Smazat příspěvek

 Chystáte se smazat zprávu (se všemi případnými odpověďmi) z kategorie Hlavní diskuze:


17.07.2016 (19:45:04)
milan obalka :
Má někdo zkušenosti s taháním DC napětí o vělikosti třeba 250V? pustil bych proudy kolem 1A vodičem cyky 2x1,5 pro síťové rozvody. jenže, na vzdálenost až 50m.
Je to reálné, nebo to je kravina?
17.07.2016 (19:52:46)
Dr. Doktor:
A v čem je problém? **19
17.07.2016 (21:00:24)
VroutekB:
tumáte, dejte si, je to dobrý na procvičení **03
http://www.powerwiki.cz/attach/EN2/EN2cv04a.pdf
17.07.2016 (21:02:29)
Franta:
Přečti si v učebnici fyziky pro 7 třídu kapitolu o Edisonovi. Na jakou vzdálenost mu to efektivně chodilo?
17.07.2016 (21:48:52)
VroutekB:
No určitě na menší, než Westinghousovi, pač soudruh Edison neměl moc jak napětí zvětšit na dálkové přenosy, aby se snížily ztráty **23
Jenže vono to na tom AC VVN a dálku taky není žádná prdel, pač se tam projevují značné kapacitní proudy a vzdálenost je taky omezená stabilitou přenosu (úhel přenosu < 90°)
17.07.2016 (22:54:51)
milan obalka :
No právě. všude se říká, jak je DC nahovno a strašně mne to mate. vyjde mi ubytek kolem 1V, což je zanedbaelný.
Já mám zdroj a o cca 50m dál mám spotřebič. Myšlenka je ta, že naco já budu dělat střídač, když to na druhé straně vlastně usměrním.
Edison měl ale motorgenerátor na zvýšení napětí. takže vlastně zažízení celkem kničemu, pač to mělo mizernou učinnost
18.07.2016 (02:17:12)
8-bit obalka (web) :
Tak ono by dneska bylo asi do nějakého 1 kV vhodnější tahat rovnou DC, pač už každá blbá lednička nebo pračka má v sobě invertor. Akorát jediným nedostatkem je, že DC oblouk nemá sám od sebe moc tendenci zhasínat, takže by taková instalace pak musela mít o hodně komplikovanější jištění **01
18.07.2016 (11:19:32)
VroutekB:
Což jištění, ale byly by tam taky velmi zajímavý přechodový jevy při změnách zátěže... **02
18.07.2016 (12:11:14)
toman:
Na aku vzdialenost to chodi je snad otazka zatazenia a prierezu vedenia, co tie kecy na kolko to chodilo edisonovi? **02 S tym istenim by som to tak ostro nevidel, na solaroch su obycajne DC tavne poistky v odpojovacoch. Vedene je to prisposobenym kablom, nie CYKY samozrejme. Pred menicom je kontrola izolacneho stavu sustavy proti zemi kedze je to DC IT. Aspon u tych kde som robil ja, bola sustava zapajana na 690VDC. Tie vodice po ktorych to od panelovych poli islo boli 185mm2 striebrene medene jemne splietane, okolo 500kW stredny vykon kazda vetva. Boli 4 a spojene na tvrdo paralelne cez odpojovace do dvoch sinusovych menicov kazdy 1MW.
18.07.2016 (12:24:53)
VroutekB:
No jo šéfe, ale asi zapomínáš, že zkratovej proud soláru je tak o pár desítek % větší, než Impp. Takže odjistit solár a kurva pyčo tvrdej DC přívod, je ale kurva pyčo rozdíl. **02
18.07.2016 (12:38:25)
toman:
To je jasne, ale myslim ze milan tam tvrda zdroj nema. **02
18.07.2016 (14:56:43)
VroutekB:
Mimochodem, jaká je vůbec definice tvrdého zdroje? **02
18.07.2016 (15:27:24)
Radek obalka :
Vroutek > nulovej výstupní odpor? **01
1A na padesát metrů problém nebude.
18.07.2016 (16:38:30)
VroutekB:
To víže to nebude problém... 100 metrů jedenapůlky, to by mělo být asi tak 1,2ohmu.
18.07.2016 (17:35:34)
Radek obalka :
taky by to mohl táhnout třeba desítkou... **37
18.07.2016 (21:12:24)
milan obalka :
zdroj by pravděpodobně, pokud to dopadne, mělo být dvacet 7Ah geláků v serii. jištění si ošefuji, šlo mi jen o to, že všichni říkaj jak to je blbost.
Jelikož ta cykyna má tak malej odpor, tak bych si s tím mohl natáhnout i soláry k baráku, pač mám střechu asi 40m daleko, která je na soláry vhodná. já si chtěl udělat natáčení, ale asi na to prdím. není čas.
Ted mne napadlo, že taková domácí zálohovaná DC sít je vlastně dobrá. když na to píchnu veškerou IT techniku, tak ji mám jednak zálohovanou proti výpadku a taky proti přepětí. protože tvrdej gelák něakou tu běžnou špičku požere. krom toho má v cestě nabíječ.
18.07.2016 (22:54:28)
Franta:
toman: Edisonem jsem chtěl milanovi naznačit, že odpověd na jeho otázku byla napsána již před více než 100lety.
Nemusíme znovu objevovat Ameriku, stačí jen nezapomenout, že už byla kdysi objevená.
18.07.2016 (23:17:13)
VroutekB:
Franto, to sou jen nicneříkající kecy mimo věci.

20 geláků v sérii jo? To by se snad dalo považovat za dost tvrdej zdroj, pokud nebudou shnilý, tak ti tu cykynu v pohodě podpálí **02 Nějakejch 200A šlusproud na konci té cykyny... hergot zamysli se dobře, čím to budeš jistit **02 (na straně baterek, samozřejmě...)
19.07.2016 (02:19:56)
RayeR (web) :
Jo, argumentace edisonem je dost mimo, tady nejde o nakou distribucni soustavu ale 50m dratu, na to prece zadnou transformovnu na VN/VVN nepotrebuje, OMFG...

Jinak kdysi sem cetl v nake knize, ze v Rusku pouzivali na dalkove vedeni SS linky VVN, snad neco kolem 500-750kV, prave kvuli tem ztratam, jak rikal Vroutek. Teda netusim, cim to pak stridali :)
19.07.2016 (10:22:37)
VroutekB:
Pokud DC VVN, tak se dělá 800kV. Čína má taky DC VVN ale ještě vyšší hladinu, tuším 1000 nebo 1200kV.

Střídá se to normálně polovodičema, sérioparalelní kombinace :-)
20.07.2016 (00:06:40)
RayeR (web) :
Jo, to je mozny, ze to bylo kolem 1MV, proste vic nez nasich 400kV. Bylo to v nake knize tak ze 70-80 let, v te dobe este asi nemeli moc nake VN SiC polovodice, tk to musely bejt pekny stangle :)
20.07.2016 (19:05:03)
milan obalka :
jako jištění mám v plánu použít takovej ten šuplík na patrony na din lištu. davaj se tam keramické pojistky. měli jsme to ve škole na zapojovacích panelech a na pojistkách je uvedeno AC/DC 800V a proud.
údajně to prej zvládne i klasický jistič, ale raději dám pojistku.
Geláky mám dostat fungl nový do UPSek. doufám, že to dopadne. pač v kombinaci se solárem by to bylo fajn. postavím to za odpoledne a odpadnou mi měniče **02


Přezdívka:*
Heslo:*

███   ███   ███   
█     █ █   █     
███   ███   ███   
█ █   █ █     █   
███   ███   ███   
Opiš:*

Zde můžete smazat vlastní vlákno nebo kteroukoliv odpověď v něm. Můžete smazat vlastní odpověď v cizím vlákně, pokud na ni ještě nikdo jiný nereagoval. Mazat cizí vlákna a odpovědi v nich mohou pouze admini. Smazání příspěvku je nevratná operace! Smazáním vzkazu se smažou i odpovědi na něj.
Seznam uživatelů
Zpět na knihu