvvn400((@))seznam (cz)
Až se mi schválí registrace, dám to i do Hlavní, jenže za ty roky již neznám heslo k původnímu účtu, takže jsem si musel udělat jiný. Přezdívka stejná, jen jiná diakritika
2.02.2021 (20:13:25)  # IP X
troják29:
Podařilo se dohledat původní mail.

ms-boss čekej od kolegy mail s patřičnou omluvou.
4.02.2021 (13:15:15)  # IP X
toman:
Asi mu to moc neschazelo.. **02
4.02.2021 (21:24:07)  # IP X
ms-boss (mail) (web) :
Ty kundo! Jebnu tě latí! Děláš furt v tom úložišti jadernýho odpadu? **37
5.02.2021 (11:14:11)  # IP X
troják29:
Já za to nemůžu, to kolega, jeho pojebej klidně krumpáčem. Měl Ti napsat mail. Víceméně dělám.
5.02.2021 (19:09:48)  # IP X
RayeR (web) :
Jo, takze to byl ms-boss, tak sem ti poradil spravne. Ja sem si rikal WTC, sem jeste zivou PC104 v ruce nemel...
10.02.2021 (14:23:17)  # IP X
troják29:
MS-BOSS psal Ti kolega, ale schází mu odpověď od Tebe. Máš stejný mail?
10.02.2021 (23:06:10)  # IP X
ms-boss (mail) (web) :
Právě jsem mu odepsal. Holt nekontroluju spam každý den.
@RayeR Kdybys chtěl, klidně ti ho na něco půjčím. Jinak nejspíš skončí tak, že k němu přibastlím nějakou CF kartu, narvu ho do nějakého CRTčka a budu na něm hrát textovky...
12.02.2021 (01:13:48)  # IP X
RayeR (web) :
No ja bych s tim udelal neco podobnyho, ale to nema zadnou prioritu. Muzes si k tomu postavit i PC/104 zvukovku :)

http://rayer.g6.cz/hardware/retrohw.htm

https://circuitmaker.com/Projects/Details/rasteri/PC104...

Ty design fajly mam kdyztak zkonvertene do Altia...

29.01.2021 (15:48:44)  K # IP X
loučák:
https://youtu.be/5xxZJ_Xby1M tak co, kdo si taky byl zadriftovat? A kolik procent z vás chtělo driftovat? Já rozhodně ne, ačkolik na ledu i těch 140kW stačí
29.01.2021 (18:37:24)  # IP X
d.mh:
Před pár lety jsem to zkoušel, ale kloubový stroje nebo obecně s pohonem 1:1 se ukázaly jako nevhodné. S klasickým traktorem je větší sranda.
29.01.2021 (19:05:31)  # IP X
loučák:
To je pravda, obvzlášť když si pomůžeš rozdělením brzd, pak to jde samo. U toho kloubáku je nahovno, že když se ti v rychlosti roztočí, tak se to dost blbě koriguje.
30.01.2021 (01:23:29)  # IP X
bkralik (web) :
Ty jo, škoda že máme TKčko zrovna rozebrané (generálkujem brzdy a gufera portálů). S tím by mohla být bžunda...
30.01.2021 (08:25:52)  # IP X
loučák:
No obvzlášť pokud máš to starší, kde se ještě dá odpojit předek vysunutím toho táhla myslím na levé straně nápravy. Ty gufera se mění v klidu, jen doporučuju ty původní šetky šrouby co držej půlměsíčky co držej buden vyměnit za šetihrany s podložkou, rozdělávání za dalších deset let bude klidnější, ale zaleží na vkusu každého. Mimochodem, dají se dnes koupit vůbec ještě metrický sřouby s tímhle starým úhlem zápustné hlavy? Běžně dnes mají zápustné hlavy jiný úhel, ale možná jen nemám přehled.
1.02.2021 (01:20:05)  # IP X
toman:
You got any more of those pixels? **02
1.02.2021 (01:59:12)  # IP X
loučák:
Uznávám, točil to bratránek ve slušné kvalitě, ale já si to pak z lenosti nechal poslat přes messenger a je to znát, vím to, moje chyba
6.02.2021 (20:46:36)  # IP X
bkralik (web) :
Máme mt8-132.2, takže předek to má napevno (jen připojitelnej zadek a uzávěrku na předku). A půlměsíčky jsou tam už normálně šestihranama, díkybohu **01
Jen jeden náboj nešel dolů ani zaboha, ale nakonec se custom-stahovákem podařilo.
7.02.2021 (02:35:58)  # IP X
loučák:
Aspoň tam máte solidní motor, ten dvoutakt všude cáká olej, což může být problém. S bubnama jsem se taky dost natrápil, než jsem přišel na to, že je snažší prvně vyloupnout šroubovákem O-krožky co jsou kolem hřídele. Hlavně že se povedlo, tak ať slouží.
7.02.2021 (23:33:22)  # IP X
bkralik (web) :
Jo, motor je super :-)
Dneska jsem složil předek (což šlo docela v pohodě), ale na zadku jsem zjistil že mám docela velkou vůli na levý poloose, tak se musim přemluvit k tomu abych rozdělal portál a poměnil ložiska...

29.01.2021 (11:47:39)  K # IP X
Peca303 (web) :
Nabíječka k mobilu velikosti lednice. Jak píše Xiaomi, VELKÝ SKOK VPŘED.

https://smartmania.cz/xiaomi-odhalilo-bezdratove-nabije...
29.01.2021 (12:50:07)  # IP X
dr. doktor:
Úžasný. A určitě to na těch 5 W nabíjení žere tak 50 W. Lenost lidí fakt nezná mezí a bohužel je ještě podporována/využívána takovýma nesmyslama.
29.01.2021 (16:23:01)  # IP X
Peca303 (web) :
Mně přijde super, že se dnes umí udělat anténa s elektronicky řízenou směrovostí, ale používat to zrovna na tohle...
29.01.2021 (17:29:05)  # IP X
ms-boss (mail) (web) :
Jsem zvědavej, jestli to bude způsobovat nějaý problémy. Třeba srandovní by bylo, kdyby se ukázalo, že to proleze do nějakých věcí s Bluetooth / WiFinou a zahltí to tomu přijímač nebo to snižovalo citlivost. Nedohledal jsme spotřebu ani frekvenci.
29.01.2021 (17:48:20)  # IP X
Peca303 (web) :
Účinnost 10 % by byla ještě dost dobrá. Úplně vidím, jak mám na hlavě bezdrátová sluchátka, na která bezdrátová nabíječka pere směrovou anténou desítky až stovky wattů mikrovlnného výkonu. Vzhledem k tomu, že neudávají žádné parametry, to bude asi jen laboratorní prototyp, který má k běžně prodávanému výrobku daleko. Ale má to barevný displej, to už dnes musí být i na pračce...
30.01.2021 (10:52:56)  # IP X
dR. dOKTOR:
Jo, to je další věc **02 To, že se dneska řeší mobily se špičkovým výkonem pár W je proti tomu prkotina. A věřím tomu, že dost lidí by si tu analogii neuvědomilo a a hned tu nabíječku kupovalo, přitom doma nemají WiFi, protože se bojí záření. **02
Čím víc o tom přemýšlím, tím větší nesmysl to je. To bude zas jen marketingovej hype - "my to umíme". Představte si, že na tom máte něco položenýho, cokoli - elektroniku, karty s RFID, atd... Směrová stovka W to je prostě mikrovlnka.

26.01.2021 (13:18:59)  K # IP X
X-mass (mail) :
Nazdar. Dostalo se mi do rukou staré rádio Talisman 308U. Některé kondenzátory jsou vizuálně špatné - i měření kapacity moc neodpovídá popisu. Vím že je nutné dát po zor na kondíky - C40, C43, C26, C29, C44, C42 - viz schéma http://www.oldradio.cz/talisman.gif Poradí někdo jaké kondíky použít místo stávajících? Jde hlavně o to, že takové kapacity se už nevyrábí (např 0.64u, 500p).... Náhrada by byla 0.68u, 4700p... Ale jaké... Pak je tam dvojitý vyhlazovací kondík 2x32uF - má poloviční kapacitu na obou vývodech. Ten nahradit čím? Dík za případné odpovědi...
26.01.2021 (13:30:13)  # IP X
Dr. Doktor:
C43 je odrušovák, tam je to v podstatě jedno - plus mínus autobus. Hlavně ať je na dostatečný napětí.
C42 klidně o něco větší, je to jen filtrace zápornýho předpětí.
Jinak obecně ty tolerance hlavně svitkáčů tehdá byly klidně +-20%, takže většinou se tam střelí nejbližší hodnota a neřeší se to. To se samozřejmě netýká rezonančních kondenzátorů.
Filtrační kondík 2x 32u: Měříš ho dobře (prot kastli) a při frekvenci 100 Hz? Často tyhle kondenzátory jdou naformovat. Jinak nahradit v podstatě čímkoli...
Obecně: Všechny asfalťáky a případně hovňáky nemilosrdně pryč. Buď už je po nich, nebo brzo bude. Zkontrolovat korozi na slídových "doškrabávacích" kondenzátorech s okýnkem. Zkontrolovat odpory R1/R2.
26.01.2021 (15:56:56)  # IP X
RayeR (web) :
Se staryma kondama sou potize no, resim takle:
http://rayer.g6.cz/elektro/choral.htm#SASI
elyty se snazim vzdy naformovat. Hlavne to radio hned po 50 letech nezapinat do site!
26.01.2021 (16:20:34)  # IP X
X-mass (mail) :
Hoši díky za další návody a rady. 2x 32u jasně že měřím proti kastli. Mezi sebou má 32u... :) Mám měřák na kondíky od 20nF do 1000uF. Jakou měří frekvencí netuším... (Můžu zkusit osciloskopem), nicméně nové kondenzátory měří plus mínus dle jejich kapacity. Jinak C40 a C37, jsou dle měření OK (10k - 100n). Ty by měly být, co jsem zjistil, nejrizikovější. R1 a R2 jsou OK, bez nich by to nešlo. Tam vím, že většinou je spálený ten R2 - 200Ohm. Spíš mě trochu straší ten kondenzátor C42 (0.64uF), tam má vypouklé a popraskané ty asfatové ucpávky a má taky cca poloviční kapacitu. Pak "hovňák" C43 - je popraskaný, ale kapacita OK. Rádio teda po vyčištění a po základních výměnách styřelých káblíků jede. První zapnutí bylo přes 40W žárovku.
26.01.2021 (16:29:16)  # IP X
Peca303 (web) :
Kdyby měl elyt mezi vývody 32u, pak by každá sekce měla 64u. Pokud rádio nebručí, tak bych ho nechal být. Nemilosrdně vyměnit C40, 43 a 44. 43 aspoň na 1 kV, i když se zdá měřením v pořádku, tak stejně vyměnit. Je na něm velké střídavé napětí a může se prorazit až potom, co se celé rádio zahřeje, a většinou to skončí zničením UY1N. Ostatní tam pro začátek můžou zůstat, v případě jejich závady se nic nezničí.
26.01.2021 (17:15:35)  # IP X
X-mass (mail) :
Peca303. Právě že bzučí. Zkusím, ten kondík změřit ještě jednou... Jaké ty ostatní kondíky použít? Aspoň jeden odkaz? Díky.
26.01.2021 (18:15:34)  # IP X
RayeR (web) :
U tech vazebnich svitku neni dulezeta kapacita ale svod! Ten asi tim svym merakem nezmeris. Ja to merim jednoduse pripojenimi na 300VDC v serii s odporem par desitek K multimetrem, jak to ukazuje desitky uA, tak zahodit! Kondy nemusi byt na 1kV, staci kvalitnejsi modernejsi axialni svitky od Tesly, Jak sou na obrazku treba tady, porad se daji koupit z vyprodeje http://racvonka.cz/kondenzatory/svitkove-axialni-25-az-...
26.01.2021 (18:19:06)  # IP X
Peca303 (web) :
Elyty je nejlepší měřit ESR metrem, ty laciné multimetry s měřením kapacity často ukazujou kraviny. Případně ho vyměnit za jiný šroubovací stejné hodnoty. Svitky se dají dobře koupit v Hadexu. Jestli místo 10n kondíku dáš 15n nebo 6n8 bude v tomto rádiu úplně jedno, hlavně nesmí mít svod.
26.01.2021 (18:25:52)  # IP X
Peca303 (web) :
Jinak mezi pouzdrem elytu a kostrou rádia musíš naměřit odpor 120 ohm. Elyt nesmí být přímo na kostře. Pak můžeš za provozu změřit napětí mezi pouzdrem elytu a kostrou. Mělo by tam být asi 9 V ss. Je tam víc, žárovky jasně svítí a mrkají a rádio bručí - vadný C40, případně UBL21 nebo některý odpor okolo. Je tam míň a bručí - vadný elyt.
26.01.2021 (18:28:01)  # IP X
RayeR (web) :
No uplne nevim, jesi ti naky bezny/cinsky ESR metr zmeri svod v radu Mohm... Na mem ESR metru ty papirovy svitky ukazovaly uplne tragicky Q (tg delta), zatimco plastovy svitek ci keremika mela Q treba 300, tak papirak 3 **18
Na radioburze, bohuzel ted kuli cov. neni, tak dycky tam par lidi prodavalo tyhle svitkace. Ja uz jich ze zasob neco vypotreboval, tak budu muset doplnit, takove ty typicke hodnoty 5n, 10n, 20n...
26.01.2021 (19:14:37)  # IP X
Peca303 (web) :
Já mluvím o elytu. Svitky měřit leda megmetem a nebo tak, jak píšeš. To lze provádět i přímo v rádiu, když se místo usměrňovačky dá přípravek s diodou a odporem a vyndají se ostatní lampy.
26.01.2021 (22:00:41)  # IP X
Dr. Doktor:
Já ty svitky typu asfalt nebo hovno ani neměřím, protože zpravidla vždy jsou načlý, a když nejsou, tak brzo budou. Bez napětí se to většinou dá poznat tak, že se naměří kapacita VĚTŠÍ, než horní mez tolerance. Nebývá výjimkou +100%. Takovej kondík je s jistotou na vyhazov.
26.01.2021 (22:40:37)  # IP X
ms-boss (mail) (web) :
Jojo, nejlepší jsou odporníci a sěratelé, co takové umělé zvýšení kapacity považují za důkaz toho, že Tesla to dělala balšoj a kam se hrabe dnešní aušus, kterýmu kapacita akorát klesá **37

S megmetem byla sranda. Přepnout na 1 kV rozsah a schválně, kdo udrží kontakty v ruce nejdýl. Jo, v elektrokroužku v DDM byla prdel.
27.01.2021 (07:14:41)  # IP X
Peca303 (web) :
Ve svých sbírkových věcech se jich snažím co nejvíce nechat na místě a v některých případech se z celého rádia musí vyměnit třeba dva a zbytek bez problému funguje, a to i u předválečných přístrojů. V televizi Tesla Mánes mám původní asfaltové svitky v účinnostním obvodu, kde je impulsní napětí několik set V a už to tak drží přes deset let. I několik hodin v kuse na výstavě to vydrželo. Člověk ale musí trochu vědět, co dělá. Samozřejmě pokud to opravuju pro někoho, tak měním všechno.
27.01.2021 (14:37:31)  # IP X
X-mass (mail) :
Takže po radách a odkazech jsem objednal nové kondíky tesla řady TC208 a 209 (díky za odkaz).
Ještě bych měl tedy dotaz k těm odporům R1 a R2. Rádio je na 220 a 120V. V síti je ale nově 230V (u mě dokonce až 245V). Bylo by dobré zvýšit hodnoty těchto odporů aby odpovídaly "výstupní" napětí jako bylo u těch 220V?
27.01.2021 (16:31:10)  # IP X
Peca303 (web) :
R1 můžeš zvětšit o 10 ohm na každý volt nad 220 V. R2 bych neřešil.
27.01.2021 (19:01:52)  # IP X
X-mass (mail) :
Díky, takže k té 700 přidat do série ještě cca 150-200Ohmů jo? OK zkusím pohledat v šuplíku s odporama, jestli tam něco takového většího mám... :)
27.01.2021 (19:22:38)  # IP X
RayeR (web) :
Druha moznost je, nez prekopavat oroginal radio, tak si udelat zasuvku se snizovacem - vemes naky trafko s cca 24V vystupem (pro takovy radia staci naky maly) a jeho sekundar zapojis v serii se siti tak, aby se napeti odecitaly, takze dostanes 245-24=221V. Ja svoje bakelitaky nepredelavam, ale nemam zas tak velke prepeti, celkem normalnich 232-235V. U radii s trafama, kde to jde, tak prepinam o odbocku vyse.
29.01.2021 (08:28:10)  # IP X
Dr. Doktor:
To je na jednu stranu dobrej nápad s tím trafem, na druhou stranu, ty rádia se těma 240V nezničí hned. Lampy budou mít třeba 2/3 životnost, ale 1000 hodin to poslouchat stejně nebudeš

23.01.2021 (06:00:36)  K # IP X
RayeR (web) :
>ms-boss
V RSS to vidim, ale nevim spravne ID knihy, RSS rika ze 0, ale kdyz dam 0 tak stejne vidim jen obsah hlavni a v 5-9 to taky nevidim...

BTW tuhle sem zapnul ten 386 jednodeskovej PC, jak sme kdysi vybarterovali, vyhrabal sem ISA backplane a pichnul k tomu VGAcko. Nabehlo to a spustila se tam naka aplikace na rizeni nake infotabule jizdnich radu - Jesenice, Budejovicka... co to vlastne kdysi delalo? Zatim sem k tomu nepripojil klavesnici, si musim udelat redukci na pin header nebo vyhrabat cannona na COM. Podobnej Octagon sem este koupil nekdy predloni v holicich, model 6040, lisi se jen ze ma naky AD vstupy. Tam zas nabehla aplikace na sitotisk....
23.01.2021 (08:18:38)  # IP X
ms-boss (mail) (web) :
No, to je jednoduchý. Počítač jsem dostal od táty, je to vyřazenej nějakej prehistoricke díl z APEXu, kterej dělá elektroniku pro dopravu. Tabla dělají pořád, akorát dnes tam dávají čínské LEDkové moduly a nějaký PCčko. Teď zrovna se táta ve svejch 60 začal učit s Inteláckým FPGA a za pár týdnů bastlení už měl funkční logiku, kterou dekódoval DVI, transformoval ty data a posílal to na matici těch displejů.
23.01.2021 (18:49:28)  # IP X
VroutekB:
Pěkné, to máš šikovného otce. Ten můj tak akorát objevil fleabay a objednává z něj Ultrafire baterkosračky (**36).

Jakou transformaci dat z DVI máš přesně na mysli? Rozdekodovat DVI eště neni žádná věda, ale abys z DVI moh futrovat LED panel, chybí mi mezi tím nějakej videoscaler ... To otec vyřešil jak?
23.01.2021 (21:07:02)  # IP X
RayeR (web) :
Aha, mas na mysli http://www.apex-jesenice.cz ?
predpokladam ze zbytek HW - nejaky baseboard se k tomu uz nedochoval...
Kdyby tam nahodou vyrazovali naka stara PC ve formatu PC/104 (takove ty stacky propojene headery), tak to by me taky zajimalo, nasel sem nedavno openHW projekt zvukovky na PC/104 a typek si z toho udal takovy maly PCcko na hry. Mel v tom MB s nakym Vortexem na 300MHz, to uz je precejen pouzitelnejsi jak 386...

No sem zvedav jak my dopadnem v 60, ono drzet krok v tehle strasne se rychle menicich oborech je docela problem a vono uz vam to do ty palice tak snadno nepoleze jako ted...
23.01.2021 (22:26:27)  # IP X
ms-boss (mail) (web) :
@VroutekD:
Neškáluje se, zobrazuje se 1:1.

@Rayer:
Jo. PC/104 se žádný nevyřazujou, resp. ani nebyly.
23.01.2021 (23:06:05)  # IP X
VroutekB:
Tak bez škálování je to ale docela nuda. A omezení, že potřebuješ docela specifický rozlišení pro specifickou matici (nebo toho rozlišení využíváš jen část). Ale tak na zobrazování textu na matici asi vyhovující.
Já si představoval spíš nějakou RGB matici a video **02
23.01.2021 (23:25:17)  # IP X
ms-boss (mail) (web) :
Je to RGB matice, leze z toho video v 60 FPS a škálování nedává smysl, protože to je určený na text, který musí být čitelný. Po škálování by ti to každej omlátil o kebuli, že je to nečitelný.
23.01.2021 (23:38:54)  # IP X
VroutekB:
Asi si budu muset taky pořídit nějakou tu čínskou RGB panelu na hraní. Boužel nejsou úplne nejlevnější, co si pamatuju.
24.01.2021 (12:52:24)  # IP X
VroutekB:
Tak sem koukal na ceny těch RGB matic a vypadá to, že ceny docela opadly. Ale i tak, aby z toho člověk poskládal aspoň metrovou tabuli, to pěknějch pár tisíců stát bude. No... možná někdy jindy, až budu mít čas si hrát. **28

17.01.2021 (23:49:59)  K # IP X
Modemek:
SMRT Babišovi!
18.01.2021 (16:19:53)  # IP X
RBMK (mail) (web) :
Novej systém na registraci: Spadlo ti to, Andreji. Asi vítr.
Babiš je skvělý krizový manažer, možná ten nejlepší! Nikdo jiný nedokáže krize tak kvalitně a rychle vytvářet.
18.01.2021 (18:55:27)  # IP X
RayeR (web) :
Budou motyle **37
21.01.2021 (21:40:41)  # IP X
Dr. Doktor:
Jemu už ty agroferty nestačej, že kupuje další firmu? **02
https://www.smrt.com.sg/
22.01.2021 (14:34:03)  # IP X
Dragon:
No, tak že to spadne, ok, neschopnost udělat robustní systém, to asi není takový průser.... ale že je to napsaný jako od desetiletého dítěte, nezabezpečené, prostě hnus... tohle je tak na vyhazov z práce ne na vyznamenání ... ať jde STB už do prdele

7.01.2021 (09:00:31)  K # IP X
richard (mail) :
https://youtu.be/-YzeM73JzGQ?t=507
Krásný návod, jak se jednoduše zabít **16
7.01.2021 (15:36:23)  # IP X
toman:
Do pici. **02
7.01.2021 (17:09:08)  # IP X
Peca303 (web) :
To chce koule. Až to nějaká mamynka doma vyzkouší, tak se o tom bude mluvit nejen na Primě, ale i ve všech dalších televizích.
8.01.2021 (03:51:37)  # IP X
RayeR (web) :
Vysledek je dokonalej, no takovou opalenou hruzu bych asi doma nikde nevystavoval, zajimavejc vypada "frozen lighting" v plexiskle. Danykovy navody na tahani oblouku z 10 MOTu si muze na webu kazdej najit (a pri tom se zabit) uplne stejne jako u tyhle Trubkoviny :)
8.01.2021 (08:08:23)  # IP X
Dr. Doktor:
No, on okruh a intelekt lidí, kteří čumí na telku a rádoby kutí a těch, kteří vyhledávají VN zapojení na netu, bude asi trochu různej...
8.01.2021 (08:10:18)  # IP X
Dr. Doktor:
A taky furt hodně lidí bere televizi jako důvěryhodnější zdroj než nějaký bůhvíjaký a úzce zaměřený zájmový stránky na netu.
8.01.2021 (15:07:05)  # IP X
Martin (mail) :
A danyk netahá tie oblúky z motu štartovacím káblom **02
8.01.2021 (16:20:21)  # IP X
RBMK (mail) (web) :
Tak ony ty startovací kábly maj izolaci jako VN kábly, ale ty svorky to docela zabíjí **16
8.01.2021 (20:28:55)  # IP X
VroutekB:
Jeee von to někdo zmazal už. Co tam bylo tak zajmacího? **13
8.01.2021 (23:36:17)  # IP X
RayeR (web) :
Takovej manik-kutil tam zatlouk do prkna z perinaku 2 hrebiky, potrel prkno roztokem koly a sody pro lepsi vodivost (proc zrovna kola a ne voda se soli nevim), pak tma postavil MOTa z trouby, pripojil mu snuru a startovacima kabelama pripojil kostru a VN vystup k tem hrebikum v tom prknu, zapnul a ono to vypalovalo ve dreve cesticky. Myslim ze u toho pod napetim este manipuloval s tou svorkou na VN...
8.01.2021 (23:37:25)  # IP X
RayeR (web) :
Jo a smysl mel bejt, ze jako vyrobil luxusni dekoraci....
8.01.2021 (23:46:29)  # IP X
ms-boss (mail) (web) :
Kdyby se svorkou. S oběma najednou.
9.01.2021 (12:39:29)  # IP X
toman:
"dekoraci"... ocouzeny prkno. **02
10.01.2021 (10:00:03)  # IP X
bkralik (web) :
Smazali to kvůli porušení autorskejch práv (Prima si nárokovala obsah videa...)
10.01.2021 (13:14:09)  # IP X
Dr. Doktor:
No jo, zjistli, že je průser, tak si zaplatili práva a tím donutili všechny to stáhnout.
10.01.2021 (19:02:57)  # IP X
SOB's (mail) :
tady je mirror od jednoho našeho kolegy, sice sou do toho přidaný ňáký sračky, ale to podstatný tam je
https://youtu.be/KwckPbOP6Jw
14.01.2021 (21:28:21)  # IP X
SOB's (mail) :
druhej mirror od jinýho kolegy, kdyby to náhodou bylo opět smazáno
https://youtu.be/h9HCyOBVk-4

7.01.2021 (00:01:48)  K # IP X
Modemek:
Slyšíte ty medové modemy?
7.01.2021 (00:13:27)  # IP X
ms-boss (mail) (web) :
Prdat mrdel!
10.01.2021 (21:16:30)  # IP X
RBMK (mail) (web) :
Analogovým modemem se dá dovolat do pekla a stáhnout démona přímo do svojí mysli.
10.01.2021 (23:40:45)  # IP X
Dr. Doktor:
Když někomu řeknete, aby si vysral voko, měli byste mu pak něčím vytřít zrak.
11.01.2021 (19:57:10)  # IP X
RayeR (web) :
11.01.2021 (20:08:04)  # IP X
ms-boss (mail) (web) :
Instaluje se skrz prdel?
13.01.2021 (02:38:50)  # IP X
RayeR (web) :
Muzes zkusit taky, ale tady je tema o modemu, tak proste stahnout z Hell BBS, jak rika RBMK.

3.01.2021 (00:33:24)  K # IP X
d.mh:
Svařování s autobaterkou je vyzkoušené, ale tohle je trochu overkill. **02
https://www.youtube.com/watch?v=2eEP5aUOSnI
3.01.2021 (00:42:45)  # IP X
antibalda (mail) (web) :
Celkem se mi líbí to přichycení kostry - má s tím někdo zkušenost ?
3.01.2021 (10:42:24)  # IP X
Martin (mail) :
Volá sa to magswitch , ale niesom zvárač skúsenosti nemám, ale videl som týpka ako si to vyrobil tak som ti znova našiel to videjko https://www.youtube.com/watch?v=5vqTlnlwKlU
3.01.2021 (13:43:50)  # IP X
toman:
Mozno zbytocne obavy ale dal by som na tie baterky plsteny klobuk. **37
3.01.2021 (14:22:27)  # IP X
dR. dOktOr:
Zbytečné asi nejsou **02 Z toho po 5 miunutách svařování vyšlehne metrovej plamen, a pokud ne, tak ty baterky budou po 3 cyklech na vyhození. Fakt úžasnej nápad **02 Je vidět, že jůtůbři toho mají dost co na práci.
3.01.2021 (15:15:12)  # IP X
d.mh:
Ale zase musím uznat, že ty svary jsou krásný. Jak sám říká, mohl by tím vařit tanky.
3.01.2021 (16:15:43)  # IP X
Pavel_P:
Martin: No moc krásně se kouká na tu manuální zručnost.
3.01.2021 (16:16:16)  # IP X
VroutekB:
Doktor: To ještě nevíš, že mezi základní kameny jůtrumberství patří:
a) Ničit věci
b) křečkovat drahé věci, které dostaneš zdarma, chlubit se s nimi a na nic je nepoužívat
c) propagovat ZmrdVPN
d) tvářit se jako machr a přitom bejt dutej jak kovovej plotní kůl

(Neřikám že to platí na všecky, ale naprostou většinu do toho schováte. Zapomněl sem na něco?)
**02
3.01.2021 (19:17:21)  # IP X
toman:
Clickbaitovat/fejkovat.
3.01.2021 (20:57:49)  # IP X
RayeR (web) :
Nahodou, jako nouzovka to neni spatny. Nebo kdybych potreboval treba svarit neco nekde na stozaru nebo komine, tak nebudu tahat stovky metru nahoru tezkou svarecku, kterou nebudu mit kam zapojit, ale dam do batuzku pakl lipolek a jedu :)
Ta magneticka prichytka je dobra vychytavka...
4.01.2021 (20:07:48)  # IP X
toman:
Batoh, hore na kominu.. horiace Lipolky. To znie dost desivo. **02
4.01.2021 (20:42:50)  # IP X
VroutekB:
Skopnu hořící lipolky dolů do komína a sem v klidu nééé? **02
5.01.2021 (21:03:51)  # IP X
RBMK (mail) (web) :
Se přilepí elektroda a letíš na měsíc, ne?
6.01.2021 (11:06:50)  # IP X
d.mh:
To by musela být tlustá jak prst, se slabou tak nehrozí.
7.01.2021 (00:02:12)  # IP X
Modemek:
Musí se tam dát modem.
7.01.2021 (20:17:00)  # IP X
StandaM (web) :
No zrovna Igor Negoda neni uplna guma. Cokoliv s elektrikou je sice dost lame, ale se mi libi ty jeho pokusy s proudovymi motory. Dokonce si udelal i svuj vlastni. Vypada velmi mechanicky zrucny. A turbinovej pohon BMW je taky dobrej for. Cekam jestli fakt nahodi ten motor z migu nebo z ceho to je, ale to ty garaze okolo asi zboura. :)
7.01.2021 (23:50:23)  # IP X
bkralik (web) :
Jestli tam dá rozumnej odpor, aby tam teklo 80-100A, tak si myslim že tyhle baterky to úplně s klidem dají. Kdyby měl LiFečka, tak už tuplem v pohodě.

Hmm, proudovej motor z miga byl nedávno v čr na prodej - na bazoši někdo prodával tu odmrazovací tatru z letiště s přimontovaným motorem na korbě...
8.01.2021 (14:16:43)  # IP X
toman:
Ah som si ani nevsimol, ze to je ten chlap- Na tie videa s prudovymi motormi som kukal od zaciatku do konca aj ked pa ruski viem chuj. V rusku maju po "holiciach" zjavne vela zaujimavych veci a za šušeň. U nnas asi turbostarter z Mi24 nekupis-za rozumne peniaze.
8.01.2021 (15:27:26)  # IP X
bkralik (web) :
Tak jde o to co myslíš rozumnými penězi, občas se na netu ještě najde Rover 1S60 (APU z Avro Vulcan nebo turbohasičská stříkačka, doporučuju najít si na youtube) i za míň než 1000 liber (což mi nepřijde tak moc)...
8.01.2021 (17:01:59)  # IP X
VroutekB:
1S60 neni snad přímo APU ne? To bylo snad navržený od počátku jako prostě univerzální pohonná jednotka čehokoliv.
https://www.youtube.com/watch?v=X_anKq-AUVY
8.01.2021 (19:06:07)  # IP X
StandaM (web) :
Tak sorry, ten motor je АИ-25 z L-39. Rikal ze mu ho prej zadrzelo FSB na par tydnu. :) Asi se divili k cemu to bude civilovi.
10.01.2021 (10:03:28)  # IP X
bkralik (web) :
VroutekB: Pokud jsem googlil dobře, tak 1S60 tvořilo základ pro to APU Vulcanu...

30.12.2020 (17:18:17)  K # IP X
miondra21 (mail) :
31.12.2020 (02:36:41)  # IP X
RayeR (web) :
Pekna grafika, jen me dojalo, ze eMZaci, kteri by sem doleteli od nekud z prdele x svetelnych let by pak bojovali takto rucne primitivne.
3.01.2021 (15:44:20)  # IP X
ms-boss (mail) (web) :
Grafika pěkná, ale stejně oproti sebelepšímu CGI budu asi vždycky preferovat animace Karla Zemana, které sice nejsou reálné, ale jsou lidské.
11.01.2021 (20:12:46)  # IP X
ms-boss (mail) (web) :
Líbí se mi výrok "Nejlepší důkaz inteligentního života mimo naši planetu, je ten, že se nás dosud nepokusili kontaktovat."

29.12.2020 (09:38:23)  K # IP X
Johny Bastler (mail) :
Ahoj Danyk. Poskladal som počítadlo impulzov podla teba. Počítadlo funguje, ale potreboval by som k tomu aj generator impulzov. bez neho to počíta samo. Ak máš nejakú schému budem vdačný. dakujem **17**17**17**17

27.12.2020 (11:15:21)  K # IP X
hdd:
Dobrý deň,

chcel by som sa spýtať či niekto z vás vie ako donútiť hdd aby sa točil stále keď napojím napájanie. Pretože teraz ho napojim a po chvíli sa zastaví a musim zas odpojiť a pripojiť. Ďakujem.
27.12.2020 (20:50:41)  # IP X
RayeR (web) :
To se dan u nekterych disku utilitou od vyrobce, a musi se pripojit primo na SATA, ne pres USB. Kazdopadne disk by se mel roztocit sam, jakmile na nej zacnes znovu pristupovat. Neni spis problem ze nestiha napajeni z USB? MA to externi napajeni?
27.12.2020 (21:53:01)  # IP X
hdd:
No ja mam starý rozobratý hdd a chcem ho donutit aby sa motor točil stále keď napojim napájanie.
31.12.2020 (00:51:29)  # IP X
RayeR (web) :
Aha, tos nepsal, ze mas naky stary rozebrany vrak. To tam bude asi neco spatne, normalne se disky tocit bez pripojeneho datoveho kabelu furt, pokud nemaj aktivovanou nakou zelenou funkci, ale to se tyka spis tech novejsich, co se kvuli uspore vypinaly.

21.12.2020 (14:32:39)  K # IP X
miondra21 (mail) :
21.12.2020 (18:02:08)  # IP X
VroutekB:
Slušný vole
21.12.2020 (23:50:05)  # IP X
RayeR (web) :
Epic close :)
Jo, mi pripomnelo nas vylet do zony nekdy pred 3 lety...
22.12.2020 (19:37:29)  # IP X
Pavel_P:
A to už tu bylo, podobné od Jean-Michel Jarre
27.12.2020 (01:33:03)  # IP X
RBMK (mail) (web) :
Hezký. Tohle už taky bylo? Jede to ve smyčce a některé jsou fakt poslouchatelné i v autě, tak jsem si je postahoval. https://www.youtube.com/watch?v=u5Wzj6j2krY
27.12.2020 (10:08:26)  # IP X
VroutekB:
Té tak příšerná audiokvalita, že je to poznat i na vychrochtanejch notebookovejch chrochtácích..

20.12.2020 (01:56:28)  K # IP X
d.mh:
Je normální, aby ve dvě ráno na sídlišti kokrhali kohouti, a ještě tři naráz?
20.12.2020 (08:39:20)  # IP X
Pavel_P:
Asi se tam něco potuluje s čeho maj strach.
20.12.2020 (16:37:44)  # IP X
Modemek:
To jsou telekomunisticti kohouti dozorujici modemky.
27.12.2020 (01:33:40)  # IP X
RBMK (mail) (web) :
Zatoulali se, najít a pozvat na polívku.

19.12.2020 (20:14:50)  K # IP X
Modemek:
Preji vsem krasne Velikonoce.
**01
24.12.2020 (12:31:04)  # IP X
Dr. Doktor:
No podle supermarketů by to sedělo.

16.12.2020 (19:31:30)  K # IP X
Mastafos (mail) :
zpovedka.cz/ogilvy-vzpominky.pdf

Vzpomínkový seriál o servisu počítačů před třiceti lety s důrazem na školení v Rusku autor : Mistr Ogilvy

Sebrané spisy se zážitky našeho mistra a génia. Kdo ještě nečetl, koukejte to napravit.
19.12.2020 (22:58:20)  # IP X
Modemek:
Skvělá literatůra **04 Vždy psával o výzkumácích, ale toto je jiné kafe.
20.12.2020 (12:43:18)  # IP X
Peca303 (web) :
Naprosto geniální.
21.12.2020 (23:52:03)  # IP X
RayeR (web) :
Dik za ctivo, to mi nejak uniklo, projel sem jen 1. stranku, ale bude to dobra zabava na dlouhe cesty :)
23.12.2020 (11:56:24)  # IP X
Čírtková:
Nevíte někdo, kde je pan Šedý uložen? Zaslouží si svíčku a zlatý déšť na hrob. Zlatý déšť, ten měl pan Šedý velice rád.

15.12.2020 (03:31:29)  K # IP X
RayeR (web) :
Loucaku, tady mas neco tematickyho k jizde do auta, zadna divocina, klidek, pianko **37
http://www.youtube.com/watch?v=0QKQlf8r7ls
15.12.2020 (11:16:50)  # IP X
Modemek:
Správní Modemové poslouchají DNB. **02
Zde přikládám záznam Modem festivalu. U něj se nespí.

https://www.youtube.com/watch?v=DcQJKFHqyRo
15.12.2020 (18:44:40)  # IP X
loučák:
Rayer -> jednu dopravní nehodu po 1500km bez spánku už mám za sebou **02 ne, díky za tip, tohle je na cesty fakt dobrý, s tímhle to uteče snad nejlíp a nestrhává to pozornost, jen to chce si uvědomovat, že v ne uplně dobrém rozpoložení to může ke spánku dopomoct
Modemku, přsně takle mi v hlavě zní usínání po nehorázně prokaleným večeru, to nebude úplně ono
15.12.2020 (20:06:54)  # IP X
Pavel_P:
MODEMKu a co Modem Talking **03
16.12.2020 (02:13:08)  # IP X
RayeR (web) :
Modem Talking? Jako to modulacni skvrkani nebo toto?
https://www.youtube.com/watch?v=qFcLauE2YyA

Hm, drumec srumec, ci dumbstep to uplne neni muj salecek, i kdyz treba pokud se to sikovne zkomponuje s HC/metalem, jak to umi treba japonci Crossfaith, tak to muze byt zajimave, ale to je ponekud neklidnejsi zrovna na rizeni :)

>Loucak
Ja takovy dlouhy streky nejezdim, ale vim o cem mluvis, ono staci i 100 kilaku po celodenni makacce na zahrade, muzu dekovat, ze na dalnicich sou u krajnic ty vrcici pruhy... tak radsi jak cejtim prvni naznaky, ze to na me leze, tak zastavim nekde na kafe a protahnout, aspon na chvili mi to zabere dobre a dojedu v pohode. Na naky delsi cesty to chce ve vice lidech a prostridat.
16.12.2020 (07:51:19)  # IP X
RBMK (mail) (web) :
Já chci jít cestou malého karavanu nebo obytné dodávky. Když to na mě vleze, prostě to zapíchnu a lehnu si. A dá se tak i téměř eliminovat dojíždění do práce.
16.12.2020 (17:14:32)  # IP X
loučák:
RayeR -> já vím, hrozně záleží na rozpoložení a na mě ještě ke všemu brutálně působí tlak, jak je před deštěm, tak to poznám. S tím střídáním, já málokdy usnu jako spolujezdec, ale je aspoň fajn s někým kecat.
RBMK -> blbý, že slušný dodávky si docela držej cenu a pak je tam fůra práce s přestavbou. Karavan se mi zdá lepší volba. Sice seš delší, ale zvykneš si. Já když jsem vozil štěpku, tak jsem pak ani prázdnej vozík kvůli pár jízdám do města neodpojoval, bylo mi to pohodlnější **02

10.12.2020 (17:12:29)  K # IP X
Modemek:
Já ten modem dám do igelitky i s přerušovačem pro zážehový motor poháněný naftou.

7.12.2020 (17:54:42)  K # IP X
loučák:
Hoši hoši, tolikrát chválený Gčko jsem dnes tahal ze sraček škodovkou tak nevim no. A já to před ním vyjel zhnilou oktávkou s tlumičema za který si technik řekl brutalně do kapsy, aby dal červenou nálepku na značku. Proč to ti čezáci mají, já bych to nekoupil. Prej to je běžnej stav, že je někdo táhá.
10.12.2020 (00:13:42)  # IP X
RBMK (mail) (web) :
Když si někdo neumí zavřít uzávěrky a neví, co je to redukce, tak má naprostou jistotu, že půjde pro tahouna i pár metrů od silnice. A gumy na tom budou mít nějaký galusky, co?
10.12.2020 (11:30:16)  # IP X
richard (mail) :
Za to, co jsi mu dal do kapsy, jsi už možná mohl mít ty tlumiče nové.
Jeden stojí pětikilo. Sice to není Sachs nebo Monroe, ale na pracovní auto...
10.12.2020 (13:03:16)  # IP X
Peca303 (web) :
To ti ale pak bude chybět ten správný pocit, jak jsi ochcal systém.
11.12.2020 (13:39:12)  # IP X
toman:
J bezne, ku kazdemu G dostanes jednu rozmrdanu jednotkovu ovcu bez tlmicov ktorou si ten vojensky offroad s homologaciou na cesty, vytiahnes. **02
11.12.2020 (16:38:17)  # IP X
loučák:
Jasný že to byla chyba ridiče, právě že si dal uzávěrku, rozjel se, v zatačce byl nedotáčivej a už se z toho nevyhrabal. A gumy maj všichni nahovno, to je taky pravda.
Radost z ojebávání systému je jako droga. Jestli vydrží rok jezdit na ty "alternativní paliva" tak si další stk a tlumiče zaslouží.
Ovcí jsem to před ním vyjel, ale tahal jsem to jinou škodovkou, co má 12l šestihrnek a uzávěrky obou náprav. Mají sice navijáky, ale nefungujou jim.
12.12.2020 (20:51:29)  # IP X
Peca303 (web) :
Ojebeš jeden systém, podpoříš jiný systém. Technik si do kapsy vezme rád. To, že si na vymlácených tlumičích rozbiješ hubu, je tvůj problém, ne jeho.
13.12.2020 (20:36:03)  # IP X
loučák:
Podpořím ale systém volný, nikterak regulovaný, pokud tedy openeme myšlenku, že státní regulace je příčinou vzniku tohoto systému.
Další věc, já nevěděl, jestli to auto přežije týden, moji důvěru a tedy i důvod pořídit nové tlumiče si muselo odmakat.
15.12.2020 (13:10:35)  # IP X
toman:
Takze snaha statov aby na ceste nejazdili uplne kokotiny bez brzd a svetiel je len zbytocny system na osklbanie sociek? Dobre no.. Cesi sa nezapru. **02
15.12.2020 (18:53:16)  # IP X
loučák:
ten systém je šibnutej, duchodce co to garážuje a na dušičky vyjede na obhcuzku hřbitovů nemá důvod to co dva roky kontrolovat (otázka jestli někdo takovej má mít papíry, ale to už jsme jinde), kamion co najezdí deseticisíce měsíčně nebo stavební tatra má co chvilu něco v hajzlu, ještě nejhůř silniční auta co se používaj v terénu (to byste čuměli kam někdo jezdí silničním tahačem), tam za ty dva roky toho odejde tolik, že zrovna technicky dobrý stav v době kontroly není rozhodně reprezentativní na tu dobu platnosti. Navíc každý spávný čecháček, když už to chceš takle házet do jednoho pytle, si tam na stk najebe čepy od starline a za dva měsíce jsou vyjebaný víc než ty co tam měl 10 let před tím. Původní myšlenky dobrá, s realizací nesouhlasím
15.12.2020 (19:01:50)  # IP X
loučák:
jo a pak se ze silničních aut nadělají papírově traktory, jde to na stk jednou za 4roky a mezitím to jezdí v totálním bordelu, věčne po nápravy v bahně. To auto je za dobu platnosti tolikrát technicky nezpůsobilé provozu...kde je teda ten význam?

27.11.2020 (23:35:54)  K # IP X
Modemek:
Zachovejte klid, prosim. Jedna se pouze o nase obchodni specialisty, kteri edukuji potencialni zakazniky v odvetvi modemove telekomunikacni techniky.
16.12.2020 (07:54:35)  # IP X
RBMK (mail) (web) :
Výroba modemů byla ukončena. Fabrika přechází na anální subwoofwoofery pro airpods.

25.11.2020 (02:45:38)  K # IP X
RayeR (web) :
Hehe, nekdo mel osobity smysl pro humor, kruhy v obili uz sou out...
https://www.snopes.com/fact-check/monolith-found-utah/
Na Google mapach se ta vec vyskytuje od r.2016, melo by to byt zde: 38.343056, -109.666111
25.11.2020 (15:02:22)  # IP X
loučák:
25.11.2020 (18:21:59)  # IP X
RayeR (web) :
No, pokud si to tam nekdo nenechal shodit z vrtulniku, tahat bych se s tim nechtel :) Nebo sou proste tady, vsude kolem nas!
27.11.2020 (23:39:41)  # IP X
Modemek:
Zachovejte klid, prosim. Jedna se pouze o nase obchodni specialisty, kteri edukuji potencialni zakazniky v odvetvi modemove telekomunikacni techniky.
2.12.2020 (01:54:11)  # IP X
RayeR (web) :
5.12.2020 (02:49:06)  # IP X
RayeR (web) :
7.12.2020 (15:58:46)  # IP X
ms-boss (mail) (web) :
Až se ozvou ty monolity z Měsíce a MArsu, tak mě to teprve začne zajímat, tohle je nuda.
7.12.2020 (21:37:42)  # IP X
RayeR (web) :
Ted poleti Cinani k Mesici, tak uvidime, jesi tam najsou monolity nebo Hitlera :)

24.11.2020 (16:22:39)  K # IP X
Václav Šedý:
Prosím věnujte všichni pár sekund a hřejivou vzpomínku na pana Šedého. Už to je deset měsíců co nás opustil a odešel do elektronebe kde se jistě při pohledu na nás směje až má mokré puky na kalhotách.
Vašku, byl si velikán a velikán neumírá.
24.11.2020 (20:48:10)  # IP X
Pavel_P:
Jo jo, hlavně tak knížka rozeberte si svoje PC je nesmrtelná, štve mne že se mi někde zmizela společně se čtečkou, kde stáhnout PDFko nevíte ?
26.11.2020 (13:05:18)  # IP X
RayeR (web) :
Ahoj, napis mi na mail - ohledne RPC (je na mem webu).
27.11.2020 (13:45:03)  # IP X
toman:
A co sa mu vlastne stalo? Jeden den tu srsi surealne hovna, druhy je po nom.

Hlavne by ma zaujimalo, ci tie svoje vedomosti, ktore nejake boli ne ze ne, odovzdal. Vacsinou prave takito starinari zomru a uz ktokolvek pozostaly objedna velkoobjemak a cez vikend ho komplet naplni tymi pokladmi co zhromazdoval cely zivot. Tak sa stratia zaujimave veci a hlavne poznatky.. napr. tie jeho receptury na rozne kvapaliny.
30.11.2020 (00:24:04)  # IP X
Čírtková:
Velice tragický případ, jedno z mnoha úmrtí s koronavirem. Jak je vidět, ani nanostříbro nefunguje na vše a čínský virus ho dostal. Nezbývá než popřát rodině a známým upřímnou soustrast. Nevíte někdo, kde je pan Šedý uložen? Zaslouží si svíčku a zlatý déšť na hrob. Zlatý déšť, ten měl pan Šedý velice rád.

19.11.2020 (21:38:05)  K # IP X
loučák:
Jen si tak čistě zateoretizuju, samože. Jak je to s tím LTO, fakt je to jen obarvená nafta? Veme si to kdejakej chrochták konstuovanej před koncem tisíciletí bez potíží při dlouhodobým provozu? A rozhodně se to nesmí, berte to jen jako uvahu.
Jo a druhá otázka, vydrží mi noname startovaci baterky aspoň dva roky nebo radeji ani nebrat?
20.11.2020 (00:00:40)  # IP X
Dr. Doktor:
S těma baterkama se mi zdá, že je to skoro jedno. Starline klidně drží 7 let... O nějakých brutálních rozdílech jsem zatím neslyšel.
20.11.2020 (10:17:18)  # IP X
toman:
No olovo v kyseline uz je tak obohrata pesnicka, ze to zrejme robi vsetko cinan.. osobne lacne nedavam-nema to pre mna ako drzitela zaruky zmysel, prevazne VARTA kvoli kodovaniu novej baterie ale ked sa budes o tie baterky starat nepredpokladam, ze vykonnost bude nejak horsia. Stary naftak vezme hocico a duplom riedky mineralny olej takze..**20
20.11.2020 (14:02:08)  # IP X
loučák:
Dik, stejně to mám do stroje co jede když hodně tak tři týdny v roce, takže se mi např do Bosche moc investovat nechce. Navíc tam patří 2x120Ah. Vlastně v téhle kapacitě byly dokonce Varty jedny z nejlevnějších co jsem našel, tak zkusím.
Akorát prej pomůže palivové soustavě trocha kvalitního aditiva, a on je vif v 5l docela levnej a nepředpokládám, že by to nějak rychle samo degradovalo. Nebo se u toho uvádí nějaká životnost při skladování otevřeného kanystru?
20.11.2020 (22:03:12)  # IP X
d.mh:
Ona ta Varta už taky není nic extra. Na strojích na pole/stavbu vídám nejčastěji polský Šnajder, nebo Banner. Kdoví jestli to už neleze z jedný fabriky.
22.11.2020 (20:40:35)  # IP X
Modemek:
Na autobaterii doporučuji připojit modem s naftovým napájením. Zvažte také zálohu připojení skrze modem pro satelitní připojení k internetu.

E-Call nahraďte telefonem Iridium.
22.11.2020 (22:23:43)  # IP X
d.mh:
Ano, baterie politá naftou vydrží déle čerstvá, a navíc ji nebudou okusovat kuny.
23.11.2020 (19:22:23)  # IP X
RayeR (web) :
Ja mam s Vartama zatim dobrou zkusenost, prvni origo sem zdedil po 1. majitelce a menil az po 14. letech kdy odesel 1 clanek a este s tou baterkou svitim na zahrade mlaym LED svetlem. druhou Vartu mam ted asi 6 let, pri startovani pokles na 8,9V tak zatim asi dobry, ale nejezdim pravidelne, takze ji nedavam takovyho couda. To tatik kupuje ty nejlevnejsi baterky z akci (banner tusim) a za tech 6 let uz menil druhou, takze penezma je to asi nastejno jak ta 2x draha varta :)
24.11.2020 (15:07:31)  # IP X
richard (mail) :
Nějaké akumulátory se vyráběly v Rousínově, jedna fabrika je taky někde u České Lípy...
Podle mě je to ale +- jedno, co koupíš. Rozhodně z těch levnějších je to jedno.
LTO je olej, podle mě parametry připomíná např. trafoolej.
Starý diesel ho papat bude, jen bacha na těsnění čerpadla, filtr a pod.
24.11.2020 (18:24:54)  # IP X
VroutekB:
Prosímvás, nelejte tam tu naftu, vždyť ty kuny budou úplně vopilý!
25.11.2020 (14:33:38)  # IP X
loučák:
Tak nakonec přecijen ty starline, prostě na těch pár startů stačit budou. Protože starý baterky mi zničil alternátor, jež začal dávat moc vysoký napětí a následně se z něj taky zakouřilo a jeho výměna je poměrně náročná, tak zatím jezdím bez něj a zvládají dost startů za den i tomhle počasí, uvidíme s tou životností.
A na trafoolej by to prej taky mělo jet, ale takové zdroje nemám. Na jednu stranu se trochu bojím, páč si myslím, že nebude už v republice moc liazkovejch motorů v takto dobrým stavu, ale co, nejsem muzeum a reálná hodnota je šrotová, tak budu doufat, že to snese (teoreticky, nesmí se to).
BTW jak často se běžných distribučních trafech 22/0,4kV mění olej? Měl jsem dokonce předmět Provoz a řízení distribučních soustav ale tohle nám nikdo neříkal. Předpokládám, že to bude spíš záležet na možnostech distributora a použitém oleji, nebo má třeba čez nějaké striktní intervaly?
26.11.2020 (02:02:34)  # IP X
RayeR (web) :
Tipuju, ze v teh trafech se to v lepsim pripade nemusi menit vubec a treba to vypousti jen pri opravach ci likvidaci. To uz by bylo zajimavejsi si udelat nakej filtr/upravnu potravinarskyho oleje, driv ve starejch sunkach se prej jezdilo na olej z fritaku, stanku s langosema a pod bylo po meste dost a este se toho radi zbavovali :)
27.11.2020 (13:42:49)  # IP X
toman:
Bylo dost ale uz neni, socky to vybrali. Uz sa k tomu nikde zadarmo nedostanes, ze by ti to tlacili lebo nemaju co s tym. A trafoolejmi sa chvalili kedysi nejaky cesi na jednom fore, ze to bezi lepsie ako na diesel a nedymi.. No to je mozne, lebo aj na rozne hydraulicke oleje a fritak to nedymi. Na fritovaci olej dokonca vyfuk smrdi ako rizky/hranolky. Co z toho ale leze vo vyfuku je vec druha, minimalne tie trafooleje pri horeni su zname vyvinom prudko jedovatych sraciek. A ak ma pamat neklame istu dobu tie oleje kradli priamo zo stlpov, dole ma to trafo vypustak. Sa tam nejaky man z energetiky stazoval, ze im to trafo potom neprekvapivo zhori a ze este to radi prestreluju kokoti "polovnici" puskami. **02
27.11.2020 (19:28:00)  # IP X
loučák:
Není náhodou snažší povolit výpušťák než dělat na vsi kravál s puškou? **02 tak ono je karcinogení smažit na přepáleném oleji, těžko budou zdravé výfukové plyny z něj
27.11.2020 (22:48:35)  # IP X
toman:
To ti kokoti prestreluju len tak pre srandu, nestoja potom pod tym s vedrami.. **02
28.11.2020 (01:15:02)  # IP X
loučák:
No, teda srandy kopec **02 na jihu Slovenska vím o jedné značce začátek obce s třemi průstřely, nějak jsem to nezkoumal jaká ráže. Kousek severně od Štúrova, co to mělo být za pokus, to jsem nepochopil
28.11.2020 (16:23:12)  # IP X
RayeR (web) :
Tak prostrileny znacky sem uz parkrat videl i v CR (ono to nemusi bejt ani od strelny zbrane, treba nekdo testoval vykonny prak s kulickou z loziska), ale ze by nekdo prostreloval trafa o tom sem neslysel. Kdysi prej kradli naftu ze zasobaku pro generatory na mytne brany... A kdyz uz sme u tech myslivcu, tak tohle me dostalo :)
https://www.idnes.cz/ceske-budejovice/zpravy/jelen-mysl...

14.11.2020 (19:53:41)  K # IP X
loučák:
S aktuálním průběhem výuky je logickým vyústěním situace nárazová brigáda. Dostal jsem se na kamion a po delší době na cestách ve mě povstala potřeba vzpomínání na staré časy a hledání nové muziky. Ačkoliv mám rád prakticky jakoukoliv dobrou tvorbu, hodně mě baví ta česká, jenže buď neumím hledat, nebo nemám přehled, ale opravdu tady za posledních pár let nic kvalitního nevzniklo? Tak se ptám místního psazenstva, jelikož je zde spousta hudebně znalých lidí, je tomu opravdu tak? Zkuste nahodit něco zánovního a dle vás kvalitního. Btw nikdy mě nepustil punk, ale zase nejsem fanatik, jen se občas hodí. E!Ečka měli z jara online koncert a bohužel to byla banda dědků co vzdáleně připomínala jejich už skoro zašlou slávu (sory hoši, fakt jste se asi snažili). To už je fakt českej punk mrtvej?
14.11.2020 (21:03:10)  # IP X
RayeR (web) :
Hm, z domaci sceny me uz delsi dobu nak nic nezaujalo, ale taky to ani nak moc nesleduju. Letos sem z akci stihl akorat v unoru Hammerfall a Battle Beast, jinak vsecko odlozeno...
Punk... no treba sem koukal na podzimni domaci zivak NoFX
https://www.youtube.com/watch?v=98MtFw90t_A
Jinak spis objevuju naka zakouti EBM, synthpopu, gothicrocku,
ted mam na pozadi zrovna naky zivak Mono Inc...
14.11.2020 (23:39:35)  # IP X
loučák:
No jo, Systemy taky nic, já sice nestihl lísty, ale i tak mě to mrzelo za kámoše co se chystali, situace je holt taková. Díky moc za tip, tenhle živák mi unikl, koukl jsem na kousek a jsou jinde, to si rád poslechnu. Obecně, amíci vždycky uměli punk, mám pro zámořskej dost slabost. Škoda že to u nás tak zmizelo, byla tu slušná komunita. Na cesty není nic lepšího, jen se člověk nesmí nechat moc pohltit.
Do EBM jsem zatím moc nepronikl, doporučil bys mi něco konkrétního? Obecně elektro poslední dobou zkouším, občas mi něco sedne.
Mimochodem mě velice překvapilo jak dobře je ozvučenej relativně starej daf xf 105.460 z roku 2012, pocitově fakt líp jak kdejakej osobák z té doby. Poměrně slušnej rozsah spektra, obvzlášť čisté basy, nezaznamenal jsem žádné mnou slyšitelné rezonance, fakt to není jen taková kulisa na cestu, ale člověk má šanci si ten poslech užít.
15.11.2020 (09:36:14)  # IP X
Pavel_P:
A já zas prolízám bazary a hledám staré vinyly
15.11.2020 (21:41:33)  # IP X
RayeR (web) :
Hehe, nenechate se tim moc pohlit, jo to by si mel clovek dat za volantem pozor, vzpominam jak sme jezdivali na festaky a kamos tam valil treba ty NoFX nebo Good Riddance a rychlost tak zrovna moc nedodrzoval :) Zas by to nemelo bejn neco, co je takovy strojove pravidelny az uspavaci, coz treba nekery EBMka a gotici sou, byt se to na prvni pohled nemusi zdat. No jak pro zacatek zkus treba nemeckou klasiku Blutengel nebo treba In strict confidence, Hocico, Perturbator...

>PP
Na blesaku obcas desky prohrabnu, ale to je vsechno ve stylu Na moravske svatbe III, Karel Gott... a pokud uz tam ma nekdo treba aspon AC/DC, tak za to chce nesmyslny prachy. Tudle nakej blazen lno v Holicich chtel snad litr za desku (novou teda)...
16.11.2020 (20:53:33)  # IP X
loučák:
Přesně, nejlepší je když tam zrovna skočí nějakej mega pařící flák a člověk chytne takovou radostnou vlnu a najednou tak ty značky nevnímá. Díky za kapely, má minimálně na jednu šichtu o zábavu postaráno. Perturbator z nich jedinej trochu znám, sice zatím uplně nevyhledávám, ale docela mi sedí.
Vinilu jsem nikdy nepodlehl, nejsem zase takovej audifil, ale chápu to kouzlo. V dnešní době, kdy zadarmo a okamžitě seženete jakoukoliv muziku na kterou si vzpomenetmusí mít právě taková deska za litra něco do sebe, musí to dodat te muzice ten sváteční pocit, určitě je to přidaná hodnota která není pomíjivá. A prej dokonce existovali v raných dobách motorismu a hodně omezeně gramofony do aut, ale nedovedu si představit, že to fungovalo za jízdy.
16.11.2020 (22:36:30)  # IP X
Igi (mail) :
Zkus poslechnout moje kámoše, je to takový nevlezoucí se do klasických "krabiček" žánrů ale spíš mix rock/punk/metal/pop..
https://bandzone.cz/profest
18.11.2020 (17:26:33)  # IP X
Martin (mail) :
Z EDM mam moc rad tie klasicke hity ktore su prerobene na tento styl a potom este Timmyho. Inak neviem co by som ti doporucil v poslednej dobe sa mi dost paci Wohnout.
19.11.2020 (18:23:09)  # IP X
loučák:
Igi -> tak že by tu přecijem vznikalo? A ještě pocházejí od Šumperka, přes kopec, body plus.
Martin -> Wohnouty mám taky rád, jen nevím proč mi na cesty moc nesedí, nebo spíš málokdy. Jinak na posezení k pivu popř něčemu lepšímu nemají chybu
23.11.2020 (18:18:32)  # IP X
ms-boss (mail) (web) :
Já teda asi moc často nepotkávám čistokrevnej punk, ale z toho, co sleduju...

Na bandzone - Hadry z těla, Furré, Ylo Africký slon, Mayham & Eggs, Yo Mamma Band, Le Bain de Maid, Lusky, Velo, Cigarette Syndrome, Musor (Mycop), Funkce šorubu (starci), P.S. (starci), Kníry, Hentai Corporation (spíš pop), Sky Kin, Tabula Rasa (už nejsou), Gagarin.

Na Bandcampu - Zahraa, Plague Called Humanity, Gattaca, Esazlesa, DNO, Soukromey pozemek (tohle zrovna je punk).

A na deskách tu ještě mám V.T. Marvin (dědci), Hadem pro mého munga (instrumentál, geniální je jejich album, kde měli navíc kytaristu k base a bicím), , Lyssa, Baestien, BOB, pak jedno hromadné album (Pipes & Pints, Crosscheck, Muerti, Kung Fu Girlz, The Chancers, Green Smatroll, The Spankers, Fastfood), I am Pentagon, Lahar, Stoned Jesus (jeidná mimočeská výjimka, jsou to Ukrajinci).

Na kazetách tu pak mám Nicotu a Lusky. A na CD nějakej noise ExSxMx, co jsme dostal zadar k nčemu, protože týpek u stánku neměl pade nzapátek.

Co se týče koncertů, tak naposled jsem byl na Lodžie Wordlfestu (cca 20 kapel), At Bona Fide + Nusle Sound System (odešel jsme před začátkem, protože mi bylo blbě), Stoned Jesus, Samavayo, Sudeten Párty (Cigarette Syndrome, Kluci atd.), Ette Enaka, Velo, Paranoir kemp, KaFest (tyvole, tam bylo fašounů), Ahoj + -273,15 + Antisocial Skills, Sdružení rodičů a přátel ropy, každorořčně SHOW a Strahov open air na strahově, Krhanice Open Air (Pikodeath, Epsilon [Němci], DPK, Ničit pálit, Dying behind bars), Student Fest (Collectors, Wreckberries, Beat busters band [fakt fantistický kluci z gymplu, co znějí jako Red Hot Chilli Peppers]), Šlinc Fest (Lyssa, Hnus umírající, ...), Nicota, Nuummite, Tribe-J, Foggy dude, Möbius (dost dobrej doom metal), Haunebu zwei, Vibrathörr, Kafest (jak říkám, choděj tam metaloví fašouni, ale kapely hudebně dobrý, třeba CBF), Toothwalker, My hard lesson, Elephants (Francouzi), Riot over River (asi od 2. ročníku, vždycky se tam vystřídá za večer tak 20 kapel), Gore Boys (podobná akce se stejným pořadatelem), Jam Sessions na desítce v hospodě, Studentská noc, ...

Jakože taky mívám občas chmurné představy o české scéně, ale jenom když jsem vypsal, na čem jsem byl a to chodím jen na malé akce, tak mi nepřijde, že by byla česká scéna mrtvá. Jak říkám, čistokrevnýho punku není v mojí bublině moc, z mladších kapel mi přijde, že se častěji kloní k emo/screamo (Gagarin, Musor, Esazlesa atd.), případně takové lehce instrumentální ezo (třeba Velo), ale to může být tím, že mi to z hudebního hlediska vyhovuje víc. Texty k punku nemívají daleko, i když dost písniček je spíš o beznaději a tom, jak je to na hovno, než "pojďme to změnit", ale duchem mi to přijde stále jako silně sociálně laděná hudba.
23.11.2020 (18:27:51)  # IP X
ms-boss (mail) (web) :
Asi nejlepší způsob, jak se dozvědět o kapelách, je přes ziny. Jenže ty se dají sehnat snad jen tam, kde ty kapely, takže pokud ty kapely už neznáš, tak asi neseženeš ani ziny **02
Mě se tu teď válí Telepatie 11/2020, kde tak třetinu kapel znám a zbytek ani ťuk. Tak třeba LVMEN, Lycnatrophy, Insania, Risposta, Decultivate, Čad.
Pak odebírám UNI magazín, ale to už je trošku moc velkej příklon k mainstreamu. Rozhodně tam člověk nepotká Kryštofy, UDG a podobný hovna, ale underground/alternativa to spíš tak povrchně lízá.
Pár názvů kapel jsem potkal v takové haluzi jménem Zaniklé kluby (nebo tak nějak), ale to jsou takové matné vzpomínky na androš 80.-90. let bez života.

@Rayer: Nevěděl bys o nějakých zinech, které by se daly nějak rozumně sehnat?
23.11.2020 (18:39:44)  # IP X
ms-boss (mail) (web) :
Ještě mě tak napadá rádio Dráťák na www.dratak.cz, organizují pravidelně i akci Krákor, o které se vždycky dozvím tak měsíc po ní, protože to rádio nesleduju často. Mívali tam i zajímavé pořady, jinak akorát hrají muziku, co jim naposílají kapely nespolupracující s OSA a podobnými molochy. Existuje to celé pod nějakým hudebním vydavatelstvím, vydávají malé kapely.
Pak jsou další česká vydavatelství, co znám přes Bandcamp, jako jsou Korobushka Records (lisují si i desky a na kvalitu si asi nemůžu stěžovat), Papagájův Hlasatel Records, Happy Mutant (vida, ti jsou propojení s kapelou Rutka Laskier, zároveň s nima doporučuju Povodí Ohře), Day After Records a Stoned to Death. Přes ně se taky dá najít dost dobrý muziky.

Podle mě je to jenom o tom, že jak to není mainstream, který by na nás zvracelo každé rádio (občas tten mainstream ani nejsou zvratky jako spíš hodně řídký průjem), televize, Facebook, Instagram a další kikotiny, tak o tom člověk neví, pokud se po tom nezačne pídit. Já začal v podstatě tak, že mi ségra půjčila pár kazet a singlů z doby, kdy se poznali se švárou. No, pár těch kapel se mi fakt líbilo, tak jsem začal hledat. No a jak jsem se dostal na vysokou a na koleje, tak jsem najednou mohl kdykoli a kamkoli a vrátit se v libovolném stavu, takže jsem najednou objevil pro mě neprobádaná území. Česká scéna je fakt rozmanitá a originální. Tedy přinejmenším texty jsou originální. Občas se najde i kapela, která tak vybočuje mimo, že by se možná mohlo říct, že jsou i hudebně a stylově originální, i když pravda - toho už není tolik.
23.11.2020 (19:38:45)  # IP X
RayeR (web) :
Myslis jako popirovy ziny-samizdaty? :)
Tak to sem uz dlouho nevidel, z online obcas kouknu treba na http://sanctuary.cz pak sleduju par klubu o metalu co tam kdo hodi, obcas me zaujme naka novinka na sanctuary radio, rockzounu ci beatu v hard&heavy kde zvou pravidelne jako hosty ruzny cz kapely...
Z zivejch akci bejvaj zajimavy kapely na 7, ve vopici, na slamniku, v cafe na pul cesty, vsak vime :)
Jako punkovejch garazovek na bandzounu bude aspi porad dost, ale to je tak spis k poslechu nazivo, kdesi da clovek par piv a neresi jak moc umi nebo neumi hrat, doma bych si to povetisnou (uz) nepustil :)
23.11.2020 (21:54:43)  # IP X
ms-boss (mail) (web) :
No, potkal jsem většinou profi tištěný. Nějaký samizdaty taky, ale ten jsem si nikdy žádnej nepřines a ani názvy si nepamatuju. Je ale možný, že to byly nějaký anarchokapitalistický pamflety **02
Já mám ještě rád Underdogs a Fuchs2. To, co jsem zmiňoval, jsou převážně kapely, které si klidně pustím i doma z desky. I když je pravda, že já bych si pustil i Harmasan...
25.11.2020 (14:53:53)  # IP X
loučák:
uf, tak tohle je solidní nálož inspirace na dlouhé zimní večery. Pár jich teda z toho výčtu okrajově znám, většinu ne. Jak říkáš, když člověk nechce mainstream, musí si za tím jít sám a ke mě to doteď chodilo skrze vš komunitu.
Čistokrevnej punk...z podstaty věci punk je těžko definovatelný, já jsem třeba docela striktní a nemyslím si, že kdy vůbec v čr něco takového vzniklo, ale spousta kapel má k němu sympaticky blízko a jsou tak návykový, že vlastně ani nemusím řešit škatulky.
Nemusíš u všech starších interpretů doplňovat "dědci" **02 já to zase takle nemyslel, aj stařící to uměj občas rozbalit, jen k tomu punku patří podle mě spíš mládí a dravost. Serj Tankian taky nahrával se symfonií až skoro na stará kolena a i když je to spíš mainstream, tak to podle mě nebyl špatnej počin a tam si ho zase ve 20ti neumím představit.
Díky za tip na to rádio, škoda jen, že ho nemůžu rozjet na mobilu, asi zkusím jinej prohlížeč.
No, na 7 bych se někdy rád podíval, až to bude stát za to, jedinej ostravskej klub nakloněnej punku a undergoundu měl problémy už minulej rok, a to jsem tam ještě 3 roky zpět (nebo kdy to bylo) byl na Exploitet a zdálo se mi to tam být dobře rozjetý. Ještě že ta cesta vlakem už se docela dá, ačkoliv na tohle bývala dobrá i Olomouc, snad i lepší jak Ostrava
26.11.2020 (02:20:33)  # IP X
RayeR (web) :
He, Exploited sem videl naposled pred lety na Masters (coz uplne do ramce vicemene heavymetalovyho festaku moc nesedi, ale kdyz uz sou metalisti po pulnoci radne nakaleni, tak si take radi zapoguji, jo uz 5 let to je koukam), oni tam byli avizovany uz nekolik let predtim a dycky se asi nekde vopili a neprijeli a pak teda konecne prijeli a byl dobrej mazec, jako jedina kapela si pozvala i lidi na podium :)
https://www.youtube.com/watch?v=Lo0fPiZhFeE
26.11.2020 (02:28:10)  # IP X
RayeR (web) :
>boss
v Underdogs a Fuchs2 sem este nebyl, tak az to pujde, tak klidne rad na neco zajdu...
7.12.2020 (09:41:56)  # IP X
ms-boss (mail) (web) :
@RayeR
Ve Fuchs2 nejčastějc bejvá techno, psytrance a příbužný styly, ale občas tam byla i nějaká pankáčovina nebo emo/screamo a doom metal/stoner.
Underdogs je vyloženě pankáčská díra ve sklepení. Akorát bohužel jídelna, co je k tomu přifařená, je jen veganská **02
7.12.2020 (21:39:52)  # IP X
RayeR (web) :
Aha, no treba v Crossu taky bejva vecinou tuc tuc ale sem tam nakej punk/HC, tak proc ne. BTW akorat sme si uzili par dni odevrenych hospod (ja teda jen na obed) a uz bude zase od stredy slus... achjo...

14.11.2020 (19:08:42)  K # IP X
Modemek:
Přeji všem veselé Vánoce a šťastný nový rok.
14.11.2020 (21:03:53)  # IP X
RayeR (web) :
Na Vanoce je este brzo, modem ztratil spojeni s NTP serverem?
23.11.2020 (18:22:21)  # IP X
ms-boss (mail) (web) :
Hovnajz, to je zpráva z roku 1998, co teprve teď dorazila přes QRSS spoj z potopené ponorky ve Vltavě.
24.11.2020 (16:28:59)  # IP X
Modemek:
To je datum výroby Modemka**02

Návštěvní diskuzní kniha danyk.cz
Hlavní diskuze Diskuze s obrázky Bazar Píseček


Strana 10 / 336
Vláken 8385, na str:


RSS danykovy diskuze - tato kategorie   RSS danykovy diskuze - všechny kategorie

Stará diskuze