Smazat příspěvek

 Chystáte se smazat zprávu (se všemi případnými odpověďmi) z kategorie Hlavní diskuze:


28.04.2022 (12:37:28)
loučák:
Je tu dost lidí co se motá kolem autoelktriky, takže vám nemusím povídat jaký jsou problémy s klasickýma palcovýma VN rozdělovačema. Proto mám v hlavě plán dát místo palce malej plíšek a místo kontaktů optozávory. To je zatím jen jednoduchá mechanika a někdo zkušenej s 3D tiskárnou. No ale pak jde o ty cívky. Který auto má jednotlivý cívky pro každou svíčku ale ne v liště? A uplně nejlépe aby to mělo napájení a jen kabel pro přivedení ovládacího impulzu. Nebo je to bez nadějě a maj všechny zapalovací cívky ovládání po sběrnici?
28.04.2022 (12:58:35)
toman:
No to urcite ne, z hlavy stare bazarworaky 4 valcove E36 318 alebo 316i maju modul na blatniku cez kable, vzhladom na vek tam urcite nejde zbernica. Z VAGu 2.8 V6 ma tiez modul na dratech ale to je 6 valec. Budes hladat, najdes.
28.04.2022 (13:57:22)
Peca303 (web) :
Cívku zvlášť pro každý válec má wartburg a trabant **37 Jinak inteligentnější řešení by bylo to předělat na snímač otáček na setrvačníku a regulaci předstihu podle nějaké mapy, jako je to v normálních západoevropských autech. S tím tvým řešením se nezbavíš problémů od vůli v náhonu rozdělovače a od podtlakové regulace předstihu.
28.04.2022 (14:57:36)
loučák:
toman -> tyjo máš recht, koukám že aj HTP fabky maj ke každé svíčce obyč zapalovací modul bez elektroniky, stačí k ventilovému víku přidat nějakej držáček aby bylo kam chytit ty moduly
Peca303 -> problémy s vůli v náhonu ani s podtlakovou regulací předstihu jsem nikdy neměl. Neříkám, že nemáš pravdu, jen nehledám ideální řešení, hledá relativně spolehlivější jednoduché řešení
28.04.2022 (15:09:18)
toman:
Tak keby si povedal, ze chces COP (Coil on plug) tak to je jasne, tych je uplne plna prdel. Snad kazdy VAG od nejakeho ~2000 to tak ma. Ak ti to tam vojde tak ideal, je to lacne, je to vsade a dnu je vsetko co treba.
Rovnako to maju aj bazarworaky z toho obdobia, nova stoji 37€, not bad..
Ja som myslel, ze zhanas skor toto:
https://i.ebayimg.com/images/g/4bsAAOSwqfFgqV3Z/s-l400.jpg
29.04.2022 (05:13:08)
loučák:
Dík, teď už vim jak se to jmenuje. A jo, vejde se. Mělo by to být teoreticky velmi jednoduché, páč to není kladívkovej rozdělovač, na iniciaci zapalovací cívky už má hall. Takže na palec stačí hodit magnet, místo kontaktů hallovky a každou tu COP spínat AND hradlem se signálem od "kontaktu" příslušneho válce a původní hallovky pro určení předstihu
29.04.2022 (09:31:51)
loučák:
jen mi něco říká, že udělat tu "silovou" část nebude zase taková prdel. Trafíčka na metrových drátech asi nejsou uplně ideální stav z hlediska návrhu spolehlivého zdroje.
29.04.2022 (15:44:24)
toman:
Zdroje? Tam nebude baterka? No keby tam bol aj spinak tak na vystup das poriadny kybel.
29.04.2022 (17:20:56)
bkralik (web) :
Na miatách se jako náhrada origo cívky používají často COPS buď z Toyot (google toyota cops), z Hondích motorek (CBR1000RR a tak) a nebo od VW (google audi R8 coils). Toyotí mají integrovaný driver (tzn přivedeš napájení a logikou pálíš), Hondí potřebují externí spínač (jsou to fakt jenom dvoupinové cívky), VW mají taky integrovaný driver. Obecně můžeš vybrat skoro cokoliv, jen si dej bacha na délku. Třeba ty Densa na Hondy se dělají v různých délkách podle toho pro který motor...

Na co si musíš dát pozor je buzení té cívky. Klasicky to funguje tak, že sepneš, cívkou začne protékat proud a jakmile rozepneš, tak hodí jiskru. Ta doba po kterou tam necháváš protékat proud (říká se jí "dwell") musí být dostatečně dlouhá na to, aby proud vystoupal na maximální hodnotu a do jádra se nalilo dost energie, ale dost krátká na to, aby průměrná střída byla v rámci toho co ta cívka vydrží a neusmažil si jí. Bohužel, když se nad tím zamyslíš, že tak to závisí na napětí - v každé ECU proto máš 2D tabulku kde na ose X jsou otáčky, ose Y je napětí baterie/sítě a v jednotlivých buňkách je dwell v milisekundách.

Takhle sofistikovaně to teda dělat nemusíš, klidně ten dwell můžeš mít fixní a
pokud to je sekačka na trávu nebo babetta, tak to bude fungovat taky. Ale to že začít "nabíjet" cívku musíš "v předstihu" a nemůžeš tam nechat téct proud furt, tomu se nevyhneš...
2.05.2022 (01:22:31)
loučák:
Děkuji za naprosto vyčerpávající odpověď, tenhle základ jsem přesně potřeboval vědět abych měl kde začít


Přezdívka:*
Heslo:*

███   ███   ███   
█     █     █     
███   ███   ███   
█ █   █ █   █ █   
███   ███   ███   
Opiš:*

Zde můžete smazat vlastní vlákno nebo kteroukoliv odpověď v něm. Můžete smazat vlastní odpověď v cizím vlákně, pokud na ni ještě nikdo jiný nereagoval. Mazat cizí vlákna a odpovědi v nich mohou pouze admini. Smazání příspěvku je nevratná operace! Smazáním vzkazu se smažou i odpovědi na něj.
Seznam uživatelů
Zpět na knihu