Diskuze - danyk.cz

Vlákno z kategorie: Hlavní diskuze
Celkem 18 odpovědí.


17.10.2013 (20:27:57) K # IP X
antibalda obalka (web) :
Tohle mě docela dostalo : http://aukro.cz/laser-2000mw-akce-dosvitnost-50km-nebez... hlavně poslední tři řádky "Propaluje věci!!!!



LASEROVÉ UKAZOVÁTKO JE 100% VHODNÉ JAKO PROFESIONÁLNÍ POMŮCKA
KAŽDÉHO LEPŠÍHO MANAGERA "

Navíc nevěřím že to má 2W. Co myslíte vy ?
17.10.2013 (20:48:41)  # IP X
8-bit obalka (web) :
Kolika wattama se může čerpat takový 2W zelený? Tak 10-15? Nevím nevím jak by se to dalo do ukazovátka nacpat, ještě aby se to dokázalo uchladit. Ještě nejlepší jak má na první fotce "blue laser" a na druhé nějaký profi modul.
17.10.2013 (20:50:35)  # IP X
harchom obalka :
zelený laser s nápisom na krabici "blue laser" .....**02**02
to bude asi RGB**03**03**03**03
17.10.2013 (20:56:25)  # IP X
antibalda obalka (web) :
8-bit -->
Jj u toho jsem se taky zastavil. Ta druhá fotka měla být asi demonstrace toho jak to zapaluje sirku ( nebo co to drží ) a asi byl 2W zelený laser slabý tak použil profi modul **02
17.10.2013 (21:01:06)  # IP X
hedom:
Se divím, že mu to někdo koupil :-D.
Propaluje věci a zároveň je 100% vhodný jako ukazovátko? **03
50.0000 m dosah? Jednak kdyby už, tak je to 500 km, ale hlavně jde o to, že tečka se ve většině zemí používá jako u nás desetinná čárka, takže 50 m.**01
Ale ten příkon muže být pravdivý, co víte, třeba je dioda zapojená paralelně s rezistorem **02**02
17.10.2013 (21:06:54)  # IP X
karpi obalka (web) :
Nejvíc mě ale dostaly paséže: "KDYŽ SE VE TMĚ ROZSVÍTÍ, JDE ZA LASEREM 50KM DLOUHÁ ZELENÁ ČÁRA
TAKTO SILNÝ LASER SE NEVIDÍ " Že by ten laser svítil zezadu jsem si teda nevšim **03 nebo "VIDITELNÍ ZELENÝ BOD A ČÁRU ALE I SE DÁ NASTAVIT DO VÍCE POLOH " koukám že shoda přísudku s podmětem mu asi taky nic neříká **16 A ta stavba věty je taky perfektní: Je on samá dobrá čecha. **24
17.10.2013 (21:08:30)  # IP X
antibalda obalka (web) :
To je taky pravda, on to může být příkon a ne vyzářený výkon, ten pak může být úplně někde jinde **01
17.10.2013 (21:20:11)  # IP X
Aldyhm obalka :
No já bych tomu ty 2W nevěřil ani v tom příkonu **02 Já měl plány na stavbu 0,7W 532nm "ukazovátka" (pravda trochu většího) a není to nic jednoduchého. Pak se objevil malinký m-green čip a plány se změnily na 1,5W v menším ukazovátku, ale stejně by se to budilo asi 6W diodou, takže baterky by moc dlouho nevydržely a kvůli chlazení by to mohlo být zaplé jenom pár sekund.
Ve chvíli, kdy na ukazovátku uvidíte větší hodnotu než 200mW, tak tomu nevěřte (kor když to bude za pár dolarů).
17.10.2013 (21:20:53)  # IP X
Radek obalka :
"LASEROVÉ UKAZOVÁTKO JE 100% VHODNÉ JAKO PROFESIONÁLNÍ POMŮCKA
KAŽDÉHO LEPŠÍHO MANAGERA" To věřím. Každýmu, kdo si bude při brífinku dělat srandu, posvítit mezi oči... **02
17.10.2013 (21:27:30)  # IP X
Aldyhm obalka :
BTW https://www.youtube.com/watch?v=RDUmUvPObf8
A ještě by mě zajímal ten dosah - 50KM... To jako 50 kelvinmetrů? **02
17.10.2013 (21:55:58)  # IP X
antibalda obalka (web) :
Aldyhm -->
Tomuhle už bych ty 2W věřil. Škoda že není kde sehnat ta dioda damotná do toho ještě aby byla za dobrý peníz **01
17.10.2013 (22:17:01)  # IP X
Aldyhm obalka :
Jestli myslíš budící diodu, tak ty se na ebayi dají sehnat ( http://tinyurl.com/nq65sln ).
Pokud pak seženeš i nějaké krystaly, tak s tou 5W budící diodou vytáhneš i 1W, pokud jsi machr, a možná i 2W, pokud jsi kouzelník **02 Pokud si opravdu vyhraješ s tou konstrukcí, použiješ kvalitní materiály a dobře to vyladíš, tak se můžeš dostat na účinnost i >35%.
18.10.2013 (00:43:56)  # IP X
8-bit obalka (web) :
>antibalda
To je složitější- LD s vlnovou délkou kolem 530nm ještě neexistuje, resp. možná jo jako prototyp, ještě se to masově nevyrábí a nevytřískali z toho potřebný výkon. Takže se na to musí jít jinak- 808nm LD čerpá pevnolátkový laser s Nd:YAG krystalem, tím vznikne 1064 nm, což se pak prožene násobícím krystalem z KTP (vznikne záření kýžené vlnové délky 532 nm). Zbylý IR bordel se nakonec odfiltruje. Účinnost tedy není valná a hlavně potřebuješ drahou 808nm diodu s několikrát vyšším výkonem, kterou musíš ještě patřičně chladit.

>Aldyhm
"m-green čip" je nějaký kompaktní hybrid s veškerou potřebnou optickou černou magií? **01
18.10.2013 (06:58:01)  # IP X
Aldyhm obalka :
>>8-bit
Ano, je to miniaturní součástka, kde je Nd:YVO4 krystal a jako násobič je použitý periodicky polarizovaný MgO, který má daleko vyšší účinost. Celé je to už předem vyladěné a má to AR a HR potahy. Dá se z toho vytáhnout papírově 1W při buzení o výkonu něco přes 3W, ale s chlazením se z toho dají vytáhnout i 2W.
Mělo by se to dát sehnat i na eBayi, ale už to tam nemůžu najít.
(Mimochodem říkat o 808nm LD že je drahá mi přijde trochu divné, vždyť je to asi nejlevnější dostupná vlnová délka **02 )
18.10.2013 (15:08:24)  # IP X
8-bit obalka (web) :
To bylo myšleno jako že je drahá "asolutně" kvůli velkému potřebnému výkonu. Jinak popis té věci zní zajímavě, kdybys to našel tak prosím tě pošli link.
18.10.2013 (19:06:29)  # IP X
Aldyhm obalka :
Tak myslím, že na eBayi už to ani není. Zkoušel jsem všechny možné klíčové slova, ale nenašel jsem to. Tak ti pošlu akorát popis od výrobce: http://tinyurl.com/oknjcv3 (možná už jsi ho našel sám).
18.10.2013 (19:36:13)  # IP X
8-bit obalka (web) :
Trochu jsem hledal a našel jsem to na aliexpressu, vypadá to fakt lákavě..
http://www.aliexpress.com/store/product/Alignment-free-...
18.10.2013 (21:24:24)  # IP X
Aldyhm obalka :
Ano, ono to lákavé opravdu je **02 Dá se s tím postavit ukazovátko, co má opravdu 1W za nějakých 500 dolarů (za 500USD sotva seženeš stolní modul co ti dá 1W). Je to ale ukazovátko jenom na oblbování lidí, protože to hodně hřeje.
Jinak tyto moduly se prodávají na různé výkony - to proto, že když se jim něco nepovede a jsou v tom větší ztráty, tak to prodávají s max. výkonem 500mW. Kdybys našel ten modul s deklarovaným výkonem 1W, myslím že se prodávají i 2W, tak je to to samé, jenom se jim to líp povedlo (tzn. pokud jsi schopný to uchladit tak i s tím 0,5W modulem můžeš udělat ty 2W, akorát potřebuješ trochu silnější buzení).
19.10.2013 (14:31:36)  # IP X
.:
Může tady někdo uvést podnikatelskou bilanci mezi zakoupením jednoho zeleného 1W laseru tak za deset a více papírů, a jeho vyhození do šrotu? Když občas procházím různými baráky plnými nové techniky, která bude již ale zase za rok stará, a bude se kupovat nová, aniž by přinesla snad jedinou kladnou korunu / zisk /, stávám se krajním pesimistou, a i když mi do toho naprosto nic není, ptám se sám sebe, kdo vlastně ty absurdní učené podvodníky a blázny platí, a z čeho. Před časem, kdy jsem konstruoval ze zájmu měřič metylalkoholu, jehož elektronika stála bez času na sletování, designu a pod. asi stoosum korun v GME, a konfrontoval jsem to s ramanovým spektrometrem za dva melouny, který umí všechno nač si vzpomeneme, přičem však to, vzpomenout si, na co všechno by to šlo použít, a aspoň to zase zpětně zaplatit tou symbolickou kladnou korunou bylo asi nejtěžší. SUKL s tím udělal od minulého roku asi 300 bezplaatných analýz, a když si stanovil cenu dalších na 300 korun za kus, tak již jen 17 měření. Když někdo viděl můj bastl, myslel si o mně, že jsem idiot, a když jsem úspěšně proměřil 100 testovacích vzorků, odborníci o mně vykřikovali, " že kazím ceny v oboru"...**37
Přezdívka:
Heslo:
Text: