Diskuze - danyk.cz

Vlákno z kategorie: Hlavní diskuze
Celkem 8 odpovědí.


9.05.2023 (08:37:47) K # IP X
loučák:
Řeším menší problém. Na starém, ale téměř nenahraditelném traktoru (nebo jo, ale ne rentabilně nahraditelném) je podstatná konstrukční vada a sice malá savost hydr. čerpadla na řízení, takže to prostě zatáčí pomalu, nemusím snad zmiňovat, že je to velké pracovní omezení. Tak tedy mě napadlo pomoci mu hydrualickou jednotkou např z Fabie, která to přesně umí. Buď z toho vykuchám řídící jednotku a budu si to spínat sám nebo to oživim jak to je, konec konců je to přesně k tomu určené. Problém je, že to krom svého senzoru vybíra data po sběrnici a já nevím jaké a jak je emulovat. Jde o to, jestli je jednodušší sbírat potřebné provozní údaje a pomocí arduina či něčeho takého je zpracovávat do fabia friendly dat nebo si je zpracovávat po svém a sám si zapínat nějakou IGBT cihličku rovnou na motor hydojednotky? Máte někdo s CAN busem zkušenosti v této oblasti emulace dat? Dík
9.05.2023 (09:23:52)  # IP X
RBMK obalka (web) :
Proč nepoužít klasické hydraulické čerpadlo s větším průtokem, nebo něco z většího auta? Třeba z Patrola nebo něčeho ve šrotu, nebo rovnou offrouďácký tuningový díl třeba z escape 4x4? Když elektricky, tak dát senzor síly zatáčení z takového auta, ze kterého vyčteš arduinem data, a pak velké servo třeba z ještěrky nebo něčeho většího. Co hydraulické řízení? Nemám zkušenost, jen tipuju.
9.05.2023 (10:52:38)  # IP X
loučák:
To je teoreticky taky možnost, jen není moc prostoru něco ještě bastlit na klíňáky. Ono tam je právě to omezení, že už tohle čerpadlo když se zatíží naplno, tak jdou i nový našponovaný klíňáky do skluzu, takže to holt chce trochu energie vzít chvilku z baterek, protože není kde jinde, ačkoliv výkonová rezerva na motoru je. Jestli to bude moc složitý, tak do toho nepůjdu a smířím se s provozním omezením, zatím bilancuju rozsah časové a finanční investice vůči přínosům
9.05.2023 (23:00:34)  # IP X
d.mh:
Co znamená malá savost? Nemůžeš dát silnější hadici na vstup? A že v zátěži trhá řemeny, co pojistný ventil?
9.05.2023 (23:34:24)  # IP X
toman:
Do kdejakych zastaveb sa pouzivaju riadenia z nejakeho Fiatu ci coho.. no proste hladaj lepsie. Su plne samostatne elektro-serva, bez CAN busu a picovin.
10.05.2023 (00:12:15)  # IP X
rayer (web) :
S reverzovanim neceho na CANu bez odpovidajicich matic stravis mladi, sem si to vyzkousel v byvale praci, stacilo...
10.05.2023 (13:37:31)  # IP X
loučák:
d.mh-> savostí se označuje u hydr. čerpadel a motorů dodané množství na otáčku. Prostě to čerpadlo davá malej průtok oleje a větší by neutálhy řemeny. Je to bohužel známá konstrukční vada toho stroje, se kterou to koumoši vyráběli snad 15 let **03
Rayer, toman -> dík za radu, lépe pohledam a vykašlu se na CAN
10.05.2023 (23:32:55)  # IP X
d.mh:
Aha, průtok. Jestli to je něco na způsob hydr. posilovače /ala zetor/ tak bych zvážil přestavbu na hydrostatiku, sada z PL bude za pár peněz. Pamatuju, že na firemním crystalu jsme ten posilovač asi čtyřikrát reklamovali, pak se vrazila orsta a funguje na prst a rychle.
11.05.2023 (17:39:47)  # IP X
loučák:
mrknu na pšonky, dík
Přezdívka:
Heslo:
Text: