Smazat příspěvek

 Chystáte se smazat zprávu (se všemi případnými odpověďmi) z kategorie Hlavní diskuze:


18.05.2016 (23:54:16)
loučák:
http://scania.cz/about-scania/media/press-releases/prvn... odkaz od Milana, není to špatnej nápad, asi se to chytne, ale záleží jestli se tady toho někdo z nás dožije
19.05.2016 (00:06:56)
milan obalka :
vypadá to fakt zajímavě. kdyby to nefungovalo, šaliny a trolejáci zkrachují
19.05.2016 (07:56:27)
Dominik20:
Když si představim kolik by stálo elektrifikovat nějaké smysluplné kilometry, tak si myslím že je to krok do prázdna. Kolik autodopravců pořídí hybridní kamiony? Spíš mi to přijde jako výplod fanatického ekologa.
19.05.2016 (08:19:29)
loučák:
tady záleží na tom, jak budou cenově přijatelný ty hybridní kamiony. Samože každej dopravce musí mít kamiony maximálně vytížený, aby byl výdělečný, takže žádnej kamion nevydrží třeba 15let, oni si svoje odjezděj docela brzo, takže vozový parky dopravců procházejí průběžnou obněnou co chvila. A nevěřil bys, co už jezdí dodávek a kamionů na cng, cena nafty jde zase nahoru, takže to má podle mě šanci. A to vydrátování dálnic je taky podmíněno kvalitní síti dálnic, takže u nás to ještě dlouho nehrozí. Taky je pravda že něco jinýho je to zavádět v severských zemích a tady, ta cena el. energie je např. oproti norsku někde jinde. Jo ale samože je nutný, aby ty kamiony mohli při brždění rekuperovat do trolejí, ale když to funguje na dráze, proč by ne na dálnici
19.05.2016 (08:31:02)
loučák:
ale na co brzo příjdou, tak pokud to bude fungovat tak, že každej kamion co to bude mít bude uplně stejně vedenej kamerou podle čar, tak se brzo vyjedou koleje. Přecijen, takle každej řidič jede malinko jinak. Ale na to se brzo příjde, že každej to musí mít trochu jinak nastavený, stejně jako drát musí cestovat po sběrači zleva doprava, aby se nevydrhla drážka v uhlíku
19.05.2016 (09:25:37)
VroutekB:
rofl... Takže místo spalování relativně čistě spálitelné nafty raději přitopíme v místní hnědobordelné elektrárně. **37
19.05.2016 (10:12:36)
Dominik20:
Co takhle kamiony na jaderný pohon, akorát by se do nich čerpala voda na výrobu páry a chlazení.
19.05.2016 (10:19:00)
toman:
To by museli vymriet ludia a zrodit sa nejako uplne inak vychovani jedinci. **02 Jadrovy material je na par velmi dobre strazenych miestach.. keby nebol tak kazdy 23 rocny idiot s komplexom menejcennosti co vstupil do ISIS by jeden taky kamion ukradol, rozobral, medzi stepny material strcil C4 a isiel sa vyhodit do luftu na najblizsom meste. Ludstvo ma svoje limitacie, nikoliv technicke ale moralne. **02
19.05.2016 (11:53:11)
Arambajk:
Jo, Švédsko a uhelný elektrárny.
Objem přepravy zboží elektrickou trakcí se má do několika let zdvojnásobit, jen nikdo moc neví, co se tedy má stavět, pač stávající železniční síť se stavěla poněkud delší dobu a online optimalizace jízních řádů asi mnoho nezachrání.
Rekuperace na trati prakticky nefunguje, ale je hezký, že tomu lidi aspoń věří, pač kdyby ne, asi by názory byly ještě horší. Rozumně funguje prej jen v Metru a nebo když si zásobník vezeš sám, ale tím zásobníkem musí být např setrvačník, protože do dnešních baterek se to nevyplatí kvůli zkrácení jejich životnosti.
19.05.2016 (12:14:05)
Dominik20:
Ale i tak sestrojit jedno pojízdné vozidlo na jaderný pohon by bylo něco fantastického. Nicméně komerční využití je trochu mimo mísu.
19.05.2016 (14:59:51)
milan obalka :
šalina a troleják taky přeci rekuperuje. tak proč ne vlak?
ideální by bylo, kdyby kamion najel na plošinovej vagon a odvezl ho vlak tam kam cestuje. když vlak jede, tak nic moc nežere. kdežto silnice je samej kopec. a vlak řere stejně jestli veze jeden nebo dva kamiony. kdežto dva kamiony žerou dvakrát tolik.
19.05.2016 (19:00:36)
loučák:
Tak samože ta rwkuperace by se musela řešit jako v metru. Jo a museli by se prolomit limity a proč by se nemohlo uhlí spalovat nějak solidněji, popř. vic filtrovat splodiny? Uhli je dobrej energetickej zdroj, jen to chce zamakat na vyvoji jeho spalovaní
19.05.2016 (20:48:52)
loučák:
A na druhou stanu, je u kamionové dopravy na dalnici vůbec možný, aby v celý sít8 kamiony víc dávali do sítě při brždění než zbytek jedoucích kamionů aktualně spotřebovává?
19.05.2016 (21:26:09)
Arambajk:
Úseky se nedají udělat příliš dlouhý. U DC by se musely místo usměrňovačů montovat měniče, u AC je problém, že funguje pouze na VN kvůli úbytku na indukčnosti trolejovýho vedení. Působí asymetrickou zátěží na síť, při rekuperaci navíc deformačním výkonem, pač ty měniče prej ještě nejsou tak dobrý.

Uhlí se spaluje velmi efektivně a splodiny se filtrují v zázemí pomalu větším a složitějším než kotel. Ovšem nebezpečného odpadu, kderý se musí skladovat podobně jako jaderný je o několik řádů víc než toho jaderného paliva, jen se o tom nemluví.

Ale jeho spalováním stejně produkuješ CO2, což je jediný skutečně měřitelný problém. Já bych posadil soláry místo polí s řepkou. ekologicky by to bylo šetrnější a z té plochy (na které se po tý řepce prej pak špatně pěstuje cokoli jinýho) by bylo mnohem víc energie.
20.05.2016 (08:16:37)
Peca303 (web) :
Jo, pokud to kolem solárů nepozaléváš roundupem, abys to tam nemusel sekat, když se mezi těma panelama s traktůrkem blbě jezdí.

Mně někdo tvrdil, že panely za celou životnost nevyrobí tolik energie, kolik se spotřebovalo na jejich výrobu. Mohl by to někdo potvrdit/vyvrátit?
20.05.2016 (10:33:03)
Arambajk:
Panely z 80. let skutečně ne, ale ty dnešní díky optimalizaci sériové výroby si na sebe vyrobí za dva roky provozu.

(to samé někdo tvrdí o té řepce, také nevím, co je na tom pravdy)

Od sekání trávy mezi panely jsou ovečky :) .. stejně už dva roky tady pořádně nepršelo, tak nevím kolik tý trávy vyroste
20.05.2016 (13:27:27)
milan obalka :
ovce sou super... taky budu dávat panel na pastvinu. akorád se to musí dát trochu vejš, aby se o panely nedbali berani. o tyčky ad se drbou.
20.05.2016 (21:09:23)
loučák:
ono je to zbytečný o tom mluvit, mohli by vypustit pár technických údajů, aby bylo jasno. A panely by se mohli najebat na střechy průmyslových hal. No uvidíme jak se to vyvine, ale je to dobrej nápad a asi se to chytne.
20.05.2016 (23:38:40)
loučák:
Ale vsadil bych si na to, že ty troleje budou dc, kolem 3kV, to se osvětšilo
23.05.2016 (15:10:47)
RayeR (web) :
>Arambajk
No otazka je, jestli zname skutecne celkovy naklady na vyrobu, dopravu a likvidaci tech panelu. Jiste ze cena klesla diky rostoucimu objemu a zefektivneni vyroby, ale u Cinanu nevis presne, kolik % jim dotuje vlada a s ekoligii si taky hlavu az tak moc nelamou, takze to muze byt spis takovy vyvoz problemu mimo Evropu...
Pak tu mame porad nevyreseny problem s nepredvidatelnosti a kolisavosti solarnich zdroju a omezene moznosti akumulace energie (chtelo by to este postavit par Dlouhych strani :) - pokud ale bude dost vody). Mozna na na tom neco zmeni ty nove Li-baterky, ale ono toho Lithia taky nemame neomezene.
V tu trolejovku teda moc neverim, kor u nas, kde ani nejsou schopny rozumne opravit dalnice aby se na nich dalo normalne jezdit, ci dostavek kratky usek par km...
Spise by meli miotivovat prepravce k vetsimu vyuzivani zeleznicni dopravy misto silnic. Jak to trvalo dlouho, nez se zavedlo mytne, ktere uz vsechny staty okolo mely a zrejme si porad uctujeme malo, kdyz se vsem vyplati jezdit pres CR...

Bych tam mezi panely pustil i kozy, ty by si jiste nasly s panelama nakou zabavu, treba by na ne lezly a slizdely je dolu jako po skluzavce :)
23.05.2016 (20:28:37)
RayeR (web) :
BTW podle tech malych izolatorku na sloupech bych cekal, ze to bude neco do 1000V


Přezdívka:*
Heslo:*

  █   ███   ███   
 ██   █ █     █   
█ █   ███    █    
  █     █    █    
  █   ███    █    
Opiš:*

Zde můžete smazat vlastní vlákno nebo kteroukoliv odpověď v něm. Můžete smazat vlastní odpověď v cizím vlákně, pokud na ni ještě nikdo jiný nereagoval. Mazat cizí vlákna a odpovědi v nich mohou pouze admini. Smazání příspěvku je nevratná operace! Smazáním vzkazu se smažou i odpovědi na něj.
Seznam uživatelů
Zpět na knihu