Smazat příspěvek

 Chystáte se smazat zprávu (se všemi případnými odpověďmi) z kategorie Hlavní diskuze:


12.10.2016 (12:45:53)
milan obalka :
Dostal se mi do rukou mixpult Transmix TM120 junior - elektronika praha
Ofotil jsem to, ale hlavně jsem obkreslil schema, třeba se bude hodit.
http://amperak.rajce.idnes.cz/Transmix_120_junior_TM120...
Zajímavá je ta neosazená deska.
Možná to bude pro místní "starej šrot" ale zase, mě se líbí. **02 A hlavně, je v něm strašně moc místa na dobastlení čehokoliv, třeba symetrickýho vstupu **01
12.10.2016 (15:50:57)
Peca303 (web) :
Jak to funguje? Z těch poťáků se mi dělá mdlo.
12.10.2016 (16:23:42)
koste (web) :
Mam 140ku heč. **23
12.10.2016 (16:48:45)
milan obalka :
normál mix jako ho známe, jen tam má na každý kanál navíc panorrama (to je potřeba u sterea vytočit na správně strany, stereo využívá dvou kanálů.
A pak má ještě dva knoflíky EFF a FOLD, což jsou odposlechové mono sběrnice.
Dokud jsem si neudělal schema, nevděl jsem, jak to funguje.
12.10.2016 (16:59:14)
milan obalka :
> koste
Nechceš mi ho nafotit? vypadá to, že to je to samý, jen to má víc vstupů a u korekcí to má potenciometry a já tam mám trimry. a nevím k čemu sou.
Jo a taky tam máš odposlech. to je ta moje neosazená deska...
Nechceš mi ten sluchátkovej odposlech ofotit a dopsat do fotky hodnoty součástek? **02 schema siz toho pak vyplodím **02
13.10.2016 (12:32:08)
VroutekB:
No to je zase dílo... Musí bejt naprosto libovej vykřoupávač, když tam vidím vstup operáku strčenej přímo na běžec poťáku. PŘÍMO!!!! **36**36**36**36**36
To může vymyslet jen úplnej kretén...
13.10.2016 (18:24:25)
milan obalka :
kde to vidíš? možná to nevidím, nebo to mám blbě obkreslené. já to reverzně udělal. bych se na to koukl v reálu v pondělí.
13.10.2016 (19:11:34)
VroutekB:
První a třetí schéma v galérce.
13.10.2016 (19:53:54)
milan obalka :
tzaky sem na to koukal. raději bych tam viděl alespoň rezistor.
Ale 082 si toho asi nechá hodně líbit **02
Od roku 87 to hraje. ted to má teda pět let pauzu. vyhodila to kapela na smetiště, pač to mělo pětikolíky a chrastily tomu potáky **02
13.10.2016 (21:35:43)
VroutekB:
Jo, chrastí to, protože to schéma vymejšlel nějakej trotl!
13.10.2016 (21:44:12)
milan obalka :
něaká rada na rychloupravu by byla? budu vytahovat každej modul a měnit na každým tři kondíky **02
Nejvíc mne udivuje, že z linkového vstupu se vyrobí uroveň mikrofoního signálu a zesílí se to. naprosto zbytečně. Už ve škole nám říkali, že takhle se to dělat nemá, že stoupá šum.
Jako nehodlám s tím udělat díru do světa, mám to jen pro radost. Tak něaké drobné zlepšení by se hodilo.
Potenciometry zejména chrastí proto, že sou pul století staré a nemaj kontakt. taky když jsem jeden takovej kuchnul, bylo v něm enormě moc bordelu.
13.10.2016 (22:49:41)
VroutekB:
Hotfix na praskající poťáky = oddělit poťák z obou stran kondíky - nesmí jím téct DC proud a už v žádném případě né běžcem. DC proudem se myslí i bias proud operáku!! Tudíž poťák oddělit kondem a vstup operáku stáhnout na zem třeba 100k odporem, kudy poteče ten bias. Pokud běžcem nejde DC proud, není možné, aby to jakkoliv výrazně praskalo - při ztrátě kontaktu běžce s drahou pak maximálně se mžikově ztratí signál. Bez signálu pak praskání nemůže být počůt žádné.

S tím linkovým vstupem se to dělá stejně i v profi mixpultech, na tom není nic špatného, SNR tím příliš neutrpí. Běžně se v profi pultech používá 20dB útlumák a za tím nš předzesilovač s regulovatelným ziskem. (typicky odperák + diskrétní vstup)
14.10.2016 (12:31:10)
rayer (web) :
Hm, takle signal tlumit a pak znova zesilovat, to by se asi audiowebakum nelibilo...
14.10.2016 (13:14:15)
milan obalka :
je fakt, že to nešumí. teda. šumí to. ale jen když píchnu mikrofon na line in a doženu zesílením citlivost tak, že to zesiluje sttejně.
Ještě dementnější věc je ale na NZC431. tam signál z předzesilovače stáhnou 560k odporem a udělaj z toho výstup na magnetofon. 0,4uV. na posrání.
Tak dík, šoupnu tam kondík a odpor. to pujde dodělat na desce s potenciometrama.
Zase tak dopodrobna s námi ve škole nezachází.
14.10.2016 (16:54:11)
VroutekB:
Rayer: ti můžou jít mnohdy do prdele, se svými chytrými kecy, mám často takový pocit. Prostě se to tak dělá a je to asi teda v pořádku. Kdyby nebylo, asi to skoro stejný zapojení jen s drobnými odlišnostmi nebude ve všech mixpultech, od těch malých za pár tisícikorun, až po ty velké dospělé konzole s 24+ vstupy.
V čem se naopak liší malé a velké pulty jsou naprosto jiné záležitosti. A to například způsob, jakými je dělaná suma signálů. V mnohých mixech střední kategorie s 16 vstupy se to třeba míchá jen odporově, velké pulty mají komplikované součtové zesilovače navržené na minimální noise gain. Nebo tam signály vůbec nechodí poťákama a jsou tam místo nich VCAčka.
Škola? To je vůbec snůška sraček. Nás třeba ve třeťáku buzerujou s měřením přechoďáku na RC. Nebo cvičící na osciloskopu neumí spolu s generátorem vykreslit lin-log "bodeplot", protože neví, že by na to potřeboval eště jeden kábl na propojení synců generátoru a škopku. Nebo mi tvrdí, že osciloskop má 10Mohm vstupní impedanci. Do podrobností, že při našem měření na nějakých 3,5MHz to určitě nemá ani ten megaohm, sem už raděi vůbec nezacházel.
14.10.2016 (20:34:14)
VroutekB:
20dB je 1 řád, dopíči! **36

...tolik se v těch profi mixech používá jako útlum na linkáči. Proč? Kvůli headroomu pro linkový signál.
14.10.2016 (20:34:14)
RayeR (web) :
Nechapu, jakou vyhodu muze mit signal zeslabovat o nekolik radu a znova ho tahat z sumu. Mozna to u nakych mixu pro ozvuceni na ziva vystoupeni nevadi, bo je tam stejne vsechno moc nahlas, ze to nikdo nepozna. A ze to tak delaji vsichni? Este nemusi znamenat, ze je to vzdy dobre. Predpokladam, ze v dnesnich studiich se uz jede vsechno digitalne, takze se kazdy vstup zesili na potrebnou uroven, navzorkuje a dal uz je to jen SW/DSP...

S tou sondou osciloskopu - prines mu tam nejaky vykonnejsi VF genarator at ho omeri. Jeden kamarad vypravel, jak takle uz nevim na kolika MHz pri trosku vyssim napeti odkouril sondu - jako doslova se mu z ni zakourilo. Napred nechapal proc, pak mu to doslo :)
14.10.2016 (20:35:16)
VroutekB:
Jak to, že je můj příspěvek nad tvým??!!
14.10.2016 (20:36:32)
RayeR (web) :
No milan psal neco o 0,4mV - na uroven mikrofoniho signalu, to je proti lince trochu vic...
14.10.2016 (20:36:52)
VroutekB:
V digitálních mixech je ten analogovej frontend takřka identickej, jako v analogovým. Akorát to místo do korekcí a filtrů, aux/group matice a pod, jde rovnou do ADčka.
14.10.2016 (20:37:03)
RayeR (web) :
dejavu! **02
ne, sem tam orpavoval naky preklepy...
14.10.2016 (20:37:43)
VroutekB:
Těch 0,4mV je nějaká píčovina, která s mixpulty a jejich AFE nemá zhola nic společnýho. I z obyč dynamickýho mikrofonu leze mnohem víc, jak 0,4mV.
14.10.2016 (21:25:50)
milan obalka :
0,4-0,8mV leze z výstupu pro magnetofon u gramce... fakt nepochopím. blbci. sem to natáhnul desetimetrovým stínákem a brumí to **02 takže si tam ubastllím propojku na tom rezistoru, aby z toho gramce lezlo 250mV
14.10.2016 (21:28:17)
VroutekB:
Jo no, spotřební audio pak eště typicky používá úrovně okolo -10dBV (asi 300mV~), kdežto profíci mají +4dBu (asi 1,5V~)


Přezdívka:*
Heslo:*

███   ███   ███   
  █     █     █   
███   ███   ███   
  █   █     █     
███   ███   ███   
Opiš:*

Zde můžete smazat vlastní vlákno nebo kteroukoliv odpověď v něm. Můžete smazat vlastní odpověď v cizím vlákně, pokud na ni ještě nikdo jiný nereagoval. Mazat cizí vlákna a odpovědi v nich mohou pouze admini. Smazání příspěvku je nevratná operace! Smazáním vzkazu se smažou i odpovědi na něj.
Seznam uživatelů
Zpět na knihu