Přesunout vlákno do jiné kategorie

 Chystáte se přesunout vlákno z kategorie Hlavní diskuze do zvolené kategorie.


27.08.2013 (21:26:43)
loučák:
http://dulaj.rajce.idnes.cz/elektro/#_3.jpg tak prší, že jsem se dostal i na jiné věci než co běžně dělám. Tak to je anténa na 80MHz z 10mm hliníkové trubičky, kterou jsem našel zmuchlanou jak vrabčí hnízdo ale nikde nebyla zlomená. Nevim ještě, jak je to naladěný, každopádně ledění podle starýho lesnickýho pásma a ještě jsem tak nějak otipoval zkracovací činetel. Asi to není ideální, ale na 5km v kopcích na 10W to jede
27.08.2013 (22:14:19)
richard:
A to je jak napájené?
Já si stejně myslím že na 5km klidně v lese v kopcích musí stačit 1W, ale nesměly by tam být "PL" konektory, prádelní šňůra typu RG-58 a pod.:-) a na konci samozdřejmě citlivé rádio.
27.08.2013 (22:31:48)
loučák:
stanice VR-22, u antény konektor není, u stanice BNCák zalisovanej od profika, svod 19m RG-58
27.08.2013 (22:33:51)
loučák:
http://ok1ike.c-a-v.com/soubory/koaxdipol.htm na druhe straně tohle bohužel a ještě v pokoji bytovky, tam je Philips PRM 80 taky na 10W
27.08.2013 (22:40:15)
loučák:
jo ale taková kuriozita, na anténě je asi nějakej šotek ze šroubovákem, protože chvilama to chodí jako to má chodit na takovej kousek 10W a pak jakokdyž luskne a je to hrozně v šumu, pak za chvilu zase se skokově o 90% změní kvalita přenosu **13
28.08.2013 (06:12:07)
richard:
No já myslel spíš jakým způsobem je napájená ta anténa "fajka" (je to nesymetrický půlvlnný unipól).
Tu anténu od ike co jsi poslal ani nestavěj, nemá vůbec žádné přispůsobení, tečou tam plášťové proudy, koax vyzařuje (a samozdřejmě i přijímá) a nedostane se tolik výkonu do antény. Nechápu jak autor může počítat s činitelem krácení 0,96, to je tak pro vzduch. Ta PVC izolace na koaxu bude mít mnohem víc. Radši si ten dipol postav normálně z drátu/trubičky, ale musíš k němu dát přizpůsobení, třeba takto http://www.pira.cz/adipol.htm .
28.08.2013 (06:17:22)
richard:
Jo a na tom koaxu, co tam máš, se ti ztrácí min. polovina výkonu, takže u antéty už máš jen 5W.
Ty změny příjmu...máš tam asi špatný spoj na anténě. Tohle už je vf a tam nejde dát jen tak drát pod šroubek....to se potom projeví.
28.08.2013 (08:53:04)
loučák:
no tu fajfku napájí těch 19m RG-58 s tím lisovaným BNCákem, ta protistanice v bytovce má tu anténu proto, že jiná nebyla, ale ten otevřenej dipól zkusim.
Jinak když Ti řeknu, že na stavbu fajfky nepadlo nic jinýho než jasanová tyč, koax, PVC trubka, hliníká trubička a 6m vázacího drátu, tak Ti asi dojde, že to není konečný stav a že to nebude ideální **02 Nic není nijak pájení ani šroubovaný, všechno je do sebe tak nějak zamotaný tim vázacím drátem **16
28.08.2013 (11:53:41)
.:
Co těch 19m koaxu považovat drze za dlouhodrát dvě lambda, na konci zatížit jen bezindukčním odporem do země, a anténu na konci vynechat? Pamatuji se z vojny, jak se s tím dalo s pitomou RF11 s 3L31 na konci a asi půl watem udělat se superreakcí i 30 km...**37
28.08.2013 (19:24:33)
richard:
Ne, myslel jsem způsob napájení toho unipólu...ale to je fuk. Tak to se potom nediv, že to "šustí" v přjmu. Postav si radši uzavřený, s ním obsáhneš všechny 4m sdíláky a má offsetový diagram, takže má předozadní poměr asi 1,7dB a v předním směru chodí líp jak otevřený.
.: těch lambd by bylo nejmíň tak 5...
28.08.2013 (20:32:21)
.:
Jo, myslel jsem že se jedná o 27 MHz. Těch 80 MHz jako pětilambda , to by svítilo ještě daleko ostřejc a líp. **37


Přezdívka:*
Heslo:*
Kam:

Zde lze přesunout vlákno do jiné kategorie. Tuto operaci může udělat pouze admin.
Seznam uživatelů
Zpět na knihu