Diskuze - danyk.cz

Vlákno z kategorie: Hlavní diskuze
Celkem 14 odpovědí.


12.04.2023 (11:40:49) K # IP X
toman:
https://www.sylvania-lighting.com/media/6737/sylvania-h...

Tomu hovorím development. Doteraz neexistovali retrofit LED trubice s 360st. vyzarovanim, obstojnym CRI a sirokou ponukou farieb. Trubicove svietidla, ktorych su vsade stale tri prdele ešte nepovedali posledné slovo. Ovela lepsia možnosť nez dedikovane LED svietidlo, ktore je kvalitne velmi drahe a pre BFU neopravitelne. **04
12.04.2023 (20:29:23)  # IP X
RayeR (web) :
Stara znama filamentka, skoda ze to nemaji i s integrovanym menicem, aby to slo opravdu jen cvaknout do stavajicicho svitidla beze zmeny. Ta tlumivka by asi nicemu nevadila, jen by zlepsovala PFC :) Este otazka co zivotnost, uz jsem potkal radu ruzne vypalenych ci blikajicich filamentek, klasicka trubice, nez se ji opali konce, vydrzi mnoho let...
13.04.2023 (13:12:04)  # IP X
toman:
Znama jo, akurat to doteraz bastlili vo velkom cinani s ich kvalitou a v malom OSRAM, ako nahrady ziaroviek +dekoračné. Takze vlastne dokopy prd. Ak to bude mat dobru realnu životnosť tak s tymi ucinnostami vies spotrebu zmensit takmer na polovicu oproti standartnym trubiciam. A to uz pri dnešných a zajtrajsich cenách za kWh dava zmysel. Farby mimo 3000-4000-6500K tiez potesia, o vylepsenom farebnom podani nehovoriac. Zatial som to ale nikde na predaj nenašiel.
13.04.2023 (14:04:19)  # IP X
rayer (web) :
Jo, ta ucinnost je dobra, jet tam tech filamentu vic nez v male zarovce, tak nemusi jet proudove na krev, coz by melo mit + vliv i na zivotnost. Realna cena v CR by me taky zajimala tohle bych se bal posilat postou, aby nedosla hromadka strepu...
14.04.2023 (10:21:22)  # IP X
ms-boss obalka (web) :
To je všechno hezký, ale jestli jedna trubice bude stát randál a odsere se 3x rychleji než průměrná trubice, tak se nejspíš ušetří velký hovno**37
Taky mám na bytě všude už jenom LEDky (nepočítaje jedno debilní světýlko nad linkou se zářivkou, ale to poletí brzo do hajzlu). Teď zrovna se jedna krásná značková bodovka odsrala, přičemž asi týden si hrála na stroboskop. Problém je, že i když vylezu na židli, tak se k tý žárovce nedostanu...
14.04.2023 (14:07:52)  # IP X
rayer (web) :
Jo, casto se odserou bond dratky od cipu, nevim jesi je to tepelnejma cyklama nebo vyrobni vada. Nemas stafle? Jo, taky bych bral tak vysokej strop, ze bych si tam udal castecne 2. patro a regaly az nahoru :) Ja postupne nahrazuju zarovky ledkovkama ktere zrecykluju (rada z nich ma jen spatny kontakt u zavitu E27 jinak ok), v kuchyni je jedna dlouha trubice s ele.predradnikem, startuje hned, ta este nakou dobu vydrzi, vyhledove bych ji treba nahradil takovouhle trubici, kdyz to bude za rozumnou cenu.
14.04.2023 (14:28:55)  # IP X
ms-boss obalka (web) :
A to ještě v obejváku mám strop vysokej asi 3.5 metru. V menší místnosti, kde mám komp a dílničku, tak mám patro s postelí pod stropem. Jako jo, dalo by se zvětšit plochu bytu skoro na dvojnásobek, ale takovýho sraní...

Doma máme nějaký dost drahý Philipsy. Co říkal tata, tak jedna vydrží průměrně měsíc až dva, pak je pokaždý reklamuje. Nejsou v ničem zavřený, jsou v luftě a svítí se s nima obvykle akorát večer, když je už fakt tma.
14.04.2023 (20:17:40)  # IP X
RayeR (web) :
Twl jen mesic? To je teda dost tristni. Pilips-letzs mejk tzinks bettrrrr!
U nasich mame nake LEDkovky, jedny z tech prvnich co se zacly objevovat, co uz drzi pres 5 let. U tech opravovanych, vetsinou kdyz odejde 1 LED, tak zahy zacnou odchazet dalsi, ale kdyz je to vada menice nebo ten studenak, tak to ma potencial este par let zit...
15.04.2023 (11:55:57)  # IP X
toman:
No,mozno sú to fejky? **02 Doma mam 4 roky Osram bodovky, tie 6.2W CRI 98, nejake 4.5/kus. Mam ich 170ks. Nevymenil som ani jednu. A to na chodbe a v hajzli svieti 17ks min. 6h denne. Tak bud mam šťastie alebo hra rolu, ze to kupujem cez VO od Osram Nové Zámky. LED pasy od nich detto, v kuchyni nad linkou svieti hodiny denne a zvysok casu cez PWM zmuri, nieje tam okno, 4 roky a nechcipol jediny chip. Takze ja to tak cierne nevidim. Za to z tych LED ziaroviek od polsko-cinskych prebalovacov som sa uz vyliecil, to vie chcipnut fakt aj po mesiaci a v beznom MO predaji sa to cenovo vobec nevyplati proti kvalite.
17.04.2023 (10:18:52)  # IP X
Peca303 (web) :
Z filamentových žárovek Osram mi nezdechla zatím ani jedna. Svítí už několik let, několik hodin denně. Za mě je to opravdu hezká a povedená technologie a těším se, až budou k mání ty trubice. Je jen škoda, že se to nedá vyměnit bez úpravy svítidla.

Obyčejné LED žárovky s čipy na hliníkovém substrátu mě tedy nenadchly, jednak je to moc směrové, jednak se elektronika peče uvnitř toho chladiče. Ale aby to vydrželo jen měsíc, to je hodně drsné. Vím jen o případu, že kamarádovi v lustru filamentové žárovky vždy po pár měsících řachly, bylo jedno jaké značky. Žárovky byly volně ve vzduchu, paticí dolů, takže chlazení ideální. Napadlo nás leda to, že má ve vsi v síti nějaké impulzní rušení, které je po čase zničí.
17.04.2023 (10:26:13)  # IP X
ms-boss obalka (web) :
Jsou to imitace klasických matných žárovek, velikostí by odpovídaly cca klasickejm 200W, ale svítí to podstatně míň.
17.04.2023 (10:44:29)  # IP X
toman:
Jop, tieto https://www.ledvance.com/professional/products/lamps/le...

Tie 17W som dal dochodcom do obyvaku asi pred 2 rokmi, svieti to tam hodiny denne ked sedia na telke a zatiaľ to nechciplo. Tie 24W som si kupil do sklepa, takze o vydrzi viem prd ale je to macek, takze skalovanie povrchu pre chladenie tam jednoznačne je.
18.04.2023 (01:21:50)  # IP X
rayer (web) :
>peca
A nema za humny solarni elektrarnu? By treba stalo za to pripojit na sit naky logger a monitorovat napeti, zejmena naky den kdyz je polojasno, honi se mraky a rychle se to strida...
19.04.2023 (13:49:28)  # IP X
Peca303 (web) :
To nebude kolísání napětí, to by se projevilo u všech spotřebičů, ne jen u těch ledek.
19.04.2023 (20:50:10)  # IP X
StandaM (web) :
Toz nevim znacku, ale onehda jsem musel spravit stropni svetlo se 6ti (nebo 7mi?) seriovejma modulama. Bylo to napajeny ze zdroje proudu 1A s limiterem napeti a na nekterych tech modulech proste postupne zaclo rust napeti nad 6.3V, takze klesal proud. A obcas se to samo spravilo zaclo svitit. Poklep a krouceni s draty v konektorech nic. Tak jsem to rozberal z chladicu, vsechny ty hlinikovy desky s LED jsem pretavil opalovackou (s regulatorem teploty) a jede to jako novy. By me zajimalo co to bylo.
Přezdívka:
Heslo:
Text: