Smazat příspěvek

 Chystáte se smazat zprávu (se všemi případnými odpověďmi) z kategorie Hlavní diskuze:


20.02.2016 (21:03:46)
jnemecky:
Ahoj, postavil jsem si obvod, kde je 555 a jejím výstupem budím spínací PNP tranzistor, je to celé napájené zdrojem 12V /0,6 A. Proč ale když je tranzistor sepnutý, tak jím teče přímo na zem jen asi 0,2 A a ne těch 0,6 ??
20.02.2016 (21:06:28)
Voitano obalka :
Sorry, křišťálové koule jsou mimo provoz, ale tipuju to na vadnou elektronku E13 z podniko Katoda-Olomóc **03
20.02.2016 (21:14:43)
Radek obalka :
to nejde. Schéma, nebo aspoň popis, k čemu to má bejt. **35
20.02.2016 (21:25:00)
Kremik obalka :
Malý proud do báze. Ale jestli máš pnp na zemi, tak i těch 200 mA je docela úspěch :-)
21.02.2016 (01:14:20)
milan obalka :
Ic = zesílení * Ib **04 tam hledej chybu
21.02.2016 (08:27:05)
jnemecky:
Odpovím všem zaráz, mělo to bejt takový univerzální zdroj obdélníků na všecko možný. Při nízké frekvenci třeba jako blikátko, při vyšší jsem zkoušel budit nějaké trafa. Do báze teče proud 3 mA (odpor tam není, je to na výstup přímo z 555), h21e tranzistoru BD712 je v rozmezí 15-300. Ale ten tranzistor má max. udávaný proud kolektorem 10 A a i když jsem ho proměřil samostatně, tak těch 0,6 A kolektorem prostě neproteklo.
21.02.2016 (10:05:52)
richard obalka :
Zkus to napájet autobaterií nebo jiným pořádným zdrojem, budou tam ampéry všecky**37
21.02.2016 (10:26:24)
jnemecky:
Tak jo, využiju toho, že to mám na chladiči a že to má 75 W ztrátovýho tepla a pořádně to vohulím **02
21.02.2016 (11:38:37)
VroutekB:
Jestli ti do báze 10A výkoňáku tečou 3mA a kolektorem to dává 200mA, tak to ten výkoňák má ještě dost slušný zesílení, vzhledem ke katalogovému minimu 15. **03**03**03**03**03
Jestli ti to nevadí člověče, tak bázový proud se počítá vůči minimálnímu zaručenýmu zesílení, aby obvod fungoval vždy se všemi tranzistory. Pokud si tedy naivně myslíš, že tím 10A bipolárem budeš spínat 10A (aneb co to snese), asi mu budeš muset do báze poslat tak 0,7A nejmíň (viz příslušný graf v datasheetu). **03

PS: 10A tranzistor se nepoužívá ne spínání 10A.
21.02.2016 (13:35:34)
jnemecky:
No ale co je divný je, že výstup 555 mi podle měření dává asi 200 mA, když to připojím na ten tranzistor tak tam tečou jen 3 mA, proč ne celejch 200 ??
21.02.2016 (14:55:09)
jnemecky:
A nebylo by lepší výstupem 555 budit unipolární tranzistor, připadá mi jeho ovládání jednodušší pomocí napětí.
Třeba tenhle:
http://www.gme.cz/unipolarni-tranzistor-irlz34n-to220ab...
21.02.2016 (15:15:21)
VroutekB:
A co tak v první řadě dodat schéma?
21.02.2016 (16:12:52)
jnemecky:
Jo promiňte, měl jsem to sem dát dřív, omluvte neomalenost schématu, musel jsem to dělat na mobilu.

http://ogameelite.xf.cz/bbaa.jpg
21.02.2016 (17:26:23)
franta:
Když vyzkratuješ baterii tranzistorem, tak čím napájíš tu pětsetpětapadesátku?
21.02.2016 (18:47:01)
jnemecky:
Není to tam zakreslený, ale mezi zemí a kolektorem tranzistoru jsem pokusoval s trafama, takže tam je primár o odporu 3 ohmy.
21.02.2016 (18:49:00)
jnemecky:
Dodatek k předchozímu komentáři: Napájení je stejně autobaterie, sice již sešlá a dává fakt jenom jeden ampér max. Ale ve zkratu na ní napětí moc neklesá.
21.02.2016 (20:02:41)
Franta:
Tak to ti závidím. Taky bych chtěl mít autobaterii na které ani při zkratu napětí moc neklesá.**04
21.02.2016 (21:59:46)
jnemecky:
A co myslíte, bude teda lepší tou 555 budit unipolár ??
22.02.2016 (09:00:09)
Arambajk:
Je nesmysl měřit zkratový proud, když tím potřebuješ něco napájet. Měř proud do nějakého spotřebiče, který nebude při těch 9V odebírat víc jak 0,6A, pak se to bude chovat korektně. S bipolárem takto i s unipolárem.
22.02.2016 (13:41:11)
jnemecky:
Jo, dobrý, když tam neteče těch 0,6 A, tak se to chová normálně. Teď jsem to měřil, kdyžtak moc díky za pomoc. **04
23.02.2016 (17:49:50)
jnemecky:
A ještě se ukázalo další řešení **02 Nabil jsem si 9V nabíjecí baterii, a ta dává 1 A ve zkratu (měřeno krátkodobě). Když je tranzistor otevřenej, tak to klidně těch 0,7 A dává, co teče tranzistorem. A napadlo mě, že možná ten zbytek bude se ztrácet na tý 555 a všelijakejch rezistorech, co sou kolem ní.
23.02.2016 (19:00:26)
ms-boss obalka (web) :
Občas tu začínám ztrácet naději.... **11
23.02.2016 (20:08:03)
Radek obalka :
to jo. Za chvíli to tu bude jako na pandatronu. Jako účinný zkratovátko a kurvítko baterií bych použil kus drátu a 666 si schoval na nějakej nenáročnej budič čehokoliv.
23.02.2016 (20:56:51)
jnemecky:
Říkám, že to bylo měřeno krátkodobě (po dobu asi 1s). Jinak to bude využito za 1) jako blikátko 2) Jako generátor obdélníku pro různé účely
23.02.2016 (21:17:12)
Radek obalka :
tak proč vymejšlíš kraviny, a měříš proud do zkratu? **35 Jestli to má sloužit jako blikátko, fajn, 9V baterka stačit bude, protože odběr bude pár desítek mA. Pro výkonnější věci na nízký napětí si sežeň ATX zdroj. 12V motórek, vn trafo z telky a co já vím. Proud do zkratu tě zajímat nemusí, protože ten bude určenej zátěží a kmitočtem, tak nevymejšlej bejkárny.
23.02.2016 (21:53:15)
jnemecky:
Jo, dobrý, jen moje zvědavost, moc se omlouvám všem, kterým sem něco udělal, moc se omlouvám.
24.02.2016 (13:41:56)
Radek obalka :
mně jsi způsobil zánět plovacích blan, ale žádnej stres...**37


Přezdívka:*
Heslo:*

███   ███   ███   
  █   █ █   █     
 █    ███   ███   
 █    █ █     █   
 █    ███   ███   
Opiš:*

Zde můžete smazat vlastní vlákno nebo kteroukoliv odpověď v něm. Můžete smazat vlastní odpověď v cizím vlákně, pokud na ni ještě nikdo jiný nereagoval. Mazat cizí vlákna a odpovědi v nich mohou pouze admini. Smazání příspěvku je nevratná operace! Smazáním vzkazu se smažou i odpovědi na něj.
Seznam uživatelů
Zpět na knihu