Diskuze - danyk.cz

• Píseček je jedinou kategorií i pro neschválené uživatele a podle toho to tu také může vypadat :). Příspěvky mohou obsahovat nepravdivé informace a pomluvy, spam a hrubý jazyk. Téma není nijak omezeno.
• Umí BBCode tagy: [b]tučně[/b], [i]kurzíva[/i], [s]škrtnuté[/s], [code]kód[/code] a označování odkazů.
• Všechny kategorie kromě Písečku jsou jen pro schválené uživatele. Pozor - za spam nebo nevhodné zprávy Vám bude zrušen účet.

Přezdívka:
Heslo:
Text:

3.05.2021 (15:53:04)  K # IP X
loučák:
3.05.2021 (18:36:48)  # IP X
RayeR (web) :
Zajimave, ono by se taky urcite davno dala nasadit ruzna elektronicka telematicka zarizeni proti srazeni vlaku, jenze kazda dobra myslenka u nas chcipne na byrokratickem kolecku certifikaci, ale v te asii se to treba prosadi...
4.05.2021 (08:09:52)  # IP X
loučák:
No tak ono aj u nás se věci umí pohnout, když se stane velkej průser. Navíc hw té krabičky asi nebude nic světoborného, vše bude o sw zpracování, takže to má potenciál levného a velmi užitečného systému
4.05.2021 (13:38:24)  # IP X
RayeR (web) :
jeste by meli nak vyresit napajeni, uz vidim jak nekdo chodi a kazdych 50m meni baterku v krabicce, stejne je ten krtky dosah divny, jesi to nemelo bejt spis 500m, zvuk se siri koleji dost dobre. Prijmac bude celkem jednoduchy, jasne jde hlavne o to zpracovani signalu, tak aby to pokud mozno negenerovalo falesny poplachy, to by se po tech kolejich ubehali...
4.05.2021 (18:56:54)  # IP X
loučák:
U nás by to teoreticky šlo napájet z kolejového obvodu zabezpečnení, přeci ani 50 takových krabiček nemá takovou impenanci, aby to nebylo rozeznatelný od krátkého spojení nápravou. Na taiwnských rychlotratích pochybuju, že mají podobný systém zákadního zabezpečení. Ta blízkost krabiček bude možná právě aby se předešlo těm falešným poplachům, přecijen i uchycení kolenice se vyvjí se snahou ty vibrace utlumit kvůli hluku

2.05.2021 (16:34:03)  K # IP X
Miki (mail) :
Díky
snad se mi povede oprava**06

30.04.2021 (00:14:27)  K # IP X
Miki (mail) :
Ahoj te, nevěděl by někdo co značí u popisu diody před pomlčkou ?
Jedna se o diodu z PC ATX zdroje seasonic ss-660xp2.
PS: neměl by někdo schéma takovýho zdroje ? **24
30.04.2021 (07:35:31)  # IP X
dR. Doktor:
Zkus se zeptat víc tak, že se na to dá odpovědět **02
30.04.2021 (14:53:46)  # IP X
RayeR (web) :
Sem opis cely typ te diody nebo este lepe to napred napis do Googlu... **36
1.05.2021 (21:45:06)  # IP X
Miki (mail) :
Omlouvám se, nějak mi vypadl název, PJ3036-S3J.
Díky **08
2.05.2021 (00:32:28)  # IP X
dR. dOKToR:
Takže je to dioda S3J? Ty další kódy můžou být výrobní série, datum, fabrika... Většinou tě to nezajímá pro určení typu a parametrů.
2.05.2021 (11:35:15)  # IP X
VroutekB:
PJ ... to je taiwanskej výrobce PANJIT Semiconductor.
https://www.datasheets360.com/pdf/-8069243177829272095

21.04.2021 (17:28:33)  K # IP X
JakubK (mail) :
Ahoj, tak dalsi dotaz. :) Vytvařim si obvod boost converteru, kde chcu aby mi to davalo stabilizovane dane napeti, vyssi nez vstupni.

Princip je jednoduche - 555 generuje pulzy do mosfetu ktery vybiji indukcnost naprimo a pres zatez - tim se generuje vysoke napeti. Abych napeti stabilizoval na konkretni uroven, pouzivam opamp jako napetovy komparator a kdyz vypeti napeti prekroci referencni napeti, vypnu 555. Muj obvod je zde: https://tinyurl.com/ygf9xo2a

Je na tom neco spatne, nebo uvazuju dobre a mohlo by to tak spolehlive fungovat? Moc diky.
21.04.2021 (18:33:43)  # IP X
Dr. Doktor:
To je teda strašnej bastl :-) Koukni sem: http://danyk.cz/noteb.html
21.04.2021 (19:34:53)  # IP X
JakubK (mail) :
Dekuji, tohoto obvodu jsem si nevsim, vypada dobře. :) Muzu vedet co konkretne na tom mem je "balast?" Rad bych se poucil. :)
22.04.2021 (09:25:47)  # IP X
Dr. Doktor:
Chybí omezení proudu.
Regulace se nedělá komparátorem, musí tam být kompenzace (např. PI regulátor s OZ), který spojitě mění střídu.
22.04.2021 (09:28:17)  # IP X
Dr. Doktor:
Jinak abys tam dostal realistický hodnoty frekvence a indukčnosti (100mH tam fakt nebude), tak si zmenši délku kroku (other options - time step size) tak aspoň na 1/100 předpokládáné pracovní frekvence.
22.04.2021 (09:50:01)  # IP X
JakubK (mail) :
Moc diky!

19.04.2021 (12:18:50)  K # IP X
JakubK (mail) :
Ahoj, mam zajimavy dotaz k MOTU. Na jednom zavitu sekundaru jsem nameril cca 0,85V. Na třech zavitech cca 2,55V coz sedi.
Ale co mi nesedi, ze s kazdym zavitem mi pribyva i zkratovy proud sekundaru???
Pri jednom zavitu cca 100Amps, pri dvou zavitech cca 200Amps, pri trech zavitech cca 300Amps, Jak to je vysvetlitelne? Proud ma byt prece neprimo umerny napeti na transformatoru - tzn cim vyssi napeti, tim nizsi proud. Dokaze mi to nekdo vysvetlit?
19.04.2021 (15:13:57)  # IP X
Arambajk:
Znamená to, že ten proud je omezen odporem sekundáru.
19.04.2021 (17:11:28)  # IP X
DR. DOKTOR:
Možná nejen odporem sekundáru, ale všeho dalšího - přívodní vodiče i kvalita samotného "zkratu". Jinak ten proud je omezen i rozptylovou indukčností (vazbou), která je poněkud závislá i na míře zaplnení okna vinutím (zjednodušeně řečeno). Ale i když vazba trochu roste s počtem závitů, tak bych nečekal, že indukčnost samotná dovolí větší proud (teoreticky roste s kvadrátem závitů, tady o něco míň vlivem té změny vazby).

Jinak: Pokud je okno vinutím dobře vyplněno a zkrat je kvalitní, tak na 1 závit dá MOT hodně přes 1000A. Pokud se vyndají bočníky, tak klidně i o dost víc.
19.04.2021 (18:52:31)  # IP X
RayeR (web) :
Tady sem tehda neco meril
http://rayer.g6.cz/elektro/mot.htm#BODOVKA
Ale jak se ukazalo, tak by to chtelo spise 2 zavity, aby bylo napeti vyssi, pac sem moc nepocital s ubytkem ve svarovanych dilech, kde proste napeti trafa uz nezvlada tlacit vetsi proud presto ze by ho do tvrdeho zkratu v pohode dal...
19.04.2021 (19:20:08)  # IP X
8-bit (mail) (web) :
Bacha na to že do úbytků je třeba započítat taky indukčnost kabelů a elektrod..
20.04.2021 (03:58:43)  # IP X
RayeR (web) :
No a kolik % prodle tebe prida naka ~0,5uH indukcnost te smycky pri 50Hz?
20.04.2021 (09:49:55)  # IP X
DR. DOKTOR:
Hele asi to něco udělat může. 0,5uH má na 50Hz reaktanci 0,16 mOhm, což při 1kA dělá 0,16V. Není to moc, ale ta indukčnost je taky střelená od boku žejo :-)
20.04.2021 (11:21:04)  # IP X
JakubK (mail) :
Aha to je zajimave, takze to ze mi jeden zavit sekundaru dava jen 100Amps je primarne dano odpory - v privodnim dratu, v dratu sekundaru, v miste zkratu atd, chapu spravne jo?
20.04.2021 (12:56:02)  # IP X
DR. DOKTOR:
Nejspíš jo. Jak říkám, to trafo je schopný při dobré vazbě s 1z na sekundáru dát hodně přes 1kA do zkratu (klidně i 3kA).
20.04.2021 (14:22:13)  # IP X
rayer (web) :
Kdyz je odpor sekundaru dostatecne malej, ale to nam pan nenapsal, jesi to meri na tom zavicim vinutim s prurezem sotva 1mm2 nebo nake kolejnici ala trafopajka, to je docela rozdil ne? Ta induktivni reaktance urcite nebude prevazovat, nakych 10% mozna...
20.04.2021 (15:31:28)  # IP X
JakubK (mail) :
Hele poslu klidne pozdej fotku. Namotal jsem tam tlustej medenej startovaci kabel (vyhoda ze ma uz zabudovane svorky na koncich :D )
20.04.2021 (19:16:03)  # IP X
Arambajk:
Jo, takže tam máš pořád stejně dlouhý kabel celý, jen různěkrát omotaný okolo sloupku trafa, to jsem si přesně myslel. Tedy napětí ti určuje kolik protlačíš proudu tím dlouhým kabelem, který má pro tyhle proudy příliš velký odpor. Na bodovku to chce aspoň 2x 50mm2 paralelně tam narvat.
21.04.2021 (10:48:22)  # IP X
DR. DOKTOR:
rayer: Převažuje hlavně induktivní reaktance rozptylové indukčnosti trafa, což je hlavní proudo-omezující prvek, za předpokladu že ostatní odpory jsou co nejmenší.

Hele, ten startovací kabel, víme jak je to s nima :-D Nemá náhodu třeba 6, nebo 1,5mm2?
21.04.2021 (16:15:13)  # IP X
RayeR (web) :
Jasny no, na toroidu by to dalo vic, rec byla puvodne o indukcnosti kabelu na sekundaru.

Jesi ty startovaci kabely sou nake "kvalitni" CCA, tak... **02
21.04.2021 (17:21:49)  # IP X
DR. DOKTOR:
Nebo CCS. Magnetem na to!
22.04.2021 (18:13:46)  # IP X
bkralik (web) :
Z MOTu s jedním závitem na krátko z 2*50mm2 s připojeným jedním 72mm2 kabelem dlouhým 2 metry použitým jako zátěž jsem vymáčknul něco jako 0.85V/1 kA, pokud si pamatuju...
23.04.2021 (03:49:34)  # IP X
8-bit (mail) (web) :
>RayeR
Eště zapomínáš, že smyčka může mít jádro za které by se mohla dát považovat spousta různých věci, v prvé řadě např. tabule plechu nebo jiný kus železa na který boduješ. Proto bych si nebyl až tak jistý tvrzením, že je ta reaktance zanedbatelná **22

6.04.2021 (00:14:34)  K # IP X
ms-boss (mail) (web) :
Asi už blbnu. Hledám jednu audioknihu/rozhlasovou hru, která měla asi 7 dílů a byla na YouTube. Bylo to o zpravodajci MI5 (asi), který se celý život snaží působit upjatě, aby si všichni mysleli, že má čistý štít. Ve skutečnosti ale při útěku z války začínající v Africe utekl jenom díky pomoci komunistů, kteří dostali jeho i jeho černou přítelkyni zpět do Evropy. Od té doby jim donáší. Jednoho dne se ale kolem něj začnou stahovat mračna, takže mladý kolega to odnese náhlou otravou aflatoxiny z pistácií. Postupně se začne bortit jeho obraz, takže nakonec pošle ženu do ústraní a sám uteče do Ruska, kde se stává zajatcem.

Mám za to, že ta rozhlasová hra vznikla někdy v osmdesátých letech pro československý rozhlas, měla sedm dílů. Jednu dobu mě to jak blbý skákalo na YT a teď se po tom nějak slehla zem, v historii shlédnutých videí to nemám a nedokážu to dohledat. Neporadil by někdo?

5.04.2021 (14:24:36)  K # IP X
rumburak (mail) :
Ahoj, všiml si někdo už také změny na http://www.pandatron.cz ? Už to nepřesměrovává na tu sázkovku, ale vypadá to, že někdo opravdu web zachrání.
5.04.2021 (21:35:18)  # IP X
VroutekB:
Ale nene... Antiblablíkovci koupili web Pandatronu? WTF! **19**17
6.04.2021 (23:06:10)  # IP X
RayeR (web) :
Toz muzete napsat na to info(at)pandatron*cz
6.04.2021 (23:11:29)  # IP X
ms-boss (mail) (web) :
Tam někdy bylo něco kromě hoven? **02
7.04.2021 (06:38:31)  # IP X
antibalda (mail) (web) :
Antiblablíkovci - to je po každé nová přezdívka **03

Uvidíme, co s tím kamarád zamýšlí. Já budu pouze přispěvovatel. Každopádně byla škoda zabít celkem dobře rozjetý web - cca rok zpátky majitel umřel.
10.04.2021 (12:30:17)  # IP X
VroutekB:
Přizpěvovatel? Jako že budeš zpívat? **02
Umřel? Tak snad ne na kovid. **18

23.03.2021 (19:31:03)  K # IP X
ChaoticNeutralCzech (mail) :
Danykův mail je volně (nikoli jako obrázek) uveden na stránkách
http://‮php.ycilopycavirp/ofni.mhoolik
a
http://‮php.ycilopycavirp/ofni.stinu-trevnoc
- asi by mu měl někdo dát vědět, když už si na jeho skrývání před spamboty tak zakládá.
(mě na maily neodpovídá, tak nevím, jak ho kontaktovat sám)
Adresy nelze zkopírovat, schválně nejsou ve formátu prostého textu.
24.03.2021 (15:44:49)  # IP X
DR. DOKTOR:
To jsou nejspíš jeho stránky.
26.03.2021 (09:14:24)  # IP X
ChaoticNeutralCzech (mail) :
>DR. DOKTOR: To jsou nejspíš jeho stránky.
Já vím. Jaksi ale na něco zapomněl, tak by mu to mělo být připomenuto.
28.03.2021 (01:26:25)  # IP X
ms-boss (mail) (web) :
Ty hele, když narveš do těch odkazů takovej bordel, tak je nedokážu ve Firefoxu ani vybrat, kus mi jich to přeskakuje **02
<span class="styl_b">http://‮php.ycilopycavirp/ofni.mhoolik</span><br>
28.03.2021 (01:28:48)  # IP X
ms-boss (mail) (web) :
WTF? Proč mi to zkopírovalo ten br a /span otočený pozpátku? V plaintextu je vidím správně. Co to kuuuurva.
28.03.2021 (11:23:34)  # IP X
Dr. Doktor:
Taky jsem na to čuměl... **13
28.03.2021 (13:42:41)  # IP X
ChaoticNeutralCzech (mail) :
>ms-boss: Co to kuuuurva.
Odpověď je jednoduchá: znak U+202E
viz https://www.explainxkcd.com/wiki/index.php/1137:_RTL
Jestli ty stránky chcete otevřít bez přepisování, jděte na http://kiloohm.info nebo http://convert-units.info a klikněte na Privacy policy.
29.03.2021 (08:53:40)  # IP X
Pavel_P:
To je pěkné ty barvičky odporů **04
30.03.2021 (11:16:02)  # IP X
Martin (mail) :
Dala by sa táto stránka nejak jednoducho stiahnuť na disk? http://kiloohm.info Ide mi o to že nie vždy mám internet a raz môže aj zaniknúť. Páči sa mi ako je spravená a dosť často ju využívam. Preto by som ju chcel mať nejak u seba a nespoliehať sa na internety.
30.03.2021 (22:24:40)  # IP X
ChaoticNeutralCzech (mail) :
>Martin: raz môže aj zaniknúť
To je dobrá připomínka. Následuje pohled amatéra, za nic neručím:
Stránky jsou asi generovány serverem on the fly, nejspíš pomocí PHP. Člověk s dostatkem zkušeností by je za odpoledne mohl stihmout přepracovat tak, aby pro každý typ převodu (rezistor/kond/cívka, pruhy/3/4 čísla) existovala HTML stránka, která by pomocí Javascriptu zobrazovala požadovaný obsah. Hodnoty by se nastavovaly nejlépe nejen kliknutím do tabulky/drop-downu, ale i pomocí parametrů (to za otazníkem v URL). Vše by tedy běželo na straně klienta, a to nejspíš velmi rychle. Takže by existovalo asi 10 stránek, které by pak šly snadno uložit lokálně či hostovat jinde, a k nim složka asi 20 obrázků (každý barevný pruh rezistoru je jeden obrázek, které se skládají prostě do řádku, plus pozadí a pár dalších).
Pokud se ale našemu 34letému borci nic nestane, tak web poběží ještě dlouho. Na stránkách není nic, co by moderní prohlížeče v nejbližším desetiletí mohly přestat podporovat - snad jen nešifrovaný HTTP. Co vím, tak jediný jeho web, který skončil, byl https://web.archive.org/web/20191030221030/http://free-... - doplňující jeho populární, již smazaná free energy videa na YT kanálu Deirones - a to nikoli jeho chybou, byl nahlášen jako podvodný a moderní prohlížeče jej začaly blokovat.
Jinak si můžeš zkusit najít freeware, který to dokáže offline - čím starší, tím pravděpodobně lepší (z hlediska systémových požadavků a velikosti souboru). Zase to ale nelze přehnat, 16bitové programy třeba moderní Winblows x64 nativně nerozjede (chybí mi hlavně Danykem nejspíš používaný Protel Advanced PCB v2.8).
30.03.2021 (23:57:23)  # IP X
VroutekB:
A nebylo by tak náhodou asi 100x jednodušší a 10x užitečnější se těch 10 barev naučit zpaměti, místo týdle hovnadiny?
31.03.2021 (00:14:34)  # IP X
ms-boss (mail) (web) :
Jo i ne. U půlky odporů nepoznám rozdíl mezi hnědou a černou nebo hnědou a červenou, pokud nejsou vedle sebe, abych je porovnal.
31.03.2021 (09:20:20)  # IP X
ChaoticNeutralCzech (mail) :
>ms-boss: nepoznám rozdíl mezi hnědou a černou nebo hnědou a červenou
Tak to nemá s webem/software nic společného - jak to zadáš do kompu, když je nepřečteš? Ale na ty barvy si člověk za čas zvykne, je to víceméně duha: https://xkcd.com/227/
Spíš se bojím, že zapomenu kódování méně běžných součástek.
31.03.2021 (12:50:10)  # IP X
Martin (mail) :
Tak niesú problém až tak farebné pásiky aj ked niekedy potrápia aj tie.Ale skôr tá norma EIA či jaká to je to je za trest.
K tým programom asi myslíš nejaké kalkulačky na farebné kódy. Poznám ich jednej chýba to jednej to a na tejto stránke je to všetko pokope.
31.03.2021 (17:16:37)  # IP X
RayeR (web) :
>ChaoticNeutralCzech
Pokud potrebujes na x64 Win poustet neco staryho 16 (DOS/Win3x), tak si muzes nainstalovat NTVDMx64 a pujde ti to pak poustet odkudkoliv, pokud se nechces patlat s virtual machine :)
Akorat u toho Protelu to asi pohori na grafice, pri nejlepsim pobezi ve VGA modu...
3.04.2021 (10:48:02)  # IP X
ChaoticNeutralCzech (mail) :
>RayeR: NTVDMx64
Tuhle věc, jak ji postavil Endermanch, označuje 33 antivirů jako nedůvěryhodnou, nejspíš kvůli nestandardnímu způsobu načítání kódu, díky kterému funguje. Přestože by měla být (podle uživatelů) důvěryhodná, tak se bojím, zda by (možná neúmyslně) neotevřela backdoor nějakému exploitu, zvláště kvůli tomu, že vyžaduje vypnutí SecureBoot. A počítám s tím, že Win3x aplikace poběží v malém okně nebo se sníženým rozlšením na celé obrazovce, tomu se prostě vyhnout nelze...
3.04.2021 (16:53:38)  # IP X
RayeR (web) :
Tak si muzes nainstalovat novejsi build, ktery jsem kompiloval primo ja z Githubu :)
http://windows98.xf.cz/
(uplne dole na strance)
Je to Opensource, ktery je resen formou patchu leaknutych zrojovych kodu, takze ty pochopitelne nejsou soucasti repa kuli licenci a musi si to clovek pokoutne postahovat...
3.04.2021 (16:56:31)  # IP X
RayeR (web) :
A SecureBoot nevim jesi je potreba vypnout nicmene ho mam stejne vypnuty, protoze potrebuju nacitat svuj nepodepsany ovladac, ted to nemuzu vyzkouset, ale mam dojem ze NTVDMx64 fungovalo i kdyz sem pri bootu nevypl driver signing enforcement...

21.03.2021 (10:47:22)  K # IP X
RBMK (mail) (web) :
To celníci chytli covid nebo proč mi najednou docela dost věcí ze zahraničí nepřišlo? Pokud ho chytli, ať si ho vyžerou, zmrdi, ale ať pustí krámy. Kde se dá stěžovat krom negativního hodnocení?
21.03.2021 (10:55:14)  # IP X
ms-boss (mail) (web) :
Mě ty kundy přijaly 26.2. objektiv. Teprve 4.3. se mnou údajně začali komunikovat, nicméně přišlo mi leda tak velký hovno. 18.3. ráno jsme zjistil, že mám lísteček s tím, že se mi něco snažili doručit den předtím. Zjistil jsem, že to byla urgence od celnice poslaná 14.3., doručovaná 17.3. s jedním nepříliš výrazným řádkem, že pokud nedodám dokumentaci do 18.3., tak to pošlou zpátky do Číny. Jako by ti kreténi neuměli počítat s tím, že pošta všecko doručuje tejden, přestože je to dopis v rámci jednoho města. A nejlepší je na tom to, že při podání žádosti o uvolnění do oběhu byste měli uvést skladovací číslo. Skladovací číslo se dozvíte jedině z toho dopisu. Ten dopis samozřejmě má jiné poštovní číslo. Jaké? No, to se dozvíte, až vám přijde. Takže ten dopis ani nejde sledovat, dokud poštěváci nehoděj do schránky lístek o nezastižení **12**27
21.03.2021 (13:55:45)  # IP X
Arambajk:
Je potřeba mít povolený to oznamování mailem, kdysi to byl jeden papír vyplnit, naskenovat, to chodí pak spolehlivě, komunikace pak přes takový webový formulář,

jinak by to byl horor, doporučený dopisy teď prakticky nechoděj, najednou jsem třebas zjistil, že mi bez varování ukončili studium, no než jsem to zas to dal dopořádku, ztratila se žádost, a tak prej poslali dopis.. všechny blbosti chodí mailem n-krát, důležitý věci se ztrácejí na poště :D
21.03.2021 (14:01:57)  # IP X
toman:
Kurieri preclievaju uplne v pohode.. ale Posta SR je uplne v pici.**02 Mam tam nejake veci uz skoro 3 mesiace a nejde sa s nimi nijak spojit. Infolinku vypli asi 2 tyzdne do zadu. Pojebanci, tak mi to nezastavujte, ked nieste schopni to preclit.
21.03.2021 (16:04:08)  # IP X
ms-boss (mail) (web) :
Hlavně bude prdel s tim, že od července se bude clít každá zásilka. Vidím ztrátovost balíčků na 95% **02
@Arambajk: Je to sice 5 let, ale plnou moc i komunikaci mailem mám podepsanou. Jestli přestala platit, tak mi o tom neposlali oznámení...
22.03.2021 (13:01:56)  # IP X
Blawhar (mail) :
@ms-boss zas tak černě bych to neviděl. Už teď maj Číňani hromadu skladů po EU. Nedávno jsem cosi obejdnaval z BG a došlo to z nějakého skladu z ruzyňského letiště. U "spotřebních" píčovin asi problém nebude. U specifičtějších věcí to asi bude horší, tam to nejspíš pujde rovnou z číny. BTW jak vám teď chodí balíky? Za mě katastrofa. Občas se stane, že i do ČR to tvá déle, ale v naproste většině to zaprcá poštěvna. Ten jejich E-commerce logistic je naprostý propadák(nečekaně) 14 dní to tam hnije, než se uráčí s tím něco dělat
22.03.2021 (14:53:37)  # IP X
VroutekB:
Dycky to zdržuje poštěvna, kupodivu i celnicí mi to dycky projde do 3 dní, mnohdy za 2.
A poté co sem se stěhoval do práglu, tak smutně konstatuji, že tu poštěváci doručujou výrazně hůř, než u nás na vesnici. **34
Protože kundy šetřej a tak to rozvážej i třeba jen jednou tejdně. Protože, jak mi baba za přepážkou vysvětlil,ap rý si "střídaj rajóny". Kurwa... tak pokud chtěj šetřit, nech to rovnou uložej na poště! Já si tam pro to dojdu a ne že budu čekat tejden, než to někdo dá na rozvoz a pak pro to stejně musim na poštu, protože sou líný číst zvonky a zvonit. **26
22.03.2021 (15:13:40)  # IP X
bkralik (web) :
Co se týká toho clení všeho od půlky roku, tak prý celní úřad chystá nějakej webovej systém ve kterém člověk bude schopnej ty věci proclít "online". Ale víc o tom nevím, jen že něco připravují...
22.03.2021 (16:53:02)  # IP X
RayeR (web) :
Aha, no pokud by to bylo neco jako poslete nam DPH z vymerene castky na ucet a my vam to pustime bez dalsich poplatku rizeni, tak by to bylo OK...
23.03.2021 (08:14:00)  # IP X
bkralik (web) :
RayeR: Až tak pozitivní představy bych neměl, bojím se že nějaké výpalné se platit bude stejně. Ale uvidíme no...
24.03.2021 (20:15:14)  # IP X
ms-boss (mail) (web) :
Vy jste si mysleli, že výpalné se přestane platit? **03**03**03**37
To by se přece stát dost nenapakoval a pošta by furt byla v červenejch čísel. Hezky vole DPH, clo a výpalné z každé zásilky. To máte clo z ceny včetně dopravy, takže cena zásilky stoupne na 101-110% (nechce se mi hledat pro každou z 99 kategorií přesnou hodnotu). Pak hezkypěkně DPH 21%, takže to už jsme na 122.21 - 133.1. Poplatek poště za vyřízení 700, paninko. Já vám radši ukážu grafík.
https://i.imgur.com/F7yndNM.png
24.03.2021 (20:28:03)  # IP X
ms-boss (mail) (web) :
Tak ten graf je blbě asi, prej se nejdřív dělá clo, pak poplatek za proclení a pak teprve DPH, tím se to ještě trochu zdraží. Navíc česká pošta má v ceníku v FAQ napsáno 700 za zastoupení a na jiných webech se píše 200, tak já nevim už.
Opravený graf pro 200 korun poplatku poště - teprve zásilky nad 300 se dostanou pod 2x zdražení:
https://i.imgur.com/BcTo8pX.png
25.03.2021 (14:27:24)  # IP X
RayeR (web) :
Tak to clo snad bude pro male zasilky nadale 0, takze jen DPH + pripadne rizeni.
26.03.2021 (01:20:58)  # IP X
ms-boss (mail) (web) :
Tak to clo je na tom ta nejmenší část **02
26.03.2021 (01:48:16)  # IP X
RayeR (web) :
No prave, ale neverim, ze by ke kazde dolarove zasilce praskali nekolik set poplatek za celni rizeni, navic by to nemohli stihat, takze doufam v naky elektronicky system + namatkovou kontrolu.
27.03.2021 (14:52:56)  # IP X
VroutekB:
A proč by nemohli? Státu jde o peníze přece až v první řadě, ne? Zvlášť poté, co to hrabišova sebranka teď vydojila co to šlo, budou hledat každou záminku, jak nás někde ojebat o peníze.
Navíc, vybírat naprosto náhodnou částku jako výpalný k DPH a clu navíc, přece není nezákonný. (Dokonce ta částka snad ani není zastropovaná zákonem).
A v neposlední řadě čekejte, že ten "elektronickej celní systém" bude fungovat asi tak spolehlivě, jako registr očkování, dálničních známek, atd... To bude žůžo. ANO, dobře už bylo. **02
27.03.2021 (21:31:37)  # IP X
RayeR (web) :
Tak to by pak asi nikdo nic mensiho neobjednaval, kdyby to razem zdrazilo o stovky %... Ono se u na to nakej voje vymysli, jak to sem dostat pres nakyho prostrednika nebo tak. Vsak uvidime uz za par mesicu, do te doby samozrejme doporucuju naobjednat na co si vzpomenete...
28.03.2021 (15:24:21)  # IP X
VroutekB:
Tak samozřejmě že o to celou dobu jde, že se zdraží všecko drobný a brutálně. Jinak by okolo toho nebyl takovej humbuk.
A ano, nakupujte o106, zrovna sem kupoval nějaký fešný krimpovací kleště a lepší RJ45 konektory. **02

18.03.2021 (10:21:29)  K # IP X
MacIntoshCZ:
Tady se mažou účty? Podíval jsem se jestli mi tak po měsící schválili a on byl fuč =D, už tam v té tabulce nikde nebyl.
A to jsem tady měl jen post o TME a feritech. Jéje

16.03.2021 (15:05:06)  K # IP X
RBMK (mail) (web) :
To je zase co za zmrdovinu? https://www.cin24.cz/
16.03.2021 (16:13:26)  # IP X
RayeR (web) :
A co jako? Naka sberna, dokonce ti to i odvezou. Tipuju, ze si ted vytvori levne zasoby SnPb a az nastane opravdu tvrdy embargo, tak to vytahnou a zacnou prodavat za 10x - profit **37
17.03.2021 (08:54:35)  # IP X
RBMK (mail) (web) :
Já spíš myslel, že to teď všechno z lidí vytáhnou ála zraňový embargo, a až to někdo bude potřebovat, tak to nikdo mít nebude. V dnešní době připustit různé konspirace je základ přežití, jedna po druhé se plní...

11.03.2021 (20:27:54)  K # IP X
Peca303 (web) :
Taky vás tak sere nakupování u TME? Hrozně mi leze na nervy ta jejich variace na rotační kolečko - u TME mají rotační reprák a činč. Furt se musí přepínat mezi nějakými javascriptovými okýnky, stránka se furt dokola načítá znova jak u debilů. Vyberu způsob doručení a platby, dám potvrdit objednávku: "V objednávce jsou neuložené údaje, které nebyly uloženy." WTF? Dám pokračovat, vytvoří se závazná objednávka, která už nejde změnit, a teprve teď zjišťuju, že ty neuložené údaje byl ten způsob platby a doručení! On je totiž vedle nich symbol diskety, na který se musí kliknout! No tvl, s tímhle dělat denně, tak jim tam asi pošlu antrax.
11.03.2021 (21:17:23)  # IP X
VroutekB:
No ten jejich novej web je opravdu horda hnoje, to už si všiml snad každel. Ale tak víšco, falešnej trh práce ajťáků je třeba něčím krmit - nejlépe rozmrdáváním toho, co fungovalo a nahrazování tím, co nefunguje, je votravný, pomalý, plný děr a naprosto useless hovadin.
14.03.2021 (00:19:28)  # IP X
toman:
Denne si zvyknes ne? Teraz uz vies, ze tam ta disketa je.. tiez ma to niekolko minut cvicilo, ze co do pici! **02

Lepsia otazka je, ktory web nieje resource hungry picovina prelatana bloatwarom a blikatkami k hovnu. Jebnuty facebook na starsom PC ktory nieje az taky slaby, rozhodne silnejsi ako vacsina low cost ntb, ale je stary.. nejake AMD 4 jadro si to uz proste nedava.. tak ten skokoteny messenger mam ako third party appku ktora ma asi 800kB a zere 0-1% CPU, 100MB RAM.. vs. 20-30% CPU co uplne ten PC doseka a 800MB RAM. By som tych indov skurvenych mlatil den noc. 4GB RAM ti dnes nestaci na ten Chrome proste.. ne ne ne.
14.03.2021 (10:29:11)  # IP X
Dr. Doktor:
toman: co je to za appku?
14.03.2021 (11:08:01)  # IP X
Dr. Doktor:
PS. s tím failbookem... Kde jsou ty doby, kdy PC zvládaly v reálném čase zobrazovat psaný text... Čím dál častěji se mi stává, že se text třeba v chatu sekne a "dopíše" se až za pár sekund. Asi je to zobrazování textu docela náročná operace **13 Možná kdybych si koupil nějaký herní osmijádro za 80 tisíc, tak by to těch pár miliard operací, co potřebuje zobrazení pímenka, zvládlo rychlejc **07
14.03.2021 (19:07:10)  # IP X
Peca303 (web) :
Tak to potvrzování objednávky je to nejmenší, ale samotný výběr součástek je fakt za trest. Než člověk vybere jeden odpor, je potřeba milion kliknutí a každou chvíli se po obrazovce honí rotační činče.

Facebook na i5 se 4 GB RAM moc nejede, je tam memory leak a po chvíli prohlížeč sežere celou RAM a je potřeba to restartovat. To zobrazování psaného textu mě taky dostává, 2 GHz Core 2 Duo s tím má na facebooku velký problém. Taky mě teď pěkně nasral Google, na starém kompu s Athlonem XP a Win XP už google zobrazí jen očesanou mobilní verzi vyhledávače, protože ten 2 GHz procesor je na zobrazení dvaceti řádků textu asi moc slabej!
14.03.2021 (22:29:55)  # IP X
Dr. Doktor:
Na tom TME by mi asi ani tak nevadil ten počet kliknutí, ale to, že tam všechno neskutečně dlouho trvá! Jak říkáš, furt dokola se načítá stránka, po každým kliknutí... Co jsem tak odhadoval tak 80 % času hledání součástky zabere čumění na pomalu vzpamatovávající se stránky. To neskončí poté, co se vykreslí amplion, pak prostě ještě 5 sekund jsou ty stránky zašedlý a nejde s nima nic dělat! A jako třešnička na dortu někam klikneš, za chvíli se ty stránky vzpamatujou, kousek posunou a klikneš ve výsledku jinam než jsi chtěl. Tohle se stává furt aj u toho failbooku. No jo, moderní technologie jsou úžasný **19
15.03.2021 (06:39:42)  # IP X
antibalda (mail) (web) :
Mě se nijak extrémně dlouho TMe nenačítá - nemáte třeba problém s pomalý netem ? Vždy problikne první obrázek načítání (pokaždý je to jiný), vykreslí se cca polovina načítacího obrázku a už mám načtenou stránku. Zkoušel jsem to i ve více jazycích, jestli to náhodou není problém, vždy stejný. Ale je pravda, že se mi více líbil jejich starý web, nový ovšem nevadí.
15.03.2021 (10:23:01)  # IP X
VroutekB:
Internetem to opravdu, neni, LOL. Doma na gigový optice se to načítá asi tak stejně, jako na bytě s VDSL nebo co za krám to je. To je problém sraček a póvlu v tom webu.

A nemyslím načtení homepage, ale v esshopu vyhledávání a filtry.
Homepage načtu i na VDSL pod 1 sekundu.
15.03.2021 (18:58:04)  # IP X
Peca303 (web) :
To uskakování stránek je další úžasná věc. Jako by byl strašný problém dát fixní velikost těch rámů s reklamama. Někdy to vypadá, že to dělají schválně, aby člověk klikl na něco, co nechtěl.
15.03.2021 (19:18:43)  # IP X
ms-boss (mail) (web) :
Já si občas říkám, že v těch reklamách musí snad bejt i nějakej Javascript, co reaguje na kliknutí kamkoli na stránku. I když je ta stránka už komplet načtená, jsem v půlce stránky, klepna na odkaz a mrd ho! Něco poskočí a samozřejmě že jsem kliknul na něco, po čem se otevře 1 tab, který vyhodí nějaké odklikávací okýnko, další tab, na kterém něco hrozně bliká a běží video, původní tab skočí na nějakou reklamu a zablokuje možnost jít zpět (takový ty vypíčený stránky, co vytvoří v historii třeba 100 kopií sebe sama nebo alespoň při každém pokusu jít zpět zase skočí na další stránku, abyste kurva nemohli jinak než ten tab zabít). K tomu vyskočej 2 popupy a 3 popundery. A to všechno jako trest za to, že jste si kreténi ještě nezabli uBlock a čumíte na stránky, který jsou z 50+% pokrytý reklamou a ještě dělaj tyhle zmrdstva.
Pokaždý, když mě něco donutí uBlock vypnout, tak doufám, že nás ten koronavirus vyhladí a že po nás mimozemští archeologové nenajdou servery **34
15.03.2021 (20:14:52)  # IP X
Peca303 (web) :
A to chodíš třeba na jaké stránky? **02 Na tohle jsem nenarazil a to žádný "block" nepoužívám.

S tím klikáním ještě jedna výborná věc - ve win 10 kliknu na ikonu, nic. Čekám, dvě minuty se nic neděje. Kliknu znovu a furt nic. A pak se po dalších třech minutách otevřou dvě okna. Staré win aspoň zobrazily přesýpací hodiny. Hlavně na dotykových displejích je toto úplně úžasná věc.
15.03.2021 (21:01:42)  # IP X
antibalda (mail) (web) :
Já tedy na TME žádný reklamy nemám. Používám AdBlock v Chromu. Možná díky těm reklamám se vám to načítá tak pomalu.
15.03.2021 (22:59:33)  # IP X
VroutekB:
Určitě, nemám nic lepšího na práci, než plejtvat internetem na dementní reklamy. uBlock a PrivacyBadger je základní výbava. Bez toho na internet nelez.
Tim to fakt neni.
15.03.2021 (23:38:27)  # IP X
RayeR (web) :
Ze ste se na ten FekalBuk este nevysrali, kdo to ma jen kuli mesengru a nestaci mu misto toho treba nakej jabber klient a musi mit neco moderniho, tak treba aspon ten Telegram, ten beha celkem OK...
Za mejch mladech let se chatovalo na BBSkach, tak ze na plynulou reakci cele skupiny bohate stacilo nake PC-XT, ktere delalo jen textovy terminal, psany text se relatime odesilal MODEMem (ano to je ta skvela vec kerou tu furt omilal nakej Modemek) do ustredny, kde sedelo PC s hodne UARTy a modemy, kery ty texty od vsech uzivatelu smixovalo do 1 vystupu a posilalo zpet, takze ste si mohli pri psani i "skakat do reci", kerej chatovaci program to neska umi **37
(ano, byla tam i "buffered" konference, kde se to odeslalo az po bouchnuti entru, ale to uz nebyla takova prdel...)

No ja se zas v praci peru s ruznejma sitovejma aplikacema ala Confluence, Jira... coz je pres pripojeni skrze virtual a naky sitovy filtratory takay strasne efektivni a "unrealtime", tak se to snazim pouzivat co nejmene...
16.03.2021 (10:22:29)  # IP X
VroutekB:
Jira a Confluence... to sem měl u minulýho zaměstnavatele. Confluence ušel, Jira úplně marnej nástroj, To by furt člověk jen seděl a vyplňoval, co dělá a ve výsledku neudělal nic.
PS:Fuckbook sem nikdy neměl ani ten jejich debilní messenger. A doufám, že to tak zůstane.
16.03.2021 (10:57:20)  # IP X
toman:
https://messengerfordesktop.com/ ta apka funguje rovnako na kokot ako messenger vo FB okne ale moze bezat na pozadi bez toho aby si rozmyslal, preco to PC laguje.
16.03.2021 (15:39:59)  # IP X
ms-boss (mail) (web) :
Ty hele, RayeRe, zapomínáš na zásadní problém. Rodiče a babičku nepřesvědčím, aby mě volali jinak než telefonem. Aby mě napsali jinak než přes Messenger. A co s něma, že? Přece se s něma nepřestanu bavit.
16.03.2021 (16:21:17)  # IP X
RayeR (web) :
>VroutekB
Tim's myslel ST nebo uz ses ted zas jinde? Holt todle je mor korporatu, project manageri proste potrebujou ty svoje kolace. Jeste ze nedelame kazdej den stand-upy jak curaci do rady...

>ms-boss
Tjn, chapu, ono stejne clovek musi jit s davem a pouzivat to co ostatni, v lepsim pripade skrze naky alternativni klient, pokud ho nekdo napise, tak zkus co psal Toman, treba to pude nasadit i babi....
16.03.2021 (18:39:05)  # IP X
VroutekB:
Dyž se babča naučila s mendžrem, naučí se zcela jistě i s čímkoliv jiným.

RayeR: Tohle byl jeden nejmenovaný automotive korporát.
16.03.2021 (20:04:26)  # IP X
ms-boss (mail) (web) :
Babička akorát volá starou Nokií a rodina si pořídila iPhony a Messenger, protože cokoli složitějšího je problém. Ne, nedá se s tim nic udělat.
16.03.2021 (20:34:08)  # IP X
RayeR (web) :
>VroutekB
Takze uz nejsi ve W....? to nejak fluktulujes :) Se kdyztak poptam nekdy na IM jesi se strefime online...

>ms-boss
Nevim, nejak mi nepride velky rozdil, kdyz se klikne na ikonku, jesi se pusti prohlizec s FB a v nem messenger nebo se pusti messenger jako samostatna appka nebo trebaq skype nebo nevo jinyho, dyk i s tim FB se nejak musela naucit zachazet. Ono to treba jednoho dne muze i sam FB totalne prekopat k nepoznani...

11.03.2021 (12:29:44)  K # IP X
MacIntoshCZ:
Zdravím,
chtěl bych něco koupit na Mouseru. Chci se zeptat jak ta objednávka probíhá poté,co jí zaplatím.
V Česku mi připočtou DPH - to platím převodem, nebo kurýrovi až to přijde? Objednávku mám nad 1300Kč. Dík
11.03.2021 (13:35:44)  # IP X
VroutekB:
DDP Incoterms - Jako soukromá osoba DPH platíš rovnou v eshopu na webu. RTFM! Nebo spíš RTF Obchodní Podmínky **02
11.03.2021 (13:37:07)  # IP X
8-bit (mail) (web) :
Teď je to u nich stejné jako např. objednávka z TME, DPH platíš jako neplátce přímo jim (kartou). Nevím jak to je kdybys byl plátce.
11.03.2021 (14:15:22)  # IP X
MacIntoshCZ:
Takže ta cena je u nich konečná co vidím v košíku? Momentálně jsem neregistrovaný. Poté, co se registruji a vyplním údaje tak mi těch 21% připočtou?
11.03.2021 (20:33:00)  # IP X
Arambajk:
Jo, před zaplacením se cena navýší o DPH. Nevím jak je to dnes, ale při první objednávce tenkrát přišel na mail takový papír k podepsání.
14.03.2021 (00:12:43)  # IP X
toman:
Mne nic neprislo, prvy raz som tam objednaval asi 2 mesiace do zadu.. normalne zaplatis plnu cenu s DPH a balik prijde pred dvere bez preclievania.
16.03.2021 (10:23:34)  # IP X
VroutekB:
Taky se nevzpomínám na žádnej papír... ale Mouser už používám tak dlouho, že bych to byl schopenj zapomenout. Takže nevim :-O

9.03.2021 (20:36:32)  K # IP X
RayeR (web) :
10.03.2021 (12:37:51)  # IP X
VroutekB:
Chudák Holoubek... Babiš ho teď asi dá pečenýho... **12
10.03.2021 (14:25:13)  # IP X
antibalda (mail) (web) :
V den katastrofy chemička Deza zaznamenala havárii. Výpusť, ze které se to tam (nejspíše) dostalo, je společná pro více firem a jednou z těchto firem je i Deza ... to by si nedal dohromady jen debil ...
10.03.2021 (20:18:00)  # IP X
VroutekB:
I debilovi je to jasný, ale důkazy nejsou, a hrabiš s anofertem je vysmátej jak guma vod gatí.
Rád bych se ve své podezíravosti mýlil, ale nemůžu si pomoct...
10.03.2021 (21:52:54)  # IP X
ms-boss (mail) (web) :
Navíc to není poprvý. Deza tam dělá bordel už od doby komančů. Otec tvrdil, že v Bečvě se už tehdy raději nikdo nekoupal.

2008 - naftalen, ucpání kanalizace:
https://valassky.denik.cz/zpravy_region/chemicka-deza-t...

Co se dělo na podzim asi netřeba opakovat.

Leden 2021 - neznámá látka v ovzduší (zřejmě sloučeniny dusíku a síry):
https://www.denik.cz/regiony/chemicku-deza-proveruje-in...
https://www.irozhlas.cz/zpravy-domov/ceska-inspekce-ziv...

Údajně jde o největšího znečišťovatele ovzduší v ČR a ročně vypustí do Bečvy stovky kil kyanidů. Říká se, že násilí není řešení. Jiné tvrzení, kterému se kloním spíše, je to, že násilí je poslední možností, když ostatní selžou. Dokud všechny ty zmrdy včetně Bureše nikdo nepostřílí, tak tenhle bordel pojede dál.
11.03.2021 (03:15:30)  # IP X
RayeR (web) :
Jo, hehe "stovky kil kyanidů", ale lepsi je plosne resit celkem neskodny olovo...
11.03.2021 (13:33:39)  # IP X
8-bit (mail) (web) :
>ms-boss
Cca 10 % populace bude muset napřed vychcípat hlady aby k nějakému Dni oprátky vznikla společenská nálada. Dej tomu ještě pár let.
16.03.2021 (16:24:06)  # IP X
RayeR (web) :
Hele, ted sem videl nakej posledni pruzkum a prej by misto koblizku vyhrali pyrati, tak ted nevim co je horsi. Jedno pozitivni bylo, ze socani meli pod 5%, ale byl to jen blbej pruzkum, na kterej realita sere...

3.03.2021 (10:50:21)  K # IP X
ms-boss (mail) (web) :
5.03.2021 (13:22:27)  # IP X
MrSlehofer (mail) :
Hustý jaxviň, má i sérii úvodu do scanimace: https://www.youtube.com/watch?v=UHjkMThH0aE

2.03.2021 (11:48:42)  K # IP X
RBMK (mail) (web) :
Tak mě napadlo, jaký je nejlevnější použitelný a sehnatelný termosenzor s objektivem, co vidí teplokrevné živočichy zhruba velikosti svině? Na ali je něco za trojku 32x32, pak nějaký uni-t 1xx*1xx za 5-8k, a pak puškové od 13k. Nebo nemáte něco v cenách kolem trojky, co vidí dál, než mě uvidí nebo uslyší zvěř?
2.03.2021 (19:49:43)  # IP X
ms-boss (mail) (web) :
Zkus koupit nějakýho hada. Ten jde celkem najisto za teplem.
2.03.2021 (20:47:22)  # IP X
RayeR (web) :
Had bude pri techto venkovnich teplotach nepouzitleny :)
2.03.2021 (20:53:57)  # IP X
Blawhar (mail) :
Omotáš ho topným kabelem a je to **02
3.03.2021 (02:56:03)  # IP X
8-bit (mail) (web) :
Nižší varianta FLIR Lepton má tuším 80 * 60 a stojí kolem trojky. Kdyby ti náhodou stačil i 8 * 8 třeba na nějakou fotopast tak se podívej na Panasonic Grid-EYE, cena je kolem $30.
3.03.2021 (16:05:33)  # IP X
RayeR (web) :
Taky sem slysel, ze je naka nova verze toho mobilu s IR kamerou, kde min zdvojnasobili rozliseni...
4.03.2021 (16:50:58)  # IP X
bkralik (web) :
Jen je celkem důležitý pamatovat na to, že tráva/keře/stromy IRko stíněj prakticky stejně dobře jako světlo! Takže svini za keřem a nebo ležící ve vysoký neposekaný trávě stejně neuvidíš.
A dej si taky bacha na ohniskovou vzdálenost / pozorovací úhel - pokud budeš mít senzor co bude mrtě širokoúhlej a bude mít 20x20 pixelů, tak na dvacet metrů uvidíš taky velký prd...

28.02.2021 (08:35:43)  K # IP X
ms-boss (mail) (web) :
@VroutekB:
Odkud a jakej kupuješ ten japonskej cín? Je to SN100C nebo něco zajímavějšího?

22.02.2021 (16:44:41)  K # IP X
MacIntoshCZ:
Zdravím pánové,
prosím Vás máte někdo reference na nějaký obchod, na který se dá spolehnout, co se týče výběru feromagnetických jader? Potřebuji čas od času tentýž typ jádra navinout pro výkonový zdroj, ale tme.eu mě s dobou naskladnění začíná štvát. Nedá se na to spolehnout. Díky **27
22.02.2021 (17:29:11)  # IP X
VroutekB:
Pětsemyc pyčo!
22.02.2021 (18:46:17)  # IP X
macintoshcz:
jestli tím myslíte semic.cz tak děkuji, jestli ne tak si dejte heřmánek, pomůže
22.02.2021 (19:23:37)  # IP X
ms-boss (mail) (web) :
Doporučujeme omývat pohlaví vlažným čajem.**37
23.02.2021 (20:18:21)  # IP X
dR. dOKTOR:
Se semicem máme dlouhodobý zkušenosti a v pohodě. Hlavně super ceny a výběr.
25.02.2021 (20:02:57)  # IP X
RayeR (web) :
Jo za me taky semic, jinak naka stara jadra od prametu slo koupit zde https://ferity.cz/

14.02.2021 (01:11:45)  K # IP X
loučák:
Rayer -> https://www.seznamzpravy.cz/clanek/nestihali-vyrabet-ta... tys o tom evidentně věděl víc, ale dost mě překvapuje, že ten cash co stál zbrojovku Colt jsou prakticky "jen" její lonšké tržby dceřiné společnosti v USA. No, fakt se jim daří. Je teda fakt, že bohužel český zakazník to odnese, ale tak to je, těch 300000 držitelů ZP je pro CZG fakt malej trh

13.02.2021 (22:35:07)  K # IP X
RayeR (web) :
Hehe, Kreosan si zvelebuje obydli, ve sklepe ma bazen a saunu. Don't try at your home :)

http://www.youtube.com/watch?v=sRfNTCp70Cg
14.02.2021 (00:58:18)  # IP X
loučák:
Cože, on ještě žije **02 nu což, viděl jsem ultra drahý přistoje na elektroléčbu, tady to máš grátis ke každému mešímu zaváhání v sauně. Já od něj naposled viděl jak dal do petky trochu vody, na tom plavající propan-butan, pak to zapálil a petku otočil. Vyzkoušeno, dělá to fakt hezkej efekt, lepší v noci a na sněhu
15.02.2021 (09:11:04)  # IP X
RBMK (mail) (web) :
Kreosan už není, co býval. furt jen točí hov- o Černobylu.

11.02.2021 (00:00:00)  K # IP X
ChaoticNeutralCzech (mail) :
Danyk má dnes narozeniny! Všechno nejlepší!
,:/+/- /M/ .,-=;//;- .:/= ;MH/, ,=/+%$XH@MM#@: -$##@+$###@H@MMM#######H:. -/H# .,H@H@ X######@ -H#####@+- -+H###@X .,@##H; +XM##M/, =%@###@X;- X%- :M##########$. .:%M###@%: M##H, +H@@@$/-. ,;$M###@%, - M####M=,,---,.-%%H####M$: ,+@## @##################@/. :%H##@$- M###############H, ;HM##M$= #################. .=$M##M$= ################H..;XM##M$= .:+ M###################@%= =+@MH% @#################M/. =+H#X%= =+M###############M, ,/X#H+:, .;XM###########H= ,/X#H+:; .=+HM#######M+/+HM@+=. ,:/%XM####H/. ,.:=-.

10.02.2021 (19:20:38)  K # IP X
modemek:
Modemy pomáhají při ochraně proti COVID lépe, než burešovy rodiče ochránil prezervativ vyrobený z prasečího střeva před dobou rozkladu.

10.02.2021 (19:19:22)  K # IP X
modemek:
}--O--{
[^]
/ooo\
______________:/o o\:______________
|=|=|=|=|=|=|:A|":|||:"|A:|=|=|=|=|=|=|
^""""""""""""""!::{o}::!""""""""""""""^
\ /
\.../
____ "---" ____
|\/\/|=======|*|=======|\/\/|
:----" /-\ "----:
/ooo\
#|ooo|#
\___/
12.02.2021 (10:25:21)  # IP X
RBMK (mail) (web) :
Chyba dekodéru, vložte kočku.
13.02.2021 (18:19:05)  # IP X
ChaoticNeutralCzech (mail) :
Pokud předpokládám monospace font a vycentrování...
}--O--{ [^] /ooo\ ______________:/o o\:______________ |=|=|=|=|=|=|:A|":|||:"|A:|=|=|=|=|=|=| ^""""""""""""""!::{o}::!""""""""""""""^ \ / \.../ ____ "---" ____ |\/\/|=======|*|=======|\/\/| :----" /-\ "----: /ooo\ #|ooo|# \___/ pořád nevím, co to je. **14
13.02.2021 (18:33:01)  # IP X
ms-boss (mail) (web) :
Já bych řekl, že je to stanice Mir v konfiguraci s modulem Kvant-1, připojenou zásobovací raketou Progress-M, jádrem, modulem Kvant-2 a lodí Soyuz TM. Vzhledem k tomu, že spodní část neni asymetrická, tak tam není modul pro Space Shuttle, tedy jde o konfiguraci před rokem 1995. Tudíž chybí moduly Spektr a Priroda. Nevypadá to ani, že by tam byl modul Krystall, takže obrázek pochází z roku 1989-1990.
Easy. Něco složitějšího by nebylo?

10.02.2021 (19:17:47)  K # IP X
modemek:
Sovičky hučí do optotriaku.
11.02.2021 (20:13:52)  # IP X
RayeR (web) :
Ale ty sovy houkaj v lese :)
https://www.youtube.com/watch?v=Ivn7-RFXUMk
13.02.2021 (19:20:12)  # IP X
VroutekB:
14.02.2021 (21:16:28)  # IP X
ms-boss (mail) (web) :
A sovy v mazutu pomalu šoustaj.
https://www.youtube.com/watch?v=6mcdrejWRQY

5.02.2021 (13:38:30)  K # IP X
loučák:
https://ekolist.cz/cz/zpravodajstvi/zpravy/evropska-kom... jak je to dlouho co se tu řešil zákaz olova na mokřadech a zároven s tim tvrdili, že se jedná fakt jen o mokřady, že není v plánu plošný zakaz? Tyjo to jsou kvalty, najednou se jim přes noc v hlavách ten plošný zákaz zrodil....napadají vás jiná slova než banda čůráků? Oni zcela evidetně lžou ale je to v zajmu eko nazi, takže v pořádku. Lžou pro lepší zítřky. Blbý je, že už jsme si na podobný chujoviny zvykli, všichni od začátku věděli kam to směřuje a že lžou, nic nového
5.02.2021 (15:38:51)  # IP X
toman:
O tom sa debatuje uz dlhsie, zvlast ti co vlastnia ZP narazaju na neustale kokotiny z EU ako ich zbavit zbrane. Uradnikom z EU je tvoja sportova strelba a rybolov na kokote. Mas chodit do haku, nazrat a spat. Pripadne konicky napr. sledovat instagram. Ale nemyslim si, ze by to teraz preslo. Este je strasne vela ludi ktori to chcu robit. Mozno za 20-30 rokov ked sa zase posunie zlozenie spolocnosti na uplnych mamrdov co len tocia storky a followuju to prejde.. ani nebudu tusit co to vlastne zakazuju.
5.02.2021 (15:54:04)  # IP X
ms-boss (mail) (web) :
Konzumace masa zvířat ulovených za pomoci olověných střel může ohrožovat zdravý vývoj až milionu dětí, soudí rovněž agentura.
Tyvole, to jsme museli mít kurva štěstí, že jsme si vždycky kupovali maso z obchoďáku, který se dělá z umělějch zvratků a ne ze žvížátek. Jinak bych si akorát slintal na bryndák.

Já jsem zjistil, že je už problém koupit i olovnatej cín z Příbrami. Nakonec jsem se nasral a objednal jsem si několik špulí 63/37 od čongů a chystám se na různý pasty. Nejspíš místo Pikniku sežeru tu bismutho-olovnatou pájku, třeba mě pak přestanou napadat ekopíčoviny.
5.02.2021 (19:35:08)  # IP X
RayeR (web) :
Ze me to vubec neprekvapuje, uz kdyz sem to sem tehda posilal... No a ted este tomu hraje do karet, ze se pod rouskou koronakrize da prosadit kdejaka levarna, protoze si toho v te zaplave kolik zas pribylo kovidaku nikdo nevsimne. Anglie bude mit ted asi par horsich let, nez vyjedna vsechny potrebne obchodni dohody, ale dlouhodobe jim snad bude lepe nez v podruci ESSR
6.02.2021 (12:01:36)  # IP X
toman:
To sa mali odpojit nez sa tam naladovalo pol blizkeho vychodu, balkanu, vychodnej europy a inej kvalitnej verbeze.. Teraz uz je neskoro, tak ako u nemcov. Tisice uz tam narodenych hnedakov s obcianstvom nepojde nikam.
6.02.2021 (22:55:39)  # IP X
ms-boss (mail) (web) :
Byl jsi v Anglii? Já na chvíli jo. Tak půlka obyvatel vypadá, že je z kolonií, takže všelijací Indové atd. Čtvrtina obyvatel imigranti z Evropy. A ta zbylá čtvrtina jsou Angličani, ty poznáte podle toho, že oproti nim strejda Leonid Brežněv byl krasavec.
Ale popravdě jsem se tam tehdy setkal jen se samou slušností, spořádaností a lidi byli fajn. A to tu mluvím jako člověk, co už 6 let bydlí v multikulti prostředí socialistických kolejí.
7.02.2021 (02:28:47)  # IP X
loučák:
No jo, ale ten průser extrémně multikulti společnosti co moc nefunguje by je dostihl i kdyby součástí eurosojuzu zůstali, jen teď uražení fratíci a skopčáci budou tvrdit, že si za to můžou sami a kdyby se netrhli, tak by se nic takového nestalo. Jak naivní byly hlasy tvrdící, že trhnutí anglánů vyvolá v Bruselu nějakou drobnou sebereflexi. Teda, já v to doufal taky. Ale ani náznak. Ani v nejmenší si nepřipustěj, že jsou banda od reality odtržených kriplů s klapkama na očích. Dost mi to připomíná zdejší "za všechno může Kalousek"
7.02.2021 (12:06:29)  # IP X
VroutekB:
Ha! Vidím další příspěvek o olovu, tak sem hned objednal sem další kilo Japonský SnPb pájecí slitiny. Eště objednám kilo nějaký obyč SnPb slitiny, na generický nenáročný bastlení.
7.02.2021 (12:59:10)  # IP X
loučák:
to se ti to machruje, když máš kilo na deset let bastlení. Já kdybych měl odlévat a přebíjet přebíjet 9mm Luger, tak mám deset kilo sotva na rok. Já jen doufám, že se jim česká implementace zase povede díky debilitě euroúředníků a jejich vágním formuacím znásilnit podobně k dobrému jako zbraňovou směrnici, kdy sice stoupla administrativní zátěž, což je bohužel přirozené, za to se většina pravidel podstatně rozvolnila.
7.02.2021 (14:21:59)  # IP X
VroutekB:
No co, tak budeš nakupovat střelivo z Číny. Zas od těch fakt hroznejch a nejhorších kapitalistů světa. Čína si už mne ruce. Čím víc debilních zákazů a příkazů tady v eursajuzu, tím víc kšeftů pro ně.
7.02.2021 (16:50:44)  # IP X
toman:
Jo byl jsem, zena tam robila 10 rokov.. Ja nehovorim, ze to tam je nejaka postapokalyps scena a ze ta zabiju uz na letisku.. Ale urcite to nieje tak dobre ako by to bolo, keby tam nebola ta leniva verbez co sa tam zleizla vysavat soc. vyhody. Taktiez do niektorych casti ti je neradno ako belochovi vobec chodit. To nejako nepoznam, ze by u belochov existovalo. Rovnako ako v nemecku. Merkelova svojou politikou tu krajinu zabila. My jakozto byvale CSSR mame stastie, ze tie nase krajiny su tak na picu, ze tu nikto dobrovolne nepojde. **02
10.02.2021 (21:01:43)  # IP X
Martin (mail) :
loučák do lugeru idú predsa parabely a tie su beztak mosazné či ty si tam dávaš neúčinné olovo? Z môjho pohľadu my zákaz olova v zbraniach a rybolove nevadí pretože sa to dá v rybolove ľahko nahradiť a je jedno či máš to závažie olovené alebo je väčšie o 1mm a je z medi ocele alebo hocičoho a v zbraniach je olovené strelivo asi to najhoršie čo sa presnosti a prieraznosti týka. Naopak olovenú spájku ťažko nahradíťe. Takže tento krok by som nazval krok k lepšiemu.
11.02.2021 (00:11:51)  # IP X
loučák:
No trochu tě poopravím, snad všechno co potkáš, krom ultra sniperských speciál ráží se soustruženyma střelema, je olovo s mosazným pláštěm kvůli otěru v hlavni. Dobře no, sem tam ocelovej spekanej prášek kvuli ceně a speciální armádní střelivo. Naopak stadartní a subsonické střelivo 22lr (malorážka) a diabolky, tam je kvůli tření a ceně střela čistě olověná. Navíc s legalizací tlumičů u nás začíná mít subsonické střelivo větší význam a když potřebuješ předat energii a nechceš logicky překročit rychlost zvuku aby ten tlumič měl maximální efekt, tak ti zbývá jen co nejvíce nahnat hmotnost. Takže olovo a nejlépe poloplášť. Co se průbojnosti týče, tak zaprvé v civilu jsou střely se zvýšenou průbojností zakázané, už obyč celopášť 9x19 je průbojnej az moc, za druhé ji jako civil ani nechceš a na obranu proti živému cíli je naopak lepší zvýšená ranivost -> střely s řízenou deformací, taktéž od letoška nově pro sebeobranu povolené -> v myslivosti se to dlouho zkouší s různými materiály a olovo je bezkonkurenčně nejlepší co se ranivosti a bezpečnosti týče. A když už se bavíme o vojenských průbojných nábojích, tak je to tvrdokovový jádro obalený olovem a klasicky mosazným pláštěm. Olovo davá střele tu měkkost, díky které se vytvaruje do drážek v hlavni, utěsní ji a dostane rotaci nutnou pro stabilitu letu. Zároveň díky hustotě je "nosičem" energie. Hodně hmotnosti s malým odporem vzduchu. Jo a co se přesnosti týče, řekni to starymu dědovi co si už deset let dělá vlastní slitinu, odlévá, kalibruje a přebíjí a pak to z ČZ 75 pošle na 25 m celej zásobník jednou dírou. Limity presnosti olověných střel přesahují limity schopností 99,99% střelců. Zkus si o tématu aspoň něco málo nastudovat než začneš plácat pičoviny. Smutny je, že ti co to schvalují mají v dané problematicke podobnou míru vzdělanosti jako ty. Ale to je ono, nějaká strana jež by se dala nazvat politickým melounem, založí svoje fungovaní v pohodlných a dobře placených křeslech v Bruselu bez přímé zodpovědnosti za cokoliv právě na takových sračkách, kterýma masírujou širokou veřejnost. Jak jsou dobrý, že to zlý olovo zatrhli. Na většinovou verejnost to přímý dopad nemá, ty o tom evidentně vědí naprostou piču a že to teď biatlonistům bude lítat do hajzlu s každym sebemenším závanem a pořadatelé závodů s týmem balistiků budou řešit odrazy nějakejch experimentálních slitin, to jim je u zadku. Kurva lidi rozšiřujte si obzory. A když už nerozšiřujete, aspon nemelte nebo nerozhodujte o věcech, o kterých víte hovno. Trochu sebereflexe
11.02.2021 (00:41:28)  # IP X
loučák:
Abyste mě hned nebrali za slovo, tak zaprvé jsem naďsenej hobby střelec, rozhodně ne zbrojíř ani balistik a za druhé, ano, ta střely z ocelového prachu se nedělali jen kvůli ceně, pro služební využití mají poměrně zajímavé vlastnosti, napřiklad paradoxně docela slušnou ranivost díky snadné tříštivosti a s tou extrémní fragmentací i související většinou zcela znemožněnou balistickou zkoušku k prokázání shody. Aby se toho zase nějaký ekolog nechytil, že teda zase budem lisovat pistolové střely z eko-friendly oceloveho prášku a svět bude růžový, problémem je neúnosné opotřebení u drážkovaného vývrtu, omezeně je možné je použít pouze u polygonálního. A vůbec, co ti to sem píšu, jediný co si z mého nasraného výlevu máš vzít, že buď nech danou věc zcela plavat a nezajímej se o ni vubec a nebo, když se k ní chceš vyjadřovat popř. na jejím základě třeba vybírat kandidáty u voleb, tak si to aspoň elementárné nastuduj, konečně zjistíš, co to volíš za dutý hlavy a proč to tady vypadá jak to vypadá
11.02.2021 (09:14:26)  # IP X
Martin (mail) :
Samozrejme že obalene olovo nerob zomna debilka ,no možno aj moja chyba a mal som to napísať. Ano subsonicke su olovene ale to predsa len prdka to si kupia snad len hipstery a James Bond. V tom zákaze je snáď reč o čisto olovených strelách do gulovníc muškiet a ktovie čim ešte polujú. Ale keby sa to vzťahuje aj na ostatné olovo v zbraniach vôbec mi to nevadí a to sám si rád zastrielam zo vzduchovky každý víkend. Ked bude zákaz prejdem na medene strely a hotovo. Možno trochu zamoralizujem, ale planetu mame len jednu a chranit ju treba. Zbrane su len dalsi rozmar ktory sa povisil na sport, takze keby sa aj zakaze uplna vyroba zbrani vobec by mi nechybali. Ty co sa budu chcet pozabijat sa mozu aj nozmi a polovnici mozu prejst na luk je to aspon viacej hard jak sa hovori a frajerilo by sa tym viac . Paradoxne tie zbrane nas zbavuju toho co tejto planete skodi najviac.
11.02.2021 (20:45:50)  # IP X
RayeR (web) :
Ja to teda chapu tak, ze ten navrh je pro zakaz veskereho olova ve strelivu, takze i klasickych polastonavych strel, ktery maji ale ten mosazny plastik jen zvenku na te zadni strane schovane v nabojnici je uz hole olovo, ktere by se mohlo v prirode teoreticky uvolnovat stejne jako u neplastovane strely. Ovsem armada a policie z toho maji mit vyjimku. Tam se taky asi ty prurazne strely vyuzivaj nejvice. Normalni clovek nic takoveho na obranu nechce, aby neprostrelil s utocnikem i dalsi 2 lidi za nim, takze tam je idealni oluvko, kere se v utocnikovi pekne rozplacne... Taky moc nevim, jakou alternativu jako chteji pro brokovnice (mala ocelova kulicka asi nepripada v uvahu) nebo vzduchovku. Taky mi pride naprosto prehnany to regulovat takle plosne, kdyz spousta se toho vystrili na strelnicich, kde zejmena v tech vnitrnich, zustane olovo "doma" a nic venku nekontaminuje.
U tech rybaru tam nevim, to se nemam koho zeptat, jesi je to zasadni problem, tam snad az tak nevadi, kdyz bude zavazicko o neco vetsi, ne?
Loucaku nepanikar, zdoje olova tu jeste nakou dobu budou - klasicke autobaterky. I skodovacke elektromobily maji este vedle trakcni baterky klasickou olovenou, takze material na odlevani bude...
11.02.2021 (20:56:51)  # IP X
RayeR (web) :
>Martin
No problem vidim trochu v tom, jak moc sou verohodny naky studie, ktery maji dokazovat, ze olovena strela v prirode otravuje a kontaminuje a zabiji vse zive. Po staleti to nikomu nevadilo (a to se pouzivaly driv same neplastovane strely). Takze uz jich je za ta staleti v zemi tolik, ze i kdyby se vse zakazalo, tak ty tuny olova tam budou lezet dale. Dokonce byli i takovy lidi, ktery zili leta s kulkou v tele. Jenze to olovo na vzduchu jaksi pomerne rychle oxiduje a jeho povrch se tudiz pasivuje nakou vrstvou, ktera by mela jeho uvolnovani ven zastavit. Tve predstavy o tom jak to pomuzu planete sou ponekud naivni, pac ty omezeni, kteryma si Evropa podrezava vetev, sou v globale naprosto zanedbatelny proti zbytku sveta. Myslim ze v takove emeryce a jejich valecnych konfliktech, ktere za posledni desetileti vsude po svete provozovala, tak ze dostalo mnohem vic olova nez tady vystrili myslivci za stovky let **37 (a to nemluvim o strelach z ochuzeneho uranu, kterymi to tu obohacovali v zemich byvale Jugoslavie)
11.02.2021 (22:05:17)  # IP X
ms-boss (mail) (web) :
Jenom bych dodal, že zpupná média již stovky let ignorují oblasti smrti obepínající v padesátikilometrovém kruhu města Kutná Hora, Příbram, Křižanovice, Horní město, Zlaté Hory a Horní Benešov. Veškerá fauna a flóra tam trpí, umírá a mutuje. Lidé dlouho trpí, než zemřou na dlouhodobou otravu. Spodní vody jsou otrávené a navždy budou. Po celou historii lidstva zlovolní vládci nutili lidi v těchto oblastech žít a trpět pro jejich touhu po mamonu.

Pro méně inteligentní, co nepochopí vtip: Jde o přírodní ložiska olova.
11.02.2021 (22:37:40)  # IP X
Martin (mail) :
No niesom vedec presné vysvetlenie Vám nedám, ale olovo je toxické to viem. Pochybujem že ochoriete ked budete jesť diviakov zastrelených olovenýmy strelamy tak ako píšu v tom článku. Ono záleží tak ako pri všetkom akú dávku dostanete a po aký dlhý čas ju dostávaťe. Neviem aká je teraz situácia ale tak povedzme že sme so zamorením olovom natom dobre, ale ak tempo nezvolníme ako na tom budeme o 10,100,1000 rokov? Jasné mna ani Vás to trápiť nemusí, ale tak myslime aj na potomstvo. Keby to bolo v mojej moci tak dám zákaz zbrojárskeho priemyslu na celom svete, síce viem že len vdaka nemu máme kopec vynálezov, ale prečo? Lebo sa to dotovalo neskutočnými peniazmy. čo keby sa tie peniaze vrážali do výskumu aj bez toho aby mal niekto vetší klacek než ten druhý.Viem že sa toho nedožijem ale raz tu bude spoločnosť čo nebude poznať zbrane a vojnu, ale ak to pôjde týmto pomalím tempom tak to nás najskôr pohltí naše slnko :D
12.02.2021 (01:11:05)  # IP X
RayeR (web) :
Tak jeste jinak. Olovo je toxicke, aaaano? Rtut je toxicka jeste vic, aaano? A presto ma vetsina naroda zuby plne rtuti (v plombach). Ono je dost podstatna ta forma. Naproti tomu, v mistech, kde se pouzivaly ty strely z ochuzeneho uranu, tak byl prokazan vyssi vyskyt rakoviny, jaky tam dosud nemeli. Ja proste za tim vidim jen snahu EU co nejvice obcanum zneprijemnit drzeni zbrani o coz se systemove pokouseji uz leta ruznejma narizenima, proti kterym jako mala mensina v EP nemame sanci. Nastesti se to dari celkem svejkovat. Ja myslim, ze ceske zakony jsou v teto oblasti nastavene rozumne a nepotrebujeme, aby nam do toho nekdo kecal (vnucoval).
12.02.2021 (07:17:45)  # IP X
Martin (mail) :
No ano forma je dolezita to suhlasim. Napr v zemi nebude asi az tak nebezpecne, ale dostane sa do vody a tam uz to je pruser. Ked sme pri tej rakovine tak japonci maju tiez zvyseny vyskyt rakoviny a cital som ze su za tym ryby a tie tazke kovy co tie ryby obsahuju, ale tiez je to mozno len zastierka Hirošimi, kto vie.Nejake konspiracne teorie o odzbrojovani beznych obcanov som za tym nehladal, ale tak dnes je mozne vsetko.
12.02.2021 (08:57:03)  # IP X
loučák:
Jen stručně, civilisti kterým se to zakazuje střilejí výhradeně na střelnicích, takže to olovo nikam neuniká, zůstává v dopadové zóně. A myslivci toho rozesejou po krajině jen malinkatej zlomek a tam co se týče kulových zbraní, tak olovo je s ohledem na ranivost zvěře a bezpečnost nepřekonatelné. Používání olověných broků na mokřadech je zakázané již dávno. Ono ani ne že by se rozpouštělo ve vodě spíš když nějaký brok zůstane náhodou plavat na přirozené potravě tak jej vodní ptactvo sezobne a uhyne. Na mokřadech se skutečně použivají ocelové broky, které jsou jak rayer tuší docela nahovno, vydírají hlavně a mají malou hustotu, tedy předají méně energie vlivem odporu vzduchu, ale jiná náhrada moc neneí. A co se týče vlivu zvěřiny ulovené olověnými broky, tak je nebezpečná pouze pro těhotné ženy, respektive pro plod, a pro děti ve vývinu. Nebyla by účinější osvěta? Ze stejných důvodů těhotné ženy a děcka nekouří a nechlastají, ale chlast není prece zakázán úplně.
Zákaz zbrojařského průmyslu ma celém světě? A viděls jak vypadají dílny mafianů v rovnikových oblastech? Pár lidí s naprosto primitivním dílenským vybavením z trubek a plechů zbouchá 1911 které asi nedosahuje tovární kvality, ale funguje... po extrémně tvrdých restrikcích v aglii v 80tých letech (a kam to vedlo víme, dneska už tam nekoupíš ani zavírák a kminilita stále násobně vyšší nez u nás) jeden zručnej borec udělal na koleni funkční samopal a napsal o tom knihu s posrobným návodem právě na poukazání nesmyslnosti takových opatření. Vlastně uplně primitivní jednoranou brokovnici uděláš asi za pul hodiny z obyč ocelových vodařských trubek. Zbraně fakt za nic nemůžou a zbrojní průmysl už vůbec ne. Podívejbse na země beneluxu kde je ilegál i pepřák a že by se tam lidem žilo nějak bezpečněji bych uplně netvrdil. Docela úsměvná je situace u nožů. Nehledě na to, že nabroušeny listový pero z kamionu je velice použitelný nástroj. U nás omezení nulové, online si koupíš i mačetu, nějakej zavírák nebo vystřelovák tady má kde kdo. Je s tím problém? Absolutně ne. V anglii lidi hážou svoje vlastní kuchyňáky do speciálních kontejnerů pro lepší svět (taky vám to přijde dementní?) a nijak to kriminalitu nesnižuje.
Jinak co se zdrojů olova týče, jasně že to vždycky pujde, ale už tady bude ta nutnost vlastního přebíjení. Nekoupíš normálně v obchodě malorážkovej náboj za 1,50. Ono co se týče zákazů zbraní v eu, to neni tak uplně konspirace. Ta jednotná zbraňová směrnice je docela likvidační sama o sobě a má nastavemý myslím třilety interval revize a nikdo snad nevěří, že by to znamenalo nějake rozvlonění, naopak to je prostě utahování šroubů. Salamová metoda v praxi. Jo že mají bohaté země kvuli štědrému sociálnímu systemu jež láká socky z vychodu problém s kriminalitou je fakt, ale proč to rešej tak dementně a neefektivně a cpou to rešení i nám, kde žádný systemový problém není, to nechapu.
12.02.2021 (10:34:12)  # IP X
Martin (mail) :
No tým zákozom som myslel zákaz, takže ani domáce lupary a podobné fičury na sústruhu stočené. Jasne že zbrane za nič nemôžu zabiť ťa môžu aj ocelovou trubkou. Ide o princíp že so zbranou si trúfne aj 50kg žieňa na 100kg kulturistu kdežto s trubkou by asi moc nepochodil. A nemyslel som to v malom proste vojny atomove skušky a pod. Proste snívam o lepšom svete kde to nebude potreba aj keď viem že ja sa ho nedočkám a ktovie či sa ho vôbec niekto dočká. Skús pochopiť môj princíp:
Loviť sa dá aj lukom
Zábavku/šport si môžeš nájsť iný
pozabíjať sa môžte aj nožmy a mačetami
Takže keby na svete neboli zbrane tak by tu vôbec nechýbali.Všetko by fungovalo aj bez nich zver by sa lovila zločincy by sa zabíjali do vojny s iným štátom sa môže ísť aj na koni so šavlou ako dakedy. Oni budú štastný že sa môžu zabíjať pre nejakú somarinu a planéta bude štastná že ju neznečistujú.
12.02.2021 (13:42:45)  # IP X
ms-boss (mail) (web) :
Pokud zbraň, tak v součansé době je nejjednodušší koupit perkusní pistoli nebo kuši. Kuše jsou docela cool věc, jen někde sehnat s rychlým přebíjením**37
12.02.2021 (18:47:56)  # IP X
RayeR (web) :
>Martin
To mas teda hodne naivni predstavy. Nejak si nedokazu predstavit nakou centralni autoritu, kterou bys strelne zbrane zakazal na cele planete. Zakazat je muzes jen tam, kde jsou podobne smyslejici posahanci. Problem je, ze ty ostatni zeme to vyciti jako slabinu a zatim to nikdy nedopadlo dobre. To ze se mzue 50kg zena ubranit 100kg borcovi je snad pozitivni vyhoda zbrani ne? Tak od doby, co clovek vzal do ruky pazourek, tak konstruuje cimdal lepsi nastroje na zabijeni, to by si musel nejak modifikovat primo geny cloveka, aby tam nebyla zadna agrese, aby to fungoval ofakt plosne. A z hlediska dopadu na planetu sis vybral naprosto marginalni problem v porovnani treba s energetikou, tezbou surovin, dopravou, zpracovanim odpadu a dalsi zavazny problemy.

>Loucak
Nekde sem cetl, ze do starsich brokovnic by se ty ocelovky davat vubec nemely nejen kuli opotrebeni hlavne, ale ze by snad mohlo hrozit i roztrzeni? Nedelaj treba neco z medi/cinu a pod? Bylo by to teda radove drazsi jak zelezo, ale lepsi nez si zkurvit zbran.

>ms-boss
dokonce muzes koupit i stary revolver na klasicke strelivo, podminka je rok vyroby do 1890 nebo tak nejak. Ale sou dost vzacny a predrazeny...
12.02.2021 (19:20:32)  # IP X
Martin (mail) :
Zas tak naivni niesom, viem ze vpraxi je to neralizovatelne, ale tak pre predstavu je to pekne nie?
Viem ze je to sektor čo az tak neskodí oproti inym ale píše sa tu o zbraniach a rybolove tak písem o zbraniach a rybolove. Je kopa vecí čo by som ja osobne na celom svete robil inak, ale rovnako nerealizovatelnych skôr do nejakej sci-fi knižky.
12.02.2021 (19:22:50)  # IP X
Martin (mail) :
Teda nieže by boli nerealizovatelne z hladiska techniky, ale z hladiska ludskej povahy ako sám píseš.
12.02.2021 (19:29:33)  # IP X
loučák:
Martin -> sory že budu hodně rejpavej, ale já teď třeba sním o sklízení řepky kombajnem na Marsu. Můžeme dát závody komu se ten sen splní dřív...
Zakázat to. A ty si myslíš že ti co to bouchaj pro mafiány na koleně to dělají legálně?...no máš hezkou představu o světě, ale uplně mimo realitu a neshoduje se ani trochu s tou mojí.

Jo, ty oceláky prej mají rychlejší prach a větší tlaky, hrozí roztržení v zámku. Popravdě nevím jestli je i jiná alternativa krom oceli, zatím jsem to nezkoumal, brokovnici bych stejně starou nekupoval. Ale těžko budou výrobci pro pár dědulů co se nepustěj 20 et staré kozy vyrábět extra střelivo, když se nová brokovnice dá koupit za 10 000Kč. Nezbývá než si ho vyrábět sám, což náhodou u toho brokovýho není nijak těžké. Ale jde o princip, trapový náboje koupíš dneska třeba za 7kč kus, možná i levněji. S výroubou seš na podobné částce a máš s tím nepoměrně víc práce, času a potřebných znalostí a vybavení.
Co s týče těhle cool věcí bez zbrojáku, tak ano všechno do rv 1890, ale přesně jak říká Rayer, je to dost přdražený a ve všelijakém stavu, ale co se předovek a kuší a delingerů týče, tak nechci kecat, ale minimálně ty předovky myslím od letoška spadají do uplně nové kategorie "na ohlášení" D-1 nebo C-1, tak nějak, kdy to sice koupíš na občanku, ale musíš si to jít stejně příhlásit na policajty a seš vedenej v registru zbraní i když nemáš zbroják. Jestli stačí jako doteď svéprávnost, nebo se tam řeší nějaká bezúhonost jako u držitelů ZP, to nevím. Kuše je hodně cool zbraň, jen to není tak instantní jako pistole, do které narveš zásobník a mačkáš, i tak si třeba jednou nějakou pořídím. Jo a mimochodem nadšenci do historie mají vůbec největší utrum, do předovky taky jaksi těžko nacpeš cokoliv jiného než olovo. Ale oni si naštěstí většinou lijou sami.
12.02.2021 (19:53:16)  # IP X
loučák:
https://www.e15.cz/byznys/prumysl-a-energetika/ceska-zb... mimochodem je docela vtipný, že zatím co sníš o lovu lukem, tak Česká zbrojovka regulérně vytáhla z kapsy 5 miliard Kč a kupuje Colt **02 je to zajímavé hned dvojnásob, jednak že CZG má 5 mld Kč jen tak plonkovejch, asi se jim fakt daří a druhak že Colt stál tak málo, asi co prohrál tendr na přezbrojení americké pěchoty tak byl v solidních sračkách.
12.02.2021 (21:22:42)  # IP X
Martin (mail) :
Ako som písal, nemyslím že to vo svete tak funguje,viem že za všetkým je chamtivosť a mať väčšiu palicu než ten druhý. Ja sa len tak niekedy zasnívam aké by to bolo pekné bez zbraní znečistovania a pod. Samozrejme viem že realne to nebude pekne dlho.To naozaj skôr žať na marse :D
Náhrada do brokovníc je meď je drachšia ale chcete šetriť na planéte :D Ocel ničí hlavne ako píšete ale chceťe ničiť planétu :D Kúpte si každý rok novú brokovnicu ked chcete strielať a nie ničiť planétu. Zasa tu je druhá vec čo všetko a kolkoCO vzniká pri výrobe jednej brokovnice :D
Tak ale dosť srandy je mi jasné že sa to nezmení zo dna na deň, ale ked chcete spraviť niečo pre planétu nekúpte si olovo ale meď, alebo luk,kušu. Nemyslím luk ako nejakú palicu s lanom proti pokroku niesom a dnes máme kladky :D
13.02.2021 (04:58:02)  # IP X
RayeR (web) :
Tak zacni pekne u sebe, zalez nekam do jeskyne, jez jen co si sam vypestujes a ulovis lukem, vsude chod pesky (ani to kolo bych nepovolil - pri jeho vyrobe se vypalilo v hutich pri tavbe slitin mnoho CO2), samozrejme ani drevo v zime nepalit, zadny emise! Pak teprv kazej druhym o olovu...

>Loucak
Jo tu akvizici sem po ocku sledoval, ono ta slava Coltu uz asi zasla. Pro CZG to byla podminka, aby se mohla stat vladnim dodavatelem v USA. CZG ma vyplacet jen 33% cisteho zisku, takze pak naky penizky zbyvaji i na investice...
13.02.2021 (07:26:15)  # IP X
Martin (mail) :
No ja som u seba začal nehovorim že nie. Mam sliepky a zahradu viac sa momentalne neda je proste taka doba ze na prasiatka by cas uz nebol. Nehnojim umelinou nestriekam proti skodcom. Ako pisem uz 3x niesom proti pokroku, takze ta jaskyna je odveci a do obchodu chodim na kole narozdiel od väčsiny koho poznam. Dobre ze si nacal drevo raz zacas si vonku nieco ugrilovat vyudit v udiarny preco nie, ale celosezonne kurenie v kozube by som zakazal. To je nadherny pocit ked idete otvorit okno ze chcete vyvetrat a zrazu hopla neda sa, lebo sused chce usetrit 5eur na plyne.Musi to pilit sekat stiepat zakladat prikladat nici to prirodu ale hlavne ze usetril.
13.02.2021 (08:06:55)  # IP X
loučák:
Rayer -> jo no, Colt delší dobu neměl moc silnej vývoj a ani se nechytal ve vládních zakázkách. Ze 100leté slávy nejde jet věčně. Naopak zbrojovka docela vychytala takovou tu díru na trhu. Nedělá tak kvalitní kvéry jako sig, hk a pod, když nepočítám sportovní pistole, ale o randál levnější a tak se ji daří ve vládních zakázkách a hlavně i civilní prodej v usa. A jak říkáš, teď se jí otevírá vojenský trh v usa a to je veliká výzva a přiležitost. No držim jim palce, ať se nespálej, vypadá to zatím hezky.
Martin -> slépky chválím, ale s tím dřevem ti budu zásadně odporovat. Už jen při dnešní kurovcove situaci. Co se tak asi má dělat s nemocným dřevem jež je rizikem pro zbytek lesa? Navíc ve zplynovacím kotli není ten rozdíl emisí tak horzný a pokud umíš trochu topit, tak i ten neojbyčejnější kotel vypouští skoto jen horký co2, ani nevidíš kouř. A nemusíš věčně přikládat, s dvoukubíkovou akumulační nádrží topíš jednou za dva dny na pár hodin. Naopak si vem, že rusáci musej celý to kvantum plynu natlačit na 20MPa, aby to tím norstreamem procpali a pak je ještě x dalších kompresorových stanic cestou na pevnině. Co se řezání a štípání týče, existují automaty a nebo briketové lisy. Jo můj otec je živ z údržby přírodní rezervace, kde je spousta vzácných živočichů a těm dost vadila dřív ty leta bez údržby co dovolily zarůat louky naletem. To jsou kvanta dřeva co musejí pryč a bohužel je doba taková, že ač máme techniku na zpracování, tak je tak nízká poptávka po dřevě, že ho pálíme na místě. Nebylo by elokogičtější zplynovat jej v kotli a zužitkovat energii? Nebo bys to nechal zarůst monoluturou jasanu a ať si těch posledních 20 exemplářů modráska černoskvrného pochcípe? Plyn rozhodně nepovažuji za ekologický a němci nejsou zase takový idioti, že by si to o něm samy mysleli, jen vědí, že jiná možnost není. Navíc když srovnáš průměrnou plynovou elektrárnu a kombinát Vřesová, který s kogenerací dosahoval velice slušné účinosti a navíc z uhlí získával suroviny a pálil jen čistý oxid uhličitý z místního uhlí, ne plynu kterej rusáci můžou utnout, když se jim znelíbíš, no nevim co vybrat.
13.02.2021 (08:13:11)  # IP X
loučák:
Jo a k finanční stránce věci...ušetříš mnohem víc. Otcovi za těžbu dřeva platí, rozvážím to po celé rodině ale nemysli si, že je to vyjimečný připad. Právě dnes, kdy kurovec musí urychleně z lesa pryč, tak hodně lidí palivové dřevo v celé kulatině davá zdarma, jen za zpracování a odvoz. Pak máš čištění kolem cest, polí, tratí, vedení vn, což se prostě dělat musí a když se to nechá proschnout na hromadě a vhodně nadrtí, tak je to přimo palivo do automatického kotle. Dokonce větší hořaky jsou i na hrubou štěpku, kolem 3 cm
13.02.2021 (11:17:54)  # IP X
Martin (mail) :
Tak čistit les treba, niesom drevár neviem čo by sa z takého chorého dreva dalo spraviť, ale určite by sa našlo lepšie využitie než spáliť ho v peci. Ukáž mi kto má splinovací kotol, alebo aspon trochu vie kúriť v normálnom kozube. Občas si myslím že si v tých krboch spalujú pneumatiky taký je to smrad.
K tej finančnej stránke: ty možno žiješ pod horou a tam Vám za drevo platia a oplatí sa Vám to aj skrz tú drinu ale vo väčšine prípadou je to naopak a za drevo platíš ty.Napr. tu si platíš 25€ za meter smreku bez dovozu.
13.02.2021 (17:17:59)  # IP X
ms-boss (mail) (web) :
Splinovací kotol je něco jako interpolační křivítko?
13.02.2021 (22:36:28)  # IP X
loučák:
Jenže jak řikám, po tom dřevu není poptávka. Jasně, můžeš z toho nadělat nábytek, ale on i ten ikeackej při dobrym zachazení vydrží desítky let, takže pro koho bys ho dělal? Jednoduchej tržní mechanismus. Zplynovacích kotlů je hodně, u nás na vsi je má odhadem tak 70% lidí.
Mimochodem další věc co mě zarazila. Jaks řikal, že bys uplně zatrhl zbraně, že si mužu najít jiný sport. Ok no, janže být po tvým, tak není moc na výběr asi než běhat. Páč teď mě čekají lyžařský závody ve Švédsku. Pojedem tam jako tým několika autama pár tisíc kilometrů, spoustu enegrgie spálíme na mazání lyží, dost sežerou lanovky a ty rolby s šestihrnkama kolem 300 kW smslnou slušnou dávku nafty než to dokonale připavěj. Jo a málem bych zapoměl na umělé zasněžování. No takže to by se ti taky nelíbilo. Tak abych zase hledal něco, co se stejně časem melounům znelíbí. A když vidím jak eroparlament pomalu a jistě melouni ovládají, tak to fakt vidím jen na návrat do jeskyní. Už jen to omezování olova na soukromejch střelnicích, kde prostě nemá jak kontaminovat, je podle mě hodně brutální zásah do osobní svobody. Jistě, se svobodou musí být svazaná i společenská zodpovědnost, ale tady žádný problém nevidím.

Návštěvní diskuzní kniha danyk.cz
Hlavní diskuze Diskuze s obrázky Bazar Píseček


Strana 9 / 336
Vláken 8385, na str:


RSS danykovy diskuze - tato kategorie   RSS danykovy diskuze - všechny kategorie

Stará diskuze