Smazat příspěvek

 Chystáte se smazat zprávu (se všemi případnými odpověďmi) z kategorie Hlavní diskuze:


12.05.2016 (10:45:04)
loučák:
http://users.belgacom.net/hamradio/schemas/14balun.gif to propojení stínění se sředem dipólu je nutný? Upravuju tady jednu anténu a bylo by to docela komplikovaný
12.05.2016 (11:10:37)
loučák:
už je to jedno, nějak jsem to tam sprasil, ale co nevím, jestli je to přizpůsobený, uhf psv metr nemám, ale z 1 metru jsem zkusil čichátko, na originál pendrek co má asi délku lambda/4 jsem z metru na 0,5W udělal výchylku 4uA a když byl metr vzdálenej zářič té 5ti prvkové yagi samože namířenej na čichátko tak tam bylo 20uA. Tak jsem si říkal, že by to mohlo bejt vklidu, páč ta směrovka je napájená 2m dlouhým RG58
12.05.2016 (11:35:52)
richard obalka :
Není nutné to spojit, je to jen ochrana proti statické elektřině.
12.05.2016 (12:26:36)
loučák:
jo, díky, tak to asi funguje, výhledově zbastlím UHV PSV metr a podívám se na ni podrobnějí, jinak mohlo by to čuchátko naznačit, že to chodí jak má? Já jen jestli do toho můžu vysílat bez destrukce koncového stupně. On totiž ten dipól je televizní, není přesně na PMR, je 270mm dlouhej, což vychází trochu níž, ale zase skládanej dipól z 6mm trubičky není uplně úzkopásmovej, žejo?
12.05.2016 (15:54:37)
richard obalka :
Bude to hodně mimo, ten dipol je na kmitočet o asi 100MHz výš a to že je z 6mm materiálu na té širokopásmovosti příliš nepřidá.
12.05.2016 (15:58:22)
richard obalka :
A mimochodem, 6mm materiál nic není, teď tady mám UHF yagi z 12mm AlMgSi trubky a ta má pro ČSV 1,5 šířku 30MHz...
12.05.2016 (18:10:30)
loučák:
jo, podobnou yagi tu mám, tak asi upravím tu, tak tuhle rozeberu na trubky. Jen předělám ten napáječ s připájeným přizpůsobením.
Jinak pěkně mě vypekli soudruzi z Baofengu. Ten nabíjecí stojánek je napájenej souosým konektorem, ale chtěl jsem použít jinej adaptér. Soudruzi šikovně zaměnili polaritu, na středu zem, takže s normálním adaptérem se zakouřilo a byl konec. Tak jsem sloupl gumový nožičky a podnima křížáky. Nešli fakt vůbec ničím, tak že je odvrtám. Byli to pouze dekorativní hlavičky, součást deklu, kus plastu k ničemu. Tak jsem to spáru narval šroubovák a ono to bylo celý jen na cvakací packy, šlo to uplně vpohodě rozdělat **02 Už jste někdy viděli takovýhle dekorativní hlavičky?
12.05.2016 (20:53:53)
loučák:
http://radio-shop.cz/?p=productsMore&iProduct=567&sName... jinak jak je to tam řešený? To jsou jen dva dipóly paraelně? Dalo by se to jednoduše udělat doma?
13.05.2016 (08:07:34)
loučák:
mám tu záhadu, 4prvková yagi tesla 440-470MHz, urthl jsem jí to napájecí Nko, a už to nedám dokupy, ale skládanej dipól je 30cm dlouhej. Takže to má na danném pásmu jinou impedanci a musí se jinak přizpůsobit než klasickej skládanej dipól lambda/2?
13.05.2016 (08:11:40)
loučák:
http://www.tcz.cz/katalog/pdf/PSK185018.pdf sory, to se počítá jinak, 7mi prvková, 11stránka, nic tam k tomu není
13.05.2016 (09:28:40)
loučák:
sory, stránka 20
13.05.2016 (18:45:59)
richard obalka :
Tesla přizpůsobovala takto http://vk6uu.id.au/folded-dipole.jpg
13.05.2016 (19:09:34)
loučák:
jo, díky, tak já to zkusím opravit, kdyby to nešlo s tím co mám, dá se sehnat někde 125R koax?
14.05.2016 (10:36:26)
richard obalka :
Ano, dá.
**37
14.05.2016 (12:36:22)
VroutekB:
Dyž tak koukám na ten obrázek v prvním příspěvku... tak mi vychází výstupní impedance balunu 200ohm. (půlvlnný invertor fáze, transformace 1:2). Nemá ten "smyčkový" dipól náhodou 300ohm? Co tam autor myslel tím 200..300ohm? Celé mi to připadá nějaké jalové...
14.05.2016 (13:31:30)
loučák:
jo, ale PSV 1,5 je přijatelné.
Jinak co stojí metr takovýho koaxu? Neválí se ti doma zbytečných 20cm?
14.05.2016 (13:42:34)
loučák:
nebo ať promluví odborník, já to teda taky nechápu, ale spousta lidí používá TV ferit 300/75R, tak je to asi přijatelné. Ale nemám to čím změřit, jen vím, že to docela odpovídá. Jo a podle čichátka není směr maximálního vyzařování rovnoběžný s tou nosnou trubičkou, nejvíc vyzařuje zhruba o 10° bokem, na tu stranu yaginy, na kterou je ohlej dipól, to je normální?
14.05.2016 (18:41:52)
loučák:
jinak asi tam nechám tu přizpůsobovací smyčku, jen by to chtělo nějak zajistit to místo, kde se to všecko spojuje, víte někdo o nějaké zalévací hmotě, co dobře přilne k hliníku i ke kabelům?
14.05.2016 (22:31:37)
VroutekB:
Pokud se správně domnívám, udělá-li se ta půlvlnná smyčka ze 75R koaxu, bude výstupní impedance balunu 312ohm.

Může kdyžtak někdo potvrdit, nebo je to píčovina?
15.05.2016 (10:28:50)
richard obalka :
VroutekB->Půlvlnný skládaný dipol má 300R...ale tak možná teoreticky, nebo pár set metrů nad zemí, sám, ne v yagi anténě. V praxi se to těm 200R hodně blíží.
loučák-> tím ČSV 1,5 jsem myslel to, že tento parametr má ta yagi jen ve 30MHz šířce. 1,5 je samozřejmě dobrá hodnota. Tak aby sis nemyslel, že dipol, který rezonuje na 550MHz, ještě bude mít dobré ČSV na 446Mhz.
Mimochodem, když už píšeš "PSV" tak to piš jako poměr.
15.05.2016 (10:31:41)
richard obalka :
loučák-> skus Würth K+D, ale nevím jaké to má parametry na UHF. Ta teslácká yagi byla zapatlaná něčím, co se velice podobalo klasickému šedému silikonu.
15.05.2016 (10:38:07)
richard obalka :
Koax 125R...hledej RG63, doma ho nemám.
Teď se dívám, že VHF jsme prostě zafačovali samovulkanizační páskou, ale tipoval bych, že na UHF už bude mít nějaké ztráty.
http://ricci45.rajce.idnes.cz/Sfazovane_dipoly_VHF/#IMG...
15.05.2016 (11:51:14)
loučák:
jo, díky, zkusím to lepidlo koupit, ono ikdyby neměla dobré parametry na UHF, tak když se zapatlá jet to místo jaks fotil, co máš řešený tou páskou, tak by se to nemělo nějak extra projevit, ne?
15.05.2016 (12:42:02)
richard obalka :
Tak je to místo s nejnižší impedancí, tak to tolik nebude vadit, jak kdyby jsi to dal na konce.
16.05.2016 (00:03:41)
VroutekB:
Měl jsem na mysli samostatný dipól, v yagině to může mít impedanci kdovíjakou. Jeden známý se mě zrovna ptal, jestli nevím, jak ten balun napočítat. Já na to umím pouze aplikovat určitou představivost, ale svými počty si tak jistý nejsem, proto sem se ptal. Rádio není úplně můj obor.
16.05.2016 (22:52:21)
loučák:
no já toho vím ještě míň o vf, ale tu mě cosi vrtá hlavou http://ok1ike.nagano.cz/soubory/yagi_70.htm . Jaktože má PSV 1,4, když má připojenej 50R koax přímo na skládanej dipól?
17.05.2016 (06:13:55)
richard obalka :
Protože záleží na délce koaxu. Pokud tam neměl délku koaxu L/2*k, tak stejně prachobyčejným PSV metrem měří hovadiny. A PSV není 1,4 ale např. 1:1,4, je to POMĚR.
17.05.2016 (06:16:28)
richard obalka :
Jinak je to samozřejmě p*čovina, takto připojit koax na skládaný dipol. Kdyby to byl otevřený dipol, tak budiž, ale i tak tam poteče proud pláštěm koaxu jiný, než jeho středem, protože tam nebude symetrie.


Přezdívka:*
Heslo:*

███   █ █   ███   
█ █   █ █     █   
███   ███    █    
█ █     █    █    
███     █    █    
Opiš:*

Zde můžete smazat vlastní vlákno nebo kteroukoliv odpověď v něm. Můžete smazat vlastní odpověď v cizím vlákně, pokud na ni ještě nikdo jiný nereagoval. Mazat cizí vlákna a odpovědi v nich mohou pouze admini. Smazání příspěvku je nevratná operace! Smazáním vzkazu se smažou i odpovědi na něj.
Seznam uživatelů
Zpět na knihu