Diskuze - danyk.cz

Vlákno z kategorie: Hlavní diskuze
Celkem 14 odpovědí.


30.01.2023 (20:57:20) K # IP X
RayeR (web) :
Routovali ste nekdo USB-C konektor? Mam tu nakej od Molexu, ktery ma 2 rady pinu vyvedene samostatne a pokud ma USB konektor fungovat v obou polohach zasunuti kabelu, tak se ty rady musi propojit, jenze to jde kretensky do krize, pokud teda nemam nekde chybu v pinoutu. Navic pod konektorem je keepout area, tak jako nevim, jak mam tu vnitrni radu pinu jako vytahat ven...
31.01.2023 (02:53:46)  # IP X
RayeR (web) :
Jo, tak vono je to komplikovanejsi nez sem myslel. Delaj se i jednorady konektory, ale ty maj vyvedeny jen USB 2.0 signaly. Ty USB 3.0 super speed pary se NESMI propojit, protoze by vznikl stub, ale pouziva se na to nakej dual PHY/switch, kterej prepina data z 1 ci druhyho paru. Tak na to se vyseru a zaroutuju jen pulku konektoru. Pokud je ten switch na strane masteru (PC), tak by to snad mel poznat podle CC1/CC2 pinu, ktera strana slave je pripojena...
31.01.2023 (10:10:42)  # IP X
ms-boss obalka (web) :
Pak bude prdel, až narazíš na komp, kde si někdo řekl to samý nebo na šitovej kábl jenom s půlkou párů **02
31.01.2023 (21:35:09)  # IP X
RayeR (web) :
Jo, tak usb HOST by to mel implementovat poradne obe poloviny, ale nejsem si jistej, jesi to musi umet i device, to by mel host poznat a pripojit tu zapojenou polovinu... ? No uz si s zadnym muxem nechtelo mrdat, je to jen bastl, tak uz je to v JLC,,,
24.02.2023 (22:13:43)  # IP X
VroutekB:
Trojkový USB má přece 3 páry ne? Superspeedovej Rx a Tx pár a ten klasickej RxTx pár. Ty superspeedy se musí nějak muxovat, ale ten normální 480Mbps USB HS pár se normálně ty dvě sady pinů spojí dokopy ne? Hotovo a nazdar. Eště nezapomeň na CC piny dát ty pulldowny.
24.02.2023 (22:20:52)  # IP X
VroutekB:
Jo a bacha, že některý USB-C konektory maji modifikovanej pinout tak, aby piny toho USB-HS nemusely jít křížem. Takže i dyž footprint je stejnej, už sme potkali nekopatibilní konektory, protože maji nějak uvnitř už prokřížený piny. Tuším to bylo něco od Wurthu. **13
25.02.2023 (01:44:50)  # IP X
RayeR (web) :
Ja tady ale HS neresim, to sem normalne propojil, to neni problem. Ale SS se takle propojit nesmi, protoze by vznikl na vedeni stub = odrazy. Takze sem proste zapojil jen jednu polovinu. Uz to mam vyrobeny, tak stejne s krizkem po funuse. Ted uz jen cekam na ten FT601 z Mousera...
25.02.2023 (05:34:55)  # IP X
8-bit obalka (web) :
Jestli stavíš USB3.0 periferii, tak budeš potřebovat mezi tím typ C konektorem a FT601 nebo Cypress SX3 ještě multiplexer na ty SS páry. To bych radši použil konektor který není retardovaný, např. čínský 10pinový MiniUSB.
25.02.2023 (19:12:34)  # IP X
RayeR (web) :
Hm, to by me zajimalo, jak to v tom konektoru interne resej, poku je to tam propojene, tak to taky nadela stuby na vedeni, zrejme cinan predpoklada, ze to signalu az tolik vadit nebude. Ja sem videl jen konektory, ktere mely takle 2 rady nebo nake redukovane, kde nebylo SS vyvedeno vubec, jen HS.
27.02.2023 (00:19:32)  # IP X
RayeR (web) :
Este koukam, jak je zapojenej USB A - C kabel, tam jsou propojeny jen pary RX1, TX1
https://cz.pinterest.com/pin/765189792958101435/
Tak to sem zjebal, mam zapojene jen pary z te vnejsi rady, cili RX2 a TX1. Nj, proste kretensky footprint: https://ibb.co/44RW93k
Lepsi reseni by bylo ty prokovy nasazet do toho keepoutu a pak konektor podlepit kaptonovou paskou. No, holt si budu muset udelat naky custom kablik..
27.02.2023 (16:20:35)  # IP X
8-bit obalka (web) :
Ten konektor se dá zasunout naopak, takže bys měl mít na PCB SS páry propojeny všechny 4. Používají se vždy dva páry nad sebou v konektoru. Měl bys tam mít eště demux který se přepne podle toho jak je konektor otočen.

Dal bych tam buď typ A a A-A kabel nebo tohle
https://www.ebay.com/itm/281635753766
Sice ani jedno neodpovídá specifikaci, ale takové kabely se dají běžně koupit a přijde mi to jako menší prasárna než 3.0 micro nebo toto zvěrstvo.
28.02.2023 (17:47:46)  # IP X
RayeR (web) :
Nj, kdyz to ted vidim, tak by to asi fakt bylo lepsi ten 10-pin konektor s odpovidajicim USB 3 A kabelem, pokud je to za nakou dolarovou cenu... To, ze by to fungovalo jen v 1 ze 2 poloh USB C konektoru, to by byl vcelku minoritni problem (u devkit bastlu), no jenze sem si to pojebal tak, ze to nebude fungovat ani v jedne poloze, proste kretensky C konektor, kretense USB, satanuv trojzubec...

Jinak pri pouziti USB C to C kabelu by to ale teoreticky melo jit udelat bez muxu, pokud ten kabel bude propojovat poctive vsechny vodice a host bude mit implementovany oba RX a TX pary, tak se signal z device k hostovi dostane vzdy. Ale u USB A to nejde, pac tam by museli udelat rozdvojeni v tom USB-C konektoru, coz by udalo stuby a bylo nahovno...
28.02.2023 (20:05:33)  # IP X
8-bit obalka (web) :
Jo vlastně, to je možné. Ještě teoreticky by mohl (nevím jestli neměl) být mux v tom A->C kabelu.
Přezdívka:
Heslo:
Text: