Smazat příspěvek

 Chystáte se smazat zprávu (se všemi případnými odpověďmi) z kategorie Hlavní diskuze:


11.09.2013 (21:53:30)
loučák:
tak IGBT cihly přišly, fungujou a nejen to, poslední číslo typu je jiný než co je v datasheetu, co jsem našel. Měření ukázaly že to znamená, že ta extra dioda je opačně, takže půjde využít jako antiparaelní k motoru, ikdyž bude motor na drainu a source bude na kostře **05
12.09.2013 (12:54:18)
.:
Tak se pochlubte trochu konkrétněji, ať můžeme závidět.**37
12.09.2013 (15:54:56)
loučák:
http://pdf.datasheetcatalog.com/datasheets/270/425870_D... 2 kousky, a nakonec to byl zmatek v měření, tedy funguje to, ale je to všechno tak jak v tom katalogovim listu, i to schéma vnitřeního zapojení. Ale to pude.
Tady už se navrhuje vodní chlazení, páč 500W už není žádná sranda. http://dulaj.rajce.idnes.cz/elektrokara/#_19.jpg jinak nebijte mě, je to na tatranku foceno
12.09.2013 (17:02:29)
loučák:
jinak mám zde tyristory ČKD a teť ve sběrných surovinách k nim mají hromadu chladičů, v přepočtu je to 50Kč za jeden, ale jak jste mi kdysi radil dat tomu tyristoru paraelně kondenzátor a cívku tak jsem to zkoušel se svými zálady elektrotechniky propočítat a vycházel mi kondík 0,2F a cívka 10H, nevim, jesti je chyba na mé straně, ale zdá se mi to nějak moc, nevim jak by vypadla baterie svitkáčů aby z toho bylo 200mF a ta cívka asi taky nebude nějaká kapesní. Nebo vám pro spínání 120A 48V vychází jiný hodnoty?
12.09.2013 (17:58:16)
RayeR (web) :
Davat k tyristoru paralelne LC? A jeste takovychle hodnot? WTF?
12.09.2013 (18:10:03)
aybac:
Používat tyristory jako antiparalelní diody, WTF?
12.09.2013 (18:28:37)
loučák:
RayeR -> radil to pan Šedý a radí to i chytrá lieratura. Jsou takle podle knížky ovládaný lokomotivy i T3, páč když sepneš G tyristor se sériovym motorem, tak už ho jen tam nerozepneš, to má zajistit ten LC obvod. Ale mě to též příjde přitažený za vlasy, tak se ptám.
aybac -> ok, tak s těmi tyristory naložim jinak
12.09.2013 (18:55:56)
aybac:
Tyristorový měniče se ale dělaj jinak a s jedním tyristorem to nejde.
12.09.2013 (19:21:38)
loučák:
jo, je tam druhej obrázek se dvouma tyristorama a DLC obvodem
12.09.2013 (19:25:07)
loučák:
jinak jsem chtěl řídit těmi tyristory třetí motor. yristory proto, že k ním dokoupim za 150Kč chladiče a jsou připraveny fungovat. Jinak mám 3 volné kousky, s tím už by to třeba šlo, ne?
12.09.2013 (19:57:04)
loučák:
ještě k tomu záměru použít tyristor jako antiparaelní diodu - "Když není ryba, i rak je ryba." **01
12.09.2013 (20:19:49)
aybac:
ale lenochod nikdy ryba nebude **38
12.09.2013 (20:57:04)
loučák:
jo, chápu
13.09.2013 (09:24:50)
.:
Ty LC obvody k vypínání tyristoru potřebují dost dokonalou znalost jak to má fungovat, a osciloskop. Daleko snadněji se vypínání dá realizovat paralelním tranzistorem, který musí mít jen napětí v sepnutém stavu mensí než napětí tyristoru v sepnutém stavu. Impulz do báze může být velmi krátký, třeba z nějakého feritového O-trafa. Jen je nutno, aby vypínací tranzistor vydržel U baterie s nějakou rezervou špiček k při spínání. Co se týče těch vypínacích LC, ty hodnoty jak jste vypočítal mi připadají nestvůrně veliké, odhadoval bych to maximálně na stovky mikrohenrů, a kondy tak do 10K. **37
13.09.2013 (11:22:19)
aybac:
Když se to bude vypínat tranzistorem kterej má menší U v sepnutým stavu než tyristor, tak to už se rovnou může použít ten tranzistor na celý spínání **01 celkem jistě to bude muset být výkonovej MOSFET.
13.09.2013 (11:49:47)
.:
Pokud má člověk doma pár zbytečných tyristorů, a bude spínat proudy 150A, je to návod na použití. BD139-16 stojí asi čtyři babky. Za výkonový IGBT nebo MOSFETY dáme tak minimálně dvě kila. **37
13.09.2013 (15:05:14)
loučák:
Ano, přesně tak, já mám doma dokonce obé, pár zbytečných tyristorů i krabicu teskáckých KD a KU kterých když se dá pár paraelně k jednomu tyristoru, tak snad na 1ms ten proud snesou. Takže to tak dopadne, Jeden tyristor a k němu třeba 6 kousků KU608, protože těch mám nejvíc. A stejně si budu nechávat programovat procesor, tak už by to neměl být problém
13.09.2013 (16:14:57)
.:
To odpojení na těch 150 A stihne s klidem jedno BD-čko, jen se to musí sepnout dostatečně krátkým pulzem. Jde to přes feritový toroid a nebo jenom přes kondenzátor.
13.09.2013 (16:29:04)
RayeR (web) :
No poror na to, bipolary spatne snaseji pulzni proudy, aspon v datasheetech nebyvaji pulzni hodnoty vice nez 2x oproti SS proudu. U MOSFETu je ten pomer mnohem vyhodnejsi. Jako zda se to celkem rozumnej napad pro CG, tyristor oddre tu nejtezsi praci pri sepnuti a v maximu impulsu, pri vypinani a nizsim proudu ho uz jen kratce premosti trand. Este zistit jaka je potrebna ta minimalni doba k bezpecnemu vypnuti a jakou celkova energii dostane cip toho trandu...
13.09.2013 (20:00:54)
loučák:
mě těch tranzistorů není líto a po navrtání pár děr se beproblému vejdou. A ne že bych vám nevěřil, ale 4 jsou z měho lajckého pohledu jistější. A raději bych to spínal přez kondík, to bude zase míň práce při konstrukci.
Rayer -> jo, katalogový listy by se hodily k těm tyristorům. Jiank já vim co píšou v katalogových listech MOSFETů ale já těm KUčkům věřim, za další ten experiment mě bude stát jen čas a když po KUčkách zbyde jen podložka pozdra TO-3, tak mě to nebude nic stát a za další když budou na jednoum chladiči vedle tyristoru tak to bude vypadat víc stylově :-) . Ale když nevim kolik je potřeba na vypnutí, tak asi pudu metodou pokus omyl - budu ty trandy spínat napřez přez kond 33n a budu zvyšovat eventuelně snižovat kapacitu a až to bude spolehlivě spínat, tak dám hodnotu kondu o 1/4 vyšší. Samozdřejmě napřed do nějakýho malýho odpůrku, po experimentech se dám na experimenty natvrdo s motory. Protože takový podrobný katalogový listy na 5 stran třeba jako k dnešním součástkám k tomu nemám a asi je ani neseženu
13.09.2013 (21:38:59)
.:
Zkuste si zapnout ten tyristor, a odpojit ho vybitým kondem tak M47, připojeným mezi katodu a anodu. Jde to snadno, nějaké extrémní pulzní proudy tam v podstatě ani nejsou. Ten vypínací tranzistor ani nepotřebuje chladič. **37
13.09.2013 (21:46:01)
loučák:
jo, tak děkuji za rady, po víkendu když se najde čas tak si budu hrát. A já to chápu že to nepotřebuje chladič, ale po mechanické stránce je to praktický dat bez izolační podložky přímo na chladič tyristoru, je o drát míň


Přezdívka:*
Heslo:*

███   ███   █ █   
█     █     █ █   
███   ███   ███   
█ █   █ █     █   
███   ███     █   
Opiš:*

Zde můžete smazat vlastní vlákno nebo kteroukoliv odpověď v něm. Můžete smazat vlastní odpověď v cizím vlákně, pokud na ni ještě nikdo jiný nereagoval. Mazat cizí vlákna a odpovědi v nich mohou pouze admini. Smazání příspěvku je nevratná operace! Smazáním vzkazu se smažou i odpovědi na něj.
Seznam uživatelů
Zpět na knihu