Diskuze - danyk.cz

Vlákno z kategorie: Hlavní diskuze
Celkem 22 odpovědí.


9.06.2022 (20:38:44) K # IP X
8-bit obalka (web) :
Rozumíte někdo kroku 10 toho výpočtu a ze které prdele se vzalo těch 2.2294?
https://twin.sci-hub.se/6199/98dacdef70c5e1e19903e3a1fc...
11.06.2022 (11:59:18)  # IP X
MrSlehofer obalka :
Poslals správnej dokument?
Jinak neni lepší ta první konfogurace s polyfázovou sití a 2 směšovačema? (pokud chceš jít analog cestou)

Tady kdyžtak matlab skript co na polyfázový sítě dost fajne funguje (jde spustit i online v octave).
n = 10; % Number of RC stages within network fLower = 30; % (Hz) - Lower network design frequency fUpper = 15000; % (Hz) - Upper network design frequency R = 1000; % (Ohms) - Value of resistance used throughout the network m = 1 - (fLower/fUpper)^2; K = ellipke(m); for i = 1:n [sn, cn, dn] = ellipj(((2*i - 1)*K)/(2*n), m); RC(i) = dn/(2*pi*fLower); end C = RC/R; fprintf('For a %d Hz - %d Hz %d stage RC network (R = %d), Cn is as follows:\n\n', ... fLower, fUpper, n, R); for i = 1:n if (C(i) < 1e-9) fprintf('C%d = %6.2f pF\n', i, C(i)*1e+12); elseif (C(i) < 1e-6) fprintf('C%d = %6.2f nF\n', i, C(i)*1e+9); elseif (C(i) < 1e-3) fprintf('C%d = %6.2f uF\n', i, C(i)*1e+6); elseif (C(i) < 1) fprintf('C%d = %6.2f mF\n', i, C(i)*1e+3); else fprintf('C%d is physically unrealisable!\n', i); end end for i = 1:n fprintf('%d\n', RC(i)); end

Pro ověření návrhu se mi osvědčil tenhle excel (stáhnout a pouštět v excelu, google calc s tim zlobí)
https://docs.google.com/spreadsheets/d/1dYGqxWrlsL3wTvg...
12.06.2022 (15:26:59)  # IP X
8-bit obalka (web) :
Sorry, blbý link, jsem kokot, měl to být tento:
https://zero.sci-hub.se/1434/cb8342a3e10f81eb3657d34f08...
"Weaver: Design of RC Wide-Band 90 Degree Phase-Difference Network"
12.06.2022 (15:37:32)  # IP X
8-bit obalka (web) :
Ten algoritmus vypadá že je přesně co potřebuju, díky. Testuju to v microcapu ale zdá se že ten excel funguje taky.
12.06.2022 (16:11:13)  # IP X
8-bit obalka (web) :
Ne tak nakonec ten script je pro něco jiného než jsem myslel (viz správné PDF) **01
13.06.2022 (12:10:58)  # IP X
MrSlehofer obalka :
Tyjo, na původ těch 2,2294 jsem taky nepřišel, ten design co z toho vyleze vychází? Vychází případně i pro jiný zadání, když člověk vezme těch 2,2294 jako konstantu v tom kroku výpočtu?
Pokud ne, taky by mělo jít porovnáním dvou výpočtů zjistit, co tu "konstantu" ovlivňuje.
Jinak polyfázový sítě se od allpass sítí lišej jen symetrickym výstupem (ideální pro použití s doubly balanced mixerem).
13.06.2022 (14:14:29)  # IP X
8-bit obalka (web) :
Jo, vychází právě úplně dobře, jinak bych se s tím papírem dál vůbec nesral **02 A tím že se to musí krmit symetrickým vstupem (což je jen + 1 operák společný pro obě větve) to nemá ani nějak nepřijatelně velký útlum, proto se mi celkem líbí toto zapojení.

Jinak na původ 2,2294 jsem už dneska v noci přišel, je to 1/(1-Kx/Ky). Ještě mi zbývá 2.5240, takže chybí už jen Cy1. Ten krok výpočtu právě absolutně nechápu jak si mám vyložit, začínají se tam dokonce objevovat písmenka které doposud nebyly ani představeny **02

Můžu tam zkusit začít něco dosazovat a ono to asi vyjde protože ta hodnota je závislá jen na K které si zvolíš a ne přímo na těch kořenech sigmax/yn, nicméně jsem chtěl původně odvodit výpočet pro 6. řád, ne 4. No tak asi uvidím nakolik bude vadit chyba nějakých 7 stupňů tomu aby to hrálo aspoň nějak použitelně (bude se hrát 50mm leprákem). Musí to být taky levné proro tam nedávám DSP a modulátor udělám z dvojitého digipotu.
13.06.2022 (15:30:12)  # IP X
MrSlehofer obalka :
děláš frekvenční posuv audia jo?
13.06.2022 (15:50:49)  # IP X
8-bit obalka (web) :
Ano, cca o 10 Hz navrch abych potlačil vazbu. Přišlo mi to jako nejelegantnější způsob.
13.06.2022 (16:03:15)  # IP X
MrSlehofer obalka :
tak držím palce, aby vše fungovalo **04
14.06.2022 (01:40:43)  # IP X
8-bit obalka (web) :
Tak nakonec se mi to povedlo ochcat pomocí 4 operáků. Nejprve je aktivní all-pass filtr 2. řádu a 3. řád je za ním jako pasivní filtr + dělič + rozdílový operák co ještě kompenzuje útlum.
http://mlabs-cz.com/b/src/1655162698703.png
14.06.2022 (11:53:45)  # IP X
MrSlehofer obalka :
Velmi pěkný výsledek **04
Jsem to zkoušel s polyfázovkou jen tak jako skicu ve falstadu, viz https://tinyurl.com/27g235dg
Potřebuje o dost víc pasivních součástek na obdobný vlastnosti jak tvoje realizace.
14.06.2022 (15:09:27)  # IP X
8-bit obalka (web) :
Toto vypadá též zajímavě, docela čumím jaký má ta sít malý útlum. Akorát bych to musel navrhnout na vyšší impedanci a zesilovače dát před ten digipot jak to mám teď u verze s filtry, pač chtěl bych to každopádně vyskládat z NP0 kondů 0603.

Jinak ještě jsem optimalizoval hodnoty pasivů a tady je asi finální zapojení, ale kdyby to náhodou dělalo bordel tak zkusím ještě tu polyfázovou síť.
http://mlabs-cz.com/b/src/1655211965579.png
14.06.2022 (15:48:12)  # IP X
MrSlehofer obalka :
U polyfázovky jde útlum dost slušně minimalizovat postupnym zvyšováním hodnot odporu RC článků, viz třeba ta "HiFi audio E12", kterou jsem poladil, že má bez zátěže útlum 0,2 dB +- 0,15 dB (v tom excelu na stránce "phase error & gain"). Jen teda s NP0 bys pak končil v Mohmech, a to už by i plošňák sám dělal bordel.
14.06.2022 (16:06:56)  # IP X
8-bit obalka (web) :
Ty možná ani ne, 0603 NP0 se dají prakticky sehnat cca do 10 n. Tzn. v tom tvém zapojení by vyházely nejvyšší odpory stovky k.
14.06.2022 (16:18:15)  # IP X
MrSlehofer obalka :
Jo v tý skice ve falstadu co má 4 stupně a útlum postranní složky jen 30 dB ano. Ty Mohmy jsem zmiňoval v souvislosti s tou 10 stupňovou 30 Hz - 15 kHz 50 dB polyfázovkou.
15.06.2022 (14:00:45)  # IP X
MrSlehofer obalka :
Jo jinak k těm NP0 0603, kdes našel těch až 10n? Jsem se pořádně díval a našel jsem max 470p na digikey (skutečně NP0, třeba na mouseru maj hromadu kondíků v třídícím systému blbě označenou jako NP0, přitom jsou X6S).
15.06.2022 (14:47:48)  # IP X
8-bit obalka (web) :
Na LCSC, filtruj NP0 i C0G, mělo by to být totéž. 10 n:
https://lcsc.com/product-detail/Multilayer-Ceramic-Capa...
A nejvyšší v téhle velikosti mají 15 n:
https://lcsc.com/product-detail/Multilayer-Ceramic-Capa...
15.06.2022 (15:04:10)  # IP X
8-bit obalka (web) :
Těch 10 n je fakt v katalogu, u těch 15n mají blbý datasheet a nechce se mi to hledat **02
http://mlabs-cz.com/b/src/1655298188179.png
15.06.2022 (17:44:06)  # IP X
MrSlehofer obalka :
luxus, díky moc!
Docela fascinující, že stále vydržej 50V, bych očekával, že kapacita pujde na úkor napětí. Což vyvolává otázku, proč výrobce rovnou nevyrábí třeba 82 nF 0603 na 6,3V (při zachování technologie co zvládne těch 50V na 10 nF).
Jinak si jich několik na pokusy hned pořídím, ještě jednou díky **04
15.06.2022 (18:42:27)  # IP X
8-bit obalka (web) :
Tady zřejmě nejde o to, aby se neprorazilo dielektrikum (bude to nějaký Al2O3 který má značnou rezervu), ale kolik vrstev do toho dokážou spolehlivě nacpat. Jinak ale jo, je luxus že kondíky co byly dřív dobré akorát tak pro RF dnes seženeš v kapacitách použitelných pro audio **01
16.06.2022 (16:48:49)  # IP X
ms-boss obalka (web) :
Advancements in C0G formulations have helped to improve the performance characteristics of C0G ceramic capacitors. Traditionally, C0G dielectric materials use barium neodymium titanate (BNT). These dielectric materials are compatible with Precious Metal Electrodes (PME) such as silver-palladium (AgPg) alloy. To enhance the performance characteristics of ceramic capacitors, most manufacturers have switched to Base Metal Electrode (BME) C0G dielectrics. These dielectrics are mainly based on calcium zirconate (CaZrO3). Calcium zirconate has a lower dielectric constant than BNT. To obtain high reliability and high insulation resistance, thin layers of calcium zirconate are used. BME C0G capacitors offer higher capacitance compared to PME C0G components of same voltage rating and same physical size.
17.06.2022 (18:33:52)  # IP X
VroutekB:
Advancements in C0G formulations have helped to improve the performance characteristics of C0G ceramic capacitors. Traditionally, C0G dielectric materials use barium neodymium titanate (BNT). These dielectric materials are compatible with Precious Metal Electrodes (PME) such as silver-palladium (AgPg) alloy. To enhance the performance characteristics of ceramic capacitors, most manufacturers have switched to Base Metal Electrode (BME) C0G dielectrics. These dielectrics are mainly based on calcium zirconate (CaZrO3). Calcium zirconate has a lower dielectric constant than BNT. To obtain high reliability and high insulation resistance, thin layers of calcium zirconate are used. BME C0G capacitors offer higher capacitance compared to PME C0G components of same voltage rating and same physical size.
Přezdívka:
Heslo:
Text: