Diskuze - danyk.cz

Vlákno z kategorie: Hlavní diskuze
Celkem 28 odpovědí.


9.02.2013 (16:42:34) K # IP X
loučák:
http://dulaj.rajce.idnes.cz/elektrokara/#_6.jpg pár fotek mých dnešních dopoledních čistících a natěračských prací a na konci je blokové schéma jak si to představuju, ty cívky jsou jako statory a Mka jako rotory, ale ono je to asi celken jedno. Ty přepínače budou propojený všechny lankem, když se dívám na ceny 200A relátek tak zjišťuju, že se vyplatí udělat si podomácku nějakej mechanickej přepínač, ono se to stejně bude přepínat bez proudu.
9.02.2013 (19:23:25)  # IP X
Wehrner:
..pěkná prácička **04
9.02.2013 (19:47:25)  # IP X
milan:
sežen si a uprav stykače na 230V. pokud budeš přepínat bez napětí tak tro přežijou
9.02.2013 (20:01:42)  # IP X
aybac:
C1 musí jít mínusem na zem / source FETu !!!!!!!!! Jako bych to už neříkal.
BTW uhlíky se do motorů musí dát na přesně stejná místa jak před tím, jinak to bude jiskřit, ono to často jiskří i jen po očištění komutátoru...
9.02.2013 (21:28:05)  # IP X
loučák:
Wehrner -> dík, ale to je zatím jen začátek a takový jednodušší práce **07 až dojde na kompletování elektročásti a hlavně rám traktoru, tak to bude horší
milan -> jo, stykače asi použiju, ale stejně je budu spínat lankem, protože to bude jednodušší a spolehlivější **04
aybac -> no, na C1 jsem zapoměl jak jsem ty části kopíroval z minulýho schématu, du to překopat. No, on není jen očištěnej, ten je vzitej nožem o 0,2mm na soustruhu a pak na soustruhu vyleštěnej 4000 šmirglem, tam už z původní struktury nic nezbylo. jinak taková poznámka, ty motory z vysokozdvihu mají 8 uhlíků, vždycky v každým "chlívečku" pro uhlík jsou dva vedle sebe. No, aspoň se budou lépe hledat nový, protože ten třetí motor má jen 4 velký hovádka, byl jsem v servisu tahačů tady ve městě, no, kamiony ve startérech mají daleko menší **02 tak je to jasný, tam je to na krátkodobý použití, ale zase ty proudy musí být daleko větší, si myslim. No, snad seženu něco
9.02.2013 (21:53:35)  # IP X
aybac:
No jesi jsi komutátor osoustružil, asi to bude ze začátku jiskřit jak kráva **02 to uvidíš jesi je to přijatelný, ale někdy se to opálí tak že to skoro přestane fungovat
9.02.2013 (22:18:01)  # IP X
loučák:
no jo, co se dá dělat, ale on už byl dost ojetej, prostě to chtělo
9.02.2013 (23:21:32)  # IP X
danyk obalka (web) :
aby z toho komutátoru nebyla bruska na uhlíky **02. To je pak potřeba přeleštit o nějaký dřevo.
10.02.2013 (00:28:48)  # IP X
milan:
co by pro tebe byl problém? dykt v dílně máš vybavení o čem se mi ani nezdálo...
já bych to vzal elektricky. cívku přemotáš. to lkanko... mechanika.
nebo si dej elektronickou signalklizaci, že všechno se přepnulo
10.02.2013 (08:57:12)  # IP X
loučák:
ale jo, broblém to není, já jsem si jen říkal, že by to mohla bejt ůspora energie v baterkách, ale kadyž nad tím tak přemýšlým, kdyby těma cívkama teklo pár mA na zpátečku, tak by to asi zas taková zráta nebyla. No, a co kdybych nechal původní cívku originál a nápájel jí nějakým jednoduchým měničem z nějakým malým zalitým trafem, IR2153 a nějakejma fetama? A kdych to trafo přemotával, tak jak na to? Podle čeho určit počet závitů?
A proč mám ten komutátor přeleštit dřevem? 4000 šmirgl je moc hrubý? Nebo má to dřevo něco speciálního do sebe?
10.02.2013 (09:39:43)  # IP X
.:
Já jsem odmalička zapřisáhlý pesimistický paranoik, a když slyším slova "akumulátor 120 Ah", "IR2153" a "200A", tak uvažuji, jak si předem bezpečně nacvičit aby člověk zdráv utekl, až mu to chytne pod zadkem...
10.02.2013 (10:04:13)  # IP X
danyk obalka (web) :
loučák>
děda, když eště pracoval, léta mimo jiné repasoval motory, a vyprávěl mi, že se to prej musí dělat dřevem, aby to bylo hladký. Já osobně sem to teda nikdy nedělal, ale přijde mi to celkem logický... **13
10.02.2013 (11:10:10)  # IP X
loučák:
. -> no jo, už tam jistá rizika jsou, to se musí uznat a mít z toho trochu respekt. Ještě tomu na riziku přidávají moje plány do budoucna, protože až to třeba bude hotový a bude to jezdit, tak taťka říkal že mě věnuje dvě starší pily 55ccm, tak jedna bude v povinné výbavě, jelikož je to má být na práce okolo domu a okolo domu máme les, a jedna dostane nějakej alternátor a bude trvalými 2kW dobíjet baterky, snad, jsou to sice jen smělé pllány, ale zase člověk si musí udělat představu o tom, co chce vlastně vyrábět. Takže k těm 200A přibidou 2l "mixu"- beznín a olej no a motor o provozní teplotě cca 200°C a 12 500ot/min.
danyk -> jo, logický to je a zkusím to, dík za radu
10.02.2013 (11:43:04)  # IP X
loučák:
nakonec jsem se z těma tranzistorama rozhodl pro 16 těhle http://www.gme.cz/dokumentace/213/213-256/dsh.213-256.1... paraelně, při 200A trvale (což by za běžnejch podmínek nemuselo bejt, motory mají na štítku 120A) poteče jedním jen nějakejch 13A a to je únosný. Jen mě teda napadlo, na jakej proud mají být dimenzovány antiparaelní diody?
10.02.2013 (12:16:08)  # IP X
danyk obalka (web) :
antiparalelní diody uviděj špičkově celej proud, protože ten motor se bude chovat jako tlumivka. Střední proud diodama se v případě hodně malý střídy bude taky blížit tomu celkovýmu. No... takež budou muset bejt taky na těch 200A minimálně. Schottky už je na tohle napětí krátká, takže to chce rychlou diodu. Úbytek 1,2V, to bude takovejch 240W ztráta (v nejhorší situaci).
10.02.2013 (12:20:31)  # IP X
danyk obalka (web) :
IRFP260 sou celkem klasika, ale maj 40mR (max). ... zajímavý sou taky IRFP4227 z TME, ty maj jen 25mR (max). Najdou se tam i trandy na 150V s daleko menšim odporem, ale asi bude lepší nechat větší rezervu a udělat to na 200V.
10.02.2013 (12:23:01)  # IP X
danyk obalka (web) :
a taky pozor na rozdíl mezi IRFP260 a IRFP260N ... 55mR vs. 40mR neni uplně zanedbatelnej rozdíl.
10.02.2013 (12:35:04)  # IP X
loučák:
jo, dík, našel jsem tenhle http://www.tme.eu/cz/Document/f3cd37b573ed06d0cbdec7c82... , ten si mě zdá taky vhodnej. FET dám raději na 200V a nakonec jich dám jen 12, protože tady mám pěknej hliníkovej 4mm plech z původní PWMky a tam je 12 závitů na 12 FETů. A stačit to snad bude. A ty aniparaelní diody teda je třeba taky dimenzovat na 200V?
10.02.2013 (13:09:43)  # IP X
loučák:
jo a co se bezpečnosti týče, na všechny těžký práce máme tohle http://dulaj.rajce.idnes.cz/Cast_rodiny_s_ocelovym_srdc... TK-12, už 45let starej srtoj z dieselovým motorem, kterej je z původního stropu 3500ot v případě potřeby lehce přetaktovatelnej na 8000ot, což je limit určenej setrvačností pístu a ojnice, kdybych sehnal lehčí ojnici z novějšího stroje a použil lepší olej, šlo by to výš. No, tak z toho dieselu když valí na 8000ot a z výfuku mu jde bílej kouř a cákaj kapky nespálené nafty, z toho mám trochu větší respekt **12 úprava byla jednoduchá, prostě se vyřadí odstředivej regulátor a naftový čerpadlo čerpá maximální množství nafty jaký je schopno čerpat
10.02.2013 (14:04:24)  # IP X
milan:
stykače si přemotáš na něakých tvých 60V. řekni, budeš jezdit dvacet kiláků na zpátečku? i kdyby stykače (všechny v sérii) žraly půl ampéry, tak to je zanedbatelný proud.
možná neseženeš rozpínací stykače. takže pro jízdu dopředu musíš mít seplé některé. stykače na jeden směr dáš do série, aby při výpadku jednoho automaticky vyply i ostatní.
na něakej motor z motorové pily se vykašli. dej tam motor ze sekačky. ten má nižší otáčky.
si říkal, že máš ten náhon vodní... dej tam turbínu a alternátor. vedle přistav přístřešek pro traktor, a nabíjej.
dal bych tam naférovku isolovaný držák, několik alternátoru z favorita pro každou baterii jeden. máš tam jen jednu kontrolku. máš nabíječku s balancerem.
když už stavíš něco s alternatoivním pohonem, je celkem blbost vyrábět proud pro dobíjení něakým smradlavým spalovákem.
10.02.2013 (15:11:19)  # IP X
loučák:
jo, asi to z těma stykačema nějak provedu. No MVE je v plánu, ale ta voda padající dolů má 400W, to by ty baterky nabíjelo dva dny v kuse. A já by baterky budu stejně nabíjet doma, ale jen na zvýšení dojezdu to plánuju. No, motor ze sekačky nemá, ten by mě něco stál a ještě k tomu nemáolejovej filtr, to je výměna oleje každých 5mth a nemá rád práci v pro něj nepřirozených polohách, tj boční náklon a přední náklon. Jedině že bych sehnal nějakej dvojtakt, ale to zas nebylývaly moc kvalitní motory. Stejně napřed to postavim, vyzkouším jakej to má dojezd a pak se rozhodnu, jestli je to potřeba
10.02.2013 (15:14:02)  # IP X
loučák:
oprava: motor ze sekačky nemám
10.02.2013 (16:40:00)  # IP X
Dreit obalka (web) :
loučák ->
To mi připomíná - http://www.youtube.com/watch?v=3NRaqgab0_w
10.02.2013 (18:08:05)  # IP X
loučák:
no, taky mu asi vypověděl fci odstředivej regulátor, jenom teda toto je asi 4vál a s turbem, takže ten limit otáček je daleko výš, diesel bez odstředivýho regulátoru je jako sériovej motor, bez zatížení jdou ty otáčka hodně vysoko, jen teda ten náš malotraktor ty vysoký otáčky zatím zvládá, tady bych se taky bál to nechat běžet
10.02.2013 (18:16:59)  # IP X
milan:
kdyby to nestihl ucpat, tak by ten motor hledal ještě dva roky rozmetanej v okruhu dvaceti kilometrů...
10.02.2013 (19:13:36)  # IP X
d.mh:
Tohle se nám stalo ve škole. Nějaká předválečná 2taktní Slavie (1válec diesel) :) Při měření výkonu na dynamu pozorný spolužák místo snížení budicího proudu dynamo rovnou odpojil. Učitel měl co dělat aby motor udusil,protože si mezitím začal brát naftu přímo z klikovky. Nikdy jsme se nedověděli jestli na tom ještě někdo měřil..
10.02.2013 (19:33:36)  # IP X
loučák:
Jo, ten motor na videu by by to nevydržel ani pul minuty. No a přesně ten motor co popisuješ je v tom našem Karlovi, Slavia 1D90, dvoudobý diesel 9kW za normálních podmínek, kolik má když je přechlastanej to nevím. Jo a z klikovky to snad sálo olej ne?
10.02.2013 (22:17:13)  # IP X
d.mh:
No, olej.. spíš směs oleje a nafty. Pochybuju že olejovou náplň někdo pravidelně měnil,když nafta přece maže taky**37
11.02.2013 (08:06:18)  # IP X
loučák:
Tak to ne, pokud neni ikde hodně závažná pokucha, tak se nafta dostane do motoru až jehlou v hlavě motoru, olej se do kliky dostává tlakově drážkou v klice a vytváří se vzduchem airosol. A ten pak maže motor, tím pádem se olej nemění, on postupně odchází vejfukem nebo se soaluje, no ale on samotnej airosol oleje dokáže ten diesel taky pěkně rozjet
Přezdívka:
Heslo:
Text: