Smazat příspěvek

 Chystáte se smazat zprávu (se všemi případnými odpověďmi) z kategorie Hlavní diskuze:


9.02.2016 (18:03:31)
danyk obalka (web) :
Tak mě napadlo pro zajímavost ... nemá někdo nějakej historickej ceník socialistickejch součástek (Tesla)? Kolik Kčs tehdy stály běžný tranzistory, diody, elektronky, integráče, první LED a tak.... **01
9.02.2016 (18:14:42)
milan obalka :
když si vzpomenu tak se o víkendu mrknu. něco takového jsem měl **02
9.02.2016 (19:25:14)
DaytonC:
hm škoda je to asi měsíc co jsem na aukru prodal TESLA knihu číslicové IO a taky pasivní elektronické součástky...
9.02.2016 (20:42:42)
RayeR (web) :
A existovalo bec neco jako maloobchodni cenik? Kdyz toho spis vetsina stejne nebyla nez byla. V praci mame jednoho pametnika, tak vim ze ty ceny nebyly zrovna levne, asi jakobychom platili dneska oproti GM 10x tolik. A nekere soucastky byly vyslovene vzacnost, treba ruske EPROMky a DRAMky, na to se cekalo i mesice...
9.02.2016 (21:17:49)
Tukanekb8 obalka :
Já mám po tatíkovy toto: https://i.bazak.cz/static/i/b/q/x/391112807774923515.jpg (v drobet lepším stavu než google foto) ale ceny tam bohužel nejsou... **21
9.02.2016 (21:36:11)
danyk obalka (web) :
Mně se na netu žádnej sken ceníku nepodařilo najít, akorát nějaké kusé údaje, co tu a tam nějaký pamětník zmínil v nějaké diskuzi.

MBA810 ... 280,-Kčs
MH74141 ... 360,-Kčs (jinde uvedeno 150 Kčs)
MH7490A ... 290,-Kčs. (jinde uvedeno 230 Kčs).
103NU70 ... 32 Kčs
KD503 ... 365,-Kčs
KU605 ... 210,-Kčs
KU607... 450 Kčs
KC507 ... 45 Kčs
LQ 100 ... 59 Kčs
D147 ... 150 Kčs
7QR20 ... 700 Kčs
Krystal 27MHz ... 85 Kčs
ZM1080T ... 180 Kčs
MAA723 ... 360,- Kčs
9.02.2016 (21:40:00)
danyk obalka (web) :
Ale po pravdě ty ceny vypadaj dost brutálně **02. Hlavně když si člověk uvědomí, že v těch letech (cca 1970 - 1989) byla průměrná mzda 2000 Kčs. Takže je potřeba si ty ceny vynásobit cca 13x, aby z toho vyšly dnešní ceny v Kč. **16
9.02.2016 (21:55:47)
Tukanekb8 obalka :
Jj, když jsem řekl tátovi, že kupuju NE555 za zhruba 4kč, tak se začal smát... Ale kolik stála dřív už si nepamatuje, hlavně jí nikdy nekupoval, protože na ní prostě neměl... Na ledku prý musel makat celý den... Ale co jsem tak slyšel od starých šmatů tak cuprextit byl dřív možná lacinější než dnes, no nevím...
9.02.2016 (22:05:26)
Dr. Doktor:
No, i když to vynásobím jen deseti, opravdu nevěřím, že by KDčko nebo MAA723 stály skoro 4 tisíce...
9.02.2016 (22:38:23)
danyk obalka (web) :
V prodejně Tesly to asi opravdu stálo tyhle peníze. Ale nevim, kde by na to ti bastlíři brali. Podle toho množství konstrukcí v Aradiu se ale i tehdy dost bastlilo. Takže to asi kradli ve fabrice, kde dělali, a pak se o to dělili s dalšíma **02. Takže takhle asi dědové přišli k těm plnejm skříním žároviček, elektronek, šroubů, kabelů, elektronek, relátek, vrtáků, vypínačů, traf, konektorů, zásuvek, doutnavek, šroubováků, cínu, ....
9.02.2016 (23:30:48)
metan obalka :
Ja zas slysel od tchana, ze se chodilo za teslu na skladku hledat pouzitelne integraky. Pry byly casto neoznacene a bylo kumst najit neco pouzitelneho...

A pak byla v Roznove u fabriky prodejna druhe jakosti, ktera pokud jsem to dobre pochopil, prodavala tranzistory s mensim zesilenim nez bylo garantovane dokumentaci, obrazovky s kazem, atd.
10.02.2016 (00:01:25)
Jimmy obalka :
Ty ceny byla fakt asi úplně mimo. Tatík tehdá stavěl zesilovač ještě s germaniovejma tranzistorama a jen na ty trandy prej vydělával tehdá po brigádách celý léto.
10.02.2016 (10:01:59)
VroutekB:
Jestli ten pamětník z diskuze byl jistý Leoš Malaník, tak ty údaje nemusí být příliš věrohodné.
10.02.2016 (10:50:52)
Peca303 (web) :
Jestli Malaník kecá, to nevím, ale třeba to KDčko takové peníze určitě stálo. Ony i blbé televizní elektronky, které v té době byly levnější než polovodiče, stály desítky korun.

Ty neoznačené součástky se u různých bastlířů objevujou dost často.
10.02.2016 (11:20:28)
VroutekB:
Tesláckých součástek tu mám hromady, ale všecky označené. nepočítám-li těch několik IO, na kterých se písmenka ochmataly nebo germaniové tranzistory, na který to neuměli natisknout tak, aby to z toho neopadávalo jen křivým pohledem.
10.02.2016 (11:21:19)
VroutekB:
Jo, eště sem zapomněl, že tu mám nějaké sady špatně označených TR212 odporů (prohozené pořadí proužků). **02
10.02.2016 (12:09:55)
milan obalka :
muj děda dělal v traktorce a mámplnou skříň šroubů a matek. ale už došly...
10.02.2016 (14:42:32)
Pavel_P:
Tak mam toho doma majlant, co mi zbylo z 80 let a furt se mi to nechce vyhodit, udelam aspoň nejakou výstavku na internetu, mate něco na strankach ?
10.02.2016 (16:27:17)
RayeR (web) :
>Dr. Doktor
Ja sem to myslel tak, ze abychom se dostali do relaci tehdejsi doby, tak bychom ted platili za ekvivalent KDcka z GMu, co stoji normalne 50Kc, tak misto toho cca 500Kc.
10.02.2016 (16:46:03)
danyk obalka (web) :
Pavel_P>
Udělej taky nějaký virtuální muzeum **04. Já postupně přidávám součástky sem:
http://danyk.cz/drobne.html
A byla by to škoda vyhazovat. Zejména to co je skleněný nebo svítivý. Kdo kdysi vyházel různý audio elky, digitrony, audio trandy a zesilovače, se teď mlátí do hlavy. I různý výbojky a starý LED maj svoje sběratele. A pulzní fóliový kondy od Tesly sou dodnes ceněný třeba na tesláky nebo indukčáky.
10.02.2016 (18:08:26)
RayeR (web) :
On nekdo sbira ty hnusny prasivy nesvitici LED? To slysim poprve, to musi byt radost pohledet na takovou sbirku. Jako zarovky, vybojky, doutnavky, digitrony to je jina, to se mi libi...
Kdyz sem mel v mladi vypajovaci zachvat, tak sem z tech televizi ocesal doslova vsechno, vcetne tech LQcek a treba hovnaku. Ale to sem pak za par let probral a vyhodil...
10.02.2016 (18:09:33)
Voitano obalka :
Mám tu z ceník rok 84 z AR
LQ100 3,2kčs
MBA810 ... 11,-Kčs
MH74141 ... 31,-Kčs
MH7490A ... 17,-Kčs.
MAA723 ... 21,- Kč
10.02.2016 (18:13:42)
RayeR (web) :
Jo, v 80-tych letech uz byla asi vyroba rozjeta a nebylo to tak nedostatkovy, tyhle ceny uz nejsou tak kulervouci...
10.02.2016 (19:04:48)
danyk obalka (web) :
Voitano>

Nepovedlo by se naskenovat nebo vyfotit celej ceník? **38

Rayer>
Tady někdo má virtuální muzeum historickejch LEDek:
http://www.decadecounter.com/vta/tubepage.php?item=39
10.02.2016 (19:26:38)
RayeR (web) :
A jo, tak web nema spatny... ale zrovna LQcko mu tam chybi, ty sovetsky LED sem mel taky, ty svitily lip...

>danyk
pise, ze je to v AR - copak nemas este stahly archiv vsech AR v PDFku ? **37
10.02.2016 (20:33:52)
danyk obalka (web) :
Sakra, mně až teď došlo, že psal, že to je z Aradia **02
10.02.2016 (20:34:41)
danyk obalka (web) :
.... tak přemejšlim, jestli tam nebyl i nějakej starší ceník, třeba ze 70. let.... ale bohužel tam nefunguje CTRL+F **21
12.02.2016 (12:56:08)
Choze:
Tyhle věci pánové se nekupovaly v Tesle. Víte proč? Ne kvůli ceně, ale kvůli tomu, že tam nic neměli. Zdroje součástek byly defakto 2.
1. šíleně se recyklovalo. Vidět vyhozenou elektroniku za totáče bylo absolutní fantasy. Vše se recyklovalo.
2. Korupce a protekce. Kdo měl známou, která dělala v Rožnově měl svatý grál. Byl to milionář. Za socíku se kradlo tak šílěně, že to si hoši neumíte absolutně představit. Kradli všichni a všechno a pak si to vyměňovali. Odpory za hmoždinky atd. Kradlo se všechno i to co člověk nepotřeboval, protože co kdyby to potřeboval někdo jinej.

Chápu, že je pro vás absolutně nepochopitelný, proč by někdo krad matičky (a je to dobře), ale tehdy se kradlo prostě proto, že to nebylo v obchodech. Takže někdo ukrad vruty, poskytl známýmu a ten mu zase na oplátku v trafice zajistil 100+1, ABCčko nebo VTM.

Doporučuji si pečlivě poslechnout písničku Ivana Mládka - Zkratky. Tam je komplet popsaný národní hospodářství.
12.02.2016 (19:04:19)
RayeR (web) :
Njn, a neska se to kradeni stalo domenou pro hornich par tisic, ale zato v radove ve vetsich castkach...
13.02.2016 (12:02:49)
Choze:
To zní, jako by ti bylo líto, že v obchodech je všechno k sehnání za 10x nižší cenu než tehdá **02


Přezdívka:*
Heslo:*

███   ███   ███   
  █   █ █     █   
 █    ███    █    
 █    █ █    █    
 █    ███    █    
Opiš:*

Zde můžete smazat vlastní vlákno nebo kteroukoliv odpověď v něm. Můžete smazat vlastní odpověď v cizím vlákně, pokud na ni ještě nikdo jiný nereagoval. Mazat cizí vlákna a odpovědi v nich mohou pouze admini. Smazání příspěvku je nevratná operace! Smazáním vzkazu se smažou i odpovědi na něj.
Seznam uživatelů
Zpět na knihu